Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

FCA souhlasilo s tím, že vykoupí od majitelů 200.000 pick-upů RAM

82 komentářů

webpaja
Teď něco kuckej o tom, jak byl Chrysler před převzetím Fiatem bezvadnej a italové na něm jen vydělali 😉
Avatar - del42sa
del42sa
spíš aby tohle neudělalo účetnímu takovou čáru přes rozpočet, že to odnese zase Alfa 8-s
koumavej
Tak to by byl hodně černý scénář!
Avatar - Anonym
Anonym
Však byly. Ty RAMky sou z drtivý většiny vyrobený po roce 2009, to už tam šéfovali klucí od fiatu, měli udělat konstrukční změny.

Jeepy GCH z let 93-98 sou 17-22 let starý vraky co maj nejto 200-600 tis, za to bych nikomu nedal cent. Když to jezdí 22 let, bude to jezdit i dál. A co nejezdí dát so šmelcu. Neomluvej chyby Fiatu, který to tam vede od 10 k 5. Za Chrysler Croproation do roku 1998 nikdy tolik svolávaček nebylo.

Krom toho je ted svolávačka na spínací skřínky, na uconnect , tragická kvalita dle jd power převládá a všude chaos.
zlysoused
Jasně Fiat to vede od 10 k 5. Tak brzy tu máme konec měsíce, tak se můžeme podívat o kolik zase vzrostly FCA prodeje a o kolik zase v USA zvýšil svůj podíl na trhu. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
dodge - 20% a Fiat tak -15% a RAm bude rád za růst 1%

Jeep s touhle pověstí to moc dlouho neudrží >😁
webpaja
Takže za špatně navržený a zfušovaný RAM může Fiat? Barčo, ty jsi filuta >😒] :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ten podvozek je v pohodě, ale když už hledáš vníka, tak Daimler Chrysler AG, soudruh Dieter Zetsche. Můžeš mu napsat, že tomu rozuměl jak koza petrželi a špatně si to ošéfoval >😁 >😁
Arese
To vůbec není dobré, aby vůbec firmě zbylo dost peněz na rozjetí výroby Giulie... 😒 😲
252kW
Musí to mít spočítané a zachovali se správně. Zajímaly by mě konstrukční detaily toho selhávání.
Nicco
Byt to VW, uz je tady min 264 prispevku. Nedavno tady byla statistika spokojenosti zakazniku v US po par mesicich jezdeni a FCA byl nekde na poslednich mistech.
zlysoused
Nevím, ale řekl bych, že pro tyhle případy mají automobilky v USA vytvořeny nějaké fondy, vzhledem ke způsobu fungování tamního soudnictví.
Avatar - Anonym
Anonym
fiat nemá ani dolar, tohle pro ně bude solidní rána. 70 mega musej zaplatit ihned.
zlysoused
JJ, málem bych zapoměl, že máš na starosti kasu FCA. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
umím číst mezi řádky.
Avatar - pelikoš
pelikoš
malé (fopá) fau😜as... :-!
MariAchi
...známe z filmů už minimálně 40 let.
_MT_
Přesně tak. Ťukneš to a už jsi v plamenech. >😒]
wolff
zase něco jako že hackeři unesli Jeepa...
A ono to celé je třeba zase trochu jinak. Myslím, že tohle bude ve stylu vlk se nažere a koza zůstane celá.
Sem si i jistý, že ani ta pokuta nebude tak vysoká, jak to teď vypadá. Amíci nejsou blbí..., aby si ničili vlastní výrobce aut.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
právě naopak... dokud to byl americkej výrobce, tak to nevadilo.
Chvíli po převzetí Fiatem začínají pokutovat výrobu už od roku 2008... prostě klasika.

Asi jako kdyby Škoda převzala většinu ve skupině VW.. to by najednou bylo zjištění, že jsou to hrozný a nebezpečný auta... a je třeba je svolávat.

