Záplata pouze pokryje náklady na několik měsíců produkce která je ale velmi zastaralá a tak nekvalitní, že ani schopné vedení(které ovšem CH nemá) by firmu stejně nezachránilo takže nakonec celý koncern stejně půjde s velkým ohňostrojem (dluhy) pod vodu stejně jako F a GM.
Souhlasím, snad možná je ford stojí za záchranu, rozhodně tento "socialistický" přístup vlády já jednoznačně za CHYBU považuji (byť "trošičku" chápu) a NEsouhlasím s ním, NIC to stejně NEvyřeší - a GM je "v úpadku" už snad 20 let .. tohle další "prodloužení agonie" je opravdu .. :no:
podle me zase za zachranu stoji hlavne Chrysler, unas sice min znamej, ovsem v pokrocilosti novejch technologii je zatim nejdal, a verim ze prave jejich EV pujde docela nadracku as se objevi natrhu
Ja myslím, že Chrysler je finančně ve VELMi NEdobrém stavu. Já bych ho ROZHODNĚ nezachraňovala ("neutáhl" to ani Mercedes), ale nechala "řízeně zkrachovat" a "zbytky" - to "dobré" (za což považuji třeba i Voyager - byť na české silnice až tak není), by jistě nějaká konkurenční automobilka koupila.
Tohle "umělé" vytváření/udržování pracovních míst je (ekonomicky/cká) cesta "do pekel" (ale "politicko/populisticky" to chápu .. vysvětlit lidem/davu "co" je správně ... )
Rozhodně si myslím, že "vlastní" silou, s tímto managementem se ani Chrysler ani GM zpět nahoru NEvyhrabou, na 99% NEmají šanci (snad, možná .. určitou šanci/naději má ford).
PS: No Chrysler možná "na 98%" ;-), lépe než GM na tom asiskorourčitě je, ale jinak ... nic/moc ;-\
To je to jediný co koncern VW umí, ale taky už mu azčíná téct do bot, jako všem. Proč asi dělaj ty odstávky hm, proč škoda nevyráběla na 3 sněmy i o vánocích? Nu proto, protože to nikdo nekupuje...
A bude hůř - evropa si letos hospodářkšou krizi vyžere dokonale...
A neni schopnost uživit se, resp. i vygenerovat nějaký zisk základem výroby? A ano, začíná táct do bot všem, nebo spíš bych řekl, že hladina sr*ček se zvedá, ale i ten tebou vysmívaný koncern a i ti všichni ostatní tam aspoň ťapou v holinách ( rozuměj mají ještě nějakou rezervu ), kdežto bohužel US trojce do těch sandálů už nějakou dobu prosakovalo a teď jsou hold ve sr. I to postavení a situace na trhu v jakém je Škoda a to, že to nikdo nekupuje ( podle tebe ) je pořád 100x lepší situace než u Chrysleru.
Voyager na české silnice opravdu není - proto tu byl od roku 93 do roku 97 nejprodávanějším MPV a vč. koncernových variant TownandCountry/Dodge Caravn/Plymouth Voyager jich tu jezdí v 6 generacích odhadem tak 15 tis kousků :-):-):-)
U nás méně známej?
Zajímavý že v Evropě se ročně prodá asi 25-35 tis chryslerů, 40-60 tis Dodge a asi 150 tis Jeepů. Skutečně málo známá vozidla - pro burany znající jen vozy VW zcela určitě :-)
EV je super věc, s tou zastaralostí to taky není tak horké - moderní motory s DualVVT, vypínáním válců atd. 4válce i V8 jsou moderní dost, jen je potřeba modernizovat motory V6. Diesly Chrysler LLC nakupuje - tam není problém.
Chce to jen zlepšit kvalitu interiérů a elektroinstalace.
navíc chrysler má v anbídce dost malých a středních aut jako jsou Caliber, PT cruiser, Avneger/Sebring nebo malé jeepy typu Compass či Patriot.
Souhlas, Chrysler je z těch tří největší junk.. zároveň co do velikosti asi nejlíp (nejmíň-špatně :) postradatelnej..
Ale i pro oba další z velký trojky bude asi bezpečnější, když Chrysler (ještě nějakou dobu) přežije.
