Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Astra se chlubí nízkým součinitelem odporu vzduchu

Přicházející Astra se stane vozem s jednou z nejaerodynamičtějších karoserií v kompaktní třídě, její cd má hodnotu slušných 0,285.
Zpět na článek
5. 8. 2015 15:34
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2015 16:01
5. 8. 2015 18:49
5. 8. 2015 21:08
6. 8. 2015 09:05
6. 8. 2015 09:42
6. 8. 2015 09:00
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2015 22:43
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 8. 2015 15:34
Vazne se chlubi?
Ma na dnesne pomery podpriemerny cdx, takze naozaj sa niet cim chvalit.

Okrem toho, sucasna generacia Mazdy 3 ma hodnoty 0.26 pre sedan a 0.27 pre hatch, rovnako ako Auris hatch.

Tato astra je na tom vyrazne horsie ako Auris kombik.

Takze titulok je uplne od veci.
Rozbalit vlákno
1
5. 8. 2015 16:16
Re: Vazne se chlubi?
Stejně jsou to jen hodnoty pro marketingové oddělení vhodné tak do tiskových zpráv.
Testuje se někdy jen na modelech nebo na autech se zalepenými spárami..
A pak se ještě něco ubere, aby to vypadalo dobře na papíře a abychom se dostali o desetinu pod konkurenci...
Avatar - tfu
5. 8. 2015 15:59
0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-)
0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-) nebo?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2015 16:56
Re: 0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-)
Dost možná jo. 0,26 měl před 45 lety Citroen SM; 0,25 má končící Prius; 0,24 Tesla S; současná špička je Mercedes CLA s 0,22 :yes:
5. 8. 2015 17:34
Re: 0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-)
Protoze vyjmenovali jenom ty nelepsi. Yeti bude mit 0.5 a Mercedes G 1.0 >:-[]
Jinak ale Golf zase o chlup lepsi i v tomhle smeru. Kdyz chteji mit lepsi prodeje nez Golf, musi postavit lepsi auto. Nerikam, ze je spatne, ale rozhodovat se mezi Golfem 1.4TSI s viceprvkem a Astrou 1.4 s Wattem, tak je to jasne.
5. 8. 2015 17:55
Re: 0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-)
ale golf 1,4 s viacprvkom už má slušnú sumičku, takže cenou by ho mohol občas poraziť.
Avatar - miromen
5. 8. 2015 18:04
Re: 0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-)
G7 1.4 TSI 110kw Highline plus par připlatku realně pod 500tkč.
6. 8. 2015 10:44
Re: 0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-)
Na druhou stranu Golf prodas jako ojety hned, Astru budes prodavat tydny a jeste za min penez.
5. 8. 2015 19:49
Re: 0,285 je nejhorsi ze vsech jmenovanych aut :-)
Pozná se ten rozdíl při přímém srovnání v běžném používání, kdyby to šlo tak bez znalosti o jakou srovnávanou značku auta se jedná ?
Avatar - miromen
5. 8. 2015 16:01
Focus
FOFO 3fl ma 0.28.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
5. 8. 2015 18:49
Marketing
Keďže odpor závisí.od veľa vecí....aj rekordná Calibra mala super koeficient ale iba vo verzii 2.0, 2.5 V6 mala vplyvom širších pneu a iných vecí okolo 0,30
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Kobler
5. 8. 2015 21:08
Re: Marketing
Jooo Calibra... to byly časy >:D
Avatar - Bubáq
6. 8. 2015 09:05
Re: Marketing
Tak na marketingové podvody je možné se ptát Fordu: když praskla bublina s jimi uváděnými poh. hmotnostmi nového Mondea, byl to opravdu šok. Opela takto na švestkách ještě nikdo nenachytal a myslím, že i jimi uváděná hodnota koeficientu odporu vzduchu je dost realistická. Nemá pak smyslu porovnávat auta různých rozměrových tříd: každá má pro snížení odporu vzduchu jiné podmínky (lepší mají dlouhá auta). Takže pro Astru platí srovnání s Golfem (-) a s Mazdou 3 (-).
6. 8. 2015 09:42
Re: Marketing
Když testovali Passat - ten současný, úžasně odlehčený (podle tiskových zpráv) tak mu taky naměřili o 140 kg víc.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2015 21:36
Hmm, pokud je to ale cena za obyvatelnější interiér - tak to
;-)

Jinak to pořád není žádná hitparáda... Tatra 77a měla v roce 1935 Cx 0,212... to jsme teda velkej pokrok neudělali.
;-)

Vliv na spotřebu to ale začne dávat až po vynásobení čelní plochou... takže z toho moc nepoznáme.
Rozbalit vlákno
3
6. 8. 2015 08:09
Re: Hmm, pokud je to ale cena za obyvatelnější interiér - ta
Za poslednú vetu :yes: , to tu málokto berie v úvahu, že cx je len koeficient, nie hodnota odporu vzduchu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 8. 2015 09:00
Re: Hmm, pokud je to ale cena za obyvatelnější interiér - ta
Koeficient odporu vzduchu je, okrem inych faktorov, funkciou celnej plochy.

Ta je u meraneho predmetu stala, rovnako ako dalsi parameter rovnice - hustota vzduchu (uvazujme o nejakom standarde - napr. hladina mora, nie dialnica v Andach).

Viac:
https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coe
6. 8. 2015 12:20
Re: Hmm, pokud je to ale cena za obyvatelnější interiér - ta
O.K., a...? Čo tým chcel básnik povedať?
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2015 21:40
Tohle je ale zajímavý čtení - když už se to téma nakouslo:
Octavia = 0,29, Superb = 0,30, Fabia = 0,30-0,32, zatímco "Tatraplán" (T77) z r. 1934 = 0,21)

(starší škodovky: Fabia 2000 = 0,33 (0,34), Felicia = 0,34-5 (Combi 0,36), Favorit 1987 = 0.36, Garde = 0,40, Š120 = 0,42)
Octavia RS = 0,29 (Octavia Combi = 0,31).

Martin Tlustý
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2015 22:43
Proč?
Proč cd, když se u nás používá zkratka cx? Opět doslovně přebrané info, bez jakéhokoliv vlastního vkladu...(?)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2015 23:09
Re: Proč?
šlo mi to hlavou.. jen jsem nechtěl furt rýpat.
;-)

pořád je to lepší, než Cw... to už bych asi vyprsknul...

:-!
14. 8. 2015 12:42
Pozor nejhorší prodejce
CAR FOR YOU - Tuklaty 186, Úvaly u Prahy, 250 82
Nejhorší prodejce jakého jsem poznal, kupte si auto jinde!
Od 30. 3 .2015 kdy jsem vrátil vůz, samé výmluvy a několik termínů o zaplacení, ke kterému doposud nedošlo. Rozmyslete si kde auto kupujete!!!
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud