Novinky
"Obohacování" nabídky o "užitkové" modely, likvidace velkoobjemových hodněválců, zavádění sociálních tříválců, to jsou tragické strategické omyly. Prémie se postupem času horší a mainstream naopak lepší, pokud se něco nezmění, prolnou se.
Pro nás, rýžožroutské mainsteamáky, houby zle. Ale klientela prémiových značek to ponese hodně zle. :-!
Pro nás, rýžožroutské mainsteamáky, houby zle. Ale klientela prémiových značek to ponese hodně zle. :-!
Kde nechal mainstream třeba šestiválce pro střední třídu?
Čtyřválec a šestiválec už není takový skok, jako když drtivá většina ms měla čtyřválec a pár V6, zatímco u prémie měl I/V6 kdekdo a spousta z nich i V8. Navíc být tebou se k tomu šestiválci moc neupínám, kdoví, co bude za 10 let. Navíc je tu situace i jiná - je tu řada ms modelů, které mají nejhorší motorizaci čtyřválec oproti tříválci v prémii. Asi uznáš, že je něco špatně, šestiválec nešestiválec.
Není to tak dlouho, co Němci nabízeli u každého modelu 6-8 motorů, teď to jsou tři a z toho dva mají stejný objem. Do kopru jde pestrost nabídky, evropské ms automobilky už nabízí "bodovou" individualizaci na úrovni prémie, kde si auto specifikuješ déle, než ho pak vyrábějí.
A myslím, že se už objevují situace, kdy srovnatelné ms auto koupíš dráž, než prémii. Narazilo se na to myslím u MB-C a Passatu.
Pochopil bych to u značky, která se musí starat sama o sebe, třeba ten Mercedes, co kolem sebe nemá 5 dalších značek,co mu pokryjí trh. Ale když mám VW, Audi, proč si kur*it Porsche a dokonce i Bentley? nebo když mám VW, Škodu a Seat, proč srážet ke dnu Audi? Aby sis mohl dát do výroční zprávy, že jsi nejprodávanější prémie? :no:
Není to tak dlouho, co Němci nabízeli u každého modelu 6-8 motorů, teď to jsou tři a z toho dva mají stejný objem. Do kopru jde pestrost nabídky, evropské ms automobilky už nabízí "bodovou" individualizaci na úrovni prémie, kde si auto specifikuješ déle, než ho pak vyrábějí.
A myslím, že se už objevují situace, kdy srovnatelné ms auto koupíš dráž, než prémii. Narazilo se na to myslím u MB-C a Passatu.
Pochopil bych to u značky, která se musí starat sama o sebe, třeba ten Mercedes, co kolem sebe nemá 5 dalších značek,co mu pokryjí trh. Ale když mám VW, Audi, proč si kur*it Porsche a dokonce i Bentley? nebo když mám VW, Škodu a Seat, proč srážet ke dnu Audi? Aby sis mohl dát do výroční zprávy, že jsi nejprodávanější prémie? :no:
Japonský mainstreem je úplně vyhořelý. Jejich celá střední třída je v troskách a existuje jediný zástupce, který se dokáže postavit našemu Superbu. Vlastně pro mně by bylo ideální auto IS kombi s 3,0i V6 RWD s podobnými technologiemi jako je skyactiv. Lexusu fandím, ale nic mi nedokáže nabídnou. Reálně nejblíže mým požadavkům je C 250i právě od MB. A to už není nedoceněný motor 350CGI.
presne tak.. zrovnava sa to..... je to uplne zretelne viditelne.... a som rad za tento tvoj nazor...
a nejde len o motoricke zblizenie objemov.... aj vo vybave... v technologiach.... su dnes uz rozdiely mensie medzi premiou a nepremiou ako tomu bolo pred 20 rokmi..... casy ked z mercedesu ludia padali na zadok su prec... take Acko mi pride doslova az nehodne toho co som si pod pojmom mercedes este pred par rokmi predstavoval.... ale je to na druhej strane dokaz ze aj tymto automobilkam uz ide dnes viac o cisla ako o imidz.... je to tak.... keby tomu tak nebolo.... tak by sa nikto z D3 nehrnul do vyroby stale mensich a lacnejsich aut......
ved kozene sedacky mi dnes uz da aj sportage... premiovu navigaciu mam aj v malom yarise, na to predsa nemusim kupovat 5-kove bmw .... takze ono je to uz tak..... a aj nepremiovy passat vychadza uz lepsie ako take premiove Cecko ( v komplexe vsetkych vlastnosti ).... netreba moc spekulovat aby clovek prisiel na to ze sa to uz pomaly ale isto vyrovnava..... a raz uz budu rozdiely uplne mizerne ( za dalsich 15-20 rokov ) a bude uz uplne jedno ci mas na veku kufra hviezdu alebo modry oval... ci okridleny sip... uz to bude uplne jedno
a nejde len o motoricke zblizenie objemov.... aj vo vybave... v technologiach.... su dnes uz rozdiely mensie medzi premiou a nepremiou ako tomu bolo pred 20 rokmi..... casy ked z mercedesu ludia padali na zadok su prec... take Acko mi pride doslova az nehodne toho co som si pod pojmom mercedes este pred par rokmi predstavoval.... ale je to na druhej strane dokaz ze aj tymto automobilkam uz ide dnes viac o cisla ako o imidz.... je to tak.... keby tomu tak nebolo.... tak by sa nikto z D3 nehrnul do vyroby stale mensich a lacnejsich aut......
ved kozene sedacky mi dnes uz da aj sportage... premiovu navigaciu mam aj v malom yarise, na to predsa nemusim kupovat 5-kove bmw .... takze ono je to uz tak..... a aj nepremiovy passat vychadza uz lepsie ako take premiove Cecko ( v komplexe vsetkych vlastnosti ).... netreba moc spekulovat aby clovek prisiel na to ze sa to uz pomaly ale isto vyrovnava..... a raz uz budu rozdiely uplne mizerne ( za dalsich 15-20 rokov ) a bude uz uplne jedno ci mas na veku kufra hviezdu alebo modry oval... ci okridleny sip... uz to bude uplne jedno
Kůže v Kii a v BMW je úplně jinej vesmír. Zkus se zeptat třeba někoho, kdo v KE pracuje právě ve fabrice, která se zpracováním živí...
