Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Jetta: Nový motor pro Američany

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 5. 8. 2015
27
21
Zobrazit náhledy (27)
Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta
Americká divize koncernu Volkswagen oznámila, že sedan kompaktní třídy Jetta dostane nový zážehový motor.

Až dosud byla Jetta v USA nabízena s turbomotorem 1.8 TSI. Ten v roce 2014 nahradil velký pětiválec o objemu 2,5 litru. V krátké době bude i tento agregát obměněn menším 1.4 TSI z nám dobře známé řady EA211. V USA jde však o novinku, takže tamní tisk věnuje tomuto počinu poněkud více prostoru. V Jettě půjde o verzi s výkonem 110 kW, přičemž motor bude dostupný s manuální pětistupňovou převodovkou, případně šestistupňovou samočinnou. Jedná se o ústrojí 09G, které Volkswagen nabízí od roku 2005 a jeho dodavatelem je společnost Aisin.

Proč nemá dvouspojku?

Je to o to zajímavější, neboť v Evropě se tento agregát v Jettě již nějaký čas nabízí a to ve spojení s manuálním šestikvaltem nebo alternativně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Američanům při jejich klidném jízdním stylu vyhovuje měničový automat daleko více, než věčně škubající dvouspojková převodovka, jakkoliv řadicí mnohem rychleji.

Podle vyjádření Joerga Sommera, viceprezidenta pro produkt a marketing Volkswagen of America, by měl nový turbomotor 1.4 TSI/110 kW přinést více úspory paliva při zachování velmi dobrých jízdních výkonů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
| 7. 8. 2015
Ono se to tam možná ztratilo, ale jde o:

1) Možnost. Taková auta jsou tam dostupnější. Objemné motory jsou tam stejně oblíbené kvůli točivému momentu, tedy výkonu v nižších otáčkách, ne kvůli špičkovému. Což snad dokážeme pochopit.

2) Předsudky. Někteří lidé si myslí, že to potřebují a méně bude problém.

3) Některá auta byly opravdu krámy, byť parametry na papíře vypadaly pěkně. Jeden známý mi říkal, že mnohem radši jezdil japonskou 1,6 než americkou 2,4, pro kterou bylo ve výšce dosažení 60 mph nekonečným příběhem. Už si nepamatuji, co to bylo za modely, ale něco relativně malého. Verze se slabším motorem mohla mít neadekvátní brzdy, chlazení atp.; aby auto vydrželo náročnější podmínky, bylo třeba vzít větší, výkonnější motor, byť jsi ten výkon nepotřeboval.

V EU se kupují malá auta a očekáváme od nich hodně. Podle toho jsou postavená.

Klidně ano. Já jel několikrát od pobřeží k pobřeží, takže jsem vyzkoušel například hory v Coloradu, Utahu nebo 50+ °C (vzduch) v Death Valley (ale i bleskové povodně).
Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
| 6. 8. 2015
ja jsem v usa par mil take najezdil - neco na stredozapade, jihovychode a severozapade. byl jsem jeste v okoli ny, ale tam jsem neridil. jezdil jsem tam konkretne s malou toyotou tercel (1,5l manual)s malou kiou (1,8 litr), malym nissanem (asi 2,0) a potom naproti tomu s toyotou camry (3,0l), chrysler newyorker (3,6l), chevrolet traverse (suv, 3,6l), jako pasazer potom v nespoctu ruznych aut jejichz jmena ani neznam. celkove se v usa jezdi velmi klidne a pomalu, i ta staricka toyota tercel svym vykonem plne zapadla mezi americky prumer (rychlosti pohybu a zrychlenim). s tou jsme brazdili coby studentici yellowstone (coz je cele okolo 2000 mnm) a problem s vykonem jsme nemeli. s tim nisanem (to uz bylo nove auto z pujcovny, kdyz jsme tam byli nedavno na dovolene) jsme zase vyjeli na vyhlidku nejake hory v oregonu - take bez problemu, za to nejaci mistni tam lili na vrcholu vodu do chladice uvareneho voyagera. toho chevyho traverse jsme meli pujceneho na jedne sluzebce, to bylo asi nejvykonnejsi auto, co jsem tam ridil a s tim jsme take jezdili jak se zebrinakem (nevybocovat z davu) aby nas tam serifove nekde neklofli. no a uplne nejlepsi byl staricky chrysler newyorker - toho jsme meli take coby studentici - hranata krabice, uvnitr luxus, kresla jak z obyvaku, kazetak, automaticka klimatizace, vykokufru na elektriku - proste bomba. no a tento model s 3,6l sestivalcem mel celych 110 kW :-). z meho uhlu pohledu se celkove v evrope jezdi rychleji a dynamicteji s mensimi a slabsimi auty. se svou nekdejsi astrou 1,6, 76kW bych na silnicich v usa mohl byt klidne stikou v rybniku.
Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
| 6. 8. 2015
Ano, je to on. Přežívá pravděpodobně proto, že ho lze snadno adaptovat na jakékoliv alternativní palivo (ethanol v Brazílii, LPG a CNG v Evropě, teprve letos byla ukončena jeho montáž do evropského modelu Caddy Ecofuel) a použít i mimo automobilový průmysl:
[odkaz]
Avatar - Barrichello
Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
| 6. 8. 2015
Víš kdo je běžný zákazník VW v USA? Přivandrovalec z Evropy, co enní v USA dýl jak 5 let a mexikánci >:D
Avatar - Barrichello
Hmm jenže američani na VW Jetta zvysoka že ;)
| 6. 8. 2015
No s tímhle motorem tam VW díru určitě neudělá, navíc při své pověstné kvalitě >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku