Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nulová silniční daň pro hybridy, auta na LPG/CNG a E85 od 1.1.2009

Podle novely zákona o silniční dani jsou od roku 2009 od silniční daně osvobozena ekologicky šetrná vozidla.
Zpět na článek
2. 1. 2009 11:39
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 19:41
neregistrovaný "petan von hyundai"
2. 1. 2009 12:05
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 19:28
neregistrovaný "Baby_killer"
2. 1. 2009 20:03
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:59
neregistrovaný "Baby_killer"
3. 1. 2009 14:59
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:01
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:24
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:09
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:23
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:08
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:54
2. 1. 2009 15:07
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 17:12
2. 1. 2009 20:05
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 09:47
3. 1. 2009 14:52
neregistrovaný "expert0001"
4. 1. 2009 09:09
2. 1. 2009 14:54
2. 1. 2009 15:06
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:28
2. 1. 2009 15:29
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:26
2. 1. 2009 15:33
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:09
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:51
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 23:18
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 00:54
3. 1. 2009 14:56
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 16:13
3. 1. 2009 17:10
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 18:17
3. 1. 2009 22:48
neregistrovaný "Donovan"
2. 1. 2009 15:56
2. 1. 2009 20:22
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 00:59
3. 1. 2009 15:04
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 17:27
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 15:54
3. 1. 2009 17:01
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 18:18
3. 1. 2009 17:08
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 18:22
3. 1. 2009 22:44
neregistrovaný "Donovan"
2. 1. 2009 17:14
2. 1. 2009 20:51
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:10
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:43
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:17
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:41
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 15:17
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:29
3. 1. 2009 12:44
3. 1. 2009 15:19
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 12:56
3. 1. 2009 13:03
3. 1. 2009 13:49
7. 1. 2009 11:40
neregistrovaný "babo"
7. 1. 2009 11:44
neregistrovaný "babo"
24. 2. 2020 21:48
Avatar - VDC
2. 1. 2009 10:34
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
2. 1. 2009 10:56
Re: Co je to zas za nesmysl?
Tak to ma teraz nastvalo. Len tak pre info, Toyota Prius: Suroviny na bateriu sa tazia v amerike, spracuju v europe, bateria sa vyrobi v cine a posklada v japonsku a z japonska sa posle auto do sveta a niekto mi tu bude hovorit nieco o ekologii ;-\
2. 1. 2009 11:31
Re: Co je to zas za nesmysl?
A u jinych aut je to vyrazne jinak?

Pro kritiky hybridni technologie pripominam:
1) Motor hybridu neni staven na spickovy, ale na stredni vykon, tudiz je mensi. Pri predjizdeni akcelerujete na elektrinu a mate k dispozici vic kW, nez ma vas spalovaci motor.
2) Motor muze stale bezet na otackach a zatizeni maximalni ucinnosti, ktera je podle typu motoru 30-40%, ne na stredni ucinnost za provozu, ktera je u osobniho auta pod 10%.
3) Muzete brzdit rekuperaci.

Je zname, ze turbodiesel ma vyssi ucinnost nez benzinovy motor treba Priusu, a ze tudiz pri vysoke rychlosti na dalnici, kdy oba motory uz bezi na velke a konstantni zatizeni, bude uspornejsi. To bylo az doted podstatou vsech testu, ktere maji ukazat, ze hybridni technologie je neucinna. Zastanci TDI tomu budou verit presne do okamziku, kdy nejaka nemecka automobilka uvede hybridni turbodiesel, coz bude velice brzy ;-)
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 11:39
Re: Co je to zas za nesmysl?
nikdo tu nepopírá jisté výhody hybridu, však ty výhody mejitel hybridu čerpá prostřednictví nižší spotřební daně z phm na ujetý kilometr (díky nižší spotřebě). Osvobození od silniční daně nedává smysl.
2. 1. 2009 11:49
Re: Co je to zas za nesmysl?
Ked uz sa chces tvarit ako pan ekologicky tak ber v uvahu ze 40% emisii ktore auto za cely svoj "zivot" vypusti vznika pri jeho vyrobe (hybridy su natom este ovela horsie) tak by si ako prve mal protestovat k ulave dani novych aut pricom je tu este mnozstvo dobrych starsich aut co svoj zmysel plnia lepsie ako nejaky pseudo-big-eko-smart a la lexus rx hybrid.Hned kompletne zakazat predaj novych benzinakov, dieslov a hybridov a dovolit len predaj vodikovych technologii.

A keby sa toto stalo tak vymru smradlave diesle,pomale neucinne hybridy a tak ako auto zmenilo kona na rekreacny objekt, tak FCX Clarity a tomu podobne vozy zachrania vsetky nase nadherne muscle-cars, MGs,Porsche a ine legendy...

Pekne je to povedane tu:
[odkaz]
2. 1. 2009 22:17
Re: Co je to zas za nesmysl?
Přemýšlí konečně někdo kolik COx se vypustí a neobnovitelných energií a zdojů se spotřebuje při automobilové metalurgii?
S dokonalejšími technologiemi, motory a výbavou se emise více stěhují z provozu do výroby, hybridní SUV Ford vedou tabulku.

Zamyslí s ekonečně někdo nad tím kolik COx spotřebuje ITIL Manager jedoucí do práce v v BMW M5 ve špičce a jeho podřízený jednoucí busem?

Zamyslí se konečně češi nad tím kolik je stojí nejdražší dálnice na světě? Špička kamionů na barrandovském mostu je černá můra ekologů, ale Řebíček je nějak mimo mísu.
Obchvat s šesti pruhy není vidět ale ušetří dost COx.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 22:42
Re: Co je to zas za nesmysl?
Ale obchvat prahy byl leta páně 1963 schválen! To vím ze seriozních zdrojů. A začátkem let 80tých se začal budovat!
Já optimistka a věřím že tempo 2 km za rok se podaří udržet :yes:
Což mi připomnělo za jak dlouho se postavilo 2.500 km dálnice na Aljašce. Neb tam dlouhá zima a krátké léto, tak se jeden rok naplánovalo a druhý postavilo ... Howgh
Avatar - King
2. 1. 2009 13:53
Re: Co je to zas za nesmysl?
Právě jsi udeřil hřebíček do hlavičky. :yes: :-)

Bohužel to vypadá, že "daňově spravedliví" kolegové spíš ty hřebíčky zatloukají hlavičkou. Vlastní... :-O
2. 1. 2009 15:20
Re: Co je to zas za nesmysl?
K těm silnicím: platili jsme daně jak mourovatý a silnice vypadaj tak jak vypadaj ty penízky totiž jdou někomu hezky do kapsičky jako to v tajtom státě chodí, což si myslim že je pro slušny lidi k pláči a zahanbení pánů politiků :-(
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 11:36
v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Smart ?
Proč musí majitel Smarta zaplatit silniční daň a majitel hybridního Lexusu s dvojnásobnou spotřebou ne? Tihelti ekologisti vymýšlejí samé blboviny!
Rozbalit vlákno
41
2. 1. 2009 11:48
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
tak si dej to toho smarta LPG s 5 litrovou nadrzi a taky nemusis nic platit :-!