O navi v Yarisu nebo BMW ani nemluvě...
O navi v Yarisu nebo BMW ani nemluvě...
no na to ze nedavno nemal sportage ziadnu kozu je to uz super.... 😉 .... ono sa to fakt ten rozdiel medzi premiou a nepremiou pomaly ale isto zmensuje ver mi.... mozno to nejde zase az tak rychlo ako by som si zelal...... ale je jasne ze vyrovnava sa to..... za 15-20 rokov uvidime... nejednu finticku co bola kedysi vysadou len drahych premoviek ma dnes uz totiz kdejake pomaly bezne auto ... raz podla mna dojde k rovnovahe .....a auta uz budu uplne zhodne po kazdej stranke... bez ohladu na logo
Myslím, že v prémii i neprémii toho mám odjeto daleko víc. Takže ti věřit nemůžu, jakkoliv bych se snažil. To, že se rozšíří postupně do mainstreamu prvky se kterými přišla prémie je běžná věc a funguje to nejen v autech. Tohle není žádný novum.
Jednoduchá věc, pokud to mám jednoduše shrnout, pak pokud vezmeš prémiový auto po 5-ti letech a dejme tomu 200kkm a porovnáš se stejně starým a podobně jezděným mainstreamem, pak poznáš rozdíl (teď se bavím o tom nejjednodušším pocitu).
Jednoduchá věc, pokud to mám jednoduše shrnout, pak pokud vezmeš prémiový auto po 5-ti letech a dejme tomu 200kkm a porovnáš se stejně starým a podobně jezděným mainstreamem, pak poznáš rozdíl (teď se bavím o tom nejjednodušším pocitu).
Porsche svou konzistenci ukázalo třeba Cayennem Diesel s úchvatnými 176ti kW. Na druhou stranu to nebyl první ani poslední krok vedle (924...)
Cayenne diesel umožnil financovat třeba cizelování řady 911 nebo rozvoj menších sporťáků. Máš dojem, že jich jezdí málo?
A bavíme se tady o image anebo financování?
Image Porsche funguje evidentně dokonale, Boxstery, Caymany nebo 911 se prodávají jako na běžícím pásu. A jestli je vedle nich v showroomu ještě gazík je každýmu reálnýmu kupci putna...
No vidíš a mě to zrovna vadí. Stejně tak jako mi vadí čtyřválec v Boxsteru a do několika málo let i čtyřválcová přeplňovaná 911.
Vieš, niekto pozerá na auto ako na technický kúsok a niekoho zaujíma iba to, aby ho nemal sused...
Pre mňa osobne je pravé Porsche 911 a vyššie a ostatné modely sú mi ukradnuté. Ale pokiaľ sa robí 911, tak je vlastne všetko OK 😉
Pre mňa osobne je pravé Porsche 911 a vyššie a ostatné modely sú mi ukradnuté. Ale pokiaľ sa robí 911, tak je vlastne všetko OK 😉
Hele, já Váš názor akceptuju, jen to sám vidím jinak. Když dneska někdo řekně, že má v garáži Ferrari, tak je na to hrdej a ví, že takovejch lidí moc není. Představ si ale, že začnou za deset let s Fiatem vyrábět obdobu Fiatu Coupé s oznáčkem Ferrari za lidovou cenu. Když pak někdo řekne, že má Ferrari, už si budeš řikat - a máš Ferrari anebo to co udělali s Fiatem? Navíc pravověrnýho zákazníka, kterej od nich má několik modelů v garáži by to asi taky moc nenadchlo. Podívej se, jakou cestou šel například Chevrolet, marketingově odloučil Corvette, aby to už spolu zákazníci neslučovali - hlavně kvůli image, protože jim to prostě škodilo
Čo sa týka značiek a exkluzivity😒br />
Dávnejšie som "bychařil", čo by som si kúpil za auto, aby to bolo auto s tradíciou a samozrejme na patričnej technickej a samozrejme aj image úrovni. Hovorím si: Jaguar je Indický, Lamborghini má VW, už mi zostáva iba Ferrari. Potom som sa hlasne rozosmial a dodal - no a Ferrari má Fiat 😉
Ale takhle to je za mě v pořádku. Pokud má Fiat Ferrari a díky svojí finanční politice je dokáže udržet na prémiové úrovni, tak je to fajn, ne? Pokud budeš movitej a budeš chtít exkluzivní auto, pak jím Ferrari prostě je a jestli je to díky prodejům Fiatů je Ti jedno. Když vedle Tebe zaparkuje Punto, tak to nikdo moc spojovat nebude.
Mě spíš trochu vadí to, že přijdeš k okénku, řekneš, že by jsi chtěl jedno SUV od VW s motorem Audi a poprosíš, jestli by Ti na něj nedali odznáčky Porsche. No a oni řeknou "Tak jo" >😁
Mě spíš trochu vadí to, že přijdeš k okénku, řekneš, že by jsi chtěl jedno SUV od VW s motorem Audi a poprosíš, jestli by Ti na něj nedali odznáčky Porsche. No a oni řeknou "Tak jo" >😁
Plne súhlasím s webpájom, ale ten istý argument sa dá použiť aj v prípade Mercedesu a BMW.
Absolútne si nemyslím, že by malé modely nejako vážne pošramotili image 7er alebo S-classe. V prípade BMW je tu ešte Rolls Royce...
Človek jednoducho chce Audi, BMW alebo Mercedes a nemá na 3-er a vyššie, tak kúpi niečo z nižších modelových rád.
Bohužiaľ, je to jednoducho - iba obchod...
Absolútne si nemyslím, že by malé modely nejako vážne pošramotili image 7er alebo S-classe. V prípade BMW je tu ešte Rolls Royce...
Človek jednoducho chce Audi, BMW alebo Mercedes a nemá na 3-er a vyššie, tak kúpi niečo z nižších modelových rád.
Bohužiaľ, je to jednoducho - iba obchod...
Všichni zapomínají na dobu, kdy základ 3er tvořila 316i se 100HP, která se rozjela na stovku stejně rychle jako dnes běžná Panda
Ale měla alespoň RWD...
Na druhou stranu v té době nebylo moc aut téhle kategorie se 100PS.
Je to tak týden, co jsem viděl na AMS TV test BMW 520D proti Passatu TDi, který byl o 11000 Eur levnější. Výkon srovnatelný, v jízdních vlastnotech jasný vítěz VW a to o parník. V brzdách, slalomu, akceleraci i spotřebě. To už je prostě pro image hodně blbě. Výbavu měli oba srovnatelnou a zpracování interieru lepší pro VW.
Je to tak týden, co jsem viděl na AMS TV test BMW 520D proti Passatu TDi, který byl o 11000 Eur levnější. Výkon srovnatelný, v jízdních vlastnotech jasný vítěz VW a to o parník. V brzdách, slalomu, akceleraci i spotřebě. To už je prostě pro image hodně blbě. Výbavu měli oba srovnatelnou a zpracování interieru lepší pro VW.
Nad niecim takymto som sa zamyslal uz davnejsie. Spomenul som si na Marka a jeho definiciu premie (pre pripomenutie tu - [odkaz]
Nemozem sa ale zbavit pocitu, ze motivacia ziskat co najviac penazi nepovedie k tomu spravnemu cielu. V tomto smere chapem, preco ma BMW X6, X2, ci MPV. A tiez chapem, ze co ma BMW, musi mat okamzite Mercedes a Audi. Na druhu stranu, takato nahanacka mi prijde zvlastna, pretoze na tych modeloch nevidim nic premiove.
To iste sa tyka aj roznych technologii. Je fajn, ze sa prichadza stale s nicim novym a vyvoj pokracuje, ale dnes staci pockat, kym ta "moja" automobilka zrovna krok a nemusim opustit svojho oblubenca pre konkurenciu. Nemecka premia sa preto v mojich ociach zlieva do jedneho auta, akurat design je iny.
Za dalsie, tato (pre mna) nezmyselna nahanacka vedie k poklesu kvality. BMW ma problemy s motormi a elektronikou. Znameho nove Sko je v servise ako doma (opat elektronika).
Som vlastnikom premie, ktora sa v ociach typickeho Europana, opovrhuje. Stal som pred rozhodnutim, do coho ist a dodnes nelutujem, ze mam Lexus. Mozno nemam najnovsi turbo motor a mozno mi chyba nejaka elektronicka feature-a. Na druhu stranu, to auto nevidam na kazdom kroku a vsetko skratka funguje. Ano, pocul som, ze je Japonec/Lexus naprd, lebo ma obmedzenu ponuku vybav. Ale pre mna je osobne lepsie ukazat na uroven vybavy, kde vsetko je a nemusim nic extra navyse zaskrtavat a bat sa, ci som nieco nezabudol. A za tych par rokov som nikdy nenarazil, ze by nieco neslo. Je to dokonale odladene a funguje to. Ponukat auto ako Lego niekoho laka a bavi, ale mna nie.
Kedysi davno som narazil na clanok [odkaz] kde vlastne popisuju to, k comu Toyota/Lexus prisiel uz davno.
V neposlednom rade mam radost z toho, ze Lexus nema taky velky objem vyroby a dokaze si udrzat vysoky standard kvality.
Nemozem sa ale zbavit pocitu, ze motivacia ziskat co najviac penazi nepovedie k tomu spravnemu cielu. V tomto smere chapem, preco ma BMW X6, X2, ci MPV. A tiez chapem, ze co ma BMW, musi mat okamzite Mercedes a Audi. Na druhu stranu, takato nahanacka mi prijde zvlastna, pretoze na tych modeloch nevidim nic premiove.
To iste sa tyka aj roznych technologii. Je fajn, ze sa prichadza stale s nicim novym a vyvoj pokracuje, ale dnes staci pockat, kym ta "moja" automobilka zrovna krok a nemusim opustit svojho oblubenca pre konkurenciu. Nemecka premia sa preto v mojich ociach zlieva do jedneho auta, akurat design je iny.
Za dalsie, tato (pre mna) nezmyselna nahanacka vedie k poklesu kvality. BMW ma problemy s motormi a elektronikou. Znameho nove Sko je v servise ako doma (opat elektronika).
Som vlastnikom premie, ktora sa v ociach typickeho Europana, opovrhuje. Stal som pred rozhodnutim, do coho ist a dodnes nelutujem, ze mam Lexus. Mozno nemam najnovsi turbo motor a mozno mi chyba nejaka elektronicka feature-a. Na druhu stranu, to auto nevidam na kazdom kroku a vsetko skratka funguje. Ano, pocul som, ze je Japonec/Lexus naprd, lebo ma obmedzenu ponuku vybav. Ale pre mna je osobne lepsie ukazat na uroven vybavy, kde vsetko je a nemusim nic extra navyse zaskrtavat a bat sa, ci som nieco nezabudol. A za tych par rokov som nikdy nenarazil, ze by nieco neslo. Je to dokonale odladene a funguje to. Ponukat auto ako Lego niekoho laka a bavi, ale mna nie.
Kedysi davno som narazil na clanok [odkaz] kde vlastne popisuju to, k comu Toyota/Lexus prisiel uz davno.
V neposlednom rade mam radost z toho, ze Lexus nema taky velky objem vyroby a dokaze si udrzat vysoky standard kvality.
premiova je u premioviek dnes velakrat uz len cena... podobne technologie ti totiz uz dnes ponukne neraz aj lacnejsie nepremiove auto... navyse sa stale zabuda na to .... ze premia nie je len o displejoch a roznych udelavatkach ale aj o charizme imidzi... istej noblese a jedinecnosti.... a tu D3 za posledne roky ( tym ze sa uz dnes viac zenie sa cislami a statistikami ) hodne padlo....
ked premiovku tak dnes uz jedine lexus, cadillac, maserati alebo jaguar... z mojho pohladu .... vybral si si vyborne ... tiez by som dnes uz uprednostnil lexusa pred akoulolvek hviezdou ci vrtulou .... D3 uz prestava byt jedinecna a charizmaticka.... akesi caro starych bmw a mercedesov je zrazu fuc... dnes uz tieto znacky viac hraju na cisla... navyse tuto dnesnu unisex dizajnovu modu ktoru predvadza cela D3 uz fakt nemusim .... zlati japonci .....
ked premiovku tak dnes uz jedine lexus, cadillac, maserati alebo jaguar... z mojho pohladu .... vybral si si vyborne ... tiez by som dnes uz uprednostnil lexusa pred akoulolvek hviezdou ci vrtulou .... D3 uz prestava byt jedinecna a charizmaticka.... akesi caro starych bmw a mercedesov je zrazu fuc... dnes uz tieto znacky viac hraju na cisla... navyse tuto dnesnu unisex dizajnovu modu ktoru predvadza cela D3 uz fakt nemusim .... zlati japonci .....
Suhlasim 😄
Maserati je velmi fajn, ale ma prilis sebavedome ceny. Ale nesiel som velmi do detailov, takze sa mozem mylit. Cadillac je z nejakeho dovodu mimo moj zaujem (nic proti nemu). Ale Jaguar sa u mna celkom zlepsil. Ak by som si vyberal nove auto, asi by som vyberal medzi Jaguarom a Lexusom. Vzhladom na doterajsie skusenosti by som ale zostal u Lexusu. GS450h v plnej polnej mi prijde osobne ako idealna kupa.
Maserati je velmi fajn, ale ma prilis sebavedome ceny. Ale nesiel som velmi do detailov, takze sa mozem mylit. Cadillac je z nejakeho dovodu mimo moj zaujem (nic proti nemu). Ale Jaguar sa u mna celkom zlepsil. Ak by som si vyberal nove auto, asi by som vyberal medzi Jaguarom a Lexusom. Vzhladom na doterajsie skusenosti by som ale zostal u Lexusu. GS450h v plnej polnej mi prijde osobne ako idealna kupa.
GS450h je jedinej model, o kterým bych přemýšlel, pokud by to musel být Lexus...
Zavisi od preferencii.
Ono, mam IS250, co je fajn a vyhovuje mi. Vykon, vybava su akurat. Mam aj reprezentativnejsie LS600h. Vykonu viac, nez je potreba. Na vybavu sa nemozem stazovat. No je fakt velke. Obe maju svoje vyhody a nevyhody. GS450h je ich zlaty stred. Je to hybrid a je mensi nez LS. Na druhu stranu je vykonnejsi nez IS a je vacsi. To, ze je to RWD mi vobec nevadi, som na to zvyknuty.
Fakt zavisi, co hladas a ake preferencie mas.
Ono, mam IS250, co je fajn a vyhovuje mi. Vykon, vybava su akurat. Mam aj reprezentativnejsie LS600h. Vykonu viac, nez je potreba. Na vybavu sa nemozem stazovat. No je fakt velke. Obe maju svoje vyhody a nevyhody. GS450h je ich zlaty stred. Je to hybrid a je mensi nez LS. Na druhu stranu je vykonnejsi nez IS a je vacsi. To, ze je to RWD mi vobec nevadi, som na to zvyknuty.
Fakt zavisi, co hladas a ake preferencie mas.
To vůbec nezpochybňuju. Jak jsem psal Topperovi, je potřeba neřešit auta líbí/nelíbí, ale sedí/nesedí.
S tymto v principe suhlasim, ale ked si to vezmes, nie je to tak uplne pravda. Auto sa musi v istom zmysle pacit, ci si to priznas, alebo nie. Ked si pozries recenzie akejkolvek Toyoty, vsetci komentuju, aka je skareda a neriesi sa, sedi/nesedi. A to nehovorim, ako sa vysmievaju Fiatu Multiple.
Popravde, nove IS250 je fakt skvele. Design je o kusok dalej a aj prevodovka je lepsia. Mal som ho na chvilku a uprednostnil by som ho pred IS300h, s ktorym som tiez najazdil nejake tie kilometre.
Navyse sam napisal, ze jeho podmienky auto splnuje a ma v jeho ociach vacsiu charizmu. Nemyslim preto, ze by jazda v konkurencie jeho pocity zmenila. Tymto ho neobhajujem. Len mam pocit, ak som spravne pochopil, ze vybera srdcom.
Popravde, nove IS250 je fakt skvele. Design je o kusok dalej a aj prevodovka je lepsia. Mal som ho na chvilku a uprednostnil by som ho pred IS300h, s ktorym som tiez najazdil nejake tie kilometre.
Navyse sam napisal, ze jeho podmienky auto splnuje a ma v jeho ociach vacsiu charizmu. Nemyslim preto, ze by jazda v konkurencie jeho pocity zmenila. Tymto ho neobhajujem. Len mam pocit, ak som spravne pochopil, ze vybera srdcom.
IS300h jsem jel, 250 ne. Hybrid je neslanej-nemastnej z jakýhokoliv pohledu. Chybí mu kultivovanost, není pohodlnej ani sportovní. Prostě všechno špatně.
Vzhled samozřejmě důležitej je, ale k čemu je ti krásný auto se kterým se špatně svezeš, nevejdeš se do něj, neřídí se ti dobře? 😉
Vzhled samozřejmě důležitej je, ale k čemu je ti krásný auto se kterým se špatně svezeš, nevejdeš se do něj, neřídí se ti dobře? 😉
To zavisi, ci je to F-Sport, alebo nie. Robi to fakt rozdiely. Ja sa na neho stazovat nemozem. Jazdim hybridom, takze som trochu inde 😄
Topper vyberal IS250 😄 Ja osobne som ale vo svojich autach nasiel vsetko, co som hladal a som velmi spokojny... Ale ak mam odpovedat na Tvoju konkretnu otazku - take auto by som si nikdy nekupil. Vzhlad je jedna cast, zvysok druha a rovnocenna. Ak vyberam vylucne len podla designu, tak je to zle.
Topper vyberal IS250 😄 Ja osobne som ale vo svojich autach nasiel vsetko, co som hladal a som velmi spokojny... Ale ak mam odpovedat na Tvoju konkretnu otazku - take auto by som si nikdy nekupil. Vzhlad je jedna cast, zvysok druha a rovnocenna. Ak vyberam vylucne len podla designu, tak je to zle.
Kolik sis těch prémiovek koupil, aby jsi mohl něco podobnýho tvrdit?
nemusim si kupovat to co sa mi nepaci aby som mohol tvrdit ze sa mi to nepaci .... to by nebola dobra taktika ... volil by som dnes uz u premie lexus... pripadne jaguar... tie auta maju charizmu a noblesu... maju vyzarovanie ake ocakavam...... bohuzial D3 v sebe uz nic nema .... ale ver mi , ze ja za to nemozem.....
Znovu, aby jsi tohle mohl tvrdit, pak je musíš ozkoušet. To, že se ti něco zvenku na obrázku zdá lepší, neznamená, že tomu tak bude i ve skutečnosti.
pre mna je lexus daleko atraktivnejsi..... a nepochybujem ze bude tichy kvalitny a pojde fajn.... navyse ja netuzim po silnom dizli ani co najvacsom vykone... lexus IS250 by mi stacil bohate.... a je mi uplne jedno ze bmw ma aj silnejsie motory... premiovost lexusu je proste v niecom inom..... a preto sa mi lexus paci.... to auto ma charizmu a originalitu .. ma neskutocnu prestiz a noblesu... je to nieco co sa neda vycislit vykonom ani poctom displejov ... proste tazko ti to takto vysvetlim
Pokiaľ má automobilka širšie portfólio modelov, výkyv v predajnosti niektorého z nich ňou toľko nezakýve ako v prípade, že vyrába jeden - dva modely.
Čo sa týka tzv. "other" prémie, nikto z ľudí, ktorí vlastnia prémiu a ktorí jej aj trochu rozumejú, nebude ohŕňať nos nad Lexusom, Jaguarom a spol.
Tie autá majú jednoznačne svoju kvalitu, ľudia ich rešpektujú, ALE neoslovili tých, ktoré dali prednosť iným značkám a v drvivej väčšine je to práve D3.
Stále si tu ľudia pletú pojmy ohľadom kustomizácie modelov.
Veľakrát si ľudia kúpia napr. Lexus iba preto, lebo chcú niečo, čo nemá veľa ľudí. A veľa krát akceptujú aj fakt, že si nemôžu vybreť presne to, čo chcú.
Na druhej strane nechápem, prečo im vadí to, že ostatné automobilky ponúkajú širšie možnosti kustomizácie. Však hlavne to dáva možnosť ostatným sa tiež trochu odlíšiť.
Technika je u týchto značiek plus - mínus na rovnakej úrovni. Okrem dizajnu sa teda môžu odlíšiť práve individuálnou výbavou. Čo je na tom zlé ? 😄
Čo sa týka tzv. "other" prémie, nikto z ľudí, ktorí vlastnia prémiu a ktorí jej aj trochu rozumejú, nebude ohŕňať nos nad Lexusom, Jaguarom a spol.
Tie autá majú jednoznačne svoju kvalitu, ľudia ich rešpektujú, ALE neoslovili tých, ktoré dali prednosť iným značkám a v drvivej väčšine je to práve D3.
Stále si tu ľudia pletú pojmy ohľadom kustomizácie modelov.
Veľakrát si ľudia kúpia napr. Lexus iba preto, lebo chcú niečo, čo nemá veľa ľudí. A veľa krát akceptujú aj fakt, že si nemôžu vybreť presne to, čo chcú.
Na druhej strane nechápem, prečo im vadí to, že ostatné automobilky ponúkajú širšie možnosti kustomizácie. Však hlavne to dáva možnosť ostatným sa tiež trochu odlíšiť.
Technika je u týchto značiek plus - mínus na rovnakej úrovni. Okrem dizajnu sa teda môžu odlíšiť práve individuálnou výbavou. Čo je na tom zlé ? 😄
Ak mam byt vztahovacny, tak nesuhlasim.
"Veľakrát si ľudia kúpia napr. Lexus iba preto, lebo chcú niečo, čo nemá veľa ľudí."
Ano, je to jeden z faktorov, ale nemusi (a v mojom pripade ani nie je) byt pravda. Ja mam rad Japoncov a Lexus mi ponukal, to, co som hladal. RWD a atmosferu, prip. hybrid, ktory si uzivam. Vtipne je, ze si moje okolie (i kolegovia) tukaju na celo, ze hybrid, ale nevynechaju ani jedinu moznost sa nechat povozit. Lebo to nepocut ako diesel...
"A veľa krát akceptujú aj fakt, že si nemôžu vybreť presne to, čo chcú."
Mne moje Lexusy ale ponukaju vsetko, co chcem. Preto som si ich vybral. Preco by som kupoval nieco, co mi z akehokolvek dovodu nevyhovuje?
"Na druhej strane nechápem, prečo im vadí to, že ostatné automobilky ponúkajú širšie možnosti kustomizácie."
Nemyslim si, ze by mi komukolvek vadilo, ze ostatni ponukaju sirsie moznosti vyberu. Ja osobne sa skor zameriavam na fakt/riziko, ze ked na nieco zabudnes, mas smolu. U Lexusu, kde mas vsetko a nemusis nic riesit, mi to prijde pohodlnejsie. Na druhu stranu, prijde mi osobna "kustomizacia" ako potencionalna nevyhoda pri predaji.
"Technika je u týchto značiek plus - mínus na rovnakej úrovni."
D3 nevyraba atmosfery, Lexus az teraz zacina s turbom. D3 nemaju konkurencie schopny hybrid, novy LS ma dorazit s vodikom.
"Okrem dizajnu sa teda môžu odlíšiť práve individuálnou výbavou. Čo je na tom zlé?"
Vobec nic. D3 prave na tom ryzuje. Chapem to a nijak nerozporujem.
"Veľakrát si ľudia kúpia napr. Lexus iba preto, lebo chcú niečo, čo nemá veľa ľudí."
Ano, je to jeden z faktorov, ale nemusi (a v mojom pripade ani nie je) byt pravda. Ja mam rad Japoncov a Lexus mi ponukal, to, co som hladal. RWD a atmosferu, prip. hybrid, ktory si uzivam. Vtipne je, ze si moje okolie (i kolegovia) tukaju na celo, ze hybrid, ale nevynechaju ani jedinu moznost sa nechat povozit. Lebo to nepocut ako diesel...
"A veľa krát akceptujú aj fakt, že si nemôžu vybreť presne to, čo chcú."
Mne moje Lexusy ale ponukaju vsetko, co chcem. Preto som si ich vybral. Preco by som kupoval nieco, co mi z akehokolvek dovodu nevyhovuje?
"Na druhej strane nechápem, prečo im vadí to, že ostatné automobilky ponúkajú širšie možnosti kustomizácie."
Nemyslim si, ze by mi komukolvek vadilo, ze ostatni ponukaju sirsie moznosti vyberu. Ja osobne sa skor zameriavam na fakt/riziko, ze ked na nieco zabudnes, mas smolu. U Lexusu, kde mas vsetko a nemusis nic riesit, mi to prijde pohodlnejsie. Na druhu stranu, prijde mi osobna "kustomizacia" ako potencionalna nevyhoda pri predaji.
"Technika je u týchto značiek plus - mínus na rovnakej úrovni."
D3 nevyraba atmosfery, Lexus az teraz zacina s turbom. D3 nemaju konkurencie schopny hybrid, novy LS ma dorazit s vodikom.
"Okrem dizajnu sa teda môžu odlíšiť práve individuálnou výbavou. Čo je na tom zlé?"
Vobec nic. D3 prave na tom ryzuje. Chapem to a nijak nerozporujem.
už nový základ áčka s 1,6 a 75 kW je dost těžké klesnutí MB....
Proč? Jde o základ...o co jde?
Takový základ se k MB nehodí. Pak v MB jezdí kdejaká socka a kazí to image MB. To je jak u Hiltonu postavit ubytovnu pro neplatiče... >😁
Že první generace A měla 60kw a vypadala jako hračka nevadilo?
Vadilo.
A o co je teď M-B horší? Nebo-li, remcáme tu nad nesmysly...
To spíš nedokážeš akceptovat názor někoho jinýho. Áčko byl první krok k poklesu image
Pokud by M-B již téměř 20 let měla klesat z důvodu nabídky základního modelu image, pak by jeho prodejní cena zřejmě nezačínala na částce odpovídající mnohem výkonnějšímu a vybavenějšímu modelu mainstreamový automobilky.
To je jako by Bugatti vedle Veyrounu vyráběla něco jako Fabii s logem Bugatti, už pochopils?
Když si najdeš prodeje jak starýho Ačka, tak novýho, kterej začíná na nějakejch 530k, tak zjistíš, že to ve srovnání s levnější konkurencí nikdy bestseller nebyl. Co je ale paradox, ubývá zákazníků v luxusaním segmentu, ale rapidně přibývá v kompaktním (U MB asi 35😖. A to je ta ztráta image, když luxusní automobilky rostou díky prodeji střední nebo nižší střední třídy
Neber mě zase za slovo a nepiš mi, že luxusních aut se prodalo víc než předloni - to je dáno trhem, který se zvedá. Když si ale spočítáš příbytek všech modelů, tak kompakty šly nahoru o mnohem vyšší čísla
Z finančního hlediska je to pro danej moment správně, prodeje rostou a zisky taky, ale pokud se opět vrátíme k image, tak ta se postupně blíží třeba právě k VW a za pár let mezi nima nebude zdaleka takovej rozdíl jako třeba v 80. a 90.letech.