Čím dřív se tyhle neživotaschopné molochy poroučí k zemi, tím líp. Jejich perspektivní části převezmou investoři a ten zbytečný šmejd ať skončí v propadlišti dějin.
evropske automobilky dotace od EU dostanou taky, Nemecke od Nemecka taktez, a na zkoumani neceho co us davno existuje a staci to jen uvest do chodu, nebo zeby finance na vyvoj novejch pohonu byli investovane do pohonu ca vlastne jeste nezname ? >:D tomu snad veri jen malokdo, vznikne z toho normalni hybrid kterej evropskejm automobilkam zatim schazi a vetsina us ho ma stejne v nejake fazi dokonceni, a nic jineho :-! , takze to co dela americka vlada, je to same co delaj politici v EU, vlastne jen vyclenene finance pro zachranu financniho sektoru z malinkate casti presunou do zachrany odvetvi co v USA zamestnava prez milion lidi, navazne nekolik milionu lidi
Když dva dělají totéž není to totéž, rozdíl je v tom, že jak Evropa tak Japonsko a koneckonců i Korea utíkají US automobilkám ve vývoji a hlavně v kvalitě o světelné roky a to již chlapci nedoženou leda že by je vládá dotovala dalších 10 let a koupila si management z Evropy nebo Asie. Jinak to bude jenom kreč. Čistě ekonomicky nahlíženo by pak bylo lepší zbytky které mají jakous takou cenu (Jeep z CH, Opel z GM, EU část Fordu) prodat koncernům jako Toyta, VW, MB, nebo BMW.
Prosím tě v čem japonské a evropské značky předběhly ty americké?
Srovnej si jednou 2000 Nissan Maxima 3,0 V6 nebo Honda Accord coupe 3,0 V6 a český zázrak Superb I 2,8 V6 s Chryslerem Sebring 2,7 V6. Velmi se zasměješ, že americká V6 2,7 má větší výkon jak ti skvělí japonci a plní normu Euro 3 již od roku 1998!!!!!!!!!!!!!!
Vůbec v ničem, potácejí se v dluzích, mají prodeje skoro na nule a GM, F, CH jsou na špici ve všem. Ale pak je zajímavé, že sami zástupci GM veřejně prohlásili, že vyrábí totálně zastaralá auta a dokonce za to zákazníkům omluvili, pokud toto Ti nestačí jako důkaz tak nemá cenu Tě jakkoliv přemlouvat o opaku. Kup si něco od CH a napiš nám jak jsi spokojený.
Děkuju za radu - již sem tak učinil v roce 2004 - za těch 4,5 roku co s Chryslerem jezdím sem velmi spokojen - jiné vozidlo by mi v poměru cena/výkon/pohodlíspotřeba nic tkaového nenabídlo.
BTW jezdím s 2,7 V6 203 HP za 9 litrů (dlouh.průměrú. Zakolik vy s vašimi japonskými a německými zázraky při jakém výkonu? :-):-)
Pochlubte se...
Takže vycházím plně ze zkušeností z provozu, narozdíl od vašich plků, které si cucáte z tabulek a z toho že soused povídal že ameriky sou šrot....
ono se zapomina hlavne nato proc jdou prodeje velke trojky dolu, ano neni to proto ze by nemeli konkurencni auta, v USA totis klesaj prodeje i evropskych a asijskych automobilek, treba Toyota us nekdy v minulem roce smutne hlasala ze ma skladem pres 200 tisic aut a nikdo je nechce, problem je v tom ze na nejvetsim trhu sveta, cos USA bezesporu je, neni temer nikdo kdo by kupoval jakekoliv auto protoze je holt zadluzenej as pousi :-! tri ctvrtiny ameriky zije nadluh a tyhle dluhy jsou v USA obchodovatelne ! , takze velke spouste americanu se ze dne na den uroky tak zvetsili ze proste nemaj na splaceni, je to asi jako kdyby jsme mi v CR meli pujcku u banky treba na dum, proste normalni hypoteka, a banka tuhle hypoteku prodala lychvari co si hned rekne ze nam zvisi uroky z tech 8% na 25% ;-) stat se tohle v CR, tak sme spatky v dobe kamenne :-!
ČEZ taky vytvořil slušnej zisk, skoro miliardu týdně. Akorát si říkám, jestli hergot nebylo lepší, kdyby byl na nule, a já měl šťávu o třetinu levnější?
