Tesla zacala investicema 2 nadsencu do elektroaut, pak Musk zacal investovat svoje penize a do roku 2007 do Tesly nainvestoval pro nej smesnych $7.5 mega, teprve as pro Roadster se zapojili dalsi investori ve 4 kolech investpovani a dohromady se investovalo cca $105 milionu, mezi investorama jsou mimo jine z vedeni a zakladatele Google a ebay, vpodstate do vyvoje a vyroby prvnich 150 Roadsteru bylo do Tesly investovano necelich $200 milionu + dalsich $70 z Muskovy kapsy, coz je na automobilku naprosto smesna suma
prvni vetsi investice do tesly byla az v roce 2009 potom co koupily podily Daimler AG a jista Arabska spolecnost na investice, 10% AG a 40% Arabove, po tomhle dostala Tesla od USA z 8 miliard pripravenych pro vyvoj alternativnich pohonu celich $465, aneb finance na vyvoj modelu Tesla S, tahle pujcka byla Teslou splacena do roku 2013, zbytek tech financi cerpaly Ford, Nissan a Fisker, a dodnes ty pujcky nesplatili a Fiskeru byla odpustena protoze zbankrotoval
2010 je uzavreno partnerstvi s Toyotou a Toyota kupuje akcie za $50 milionu, ze spoluprave vznika Toyota Rav4 EV (neuspech), pote se Tesla zacne i verejne obchodovat (cena cca $226milionu), od teto chvile se da rici ze zacina Tesla zit to cim se tu vsichni v diskuzi ohani ze je to automobilka Tesla-Motors a je ve ztrate, proste 29 cerven 2010, v tomto roce je s Panasonicem podepsana smlouva na vyvoj a vyrobu baterii
v roce 2011 nabizi Larry Page (Google) za Teslu-Motors $6 miliard, respektive tolik za ni chtel Musk a Page souhlasil, z obchodu ale seslo
2012 na trh se dostavaji prvni Tesly S, jeste pred tim v roce 2012 se zacina stavet sit Superchargeru a destinationchargeru (hotely a jina mista kde se predpoklada ze lidi muzou nabijet verejne prez noc, tedy ne rychle)
2014 se zacina stavet Gigafactory, planovana investice je $5 miliard do roku 2020 (3 miliardy tesla, zbyle 2 miliardy panasonic) dalsi Gigafactory ma vzniknout v Japonsku a treti v EU
2015, odhadovana cena Tesla Motors je prez $30-35 miliard s produkci cca 50 tisic aut rocne (pro predstavu General Motors ma odhadovanou cenu cca $50 miliard, zalozena 1908 a rocni produkce 9-10 milionu aut rocne)
Až Tesla začne vyrábět automobil se základní cenou kolem půl milionu korun, tak si ho koupím. Protože bude mít dojezd kolem 450km a to mi při nočním nabíjení bude bohatě stačit na všechny trasy mimo dovolených. => pak si založím "biznis" a rozjedu půjčovnu baterek na vleku :-!
Jojo, takhle to dopadá, když se vytrhávají části vět z kontextu a pak se použijí v úplně jiném. Nicméně zajímavá sorta otázek...
EV-1 je škoda. Ale krásně to ukázalo, jakou moc mají lobisté.
Každý automobil se "nabíjí" podle toho, jaká technologie je použita k úschově energie. Někdo tam naleje vyfrit, jinej vervu, někdo to připojí na 16A1f zásuvku, jinej ke stejnosměrné rychlonabíječce s pořádným výkonem (120kW).
Elektrika se do zásuvky "dostane" tak, že se "vyrábí" v elektrárně. A tak jako si rakušáci mohou sehnat certifikát, že ta odebraná elektrika není z jádra, jiný si může pořídit certifikát, že je 100% z jádra. Tak jako tak hromadná výroba elektřiny bude mít na vyrobený MW rozhodně řádově menší exhalace znečišťujících plynů jak jakýkoliv spalovací motor.