Neber mě zase za slovo a nepiš mi, že luxusních aut se prodalo víc než předloni - to je dáno trhem, který se zvedá. Když si ale spočítáš příbytek všech modelů, tak kompakty šly nahoru o mnohem vyšší čísla
Z finančního hlediska je to pro danej moment správně, prodeje rostou a zisky taky, ale pokud se opět vrátíme k image, tak ta se postupně blíží třeba právě k VW a za pár let mezi nima nebude zdaleka takovej rozdíl jako třeba v 80. a 90.letech.
M-B má podíl zákazníků lovících v menších vozech větší než třeba BMW, s tím souhlas. Totální marže pak vzhledem k počtu kusů asi nebude taky tak vábivá, přesto se ohrazuju, že by M-B škodila třída A. Je to entry model...
Jestli mu z mýho pohledu něco škodí, pak je to spíš CLA, který na půdorysu někdejšího C-Klasse nabízí předokolkovej sedan (vzhled pominu).
Že by se blížila image VW se absolutně nebojím. VW by nebylo pod svou značkou schopný prodat auta typu S (viz Phaeton), SL nebo třeba AMG GT. Je to zcela jinej level.
Btw: řeší se tu A-Klasse a ne všudypřítomný taxíky řízený kýmkoliv s obvykle naftovým R4 ve slonu nebo oranžádě. S A nemám absolutně problém.
Jestli mu z mýho pohledu něco škodí, pak je to spíš CLA, který na půdorysu někdejšího C-Klasse nabízí předokolkovej sedan (vzhled pominu).
Že by se blížila image VW se absolutně nebojím. VW by nebylo pod svou značkou schopný prodat auta typu S (viz Phaeton), SL nebo třeba AMG GT. Je to zcela jinej level.
Btw: řeší se tu A-Klasse a ne všudypřítomný taxíky řízený kýmkoliv s obvykle naftovým R4 ve slonu nebo oranžádě. S A nemám absolutně problém.
Paradoxne si myslím, že rozšírenie ponuky im neškodí. MB robil úžitkáče čo si pamätám a nikdy mi to nevadilo. To je iný svet a vždy som si hovoril, že asi sú tie úžitkáče namakané v ich segmente, takže som si nemyslel, že nevedia urobiť S, keď robia úžitkáče. Takisto rozšírenie ponuky napr. do mpv je v poho. Podstatné je, aby udržali nivó, že v segmente to musí byť vždy prémiové. Ale horšie je, že oni vezmú renolt capnú tam hviezdu a máme prémiu. Tu vyslovene cítim, že mi hovoria, že ms má vysokú kvalitu a stačí ju obaliť do kože s hviezdou a máme prémiu a to ma vytáča. To mám palatiť dvojnásobnú cenu za oblb, majú ma za blbca? Mne to hovorí, že napr. MB priznáva, že rozdiel medzi prémiou a ms sa vyrovnáva a odohráva na úrovni čalúnnictva. Trochu prehnané, ale nie ďaleko od pravdy. Prémia samozrejme nezanikne, lebo keď sa ukáže diera na trhu a zákazníci si budú pýtať echt prémiu a nie prebaľované vajíčka, tak niekto príde a ponúkne ju, ale konkrétne MB už ten imidž trošku riskuje.
JLR podle ČT bude stavět s konečnou platností na Slovensku.....(vím že je to mimo diskuzi, přál jsem jim to 😄 )
jako před 5, 10 nebo 15 roky. Image nedělají popelářské vozy, ty Mercedes dělá odjakživa a na image S-klády v očích potenciálních kupců to nemá vůbec žádný vliv, ale vrcholné modely. Takže pokud bude Mercedes dominovat v luxusní třídě jako v současnosti dominuje S-klasse a k tomu si image podšprajcuje sporťákem jako AMG GT, tak si může k popelářským vozům klidně střihnou třeba dvoukoláky pro Indii nebo pick-upy pro Amíky nebo sociální vozítka typu A/B klasse pro chudé Evropany. No problem.
Naopak, řada mainstreamových automobilek má velký problém aby se postupem doby nestala low-cost automobilkami, stačí se podívat kolik výrobců si muselo spakovat saky paky a vyhučet z evropské střední třídy, tedy jednoznačně snížit svůj "statut" mezi automobilkami. Prémie naopak neustále zvyšuje ceny/marže a klienti to akceptují. A dosahovaná cena na trhu je základní měřítko prémiovosti.
Naopak, řada mainstreamových automobilek má velký problém aby se postupem doby nestala low-cost automobilkami, stačí se podívat kolik výrobců si muselo spakovat saky paky a vyhučet z evropské střední třídy, tedy jednoznačně snížit svůj "statut" mezi automobilkami. Prémie naopak neustále zvyšuje ceny/marže a klienti to akceptují. A dosahovaná cena na trhu je základní měřítko prémiovosti.
Chtěl jsem napsat svůj příspěvek, ale tys mi ho ukrad😊
jednoduše, přijeď někam ve fungl nové S-klasse coupé a pozoruj, jak ti bude okolí říkat: no jó, to je ten Mercedes, motor to má z Renaultu, jezdí v tom každej druhej >😁
jednoduše, přijeď někam ve fungl nové S-klasse coupé a pozoruj, jak ti bude okolí říkat: no jó, to je ten Mercedes, motor to má z Renaultu, jezdí v tom každej druhej >😁
Lidi mají tendence setkávat se s lidmi blbějšími/chudšími než jsou oni sami, právě proto, aby na ně mohli dělat dojem... Vyžaduje-li člověk ve svém životě příliš pozitivního hodnocení ze svého okolí, kvalita jeho vlastního života je velmi snadno ovlivnitelná. Kolísá, a časem se snižuje. Říká se tomu povrchnost.
