Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Auris 1.2T Active – Downsizing po japonsku

Auris prodělal povinnou modernizaci. V rámci ní dostal optické retuše i zcela nový motor, přeplňovaný zážehový čtyřválec objemu 1,2 litru.
Zpět na článek
10. 8. 2015 09:10
10. 8. 2015 09:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 12:26
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 09:30
10. 8. 2015 09:59
10. 8. 2015 10:22
10. 8. 2015 11:14
10. 8. 2015 23:20
11. 8. 2015 19:52
10. 8. 2015 10:32
10. 8. 2015 12:34
10. 8. 2015 13:01
10. 8. 2015 13:14
10. 8. 2015 14:30
11. 8. 2015 13:24
10. 8. 2015 14:48
11. 8. 2015 13:27
10. 8. 2015 10:57
11. 8. 2015 08:33
10. 8. 2015 11:35
10. 8. 2015 11:50
10. 8. 2015 11:57
10. 8. 2015 12:45
10. 8. 2015 13:14
10. 8. 2015 14:26
10. 8. 2015 14:36
10. 8. 2015 15:11
10. 8. 2015 15:29
10. 8. 2015 16:50
10. 8. 2015 18:11
10. 8. 2015 20:18
10. 8. 2015 22:13
10. 8. 2015 18:28
10. 8. 2015 20:26
10. 8. 2015 22:10
10. 8. 2015 14:56
10. 8. 2015 17:36
10. 8. 2015 20:14
10. 8. 2015 12:34
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 17:40
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 22:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 8. 2015 07:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 18:20
10. 8. 2015 18:28
10. 8. 2015 22:08
Avatar - lamal
10. 8. 2015 09:10
1.2T
Trocha zamrzia tie prevody, hlavne ked to ma M6 sice to nie je zrovna tocive turbo, ale predsa to len pomoze temperamentu... 1.6 valvematic ide nad 4000ot velmi pekne, raz som isiel za sedanom a panko mal velmi tazku nohu, neslo zle ani nad 100km/h do tych 150 co je asi 3ka to bolo na 1,6ku super...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 09:19
Tak sme sa dozvedeli,
co sa autorovi na aute z nejakeho dovodu nepaci, cele mi to pride ako hladanie subjektivnych nedostatkov za kazdu cenu.

K testu ma tento text daleko.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 09:22
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Spíše co by se mu mělo páčit? To auto není ničím výjimečné - není moc pěkné ani zvenku a ani v interiéru, malinký oturbený motor taky nenadchne a cena taky není žádným překvapením. Nejspíš bude kvalitní, ale to je tak asi vše.
10. 8. 2015 09:29
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Asi tak.

Toyotu jsem ale bral vždy jako takový sňatek z rozumu.
A popravdě si už nějaký rozumý důvod ani moc neumím představit.

(kromě auris hsd.... zajímavé auto v mainstream portfoliu)
10. 8. 2015 10:13
Re: Tak sme sa dozvedeli,
V podstate je to definice Toyoty. Mel jsem ji 6 let (Avensis T25) a pri usednuti zavladne jediny pocit a to jistoty - dovezu te vzdy kam chces, staci jen nastartovat a jet. Defacto to neni spatny pocit, ale to zalezi na danem ridici.
10. 8. 2015 09:40
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Shodou okolností jsem si včera přečetl představení vozu v srpnovém Automobilu a musím říct že tenhle rádoby test je otřesný. Nevyjmenoval prakticky nic z technických novinek - tak jak je tomu u nekoncernových testů zde na serveru zvykem.
Nejsem Toyoťák - i když jednu v rodině máme - ale tenhle vůz si zaslouží (i díky snaze protlačit Hybridní pohony do nižší střední) mnohem detailnější představení.
Za test tedy - palec dole.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 10:05
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Za protlačení hybridních pohonů si něco zaslouží? Tohle ale jsou auto stránky a ne kuchyňské roboty. ;-)

Hybridy jsou jen výsledkem pokrouceného trhu deformovaného zdaněním objemu u vozů a eko šílenstvím kolem pár gramů CO2. Drahé a k ničemu.
10. 8. 2015 10:15
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Ale no tak, tohle si hybridy od toyoty nezaslouzi. Nabizi urcitou alternativu a podle prodeju velmi uspesne a dle meho se ubiraji jedinym moznym smerem, ktery nabizi realnou usporu.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 10:32
Re: Tak sme sa dozvedeli,
To nic nemění na tom, co jsem napsal. A úsporu - konkrétně Prius se zasloužil o to,že většina jeho majitelů už si hybrid nekoupí. Neuspoří tolik, o kolik více stojí (+ zkousnutí designu, Toyoty moc krásy nepobraly, bohužel).
10. 8. 2015 10:56
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Ze si dalsiho Priuse nekoupi mas odkud ? Prosim o zdroj.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 11:09
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Stačí pogooglit, psalo se o tom před časem všude možně. Četl jsme to ale v papírové podobě.

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - N6600
10. 8. 2015 11:27
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Z prveho zdroja citujem:

"Američtí motoristé, kteří v minulosti vlastnili hybridy, si je už znovu nekupují. Výjimku tvoří podle studie společnosti Polk pouze Toyota Prius – její vlastníci jí zůstávají věrní i tehdy, když si pořizují nový vůz."
10. 8. 2015 11:35
Re: Tak sme sa dozvedeli,
citujes neco co jsi evidentne ani necetl, pac pises vpodstate opak toho co tam pisou, ty jsi fakt kasparek >:D
Avatar - wakantanka
10. 8. 2015 12:06
Re: Tak sme sa dozvedeli,
čítal si to vôbec? zvlášť u PRIUSOV je návratnosť klientely obrovská a zvlášť PRIUSY lákajú nových zákazníkov. Tuto si sa veľmi netrafil. :no:
10. 8. 2015 12:15
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Nějaký článek byl loni/předloni i na tomto serveru a údaje z něj korespondovaly s odkazem o pár příspěvků výše, protože další Prius by si znovu koupilo něco okolo 40% jeho současných vlastníků. Pokud ovšem tohle považuješ za obrovskou návratnost ...
10. 8. 2015 13:59
Re: Tak sme sa dozvedeli,
To se pohybuješ na podobné úrovni, jako je loajalita zákazníků ke značce (= že si za sebou koupí dva vozy stejné značky).
Avatar - wakantanka
10. 8. 2015 15:23
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Ja som kdesi inde cital o inych cislach. Mam taky pocit ze tych 40 % ano bolo pri otazke ci by si dany clovek zase kupil nejaky hybrid.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 12:26
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Skvele, link na cesky preklad, ktory z kontextu vytrhava anglicky press release o studii, ktora vo svojej podstate nemala ziadnu vypovednu hodnotu, pretoze sa tykala len ludi, ktori si prisli k istym dealerom kupit ine auto.

Inymi slovami, vyskum bol robeny na vzorke ludi, ktori a) kupovali auto v uzko vymedzenom case, b) u konkretnych dealerov, c) si nechceli kupit dalsieho hybrida.

To ako keby si robil prieskum medzi volicmi ODS, kto z nich uz nebude volit Soc-Dem.
Avatar - _Karel_
10. 8. 2015 11:31
Re: Tak sme sa dozvedeli,
Měl by ses kamaráde naučit lépe číst vlastní odkazy. Zrovna Prius je vyjímkou, kterou si majitelé kupují znovu. A taková drobnost- pokud v USA stojí benzín cca 15kč/litr, je to MÍRNĚ jiná situace než v Evropě.
10. 8. 2015 11:34
Re: Tak sme sa dozvedeli,
v dobe kdy Toyota s hybridy zacinala se nic z toho co pises nedelo, motor 1.5 byl v te dobe v Japonsku vcelku bezny az nadprumerny motor pro auto velikosti prvnich priusu a CO2 je fakt netrapilo

stejne tak dnes maji nektere hybridy smysl a jsou velice povedene, to jen nekteri neadrtalci v tom vidi ze jim nekdo bere toho kone se sedlem co basti oves a je treba ho napojit po par hodinach v sedle aby nezdechnul
Avatar - PepaJ
10. 8. 2015 09:24
no nevim..nevim....
za zakladni cenu oproti golfu,pulsaru i mazda 3 temer neprodejne..to same plati..pro vuz s timto motorem a vybavou za pul mice..:(( skoda!!

