Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG – Český vrchol

Dokáže být přeplňovaný čtyřválec adekvátní náhradou atmosférického šestiválce? Nejen to jsme zjišťovali za volantem nejsilnější Škodovky na trhu.
Zpět na článek
12. 8. 2015 09:04
12. 8. 2015 09:04
12. 8. 2015 09:11
12. 8. 2015 09:14
12. 8. 2015 09:17
12. 8. 2015 09:27
12. 8. 2015 09:30
12. 8. 2015 09:52
12. 8. 2015 09:59
12. 8. 2015 12:01
12. 8. 2015 12:13
12. 8. 2015 12:27
12. 8. 2015 13:54
12. 8. 2015 16:52
12. 8. 2015 09:34
12. 8. 2015 10:24
12. 8. 2015 12:09
12. 8. 2015 09:18
12. 8. 2015 10:19
12. 8. 2015 10:24
12. 8. 2015 11:18
13. 8. 2015 11:14
13. 8. 2015 11:28
12. 8. 2015 16:37
12. 8. 2015 09:10
12. 8. 2015 09:44
12. 8. 2015 12:50
12. 8. 2015 13:19
12. 8. 2015 14:10
13. 8. 2015 07:47
12. 8. 2015 14:07
12. 8. 2015 21:13
13. 8. 2015 00:10
13. 8. 2015 07:50
13. 8. 2015 09:11
13. 8. 2015 11:07
13. 8. 2015 09:06
12. 8. 2015 09:17
12. 8. 2015 09:36
12. 8. 2015 10:22
12. 8. 2015 10:26
12. 8. 2015 10:44
12. 8. 2015 10:45
12. 8. 2015 11:29
13. 8. 2015 08:48
12. 8. 2015 11:13
12. 8. 2015 11:51
12. 8. 2015 15:51
13. 8. 2015 10:02
12. 8. 2015 12:52
12. 8. 2015 22:00
13. 8. 2015 07:10
12. 8. 2015 14:07
12. 8. 2015 22:38
12. 8. 2015 23:06
12. 8. 2015 23:19
12. 8. 2015 23:30
13. 8. 2015 08:11
13. 8. 2015 10:57
13. 8. 2015 11:26
13. 8. 2015 11:49
13. 8. 2015 00:19
13. 8. 2015 07:51
13. 8. 2015 09:27
13. 8. 2015 09:51
13. 8. 2015 10:21
13. 8. 2015 11:16
12. 8. 2015 11:54
12. 8. 2015 11:59
12. 8. 2015 12:03
12. 8. 2015 20:25
12. 8. 2015 13:01
14. 8. 2015 13:12
14. 8. 2015 22:27
14. 8. 2015 22:32
14. 8. 2015 22:34
16. 8. 2015 08:42
9. 1. 2018 09:36
Avatar - fOE
12. 8. 2015 09:04
Spotreba, interier
Tocit 3000ot pri 130km/hod v aute ktere (a tu me opravte) dosahuje po vzoru koncernovych sourozencu Vmax uz na 5. rychl. stupen je jednoduse moc. Vlastne, rekne vam to i "za devět litrů na sto kilometrů, na dálnici pak o půl litru méně". 8,5L pri 130km/hod si neveme ani 335i, ktere ma o 2 valce a 1l objemu vic, a prave proto ze ma rozumneji poskladanou prevodovkou. Jednoduse zbytecne kratky prevod, 2500-2700 by sestce sluselo vic (a furt bych nemel strach ze bych musel pri dalnicnim stoupani podrazovat, vzdyt to auto ma uz ve 2500ot krasnych 125k).

Ad interier, tak nam to z redakce leze jak z chlupate deky >:D Ale postupne se dostavame tam kde jsme meli byt od zacatku. Superb si v mnohem polepsil (design, proporce), ale uvnitr proste pusobi levne a to i v ramci konkurence. Pise se tu o passatu, mazde, ale taktne se obchazi Mondeo, Insignia... a prave porovnani s Mondeem by me zajimalo.
Rozbalit vlákno
36
12. 8. 2015 09:10
Re: Spotreba, interier
Mondeo uvnitř působí asi trochu bytelnějším dojmem, byť materiály a zpracování taky nejsou zrovna hvězdné.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:14
Re: Spotreba, interier
Mne Mondeo uvnitř přijde hodně bytelné (nebudu se už tradičně posměšně vyjadřovat k tomu rámečku středového panelu :D), hlavně dveře, palubka. Je to takové ala USA, možná to pro někoho může působit méně vzdušně oproti koncernu ( Ja mam srovnání jen s Passatem).