ČEZ je monopol - stejně+ jako RWE - může si diktovat ceny - lidi nemaj šanic koupit jejich produkty odjinud - tudíž musí paltit dné ceny. Kdby byly us automobilky na domácím trhu monoplní, mají 6x takový zisk a nestíhají vyrábět...
138 KW z 2,7 litru V6 to dnes konkurence dostává z 2,0 litru, 4 válců a někteří i daleko více. Vnějšími rozměry (nikoliv vnitřním prostorem, tam je konkurence daleko vpředu) lze jako konkurenty označit BMW 5, Audi A6, M E, Mondeo, Superb, Mazdu 6, Hondu Accord, nevím proč do srovnání dáváš Coupe s V6 když bohatě stačí sedan 2,4 4V a navíc takovéto rozežrané benzíny tvoří menšinu prodejů, ale i v těchto benzínech si každá Honda, Mazda nebo přeplňovaná Evropa dá Sebring ke svačině kdy si namane a to nemluvím o BMW 5 nebo Audi A6 což je někde úplně jinde. No a k Superbu, ten nový se mi vzhledově vůbec nelíbí, zvláště zadek je jak nakopaná pr... hrocha ale když vlezu dovnitř tak je to o 2 třídy výš. No a když už jsi si vybral benzín pro porovnání tak každá blbá octávie beno passat z VW koncernu s 2,0 TFSI si udělá ze Sebringu trhací kalendář a stálo by za změření zda by si ho neudělal i motor 1,8 TFSI. Takže v Tvém srovnání bych Sebring dal na poslední místo i kdy v něm figurovalo dalších 5-6 aut na které jsme nenarazili. Ale proti gustu žádný dišputát, je to Tvůj názor, kup si jej, jsou to Tvé peníze, možná zachráníš padající prodeje a lepší ve statistice 1 než 0.
Jejda, pán nám neumí číst.
1) Sebring 2001-06 o kterém byla reč má výkon 147KW - 203 Hp
2) Srovnával sem se soudobými japonskými V6 3,0 - k nalezení v modelech Accord coupe, Toyta Camry sedan či Nissan Maxima - vše menší výkon než Sebring 2,7 - při větším objemu
3) BMW 5 a Audi A6 s R6/V6 o výkonu přes 200 HP stály těžko v roce 2001 995 tis kč - tudíž jaksi debata mimo.
4) srovnával sem s jedničkovým superbem - zas někdo neumí číst, že
5) porovnával sem V6 - ně nějaký turbo4válec - BTW chrysler má už dávno motor R4 2,4 Turbo o výkonu 285 HP :-) budem ještě porovnávat s 2,0 TFSI? :-)
Tento motor je k mání např. v modelu Dodge Caliber SRT
[odkaz]
Tak ten útěk ve vývoji by mě taky zajímal.
O kvalitě nemá vůbec smysl hovořit, to je totální nesmysl, checkni JDPower a pak se přijď omluvit za mystifikaci. :-)
JD Power je tabulka pro naivní blázny so věří statisktkám - BTW u JD byly během psoledních 10 let v top 10 značek několikrát Mercury, Buick, Cadillac a Lincoln.
Sou to tabulky o ničem - důležiteé sou zkušenosti z reálného provozu - a ty mam já.
Já myslím, že podstatné nejsou ani tabulky (souhlasím, že ve většině případů jsou výsledky předem zakoupené automobilkami, v Německu německými, v Itálii italskými, v Japonsku japonskými no a JDP UK nebo US) ani názor jednoho kterého jednotlivce neříká vůbec nic a ani objemy prodejů sami o sobě nejsou měřítko, podstatný je jenom a jenom zisk. A ten se dá dělat buď i s realtivně malou produkcí ale vysokou přidanou hodnotou nebo levnou masovou produkcí a malou marží ale v celku pořád se zajímavým ziskem nebo je třetí, řekl bych US cesta a to chrlit kvatna šrotu který nikdo nekupuje no a to je případ GM, F a CH. Ano všichni musí korigovat a snižovat výrobu, rozdíl je ten, že Japonci nebo i Evropa když vidí, že prodeje jdou dolů tak okamžitě snižují výrobu (viz reakce Tyoty, nebo zmíněné odstávky Škody) kdežto GM, F a CH chrlí i v této situaci tisíce aut která jsou neprodejné a pak chodí ukazovat vládě USA zaplněná pole plechem a škemrají o podporu.