Proste neni nad to , kdyz motorovy nastupce ..zere stejne nebo vic/ realita pri beznem zatizeni-cesta na vikend s rodinkou/ nez starsi motor..muze byt znacne vice poruchovy /turbo a jine k.rvitka/ ..nez stary motor..narocnejsi na zachazeni /chlazeni turba/ a take na servisni naklady..proste sen..koupit si to muze jen nerozumne smyslejici ovcan.

Jinak designove uz to zvenci i zevnitr zacina vypadak jako evropske auto..a v kombiku s rozumnym benzinovym motorem /ktery ovsem Toytota momentalne nanabizi/..by to dokonce bylo i velmi prodejne..ale japoncum o nas trh nejde a v zamori maji vetsi modely...opet skoda
Rozbalit vlákno
56
10. 8. 2015 09:56
Re: no nevim..nevim....
A čeho je tento motor nástupce? Atmo 1,6 je v nabídce pořád.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 10:08
Re: no nevim..nevim....
Malé oturbené motory jsou jen velký podvod. Přizpůsobené laboratorním testům a délce záruky...
Avatar - lamal
10. 8. 2015 10:18
Re: no nevim..nevim....
Nie ze by som si chcel zastavat koncern, ale prave 1,2 TSI sa javi aj z pomedzi vacsich 1,4 1,8 a 2,0 ako najspolahlivejsia aj napriek problemom s rozvodmi v zaciatkoch... urcite nema take problemy s konzumom oleja atd, celkom sa drzia na pocudovanie ;-)
Avatar - miromen
10. 8. 2015 11:38
Re: no nevim..nevim....
To co si napsal je pravda ale zdejši osazenstvo bude tvrdit opak. :yes:
10. 8. 2015 10:22
Re: no nevim..nevim....
A zkusil jsi delsi dobu s nejakym jezdit ? Ano co se tyka spotreby, pak jsou udavane spotreby v podtate nedosazitelne, ale to je problem ourady v Bruselu, automobilky jen plni co jim naridili.
Ja uz pres dva roky drazdim 1.6 EB v SMaxu a jsem naprosto spokojeny. I takto velke auto plne nalozene na rodinou dovolenou nabizi slusnou dynamiku, neztrati se nai na nemecke dalnici, kopcovity teren take nepredstavuje problemy. Zpocatku jsem pristupoval skepticky, ale tenhle motor me presvedcil
Jen tak z legrace jsem zkusil 1.0 EcoBoost 125PS ve Focusu kombi a byl velmi prijemne prekvapeny z dynamiky i z jizdniho projevu motoru - ani se nechtelo verit, ze tomu motoru chybi valec.
Tvuj nazor ti neberu, ale neprameni z realnych zkusenosti - aspon z meho pohledu.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 10:35
Re: no nevim..nevim....
Budu citovat raději...

"Ján Galbáč Ja mam ford fokus r.2014 1.0 eco bost 3 valce fungujuce na baze nahodnych vibuchov na kazdej krizovatke zdochne motor, priemerna z lahkou nohou okolo 7l/100km na dialnici 9l/100 predajca mi na reklamaciu spotreby povedal ze udaje prezentovane virobcom su dosiahnute v labolatornych podmienkach a v beznom provoze nedosiahnutelne... Druhe auto wv amarok 2.0 biturbo 180 hp, 2500kg, tri krat denne mi to pri pohynani zdochne lebo nevladze. A ten ich papierovy vikon pri niekolkych tisicoch otacok mi je na ch*ja To sa tiez inziniery z NDR nejako prepocitali. Akurat ze priemerna spotreba je okolo 7,5l/100km ale to je vsetko co ten motor dokaze...Tak nazdravie..."

Zdroj (diskuse k článku na Radio Dixie): [odkaz]
Avatar - Ozzman
10. 8. 2015 10:39
Re: no nevim..nevim....
Nevim, jak Amarok, ale tento motor je rozhodně to lepší z dvoulitrů, co můžeš mít, ale Ecoboosty se spotřebou usazují až po více, než 10 tisících km. Neveřil jsem tomu, ale je to tak.

A že zdechne motor na křižovatce? Co zkusit vypnout Start Stop >:D
10. 8. 2015 12:22
Re: no nevim..nevim....
Ecoboosty:
+ dobre jazdia, to absolutne nikto nespochybnuje
- spotreba je o nicom
+- kratkodoba spolahlivost na rozdiel od TSI super, dlhodoba/200000+ km v porovnani s atmosferou otazna

Skus si pozriet nejaky americky test tych ecoboostov, vsade na to nadavaju, kultura chodu horsia ako u sestvalca a realna spotreba vacsia, no dakujem pekne...

Ford Focus 1.0 ecoboost - videl som zopar testov, malo to realnu spotrebu 7 litrov, no dakujem pekne, to aj s tym starym 1.6 od toyoty das menej, o modernych atmosférach od mazdy ani nehovorim, uz aj Suzuki s obycajnou 1.6 v crossoveroch je uspornejsie.

Maloobjemovy motor je jednoducho zavisli od stylu jazdy a dalsich veci, napr. je rozdiel, ci zapnes klimu v aute s dvojlitrovym alebo jednolitrovym motorom, potom ci si plne nalozeny, ci sa iba vlecies alebo chces dynamiku, atd.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2015 13:13
Re: no nevim..nevim....
200 000 + km si troufnu říct mne nezajímá u benzínu, na takové nájezdy je diesel. Pokud to vydrží 10 let a takovou tu sumu km, uvidíme. Navíc tu nejsou jen TSI a Ecoboosty...
Avatar - _Karel_
10. 8. 2015 13:16
Re: no nevim..nevim....
Navíc i EB jsou tu už dost dlouho, takže je určitě dost kusů i s tímto nájezdem.
10. 8. 2015 14:10
Re: no nevim..nevim....
Šestiválce jsou totiž v EU u Fordu relevantní srovnání. >:-[] ;-)
Avatar - AUDIRS6
10. 8. 2015 10:42
Re: no nevim..nevim....
ako ten "pánko" s takou gramatikou dosiahol na tie auta.... >:D

Ked sa neucil gramatiku, mal sa aspon ucit radit, aby mu Amarok nezdochynal za jazdy >:-[]
a ze mu zdochyna "fokus >:D ".....noooo, neviem...mozno len nevie, ze asi ma zapnuty stop-start system >:D
10. 8. 2015 11:03
Re: no nevim..nevim....
Ja znam Toyotu Yaris, kteremu umrel atmosfericky litr pri najetych 76tKm, znamena to, ze jsou vsechny toyoty spatne ?
Muj kolega ma Focus 1.0 125PS a jezdi za 6 litru.
Pokud s nim dany pan neumi jezdit, neni problem v aute, ale mezi sedackou a volantem.

P.S. Nasel jsem jeden clanek a jeste na takovem popularnim webu, gratuluju.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 11:13
Re: no nevim..nevim....
A to je ono umí/neumí jezdit.....s pořádným motorem je to jedno. Kupovat pidimotor, přizpůsobovat se mu, nesmět ho protáhnout a po dvou x třech letech ho celý vyměnit...k tomu to spěje. Zbytečně složitá technika, která má efekt jen na papíře.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2015 11:17
Re: no nevim..nevim....
Hele, chceš mi říct, že s osmiválcem i totálni trotl nedosáhne nikdy obrovské spotřeby a naopak budu jezdit jen za 7-8 litrů? S tim nemusím umět?
10. 8. 2015 12:30
Re: no nevim..nevim....
viacmenej ma pravdu, starucicky sestvalec 2.4-liter v dvojkovej audi A6 u nas jazdi s priemernou spotrebou 10 litrov bez ohladu na hocico, ak pojdes na maximalnu usporu, pod 8 litrov priemernu nespravis ani nahodou, ak pojdes na vykon, nad dvanast sa priemerne dostanes len velmi tazko, a je uplne jedno, ci pouzivas klimu, navigaciu, ci ides po dialnici alebo nie...

Odchylka u toho 6-valca je tych cca. 20 percent nahor a nadol.

Zober si nejaky maloobjemovy motor, nebodaj trojvalec:
Papierovo za 5 litrov, najmensia mozna spotreba okolo 4, najvacsiu vies spravit aj dvojmiestnu. Smerom nadol vies spravit o 20 percent menej, smerom nahol vies spravit aj o 100 percent viac.

Potom si to u toho malého motora spriemeruj - výsledok zavisi od toho, ci pouzivas klimu alebo nie, ci jazdis dialnice alebo nie, ci jazdis dynamicky alebo nie, atd.

V sestvalca mas u/*/e ci mas zapnutu klimu a ci ides po dialnici, s priemernou spotrebou si to nespravi dokopy nic...
Avatar - AUDIRS6
10. 8. 2015 13:06
Re: no nevim..nevim....
to by ma zaujimalo, kto ma s tou A6 2.4 taku spotrebu. :-!
2.8 je sice vydarenejsi motor ( vdaka dlhsiemu zdvihu, väcsieho objemu a z neho vyplyvajucemu vyssiemu krutiaku ) som sa s tym motorom ja aj majite bezne dokazal pohybovat mimo mesta svizne pod 8 ! Ked sa islo na spotrebu, tak A6 2.8 Avant quattro tiptronic dokazala papat tesne okolo 7 !
Ano, kombinovana tam je tesne pod 10, ale ta v jeho pripade zahrna cca 50% mesto - a tam ma tazky Avant quattro automat dost tazke podmienky na dosahovanie dobrej spotreby.
dalsia vec je fakt ostra jazda: Mnou myslena ostra jazda znamenala aj na tomto motore 15+. Ale to uz som obiehal vsetko a fakt kedy som chcel a jazdu si uzival. :-)
Jo, a aby som nezabudol - to auto jazdi na LPG. Ked som si uzival na LPG-cku, tak jazda co znamenala 15 benzinu bola za cca 18 LPG. Ale to uz je davnejsie - ked sa este dalo na cestach aj trosku vyblbnut... :-!
Preco to vsetko pisem a co tym chcem povedat ?
Ten, kto jazdi na tej A6 2.4 ( ani neviem ci FWD / AWD, manual / tiptronik, sedan / avant...vybava - a z toho vyplyvajuca hmotnost, obutie - valive odpory...) asi nieje bohviaky sofer, ked ma priemer taky a rozptyl len taky slaby. :-!
Vsetky tieto moje poznatky sa daju ciastocne aplikovat aj na turbo-benziny, len tam s rovnakym vykonom o moc nizsiu spotrebu neurobim, ale vyssiu joooo >:D
Avatar - Ozzman
10. 8. 2015 13:16
Re: no nevim..nevim....
Nevěřim, že takové auto, pokud na to šlapu, pojede kolem 10-12. Pro příklad - Atmosféra 1.6 MPI uměla jezdit od 6,5 - 20 litrů, v závislosti, jak si ji vytáčel, 13/100 nebyl problém, pokud si chtěl jet opravdu svižně. Adekvátní TSI jednadva jezdí o litr méně ve všech režimech a je pružnější. Takže...

S velkoobjemovým motorem nemam moc zkušeností, ale třeba 4,0 V6 JEEP pod 10 nejde ani kdyby ses po..... prumer 15 litrů.

A teď si k té tvé A6 2,4 postav adekvátní turbomotor, jezdí za víc? Jezdí hůř? Co tam dávají? 1.8 TFSI? Nebo až dvoulitr?
10. 8. 2015 15:34
Re: no nevim..nevim....
1.6 MPI od VW? To je dost slaby motor aj na stvorvalec a pri vykone to bude zrat.

Co je k neuvereniu na tej 2.4 V6 a priemerke 10 litrov, pritom to nie je ani quattro? Pisete tu aj ze je to vela, aj ze je to malo, ale pod 8 litrov sa to uz velmi neda nazyvat jazdenim, skor ekoposuvanim a pri 140-150 to zerie neviem presne, cca. 11 litrov.

Takze priemerna spotreba je v pohode podla palubaku 9.5, realne hovorim okolo 10 na benzin a ratam aj s jazdou v meste, aj s jazdou na okreske, aj s jazdou na dialnici, jednoducho priemerna spotreba, nebavym sa o "zavodeni", ale o jazde bez obmedzovania sa, o nespomalovani premávky na dialnici, o sviznom predbiehani, ked je treba, o beznom vyuzivani klimy a iných spotrebicov ako navigacie, radia, nabijacky, o nalozeni kufra, o prepravovani viacerých osob, jedine obmedzenie je, ze v meste to chce predvidavu jazdu, tak ale to je snad normalne.

A hlavne hovorim o priemernej spotrebe 10 litrov, ze sa daju chodit prevazne okresky a mat okolo 8 dlhodobo alebo ze sa da chodit iba sportovo za 15 ma netrapi, hovorim o priemernej celorocnej spotrebe pri univerzálnom vyuzivani.

Spravit novu verziu toho motora s par konikmi navyse a priemerkou do 8 litrov a vybavene, naco davat do auta ako napr. mondeo nieco ako 1.0 EB alebo 1.6 EB, ked ani ten druhy spomenuty nebude ani nejak extra usporny, ani spolahlivejsi ani vykonnejsi... Ale normovane meranie spotreby nepusti, co tam po tom, ze realny prinos je otazny...
10. 8. 2015 14:49
Re: no nevim..nevim....
"2.4-liter v dvojkovej audi A6 u nas jazdi s priemernou spotrebou 10 litrov bez ohladu na hocico"

tak tomu neverim ani omilem >:D A6 avant (C5) 2.4 V6 121kW jsem jezdil prez 8 let (vetsina jizd jen ja a vpodstate prazdne auto) a prumer 10.1-10.2 je tak +- to co se da dosahnout vcelku beznym jezdenim, 8 litru je ultra usporna jizda kdy na dalnici budes moct olizovat zadni SPZ na navesu kamionu, pokud se tomu autu da trosku vic, tak je realnej prumer cca 12 litru

na Mosteckem okruhu si brala bezproblemu 35-40 na 100
10. 8. 2015 15:03
Re: no nevim..nevim....
6 let jezdím mj. V70 R5 2.4i 125kW. Běžné plynulé ježdění + dálnice tempomat 140 km/h - rozptyl spotřeby 7,8 - 8,4 dle ročního období a zatížení, měřeno dle tankování na dlouhých trasách (PC je +/- 0,1). Do 10 litrů v prstem v nose a už celkem prasáckým stylem jízdy, zcela neopovídajícím třídě a pojetí auta.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2015 11:23
Re: no nevim..nevim....
Je to právě naopak, s velkým motorem dokáže být úsporný jen vyježděný a předvídající řidič. Ty malé dokáži tyhle nuance zakrýt daleko lépe... pokud je samozřejmě někdo nepoužívá k atakování maximálky v plně naloženém autě..
10. 8. 2015 12:31
Re: no nevim..nevim....
Nezmysel, vid príspevok vyssie, s velkym motorom nespravis velku odchylku od priemernej spotreby, bez ohladu na klimu, dialnice, atd. Jedine, ze by si chodil cely cas na dvojke, tak ale to by bol nejaky masochista, nie vodic...
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2015 16:13
Re: no nevim..nevim....
Moje zkušenost je opačná. A navíc nevím, jestli mluvíme o tom samém. ty popisuješ různé styly jízdy (pomalou, normální, sportovní), já reagoval na cherokeeho a psal o tom, kdy někdo umí/neumí jezdit - tedy kdy dva lidé ujedou stejnou trasu se stejným rychlostním průměrem za různé spotřeby..

Když posadíš nezkušeného, nepředvídajícího a nepříliš vnímavého řidiče do auta s velkým motorem, bude mít klidně o 2-3 litry větší spotřebu, než ty. Když ho posadíš do nějaké malorážky, většinou se rozdíl vejde do litru --> větší motor = větší aktuální nárůst spotřeby při nenadálých rozjezdech, akceleracích atd..

No a s tím druhým ovšem taky nesouhlasím. Velký i malý motor budou mít ten rozptyl podobný. Velikost intervalu mnohem více záleží na způsobu plnění, než objemu motoru...
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2015 11:21
Re: no nevim..nevim....
Raději postneš nicneříkající příspěvek analfabeta, než abys tu učiněnou trojválcovou hrůzu sám yzkoušel, co? ;-)
Avatar - Ozzman
10. 8. 2015 10:37
Re: no nevim..nevim....
EB 125ps jsem taky jel ve stejném voze jako ty, ale ty tři válce sem tam teda slyšel, jinak souhlas. Dokonce i v BMW třívalci s turbem se ozývá stará známá HTP :D:D

1.6EB je opravdu povedený motor, co se jízdy a výkonů týče, ale to je trochu jiná liga, než základní jednadvojky s turbem :-)
10. 8. 2015 11:04
Re: no nevim..nevim....
No dobre, na volnobeh to slyset je, ale jinak nema spatny projev, ja cekal daleko hrosi.
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2015 15:28
Re: no nevim..nevim....
Jen aby ti taky vydržel více, než těch pár let...
I když... tady jsou už všichni miliardáři, každý má auto na tři roky a pak ho vyhazuje...
10. 8. 2015 16:07
Re: no nevim..nevim....
Suhlas,
ja mam 1,6EB vo Volve V40. Je trosku podladeny oproti Focusu na 88kW,ale max spokojnost. Auto je v zabehu (4000km) a priemerka zatial 6,8l. Uz teraz sa tesim co to spravi s tymto:
:-) [odkaz]
V jari som mal v hladaciku aj Toyotu Auris s tymto motorom alebo HSD,ale ten interier som takisto nevedel nejako preglgnut.
Avatar - Ozzman
10. 8. 2015 10:35
Re: no nevim..nevim....
Tohle je jen kec. V autech nižší střední třídy jsou takové motory naopak zpestřením, kdy za slušné peníze, kolikrát i spotřebu, dostanu pružný motor, protože sem na to dřív potřeboval 1.8 či dvoulitr a dnes je to v základu a za méně peněz.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 10:38
Re: no nevim..nevim....
A po 3 letech výměna motoru v ceně? A to je výhoda mít teď motor menší než lepší sekačky? Já mám i motocykl s objemem 1,7. Objem nenahradíš ;-)

Doporučuji přečíst: [odkaz]
Avatar - Ozzman
10. 8. 2015 10:40
Re: no nevim..nevim....
A kde si na to přišel? Ano, TSI byly špatné, zažil jsem si s reklamací řežezu své, ale přeci tu neni jen koncern a navíc se zdá, že problém je vyřešen. Takže jaké větší investice do takového motoru máš? Dej příklad a ne jen koncernové poruchové TSI s řetězem.
10. 8. 2015 11:11
Re: no nevim..nevim....
Tady jsme v Evrope a mame proste jine naroky, jine narizeni, tak prosim nehazejme sem V8, at uz jsou nam vice ci mene sympaticke.
TSi byl pruser, nektere se nedozili ani prvnich narozenin, ale jsou tu i jini vyrobci, kterym se tyto nastvane sekacky povedli lepe a zatim jezdi, takze nehazejme vsechny do jednoho pytle.
To co predvadis je typicke, neznam to, nejel jsem v tom, ale vim ze je to spatne.
Avatar - CHerokee
10. 8. 2015 11:23
Re: no nevim..nevim....
Ale já v tom jel. Dokonce jsem 3válec od Opelu kdysi měl. I škodovka HTP byla v rodině. Jiné nároky......ne, přiblblý eko terorismus ano. Však o tom svědčí první pokus s těmi Mustangy v Evropě. Problémem je evropské danění / trestání za objem.

Přáním přece je, aby to slušně jelo, slušně žralo a vydrželo. A nároky na opravu nebyly přemrštěné. Jenomže to Evropa deformuje daněma a požadavkama na papírově nízké emise CO2 a palivo. Ty mrňavé turbované motory jsou složité, málo vydrří, vadí jim zátěž, musíš se jim přizpůsobovat a v důsledku na dálnici žerou stejně jako V8. Jenže u nás to spěje k třem válcům v BMW 3er či přetechnizovaným, těžkým hybridům a spol. Toto mě sere.....ale ještě kdyby se tím zachraňoval svět, ale i to je blábol při srovnání s dopravou leteckou, lodní nebo emisemi při spalování tuhých paliv v zimě při vytápění. Nemluvě o velkých podnicích....
10. 8. 2015 13:01
Re: no nevim..nevim....
Presne tak, ked ide 20-rocna V6 v A6 za 10 litrov alebo v bmw1 do 9 litrov a daju stovku pod 9 sekund, keby sa namiesto tych oturbenych kosaciek investovalo do vyvoja sestvalcov bez turba, napr. priamy vstrek alebo nepriamy DualJet, napr. vypinanie valcov, napríklad mierne zvyseny kompresny pomer, boli by tu benzinove auta, co by dali stovku za cca. 8 sekund a zrali realne do 7.5-8 litra, co je absolutne primerane az vynikajuce aj na dnesnu dobu s nenapodobytelnou kultúrou chodu, vynikajúcou spolahlivostou a dlhou zivotnostou.

Ale nie, namiesto toho su tu benziny, ktore maju litrovy vykon 150 koni a tym ich pozitiva koncia, pricom neviem, ktory idiot vymyslel, ze vysoky litrovy vykon je pozitívum...

V6 nie je primarne o tom, ci das stovku za 7.5 alebo za 9 sekund, je to primarne o zamatovom chode, perfektnom zvuku, dlhodobej spolahlivosti, dostatku vykonu aj v dialnicnych rýchlostiach a v hranicnych situáciách a pod.
10. 8. 2015 14:42
Re: no nevim..nevim....
Protože vysoký litrový výkon znamená nízký objem a nízký objem znamená větší potenciál pro nízkou spotřebu při nízké zátěži (když není potřeba, nemusíš ten motor přeplňovat). Automobilkám v tom létají miliardy euro; pokud ti dokáží prodat tříválec místo šestiválce, tak to udělají. A realita EU byla, že poptávka po větších motorech nebyla nějak velká.
Avatar - lamal
10. 8. 2015 14:49
Re: no nevim..nevim....
nejak pri tom vsetkom zabudol na vyrobne naklady, hmotnost 6valca a nezanedbatelne servisne naklady co je pre automobilku aj dealerov potrebny business... dalo by sa sice pokracovat, ale na co, kazdy vie o co ide... o prachy nie o zakaznika
10. 8. 2015 15:40
Re: no nevim..nevim....
Ja som zakaznik a mne ide o mna, nie o automobilku. Taky americky pristup. Keby sa kazdy spraval takto a neobhajoval tie ekopokusy, mali by sme sa ako vodici omnoho lepsie. V USA zákazníci chcu CD mechaniku? Presadia si ju. Chcu aby boli merania spotreby realne? Presadia si to, chcu trvalo vypnuty start-stop? Presadia si ho.

Stale nerozumiem ako je mozne, ze v USA sa predavaju auta za podstatne menej, kazia sa tiez podstatne menej a automobilky tam maju raj, u nas je to drahe, kazove a automobilky sa iba stazuju...
Avatar - lamal
10. 8. 2015 15:50
Re: no nevim..nevim....
Krajina neobmedzenych moznosti kamo... potom pride kriza.

Tebe ide o teba a ja ti vravim, ze automobilke ide o prachy... tak isto aj zakonodarcom, tak s tym nieco sprav a povedz im, kto je pan.

K veci, mas vobec predstavu kolko zakaznikov v EU chce radsej male turbo ako tocivu a hlucnu atmosferu ? Pripadne mas dovod si mysliet, ze kolko z tych ludie vie co ma pod kapotou okrem druhu paliva a pripadne vyhody/nevyhody ? Auta si vacsina kupuje tak na 5-7 rokov, predpokladam najazd tak 150t km u priemerneho europana...zalezi od velkosti auta stredna trieda ide aj na 200t v nemecku aj 250t... tych 150t sa dozije aj male turbo bez problemu, v amerike su tie cestovatelske pomery trocha ine a hlavne maju inu historiu aj v auto priemysle, vid HEMI, alebo V6ky ako bezne motorizacie...
10. 8. 2015 16:28
Re: no nevim..nevim....
Najviac podla mna zaplacu majitelia castokrat stocenych JAZDENIEK, kupis auto s deklarovanými 80000 km a realne bude mat 130000 a 2/3 zivotnosti za sebou, v podstate dochodkovy vek. Samozrejme planovana zivotnost 200000 este neznamena, ze nebudu drahe problemy aj pocas nej - vid 1.6 VTI v mini/C4 - rozvody, kvalita paliva, studene starty, 1.2 TSI - rozvody, unikanie oleja atd.