>😒]
Avatar - Anonym
Anonym
1,4 milionu aut svolávačka na ty hackery. blbý co. Fiat to řídí k záhubě, jo když sme se mi smáli. ted se směju já. tohle je pořádná ostuda.

Hořící Grandčíra, kde neodkázali při svolávače opravit dráty u šíbru, smutný co, hacknutýucconect, který mohli kluci makaronský za 6 let předělat, spínačky, odkupa ramek a jeepů, mizerná pověst, padající prodeje fiatua dodge v usa....jo to bude balík a ten právě FCA nemá.

že by třetí dopis pro šéfku GM? >😁 >😁

Nebo bude Michal David "Když se nedaří, co se dařit má?" >😁 >😁
zlysoused
Bariku, ty máš zajímavý hudební vkus, Michal David.
Avatar - Anonym
Anonym
Já ne, ale pro FCA nejlepší interpret.

Já poslouchám rock a country >😁 Hell yeah >😁
zlysoused
To nezakecáš, už ses prozradil. Poslouchat Michala Davida, obdivovat Zil a Ladu. Ty trpíš normalizačním resentimentem.
Avatar - Anonym
Anonym
ZIL je jednička :yes: :yes: :yes😒br />
nedávno sem se na ně byl podívat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím, nakolik je to (hacknutí) ostudou pro FCA. Docela dobře bych věřil tomu, že x konkurenčních vozů by se dalo podobně hacknout také a jejich palubní systémy určitě nebudou nezdolatelné...A přijde mi, že se směješ trochu předčasně. Stejně je komické, jak moc tě převzetí koncernu Italy žere. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Mě je to jedno, já už sem dávno změnil lokál, protože sem tušil, jak to tam klucí makaronský povedou. zatím sem se nemýlil.

Jo hackonout by šlo leccos, problém že si páínové vybrali zrovna Jeep. Blbý no
zlysoused
Zatím ses mýlil skoro ve všem.
Avatar - Anonym
Anonym
Když myslíš...

Kauza přelepenci v Evropě - 100% se potvrdilo to co sem predikoval.
A to že sem jim dojná krá*a zadrhne už se stává realitou.

Takže smůla vid.
zlysoused
Přelepenci v Evropě se ti potvrdili jen v případě Chrysleru 300.
Avatar - Anonym
Anonym
Flavia nic?, Voyager už taky skončil, doprodávaj se skladovky, výroba v kanadě pro EU už dávno zkončila.

Zbývá ti hořící Freemont >😁
zlysoused
Jo, Flavia, na tu jsem zapomněl, ale to byl kabriolet, tam se to těžko posuzuje. Voyager se prodává stejně, jako před tím pod Chryslerem.