Insignia je uvnitř taky bytelná, ale díky tomu je taky uvnitř pocitově ( a ta ne jen pocitově) méně vzdušná a méně prostorná.... Řekl bych, že je to nejmenší auto uvnitř ze své třídy.
Avatar - Blue Sun
12. 8. 2015 09:19
Re: Spotreba, interier
Insignia je objektivně nejmenší, ale taky už nejstarší, po odchodu Laguny...
Avatar - fOE
12. 8. 2015 09:22
Re: Spotreba, interier
Nejmensi je, ale taky tam ma clovek ten pocit kvality, kdyz veme za tezke dvere, navic s vyplni i kuzi, atd.. V tom aute mam pocit, ze opel nema veci tak promyslene jako VW nebo Skoda, ale dela je poctive, z poctivych materialu atd. A ted co je lepsi.
Lepsi je podle me mondeo >:D , ktere tou stisnenosti netrpi (pravda, nesedl jsem si dozadu, tam je aktualni mondeo pro nedostatek prostoru na hlavu kritizovano a ve predu mi taky neco tlacilo do praveho kolene), anebo jsem hodne zvedavy na novou Insignii. Jestli poresi prostor a neustoupi z materialu muze to byt vice nez zdatny souper pro vsechno ve sve tride.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:27
Re: Spotreba, interier
Mondeo vzadu není objektivně o moc menší, než předchůdce, ale problém vidím v tom, že sedíš výše, než v MK IV, tak to působí menší. Já mam 188cm a usadil jsem se bez sebemenších problémů pohodlně. V předu jsem si sedl taktež v pohodě. Navíc může mít také obšité dveře, koneckonců to má i Fokus v lepší výbavě ;)

V přímém porovnání s MK IV, nebo konkurenčním Passatem B8 ale uvnitř působí méně vzdušně.

Mne Insignie nepříjemě překvapila tím prostorem, ale kvality rozhodně má.
12. 8. 2015 09:39
Re: Spotreba, interier
Pokud ma nekdo problem u Mondea na zadnich sedadlech, doporuciji koupit kombika - dle meho i lepe vypada.
12. 8. 2015 09:52
Re: Spotreba, interier
V aute je kvalita vnimana vzatim za tazke dvere, doma staci drevotrieska, v lepsom pripade dyhovana drevom...
Ci je nejaka lista kvalitnejsia alebo nie, sa da vidiet az ked okrem viditelnej casti mozem pozriet aj hrubku, opracovanie, z kabiny ide vzdy len o vnimanu "kvalitu" , a z toho pohladu ma zaazilo, ze po vnimani "kvality " interieru A6 allroad a Superba ma k tej A6 blizsie Peugeot 508 asi GT alebo ako oznacuju frantici najvyssiu vybavu.
U Superba ma prekvapila predna kapota, presahuje cez blatniky a da sa jednoducho skryt , ze na jednej strane viac a na druhej menej, vyrobne menej narocne na presnost, ale co nato oblubene hviezdicky za bezpecnost chodcov ?
Skoda ma urcene limity, v ktorych sa moze hybat, asi preto u novych aut ( Octa, potom Fabia a aj Superb ) vsadila na dizajn.
Superb ma 0-100kmh za 5,8 sekundy, Pasat 5,5 , ze by to bolo softom prevodovky ? Tuneri budu musiet zacat "ladit" aj prevodovku, ale mozno sa mylim