Mimochodom som pozeral nemecky test 1.0 TSI turbotrojvalca v audi a1 - najmenej za 4.2, najviac za 10,3 a v priemere im to vyslo 6.2, pritom je to absolutne neovereny motor postaveny na zelenej luke a len o par rokov uvidíme, ci sa poucili z 1.2 TSI. Mohli radsej zdokonalit ten 1.2 TSI ale vraj sa to neda alebo neoplati... Naco to je dobre? 1.5 Skyactiv alebo Suzuki klasicky 1.6 bude podla mna aj spolahlivejsi, aj menej zravy, aj rovnako zivy ako ten 1.0 TSI a to tu mazdacky/Suzuki motor yvinuli s tym, ze turbomotory su pre nich ako malu automobilku prilis drahe, takze aj o uspore nakladov by sa dalo polemizovat...
11. 8. 2015 09:13
Re: no nevim..nevim....
Jiný kraj, jiný mrav. USA jsou velký trh a jsou jednotnější než EU, kde máme kolikrát v každém státě jiné ceny, nejen díky daním. Ty jejich ceny bývají bez daně a DPH je pěkná sumička. Typicky se tam bavíme o skladovkách; tu si tu můžeš také koupit a bývá to zohledněno ve slevě. To jen tak na okraj. :-)
10. 8. 2015 15:43
Re: no nevim..nevim....
Myslíš si, že jsou přeplňované malorážky nějak zvlášť levné na výrobu? Obzvláště když si vezmeš takový 1,4 TSI TC jako nástupce 2,0 FSI. Zjednodušeně řečeno, jeden litr na kombinované spotřebě má pro automobilku hodnotu zhruba 2200 € na registrovaný kus. Lehčí také nutně nejsou. A co se servisu týče, to je trochu složitější téma.
Avatar - lamal
10. 8. 2015 15:53
Re: no nevim..nevim....
tvrdis ze 1,4TSI TC nie je lahsia ako V6ka ? :-) vtip nie ? asi hociaka V6 ci R6 od 2,5 po 3,8l je tazsia a o moc... TC inak snad neuziva bezne nikto iny, tak to ber priklad obycajne priemerne turba v dobe 3valcov je to polovica motora z V6, jasne turbo aj zlozitejsie riadenie nieco stoji, no tazko tak jednoznacne povedat, ze kvalitna V6ka napr. od nissanu 3,7 24V je na vyrobu lacnejsia ako daka sahnuta 1,4T... asi nie
11. 8. 2015 08:51
Re: no nevim..nevim....
Přečetl sis tu větu celou? Já se rozhodně neomezoval na šestiválce. Atmosférické motory lze udělat velmi lehké. Hmotnosti není snadné srovnávat, protože hodně záleží, jak moc se snažili, za kolik ten motor mají vyrobit i kolik jich budou vyrábět. A také je otázka, co přesně je v té hmotnosti započítané. Pointa byla, že celý ten mechanismus kolem přeplňování něco váží a některé komponenty budou muset být "silnější". Úspora hmotnosti tak vůbec není garantovaná a ve výsledku ten motor může být i těžší.

Nicméně žádný moderní šestiválec by neměl tak malý výkon. Pokud se nebavíme o hodně malém objemu nebo třeba o plnohodnotném Millerovi, bez kompresoru - to by byl zajímavý motor, pochybuji však, že by ho trh přijal; lidé za své peníze chtějí výkon, to je snadno měřitelná a vyjádřitelná veličina. Proto se v autech neuchytil.
Avatar - lamal
11. 8. 2015 09:59
Re: no nevim..nevim....
tak podme na to... wiki - The weight of these petrol engines made of die-cast aluminium is only 97 kg for the 1.2 TSI and 106 kg for the 1.4 TSI ... Ford V6 3.5: 449 lbs (203 kg) z wiki... nissan sr20de engine 139kg to je 2,0 16v take nieco nahradzaju 1,4T

snad necakas ze turbo a cooler bude mat 40kg alebo dokonca 100kg oproti v6... chapem ze si myslel, posilnenie bloku alebo klukovky, kvoli zatazeniu, ale to su oproti hladkym verziam tak rady kg... ak vobec, nejaka poctiva 1,4 atmo nema problem s nejakymi 120ps a 200nm cca myslim...
11. 8. 2015 22:22
Re: no nevim..nevim....
To jsou váhy poslední generace a na 1,4 oproti té předchozí ušetřili cca. 25 kg. A to pořád myslím není TC, protože si ze soupisu úspor nepamatuji kompresor, který na TC byl a na žádném provedení poslední generace není.

200+ kg je na šestiválec strašně moc, leda by to byl diesel (i tak by to bylo dost), nebo tam počítají něco navíc. Jak 3,0 TDI, tak 30d mají pod 200 kg, pokud vím. 4,2 V8 v S4 nebo A8 měl snad pod 200 kg, to je celkem obyčejný civilní motor (RS4 má jiný), ani ne nějak nový. Jsou i lehčí V8.

Může dojít také ke změně materiálu, pro přeplňovaný motor můžou například "downgradovat" na litinu místo hliníku. Mimo jiné pracuješ s vyšším tlakem, nejde jen o větší moment. I mazací a chladící systém bude spíš odpovídat tomu většímu motoru, pokud ho dokonce nepřekoná (musíš řešit i mazání a chlazení turbodmychadla).
Avatar - lamal
13. 8. 2015 07:49
Re: no nevim..nevim....
pozeral som viac V6 okolo 180kg - 200kg mali vsetky, to co som posielal 1,4TSi bola klasicka 90kw tj 122ps prvej generacie, tie novsie s vypinanim valcov su mozno este lahsie... pokial si myslel twinchgarger mohol si aspon jeho vahu uviest, ale je to uplne irelevantny priklad, pretoze VW ho uz prestal vyrabat a nikto iny to nepouziva, 99,99% su klasicke turba takze zostan pri nich radsej :-)

To o tom downgrade je blbost, to si ozaj nevidel z coho vychadzaju tie motory? 1,4TCe je nissanacka 1,4 16V a ziadne upravy bloku, zmeny materialu bloku, 1,4Tjet je taktiez obycajna 1,4 16v od fiatu a podobne, tie motory maju v beznom setupe tak o 30% vyssi vykon ak ratas celok a to fakt nepotrebuje pre robustny motor ziadne extras v zakladnej konstrukcii, ved tie atmosfery natocia 400tisic bez problemu s mechanikou, su bohato dimenzovane aj na nejake navysenie turbom...

´´ jiné pracuješ s vyšším tlakem, nejde jen o větší moment ´´ - s akym vyssim tlakom ? vsak turbomotory maju praveze este nizsi kompresny pomer ako atmosfery, kvoli detonaciam, takze tlaky su bud zhodne alebo nizsie, jedine co je vacsie je podavany vykon, ziadne tlaky... Mazanie moze zabezpecit max vykonnejsie olejove cerpadlo co neprida asi nic na vahe ak si ho niekedy videl tak ide len o velkost a ucinnost ´´lopatiek´´ ak by bolo vykonnejsie o 0,5kg tazsie tak by to bolo vela, inak mazanie ako take je tvorene kanalikmi a vedeniami v motore samotnom s tym nespravia nic co by pridalo na vahe, turbo sa tiez len napaja na tlak oleja v systeme...inak turba tocia vacsinou aj nizsie otacky kde su ucinnejsie, takze ten motor je castejsie este menej v otackach ako pri atmosferickom plneni kde sa musi tocit... porovnaj si viac motorov zistis, ze preplnana 1,4 nebude NIKDY tazsia ako to co nahradza ci 2,0 a o V6 sa radsej ani nebavme
10. 8. 2015 15:54
Re: no nevim..nevim....
Nizky objem = vacsi potencial pre nizku spotrebu pri nízkej zatazi.

Kamarat ma fabiu 1.2 http sedan a chodi za 8 a vravi, ano, potencialne to zerie malo, ale chces nieco previest v kufri, ide nas viacero, chces predbehnut s výkonovou rezernou, ides sviznejsie a...

potencial je v kíbly. A citigo by som chapal, ale dnesne auta nizsej strednej a vyssie nie su ani male, ani lahke, aj chodia po dialniciach, aj na dovolenky sa s nimi chodi, aj nieco prevazadu, ked kazdy chce mat velky kufor...

