Novinky
no, nedavno mi jedentypicky cech vykladal, ze tiguan je "nafoukla m@dka" (obecne mel na mysli vsechny suv, nicmene ja mam tiguana) a jeho focus combi (obecne mel zase na mysli auta teto kategorie) je ve vsem lepsi. ma vetsi kufr, se stejnym motorem je rychlejsi a ma mensi spotrebu a jeste min stoji. no, rekl jsem mu jen, ze kazdy jezdi tim, na co ma (ev. co muze provozovat, jakkoliv k tomu prisel) a ze jsou tu mraky jinych aspektu, za ktera si priplacim. pointa? americani jsou dlouhodobe bohati, maji na to, tak jezdi ve velkych suv, mpv nebo truckach, popripade vezmou uplny zaklad - neco jako toyota camry. a pohon? trilitrovy sestivalec je fajn, automat s hdm. dvojspojka? k cemu? jestli chci rychlejsi auto, beru osmivalec, atd. proste kdo ma na to jezdit velkym silnym autem, jezdi velkym silnym autem (cest vyjimkam). americe je v tomto samozrejme naklonen i fakt, ze mista je tam vsude dost... takze he dobre tam odjet, chvili tam zit a tu zemi zazit, spoustu tamnich obyceju, ktere nam jinak pripadnou prastene, nasinec pochopi.
I Audi v USA nabízí HDM automat místo dvouspojek. U určité části zákazníků je tam poptávka po dvouspojkách, nicméně tyhle převodovky byly vyvinuté pro EU, kde byla adopce HDM automatů nízká. Na rozdíl od USA, kde jsou rozšířené. A u výkonnějších motorů pomalejší reakce převodovky a menší účinnost tolik nevadí.
[odkaz] [odkaz]
TO JE O TOM KDO DOPŘEDU [odkaz] [odkaz] A KDO KONZERVA
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D
Rozhodně nemám projetou celou Evropu, ale co se týče "hot & high" jsem nic takového jako tam nezažil. Nejblíž je asi Španělsko. Vysoká teplota plus vysoká nadmořská výška jsou problémem pro atmosférické motory. I když typický přeplňovaný motor také nebývá navržený zrovna na turbonormalizaci. Takže potřebuješ výkonný motor, aby bylo z čeho brát.
Nemohu soudit, jak auta slabá na americké poměry zvládají tyhle podmínky, protože jsem si jich zase tolik neužil a naštěstí nikdy v něčem podměrečném. Historky mých známých byly totiž... zajímavé. Nijak netoužím jezdit kilometry a kilometry na dvojku s motorem u omezovače.
Co se týče těch limitů, ono záleží kde. Stalo se mi tam, že mi policista řekl, že do 130 km/h je to v pohodě. A to bylo na 90. Tedy 40 přes limit. A tak se tam jezdilo. Známý se svým přívěsem (v EU homologovaným na 100 km/h) tam jezdí výjimečně i 170. A to si v něm vozí dost drahou hračku. Obecně, dodržování limitů je do značné míry o tom, jak důsledně si je kde hlídají. Pokud jedeš spořádaně s ostatními, byť dost přes limit, tak se zase tolik neděje. Ale zkus kličkovat a nebude dlouho trvat, než tě někdo napráší policii nebo než si řidiči tahačů zavolají a nějaký tě zablokuje. Pomalejší jízda ti pak přátele nenadělá.
1) Možnost. Taková auta jsou tam dostupnější. Objemné motory jsou tam stejně oblíbené kvůli točivému momentu, tedy výkonu v nižších otáčkách, ne kvůli špičkovému. Což snad dokážeme pochopit.
2) Předsudky. Někteří lidé si myslí, že to potřebují a méně bude problém.
3) Některá auta byly opravdu krámy, byť parametry na papíře vypadaly pěkně. Jeden známý mi říkal, že mnohem radši jezdil japonskou 1,6 než americkou 2,4, pro kterou bylo ve výšce dosažení 60 mph nekonečným příběhem. Už si nepamatuji, co to bylo za modely, ale něco relativně malého. Verze se slabším motorem mohla mít neadekvátní brzdy, chlazení atp.; aby auto vydrželo náročnější podmínky, bylo třeba vzít větší, výkonnější motor, byť jsi ten výkon nepotřeboval.
V EU se kupují malá auta a očekáváme od nich hodně. Podle toho jsou postavená.
Klidně ano. Já jel několikrát od pobřeží k pobřeží, takže jsem vyzkoušel například hory v Coloradu, Utahu nebo 50+ °C (vzduch) v Death Valley (ale i bleskové povodně).
DSG by pro Američany bylo moc cukavé a nespolehlivé.
A stejny motor vlastne znaji z Jetty Hybrid.
Byls tam nekdy... a mluvil s zivym Americanem?
😉
[odkaz]
😉
Nahrazuje petivalec 2.5 litru.
Tak tomu rikam v Americe rana na komoru.
>😁