A tiez pochvala autorovi za popis interieru. Konecne niekto, kto nepovazuje kupcov Superbu za ludi rozumu mdleho, ktori zbastia kazdu vetu, lebo to pisali na... rovnakym degradovanim interieru presiel nielen Superb, ale aj Pasat.
Dufam, ze koncern po tejto generacii povoli Skode aj dalsie, aby nemci videli, ze Cesi vedia postavit dobre auto aj napriek tomu, ze nesmu :-!
12. 8. 2015 09:37
Re: Spotreba, interier
Pri servisni prohlidce jsem si nove Mondeo projel a zameril se na ramecek. Problem je, ze kolem toho dotykoveho displeje neco musi byt. SuperB to resi tlacitky kolem displeje, u Mondea zadne tlacitka kolem displeje nejsou a proto je tam ramecek. Tezko rict, jak by musel vypadat, aby to nevypadalo divne - mozna vetsi displej a tenci ramecek, nevim.
Me by zajimalo porovnani motoru 2.0 EB oproti 2.0 TSi.
12. 8. 2015 09:35
Re: Spotreba, interier
Ondřeji, mohl byste být konkrétní, které materiály a zpracování čeho není hvězdné? Všichni plkáte, že je Mondeo uvnitř špatné, ale nikdo nebyl nikdy konkrétní. Působí to na mě tak, že jen přitakáváte diskuzním prosťáčkům, kteří tady hodnotí interiéry z fotek...
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:39
Re: Spotreba, interier
Třeba středový panel, který působí, jako z levného plastu. Dále už spodek palubky není měkčený, jako u MK IV. Na druhou stranu, v mainstreamu na tom nikdo výrazně lépe není...
12. 8. 2015 09:43
Re: Spotreba, interier
Hele asi je to věc názoru. Středový panel rozhodně není jen obyčejný matný plast, stačí se podívat z blízka. Nejsou na něm vidět otisky prstů a neodráží světlo, což já upřednostňuji víc než klavír, který je v konkurenci všude (u Mondeo jen na tunelu).
Spodek palubky snad nikdo neřeší, ten je snad všude stejně neměkčený...
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:46
Re: Spotreba, interier
Není všude neměkčený, třeba MK IV ho mělo ještě měkčený, pokud vím, tak starší Passati také (Určitě to měla VW Jetta). Klavírní lak není nejpraktičtější, ale rozhodně by interiéru Mondea prospěl více, než to, co tam je... není bohužel ani možnost volby při vyšších výbavách.
12. 8. 2015 09:53
Re: Spotreba, interier
Já myslím, že je potřeba se odprostit od starších generací a je potřeba srovnávat s těmi aktuálním. V předchozích generacích mám pocit se nemuselo tolik šetřit, podobně to popisuje i Ondřej.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:56
Re: Spotreba, interier
No i tak bych nevěděl, jestli na první místo dát Mondeo, nebo Passat, které své nepopiratelné kvality má :-) A mne se líbí i faceliftovaná MA6
12. 8. 2015 10:02
Re: Spotreba, interier
Jasně, já tu neřešil kdo je nejlepší, já jen řešil to, že někdo mluví o materiálových nedostatcích a špatném zpracování - já si to prostě nemyslím. Mezi B8, Superb, Mondeo a MA6 asi vítěz vybrat nejde. Každý má trochu odlišný styl a v každém jsou určité chyby. Každopádně se asi shodneme, že Superb je rozhodně nejhorší a zbývající tři se drží společně za ruce na bedně >:D
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 10:05
Re: Spotreba, interier
Já se ještě shodnout nemohu, protože by to ode mne byla střela ala Topper.... já se na toho Supa ještě nedokopal, takže ho nechci schazovat :-) Ale u těch 3 se shodnem :-)
12. 8. 2015 10:57
Re: Spotreba, interier
Já jsem právě Supa prolézal včera. Interiér není špatný, to rozhodně ne. Trpí vědomím kopie O3 a výplně dveří taky nejsou žádný zázrak.

Co mě zarazilo je kufr...Sup uvádí 625l, takové Mondeo jen 540l, ale když se člověk podívá do kufru, tak jsou stejně velké. (bohužel jsem již neměl čas do toho vlézt s metrem, ale je to hodně zvláštní).
Avatar - fOE
12. 8. 2015 10:06
Re: Spotreba, interier
No, myslim ze mezi B8, Insignii, Mondeem, Superbem a M6 mozna nelze vybrat interierove viteze, ale lze vybrat porazene. A za me je na tom patem miste MA6 a kousek pred ni pak prave Superb.
Mondeo, Passat a Insignie jsou podle me lepsi nez tihle dva.
Avatar - PepaJ
12. 8. 2015 10:41
Re: Value for money..?
to FOE..a vidis jini to maji jinak..ja to mam presne opacne..a to nikoliv jakozto fanda vozu Mazda..ale kdyz vezmu v potaz veskere ty pro me rozumne faktory ,ktere mi urci viteze /zabava s vozem pri rizeni, cestovni pohodli, cena vozu, servisni naklady vozu,jeho spotreba a zivotnost, ceny pri prodeji..a to cele na dobu 5 az 7let s tim, s tim, ze vuz kupuji vzdy kolem stari jednoho roku..tak proste je muj zebricek jiny.