Naprostý souhlas. Pokud nabídnu top produkt(y) v nějaké kategorii, tak v ostatních nikdo neřeší takovéto pitomosti, kupec chce tu značku co vyrábí Sklasse.
Ale tenhle " kanibalismus" značek do nižších/vyšších segmentů má v Evropě oběť v podobě VW. Z jedné strany Škoda(která už nemá image té levné značky) už neprodává tak lacino, ale VW musí být dražší. Ale né moc, protože se ze shora tlačí Audi a tam si zákazníci radši připlatí, než za VW. Takže marže VW jsou mizivé. A k tomu ještě Seat. Uvidíme co soudruzi v VW vymyslí 😄
Ale tenhle " kanibalismus" značek do nižších/vyšších segmentů má v Evropě oběť v podobě VW. Z jedné strany Škoda(která už nemá image té levné značky) už neprodává tak lacino, ale VW musí být dražší. Ale né moc, protože se ze shora tlačí Audi a tam si zákazníci radši připlatí, než za VW. Takže marže VW jsou mizivé. A k tomu ještě Seat. Uvidíme co soudruzi v VW vymyslí 😄
Myslím, že ve VW to už dávno vymysleli vybudováním VW skupiny. Značka VW má nízké marže, ale pro VW skupinu není podstatné, jestli VW jako značka má marži 2% a Škoda 5%. Pokud budou chtít (a to budou jenom když se jim to vyplatí kvůli daním v té či oné zemi), tak není problém zisk (a tím i marži) distribuovat jakkoliv jinak (prostě Škoda bude VW platit víc za dodané služby, spadne jí zisk/marže a VW naroste) nebo udělají přesný opak a marži VW stlačí klidně na nulu tím, že třeba motory budou Škodě dodávat za hubičku. Podstatná je marže VW jako skupiny.
[odkaz]
Prakticky všechny největší evropské mainstreamové značky mají zápornou marži
ztráta na autě eur marže
Fiat –224 –1,50 %
Renault –283 –1,90 %
Seat –331 –2,20 %
PSA –370 –2,90 %
Opel –607 –4,20 %
Ford Eu –891 –5,80 %
a přesto to není podstatné, protože vyjma PSA (které díky tomu muselo být prodáno Číňanům) jsou všichni součástí nějakých koncernů, které jejich ztráty kompenzují.
[odkaz]
Prakticky všechny největší evropské mainstreamové značky mají zápornou marži
ztráta na autě eur marže
Fiat –224 –1,50 %
Renault –283 –1,90 %
Seat –331 –2,20 %
PSA –370 –2,90 %
Opel –607 –4,20 %
Ford Eu –891 –5,80 %
a přesto to není podstatné, protože vyjma PSA (které díky tomu muselo být prodáno Číňanům) jsou všichni součástí nějakých koncernů, které jejich ztráty kompenzují.
Myslím, že i dnes mají náklady v každé značce nějak rozložené. To by jednotlivé značky jakéhokoliv koncernu nemuseli vydávat výroční zprávy a čísla by byli k ničemu. Pak by stačil souhrn za všechny značky a šmitec 😄
Není značka, jako značka a samozřejmě třeba odbory, čekají na každou positivní zprávu že 😉
Takže globálně je to jedno, ale mělo by být jasné, jaké značky jsou v plusu a jaké v mínusu. pokud možno objektivně.
Není značka, jako značka a samozřejmě třeba odbory, čekají na každou positivní zprávu že 😉
Takže globálně je to jedno, ale mělo by být jasné, jaké značky jsou v plusu a jaké v mínusu. pokud možno objektivně.
Formalitám (místně příslušné daňové/finanční úřady) musí být učiněno zadost, takže značky musí samozřejmě reportovat. Na druhou stranu kdo, v které zemi, a kolik přesně vydělá (popř. prodělá) je v nadnárodních koncernech práce mnoha specialistů, kteří jednak sledují maximalizaci zisku celku (koncernu) a zároveň jak to navléknout tak aby to prošlo přes místní státní správu. Majitelům firem je ganz egal jestli euro na dividendách pochází formálně z Porsche nebo z Audi, ale jde jim o jedinou věc, aby těch eur bylo co nejvíce a eráru zaplatili co nejméně. A výše zisku může být samozřejmě i "nástrojem" ve vyjednávání s politiky nebo i odbory, konkrétně v Německu si dovedu představit, že VW může vydírat Angelu ve směru, hele je před volbami a nám se ve VW moc nedaří, zisky máme malé, v ČR máme zisky lepší, asi zavřeme pár tisíc míst a půjdeme s výrobou tam. No a pak už je krátká cestička k nějaké té dotaci ze státního třeba na výzkum jak z prdů německých kravek dělat CNG. No a u odborářů je ten motiv ještě jasnější, nárůst mezd 5%, no to jste se zbláznili, podívejte jaké máme malé marže, to to tady raději zavřeme a na Slovensku nám utrhají ruce za čtvrtinu mzdy.
P.S. Myslím, že 100x víc potřebuješ východní ropu, než východ evropský auta...
Nie, mal som na mysli Amikov. Alebo si videl Arabov, ktorym Braun urobil raketu vdaka ktorej leteli na mesiac ? >😁 >😁 >😁 >😁
vidim, ze si si dobre urobil ked si sa olajkoval a mna odislajkoval s tymi dlasimi nickmi. Takze dobru nocku >😁 >😒]
Proste mi len neide do hlavy, ako je mozne dostat 5 :no: za to ked napisem, ze Amici leteli na Mesiac vdaka Nemcovi a radi kupuju nemecke (ale aj Anglicke ) karenky na vozenie sa... 8-s