Špatně to vůbec nevypadá, ale mě se moc líbil i hranatý GLK. Byl rozhodně originálnější, nezaměnitelný. Pohonné ústrojí tiše závidím a interiér taky :yes:
suhlas Karle... predosle GLK malo charizmu a jedinecnost... bolo akesi vizualne chlapackejsie a originalnejsie ako toto uz trosku amorfne nudne tuctove otabletovane vajicko... navyse mi pride ze sa to uz hodne priblizilo vacsiemu GLE ( byvale ML ) ... v razvore je rozdiel len 4cm a v dlzke len 16cm.... co je pri vzajomnom porovnani rozmerov tychto aut pomaly zanedbatelny rozdiel .... ktory tazko nazvat rozdielom triedy.... som toho nazoru ze toto GLC by uz kludne mohlo zobrat zakaznikov modelu GLE .... ( nazvyme to kanibalizacia vo vlastnom hniezde ) kedze je od neho malo rozmerovo odlisne ale je podstatne lacnejsie .... bude zaujimave sledovat predaje GLE po rozbehu GLCcka....
a mozno nie je.... a MB bude prekvapeny ked mu predaje GLE klesnu po nabehu GLC o 20 percent ... uvidime.... nechajme sa prekvapit... ;-) .. som toho nazoru ze zase nema zmysel mat pokrytych kazdych 10cm dlzky ... a medzi autami dvoch roznych tried by mal byt vacsi rozdiel ako len par cm ....tych par cm razvoru navyse v GLE oproti GLC pride zakaznika uz pekne draho... cenou samozrejme
"tych par cm razvoru navyse v GLE oproti GLC pride zakaznika uz pekne draho" - to se dá říct o ledasčem.Např. A4-A6, Focus-Mondeo- a většinou toho navíc dostaneš víc než pár cm.
medzi focusom a mondeom je urcite vacsi fyzicky rozdiel ako 16cm v dlzke a 4cm v razvore... pride mi ze GLC sa uz rozmerovo nebezpecne priblizilo ku GLE .... ci je to stastny krok pre GLE alebo pre samotne GLC ukaze az cas .... ale neprekvapilo by ma keby GLC uz bralo zakaznikov modelu GLE .... najviac ma vsak mrzi ten ustup od hran.. GLK malo v sebe skutocne originalitu a smrnc.... zlaty land rover/range rover .. novy discovery sport nema chybu :yes:
otazkou ostava ake plany ma mercedes s modelom GLE ( po starom ML ) .. je mozne ze buduce GLE uz pojde rozmerovo vyraznejsie nahor aby sa prave odlisilo od noveho GLC.... uvidime.... ale par rokov asi este potrva kym k tomuto narastu GLE dojde.... dovtedy ten fyzicky rozdiel medzi GLC a GLA bude skutocne dost maly....
Za mě má zboku velmi těžký zadek kvůli tvaru nárazníku, jinak typický aktuální design M-B.
V interiéru dřevěná tapetáž, kterou by určitě obdivoval Siola a motory? Opět bez šestiválce...
Shodou okolností jsem měl před týdnem na dovolený v ruce C-Klasse. Škoda, že místo hliníku celou palubku zdobilo něco, co mi připomnělo umakartový jádro. Jinak hlaďounký, vše příjemně sedí. Podvozek na 18" zbytečně tvrdý.
Motor ale na naftu slušně odhlučněný, převodovka jemná a bezproblémová. Mercedesí klasikou se stala malá sedadla...
No já GLK s šestiválcem mám ..... a to auto je tak dobré že ho nikdy neprodám. Kupoval jsem ho kvůli hranám. A to že je vzadu méně místa ječ pravda ale dá se to vyřešit kompromisním nastavením sedaček.
Auto se Mercedesu dost povedlo.. :yes:
Podle fotek zvládá i terének , na výlety do přírody , lyže atd. super kára.
Zadní sedadla sklopná 40-20-40 , vzniká tunel na lyže , hokejky ..dobrý.
Design se mi líbí.
Bravo Mercedes-Benz ! :-)
Nechcem sa ťa nejak dotknúť (osobne tiež preferujem manuál), ale za pár rokov proste nebude na výber. Prémia tento proces začala a u mainstreamu s určitým odstupom skončí. Resp. dopadne to tak ako u veľkých kamiónov, že keď manuál tak za príplatok.
Aj to je sčasti pravda, ale výskumom v oblasti ťažkej nákladnej dopravy sa vyzistilo, že dobrý automat dokáže ušetriť prevádzkovateľovi nemálo financií jednak za palivo, jednak pri údržbe ( spojka trpí menej) a hlavne to odbremeňuje vodiča, ktorý sa tak (za ideálnych podmienok) môže viac venovať premávke. Je menej unavený, zvládne viac km a častejšie. Takže dnes nový cestný ťahač Actros máš v sérii s automatom a na manuál opciu. Výrobcom to pridáva ďalšie možnosti ako GPS tempomat a pod. Iná vec je auto na víkend a iné je daily driver. A trend vo svete je proste taký, že keď budeš chcieť auto na "blbnutie" po okreskách dajú ti na výber či automat alebo manuál, ale v ostatných prípadoch ti dajú max. na výber počet stupňov v prevodovke. >:D A neurobíme s tým nič ani ty ani ja.
Odfláknutá, povrchná pisálkovina. Jazdili sme, má to motor, prevodovka radí, stírače stírají.... Ja si predstavujem "prvú jazdu" trochu inak. Dobrým príkladom je napr. test od Johannesa Schlörba (fünfkommasechs), na youtube treba zadať do vyhľadávania "mercedes benz glc test drive". Video má 33 minút, auto a jeho vlastnosti a odlišnosti od predchodcu sú popísané na taký časový rozsah mimoriadne detailne. O takých detailoch sa tu čitateľ nemá šancu dočítať. Doporučujem zhliadnuť - zvlášť redakcií, námetov na zlepšenie tam nájdu viac než dosť.
Je třeba na to kouknout i z jiné stránky....alespoň nepodsouvají 3 válce jako konkurence ;-) . Tak jako tak toto budou nejprodávanější motorizace. A další ještě určitě přijdou.
Koukání "z jiné stránky" je vždy známkou ústupu neboli poraženeckého náhledu na věc. Můj otec, když se vrátil z kriminálu, tak taky říkal, lepší sedět 6 let na Mírově než být oběšený jak Horáková. Ale smutnou pravdou je, že komunisté z EU dělají vše pro to, abychom všichni brzy jezdili jen na kolech, jak donedávna Číňané, a taky tak drželi hubu. ;-\