Ale jinak tady se s tebou kupodivu docela shodnu. Přelepování Chryslerů na Lancie byl omyl. Já taky určitě nejsem fanouškem badge engineeringu, ikdyž v některých případech smysl dávat může, jako v případě toho Freemonta.
Avatar - Anonym
Anonym
No vidíš, aspon v něčem se shodneme.
Avatar - hedvin
hedvin
nebude mít radost až bude muset vrátit auto a koupit si nové
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
"U Jeepů je problém s častým vznícením vozu při nehodě, protože palivová nádrž bývá umístěna příliš vzadu..."... prostě jak se povede - někdy je moc vzadu a někdy zase ne...
>😁
mrazik
Copak mi to jen pripomina ? Byla jednou jedna automobilka, ktera nejdriv nechtela priznat problem a az na nalehani autoklubu prehodila problem na dodavatele dilu, ale zadna svolavaci akce, jen spousta pokusu o vyreseni problemu, ale bez vyrazneho uspechu. No a nakonec se chlubi, ze toho prodala na svete nejvic.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Který koncern je bez viny? 😄
zlysoused
Jak znám z diskuzí Mrazíka, tak určitě Ford. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Fix Or Repair Daily? Aneb fordem tam a vlakem zpět??? >😁 >😁 >😁
mrazik
Hele na modry oval mi nesahej. Aktualne jako jediny dokazal udelat male turbomotory napoprve a bezproblemu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to protože je nedělal Ford, ale Mazda společně s Volvem. Mazda dělala spodek (generace LF), Volvo přeplňování.
zlysoused
Jako jediný určitě ne. 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
VW TSI byl průser
PSA&BMW THP bylo průser
ani renaultímu TCe se problémy nevyhnuly, pokud si vzpomínám, tak tam byla svolávačka na uložení ventilů v hlavě.
kdo ještě vyrábí malé turbomotory?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Fiat?
1.4T až 140 koní bez problémů.. včetně MultiAiru..
Dokonce 0,9 Twin jede dobře - akorát je třeba používat na to, na co byl stvořen = najet s ním na dálnici a letět na tempomat 150 sice lze... ale je slyšet i ten zvuk víru paliva v nádrži.
😉
Na courání po městě a po okreskách je ale super. Včetně toho specifického zvuku.
Avatar - eLzyx
eLzyx
na něj jsem zapomněl ... Fiat těží nejspíše z práce Alfa Romeo, která měla oturbené motory dříve. Zkušenosti jsou tu prostě znát ...
zlysoused
Fiat ohledně malých turbomotorů určitě netěží z práce AR. Kromě toho byl to právě Fiat, který s downsizingem začal (spolu s VW).
Avatar - eLzyx
eLzyx
Já úplně zapomněl, že tu bylo Uno turbo ... nicméně, že by byli první s downsizingem?
Myslím, že s downsizingem tu byl dříve Saab, Volvo a možná i jiní. Ti dělají turbomotory od počátku 80. let. FIAT začal až někdy v 85 s Unem. Nebo se opět pletu a vyráběli něco dříve?
Akorát v případě Saabu a Volva šlo o downsizing z 3L na 2,5-2litry.
zlysoused
To se pleteš. V 80tých letech se nejednalo o downsizing. Turbo se používalo pro vrcholné výkonné modely. O downsizingu se mluví až po roce 2000, kde se turbo začalo používat pro běžné modely a sloužilo k nahrazení větších atmosfér. A jako první s tím začali Fiat a VW se svými 1,4t.
Avatar - Anonym
Anonym
turbo zavedl jako první GM >😁 Oldsmobile Jetfire a Chevy Corvair >😁
zlysoused
Jasně, ale tady se nebavíme o tom kdo první zavedl turbo, ale o downsizingu. To jsou dvě různý věci. 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ano, podobně jako s přímým vstřikem nafty...
😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Otázka není - kdo staví bezchybná auta, otázka je - jak se kdo postaví k problému.
_MT_
A také záleží, jak je problém závažný. Problémy přímo spojené s bezpečností (jako hořící auta nebo nefungující airbagy) silně lákají úřady, hrozí zákazy prodeje a podobné chuťovky.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Však to jsem myslel. Samozřejmě je nesmysl očekávat, že někdo bude dlouhodobě vyrábět tak složité produkty, jako jsou auta, a nikdy nebude muset dělat svolávací akce na opravu nějakého zapomenutého šotka nebo ne úplně optimální konstrukce, mírně řečeno.
Avatar - Anonym
Anonym
Ten problém se spínačka má i FCA. Blbý co. K jeho smůle toho nevyrobil tolik jako GM a nezvedl do výroby tolik inovací a nových prvků.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nejzajímavější inovací je stejně ta vědomá likvidace vlastních zákazníků.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslíš Toyotu? >😒]
mrazik
Toyota sice taky chvili tutla, ale nakonec do servisu zavola. Mnou zmineny koncern zapira zapira zapira a stejne nezavola.
Mr.Murphy
.... tak ono není úplně daný že všichni,kterých se to týká, povezou své auto FCA opravdu vrátit.... Tržní cena 10 let starýho pekáče je o ničem a než to FCA za pár šupů (+10😖 vrátit, asi si spousta lidí ty auta nechá....