U Mazd je jedina slabina oproti ostatnim..a tou je cena pri naslednem prodeji, pokud ji neprodavas fandovi..bude cca o 80tis levnejsi nez sup ci pasik tomto stari a najezdu kolem 150tkm ..jenze i to je korigovano ihned pri koupi vozu..kdyz za srovnatelny vuz berme trebas ...benzin s AT s vykonem 121kW Mazda a 118 ci 132kW sup a pasik ..je cca 150- 200tis.drazsi ..zase u Mazdy je prodejni cena temer identicka s cenikem max. minus 5procent u supa a pasika behem let vyrazne vetsi..az do 15 procent..takze je to vzdy poradna loterie..ale pokud na to jdes primarne pres value for your money..je to jasne..ale kazdy mame pro ten svuj vyber rozumne argumenty..kazdy prefererujeme neco jineho a je fajn, ze si mame dneska moznost vybrat:)..to nasi otcove bohuzel moc nemeli a tom je ten nejvetsi prinos.....
Avatar - fOE
12. 8. 2015 11:04
Re: Value for money..?
Pod to co jsi napsal bych nemel problem se podepsat. Do ted jsme v tomto vlakne resili jen interier, to je jedna ze slabin mazdy. Kdyz ale clovek zacne resit auto jako auto, jako celek, tak mu mazda musi na "jidelnicku" jedine stoupat. V interieru to neni ono, podle me za nemcema furt pokulhava, ale je lepsi v spouste jinych vecech ktere jsou i pro mne u auta dulezitejsi nez jen plasty uvnitr.
12. 8. 2015 09:43
Re: Value for money..?
Neberte to nijak špatně, je to současný trend napříč třídami šetřit na interiéru a má to co dělat i se snižováním hmotnosti (a tedy i nižší spotřebou a emisemi) či neustálým snižováním ceny nových vozů při současném zavádění nových pokročilých technologií. Najít v mainstreamové střední třídě auto, kde by nebyly úspory znát, snad ani nejde. Nicméně abych byl konkrétní, tak jde třeba o laciný středový panel či zpracování voliče automatu nebo obecně zpracování spodní části palubní desky.
12. 8. 2015 09:46
Re: Value for money..?
Volič automatu bude automobilka řešit v rámci modelové pěče-MY.V octávce to nevadí,ale do superbu se moc nehodí.
12. 8. 2015 09:52
Re: Value for money..?
Dixiku teď sis trochu naběhnul, Ondřej popisoval nedostatky v Mondeu. Nicméně je dobré vidět, že zarytý obránce schade přizná to, že volič asi nebude ideál a středový panel jsi nekomentoval, což mě zaráží :-!
12. 8. 2015 09:59
Re: Value for money..?
No ten středovej panel je takový zajímavý.U octávky mě přijde lepší.Není tam tak naroubovaný Columbus.Zarytý obránce škodovky nejsem.Třeba dveřní výplně jsou o něco lepší než v OIII a to i palubovka.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:49
Re: Value for money..?
Jako by zrovna Mondeo hublo obgeneračně.... >:D >:-[] Schválně, udělejme zde anketu, které MAINSTREAMOVÉ auto střední třídy má ten kokpit dokonalý (nebo spíše se tomu blíží) ve všech ohledech, které se hodnotí. Navrhuji do soutěže zapojit i generaci až dvě starší vozy. To je tak začátek, kdy se začalo ustupovat od kvality ve prospěch ceny :-)

Já nominuji Passat B6 a Mondeo MK IV
13. 8. 2015 11:12
Re: Value for money..?
Myslim ze to setrenie v pripade Skody ide uz nad ramec obecneho trendu znizovania nakladov a hmotnosti, ktory clovek pozoruje u vsetkych vyrobcov. Ja to vidim skor tak, ze koncern chce Skodu uplne jasne umiestnit pod VW, aby znizil moznost neziaducej vnutornej konkurencie (ktora bude aj tak existovat).

Superb som este neskusal, ale porovnaval som Octaviu-kombi a Golf-variant v priblizne rovnakej cene a motorizacii (ba tusim ze ten Golf bol este o par stovek lacnejsi). Rozdiel v interieroch nedokazem pomenovat inak, nez priepastny! Vsade na pohlad velmi lacne materialy (aj ked vsetko vyborne zlicovane, nikde nic nevrzgalo). Octa z toho vychadzala ako chudobny pribuzny Golfu...

Superb bude asi nieco podobne. Velmi dobre auto, povedal by som ze az vyborne, ale treba ho trochu "uzemnit" aby sa privelmi neplietlo Passatu pod kolesa. No a ako to spravit, ked maju rovnake motory, prevodovky, podvozky? Zostava len ten interier...
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 8. 2015 09:47
Re: Value for money..?
Mi se upřímně nelíbilo téměř nic. Dokonce bych řekl, že materiály nejsou "o kus lepší než u Octavie", ale spíše jsou lepší, jen o malinký kousíček, ne-li stejné. Oči se topí v moři šedých plastů a třeba potahy sedadel oproti fotkám na živo vypadají tak nějak chatrně a lacině...

A to nepůsobí u auta za skoro milion moc dobře...
12. 8. 2015 09:58
Re: Value for money..?
jj
prosim Vás, pokud je mi známo tak ze zákona německá automobilka ŠKODA AUTO NEMUSÍ montovat do benzínových přidušených TSI [odkaz] filtr pevných částic DPF [odkaz] je to tak že??

