Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 5 letos bez náhrady skončí

Nyní už je to oficiální - Mazda nechystá pro kompaktní MPV Mazda 5 modelový rok 2016, sedmimístný rodinný vůz se tak již brzy stane historií.
Zpět na článek
7. 8. 2015 18:01
8. 8. 2015 12:34
7. 8. 2015 16:29
7. 8. 2015 19:15
8. 8. 2015 01:24
8. 8. 2015 15:51
8. 8. 2015 17:07
9. 8. 2015 13:04
8. 8. 2015 18:10
8. 8. 2015 08:01
8. 8. 2015 10:03
Avatar - 3_diamanty
7. 8. 2015 16:17
skoda co uz
skoncila honda FRV aj stream .... mitsu grandis.... teraz mazda 5..... dnesny trh uz MPVckam proste nepraje... a aj legenda medzi MPV ( espace ) je popravde dnes uz viac crossover ako klasicke MPVecko.... preco sa toto deje s tymito autami ozaj netusim :-(

niekde som cital ze aj dacia lodgy to ma nahnute a nastupca je otazny..... skor ci neskor asi MPV zmiznu uplne na ukor menej praktickych SUV.... ale mne to nepride zrovna ako stastny krok nad ktorym by som jasal.... flexibilitu a vzdusnost MPVecka nedokaze nahradit ziadne SUV s tlustymi pneu a malymi okienkami

ked si pozeram tie fotky mazdy 5 .... az sa pytam sam seba.... preco to auto nepredava tak ako by mohlo.... ved ten interier vyzera uzasne... aj v porovnani s akymkolvek dnesnym najnovsim autom ...... aj exterier je krasny .. auto ma eleganciu charizmu... neda sa pomylit s nicim.... je prakticke vzdusne.... ozaj bez chybicky..... preco ludia inklinuju uz skor k SUV ( na ukor praktickosti ) ostane do istej miery stale zahadou
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
7. 8. 2015 16:42
Re: skoda co uz
Záhada? MPV jdou sice úplně mimo mě, ale umím si představit, že ne každý chce jezdit nudnou krabicí, jakoby už kvůli dětem neměl nárok na nic důstojnějšího. Zrovna nedávno mí sousedi MPV za SUV vyměnili také. Holt trh se vyvíjí...
7. 8. 2015 18:01
Re: skoda co uz
Problém Mazdy 5 je její nepraktičnost, tedy vlastnost, která u MPV dost důležitá. Úzký interiér, obvzlášť vzadu - kombinace 2 sadečky + 1 puberťák je tak max. po městě, malý zavazedelník 426l (na MPV), vysoká cena. Starý rozvlněný design taky nepřidá. Co na to říct - je to škoda ...
8. 8. 2015 08:18
Re: skoda co uz
To by me zajimalo, kdo ti dal palec dolu, kdyz pises pravdu. Ja bych jeste doplnil sptany design pro evropsky trh.
8. 8. 2015 12:34
Re: skoda co uz
Je mi to celkem jedno, kdo mi dal minus. Byl jsem se na ni podivat cca 4 roky zpátky, když jsem kupoval nové MPV. Po vyzkoušení jsem ji z výše uvedených důvodů vyškrtl ze seznamu ;-)
8. 8. 2015 22:08
Re: skoda co uz
K tomu dost podivny dizajn poslednej generacie....a presne ako pise, ako mpv ziadna hitparada
8. 8. 2015 08:20
Re: skoda co uz
Tri nebo ctyrclenna rodina se sice muze rozhodnout pro SUV, ale MPV nabidne vice - vice prostoru, vice variability, vetsi plochu oken (oceni hlavne deti), vetsi kufr. Holt lide jsou masirovani marketingem a nechaji se obcas zblbnout. Pro 5 a vice clenne rodiny je MPV jedina volba - sam jsem si tim vyberem prosel.
8. 8. 2015 22:10
Re: skoda co uz
Nemam 5 clennu rodinu, ale aj tak zatial frcim na mpv
9. 8. 2015 23:32
Re: skoda co uz
Jediná voľba, ha-ha-ha.
Ja mam 3 deti (1,3,5) a mazdu 6 sedan. Uplna spokojnosť. MPV by som nechcel ani za nič. Na tom nech si jazdia paprdovia, ktorí to uz v živote vzdali.
7. 8. 2015 16:29
logické
nepomýlim si ju s ničím, ale preto, lebo je škaredá ako máločo a to nezvyknem takto prskať (neznamená to, že sa niekomu nemôže páčiť). Sú to také služobné dodávky, ktoré nevyzerajú ako sexy privat autá, to je celé. Akonáhle sa objavilo niečo viac sexi (suv cross), čo aspoň trocha spĺňa úžitové parametre, voľba je jasná. Som sa vždy v tourane cítil jak na služobke s murármi.
Rozbalit vlákno
1
7. 8. 2015 19:15
Re: logické
Nejenže blbě vypadaj, ale přidává se k tomu další věc - často i dost blbě jedou. Všimněte si, že MPV s pořádnými motory a slušnými jízdními vlastnostmi se zas tak špatně neprodávaj - sMAX, Galaxy, Alhambra, Sharan, Zafira. Navíc se to nedělalo v Japonsku, jako ostatní Mazdy a na kvalitě to prý bylo znát.Navíc se do toho už nedostaly ani Skyactivy...