Tím se dostáváme k energetické stopě, kterážto bude stejná jako při výrobě "konvenčního" automobilu. S jediným ale. Baterie. Nicméně dnešní lithiové baterie jsou docela dobře recyklovatelnou věcí, takže dopad na uhlíkovou stopu bude docela malý. Přihlédneme-li ale k fsaktu, že na elektromotoru se toho pokazí mnohem méně jak na spalovacím stroji, takže se životnost aut prodlouží na miliony místo statisíců, bude ta zátěž přírody ve výsledku o dost nižší.
Elektrika v autech byla dřív, než spalovací motor. Ten vyhrál především proto, a stále vyhrává, proto že na jednu nádrž to auto dojede dál a ne o moc dráže než na elektriku.
".. Pripúšťam, že sa môžem mýliť, pokecáme o pár rokov neskôr. .."
Wooosh. Pises se rok 2025. Tesla what? Myslite ten excentricky a genialni inzenyr? :-!
".. tak v dlouhodobé strategii Tesly je právě vývoj a výroba levnějších elektromobilů.."
Treba ve spojeni s firmou Tata, hm? Vsichni EV nadsenci by se mohli seznamit s historii GM EV-1. Kazda debata s EV nadsencem konci kdyz se polozi otazka " Jak se to nabiji? A jak se ta elektrina dostane do te zasuvky?" Nehlede na to, jaka je ekologicka stopa vyroby EV. Elektrika patri do golfoveho voziku, ne do auta. :-!
..tu i8 by som zas neopisoval..nedari sa mi zatial k nejakej dostat a vyskusat si ju,ale moze to byt velice zaujimave vozenie..je mi jasne ,ze ty za ciste elektricky,ale podla mna momentalne nie je nic lepsie na trhu ako plug in hybridy ak chce clovek usetrit na benzine,zaroven byt ekologickejsi,mat dojazd a kupit si auto za dobru cenu oproti cistym elektrickam...
jj samozřejmě dik za tip na pořad
>POKUD BY TAM knim ŠOUpli Teslu tak by nejenže nebylo co testovat ale hlavně by na ten zbytek OUTSAJDRŮ ta reklamní fasáda pořadu nešla použít. Zabodoval by snad jen LEAF a ZOE ;-)
..nic som od toho neocakaval,ale aspon ukazali ludom o com elekto auta su..skoda,ze si nezohnali aj keby len od sukromnika na par hodin Teslu a neurobili aj na nu taky "dlhsi" test vramci toho autosalonu venovanemu elekrickam.S i3 som mal tu cest a keby som si mal vdaka tomu kupit elektricku tak to ma nepresvedcilo..cakam co ukaze novy Leaf a ked splni to co slubuje (o com trochu pochybujem) tak mi podla vsetkeho pribudne do flotili jedna elektricka so super dojazdom za rozumnu cenu..
Trochu pomôžem s pochopením - vidím, že na to sám nemáš, tak buď rád za pomoc: Tesla žije z predaja vozidiel, dotácií štátu Kalifornia (nie US vlády) za výrobu bezemisných vozidiel a predaja emisných povoleniek. Predaj emisných povoleniek a dotácie sú síce eklovina, ale jaksi to nemá s Teslou moc spoločného - Tesla za tie zákony nelobovala (na to je príliš malá), len naskočila do byznisu a využíva zákony aké sú. Akákoľvek spoločnosť, ktorá bude chcieť vyrábať takéto autá tie dotácie dostane. To je skrátka záležitosť štátu ako takého. Dokonca takéto dotácie majú aj dealeri GM, Fordu, FCA, pretože v Kalifornii predávajú ich elektrické autá.
[odkaz]
jj
ten e-up [odkaz] s 40tisícovým příplatkem za rychlodobíječku by snad ještě šel, ale ta reklama na brambo i3 [odkaz] přifouklou 1dničku s kousavou dekou místo čalounění a tabletem místo palubovky s rezervním dojezdem 10 km to už je na mě prostě moc ;-\
4řMEGA i8 s příplatkem 12táců za pitomí USB ... :no: chybí tady ikonka "chce se mi blejt"
a to rychlý stříhání pořadu kde MODEL S [odkaz] byl jen blik, darmo mluvit...