treba takove Porsche Cayenne Turbo S LPG, to je idelani "ekoauto" :yes: >:-[]

[odkaz] ikdys tady je to "jen" Turbo :-)
2. 1. 2009 11:57
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Uvazoval som na LPG do mojho Jeep Cherokee 4.0 >:D jej budem Taky ekologicky ako Lexus RX Hybrid az nato ze moje kara funguje aj offroad >:D
2. 1. 2009 12:18
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
sak je jedno kde spalis ten plyn jesi na silnici nebo v terenu, hned bych to tam soupnul, pokud najezdis rocne aspon 20-30k km, tak se to zaplati a vyplati coby dup
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 12:00
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
to je rada jako - dej do osobáka mřížku a bude o 16% levnější >:D
2. 1. 2009 12:20
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
hele nikdo te tam nic davat nenuti, bud tam mas nebo nemas "zelenejsi" pohon >:-[] a tak platis nebo neplatis, volba je jen na tobe, spousta lidi vcetne me se rozhodla pro LPG a taky dobrovolne, no a ted nam to stat jeste zadotuje snizenim silnicni dane
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 12:56
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
to nic nemění na tom, že jak v osobním autě mřížka, tak silniční daň je kravina
2. 1. 2009 13:10
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
ale clanek neni o mrizkach, ale o pohonech, ja v aute taky nemam mrizku a presto ho pouzivam v podnikani a platim silnicni dan
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:18
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
oboje je ale asi tak stejně "logické" - dávám to sem jako příklad nesmyslného přístupu státu k nastavení daňového systému.

Např. LPG zdeleka není o tolik ekologičtější nez benzin jako činí rozdíl mezi spotřební daní z benzinu a LPG a přesto se LPG ještě dále zvýhodňuje silniční daní - to nemá logiku ...
2. 1. 2009 13:57
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
prome jako majitele auta s LPG to logiku ma >:D
2. 1. 2009 14:38
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Argument typu "protože,proto",když dojdou fakta.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:12
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
;-) :yes:
2. 1. 2009 17:06
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
jaky fakta?, me je jedno proc to tak je, hlavne ze budu platit min :-!
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 19:58
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
provokatére >:D
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:13
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Podívej se na emisní hodnoty a pak mluv. Zkus třeba začít od chemického vzorce propanu a butanu, jsem tedy zvědav, jestli tam najdeš nějakou molekulu dusíku, experte.

Z jedné strany tady hulákáš za benzínové motory, jejiž problémem jsou NOx, naftové se ti nelíbí, LPG taky ne, hybridy vůbec, tak se rozhodni, co vlastně chceš.

Tenhle zákon je z mého pohledu dobře postavený, netrestá řidiče za jejich volbu, naopak motivuje je vybírat si jinak. A povídačky o tom, že LPG nebo CNG není ekologičtější prosím podlož fakty, ono kdyby to tak nebylo, tak by se autobusy na CNG určitě ve větších městech neprovozovaly a ten zákon by takto postavený nebyl.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:21
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
pozor na dusík v benzinu, ať tě nezadusí >:D >:D >:D

Chce to líp číst! Já nepíšu, že LPG není ekologičtější než benzin, ale že není o tolik ekologičtější o kolik je nižší spotřební daň z LPG než z benzinu! (z CNG je daň nulová - emise určitě ne!)

jo a s dusíkem to vážně nesouvisí - ve vzduchu je ho dost a právě s NOx mají motory přestavěné na LPG největší problém
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:23
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Trochu biochemie by to chtělo, jinak sloučeniny dusíku a jejich vliv na organismus jen tak nepochopíš.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:38
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
no alespoň chápu, že ten dusík se dostává do spalin ze vzduchu a v chemických vzorcích paliv ho hledat netřeba >:D
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:47
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
To máš sice z jedné strany pravdu, ale odmítání škodlivosti NOx to neumožňuje ;-)
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:00
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
on tu někdo odmítá škodlivost NOx ? Já teda ne. NOx jsou ale problém spíš u dieselů a obecně motorů spalujících chudou směs. U benziňáků nejsou problém.
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:29
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Srovnání exhalací CO2:

Volvo S60BiFuel:
LPG: 185
BA: 211

Mitsubishi Shogun Sport
BA: 319
LPG: 272

Opel Astra 1.6
BA: 171
LPG: 151
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:37
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
no a co já s tím - emise CO2 jsou právě takové jako je spotřeba toho kterého auta vyjádřená v gramech (v litrech dochází ke zkreslení díky různé měrné hustotě jednolivých paliv)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:53
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Tyhle hodnoty se vztahují na km, ne na množství.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:01
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
no samozřejmě že na kilometr .... (na jaké množství? :-| )
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 20:38
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Tam máš jasně napsáno, že na km se vyprodukuje méně C02, na čež reaguješ nějakou spotřebou a hustotou :-|
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:44
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
emise CO2 a spotřeba jsou naprosto přímo úměrné...
2. 1. 2009 22:11
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Genuis zamysli sa nad tym: Plynu sa spotrebuje v priemere o 10% viac nez benzinu, tym padom by podla tvojej teorie malo byt o 10%viac vyluceneho CO2 co jak vidis hore nieje pravda....
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 22:27
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Děkuji, uvidíme, zda to bude mít efekt. ;-)
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:33
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
klídek - už jsem ho uzemnil >:D
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 22:47
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
V uzemňování jsi se koukám totálně zakopal >:D
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:32
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
brzdi svůj sarkasmus, když se mýlíš! LPG se spotřebuje více v litrech, méně v gramech. Proto o několik příspěvků ve vlákně výše píšu o měrné hustotě paliva (litr plynu je lehčí než litr benzinu - zhruba 0,55 & 0.75 kg / litr)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 22:46
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Ještě jednou a pomalu: na km vznikne méně CO2 v LPG než v benzínovém motoru. A není to tím, že je ho více či méně, jde o jinou stavbu molekul v benzínu a v propanu a butanu.

V té tabulce máš doslova popsáno: porovnání emisí CO2 na km. Co chceš víc objektivního?

Když budeš počítat množství kalorií v tvé stravě za den, tak Ti bude jedno jestli jsi snědl 10 rohlíků nebo 1 chléb.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:58
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
z kilogramu LPG a kilogramu benzinu vznikne CO2 přibližně stejně. To co píšeš má zřejmě taky vliv, ale hlavní vliv má to, že na LPG má motor nižší spotřebu vyjádřenou v (kilo)gramech)/km.
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 23:02
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
V tabulce NENÍ SPOTŘEBA, je tam PRODUKCE CO2 na kilometr při stejném motoru ve stejném autě při dvou různých palivech. Kolik kg/km se onoho paliva spotřebuje tam napsáno NENÍ.