Spíš se divím, že to nezapíchli už dřív.
8. 8. 2015 01:24
11 let
Největší problém Mazdy 5 je, že kroutí už 11 sezonu a je na podvozkové platformě z roku 2003. Navíc to ani není plnohodnotné MPV, protože 5. ( o 6. a 7. ani nemá smysl mluvit) místo je opravdu nouzovka, ani to není plnohodnotná sedačka. Měla to být i náhrada za parádní velkou Mazdu MPV a menší Premasy.. no je to víc ta Premasy. Bohužel od začátku byla konkurence dál - například Scénic/Grand Scénic nebo Touran, tam se daly do druhé řady dát i tři autosedačky.

Je škoda, že v této kategorii bude zas o jednoho zástupce méně, ale škoda Mazdy 5 není ( kor po kontroverznímu faceliftu, který evropskému vkusu neprospěl). Jsem docela zvědavý na příští rok a Grand Scénic, snad ho trochu zvětší a rozšíří, aby plnohodnotně nahradil Espace, protože jinak je tu jen dvojice od Fordu, dvojčata VW/Seat a dobíhající Voyager ( škoda, že se sem oficiálně nedovážejí opravdu velká MPV od Hondy a Toyoty určená pro severoamerický trh) a asi se nebude vozit ani nová Kia Carnival).

Pro tato auta mám trochu slabost a po P806 mám teď už nějaký rok P807 a nedám na něj dopustit, ale už je to 8 let staré a má něco najeto a bude třeba upgrade a i když ještě rodinu nemám, tak tento typ vozu využívám naplno, ale Sharan/Alhambra je pro mě spíš zklamání a Ford Galaxy nemá šoupací dveře.