Každopádně tak pokuta a celá kauza je hodně velký průser.... FCA má ročně po zdanění zisk +/- 1mld EUR a těch 100 mio USD je teda +/- 10%.... což je palba....

Jinak tahle kauza jde jednoznačně za předchozími vlastníky Chrysleru.... Ať už se jedná o auta vyrobená před převzetím Fiatem nebo první roky po něm, prostě není možné aby někdo koupil automobilku a za prvních pár měsíců kompletně prošel portfolio a vytahal kostlivce ze skříní..... To si může myslet fakt jen dement.... 😉

Na druhou stanu, FCA opravdu z Chrylseru vydojilo už miliardy USD, takže tenkorát si holt tahle zlatá slepička kákla do vlastního hnízda a tak to Sergio bude muset uklidit.... Snad se to zvládne bez větších otřesů, držím palce :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Souhlas.
😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nebýt GM, neměli to němci od okoho okopčit víš. Dotykové obrazovky, vypínání válců, head-up, palubní počítače, digi dispelej atd. Nemluvě o automatických převodvkách, klimatizacích, ovládání oken jinak než kličkou atd. atd

Zákazníků má GM pořád dost po celém světě.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a je to fakt teda síla.
Podle počtu překlepů hádám, že se mu chvějou ruce, protože přišel o rodinné jmění investované do akcií Chrysleru, než ho odkoupil Fiat... nebo ještě pravděpodobněji mu nějakej Ital znásilnil sestru - jinak to prostě nechápu.

:-!
Avatar - Anonym
Anonym
Vidíš co děláš, ještě tě z toho klepne. To víš, když zvědavost nedá.....
Všude samé úspěchy, prodejní čísla rostou, vše zalitý sluncem...

Najednou bum, zatajovaný sovlávačky, pomalé informování NHTSA, zákazníků, klamání lidí, zfušované opravy, když po svolávačce problém přetrvává, ojebaná kvalita, když většina značek FCA je pod průměrem dle JD Power co se týče závad a spolehlivosti, problémy s převodokami, děravý Uconnect, špatné spínačky jako u GM

navrch padaj prodeje Fiatů v USA, padaj prodeje Dodge, zastaralý výrobní program, za 6 let nebyli schopni dát prodeje chybějící modely v portfoliu hlavně u značky Chrysler, nedostatek peněz, zoufalá snaha se s někým spojit, odkládání modelů, zastaralé motory...

Joo, dojná kra*a Chrysler Group se zadrhla, odted už bude muset Fiat jen cálovat prachy za pokuty, chyby, opravy a vývoj anebo to tiše někomu prodat >😁
Mr.Murphy
tenhle graf: [odkaz] jasně dokumentuje, jak to jde celé totálně do haj*lu.... :😉

kdybys měl problém to pochopit podívejte se na to společně třeba s bráchou nebo tak něco....
Avatar - Anonym
Anonym
Tyyy brdo, vono pro krizi v roce 2009 stouply prodeje. to je věěěěc cooo.

Jestli ti to neušlo, tak ty prodeje stouply naprosto všem. protože došlo k oživení trhu.

Srovej si prodeje 11-15 s prodeji 95-2005

pak nám přij něco říct o prodejích >😁
Mr.Murphy
jestli jste ani s bráchou společně nebyli schopní pochopit co to je tržní podíl, přizvěte k tomu ještě rodiče.... věřím, že to dáte.... :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Tržní podíl v čem? v Pikapech a SUV? Protože osobáky šly výrazně dolů než za Daimlerchrysler a Chrysler Crop co se týče tržního podílu. A spoléhání na SUV a trucky už tu jednou bylo a pak všichni žádali o půjčku od us vlády vid >😁 >😁
Mr.Murphy
.... tržní podíl koncernu FCA na trhu s auty v USA, truhlíku.... takový to číslo co se zvýšilo za posledních 5 let z 9 na cca 12,5%..... fakt si vygůgli co to znamená, je to děsně zajímavé.... :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Definuj pojem auta. Ono se to děllí na Passenger cars a SUV and Trucks, jestli ti to neošlo.