Nebo Tvoje auto spotřebovává CO2 na km? Pokud ano, tak problém je vyřešen! >:D
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 23:22
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
hele a o čem vlastně je tohle vlákno? Mám pocit, že se tu hádáš sám se sebou ;-)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 23:25
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Jsem rád, že nejsem expert jako Ty >:D
Avatar - King
2. 1. 2009 13:55
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Svatá prostato! :-| :no:
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 14:55
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
tvůj příspěvek je dost debilní :yes:
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:36
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Tvůj taky :yes:
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:40
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
tvůj taky :yes:

>:D
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:43
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
Aspoň že se shodnem :yes: >:D
neregistrovaný "petan von hyundai"
3. 1. 2009 19:41
Re: v čem je hybridní Lexus ekologičtější než nehybridní Sma
to není blbost ,ale záměr ,pane kolego.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 12:05
hybrid není o nic ekologičtější než nehybrid se stejnou spot
zvýhodnění hybridů je značně nefér. Stajně tak zvýhodnění LPG a CNG (o E85 ani nemluvě - to je snad nejméně ekologické palivo jaké existuje)). Z LPG se platí mizivá spotřební daň, z CNG žádná. Tak proč další zvýhodnění. Stát zvýhodňuje úplně všechny s výjimkou normálních benzinových aut. Nejhorší je, že nízkým zdaněním nafty zvýhodňuje i smrduté diesely - to je hnus....
Rozbalit vlákno
5
2. 1. 2009 12:54
Re: hybrid není o nic ekologičtější než nehybrid se stejnou
tak s timto musim souhlasit. Nahore pisu, ze pausalni kritika hybridu neni spravna, ale urednikem narizene zvyhodneni cehokoliv je samozrejme socialisticky nesmysl.
neregistrovaný "Baby_killer"
2. 1. 2009 19:28
Re: hybrid není o nic ekologičtější než nehybrid se stejnou
Ve směs se dá souhlasit až na tu naftu. Nižší spotřební daň u ní je důležitá hlavně u hromadné a nákladní dopravy. Kdyby byla stejná jako u benzínu, tak ti to hned zdraží veškerou autobusovou přepravu. Samozřejmě s nákladní přepravou by se potom zdražilo skoro všechno od rohlíků až po hračky pro děti. To je primárním důvodem nižší spotřební daně u nafty ;-)
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:03
Re: hybrid není o nic ekologičtější než nehybrid se stejnou
to není pravda - pokud by se firmám snížili jiné daně, nic by nezdražilo.
neregistrovaný "Baby_killer"
2. 1. 2009 22:59
Re: hybrid není o nic ekologičtější než nehybrid se stejnou
To je sice taky možný, ale potom navstává problém jinde. Sníží se jiné daně (které?) a těmi se vykompenzuje zdražení spotřební daně u nafty. Myslíš, že by to takhle fungovalo? Podle mě ani náhodou. Protože pokud někomu procentuelně snížíš jinou daň, můžeš u každého podnikatele nebo podniku vykázat jinou finanční úsporu. Ta bude tedy podnik od podniku jiná a v důsledku to nemusí vykompenzovat právě rozdíl zvýšené spotřební daně. Ale to je jen můj náhled na věc, třeba by se to dalo udělat i jinak.
Ale v každém případě spotřební daň u nafty tak, jak jí známe teď, je zamýšlena právě kvůli veřejné dopravě. A asi to má i původ v dobách, kdy na naftu vlastně jezdili jen autobusy, nákladní auta, stavební stroje, vlaky...
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 14:59
Re: hybrid není o nic ekologičtější než nehybrid se stejnou
ano firmy s dobrou logistikou ušetří, firmy se špatnou logistikou prodělají. Rozhodně je férovější danit smrdutou spotřebu (naftu) než píli a úspěch (daň z příjmu)

MHD je financována ze státních (obecních) dotací, takže z jejího pohledu je výše daně z nafty irelevantní (o vybrané daně se navýší dotace a nula od nuly pojde)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 12:40
Výjimečně dobrý krok
Ať se tady budete přít o úspornosti hybridů, které tvoří minimální procento prodejů, kolik chcete, tak tento zákon by měl mít za výsledek něco jiného.
Je určen pro odpočet z daní, takže se projeví nejvíce a to doufejme na firemních flotilách. Nejčastější služební auta v ČR jsou Octavie v TDI, Fabie také často v TDI, Megany v dCi, Focusy v TDCi, Golfy v TDI, Passaty v TDI, Mondea... atd. Všechno na naftu a emise nafty z hlediska pevných částic je asi nejtragičtější. Jo, možná u nového motoru do 20 000 km to vypadá ještě hezky, ale běžně za TDI a spol je vidět oblak dýmu, ať jde o CR či PD. Tenhle zákon by měl přimět velké firmy k zamyšlení, zda koupě benzínového auta a jeho přestavba na LPG se nevyplatí více než provoz na naftu. Při počtu najetých km určitě. Například v NL jezdí mnoho služebních aut právě na LPG.
Tahle novela mi připadá podstatně rozumnější než placení ekologických poplatků při registraci starých vozidel. "Pára" za Felicii v LPG je rozhodně čistší než černý oblak dýmu za Octavii TDI.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:01
Re: Výjimečně dobrý krok
tvoje argumenty proti dieselům jsou OK. Ovšem to jsou argumenty pro zvýšení spotřební daně z nafty (případně snížení u benzinu - jak je libo). Diesely se nadměrně rozšířily proto, že stát málo (ve srovnání s benzinem) zdaňuje naftu.

Představa, že ušetřených 1500 Kč ročně přiměje firmu k nákupu Priusu místo TDI je dost iluzorní (u firemních aut s mnoha set tisíci km je fixních 1500 Kč naprosto zanedbatelná položka)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 13:15
Re: Výjimečně dobrý krok
Zdražíme-li naftu, tak se nám to negativně promítne nejméně ve dvou bodech:
1) Díky dražší naftě budou dražší autobusy. Draší autobusy - méně lidí v MHD - negativní ekologický výsledek.