Je vidět že média v týdle zemi sypou tomu kdo jim sype ;-)
A jen JEDINÝ KABEL 50kW ČEZ RYCHLODOBÍJEČKY VE VRCHLABÍ pro celý Krkonoše?? Co to má jako bejt, snad konkurence pro 2.742ks kabelů Supercharger ?? :-) [odkaz] [odkaz]
Co naplat, každý ať si sám udělá obrázek, kerá automobilka poctivě maká a kerá ho chce jen voškubat :-)
tesla si za tú kontroverziu môže sama lebo servíruje nestráviteľný slovník a marketing. Samá gigafactory, supercharger, rekordné predaje, rekordné zrýchlenie, je to presolené. Musk je v médiách častejšie jak obama. A dotovaný je jak grécko (to tiež nemá veľa sympatizantov). Okrem toho elká skúšajú všetky svetové megaautomobilky a moc im to nejde, je nelogické, že tesla by mala byť o level ďalej, skôr len o level výdatnejšie masíruje. Pripúšťam, že sa môžem mýliť, pokecáme o pár rokov neskôr.
otázka od veci. Ak by sa tu mali vyjadrovať len ľudia, ktorí rozbili atóm, zostalo by tu pár nikov. Toto je bežný bulvi server o autách. Tesla je rozporuplná a môže si za to sama, lebo musk populisticky tára každý deň v médiách (slovník typu gigafactory je populisticky marketingový) a visí na dotáciách, taký prístup je vždy podozrivý a ja osobne tiež tipujem tvrdý pád tesly. Samozrejme je možné, že vis major bude podporovať do mrtva jak euval grécko. Ale aby bolo jasné, úspech by som tesle prial.
Prosím ťa, aspoň si naštuduj fakty než začneš niečo trepať ... Vláda zachránila krachujúce GM a prispela, pokiaľ viem aj Chrysleru. Investovala 80 miliárd dolárov. A stratila na tom 9 miliárd dolárov. Toľko k tvojmu "Nikdo ji zachranovat nebude".
Jestli si dobře pamatuji, tak v dlouhodobé strategii Tesly je právě vývoj a výroba levnějších elektromobilů. Použili pro to ale strategii vývoje nejprve dražších modelů, kde movitější sorta zákazníků zaplatí vývoj, aby bylo možno levnější modely následně vyvinout levně z již dostupných komponentů.
Ostatně podobně se to děje i třeba ve VW koncernu. Značka AUDI slouží jakožto luxusnější a inovativnější. Takže většina nových technologií se nejprve nasazuje tam a pak teprve do ostatních značek koncernu, jak zlevňuje výroba.
Pokud měly být dotace, potom jedině na vývoj výkonnějších, levnějších a ekologičtějších baterií. Pokud by to myslel s ekologií a elektromobily vážně, potom by musel vědět, že stavění aut s výkony supersportů moc ekologické není, není to ani laciné a když se prodají tři elektromobily s průměrným výkonem místo jedné Tesly S, bude to daleko přínosnější pro životní prostředí.
Jednoduše u mne je to v tom, že tento podnik (Tesla) žije pouze z dotací US vlády a bez toho by nebyl životaschopný, navíc není ani výdělečný a ani nebude. Mne taky nikdo nedá peníze na podnikání...
Automobilky ve ztrátě, které v době krize dostaly prachy, je také musely a musí vrátit, narozdíl od Tesly, která je má jako nevratné dotace, v tom je velký rozdíl.
je tedy fakt, ze v tomto pripade vlada usa podporuje inovativni technologie, at to dopadne jakkoliv, neco zajimaveho po tom vzdy zbyde. na druhou stranu nase vlada pumpuje nove a nove prostredky do socialu a urednickych parazitu, po cemz zbyde cr akorat rozpoctova zatez do pristich let.