Jednoducho auto ma fungovat idealne normalne, nie len pri nízkej zatazi...
11. 8. 2015 08:57
Re: no nevim..nevim....
Pochybuji, že 1,2 HTP plánovali na cestování s vyšším zatížením (mimo město). To předjíždění s výkonovou rezervou je snad vtip, ne? Že si někdo neumí vybrat motor vhodný pro své potřeby, skutečně není problém automobilky. V nabídce typicky nemají jen jeden. A jsou lidé, kteří z města moc nevyjíždí, jezdí sami, maximálně ve dvou atp.
Avatar - lamal
11. 8. 2015 10:09
Re: no nevim..nevim....
HTP klamalo, pri beznom zvezeni to malo ozaj ten High Torque na 1,2 to chodi pekne od spodu a je to pruzne...do tych 80km/h parada... vacsina ludi tak usudila ze to staci bohate, bohuzial nikto nemeral spotrebu v narocnejsich rezimoch... jazdil som F2 s 1,2htp 44kw a aj 47kw v F1 kombajne... na jazdu tak do 110 km/h som si nemohol stazovat co sa vykonu tyka pri beznej jazde, samo nie s postrechu nalozenym autom, skorej sam alebo vo 2 >:D
11. 8. 2015 12:26
Re: no nevim..nevim....
Mas pravdu, jasne, nevhodna kupa, ale bola ina "kamenna" doba, ludia presadali z felicii do drahych fabii a pod.

Ale takého podmotorizovane auta sa bezne predavaju aj dnes, a neodborníci zákazníci, co je podla mna vacsina, ich podla mna stale vo velkom kupuju - zakladny motor, ci zakladny 1.2 TSI alebo litrovy trojvalec s turbom a velky kufor, idealne kombi. A pri kratkej skusobnej jazde o dvoch bez batoziny to ide velmi fajn - taha vodspodu a vykon nechyba, oficialne udaje o spotrebe su take nizke, predajca to obkeca...

Auto predane, emisie z Bruselu splnene a realna spotreba vyssia ako keby zakaznik kupil silnejsi motor resp. atmosferu, nevidim v tom ziadny realny prinos...

on-topic:
tento turbomotor od toyoty mal napr. na autozurnal.com velmi dobre hodnotenie a tym, ze je stvorvalec, od toyoty a ma millerov cyklus by mohol byt zaroven usporny aj dostatocne vykonny aj spolahlivy, co povazujem za taku malu revoluciu medzi turbomotormi, cas ukaze:D
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2015 16:30
Re: no nevim..nevim....
Vážně chceš vztahovat zkušenosti ze staré 1.0 12V a HTP na nové trojválcové turbojednotky? 8-s

Opravdu se s tím projeď a nedělej tu ze sebe.. ehm...

Jinak, trojválec v prémiové střední třídě už mi také poněkud vadí, přestože s tím principielně nemám problém, pokud je stále v nabídce něco většího, ale turbo minimotor v plebejském supermini nebo kompaktu? Co je na tom špatně?
11. 8. 2015 09:35
Re: no nevim..nevim....
Taky mi ten chybejici valec ve stredni tride nevoni, ale na druhou stranu, kdyz se podivas ny poskytovany vykon, tak odpovida tomu, co se nabizelo pred erou turbomotoru.
11. 8. 2015 12:33
Re: no nevim..nevim....
presiel som sa, s 1.2 TSI mas nizsi vykon a vyssiu realnu spotrebu ako 2.0 skyactiv alebo 1.6 Suzuki.

Podla testov sa zda, ze nove 1.0 TSI ako NAHRADA 1.2 TSI nedajboze v octavii alebo golfe bude este vacsia tragedia/buda na nas/ co sa spotreby tyka - pri nizkom zatazeni /brzdna premavky, ecorally/ podje usporne, ale pri normálnom a vysokom bude zrat tolko, ze stara neinovovana 1.6 atmosfera by v konecnom dosledku bola uspornejsia...
10. 8. 2015 22:16
Re: no nevim..nevim....
ja si zase nemyslím , že jsou nějak extra složitější...... třeba 1,2 tsi první generace to byl poměrně masivní blok , dva velký ventily, provozní otáčky jak u stabiláku, průměrnej litrovej výkon, kdyby hoši hned na začátku zamakali na rozovodech, tak to mohl být slušný držák, a přitom to byla jen omezená epizoda než uvedli 211
Avatar - fOE
10. 8. 2015 09:30
2800ot
"Opravdu není běžné, aby takto malý motor točil na nejvyšší převod při rychlosti 130 km/h jenom 2800 otáček za minutu. Dokonce i ve 160 km/h je to stále nízkých 3600 otáček. S dlouhými převody se také turbomotor poněkud pomaleji vytáčí."

Opravdu? Podle me posledni kvalt, zvlast u sestistupnove prevodovky (cti u prevodovky ktera ma dostatek kvaltu niz na to aby si hrala na dynamiku) je "natazeni" sestky na takovou uroven kde prave auto jeste utahne cestovni rychlosti, kterou vyrobce predpoklada (muze to byt klidne tech 130km/hod) a to vse pri co nejnizsich otackach, takove naladeni je jedine spravne. Delaji to tak vsichni a ano, ani to ze motor toci 2800ot pri 130km/hod neni divne. Napriklad nissan s 1.2dig-t ma naladeni stejne. Stejny objem, stejny vykon, stejne pouziti, stejne naladeni. Fabie, kdyz zrovna neni "obohacena" oldschoolovym pretikvaltem jak je u koncernu "dobrym" zvykem a ma v 81kw inkarnaci dokonce sestikvalt toci pri 130 dokonce jeste mene, 2750ot.
Jestli jsou u teto toyoty zbytecne dlouhe prvni 4 kvalty, a i zprevodovani tech odpovida zprevodovani osmivalcu, zaslouzi si takove usporadani kritiku protoze to zbytecne motor dynamicky zabiji. Ale kritizovat dlouhou sestku? To mi prijde fakt mimo.
Rozbalit vlákno
38
10. 8. 2015 09:59
Re: 2800ot
nielenze 2800 pri 130kmh je bezne, ale dokonca su auta, ktore tocia s malym turbobenzinom aj 2500rpm(308 s 1,2puretech). 2800 sa mi zda, ze tocia aj motory od vw koncernu a to aj 1,2tsi, tam to ale urcite bol precizne stanoveny prevod s nemeckou genialitou.
Avatar - Verny_2013
10. 8. 2015 10:22
Re: 2800ot
Přesně!! Koncernová TSi 1,2 i 1,4 točí na 6 při 130 2750 ot/min. To je dáno mnohem vyšším točivým momrntem oproti atmosférám. a mimochodem toto je hlavní přínos maloobjemových benzínových turbomotorů. V běžném režimu mnohem komfortnější projev - kultura chodu, větší pružnost a do 3000 ot. tedy i nižší spotřeba než u atmo bez turba s podobným výkonem. Takže ten kdo přejde z turbo dieselu na turbo benzín s těmito motory nemá žádný problém a jezdí kolem reálných 6l. Kdo s tím jezdí jako s benzínovou atmosférou tak se nedostane pod 7. To je celé.
A co se týká samotného testu to je fakt slabota. Doporučoval by autorům si po sobě občas články přečíst, zjistit si co napsal kolega o podobném motoru jiné značky a srovnávat jabka s jabkama a nikoliv s hruškama.
10. 8. 2015 11:14
Re: 2800ot
Nemůžu úplně souhlasit. Mám přímé porovnání koncernových motorů MI. Točivý moment je prakticky stejný, MPI má 170Nm/2400 ot a TSI má 160Nm/1500až3500 ot. Přechod MPI->TSI a zpět je snadný, člověk si toho skoro ani nevšimne. Rozdíly jsou jen dva. První je mnohem klidnější chod motoru TSI. Druhým je mnohem delší zpřevodování nejvyšší stupně u TSI, což ve výsledku zhoršuje pružnost, hlavně na dálnici. Spotřeba je nižší u TSI až na jednu výjimku a tou je rychlejší jízda po dálnici, zhruba od 150 km/h nahoru. Je ale pravdou, že nová TSI už nepoužívají benzín na chlazení katalyzátoru, takže by asi budou při vyšší rychlosti úspornější.
Avatar - Verny_2013
10. 8. 2015 23:20
Re: 2800ot
MPI to jako myslíš 2,0 MPi? Podmotorovaná varianta TSi 63Kw má opravdu jen 160 Nm ale ta má jen 5 kvalt. Takže pro srovnání je potřeba vzít verze 77 a 81Kw mají 6 kvalt a 175Nm od 1500 ot. na 3 a 4 jedou obě verze jak z praku, na 5 standartně a 6 je použitelná na dálnici, nebo pro defenzivní jízdu na spotřebu. Vybrat si může každý podle situace , nálady a provozu. Kdo chce jezdit s TSi úsporně tj. 5,5-6,0 l může. Stačí při běžné jízdě nepřekračovat 3000ot. Bavíme se samozřejmě o verzích TSi Euro 5 a 6 tj. řemen, výfukové svody integrované do hlavy válců a chlazené vodou. Točivý moment to umožňuje. Kdo chce jezdit s 2,0 MPi úsporně tak má prostě smůlu protože tam se pod 7 l dostaně jen nějaký eko-rallyový virtuoz.
11. 8. 2015 19:52
Re: 2800ot
Presne tak 1,2 TSI na to aky je to maly motor, iba 1,2 a 77(81) kW to ide viac ako slusne.
Taka 2-3-ka to ide fakt slusne dokonca aj 4- ka sa da. Ved trojka sa da tocit skoro 150 km/h. Staci ist 40km/h mat 3-ku a to auto zabera od 40-150km/h.
Dokonca upachteny chrochtak 1,9 TDI 77 kW sa na to nechyta, ci uz rozjazd ( sam si z toho robi ta 1,2 srandu ) a ani pri predbiehani to nema navrch staci dobry kvalt na TSI a je o kusok zivsie. Jednoducho benzin je benzin.
10. 8. 2015 10:32
Re: 2800ot
Přesně tak. V podstatě lze říct, že pokud se panu redaktorovi nelíbila dlouhá šestka, tak měl ji neměl řadit a měl po dálnici jezdit na pětku a mohl být spokojen :-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
10. 8. 2015 11:49
Re: 2800ot
Jasně. Problém je, že je dlouhá i ta pětka. :-). Možná jsem měl jet na čtyřku, podle Vás. A na co tam teda ta šestka je? Ono jsou tady dlouhé všechny převody, ne jen ta šestka motor se vytáčí jak kdyby měl setrvačník s tříválce.
10. 8. 2015 12:34
Re: 2800ot
Pokud jsou nižší převody nepřiměřeně dlouhé, tak mi to přijde jako oprávněná výtka.
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2015 13:01
Re: 2800ot
Všechny převody má Auris příliš dlouhé, a proto na 6-ku Auris točí při 130 kmh stejně jako konkurence při 130 kmh na 6-ku? To myslíte vážně? To mi má dávat smysl?
Avatar - _Karel_
10. 8. 2015 13:14
Re: 2800ot
??? konkurence klidně může mít krátce poskládané převody a jen dlouhou šestku. Délka šestky snad příliš neříká, jaké jsou 1-5. Opakuji - může, netvrdím, že má.
Co ti na tom nedává smysl?
Avatar - rohYpnol
10. 8. 2015 14:30
Re: 2800ot
Pokud by Auris mel tezke vsechny prevody, mel by i na 6rs tocit mene nez konkurence. Coz neplati.