2) Naklaďáky zatím na CNG moc nefrčí, takže se nám to opět projeví do ceny "rohlíků"

Prodeje priusů to nezvýší, spíš by to mohlo zvýšit prodeje benzínů, kdy nižší pořizovací hodnota v kombinace i s těmi "blbými" 1500 po přestavbě na LPG může být dalším motivujícím prkem.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:24
Re: Výjimečně dobrý krok
to o dražší mhd a rohlíkách může platit leda na vystrašené důchodce a malé děti. Před půl rokem byl nafta dražší o 8 Kč a ekonomika se z toho nijak nehroutila. Navíc vyšší spotřební daň z nafty by měla znamenat snížení jiných daní (např. silniční, nebo z příjmu). Efekty by byly jednozněčně pozitivní (firmy s dobrou logistikou by mohly rohlíky klidně i zlevnit)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 13:38
Re: Výjimečně dobrý krok
Všichni dobře ví, že zdražování těhle služeb jde vždy jednoduše, zlevňování už ne. A pro zdražování se vždycky nějaký důvod najde, ať už je sebeabsurdnější
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:09
Re: Výjimečně dobrý krok
zlevnňování jde výborně - rohlík za 90 hal nafta nenafta :-)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:15
Re: Výjimečně dobrý krok
Mrkni o pár řádků výše k čemu jsi dal před několika vteřinami :yes: a pak něco piš. Takhle argument, že rohlík v Kauflandu stojí jednou týdně 90h a to proto, aby sis tam zašel nakoupit i jiné zboží zní dost chabě.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:23
Re: Výjimečně dobrý krok
tím chci říct, že tvůj argument jak zlé kapitalistické monopoly zdraží a už nikdy nezlevní je mimo a sem do diskuze nepatří (mimoto to bylo se smajlíkem)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:32
Re: Výjimečně dobrý krok
Vynášení argumentů do absurdna je poněkud laciný efekt. ;-)
Avatar - DRBNUTY
2. 1. 2009 19:56
Re: Výjimečně dobrý krok
Velke firemne flotily vacsinou parkuju v podzemnych garazach a tam LPG nemoze,takze to je dost velka nevyhoda...
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 22:28
Re: Výjimečně dobrý krok
Tohle mi připadá jako příliš malý argument, auta mají firmy od toho aby jezdily, ne stály v garáži.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 13:08
fixní daň je nespravedlivá daň
někdo toho v Priusu nasmradí za rok víc než jiný ve Felicii a přesto je odměněn nulovou daní. Tyhle fixní daně jsou extrémně nespravedlivé a měly by se zrušit.

Stát by měl relativně spravedlivě nastavit daně z phm a víc se o to nestarat.
Rozbalit vlákno
0
2. 1. 2009 13:54
Sakra...
Tu je jasne viditeľná nepružnosť, zastaranosť a skostnatelosť celého systému únie. Robia sa opatrenia, aby sa plnili záväzky, prijateé preto, aby sme ukázali,že "niečo" robíme. Nevadí, že robíme hovadiny, že sa medzitým prišlo na to, že sú neúčiné, zbytočné, ba často sú to prehrešky voči pôvodným úmyslom. Ale na papieri to vyzerá pekne. Buzerujeme vlastných ľudí, vyženie nám to peniaze z vrecka ? Nevadí, veď záväzky plníme... :no:
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:07
Re: Sakra...
přesně tak :yes:
2. 1. 2009 17:12
Re: Sakra...
jak tohle buzeruje vlastni lidi ? spousta lidi bude platit min nez doted, zajimavej spusob buzerace >:D
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:05
Re: Sakra...
Ano buzeruje majitele Smarta 1.0 silniční daní a "nutí" ho, aby si pořídil hybridní oblubu, aby se této dani vyhnul >:D
3. 1. 2009 09:47
Re: Sakra...
no ty budes asi hodne inteligentni ze, zaprve hybridni obludu si kupovat nemusi, nikdo ho k tomu nenuti ;-) , zadruhe hybridy se delaj i mensi, a sleva se tyka nejen hybridu, ale i pohonu jako LPG, CNG, E85, takze treba i majitelu Pandy 1.2 NP co zacina na 350 tisicich ;-) a nehlede i nato ze Smart se dela tez jako hybrid "micro hybrid drive" a jeho cena je nekde u 260 tisic ;-)
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 14:52
Re: Sakra...
1. to nutí bylo v uvozovkách

2. Smart MHD NENÍ hybrid

Až příště začneš mudrovat o inteligenci, mudruj o té svojí, je-li nějaká.....
4. 1. 2009 09:09
Re: Sakra...
1. to micro hybrid drive bylo a je v uvozovkach a cesky stat nerozlisuje mezi hybridem jaky dela treba Toyota a hybridem v podani motoru vybavenych systemem stop-start, cos je prave ve Smartu system micro hybrid drive, prodavanej snad nekdy od roku 07 ;-)

2. us to padlo v bodu jedna

as proste zacnes mudrovat tak zkus nejdriv hledat a pak psat blbosti ;-)
Avatar - King
2. 1. 2009 14:54
Výsměch
Ano, v jednom musím souhlasit s místní většinou - takováhle daňová úleva je opravdu nespravedlivá. Zvýhodnění pro alternativní paliva by totiž mělo být mnohem, mnohem VĚTŠÍ!

Diskuze nad nepřímým dopadem toho kterého auta na prostředí bych sem netahal. Ano, vyrobit akumulátor je určitě dražší než ho nevyrobit a větší akumulátor představuje větší ekozátěž, než menší. Ale v době, kdy automobilka vyrobí podvozek v Severní Americe, karoserii v Asii, motor z Evropy putuje do Afriky k zkompletování s převodovkou z Austrálie, aby pak putoval do Antarktidy, kde ho tučňáci namontují do odvozku z Ameriky a pak celý komplet pluje do Jižní Ameriky, kde se osadí karoserií z Asie víme kulové, jestli Chevrolet Spark neničí přírodu víc, než důlní caterpillar.

Co ale víme jistě je, že si někdo uvědoměle koupí Hybrida (LPG ap.), asi hlavně proto, aby šetřil přírodu - spotřebou, emisemi čehokoli, absencí zápachu a já nevím čím. Chce to dost kompromisů - nabídka je minimální, auta to jsou (zatím) většinou ohavná, možnost customizace skoro nulová a dost často bývá problém třeba i s praktičností (přídavné nádrže, síť stanic ap.). I přesto si někdo z nezištných důvodů to auto koupí - za dost peněz. Kdyby to bylo ze zištných, koupil by si smradlavé TDI, které pojede za skoro stejně. Člověk s takovým přístupem by si snad zasloužil jisté ocenění, stejně jako ten, kdo odveze harampádí z baráku ne na černou skládku do lesa, ale na sběrný dvůr. A ocenění ve výši 3000 korun ročně, což je moje sazba SD, to je, řekl bych spíš výsměch. Populistům připomínám, že např. Lexus LS600H si koupí někdo jako alternativu Audi A8, ne Smartu...

A stejné populisty upozorňuju, že nikdy nebude těch uvědomělých tolik, aby se neplatily žádné daně - ani v zemích na západ od nás nebo ve Skandinávii, natož tady. A myslet si, že daně, jimiž jsou zatěžováni motoristé, jdou do motoristické infrastruktury a ochrany prostředí, to si snad nemyslí ani Mirek Dušín. To bychom měli i silnici IV. třídy rovné jak zrcadlo...

