Pokuta koncernu FCA překonala předchozí „rekord", který držela automobilka Honda. Musela zaplatit 70 milionů dolarů za neinformování o nehodách vozů, zraněních a úmrtích.
Nazpívá pro ně nový reklamní sport s písničkou "Když se nedaří, co se dařit má".
FCA to vede ne od 10 k 5, ale od 5 k nule.
Zatajuje svlávačky a problémy, po opravě závady střešního okna dál závada trvá (Jeep GCH), problémy s 9+st. převodovkami, hacknutý Cherokee, pokles prodejů značky Fiat a Dodge na US trhu a vcelku významný, posouvání premiér nových modelů, ostuda s veřejným oslovování kde koho s žádostí o spojení, mizerná kvalita dle JD Power, 100 let trvající přestavba závodu na výrobu minivanů v Kanadě atd, atd.
Další koncerny-automobilky už jsou pro spojení/úzkou spolupráci s FCA málo vhodné, protože jsou velké až až. Možná ještě nějací číňani. Úspory za společný vývoj by byly citelné, tak proč ne.
Po koncernu General Motors musí řešit problém s vadnými spínacími skříňkami také italsko-americká automobilová skupina Fiat Chrysler Automobiles.
Nyní svolává ve Spojených státech do servisů více než 700 000 automobilů. Rovněž jejich přepínače u zapalování mohou způsobit nechtěné vypnutí motoru, jak informují dokumenty amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Kvůli podobnému problému se loni stal terčem ostré kritiky americký konkurent skupiny - firma General Motors (GM).
Opatření se týká sportovně-užitkových vozů Dodge Journey a malých dodávkových automobilů Chrysler Town and Country a Dodge Caravan. Přepínač u zapalování těchto automobilů se za určitých okolností může samovolně přesunout ze zapnuté do vypnuté polohy, což zastaví motor a deaktivuje airbagy a posilovače řízení a brzd.
Tato situace podle odborných posudků nastává zejména tehdy, když je klíček v zapalování ve svazku s jinými klíči, nebo je zatížen přívěsky. Při přejetí nerovnosti se pak zapalování samo vypne.