Chrysler má odstávku výroby od vánoc do 16.1. - chce o tom něco vědět když už chci polemizovat.
Bohužel máte problém v tom, že já patřím asi mezi největší odborníky na koncern Chrysler LLC v čr.
A ještě jeden fakotr - nanažrané odbory UAW - ty jsi zapoměl zmínit. Ty jaksi nemusí evropsští a asijští výrobci palait -výhody jaké má UAW nemá žádná jiná odborová organizace na světě - díky nim mají us automobilky enormí náklady - tj náklady na jeden vyrobený chrysler jsou díky UAW mnohem vyší než na jednu Toyotu.
To se pak těžko vytváří zisk že - ovšem Cerburus takto Chrysler už koupil - nemůže s tím nic dělat.
No jo jenže v době kdy se doslova tisíce aut válejí u dealerů, odstávky měly být dávno, u GM před dvěma roky u CH před rokem a u F před půl když jim začal padat prodej. A k těm odborům, jak si je US automobilky vychovaly takové je mají, zajímavé je, že BMW, VW, TOYOTA mají v US továrny/montovny také a problémy s odbory si nepustili přes bránu. Jsme zase u mangementu, mohu se válet, zanedbávat vývoj, kašlat na kvalitu, sekat kusy bez ohledu na čísla prodejů a skutečnost, že není volné parkoviště kam by se produkce postavila, slíbit odborářům hory i s horákama a pak brebentit něco jako thank you Amerika nebo okamžitě jak padá poptávka tak omezovat nebo i rušit výrobu, snažit se být technologicky na špičce a k odborářům posílat tak maximálně chlapíky z Jakuzy. No a wo tom to je.
tož právě kvůli těm odborům, veřitelům a celému tomu spektru problému které se nakupili je otázka, jestli by řízený bankrot nebyl nejlepším řešením? Čeho se dosáhne finanční pomocí od vlády? Budou mít hotovost aby mohli dál produkovat (sice není komu to prodat ale ať...) a za těch pár měsíců na které jim ty prachy vystačí stejně žádnou zásadní reformaci nestihnou.
Proto možná ten bankrot, s tím, že by se zachovala značka, všechno se to pořádně a naráz masivně zreformovalo a jede se od začátku.
Ale možná to vidím moc růžově, nejsem žádný ekonom.... >:D
> BTW u JD byly během psoledních 10 let v top 10
> značek několikrát Mercury, Buick, Cadillac a Lincoln
Skutečně? A proč jsem se o JDPower asi zmiňoval, co?
> Sou to tabulky o ničem - důležiteé sou zkušenosti z
> reálného provozu - a ty mam já.
Chápu, protože zkušenost pilota F1 má prostě větší váhu než zkušenosti tisíců dotazovaných. Tak nějak jsi to myslel?
"Zkušenosti Barichella jsou pro naivní blázny, kteří věří pilotům F1."
17 mld $ nic nevyresi, je to na par mesicu provozu, behem kterych se nic nezmeni. Na druhou stranu, je to tak nizka castka, ze si ji americka vlada muze bez problemu dovolit utratit bez mrknuti oka, vzdyt je to temer o dva rady mene, nez stala prvni faze bankovniho bailoutu. No a tak nekdy v kvetnu, cervnu, kdy tyhle prachy definitivne dojdou, lidi budou kupovat auta mozna vic nez dnes, ale nijak prekotne, Barack byde mit tiskovku v ruzove zahrade a rekne "sorac, my jsme vam dali penize, nic se nedelo, ted zkusime neco jinyho a hadejte co to bude". Jinymi slovy, dal bych asi za pravdu vetsine komentatoru, kteri se shoduji na to, ze jedinou cestou je rizeny bankrot, kdy bude dana kontinuita produktove podpory (zaruka, dily), vyreseny penzijni a zdravotni fondy zejmena byvalych zamestnancu (znacne osekani a prevod lidi do systemu Medicare), novi a soucasni zamestnanci dostanou pracovni smlouvy (mzdy, benefity) podobne tem, co davaji jini vyrobci na US trhu, firmy se osvobodi od dlouhodobych nehvyhodnych kontraktu s dodavateli, podstate zakaznik by toho nemel tolik poznat. Chrysler ma dnes jednoznacne nejhorsi modelove portfolio, otazka kolik z nej zbude, spise nez Cerberuse budou potrebovat minci pro Charona.