A stejně jako kolega Wartburg se nemohu dočkat, až se objeví nějaký Golf Hybrid. To bude najednou obrácených kabátů, přátelé, co říkáte?
Rozbalit vlákno
40
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:06
Re: Výsměch
Někomu stačí Smart 1.0 a někdo potřebuje pro ten stejný účel Lexus hybrid s dvojnásobnou spotřebou. Toho prvního stát potrestá silniční daní a tomu druhému nadělí osvobození od daně. Říkáš, že je to nedostatečné - co teda víc? >:D

(proti hybridům nic nemám, ale tyto motivační zásahy státu jsou na hlavu postavené)
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:20
Re: Výsměch
Ano, zaveďme diktaturu, každý povinně do Smarta a ti, co jezdí ve 4 lidech do Picanta!
Neovlivníš kupujícího SUV aby si koupil Smarta, ale můžeš ho ovlivnit aby si koupil ekologický šetrnější SUV
Avatar - King
2. 1. 2009 15:28
Re: Výsměch
Sakra - a já to rozváděl na 40 řádků. >:D :yes:
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:29
Re: Výsměch
Ale proč ho mám ovlivňovat, aby si kupoval ekologičtější SUV? Stát má nastavit nějaká jasná pravidla - např. X Kč za gram emisí (což zprostředkovaně není nic jiného než spotřební daň z phm v Kč/l) a víc se nestarat o to co si kdo pořídí za auto. Chce li někto SUV se 40ti litrovou spotřebou, má ho mít. Zaplatí spotřební daň 10x vyšší než Smart se 4litrovou spotřebou a je to OK.

Tohleto socialistické vnucování lidem čehosi (typu SUV je dobré, když je to hybrid) nesnáším.......
Avatar - King
2. 1. 2009 15:26
Re: Výsměch
Pro ten stejný účel? Myslíš jako osobní doprava? To mi tedy vysvětli, proč v těch smartech nejezdíme všichni? Umíš si představit nakroutit ve Smartu v dálničním provozu ročně 50 000 km? Dovedeš si představit, jak na cestě do práce pracuješ ve Smartu na notebooku na sedadle vedle řidiče? Dokážeš do Smartu naložit kočátek? Až bude Smart hybrid, taky bude oproti Smartu danově zvýhodněný, protože bude ekologičtější variantou nehybridu. Ale ti už se opakuju, myslím, že jsem to výše napsal srozumitelně.

Nedostatečné to rozhodně je -
1/ co bude motivovat fyzické osoby k pořízení hybridu? 2/ Když si koupím Priuse o 100 000 dráž, než srovnatelného ropáka, myslíš že jako podnikatel ocením, že si na něj můžu odečíst 3000? Pokud má stejnou spotřebu, ale čistší provoz, proč by nemohl být třeba plošně snížen o DPH? Když ne na cenu toho dieselu, který je zvýhodňován mnohem víc tou nízkou sazbou na naftu, tak o nějaké vysloveně motivující procento. Belgie má tuším 15 %... Myslím, že 15% ze 700 000 pro každého je lepší, než 3000 na daních pro podnikatele.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 15:33
Re: Výsměch
tak znovu - stát má nastavit jasná a jednoduchá pravidla např. X Kč za gram emisí (což zprostředkovaně není nic jiného než spotřební daň z phm v Kč/l) a víc se nestarat o to co si kdo pořídí za auto. Chce li někto SUV se 40ti litrovou spotřebou, má ho mít. Zaplatí spotřební daň 10x vyšší než Smart se 4litrovou spotřebou a je to OK.

Stát nemá řešit pohodlnost sedačky, velikost kufru ani systém pohonu toho kterého auta. Jestliže má Prius stejné emise jako Picanto mají být zdaněné stejně a je nesmysl, aby byl Prius zdaněný méně, jenom proto, že je větší!
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:50
Re: Výsměch
Jsou věci, které do Picanta nenacpeš a do Priusu ano. Samozřejmě je jednoduché předkládat zbytečnost SUV, ale zkus si místo SUV dát MPV a to už tak často zbytečné není.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:09
Re: Výsměch
ale to je přece úplně nepodstatné. Je jedno jestli se do nějakého auta nevejde ani větší nákup a do jiného llze naložit 20 lidí a tři tuny zavazadel.... to prostě nemůže hrát roli.....
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 22:41
Re: Výsměch
Nějak se v těch názorech motáš.
Principem není přinutit lidi aby všichni jezdili smartem, protože má menší spotřebu než Lexusem, ale je třeba přinutit z jedné stránky kupující, kteří dají při přednost autu, které je úspornější a ekologičtější a taky přinutit výrobce Smartů být ještě "lepší".
Člověk, který obrovské SUV chce a má na něj, tak si ho koupí, teď je jen na něm, zda si zvolí zvýhodněnější vůz nebo ne.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:51
Re: Výsměch
takže principem je "přinutit" lidi, aby měli úsporná a ekologická auta - to beru. K dosažení úspornosti a ekologičnosti je ale hodně cest. Jednou je třítunový hybrid. Druhou je jednotunový nehybrid. Nevidím důvod, aby se té první cestě dávala přednost. Nechal bych na lidech k jaké formě úspornosti a ekologičnosti se přikloní, resp. jestli se k ní vůbec přikloní.
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 22:58
Re: Výsměch
SUV či jiná auta, jejichž potenciál není využíván ani z části se stále dobře prodávají, i když mají vysokou spotřebu, exhalace, daně atd. Proč? Protože na to lidi mají a chtějí je, čili evidentně se nepřikloní 8-s
Diktovat jim ty smarty, Seicenta a Picanterie taky nejde, tohle je způsob motivace k snížení emisí. Máš lepší nápad, který by zaručeně fungoval?
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 23:18
Re: Výsměch
tak lidi, kterým na penězích nezáleží, nemotivuje ani cena phm, ani nějaké daně a poplatky, ale úplně jiné věci. Lidi, kterým na penězích záleží, by měli být motivováni správně nastavenými spotřebními daněmi z phm. To je vše. Ostatní bych nechal na svobodné volbě každého....
Avatar - T613
3. 1. 2009 00:54
Re: Výsměch
tak proč tito lidé pak mají v Porsche chrastící mřížku? :-|
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 14:56
Re: Výsměch
protože jim na penězích záleží. Skutečně bohatí lidé se neztrapňují v Porsche Cayene, nebo jak se to píše.....
Avatar - T613
3. 1. 2009 16:13
Re: Výsměch
přemýšlel jsi nad svou odpovědí aspoň 10sekund? :-!
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 17:10
Re: Výsměch
proč deset sekund? Že rusák v Cayenu s mříží není prototypem bohatého evropana vím bez přemýšlení......
Avatar - T613
3. 1. 2009 18:17
Re: Výsměch
Díky, potvrdil jsi mou domněnku
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 22:48
Re: Výsměch
Ronaulte, expert0001 se v těch názorech vůbec nemotá, naopak, má v tom naprosto jasno. Motáš se v tom ty - a to s prominutím jako vítr v bedně. Proč by mělo stát zajímat, jestli do svýho auta nacpeš skříň, nebo jenom kufřík? Jediné, co ho může zajímat (a co může daňově regulovat), jsou emise, protože tady lze (dejme tomu) vysledovat určitý veřejný zájem.
Avatar - King
2. 1. 2009 15:56
Re: Výsměch
Jo, v tomhle máš pravdu, já to původně chápal tak, že jsi proti jakémukoli zvýhodňování tohoto typu aut. Jenže jsou tu problémy:

1/ Diesel: má +-stejné emise CO2 jako hybrid, ale krom nich vypouští do ovzduší ještě spoustu jiného xindlu, o kterém se benzinu ani nesnilo. Chtěl bys jet s otevřenou cirkulací 200 km těsně za hybridním autem nebo za stejně "nízkoemisním" nafťákem? Nebo prostě jen jít po ulici, kde budou jezdit hybridy nebo diesely?

