Koncern Fiat Chrysler Automobiles je v problémech, nejen že čelí rekordní pokutě 105 milionů dolarů, ale nyní také svolil k zpětnému odkupu 200.000 pick-upů RAM kvůli závažné konstrukční chybě.
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
Jasně a dál se to dělí na midsize, fullsize,..... atd. Ty si to prostě vždycky rozdělíš tak, aby sis to mohl správně interpretovat.
Podstatné je to, že podíl na trhu se od vstupu Fiatu do Chrysleru zvyšuje. Že byl kdysi dávno před 20ti lety ještě vyšší je sice krásné, ale z hlediska FCA, resp Fiatu je podstatné srovnání se stavem, ve kterém Chrysler přebíral. Fiat opravdu nemůže za to, že pod vedením Daimleru podíl na trhu klesal.
Pravdou je, že v prvních letech po převzetí ten růst táhly ještě modely vyvinuté před vstupem Fiatu. Teď ale ten růst už výrazně táhnou modely nově vyvinuté, modely, kterým jsi ty předpovídal neúspěch.
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
něco šlo nahoru, něco dolů.... v globálu FCA prodává aut víc a víc.... furt dokolečka jak s deb*lem, že? FCA je tam od roku 98 nebo tak nějak, tak řeším prodeje za jejich éru....
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
Definuj pojem auta. Ono se to děllí na Passenger cars a SUV and Trucks, jestli ti to neošlo.
A neoperuj furt posledníma 5 lety smudlo, zjistit si trždních podíl passenger cars v letech 95-2005. Budeš zírat. Už sem ti to sem ostatně jednou dával. Kromě 200ky se všech osobáků prodalo tehdá daleko víc a anvíc bylo v nabídce daleko víc modelů.
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
.... tržní podíl koncernu FCA na trhu s auty v USA, truhlíku.... takový to číslo co se zvýšilo za posledních 5 let z 9 na cca 12,5%..... fakt si vygůgli co to znamená, je to děsně zajímavé.... :yes:
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
Tržní podíl v čem? v Pikapech a SUV? Protože osobáky šly výrazně dolů než za Daimlerchrysler a Chrysler Crop co se týče tržního podílu. A spoléhání na SUV a trucky už tu jednou bylo a pak všichni žádali o půjčku od us vlády vid >:D >:D
Však to jsem myslel. Samozřejmě je nesmysl očekávat, že někdo bude dlouhodobě vyrábět tak složité produkty, jako jsou auta, a nikdy nebude muset dělat svolávací akce na opravu nějakého zapomenutého šotka nebo ne úplně optimální konstrukce, mírně řečeno.
A také záleží, jak je problém závažný. Problémy přímo spojené s bezpečností (jako hořící auta nebo nefungující airbagy) silně lákají úřady, hrozí zákazy prodeje a podobné chuťovky.
Jo, Flavia, na tu jsem zapomněl, ale to byl kabriolet, tam se to těžko posuzuje. Voyager se prodává stejně, jako před tím pod Chryslerem.
Ale jinak tady se s tebou kupodivu docela shodnu. Přelepování Chryslerů na Lancie byl omyl. Já taky určitě nejsem fanouškem badge engineeringu, ikdyž v některých případech smysl dávat může, jako v případě toho Freemonta.
To se pleteš. V 80tých letech se nejednalo o downsizing. Turbo se používalo pro vrcholné výkonné modely. O downsizingu se mluví až po roce 2000, kde se turbo začalo používat pro běžné modely a sloužilo k nahrazení větších atmosfér. A jako první s tím začali Fiat a VW se svými 1,4t.
Já úplně zapomněl, že tu bylo Uno turbo ... nicméně, že by byli první s downsizingem?
Myslím, že s downsizingem tu byl dříve Saab, Volvo a možná i jiní. Ti dělají turbomotory od počátku 80. let. FIAT začal až někdy v 85 s Unem. Nebo se opět pletu a vyráběli něco dříve?
Akorát v případě Saabu a Volva šlo o downsizing z 3L na 2,5-2litry.
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
Sem zvědavý, jak po těhle aférách půjdou prodejní čísla jeepů Cherokee a GrandCherokee strmě vzhůru.