Tak ten odkaz mě definitivně přesvědčil, špica, :yes:. To je poprvé kdy se na hlavní webové stránce automobilky dělá otevřeně politika - Tell your Congressperson to continue to support the American auto industry. Fakt dobrý. Pokud Tebe to přesvědčuje a správném vývoji CH tam mě to utvrdilo o přesném opaku. Jo a tomu slibu Boba samozřejmě věřím, je tak bezelstný, že mu možná budou věřit i odboráři... ;-\
Věř že ty lidi to svému kongresamnovi řeknou - americký atomobilový průmysl vč. svých subdodavatelů a továren v mexiku, kanadě a jižní americe zaměstnává přibližně 5-8 milionů lidí!
A státy jako Michigan, Kentucky atd. by bez automobilek byly mírně řečeno v * - takže pro vládu je furt lepší půjčit někomu 20 miliard než dát na sociálních dávkách, rekvalifikace, potírání zvýšené kriminality atd. těch miliard 70 :-)
navíc až začne tak produkce EV vozů, prodeje naberou nečekaný obrat - to i v evropě - šetřílci skočí po autě , který má o 20-35% nižší spotřebu než konkurence :-)
s těma EV to vidíš podle mně moc optimisticky. Jednak když se konečně dostanou na trh tak budou určitě cenově jinde než běžní konfekce, takže ani 25-30% bonus na spotřebě nepřesvědčí Frantu z Vidlákova aby si místo Fabie 1.4TDI která jede za 3l červené nafty z družstva koupil o polovinu dražší Chevy Supervolt který pojede za 2 litry benzinu (detto když ameriky/frantíci/korejci jsou šunty a nejlepší kvalita je z Reichu >:-[] )
Druhá věc je naftařská lobby. O X technologiích čteme už pěkných pár let a přesto ne a ne se jaksi prosadit do reálného užívání. Místo toho se nám podsouvají pseudoekoverze bežných modelů, kde za úsporu pár desetin litru na 100km zaplatíš pár desítek procent navíc v ceně auta. Takže nevidím moc reálně, že by tahle lobby sem pustila elektromobily jenom tak bez boje :-( .
S tím zbytkem víceméně souhlasím. Žádná vláda přece nenechá padnout odvětví zaměstnávají takové množství lidí, detto ne levicová vláda :-!
no sice nejsem zastáncem konspiračních teorií, ale pravdou je, že největším investorem do nových technologií je právě naftařská lobby. Takže minimálně usměrnění z její strany tady trošku je.
Svobodný trh - to je hodně relativní. Třeba na D1 je taky svobodní trh, a přesto všechny čerpačky mají skoro na fous stejnou cenu.
Elektřina taky není regulované, přesto její cena u nás a v Reichu je skoro stejná. Jsou i náklady na její výrobu v Reichu a u nás stejné?
Ono vybudovat, nebo třeba i jen upravit stávající, infrastrukturu pro nové např. elektromobily asi něco stát bude. A to jsou spojené nádoby. Automobilky to sice umějí vyrobit, ale kdo to koupí, když to nebude moci provozovat? A kdo něco takového vybuduje, když to automobilky zatím nevyrábějí?
Zatímco na fosilní paliva máš kompletní infrastrukturu, budovanou skoro 100 let a prakticky jediné investice jsou do hledání nových nálezišť. To se pak těžko konkuruje ;-\
Jinak aby bylo jasno - nejsem žádný ekofanatik. V podstatě do toho nějak extra nevidím, a ještě míň mně to zajímá. Byla to jen reakce na vizi blízkého zavedení alternativních zdrojů energie v širším měřítku. ;-)
Mno - vozidla EV koncernu Chrysler budou fungovat takto - baterii nabije malý benzínový motor během jízdy - tj praha-benešov pojedeš na benál a benešov-praha na baterie.
A až přijedeš dom, zapojíš si kablík do zásuvky a kára se ti nabije přes noc ze sítě.
Tj - není vůbec potřeba nic budovat. Stačí spustit v prosinci sériovou výrobu :-)
V USA má totiž 80% lidí u baráku garáž....
Ano to máš pravdu - naftařská lobby v usa je velmi mocná a má dlouhé prstay a dobré kontrtky - maj nasazený lidi i v bílým domě.