2/ Jak motivovat k pořízení LPG/CNG, jejichž spotřeba je téměř stejná jako u benzinu, ale mají výhodu v tom, že snižují závislost na ropě?

3/ Jak stanovit, jaká daň za gram je fér a jaká je nesmysl? Jasně že je to stejné jako odpuštění silniční daně, ale technicky je jednodušší udělat takovýhle krok (který je k ničemu), nebo snížit DPH (což má smysl). A s tím souvisí otázka, proč k tomuto modelu zatím žádná země nepřistoupila?
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:22
Re: Výsměch
1. více zdanit naftu nebo méně zdanit benzin

2. LPG je z ropy (závislost nesnižuje), CNG (ano snižje závislost na ropě). Motivuje se malou spotřební daní z LPG a nulovou z CNG. Taková motivace by měla být dostratečná.

3. daň za gram emisí CO2 není nic jiného než daň litru phm. (emise CO2 jsou pro daný druh paliva přímo úměrné spotřebě. Takže takové daně tu už teď máme a máme je prokticky ve všech zemích na světě.
Avatar - T613
3. 1. 2009 00:59
Re: Výsměch
1. Nelze. Na dieselu je závislé hospodářství. Proto je daňová sazba takto nastavena již od pradávna. Není to myšleno jako podpora tdi a cdi.
2. LPG je odpad vzniklý při výrobě benzínu/ropy. Jeho využití zvyšuje "vytěžitelnost" ropy, a tedy snižuje závislost. Neb ji musíš koupit méně.
3. Emise CO2 trápí jedině ekopopulisty, jsou zde jiné nebezpečnější emise.
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 15:04
Re: Výsměch
1. Lze úplně v pohodě. Firmám se moho snížit jiné daně (viz výše).

2. žádný odpad - produkt jako každý jiný

3. to samozřejmě ano, ale od těch tu jsou emisní normy.
Avatar - Ronault.
3. 1. 2009 15:35
Re: Výsměch
Ten bod č.2 nějakým konkrétním podlož, ne Tvou nepodloženou domněnkou.
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 17:27
Re: Výsměch
jaká doměnka? LPG je normální palivo...
Avatar - T613
3. 1. 2009 15:54
Re: Výsměch
1. Nejde o hospodářství firmy, ale o konečnou cenu produktů, tedy o celkové hospodářství.
2. LPG je zkapalněný ropný plyn. Vzniká při těžbě ropy nebo při rafinaci ropy. Zkrátka odpad.
3. Tak proč tedy chceš danit CO? Od toho jsou tu emisní normy
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 17:01
Re: Výsměch
1. No však ano - v ceně produktů jsou obsaženy všechny daně (nejen dph, ale i daně z příjmů, SP. ZP, daň z nemovitostí, daň silniční, daň z phm atd...). Levná nafta je dobrá akorát tak pro plýtvající firmy vozící materiál a zboží neúčelně sem tam. Normální firmy nikdy nelomí nad daněmi z nafty, ale především nad zdaněním práce - to je hlavní daňový problém ČR. Dražší naftu firmy v pohodě zkousnou.
Avatar - T613
3. 1. 2009 18:18
Re: Výsměch
Tvé uvažování bych opravdu nechtěl mít
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 17:08
Re: Výsměch
2. jako, že bez aut na LPG by se LPG musel "vyhodit"? Odpad je to co je určeno k "vyhození".... Myslím, že LPG má i bez aut na LPG svou hodnotu a o žádný odpad se nejedná (je to palivo jako každé jiné!)

3. Já nepsal o CO, ale o CO2. Na CO2 žádné emisní normy nejsou a ani nemají být! Ono něco se zdanit jaksi musí - pokud by se nastavil poměr zdanění benzinu a nafty podle množství CO2, bylo by to zřejmě právě tak akorát. LPG a CNG ať klidně mají ty své úlevy (myslím paliva - ne auta).
Avatar - T613
3. 1. 2009 18:22
Re: Výsměch
Smiř se s tím, že LPG alias po česky propan butan vzniká jako vedlejší efekt těžby, resp. rafinace ropy. Je to tedy odpad s využitím. Tvrdit něco jiného je stejné jako tvrdit, že bioplyn je cílem nikoliv vedlejším projevem rozkladu organismů.
neregistrovaný "Donovan"
3. 1. 2009 22:44
Re: Výsměch
:yes:
2. 1. 2009 17:14
Re: Výsměch
prosimte us tem lidem toho hybridniho Lexuse nezavid >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 17:40
Re: Výsměch
Já se tady veřejně přiznávám, že majitelům Lexus závidím, model GS 450 mne totiž "bere" a LS 600 bych opravdu moc moc moc ráda v garage měla :-)
A ta "motivace" skrzeva silniční daň mi nepřijde "nesmyslná", je prima že něco takového i do česka "trefilo" (a tankovat E85 by mi také docela sympatické přišlo ..)
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:51
Re: Výsměch
při výrobě E85 vznikne několika násobně víc škodlivin a CO2 než by zniklo spálením obyčejného benzinu místo toho biolihu.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 22:04
Re: Výsměch
Ano a zrovna tak je zatím (ultra)drahé a "složité" připravit náplň pro vodíková auta atd. a jak někdo "fik-fik" spočítal "vyrobit" spořivý Prius je zatím také ...
NIC to NEmění na tom, že je ROZUMNÉ hledat alternativy a připarovat se do budoucna, neb momentálně je sice "ochlazení", ale jinak spotřeba ropy letí vzhůru "raketovou" rychlostí a obrovské regiony v Asii i jinde se budou jistojistě nadále "přizpůsobovat" euroatlantickým "standardům" = ropa dojde "za pár" .. nehoří to, ale směřovat/hledat ... je/já považuji za "rozumné" (než čekat do poslední chvíle) ;-)
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:10
Re: Výsměch
Lexuse jim nezávidím. "závidím" jim těch neférově ušetřených 1500 ročně >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 22:09
Re: Nemyslím že to je ..
..až tak "nefér". Je to maličká "podpora" new technology - což je (já považuji) za "správné" - současné hybridní technologie jsou sice zajímavé, ale POTŘEBUJí podporu (a příští generace bude ještě lepší a ještě a tak dál ... a ona ropa opravdu jednou dojde, a tohle je jenom jeden z "pidi" krůčků - prostě mně to příjde "rozumné/správné" a navíc lexus GS mne opravdu bere (a LS ještě víc :-)
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 22:43
Re: Nemyslím že to je ..
však podporu má ve formě nižší spotřeby.....(a tím pádem i nižší daně z phm)