A Jeep + Chrysler 200 je aktuálně to jediné, co drží FCA v USA nad vodou. Ostatní sou ve ztrátě nebo maj nárůst 1-2%, po aféře s Ramkami se i to velmi rychle otočí ke stagnaci nebo mírnému poklesu.
Takže se smějte a plácejte po zádech. Sem zvědav, jak dlouho vás ty 3 ziskové modely udrží ve hře....
Ono když RAMky sou dnes tím nejzastaralejším, z 4 Ford řady F, Silverado, Sierra tak s touhle super reklamou si je určitě půjde koupit hned víc lidí >:D Takže na ty hodně spoléhejte >:D
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
hele zkus ho pochopit.... má napsaný příspěvek "já vám to říkal, že ten Fiat krachne".... už 6 let.... a furt čeká, kdy ho odešle.... teď to vypadá že se to o jeden nepatrný krůček přiblížilo..... taky by ses chvěl....
Re: Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem
Vidíš co děláš, ještě tě z toho klepne. To víš, když zvědavost nedá.....
Všude samé úspěchy, prodejní čísla rostou, vše zalitý sluncem...
Najednou bum, zatajovaný sovlávačky, pomalé informování NHTSA, zákazníků, klamání lidí, zfušované opravy, když po svolávačce problém přetrvává, ojebaná kvalita, když většina značek FCA je pod průměrem dle JD Power co se týče závad a spolehlivosti, problémy s převodokami, děravý Uconnect, špatné spínačky jako u GM
navrch padaj prodeje Fiatů v USA, padaj prodeje Dodge, zastaralý výrobní program, za 6 let nebyli schopni dát prodeje chybějící modely v portfoliu hlavně u značky Chrysler, nedostatek peněz, zoufalá snaha se s někým spojit, odkládání modelů, zastaralé motory...
Joo, dojná kra*a Chrysler Group se zadrhla, odted už bude muset Fiat jen cálovat prachy za pokuty, chyby, opravy a vývoj anebo to tiše někomu prodat >:D
Ten podvozek je v pohodě, ale když už hledáš vníka, tak Daimler Chrysler AG, soudruh Dieter Zetsche. Můžeš mu napsat, že tomu rozuměl jak koza petrželi a špatně si to ošéfoval >:D >:D
Já mám Barika bloknutýho, ať mám klid.. ale dneska jsem se "
a je to fakt teda síla.
Podle počtu překlepů hádám, že se mu chvějou ruce, protože přišel o rodinné jmění investované do akcií Chrysleru, než ho odkoupil Fiat... nebo ještě pravděpodobněji mu nějakej Ital znásilnil sestru - jinak to prostě nechápu.
Nebýt GM, neměli to němci od okoho okopčit víš. Dotykové obrazovky, vypínání válců, head-up, palubní počítače, digi dispelej atd. Nemluvě o automatických převodvkách, klimatizacích, ovládání oken jinak než kličkou atd. atd
Fiat?
1.4T až 140 koní bez problémů.. včetně MultiAiru..
Dokonce 0,9 Twin jede dobře - akorát je třeba používat na to, na co byl stvořen = najet s ním na dálnici a letět na tempomat 150 sice lze... ale je slyšet i ten zvuk víru paliva v nádrži. ;-)
Na courání po městě a po okreskách je ale super. Včetně toho specifického zvuku.
VW TSI byl průser
PSA&BMW THP bylo průser
ani renaultímu TCe se problémy nevyhnuly, pokud si vzpomínám, tak tam byla svolávačka na uložení ventilů v hlavě.
kdo ještě vyrábí malé turbomotory?
.... tak ono není úplně daný že všichni,kterých se to týká, povezou své auto FCA opravdu vrátit.... Tržní cena 10 let starýho pekáče je o ničem a než to FCA za pár šupů (+10%) vrátit, asi si spousta lidí ty auta nechá....
Každopádně tak pokuta a celá kauza je hodně velký průser.... FCA má ročně po zdanění zisk +/- 1mld EUR a těch 100 mio USD je teda +/- 10%.... což je palba....
Jinak tahle kauza jde jednoznačně za předchozími vlastníky Chrysleru.... Ať už se jedná o auta vyrobená před převzetím Fiatem nebo první roky po něm, prostě není možné aby někdo koupil automobilku a za prvních pár měsíců kompletně prošel portfolio a vytahal kostlivce ze skříní..... To si může myslet fakt jen dement.... ;-)
Na druhou stanu, FCA opravdu z Chrylseru vydojilo už miliardy USD, takže tenkorát si holt tahle zlatá slepička kákla do vlastního hnízda a tak to Sergio bude muset uklidit.... Snad se to zvládne bez větších otřesů, držím palce :yes:
Nevím, nakolik je to (hacknutí) ostudou pro FCA. Docela dobře bych věřil tomu, že x konkurenčních vozů by se dalo podobně hacknout také a jejich palubní systémy určitě nebudou nezdolatelné...A přijde mi, že se směješ trochu předčasně. Stejně je komické, jak moc tě převzetí koncernu Italy žere. :-)
Jasně Fiat to vede od 10 k 5. Tak brzy tu máme konec měsíce, tak se můžeme podívat o kolik zase vzrostly FCA prodeje a o kolik zase v USA zvýšil svůj podíl na trhu. ;-)
1,4 milionu aut svolávačka na ty hackery. blbý co. Fiat to řídí k záhubě, jo když sme se mi smáli. ted se směju já. tohle je pořádná ostuda.
Hořící Grandčíra, kde neodkázali při svolávače opravit dráty u šíbru, smutný co, hacknutýucconect, který mohli kluci makaronský za 6 let předělat, spínačky, odkupa ramek a jeepů, mizerná pověst, padající prodeje fiatua dodge v usa....jo to bude balík a ten právě FCA nemá.
že by třetí dopis pro šéfku GM? >:D >:D
Nebo bude Michal David "Když se nedaří, co se dařit má?" >:D >:D
Však byly. Ty RAMky sou z drtivý většiny vyrobený po roce 2009, to už tam šéfovali klucí od fiatu, měli udělat konstrukční změny.
Jeepy GCH z let 93-98 sou 17-22 let starý vraky co maj nejto 200-600 tis, za to bych nikomu nedal cent. Když to jezdí 22 let, bude to jezdit i dál. A co nejezdí dát so šmelcu. Neomluvej chyby Fiatu, který to tam vede od 10 k 5. Za Chrysler Croproation do roku 1998 nikdy tolik svolávaček nebylo.
Krom toho je ted svolávačka na spínací skřínky, na uconnect , tragická kvalita dle jd power převládá a všude chaos.
Copak mi to jen pripomina ? Byla jednou jedna automobilka, ktera nejdriv nechtela priznat problem a az na nalehani autoklubu prehodila problem na dodavatele dilu, ale zadna svolavaci akce, jen spousta pokusu o vyreseni problemu, ale bez vyrazneho uspechu. No a nakonec se chlubi, ze toho prodala na svete nejvic.
"U Jeepů je problém s častým vznícením vozu při nehodě, protože palivová nádrž bývá umístěna příliš vzadu..."... prostě jak se povede - někdy je moc vzadu a někdy zase ne...
>:D
právě naopak... dokud to byl americkej výrobce, tak to nevadilo.
Chvíli po převzetí Fiatem začínají pokutovat výrobu už od roku 2008... prostě klasika.
Asi jako kdyby Škoda převzala většinu ve skupině VW.. to by najednou bylo zjištění, že jsou to hrozný a nebezpečný auta... a je třeba je svolávat.
Byt to VW, uz je tady min 264 prispevku. Nedavno tady byla statistika spokojenosti zakazniku v US po par mesicich jezdeni a FCA byl nekde na poslednich mistech.
zase něco jako že hackeři unesli Jeepa...
A ono to celé je třeba zase trochu jinak. Myslím, že tohle bude ve stylu vlk se nažere a koza zůstane celá.
Sem si i jistý, že ani ta pokuta nebude tak vysoká, jak to teď vypadá. Amíci nejsou blbí..., aby si ničili vlastní výrobce aut.