Jenže ropa pomalu ale jistě dochází - musí se těžit z nalezišt, kde je těžba o mnoho nákladnější a navíc - us značky ty hybridy potřebují - tudíž tentokrát bude muset asi naftařská lobby utřít nos.
Věřím. Ale to je přesně ta cesta jak z velké trojky udělat definitivně státní podnik se všemi průvodními jevy, nekvalitní produkce, předražené výrobky, plné sklady neprodejného zboží prostě jako u nás před 30 lety. Každý státní zásah tohoto typu vede ke stejnému výsledku a to i v US. Jsou dva možné scénáře, tak jak půjdou ke dnu tak stále více a více dotovat, jinak řečeno navyšovat státní podíl až z toho bude 100% státní podnik a za 5 let bude další vláda hledat cestu jak to zprivatizovat což půjde velmi těžko resp. velmi lehko když se rozhodnou vše odepsat a prodat za 1 dolar někomu schopnějšímu řídít automobilky než je stát, nebo v určité chvíli usoudí, že na to nemají, dotace skončí a pak to věřitelé rozpráší/rozprodají hned. No a na nečekaný obrat věří pouze zoufalci kteří nevěří sami sobě a svým schopnostem, někteří dokonce chodí i do kostela sloužit mše za US automobilový průmysl. Já s cirkvemi nemám problém ale rozhodně raději jezdím v autech postavených techniky a vyrobených profíky než v autech vymodlených v kostele nebo schválených v parlamentu/senátu.
Abych nebyl tak kritický k CH, našel jsem i něco pozitivního. Rusové oznámili další generaci Volhy nazvanou Siber a již zahájili výrobu. Vzorem byl Chrysler Sebring. Vyjmuto z tiskové zprávy "Ruská automobilka se dočkala zahájení výroby moderně vyhlížejícího sedanu Siber. Ten je výsledkem spolupráce mezi americkým Chryslerem a ruským GAZem". Hned se jdu zapsat do pořadníku.
právě v tomhle Sebringu, který se od jara produkuje v rusku jako Gaz Siber já jezdím.
BTW dobrý nápad že - jak se zbavit staré přebytečné výrobní linky + technologií a jak ještě nekému anvíc dodávat motory (ty 4válce sou sou v těch Gazech sou chryslery - stejně jako ty motory 2,4 které se montují ještě do "původní Volhy".
Cerberus je soukromá společnost a jako takové jí jde o zisk. Takže určitě ví co dělá. A Chrysler LLC vlastní z 80% Cerberus a z 20% Daimler AG - tedy je to plně soukromá společnost - narozdíl do Fordu, kde má stát asi 10% a GM, kde má stát snad 25%....
Jestli si myslíš, že lidi, který celej život jezděj na benzínu, se na povel zbavěj svejch aut ve prospěch něčeho na elektriku OD CHRYSLERU, tak jsi blázen.
Ale docela mi to ladí s tím, jak jsi "vysvětlil" irelevantnost statistik spolehlivosti vozů. >:D
Až bude zas tát litr benzínu 35,- kč a v záp. zemích 40,- kč - rychle zmení své návyky. Už ted stojí barel ropy zase 50-55 usd a očekává se že v červenci bude za 80 - je pouze toátzkou roku až dvou, než se zas objeví ceny jako 150 usd za barel
Ekonomice nerozumim, ale podle mě je tohle vše jen bezedná jáma. Můj odhad je, že krach Chrysler stejně nemine, i když mu to nepřeji. A dál to bude tak, že se prodaj ochrané značky Chrysler, Dodge, Viper, Jeep apod. zřejmě to koupí nějakej číňan, a z lacnejch aut budou ještě lacinější. A jestli se muscle budou dál vyrábět v USA, toť dnes otázečka. Hauk
jojo - toyota chystá další omezení výroby a dokonce její zastevení, nissan je na tom taky velmi bledě; hyundai nabízí možnost vrácení vozu když přijdete o práci - počkal bych na srpen, to se zasmějem u EU automobilek - až nám škoda omezí výrobu na 3 dny, peugot prosustí další lidi, protože ty co propustili už loni nestačí ani omylem a až začnou chtít dotace, úlevy a pomoc jako jiní.... :-)
Jenže Toyota se chová pořád racionálně omezuje výrobu když nemá odbyt a stále generuje zisk, ano menší než plánovaný, totéž platí o VW, totéž o Peugotu konec konců i o Škodovce nebo Kie nebo BMW nebo Mercedesu. GM i CH stále výrábí jak o závod na sklad a generují ztráty jako prase. Takže je zde jistý rozdíl. A největší rozdíl je, že když se propadá US trh tak velké korporace z EU nebo Asie sice nejásají (protože mají menší zisk) ale vzhledem k tomu, že mají dobře diverzifikovanou výrobu a tedy i riziko tak ostatní trhy je podrží. Velká trojka když jí padne domácí trh tak se může akorát klouzat protože mimo US prodá tak leda velký bingo. Poslední prodeje v US Chrysler mínus 50%.