Jestli se sem začne dovážet nová Kia Carnival s tou 200k naftou 2,2litru a 6st automatem, tak mám možná nástupce vybraného, ale jinak je dnes nemožné v Evropě koupit velké MPV s posuvnými dveřmi, naftou a měničovým automatem. Jediná možnost je zas koupit P807/Citroen C8 z roku 2014 ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - PepaJ
8. 8. 2015 15:51
Re: 11 let
Myslim ze jsi to napsal dost presne.. Model jiz znacne presluhuje.. Co platilo drive dnes uz neplati (cyklus modelu 10az 12let s jednim faceliftem) doba se posunula stejne jako pozadavky klientu od MPV vice smerem ke crossoverum.. a proto Mazda nahrazuje model 5 nikoliv nicim, ale zcela logicky a promyslene modelem Koreu.. jenz nam bude za 40dni prestaven ve Frankfurtu a jelikoz vychazi z Kodo a vicemene dle meho z cx-3 ovsem na platforme mazdy 3 bude to velmi zajimavy a nejen designem lakavy model pro stredni vrstvu... uz ted se tesim az se na nej ve Frankfurtu mrknu zblizka:)
8. 8. 2015 17:07
Re: 11 let
Zaujimava teoria, ale o koere ako priamom nastupcovi m5 nemoze byt podla mna ani rec - kupé tvar zadnej casti nenaznacuje orientaciu na praktickost a cenovo to podla mna bude niekde uplne inde - nic ako pracant do rodiny, ved len vid ceny cx3. A je tu cx5, aby to malo ako kupé viac miesta ako cx5, musí to byť vacsie...

Skor by som Koeru povazoval za nahradu tiez postarsej CX9 s novym 2.5-litrovym turbomotorom namiesto toho stareho fordackeho sestvalca - predsa len, skyactiv II ohlasili na 2018 a ak neponuknu novy Skyactiv I turbomotor pre cx9, m3 MPS a m6 MPS cim najskor, tak mozu vsetky tieto modely rovno odlozit o 4-5 rokov, pretoze sa im tesne pred nástupom skyactiv II neoplati vyvijat turbomotor skyactiv I...
Avatar - PepaJ
9. 8. 2015 13:04
Re: 11 let
Vsak jsem psal ze je to prechod do jineho segmentu.. Dle toho co si dnes zakaznik zada. Cx 9 uz prevzala kodo avsak motor zustal puvodni 3.7l V6..spise si tedy myslim.. ze by jsme meli vest diskuzi o cx 7 totiz uz tam je potreba novy silnejsi benzinovy motor nez je 2,5i 141kw a ten proste drzi zatim pod poklickou.. Ptoze jak jsi psal.. Bude to motor jak pro mazdu 3 mps tak m6 mps tak i nastupce 3.7i do cx 7 i 9. No uvidime co prinese letosni Frankfurt.. Pokud nic.. Tak mas pravdu..ze tento oturbeny motor dorazi pro nas bohuzel az s druhou generaci sky activ motoru...
8. 8. 2015 18:10
Re: 11 let
U nás se klasická MPVéčka nikdy moc neprodávala, takže se dovozcům nelze divit, že je do ceníků nedávají.
Avatar - pumpkin
8. 8. 2015 08:01
Škoda
Predošlá 5-ka bola podarená... [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
8. 8. 2015 10:03
Škoda
Je to velká škoda, neboť tak prostorné a zároven hezké auto s perfektními jízdními vlastnostmi nedostane nástupce. Vždyť právě to si majitelé na mazdách cení nejvíce, že jsou spolehlivé a zároveň je radost sedět za volantem a řídit tak skvělé auto. Stále je model 5 oblíbený u rodin, kde si občas chce hlava rodiny odpočinout od dětí a pořádně si jízdu za volantem užít, což nenabízí žádné MPV. Jediné co lidi odrazuje jsou dražší díly. A i dnes je standardem, že každá automobilka MPV ve své modelové paletě nabízí, takže bych u Mazdy toto rozhodnutí přehodnotil....
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2015 14:07
necitlivý facelift tu krasavici zabil
M5 byla špičkové auto s výbornými motory, jízdními vlastnostmi a dokonalým designem. Pár chybek typu málo místa vzadu na tom nic nezmění.
Co ale klucí japonský po je design faceliftu, který roční prodeje srazil z cca 45.000 kusů na 6.000. To bylo zřejmé hned po jeho představení, čekal jsem tedy pokus o návrat k původnímu vzhledu, což se nestalo. A tak tu máme konec... :-(
Rozbalit vlákno
0