KOLIK TEDY pevných částic PM VYPUSTÍ VÁMI TESTOVANÁ
"Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG – Český vrchol" na 100km ??????????????
Můžete to zjistit?
;-)
;-) ;-)
;-) ;-) ;-)
12. 8. 2015 10:13
Re: Value for money..?
A vedel by kefalin zistit, kolko pevnych castic PM2, PM10 vznika na vyduchu elektrarne vyrabajucej eko palivo pre TESLA ? Podla statov by to bolo najpresnejsie, lebo kazdy ma iny mix zdrojov, ale je mozne, ze v Rakusku by mali byt elektromobily zakazane, lebo kupuju elektrinu z CR, samozrejme nie z atomoviek >:D >:D >:D >:D , takze z uholnych, zeby hnedo ?
Ludia v Jiretine budu musiet opustit svoje domovy kvoli elektromobilom v ...
Taliani tiez spaluju vselico, .....
A vysledok ? >:D
Ake je percento Tesiel v inzercii v Cesku oproti novokupenym za obdobie od zaciatku predaja ? Oblaz nas touto informaciou, kolko zakaznikov z 10 predava svoju Teslu do 3 rokov, 2 rokov, 1neho roka...
12. 8. 2015 10:21
Re: Value for money..?
no tendle článek řeší Škoda Superb 2.0 TSI nikoli elektrárny víš jinak nastuduj si to na [odkaz]
12. 8. 2015 13:51
Re: Value for money..?
Nie je tam ten prehlad, tvoj web len potvrdzuje, ze najviac toho mate pre rakusakov z hnedeho uhlia, takze chciple stromy, a presne to som pisal.

No a co, ze clanok riesi Suprb ,0 TSI, ty tu tiez spamujes teslu a ta s nim nesuvisi, sposob vyroby elektriny s tou teslou suvisi.

Mysls, ze obmedzenie spotreby energie cez den v Polsku plati aj pre nabijanie elektromobilov, ked sef rozvodnej siete ziadal, aby aj pracky , susicky a umyvacky ludia pustali az v noci...
12. 8. 2015 10:37
Re: Value for money..?
Motory TSI v reálném provozu v podstatě nedokážou jet v chudý směsi, takže filtr pevných částic nepotřebují. Ostatně jako většina přímovstřikových motorů. Mám dokonce pocit, že některé verze 1,8tsi mají dvoje vstřikovače a umí jet i jako MPI..
Spalování benzínu je oproti naftě několikanásobně čistší.
12. 8. 2015 10:40
Re: Value for money..?
tady píšou ale pravý opak [odkaz]
12. 8. 2015 10:57
Re: Value for money..?
Píší tam ale:
"V rámci studie se zkoumaly výfukové plyny vozů Ford Focus 1.0 EcoBoost, Hyundai i40 1.6 GDI a Renault Mégane 1.2 TCe".

Pokud vím, koncern s nastavením motoru na klidný běh v chudý směsi měl docela problémy. Další věc je, že v chudý směsi se to přehřívá. Podle mého je daleko lepší řešení vypínání válců nebo částečné zvýšit zátěž v situaci, kdy to není potřeba a přebytečnou energii využít k dobíjení baterií hybridu..

Krom toho, 1,8tsi z řady EA888 má i klasické nepřímé vstřikovače. Otázka je, proč?
12. 8. 2015 11:03
Re: Value for money..?
jo takže jak vidno je to samý asi možná dejme tomu snad a čert ví (krom škodovky) co má ta 1,8TSI vlastně v laufu že ;-) A tak co takhle to konečně změřit aby bylo jasno, nebo se snad někdo bojimbobim a čeká na direktivní zákon?? ;-)
12. 8. 2015 17:53
Re: Value for money..?
Mimo jiné právě kvůli snížení emisí pevných částic. Zážehové motory s přímým vstřikováním produkují pevné částice, i když neběží na chudou, respektive vrstvenou směs. A to hodně. Vzpomínám si na jednu studii, kde žádný zážehový motor s přímým vstřikováním nesplnil Euro5 limit pro vznětové, ani ty pracující se stechiometrickým poměrem.
Avatar - CHerokee
12. 8. 2015 09:04
Výdrž
Ještě jedna otázka se nabízí, zvládne tento v této třídě (na vrchol) malý oturbený motor nájezdy jako jeho předchůdce s 6válcem? Superb patří k vozům s největším nájezdem km.... divil bych se ale kdyby ten vůz za 7,8 let s několika sty tisíci km ještě jezdil bez kompletních oprav včetné výměny turba.