To je jak u pitomců na dvorečku - chrysler má odstávku výroby od 18.12 do 16.1 - kolikrát to mam ještě opakovat?
Na skald nikdo nevyrábí...
BTW Chrysler exportuje i do EU, asie, austrálie a arábie....
GM to samé - jen co jezdí Cadillaců a Hummerů v rusku a asii....
navíc jaksi existuje Buick China - o tom asi nemáš ani zdání, že :-)
BTW - 10 nepordávějších aut v USA
*/Magazin/10-nejprodavanejsich-vozu-v-…
1. Bylo by dobré uvádět fakta, který velký EU nebo asijský výrobce požádal v poslední době o dotaci, můžeš citovat a dát nějaký odkaz? Myslím, že budeš mít problém referovat něčím konkrétním.
2. "Žádají jen úvěr" je pěkná pitomost protože žádat jen úvěr mohou kteroukoliv banku, v US jsou jich stovky na světě tisíce. Problém je ten, že nikdo kdo má 5 pohromadě nepůjčí subjektu který je předlužený a odsouzený ke krachu. Pak se půjčuje od státu což ovšem znamená, že úvěr se místo bance nesplatí státu a v tu chvíli je z úvěru dotace (v bance se tomu říká prosraný úvěr a vyhazuje se risk management) ve státní správě si politici ještě poplácají po ramenou jak to dobře vymysleli a zaplatí to ti pitomci co platí daně.
3. V ** jsou GM, CH a F. Ostatní po odplynutí krize navýší výrobu i zisky, GM, CH a F buď půjdou od válu nebo se budou dále propadat na žebříčku výrobců do zadních pozic s masivní podporou státu.
Ten má úplně jiné starosti - The Wall Street Journal zjistil a napsal, že koncern General Motors jedná o dohodě s Cerberus Capital Management jak co nejrychleji GM a CH spojit. Na podmínkách podmínkách smlouvy se ještě nedomluvili. No mě to z toho plyne, že Cerberus hledá jak z průšvihu ven a jak CH prodat dokud někdo je schopen dát alespoň jeden cent za akcii. :-(
Jo a mezi 10 nejporodávnějšími auty v usa za rok 2008 sou 4 us modely, z toho dva na prvním místě - 1) Ford F150 2) Chevy Silverado a s odtupem následují Chevy Impala a dodge RAM.
Zajímací co, že si lidi kupují výrobky krachujících a šmejdů produkující automobilek a nekupují Toyotu Tundru či Nissan titan ;-);-);-)
Zajímavé co...
No to zajímavé není ani trochu protože to je stejná argumentace jako říkat že v EU je nejlepší VW nebo jinde Toyta. PODSTATNÉ je kdo je v zisku a kdo ve ztrátě, nic víc nic míň protože pokud Tě uchvacuje skutečnost, že v US se prodávají nejvíce US modely tak není co dál komentovat.
Právě že všichni už léta tvrdí, že v usa se prodávají nejvíc evropské a japonské vozy. A ejhle - z evropských modelů v top 10 ani jeden, a japonci furt stejní už x let...
Prodeje pikapů sice silně poklesly, ale furt to v pohodě stačilo na první 2 příčky. :-)
že tam nejsou japonci, když to jde s us automobilkama do kopce a maj tak zastaralou techniku.
BTW Buick ted představil novej LaCrosse se zastaralými motory VVT s přímým vstřikem :-)
A chrysler nabízí několikatetou záruku na celé pohonné ústrojí.
BTW místo vlastní V6 motorů Phoenix by měl chrysler mít právě tyhle nové motory VVT FSI doplněné o odpojování válců od GM. Tím ušetří - nebot sníží náklady na vývoj.