Ještě zde nemáme ani facelift sedmé generace Volkswagenu Golf a již se hovoří o detailech generace osmé, včetně sportovní varianty GTI, která má přijít ve třech různých výkonových variantách.
Nejdůležitější mezigenerační úpravu, kterou Golf GTI potřebuje, je opětovné zavedení poctivé mechanické parkovací brzdy. Přítomnost jejího elektrického provedení i u sportovní verze GTI je naprosto nepřípustné, nelogická, ba zločinné! :-(8-s:no::no::no: Jak mohlo něco takového napadnout konstruktéry hot-hatche, silné předokolky orientované na maximální řidičské zážitky a aktivní řidiče?!! 8-s8-s8-s Pokud tento stupidní prvek výbavy chtějí nabídnou, prosím, ale jen na přání!!!!! :-!
Předokolka orientovaná na řidiče je MRS nebo TYPE-R.
GTI je jen hodně hodně rychlé auto použitelné každý den. A tomu odpovídá i mechanická brzda. Ve VW nepočítají s tím, že to někdo bude honit na okreskách přes ručku ;-)
Já přece netvrdím, že bych tu ručku používal v každé zatáčce, ale třeba v zimě se občas hodí, to snad nepopřeš. A druhá věc je samozřejmě emocionální rovina - co v kabině působí sportovněji - páka nebo tlačítko?!
Vidím, že jsi vůbec nic nepochopil, ale to je jedno, tobě by asi to tlačítko nevadilo ani u nové MX-5 a to je vážně smutné... Minimálně by alespoň u verze GTI měli dát u VW zákazníkovi na výběr, tohle je ostudné! :'-(
I podle prodejů G7 GTI je to hlavně nepodstatné.
A takový G7R vyhrává jednu srovnávačku hh za druhou a nikomu v (ani anglických) testech to "tlačítko" nevadí...
starou MX5 rok 99 jsem mel a rucni brzdu jsem pouzival jen pri parkovani, ne opravdu jsem nemel potrebu za ni tahat pri jizde ani na okruhu, ani na okreskach ba ani na snehu
Ježiš ty nedůtklivko, já jsem zapomněl, že nemůžu na gti vztáhnout slova :-) GTI je super auto, tak se hned nečerti.
Příště budu slovy naprosto přesný a povím, že mechanickou "brzdou" myslím takovou tu páku, za kterou ve svém šestkovém gti zatáhneš při parkování. I když vím, že ty nejsi hloupý a víš, jak jsem to myslel.
A abych zodpověděl tvou otázku - za tu páku občas zatáhnu jindy než při parkování a jindy než v zimě, protože je to zábava :-)
Napsal jsi doslova:
"GTI je jen hodně hodně rychlé auto použitelné každý den. A tomu odpovídá i mechanická brzda. Ve VW nepočítají s tím, že to někdo bude honit na okreskách přes ručku."
Takže jakou podle tebe vlastně má aktuální GGTI parkovací brzdu a jakou mají MRS/CTR?
Na "honění přes ručku" je potřebná hydraulická ruční brzda, kterou nemá ani MRS/CTR.
P.S. V pětkovém i šestkovém GTI mám klasickou ručku, ale rozhodně to není něco, co by dělilo hh na dvě kategorie, to ani omylem...,
Bavíme se o GTI, ne o běžných verzích. Myslíš na fotce, nebo naživo? Já myslím naživo.
A u G6 GTI mám na mysli verzi s bixenony bez "perličkového" denního LED svícení.
G7 má např. k vúli přísnější ochraně chodců vyšší "břichatější" kapotu motoru, což zrovna moc sportovně nepůsobí, naopak.
O čem se bavíte vím, a měl jsem tu čest na živo. Mě se šestá generace celkově moc nelíbí, a GTI7 vypadá opravdu skvěle- pro mě.V bílé barvě asi dokonale.
Vypadá hodně dobře, ne, že ne, ale prostě z G6 GTI a G7 GTI bych poskládal auto vypadající lépe, než obě generace samostatně. Třeba G7 má mnohem pěknější zadní lampy. U G6 GTI to částečně zachraňujě LED verze zadních lamp, ale na G7 GTI to nemá ani tak.
Musíme někdy s woodym udělat společné fotky obou generací, máme totiž úplně stejnou barvu a v obou případech tří dvířka.
Když si tu vzpomínal tu bílou barvu na G7 GTI, tak ta mu sluší nesrovnatelně víc, než G6 GTI, kterému naopak nesedí. Takže pokud by byl ten designový souboj v bílé, byl by G6 GTI celkově jasný outsider.
GT5 GTI už dnes (proti 6 a 7) vypadá trochu jako z jiného světa. Je to taková kulatá "tlustá Berta", ale své kouzlo má přesto i dnes, teda pokud není pětidveřová, pět dveří "sluší" G5 GTI nejméně z posledních tří generací, tím spíš v bílé barvě.
Ano 5. a 6. g., ale když se dnes (s odstupem času) podívám na G5, G6 a G7, tak překvapivě zjišťuji, že se celkově (ne technicky, nebo detaily) G6 podobá spíš na G7, než na G5, verze GTI nevyjímaje.
Súhlas.
Inak o facelifte sa pri Golfoch už naďalej baviť nebudeme, samotný VW totiž ohlásil skrátenie životnosti jednotlivých generácií (tuším na 5 rokov) a teda na klasický facelift po štandartných 4 rokoch (pri priemernom 7 ročnom cykle) asi nebude priestor. Ostatne ani prémiové automobilky klasický viditeľný f/l nezvyknú mávať (1er je skôr výnimka) a prémia je pre VW inšpiráciou.
Druhá otázka je, nakoľko tieto nové generácie budú naozaj nové. A možno marketing VW dospel k záveru, že facelift ľudia ocenia menej, ako pojem "nová generácia". ;-)
???? :-O :
"...Ostatne ani prémiové automobilky klasický viditeľný f/l nezvyknú mávať..."
Ale no taaaak, ved Audi pravidelne FL-uje vsetky svoje modely, niektore presluhujuce dokonca 2x za zivot ( A8- D3(?) - prechod na SF-grill a potom este zmena svetiel a hmloviek a zadne svetla diodove..., no a Q7 tiez 2x ;-) )
MB a BMW predsa tiez. Najväcsi brutal FL bol pre mna FL aktualnej E-klassy! to bolo skoro komplet nove auto, ale aj tak im to moc nepomohlo... :-!
OK, majú f/l, ale nie je to pravidlom ako u mainstreamu, kde pri 6-7 ročnom životnom cykle príde v polovici cyklu výrazný facelift. Prémia naopak inovuje priebežne a väčšinou ide o techniku, skôr než vizáž. Ja to skôr vnímam tak, že k výraznému f/l pristupujú práve vtedy, ak model nie je moc vydarený (spomínaná 1er) alebo už zaostáva za odlišným dizajnom ostatných modelov (E-Klasse), naopak ak sa predáva, na vizáži nič výrazné nemenia.
Přitom faceliftem prošla A4, A5, A6, A7 i A8. Stejně tak Q3, Q5 a Q7. I R8. Změny běžně nejsou možná radikální, ale faceliftuje pravidelně i prémie a dotýká se to i vzhledu. Jak píšeš, technika se obměňuje průběžně a typicky není nutné čekat na facelift.