To byl i jeden z důvodů proč ty 6válce kupovala třeba policie, protože vydržely neskutečně.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:11
Re: Výdrž
Policie a také vláda a vládní instituce.... Škoda že my máme jen naftové dvoulitry :-( >:D
Avatar - fOE
12. 8. 2015 09:14
Re: Výdrž
Nechapu co je na "vymene turba" tak strasneho. Turbo je spotrebka, stejne jako ji je u dieslu, stejne jako vstriky u dieslu. Jednoduse komponenta s omezenou zivotnosti, ale za tech 7-8let to stejne nikdo nebude resit v autorizaku a s original dilem, ale necha to udelat v nejake male mistni garazi a s repasovanym turbem a pokud by skutecne slo jen o turbo, tak 15tis kc a jezdi se dal. Za pneu rocne utratim vic.
Nevim, ale demonizovani turba (znovu, predpokladam ze k tem 200tis km vydrzi, ne ze bude na vymenu po 50tis km) jde mimo me. Motor, i atmosfericky, muze mit rozhodne vetsi a nakladnejsi problemy nez jen turbo.
A tady se to turbo bohate zaplati na nizsi spotrebe, i nekolikkrat.
Avatar - Blue Sun
12. 8. 2015 09:17
Re: Výdrž
Turbo za třicet, čtyřicet tisíc je spotřebka? Děláš si, doufám, legraci... Auto vyřazené z provozu na delší dobu, vysoká cena opravy. U tak výkonného motoru, který všichni budou prohánět, co se do něj vejde, to dvěstě tisíc nevydrží...
Opravdu dárek pro zákazníky...
Avatar - fOE
12. 8. 2015 09:27
Re: Výdrž
Ano, je, ve smyslu turbo ala spotrebka u dieslu. Jak pisu, je podstatna ta zivotnost, jestli vydrzi 120-200tis km tak nemam problem. Jestli tomu verim ze to vydrzi? No, spise ne, koncern hraje v posledni dobe s TSI spis podprumer pokud jde o spolehlivost, ale uvidime.
Jinak jen s 1l nizsi spotrebou (ta tam i v realu klidne bude, staci obcas zajet do mesta) se ti turbo za 30tis kc zaplati za 85tis km a to nepocitam jak Ozzman spravne napsal nizsi pojistku, mensi olejovou napln, dost mozna mensi opotrebeni predni napravy diky lehsimu cumaku (varim z vody, nevim kolik vazil VR6 a kolik vazi 2.0tsi)...
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:30
Re: Výdrž
No ono je celkem i viditelné, že ty V6tky, které byly nejdražší jako nové, se prodávají skoro nejlevněji jako ojeté, takže to asi uplně levný provoz nebude :-)
Avatar - fOE
12. 8. 2015 09:52
Re: Výdrž
Tak to je bezny jev u "limuzin" napric znackama, a to i v premii. Ty jako ojetiny v benzinu lidi netahnou a bohuzel pro prvniho majitele tomu pak odpovidaji i ceny. Kolikrat je 530d cenena jako ojetina stejne nebo dokonce vic nez 550i ze stejneho roku. Smutny pribeh.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:59
Re: Výdrž
Ale bohužel to vypovídá o té náročností nákladů. Uvedl jsi zrovna extrém v podobě šestiválcových BMW, ale všechny náklady na provoz Superbu V6, nebo 1.9 TDI, popřípadě dvoulitru, budou rozdílné, včetně toho, že jako ojetiny se spousty lidí bojí i nutného automatu u takovýchto motorů.
12. 8. 2015 12:01
Re: Výdrž
Je to o spotřebě, který se prostě lidi bojej víc, než vysypanýho turba :-)
Holt ty 3+ litry na 100 km navíc jen tak někdo neakceptuje.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 12:13
Re: Výdrž
A i pojistka, nebo ceny náhradních dílů, mnohdy jsou na ty vrcholné motorizace nějaké specialitky, které nejsou jentak k dostání, neříkám, že to platí vždy, protože se na mne sesype Barik a podobní, kdy přeci z USA neni problém na velké motory atd.. >:D
12. 8. 2015 12:27
Re: Výdrž
Hele u Supa je to v pohodě :-)
Servis opravdu nijak náročný není (za 4 roky a 180 tkm na to nebylo třeba sáhnout, což se nedá říct o 2.0TDI 4x4), pojistka je +25 procent, díly jsou také cenově OK.

Samozřejmě tím neříkám, že tomu u velkých BMW není jinak, sám jsem si užil s 535d, které šlo do světa, když se začaly hlásit díly bez druhovýroby.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 13:54
Re: Výdrž
No, ty si na tom najel 180tisíc, bylo to od nova že? TEď si vem, jaký bude jeho další život dalších 180 tisíc. Tam to už bude větší "nářez" :-)
12. 8. 2015 16:52
Re: Výdrž
Já na něm natočil jen posledních 8 tisíc než šlo do odprodeje kolegovi, který z něj má radost i po dalším roce a nějakých kilometrech navíc. Každopádně je mi jasný, že mluvím o jednom autě z tisíců, navíc o tenhle kus bylo dobře pečováno a nikdo se na něm nestřídal...
Avatar - Barrichello
20. 8. 2015 09:37
Re: Výdrž
Pořád pojistka, rozdíl v poviném v kategorii do 2,5 a and 2,5 je směšný. Pojistka nad 2,5 mě stojí cca 3700 kč ročně.