hele, jestli Tesla nevytvori v dohledne dobe zisk, tak krachne. Nikdo ji zachranovat nebude. v Americe chapou (asi az na Obamu), ze nezivotaschopny byznys musi jit do haje a uvolnit tak misto zivotaschopnemu byznysu zalozenemu na lepsim napadu. To je duvod, proc je usa uspesnejsi nez eu a v dohledne dobe se na tom nic nezmeni. naopak s politikou chranit kazdeho blbouna als eu nam usa budou jen vice ukazovat zada.
problem Tesly jsou akumulatory. dokud se nezvedne jejich kapacita o rad a neklesnou nabijeci doby rovnez o rad, neni elektromobil za soucasnych cenovych relaci zivotaschopny (coz Tesla dokazuje kazdou svou vyrocni zpravou a drzi ji nad vodou Obamuv vladni aparat)
Z čeho plyne ta nenávist k Tesle a obrovská radost, že zatím nevydělávají?
Staví auta s výkony supersportů, dojezd v porovnání s ostatními elektromobily velmi slušný, budují síť nabíječek, pracují na výdrži baterií.
Stejně jako benzinová auta ze začátku století a naftová před cca 20-ti lety mají i elektromobily svá omezení, na kterých Musk evidentně pracuje, nemýlím-li se i za svoje peníze.
Proč proboha na tohle zdejší fandové aut reagují jen škodolibou radostí z každého dílčího neúspěchu? Tolik vás žerou dotace? Máte představu, kolik dotací bylo vyplaceno na daleko horší věci?
.... to je už o výdrž tohle číst. Pánové z redakce... nepoužívejte ekonomické výrazy, když jim nerozumíte. Je to ubohá onanáž ... sakra, to je opravdu level, který chcete prezentovat? .... 8-s8-s:no:
Ale, zase jeden "intelektuál". Pokud by te skutecne zajímalo co Musk udelal, tak bys to vedel. Normální clovek si informaci která ho zajímá vyhledá. Ledaze by mel problém s pochopením jednoduchého psaného textu.
Podle úrovne tvého príspevku je kazdopádne jasné ze ty Muskovi nesahás ani po kotníky.
On sa pýtal, čo si dokázal, nie čo si nedokázal. Keď už nedokážeš pochopiť zmysel a význam Tesly, tak sa pokús chápať aspoň tú jednu jednoduchú otázku.
Zajímalo by mě, jestli ten kluk Muskovic už někdy udělal něco, co bylo životaschopné, nebo jestli jen staví továrny na mokré sny. Asi bude dobrý rétor a rektor, že mu to pořád někdo platí, ty jeho koníčky, ale je to utopik. Asi má ale vláda USA a velké koncerny důvod, proč mu ty peníze cpou, ale světový mír to asi nebude. :no::no::no:
Mercedes a Toyota nejsou firmy co by delaly kratkodobe spekulace na akciovem trhu. Pokud jedna automobilka drzi akcie druhe tak je to strategicke rozhodnuti a nejake vykyvy na trhu maji na nej jen maly vliv.
Asi pred 2mi rokmi bol u vas namestnik ministra energetiky USA a redaktor CT sa ho v dlhom rozhovore okrem ineho spytal, preco USA nepodporuju ulavami, dotaciami vyrobu energie zelenym sposobom, t.j. slnko, vietor, voda. Ten dobry clovek povedal, ze ak je to konkurencieschopne, presadi sa aj samo a dodal cisla, podla ktorych bez podpory znizili USA emisie CO2 percentualne viac ako EU, ale na rozdiel od EU bez poklesu ekonomiky.
Tak preco treba podporovat vyrobu elektrospotrebica v zaujme znizenia CO2, ked vyrobu tej eko elektriny dotovat netreba.