Nicmene i pokud by Auris mel teoreticky tezke prevody 1 az 5 a kratkou 6, tak pak problemem ani dukazem nebude 2800 pri 130 kmh. Ta hodnota je totiz na dnesni objem 1.2 zcela bezna a navic i vic nez logicka. Auto je nastaveno na to, aby na dalnici bezel motor na optimalni prevod s ohledem na vykon. A ten u turbobenzinu pri 2800 je, diky ploche krivce.
11. 8. 2015 13:24
Re: 2800ot
Auris (atmo 1,6 97 kW) má převody 1 až 5 prakticky stejně dlouhé, jako Corolla ´99 (1,6 81 kW). Na jedničku jede pade, na dvojku kilo. Devadesátka na 5 možná 2800 (Corolla kolem 2900), to mi až tak těžké nepřijde (tohle je sice test 1,2 turbo, ale žalozpěvy o předlouhých převodech jsem četl i na benzinovou 1,6), pravdou ovšem je, že se jí moc nechce do otáček (a taky zpět z otáček), corolla v tomhle byla mnohem údernější. Auris při 130 točí na 6ku (kterou corolla neměla) nějakých 3100, mám-li pocit, že se auto trápí, mám k dispozici dalších 5 převodů prakticky stejně dlouhých jako původní auto.
10. 8. 2015 14:48
Re: 2800ot
Na to, aby motor při cestovní rychlosti neměl zbytečně vysoké otáčky. Prospěje to spotřebě i hluku.
11. 8. 2015 13:27
Re: 2800ot
Na kolik se auto rozjede na dlouhou 1, dlouhou 2 a dlouhou 3? Je to alespoň 70, 130 a 160, když jsou všechny převody tak dlouhé?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
10. 8. 2015 10:50
Re: 2800ot
Zdravím.
k těm převodům Ano mají je dlouhé všichni, ale tady to bylo snad až příliš. A motor Nissan 1.2dig-T má kompresor a ne turbo, navíc je to tříválec, takže má lepší předpoklady mít vyšší točivý moment v nejnižších otáčkách. Upřímně nekritizoval jsem pouze šestku, ale obecně zpřevodování. Musíte si to pořádně přečíst. Tu šestku jsem tam pouze zmínil. Fakt si nepamatuju, kolik to točí na dvojku v padesáti.
Avatar - fOE
10. 8. 2015 10:57
Re: 2800ot
Ajaj, motor 1.2dig-t je preznacena 1.2tce od renaultu, takze 4 valce a turbo. Kompresorova je 1.2dig-s (predpokladam to "s" jako supercharged). To o cem jsem psal byla prave ta 4 valcova turbena verze renaultackeho motoru, tedy primy konkurent one toyoty nahore, i vzhledem k 85kw ani primejsi uz byt nemuze, a jak napsal rohypnol dole v Pulsaru toci dokonce jen 2600ot (V Juke je to nejakych 2750).
Takze mi to stale prijde jako hodnota ne jen zcela logicka, ale i naprosto bezna. ;-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
10. 8. 2015 11:46
Re: 2800ot
Ano je to tak. 1.2dig-t jsou dnes vlastně dva různé motory. Já měl na mysli samozřejmě ten od Nissanu. Ten od Renaultu bych pojmenoval normálně Energy TCe
Avatar - fOE
11. 8. 2015 08:33
Re: 2800ot
Nejsou. Nissan ma dnes dva ruzne preplnovane motory o objemu 1.2l, ale znaceni ma jine. Jen jeden je znaceny jako dig-t a je to ta 1.2l 4 valcova preznacena 1.2tce. Ta nissanacka vlastni kompresorova a 3 valcova 1.2 je dig-s. ;-)
Avatar - _Karel_
10. 8. 2015 11:35
Re: 2800ot
Naše M3 bez turba točí při 130 dokonce jen 2600, a problém s tím nemám. Taky tuhle kritiku nechápu.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
10. 8. 2015 11:47
Re: 2800ot
Tak srovnávat M3 (BMW M3) s tímto je jaksi trochu mimo mísu. Nebo je to Mazda3? V každém případě ty převody jsou ukrutně dlouhé a je jedno, kdo je má. Až se změní legislativa v roce 2017 ohledně měření spotřeby paliva, tak pak se budou převody dělat zase normální. Doufám.
Avatar - _Karel_
10. 8. 2015 11:50
Re: 2800ot
Mazda. Když je mi 6-ka dlouhá, mám dalších 5 převodů. Což se stane jen s naloženým autem nebo při potřebě většího zrychlení. Zcela běžně šestku řadím i kolem 80kmh.
Avatar - lamal
10. 8. 2015 11:57
Re: 2800ot
pripad vsetkych dlhych prevodov nie len 6ky - problem bude v kopcovitej trati, alebo jednoducho pri rychlejsom vozeni, kratsie prevody sa lahsie vytacaju, dlhe prevody naopak tazsie, takze aj ked si vies vzdy podradit budes to musiet hnat moc vysoko/alebo to nepojde... s kratsimi prevodmi to vies rozhybat vzdy lepsie a 6ka moze byt dlha na usporu
10. 8. 2015 12:45
Re: 2800ot
V případě rozdílného zpřevodování je pak rozdíl v tom, kdy a jak řadím. U delší převodovky sice řadím nižší stupně, ale zase řadím méně co do počtu.

