Novinky
0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut 😄 nebo?
Dost možná jo. 0,26 měl před 45 lety Citroen SM; 0,25 má končící Prius; 0,24 Tesla S; současná špička je Mercedes CLA s 0,22 :yes:
Protoze vyjmenovali jenom ty nelepsi. Yeti bude mit 0.5 a Mercedes G 1.0 >😒]
Jinak ale Golf zase o chlup lepsi i v tomhle smeru. Kdyz chteji mit lepsi prodeje nez Golf, musi postavit lepsi auto. Nerikam, ze je spatne, ale rozhodovat se mezi Golfem 1.4TSI s viceprvkem a Astrou 1.4 s Wattem, tak je to jasne.
Jinak ale Golf zase o chlup lepsi i v tomhle smeru. Kdyz chteji mit lepsi prodeje nez Golf, musi postavit lepsi auto. Nerikam, ze je spatne, ale rozhodovat se mezi Golfem 1.4TSI s viceprvkem a Astrou 1.4 s Wattem, tak je to jasne.
ale golf 1,4 s viacprvkom už má slušnú sumičku, takže cenou by ho mohol občas poraziť.
Keďže odpor závisí.od veľa vecí....aj rekordná Calibra mala super koeficient ale iba vo verzii 2.0, 2.5 V6 mala vplyvom širších pneu a iných vecí okolo 0,30
Tak na marketingové podvody je možné se ptát Fordu: když praskla bublina s jimi uváděnými poh. hmotnostmi nového Mondea, byl to opravdu šok. Opela takto na švestkách ještě nikdo nenachytal a myslím, že i jimi uváděná hodnota koeficientu odporu vzduchu je dost realistická. Nemá pak smyslu porovnávat auta různých rozměrových tří😜 každá má pro snížení odporu vzduchu jiné podmínky (lepší mají dlouhá auta). Takže pro Astru platí srovnání s Golfem (-) a s Mazdou 3 (-).
😉
Jinak to pořád není žádná hitparáda... Tatra 77a měla v roce 1935 Cx 0,212... to jsme teda velkej pokrok neudělali.
😉
Vliv na spotřebu to ale začne dávat až po vynásobení čelní plochou... takže z toho moc nepoznáme.
Jinak to pořád není žádná hitparáda... Tatra 77a měla v roce 1935 Cx 0,212... to jsme teda velkej pokrok neudělali.
😉
Vliv na spotřebu to ale začne dávat až po vynásobení čelní plochou... takže z toho moc nepoznáme.
Za poslednú vetu :yes: , to tu málokto berie v úvahu, že cx je len koeficient, nie hodnota odporu vzduchu.
Koeficient odporu vzduchu je, okrem inych faktorov, funkciou celnej plochy.
Ta je u meraneho predmetu stala, rovnako ako dalsi parameter rovnice - hustota vzduchu (uvazujme o nejakom standarde - napr. hladina mora, nie dialnica v Andach).
Viac😒br />https😐/en.wikipedia.org/wiki/Drag_coe…
Ta je u meraneho predmetu stala, rovnako ako dalsi parameter rovnice - hustota vzduchu (uvazujme o nejakom standarde - napr. hladina mora, nie dialnica v Andach).
Viac😒br />https😐/en.wikipedia.org/wiki/Drag_coe…
Octavia = 0,29, Superb = 0,30, Fabia = 0,30-0,32, zatímco "Tatraplán" (T77) z r. 1934 = 0,21)
(starší škodovky: Fabia 2000 = 0,33 (0,34), Felicia = 0,34-5 (Combi 0,36), Favorit 1987 = 0.36, Garde = 0,40, Š120 = 0,42)
Octavia RS = 0,29 (Octavia Combi = 0,31).
Martin Tlustý
(starší škodovky: Fabia 2000 = 0,33 (0,34), Felicia = 0,34-5 (Combi 0,36), Favorit 1987 = 0.36, Garde = 0,40, Š120 = 0,42)
Octavia RS = 0,29 (Octavia Combi = 0,31).
Martin Tlustý
Proč cd, když se u nás používá zkratka cx? Opět doslovně přebrané info, bez jakéhokoliv vlastního vkladu...(?)
CAR FOR YOU - Tuklaty 186, Úvaly u Prahy, 250 82
Nejhorší prodejce jakého jsem poznal, kupte si auto jinde!
Od 30. 3 .2015 kdy jsem vrátil vůz, samé výmluvy a několik termínů o zaplacení, ke kterému doposud nedošlo. Rozmyslete si kde auto kupujete!!!
Nejhorší prodejce jakého jsem poznal, kupte si auto jinde!
Od 30. 3 .2015 kdy jsem vrátil vůz, samé výmluvy a několik termínů o zaplacení, ke kterému doposud nedošlo. Rozmyslete si kde auto kupujete!!!
Okrem toho, sucasna generacia Mazdy 3 ma hodnoty 0.26 pre sedan a 0.27 pre hatch, rovnako ako Auris hatch.
Tato astra je na tom vyrazne horsie ako Auris kombik.
Takze titulok je uplne od veci.
Testuje se někdy jen na modelech nebo na autech se zalepenými spárami..
A pak se ještě něco ubere, aby to vypadalo dobře na papíře a abychom se dostali o desetinu pod konkurenci...