Asi bol niekto sponzorovany, mozno niekto ziskal akcie....akurat Kharl z toho ma iba dobry pocit, aspon podla vzhladu toho webu, co tu stale propaguje
Amíci použili zdravý rozum. Mnohé velké a zavedené automobilky byly ve ztrátě, tak proč to neprominout nové automobilce, která čeká na důležitý milník - zprovoznění gigafactory. Kdyby česká vláda pumpovala peníze do podobného podniku, tak bych asi moc neprotestoval.
jde viděť zářný případ volného trhu, kdy je jeden z mnoha těžce prosazován US vládou formou dotací přímo firmě, dále nepřímo dotací na koupí elektrošrotu. I přes to, že je automobilka težce ve ztrátě, stále žije (zákon u nás hovoří dvě po sobě jdoucí období ve ztrátě je firma povinna činnost ukončit) a dokonce se dál punpují do ní veřejné finance. Jak výnosný obchod, to se to pak podniká a mluví o nových modelech... >:-[] >:-[] >:-[]
jj
HELE UŽ SIS ALESPOŇ JEDNOU ŠÁHNUL NA NEJLEPŠÍHO z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz] když už musíš kroutit pldel v nějaký tý spalovací popelnici?? >:D >:D >:D >:D >:D
no kdybys nebyl línej tak si to dávno nastuduješ ;-) Mercedes i Toyota prodali asi 30% svých akciií v okamžiku cca 240$ 01/2015, kdy čuchali že se to potáhne ještě dolů na 180$ 04/2015 a hodila se jim jaksi hotovost ;-) Jinak zbytek akciií samozřejmě drželi zuby nehty na další štaci tah směr 300$ tzn 280$ 07/2015. A pro příští roky až prodeje stoupnou na patřičné objemy .... No a predikce? někdo říká 500$ za kus druhej 200$ za kus, dyt je to hra provázaná se světovou ekonomikou [odkaz] nic novýho pod sluncem, to už tady bylo mockrát že jednou jdou nahoru pak zas dolů. Důvod? aby se srabi voškubali a stateční napakovali ;-) To je přirozený přírodní výběr ;-) Takže něco mezi podle toho jaký je zrovna bubububu :-) Jinak spalovací popelnice jsou odvařený, musejí, nemůžeme si dovolit produkovat další CO2, budem rádi když LETOS BUDEME MÍT CO PÍT [odkaz] A co další roky?? Budou dětí mít si kde hrát? [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Ano, oblbnout tolik lidi, aby dotovali takovy prodelecny podnik (v podstate letadlo), predem odsouzeny k neuspechu, jak se povedlo Muskovi, to jsem nedokazal. To klobouk dolu pred nim. :yes:
Bez tych dotacii by to auto ako produkt ani nezislo z linky. Neboli by superchargers, nebudoval by gigafactory a tesla by uz asi neexistovala. Je dalej otazne ako by vyzerali predaje nebyt vsemoznych danovych ulav a vyhod pre EV.
V nasich podmienkach (bez dostatocneho pokrytia nabijackami) to je akurat tak do mesta.
Předně musím napsat, že Muska sleduju už delší dobu a jako persona mi je krajně nesympatický.
Ale auto Tesla vidím jako produkt dobrý, schopný konkurence i bez těch dotací, jen kdyby se to chytlo trochu za jiný konec.
A když už se v USA rozhodnou tisknout nekryté papírky ve velkém, tak je konec konců lepší, když vyletí do vzduchu takto, než aby se za to kupovaly zbraně apod. Tím neomlouvám dotace do soukromého sektoru, naopak.
Založ novou automobilku a neber motory/převodovky/plechařinu od ostatních a neinvestuj jako o život. Není to možné.
Dostaví gigafactory a pokud se nezačnou pomalu zvedat, tak se můžete začít bát, ale do té doby mi jejich bankrot přijde nepravděpodobný. A i pak by je asi někdo zachránil.
Firma pozivajici kralovske dotace a protekcionizmus jako maloktera jina je ve ztrate? A propada se stale hloubeji. Prodeje jsou nizsi nez Musk sliboval. Jo, okecat to investicemi, na to nekdo skoci?
Ja tomu nemuzu verit. Co na to Saman?
Psal jsem to u clanku o sleve $1000 za noveho zakaznika. Kdo chtel vydelat na akciich Tesly, je nejvyssi cas prodavat. Sesup bude rychly.
U posledni vety clanku jsem smichy spadl ze zidle.