A co se týká vytáčení, tak to je relativní. Tak, jak se budou překrývat jednotlivé rychlostní stupně dvou rozdílných převodovek na pilovém grafu tak obdobně se jednou bude lépe vytáčet delší převodovka, podruhé ta kratší. Ale v průměru budu mít +/- stejný dostupný výkon.

Pro spoustu řidičů je to spíš psychologický problém, řadit třeba ze šestka dolů až na tři, nebo dokonce dva, pokud chci při dané rychlosti plný výkon.
Avatar - lamal
10. 8. 2015 13:14
Re: 2800ot
na dlhej prevodovke spadas do problemu, kde je vhodny len jeden stupen tj napr 3ka este moc nejde, ale 2ka je uz mimo a dotocil by si tak poslednych 10-20km/h a 4ka je samo tiez mimo... viem co chces povedat, to plati hlavne na vyssie stupne, pokial su neumerne dlhe 1 + 2 tiez tak si s tym moc nepomozes...
10. 8. 2015 14:26
Re: 2800ot
Tento problém ovšem konkrétně u spousty turbomotorů odpadá, a tento není výjimkou, tím, že mají velmi plochý vršek. Tzn. ve velmi širokém spektru otáček se pohybuješ (téměř) na maximu a do něj jsi schopen se téměř kdykoliv podřadit. Naprosto ukázková je třeba řada TSi, a to od nejslabších po ty vrcholné.

I zde - ve 4.000 ot. má motor už 77,5kW, ale maximum 85kW má "až" v 5.200. Plochý vršek pak mj. znamená velmi dobrý překryv rychlostí, na rozdíl třeba od "ostrého" průběhu u přeplňované nafty anebo atmosférických benzímů.
Avatar - lamal
10. 8. 2015 14:36
Re: 2800ot
ano na turba by to malo byt akceptovatelne, to ale neznaci, ze im to neubera temperament a to hluche pasmo napr u konkretneho toyo 1,2 je napr v meste /podla testu/ problem ak sa do 1700ot +- nic nedeje + dlha prevodovka, tak je to fest neprijemne... TSI idu od spodu plynulejsie a ochotnejsie na 81kw 1.2 vo fabii combi3 to je pohoda aj na 6ke to pri 1500ot ma odozvu... problem je to, ze je to relativne slabsia 1.2ka pri nejakej 1,4t a viac alebo silnejsom dieslaku kde je ten prejav na spodu o kus suverennejsi by to bolo urcite lepsie, no na 4 5 6 a zatazenom aute v narocnejsom useku to je proste udychane a dlha prevodovka to dielo dokonci... nakoniec aj tak dopadnes tak, ze drtis v otackach nejaky dlhy stupen ... samo treba to brat trocha s rezervou, pri beznej jazde to urcite tak strasne nie je, no principialne som to popisoval
10. 8. 2015 15:11
Re: 2800ot
Problém ovšem máš ve spodním otáčkovém a výkonovém spektru, kde obecně žádnou výraznou dynamiku neposkytuje žádný motor. Tudíž je to jen o tom se s takovým autem naučit jezdit a řadit, to je jediný zásadní dopad toho, že nějaký motor se "sbírá" od 1.500 ot. a druhý od 1.700 ot. Protože pokud potřebuješ výkon a dynamiku, tak se pak stejně pohybuješ v úplně jiných otáčkách (3.000+).

Ale pořád je to motor o výkonu 85kW, který díky plochému vršku, pokud chceš a umíš řadit, získáš prakticky kdykoliv bez ohledu na převodovku.
Avatar - lamal
10. 8. 2015 15:29
Re: 2800ot
s tym sa absolutne neda suhlasit... ´´kde obecně žádnou výraznou dynamiku neposkytuje žádný motor´´ - napr nejaka ropa V8 v audi A8 ponuka aj v tychto otackach vyraznu dynamiku, ale nepatricne priklady bokom

medzi vyraznou dynamikou a praktickou pouzitelnostou od 1000ot hore je este velmi vela a nie bud alebo... ak ma nejaky motor s nastupom u 1700ot dlhe prevody aj na 1 2 3 tak to je utrpenie v meste ci uz len bezny rozjazd alebo pruzne zrychlenie z nizkych otaciek co sa po meste vzdy zide, potreba to hnat zakazdy nad 1700ot, radit spojkovat zatoze motor nereaguje je otrava a vacsina atmo benzinakov rozumnej kubatury ide od volnobehu po 1700ot uplne plocho a suverenne a nutno povedat, ze lepsie ako turba, ktore maju dieru - to neplati pre TSI od koncernu, ale ma s tym problem i napr 1,6 DCI atd je sa zbytocne rozpisovat...

plochy vrsek ktory zmienujes je sice fajn ale 85kw z 1,2t alebo z 1,4t alebo z 1,6d ci 2,0d /yeti 2,0 TDi 81kw/ je to nieco uplne ine tak isto aj z nejakej atmo 1.8 atd, objem nenahradis to plati aj v malych turbach, tym dochadza dych prave vo vyssich rychlostiach, na vyssich stupnoch a zatazi... neber 85kw ako nejaku univerzalnu hodnotu, sama o sebe nic nehovori...
10. 8. 2015 16:50
Re: 2800ot
Výraznou dynamiku já osobně myslím vzhledem k danému motoru a jeho max. potenciálu. Tudíž pokud tam Auris má třeba 25kW z 85 a Audi 90 z 300, tak relativní dynamika s ohledem na ježdění s daným motorem prostě výrazná není ani u jednoho.

A sorry, poslední odstavec je úplně mimo. Pmax 85kW je pořád 85kW, je úplně jedno, z jaké konstrukce a objemu. Jde jen o to, jaký průběh ta křivka výkonu má. A zde přeplňované turbo s plochým vrškem bude mít mimo jiné o něco navrch proti typickému TDi nebo točivé atmosféře s ostrými vrcholy, kde je pak Pmax dostupný pouze bodově (tzn. při jízdě na maximu a vytáčení motoru se pohybuješ v intervalu Pmax - 10%, zatímco u plochého motoru klidně stále na Pmax

Ten objem totiž nahrazuješ tím přeplňováním. A klidně se koukni na technická data aut, kde najdeš motory různých konstrukcí při shodném výkonu - i technická data budou velmi podobná. Stejně jako u tohoto Aurisu, kdy 1.6 Valvematic dokonce s 97kW a tato 1.2T s 85kW jsou co do výkonů prakticky shodné.
Avatar - lamal
10. 8. 2015 18:11
Re: 2800ot
pisal som, ze vyrazna dynamika a pouzitelnost su dve veci a nepopieraj realnu dynamiku od 1000ot na v8 dieslaku je vyrazna aj medzi 1000-2000ot zvez sa niekedy tie motory ale aj slabsie v6 bezne tocia na 5-6 rychlosti 1200ot...

ak si myslis ze pmax 85kw je vzdy to iste je jedno ci z diezla, benzinu alebo velkeho objemu pripadne malej fukacky tak ta ozaj lutujem. Priebeh krutiaku je klucovy pri zrychleni, nie je jedno ci mas 150nm alebo 300nm nabeh a dlzka resp trvanie maxima....skoda sa o niecom bavit, pritom debata zacala niekde inde.

Nehladiac na grafy v praxi aj tak nedas na papier reakcie motora na plyn, turbolag alebo neochotu... 1,2tce to dobre poznaju tsi su v tom naopak velmi dobre a s tym suvisi aj odovzdavanie vykonu aj pod maximami hodnot krutiaku...jeden priklad za vsetky skus si napr 2.0 8v motor v opel vectra ma 85kw a potom si skus tuto 1.2t s 85kw a zbadas aky rozdiel je v pouzitelnosti medzi 1000 - 2000ot... dovolim si tvrdit, ze to iste bude aj s hociakou atmo 1,8 85kw... zbytocne prechadzat do takychto pripadov asi ti to nedojde