Novinky
Somewhere je už preč
4
Za poslednú vetu :yes: , to tu málokto berie v úvahu, že cx je len koeficient, nie hodnota odporu vzduchu.
Přejít do diskuze
Proč cd, když se u nás používá zkratka cx? Opět doslovně přebrané info, bez jakéhokoliv vlastního vkladu...(?)
Octavia = 0,29, Superb = 0,30, Fabia = 0,30-0,32, zatímco "Tatraplán" (T77) z r. 1934 = 0,21)
(starší škodovky: Fabia 2000 = 0,33 (0,34), Felicia = 0,34-5 (Combi 0,36), Favorit 1987 = 0.36, Garde = 0,40, Š120 = 0,42)
Octavia RS = 0,29 (Octavia Combi = 0,31).
Martin Tlustý
(starší škodovky: Fabia 2000 = 0,33 (0,34), Felicia = 0,34-5 (Combi 0,36), Favorit 1987 = 0.36, Garde = 0,40, Š120 = 0,42)
Octavia RS = 0,29 (Octavia Combi = 0,31).
Martin Tlustý
😉
Jinak to pořád není žádná hitparáda... Tatra 77a měla v roce 1935 Cx 0,212... to jsme teda velkej pokrok neudělali.
😉
Vliv na spotřebu to ale začne dávat až po vynásobení čelní plochou... takže z toho moc nepoznáme.
Jinak to pořád není žádná hitparáda... Tatra 77a měla v roce 1935 Cx 0,212... to jsme teda velkej pokrok neudělali.
😉
Vliv na spotřebu to ale začne dávat až po vynásobení čelní plochou... takže z toho moc nepoznáme.
Ma na dnesne pomery podpriemerny cdx, takze naozaj sa niet cim chvalit.
Okrem toho, sucasna generacia Mazdy 3 ma hodnoty 0.26 pre sedan a 0.27 pre hatch, rovnako ako Auris hatch.
Tato astra je na tom vyrazne horsie ako Auris kombik.
Takze titulok je uplne od veci.
Okrem toho, sucasna generacia Mazdy 3 ma hodnoty 0.26 pre sedan a 0.27 pre hatch, rovnako ako Auris hatch.
Tato astra je na tom vyrazne horsie ako Auris kombik.
Takze titulok je uplne od veci.
Když testovali Passat - ten současný, úžasně odlehčený (podle tiskových zpráv) tak mu taky naměřili o 140 kg víc.
Tak na marketingové podvody je možné se ptát Fordu: když praskla bublina s jimi uváděnými poh. hmotnostmi nového Mondea, byl to opravdu šok. Opela takto na švestkách ještě nikdo nenachytal a myslím, že i jimi uváděná hodnota koeficientu odporu vzduchu je dost realistická. Nemá pak smyslu porovnávat auta různých rozměrových tří😜 každá má pro snížení odporu vzduchu jiné podmínky (lepší mají dlouhá auta). Takže pro Astru platí srovnání s Golfem (-) a s Mazdou 3 (-).
šlo mi to hlavou.. jen jsem nechtěl furt rýpat.
😉
pořád je to lepší, než Cw... to už bych asi vyprsknul...
:-!
😉
pořád je to lepší, než Cw... to už bych asi vyprsknul...
:-!
Keďže odpor závisí.od veľa vecí....aj rekordná Calibra mala super koeficient ale iba vo verzii 2.0, 2.5 V6 mala vplyvom širších pneu a iných vecí okolo 0,30
Koeficient odporu vzduchu je, okrem inych faktorov, funkciou celnej plochy.
Ta je u meraneho predmetu stala, rovnako ako dalsi parameter rovnice - hustota vzduchu (uvazujme o nejakom standarde - napr. hladina mora, nie dialnica v Andach).
Viac😒br />https😐/en.wikipedia.org/wiki/Drag_coe…
Ta je u meraneho predmetu stala, rovnako ako dalsi parameter rovnice - hustota vzduchu (uvazujme o nejakom standarde - napr. hladina mora, nie dialnica v Andach).
Viac😒br />https😐/en.wikipedia.org/wiki/Drag_coe…
Dost možná jo. 0,26 měl před 45 lety Citroen SM; 0,25 má končící Prius; 0,24 Tesla S; současná špička je Mercedes CLA s 0,22 :yes:
CAR FOR YOU - Tuklaty 186, Úvaly u Prahy, 250 82
Nejhorší prodejce jakého jsem poznal, kupte si auto jinde!
Od 30. 3 .2015 kdy jsem vrátil vůz, samé výmluvy a několik termínů o zaplacení, ke kterému doposud nedošlo. Rozmyslete si kde auto kupujete!!!
Nejhorší prodejce jakého jsem poznal, kupte si auto jinde!
Od 30. 3 .2015 kdy jsem vrátil vůz, samé výmluvy a několik termínů o zaplacení, ke kterému doposud nedošlo. Rozmyslete si kde auto kupujete!!!
Pozná se ten rozdíl při přímém srovnání v běžném používání, kdyby to šlo tak bez znalosti o jakou srovnávanou značku auta se jedná ?
Na druhou stranu Golf prodas jako ojety hned, Astru budes prodavat tydny a jeste za min penez.
Stejně jsou to jen hodnoty pro marketingové oddělení vhodné tak do tiskových zpráv.
Testuje se někdy jen na modelech nebo na autech se zalepenými spárami..
A pak se ještě něco ubere, aby to vypadalo dobře na papíře a abychom se dostali o desetinu pod konkurenci...
Testuje se někdy jen na modelech nebo na autech se zalepenými spárami..
A pak se ještě něco ubere, aby to vypadalo dobře na papíře a abychom se dostali o desetinu pod konkurenci...
Protoze vyjmenovali jenom ty nelepsi. Yeti bude mit 0.5 a Mercedes G 1.0 >😒]
Jinak ale Golf zase o chlup lepsi i v tomhle smeru. Kdyz chteji mit lepsi prodeje nez Golf, musi postavit lepsi auto. Nerikam, ze je spatne, ale rozhodovat se mezi Golfem 1.4TSI s viceprvkem a Astrou 1.4 s Wattem, tak je to jasne.
Jinak ale Golf zase o chlup lepsi i v tomhle smeru. Kdyz chteji mit lepsi prodeje nez Golf, musi postavit lepsi auto. Nerikam, ze je spatne, ale rozhodovat se mezi Golfem 1.4TSI s viceprvkem a Astrou 1.4 s Wattem, tak je to jasne.