A neoperuj furt posledníma 5 lety smudlo, zjistit si trždních podíl passenger cars v letech 95-2005. Budeš zírat. Už sem ti to sem ostatně jednou dával. Kromě 200ky se všech osobáků prodalo tehdá daleko víc a anvíc bylo v nabídce daleko víc modelů.

neon, stratus, concorde, lhs, intrepid, 300m (později 300C, charger,challenger) ptcruiser, crossfire atd.
Mr.Murphy
něco šlo nahoru, něco dolů.... v globálu FCA prodává aut víc a víc.... furt dokolečka jak s deb*lem, že? FCA je tam od roku 98 nebo tak nějak, tak řeším prodeje za jejich éru....
Avatar - Anonym
Anonym
2009 >😁
zlysoused
Jasně a dál se to dělí na midsize, fullsize,..... atd. Ty si to prostě vždycky rozdělíš tak, aby sis to mohl správně interpretovat.

Podstatné je to, že podíl na trhu se od vstupu Fiatu do Chrysleru zvyšuje. Že byl kdysi dávno před 20ti lety ještě vyšší je sice krásné, ale z hlediska FCA, resp Fiatu je podstatné srovnání se stavem, ve kterém Chrysler přebíral. Fiat opravdu nemůže za to, že pod vedením Daimleru podíl na trhu klesal.

Pravdou je, že v prvních letech po převzetí ten růst táhly ještě modely vyvinuté před vstupem Fiatu. Teď ale ten růst už výrazně táhnou modely nově vyvinuté, modely, kterým jsi ty předpovídal neúspěch.
Avatar - Anonym
Anonym
Které to jsou? Dart? Ten se prodává mozerně a zůstat v nabídce Avenger, který zařízli, prodával by se ještě hůř.

Pak ti zbývá jen 200 a Cherokee a Renegade.
Nic jinýho ještě nevyvinuli >😁 >😁

A Cherokee má jeden problém za druhým. Převodovky, U cunnect atd.A ještě je hnusné jak nechci říct co.
zlysoused
Jasně, je hnusnej, má jeden problém za druhým a přesto mu prodeje neustále rostou.
Avatar - Anonym
Anonym
Dočkej času >😁
zlysoused
To už píšeš od začátku jeho prodeje.
Mr.Murphy
hele zkus ho pochopit.... má napsaný příspěvek "já vám to říkal, že ten Fiat krachne".... už 6 let.... a furt čeká, kdy ho odešle.... teď to vypadá že se to o jeden nepatrný krůček přiblížilo..... taky by ses chvěl....
Avatar - Anonym
Anonym
Sem zvědavý, jak po těhle aférách půjdou prodejní čísla jeepů Cherokee a GrandCherokee strmě vzhůru.

A Jeep + Chrysler 200 je aktuálně to jediné, co drží FCA v USA nad vodou. Ostatní sou ve ztrátě nebo maj nárůst 1-2%, po aféře s Ramkami se i to velmi rychle otočí ke stagnaci nebo mírnému poklesu.

Takže se smějte a plácejte po zádech. Sem zvědav, jak dlouho vás ty 3 ziskové modely udrží ve hře....

Ono když RAMky sou dnes tím nejzastaralejším, z 4 Ford řady F, Silverado, Sierra tak s touhle super reklamou si je určitě půjde koupit hned víc lidí >😁 Takže na ty hodně spoléhejte >😁
zlysoused
JJ Bariku, tvoje předpovědi ohledně FCA už jsou legendární. Měli byste založit a Ádou a Marosem nějaký společný klub.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Společnost mrtvých básníků.
Avatar - Anonym
Anonym
důvod je jednoduchý - absolutně mizerné prodeje >😁

Jo každej si radši koupí Corvette no.
Avatar - Anonym
Anonym
kryt motoru, který může způsobit požár.

Další svolávačka na airbagy ve Voyagerech. Tentokrát na ty od Kia.