nevím jestli je hybridní auto zrovna ideální jako "tréning" vývoje čistých elekromobilů - možná ano, možná je to slepá cesta a elekromobily jako takové si z toho moc nevezmou. Každopádně uznávám, že na tomto argumentu něco je :yes:
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2009 23:00
Re: Nemyslím že to je ..
Já samozřejmě také nevím jestli je to "to pravé", ale to co jsem četla o příští generaci (již cca za 2-3 roky) se mi "líbí" ;-)
Konkrétně u Citroën C - Metisse třeba kombinace "normálního" pohonu předních kol a elektromotory v zadních které energii sbírají a při zadupnutí plynu akceleraci pomáhají nebo při aktivaci ESP "na pomoc" vyrážejí ..
Snad již letos do prodeje uvedená nová verze Prius má mít výrazně lepší baterie a během pěti let se očekává nárůst kapacity o dalších více jak 100% ... prostě očekávala bych, že max. do 10ti let bude "hybridní" snad i většina automobilů, které nejen že (až drasticky) sníží spotřebu, ale kupodivu možná i dál poroste dynamika (uvidíme co přinese "hybridní praxe" v F1).
Prostě HLEDÁNí nových cest je vzhledem k jistě NE NEkonečným zásobám ropy "rozumné" a navíc "pocit" z jízdy jen na elektřinu je "skvostný" :-) :yes:
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 15:17
Re: Nemyslím že to je ..
K tomu lze jedině :yes:
Avatar - Falco
2. 1. 2009 22:51
Re: Nemyslím že to je ..
:yes: Mluvíš mi z duše, Kingu, tedy až na tu dětinskou poznámku na závěr.
Avatar - Ada je zase tady
2. 1. 2009 19:22
Totalni kravovina
Alfou a omegou ekologie je produkce CO2 a znecisteni prirody jedovatymi tezkymi kovy. Produkce CO2 je primo umerna spotrebe paliva. Protoze hybridni benzinovy motor ma spotrebu vyssi, nez moderni diesel, mel by byt takovy hybridni automobil zatizen dodatecnou ekologickou dani, protoze:
a) spaluje benzin a ma proto z principu vetsi spotrebu a tedy vyssi produkci CO2 nez srovnatelny diesel (kdo neveri, at si zajede z Prahy do Bratislavy a zpet treba Passatem TDI a hybridnim Lexusem - nameri u TDI spotrebu mensi cca o 9 litru paliva)
b) vozidla vybavene trakcnim akumulatorem je treba zdanit dvojnasobne, protoze dodatecne (a zatracene vyrazne!) zatezuji zivotni prostredi pri vyrobe i likvidaci takove krabice plne jedu!

Zaver: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 19:40
Re: Totalni kravovina
Ádo, my víme, že jsi zarytý propagátor TDI-PD ;-)
GO TDI GO >:-[]

P.S.: CO2 je samozřejmě jeden z největších problémů globálního oteplování (avšak i metan z kravských prdů), ale zároveň je i přímo přírodou odstraňován, jak jsme se učili na ZŠ, horší je to ale s pevnými částicemi, které z jakéhokoliv dieselu kouří a s tím si příroda sama neporadí. Je to volba menšího zla a mezi náma, raději do té Bratislavy pojedu za hybridem než za Passatem TDI, protože ten když pokaždé šlápne na plynový pedál, tak já budu nucen zapnout vnitřní cirkulaci vzduchu ;-)
Avatar - Ada je zase tady
2. 1. 2009 20:03
Re: Totalni kravovina
No ty, misto abys vzal rozum do hrsti, tak tady placas totalni nesmysly. Ale od priznivce znacky rendlik a syn mne nic neprekvapi.

Mimochodem -> technikum do firmy kupuju Rumunstery s LPG. Ale ne kvuli dani, ale kvuli tomu, ze to jsou auta, provozovane na kratke vzdalenosti.

Opakuji - zvyhodnovat benzinove hybridy s jedovatou baterii je totalni kravina! Ostatne stejna kravina je z hlediska ekologie kupovat nekvalitni auta - treba rendliky - vis, jak prirodu zatezuje jejich vyroba a likvidace po kratke dobe provozu? Ekologictejsi by bylo vyrabet osobni vozy se zivotnosti milion km. Tomu se dnes blizi jen nemecka auta s dieselem.
Avatar - Ronault.
2. 1. 2009 20:45
Re: Totalni kravovina
Tys byl vždycky dobrý komik, po tvých příspěvcích stačí jen dopsat vždy hail VW! >:D
Když mluvíš o těch nesmyslech, tak si přešti to, co jsi napsal v jiném příspěvku, tvůj ekologičtější diesel než benzín je docela dobrá sci-fi. Vřele ti doporučuji zavádět výfuk z Passata TDI přímo do kabiny, třeba ucítíš i vůni fialek :yes: >:D

P.S.: Emise není jen CO2 a globální oteplování, viz metan z chovu skotu
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:17
Re: Totalni kravovina
s tím taky nesouhlasím. Emise to nejsou jen CO2. CO2 je v podstatě úplně neškdodný (záleží jen jak je kdo věřící v otázkách nového CO2 oteplovacího náboženství).