CO je speciálního na V6?
Má to to smaý co 4válec, jen dva válce navíc, tj 2svíčky >:D
Avatar - Blue Sun
12. 8. 2015 09:34
Re: Výdrž
Vidím, jak "létají" Supi s VR6 u nás, takže jestli naši řidiči dostanou tyhle turbíny, mnoho se jich dvou set tisíc nedožije. I když, s flotilovým myšlením dostanou spíš TDI a bude klid...
Na litrovou úsporu taky moc nevěřím, kdo jezdil příšerně s V6, bude jezdit příšerně i s TSI a spotřeba bude stejná, ne-li horší; TSI jsou citlivější na vytáčení.
12. 8. 2015 10:24
Re: Výdrž
Turba pro benziny jsou konstrukčně mnohem jednodušší, mají pevnou geometrii, takže repas je za 10-15tis Kč. Čím nechci turbobenziny nijak omlouvat.
12. 8. 2015 12:09
Re: Výdrž
Pořád čtu o děsivých nákladech na výměnu turba a jeho omezené životnosti, ale ještě jsem nepotkal člověka, který to v reálu musel u benzínu řešit.

A nějak mi uniká přímá souvislost výkonný motor - prohánění. Zkus v našem reálném provoze jet s podobným autem tak, abys alespoň 10% času ten motor využil když málo, tak aspoň na 50%. Naopak mnohem větší riziko obdobných poruch vidím u slabších motorizací, které dostávají záhul násobně větší ....typicky třeba 2.0TDi, kde se na limit motoru podíváš pomalu při každém předjíždění a rozhodně po delší dobu, než s tímto benzínem.

A já osobně bych měl spíš strach z nákladů na případné opravy automatické převodovky nebo haldexu ....
Avatar - Barrichello
20. 8. 2015 09:39
Re: Výdrž
Ne?

Znám člověk s Oktávkou 1,8 turbo, měněno v záruce při 80 000 km >:D

O naftácích se vůbec nezminuju, tam znam člověk s dvojkvoou oktávkou, tomu to měnili už ve 40ti. výrobní chyba na turbu, odlítli tomu 3 lopatky >:D >:D
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:18
Re: Výdrž
Je to tak... sice je škoda, že tam neni V6, ale nebude to taková katastrofa, pokud se tam nebudou kazit řetězy, nebo tak podobně. Navíc je za to ještě nižší povinné ručení :-)
Avatar - CHerokee
12. 8. 2015 10:19
Re: Výdrž
Tak není už to tak reprezentativní a kultivované jako s V6. A ano pro prvního zákazníka to bude v pohodě, ale po 200 - 300 000 to bude asi problém - velké náklady na udržení v provozu, což je tradiční u malých motorů. I když 2,0 není ještě taková tragédie...ale nikdo dnes asi neví, kolik z těch litrových tříválců bude ještě jezdit za 10 let.... řekl bych, že velmi málo.
12. 8. 2015 10:24
Re: Výdrž
Ty litrove trivalce zas nemaji tak vysoky litrovy vykon.
12. 8. 2015 11:18
Re: Výdrž
Neboj, motory od Renaultu po kapotami tvejch oblibenejch medvidku vydrzej, to su klidny ;-)
13. 8. 2015 11:14
Re: Výdrž
Turbo spotrebka? Pan bude asi velky odbornik na motory...
13. 8. 2015 11:28
Re: Výdrž
jj souhlas.....ze se neresi vydrz turba a ostatnich serepeticek u Dieslu?...ale porad se to vytahuje u turbo benzinu......btw ja nalital na Mondeu EB 220 tis ..bez sebemensiho zavahani.......tak nevidim problem .
12. 8. 2015 16:37
Re: Výdrž
tak docela by mě zajímalo co by tak odpovídali majitelé těchto vrcholných verzí supa na otázku jak to vidí se servisem za 7-8 let a jestli se nebojí zvýšených servisních nákladů řekněme třeba od cca 200-250 tis km.
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:10
Pěkný test
A pochvala autorovi za to, že se konečně nebojí napsat pravdu o Škodovce v interiéru, to se tu opravdu skoro nevidí, dokonce se to objevilo i v mínusech v závěru. Škoda, že takto objektivní hodnocení interiérů se tu často nenosí.

Zaráží mne, že je auto až tak houpavé při nastavení DCC na komfort, v Passatu B8 mi toto nastavení přišlo nejlepší a ani ostřejší zatáčka auto nikterak nerozházela, rozhodně ne ve stylu plavných francouzů. Na sport bylo auto i na né uplně kvalitní typické české okrsce tuhé a odskakovalo. Bohužel jsem nejel na hezké silnici :-( >:D

Je to tedy tak velký rozdíl oproti Passatu?
Rozbalit vlákno
30
12. 8. 2015 09:13
Re: Pěkný test
Ano, oproti Passatu je naladění výrazně jiné. :-) V Passatu jsem taky jezdil v podstatě výhradně na komfort a bylo to OK pro téměř všechny situace, v Superbu to bylo nejčastěji na Sport a když jsem jel sám či ve dvou a chtěl jsem se jen kochat a houpat, tak jsem dal Comfort. :-)
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:16
Re: Pěkný test
No, a teď je otázkou, co je lepší? V testu zmiňujete, že Superb vám příjde lepší, mne z toho vychází lépe Passat, který v komfortu má hodně podobně nalazený podvozek, jako třeba Mondeo, kdežto na sport umí ztvrdnout na hezkou okrsku (to předpokládám, jak jsem psal výše, na té sem nejel :D).
12. 8. 2015 09:24
Re: Pěkný test
To už nechám na každém, mně se kombinace absolutně nesportovního vláčného Comfortu s možností přepnout na pořád docela pohodlný režim Sport, ve kterém je ale auto zároveň velmi ovladatelné a skvěle kontroluje pohyby karoserie, prostě líbila :-)
Avatar - Ozzman
12. 8. 2015 09:28
Re: Pěkný test
:yes:

Ten komfort by jste přirovnal třeba k C5? Prosím něco, klidně i staršího, aby si to čtenáři, co Superb nejeli, mohli představit :-)
12. 8. 2015 09:34
Re: Pěkný test
Ano, nebo k něčemu americkému, prostě po přejetí retardéru se auto ještě dvakrát zhoupne a při jízdě vyloženě pluje. Mnohým to vyhovovat nebude, ale některým zase zcela jistě ano. Na druhou stranu i v tomto režimu když člověk potřebuje náhle zatočit, tak to auto prostě zvládne, jen s většími náklony :-)
Avatar - Ham.
12. 8. 2015 09:44
Re: Pěkný test
Největší výhoda DCC je, že si člověk kupuje tři různé podvozky a podle podmínek na silnici nebo podle vlastní nálady si může podvozek měnit jednodušeji než ponožky. Prostě možnost volby, kdy se nemusím celý život natřásat ve sportovním podvozku ani celý život jezdit houpavou lodí asi u velké části kupců u této motorizace povede k automatickému zaškrtnutí příplatkové položky DCC. Docela příjemná hračka a určitě za 25 tyček daleko užitečnější než hlouposti typu rozpoznávání značek.
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2015 12:09
Re: Pěkný test
Pravdou je. že 25 tyček lze vymastit u Superbu za opravdu ptákoviny. Nicméně nezlob se na mě, ale DCC je jen náhražka, je to jen glutamát podvozkové kuchyně :-! Proč? Protože nejde o adaptivní podvozek v pravém smyslu, mění se jen charakteristika tlumení, nikoliv pružení (pružiny jsou stále stejné). Adaptivní pružiny už jsou taky vymyšleny pokud se nepletu, ale ... ;-)
Avatar - Dinar
12. 8. 2015 12:50
Re: Pěkný test
...pleteš, glutamáte. Adaptivní podvozek znamená tlumiče s nastavitelnou charakteristikou (tuhostí) tlumení. Docela by mě zajímal princip adaptivní pružiny. :-) ;-)
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2015 13:10
Re: Pěkný test
No a co jsem napsal? Přesně tohle. Mění se jen tlumení, nikoliv pružení.
Avatar - Dinar
12. 8. 2015 13:19
Re: Pěkný test
Nic jiného neexistuje, žádné adaptivní pružiny, to, co má superb, je plnohodnotný adaptivní podvozek. Buď tohle nebo vzduch. Kurňa, uděláš ze sebe blb.ce a ještě kopeš kolem. :-!
Avatar - Ham.
12. 8. 2015 14:10
Re: Pěkný test
Tak jsou frajeři co si umí za jízdy vyměnit kolo (řidič jede po dvou kolech a spolujezdec vyměňuje), možná rohYpnol takhle zvládá i výměnu pružin. >:D >:D
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2015 20:44
Re: Pěkný test
Blbce ze sebe děláš ty. Napsal jsi to ale správně - nebo vzduch. Tak snad už chápeš >:-[] :-!