Podle mě by se auta neměla danit vůbec žádnými poplatky. Danit by se měly PHM, s tím že nafta by měla být zdaněná nejvíc (je z ní víc škodlivin i CO2 (z litru paliva)), benzin méně, LPG ještě méně a CNG nejméně. Biolích a bionafta by se jako totálně neekologická paliva neměla vůbec vyrábět.
Avatar - Ada je zase tady
2. 1. 2009 20:30
Re: Totalni kravovina
Souhlas se zdanenim paliva (to zdaneni jiz existuje, takze neni nutno nic menit). Samozrejme vice je treba zdanit benzin, protoze benzinove motory jsou neekologicke tim, ze produkuji vzhledem ke sve mnohem nizsi ucinnosti na jednotku vykonu mnohem vice CO2.
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 20:41
Re: Totalni kravovina
více je potřeba zdanit samozřejmě naftu, protože z litru nafty (který se daní) je více CO2 a dalších škodlivin. Ostatní je irelevantní (je úplně jedno jestli na ten litr paliva ujede auto kilometr nebo 100 kilometrů - to je ve vztahu škodliviny/daně irelevantní)
2. 1. 2009 22:07
Re: Totalni kravovina
To ze treba zdanit benzin viac jak naftu na zaklade viacej CO2 je totalna ale absolutna banalna kravina. to väcsie blbosti som nepocul. nechces nahodou aby ludia z väcsim telom (ktore potrebuje viac kysliku,vies neviem ci to pochopis lebo celkovo ta tvoja teoria je na hlavu) by mali platit nejake osobne dane lebo z ich pluc vide viac CO2? a co tak zvierata? aj z nich vychadza CO2, alebo bakterie?
BENZIN SA SPALUJE CISTEJSIE NEZ NAFTA to znamena ze okrem CO2 auto vyprodukuje aj mnozstvo inych skodlivych plynov a castic (vid filter pevnych castic), pricom DIESELOVE MOTORY ICH PRODUKUJU VIAC to je dvovod preco diesel smrdi, a to je aj dvovod preco diesel klepe a cmudi na cierno.

Diesel je skodlivejsi preto nanho treba uvalit vyssiu dan, a celkovo by som na dieselove motory uvalil dan za obtazovanie klepania a zakazal pouzivat dieselove auta po 22:00 v mestach, obciach a obyvanych uzemiach a bral to ako rusenie nocneho kludu... ktomu je to palivo do traktora a nie do auta (sorry ze to vytahujem ale neznasam diesel).
Avatar - Ada je zase tady
3. 1. 2009 00:07
Re: Totalni kravovina
No a ja zase nesnasim line a zrave benzinove motory. S dieselem budu samozrejme jezdit i kdyby nafta stala 2 x tolik co benzin, protoze se s dieselem mnohem lepe jezdi. debatu o tom, jak jsou benzinove motory mnohem skodlivejsi nejen z duvodu CO2, ale take kyslicniku dusiku, tady nebudu zase zacinat. Kdo ma pet P pohromade, vi ktera bije.

Ale to, co nejvice kritizuji, je ulava na danich na pouzivani tech jedovatych trakcnich akumulatoru v hybridnich autech, protoze jejichz vyroba i likvidace stoji vice energice, nez takove neekologicke auto teoreticky (v praxi totiz zere vic nez normalni auto) mozna usetri.
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 15:17
Re: Totalni kravovina
už aby nafta stála dvakrát tolik co benzin >:D :yes:
neregistrovaný "expert0001"
2. 1. 2009 23:05
daňová podpora hybridů připomíná zákaz obyčejných žárovek, k
je to takové "moudré poručnictví" ze strany státu, který ví co je pro lidi nejlepší. Lidé jsou podle státu idioti, kteří nevědí co si s nakopenými phm nebo kWh počít a tak je tu "moudrý" stát, any jim ukázal cestu. Obyčejné žárovky na rozdíl od "obyčejných aut" ovšem nezdaní - ty rovnou zakáže >:D :no:
Rozbalit vlákno
0
3. 1. 2009 12:44
Nic než pravda
To je zase podívaná. Koukám, že už přispívají pouze urputní fanoušci UltrasBenzin, UltrasDiesel a UltrasČEZ (hybrid) 8-s >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "expert0001"
3. 1. 2009 15:19
Re: Nic než pravda
na současných (polo)hybridech toho ČEZ moc nevydělá >:D
3. 1. 2009 12:56
Emise?
Jediným logickým a rozumným důvodem k snižování emisí jsou města. Pokud jdu po ulici, rád bych dýchal aspoň trocha kyslíku k čemuž samozřejmě třicetlet starý Ikarus nebo šestilitrový Tuareg s paničkou jedoucí do Tesca na kafíčko nepřispěje. Po D1 ať si každý jede klidně se spotřebou 100 na 100 (obrazně řečeno), beztak vyprodukované emise jsou jen zanedbatelným zlomkem toho co vyprodukuje kdejaká chemička, uhelná elektrárna, KREMATORIUM nebo stupidní zahrádkář likvidující napadané listí a domovní odpad. A to jsme jen v nejbližší lokalitě, o východní znečišťující části světa ani nemluvě. Horlivé debaty na téma Benzin/Diesel/Eko jsou tedy zcela k ničemu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
3. 1. 2009 13:03
Re: Emise?
Dáš si rakvičku nebo věneček? >:-[]
3. 1. 2009 13:49
Re: Emise?
jojo máš recht, města patří lidem, ne autům. Praha by měla jít po vzoru Londýna. Když auto, tak čistý. Protože chodit po městě s kapesníkem před obličejem je trochu blbost. Současně všude kde nejsi nucen něco vdechovat je to jedno, a řešit by se to mělo až po úplném zákazu letecké dopravy jako synonyma pro zbytečné pálení kerosinu po tunách.
neregistrovaný "babo"
7. 1. 2009 11:40
Re: Emise?
podla mna ale najviac svinstva v europskych mestach jasne produkuju diesle. Nie jeden kamos, co je v USA hovoril, ze v porovnatelnom EU meste je dnes proste daleko vacsi smrad. nie ze by bola amerika raj, ale je tam viac aut a smogu menej...
neregistrovaný "babo"
7. 1. 2009 11:44
kedy to europe dojde?
Ze nie len CO2 su emisie... A ze drviva vacsina dieslov hrozne smrdi. NOx, to je presne najhorsie prave u dieslov. Za vsetko hovori USA, kde na emisie benzinov dost kaslu, ale naftaky tam maju prisnejsie normy prave na NOx ako v EU. Holt oni tu rakovinu asi fakt nechcu, my v EU asi ano.

Naftova loby je hrozna. 330d so spotebou 5.7? No jasne, vo sne. S DPF kym funguje uz apson konecne necmudia, cital som ale studije, kde tvrdia, ze sa vsak vypalovanim na pevnom filtri tvoria este horsie rakovinotvorne latky. Zajdite si len do Francuzskych Alp. Na zjazdovke parada a v malom meste pri obrovskej oblube HDi vo francusku smrad ako v pol milionovom meste :no:

Hybrid zatial nie je zazracny. V starom priuse je uz hybridny pohon trochu zastaraly, ale on pride zase lepsi... V honde snad tiez. Do mesta je to proste idealne podla mna a ked zapracuju, aj ten GS450h bue lepsi na emisie ako 530d
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2020 21:48
daň
Za mě je to naprosto skvělá zpráva. Do firmy teď totiž pořizujeme novou flotilu vozů a dost nás zarazila výše silniční daně. Na https://ideaclub.cz/…jmu/silnicni-dan jsem dokonce našel přehled, díky kterému jsem zjistil, že kdyby jsme měli auta v našem vozovém parku s konvečními pohony, zaplatíme na daních i několik desítek tisíc korun ročně. Díky hybridům nebudeme platit nic, což je skvělé!
Rozbalit vlákno
0