Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia G-Tec: Na jedno natankování ujela 1700 kilometrů

74 komentářů

Joab
Téda, když dokáže pán jet s přeplňovanou benzínovou 1.4 běžně až svižně za 4,3 litru, normálně bych mu pučil nějakej úspornější malej diesel a nechal si zpětně vyrobit pár set litrů nafty..😊
Mig_35
Když už konečně někdo pochopí, že auto určené pro provoz na CNG by mělo mít dojezd ne z jedné třetiny na CNG a ze dvou třetin na benzín, ale přesně naopak - nejméně.
nasua23
Oni to ale moc dobře chápou Ale taky moc dobře ví, že se jim vyplatí co nejlevnější konverze a lidi jim to stejně koupí.
Avatar - Stefič
Stefič
mám v autě LPG a v zimě mi to bere cca litr benzinu na 100km. Také bych dokázal pochopit nějakou mini nádržku na cca 10litrů a zbytek věnovat plynu. Akorát nevím, jestli i CNG potřebuje k provozu benzin
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Potřebuje.
A přestavba je násobně dražší.. protože je to technicky lepší řešení.
Ale ekonomicky (a asi ani ekologicky) to nedává moc smysl.
TommII
CNG samozrejme nyni benzin nepotrebuje. Vyuziva se pouze pri startech pri mrazu pod minus deset stupnu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
CNG startuje na benziin vzdycky... jen automaticky prepina na plyn.
A ano, kkdyz je teplo, tak temer okamzite = par sekund.
😉
Mig_35
Proč je přestavba násobně dražší? Např. Caddy CNG má dojezd na plyn cca 600, Touran 400-500... nádrž na benzín menší.
Avatar - Stefič
Stefič
😄 já jezdil svižně s 1,2 TSI ve Fabii a po Praze ze 12 litrů. Takže ono asi je svižně a svižně.
Kolega byl známý šetřič paliva a z Prahy do Brna se někdy dokázal dostat i pod tři hodiny. Pak je ovšem otázka, zda to šetření paliva vyváží propálený čas pro kár kaček. Palivo je nahraditelné. Ztracený čas, který mohu trávit plnohodnotněji mi už nikdy nikdo nevrátí
Mig_35
šetřit se dá různě. Kolega bydlel v paneláku s bývalým havířem, který měl nádherné trojkové BMW. jezdil s ním jenom s garáže ven, chvilku ho leštil a pak ho zatlačil zpátky.
kupovali starý chleba, udělali z něho topinky a pak si je ohřívali v mikrovlnce. nejedli skoro nic jiného s manželkou😊
Avatar - Stefič
Stefič
každý holt smysl života najde někde jinde 😄
ryccardo
Zřejmě si myslel, že rakev má nějaký kapsy, kam si uspořený peníze po smrti schová >😁
Xylo
Teda pánové jsou fakt dobří .... V neděli jsem dal Č.Krumlov-Brandýs/Labem za přesně 6,0 l/100km, ale kam se na ně hrabu 😉
Roman1
Možné to je, té svižnosti ale moc nevěřím. Já mám O III RS TSI a moje nejčastější cesta je Klatovy - Plzeň a zpět. Když se snažím jet úsporně (ale nikoli pomalu, abych zdržoval), tak to dávám za 6,2 - 6,4 l, dle provozu.
Xylo
Tu 1,4 TSI nikdy nejel, stejně jako 2,0 TSI a s 1,2 TSI jsem jezdil za podobně jako ty , když jedeš úsporně, takže nemohu soudit. Je teda fakt, že mám v Lanceru vlastnozručně vyměněné svíčky, takže proto mám asi tak dobrou spotřebu 😄
Tymkoo
Páni, vlastníma rukama vyměněné svíčky.. to je něco.. >😁
Xylo
Pro mě docela jo. Chvíli mi i trvalo ty svíčky najít 😄
esper
Lancer 1,2 TSI... a s vlastnorucne vymenenymi svieckami 😲 wow...
Xylo
Omlouvám se za nejasnou formulaci - jde o Lancer 1,8 benzín. Mám ho v mojeauto.
Futurista
To jsem se zase zasmál... Svižně, běžnou jízdou... Napadlo mě, jestli ti pánové nepočítají do spotřeby i ty km strávený na trajektu... >😁

A teď vážně. Věřím, že se dá jet za šest.V Meganu grandtour mám 1,2 TCe 97kW, průměr mám 6,1. Měst👋okresky/dálnice poměr tak 30/50/20. Nejezdím podle předpisů,ale nejsem prase a snažím se předvídat. Ale k věci: s autem mám rekord při cíleně šetřivé jízdě průměr 4,8 l na sto, a to na cestě dlouhý asi 60km, z centra jednoho města do centra druhého a zpět. Středa odpoledne v normálním provozu. Ale připadal jsem si jak mimoň a rád se vrátil k běžné jízdě.

Jak rád bych se s někým takovým, kdo umí jezdit svižně pod pět litrů benzínu, svezl...
Toyoda
Mam podobnou uspornou spotrebu cca 55km za 4,7l a atmosferickou 1,8. Jinak uspornou cestu bez zbytecnych predjizdeni s davem pres Prahu atd. cca 530km za 5,2l.
jenda19
Mám CNG octávku rok , najeto 20000
dlouhodobě jezdím za 4,2kg/100km a to jezdím normálně a spíše mimo město

nechápu jak mohli svižně ujet 530km na plyn? a benzín spotřeba 4,3l

když mi dojde plyn ,tak mám spotřebu kolem 6,5l a to musím hodně předpisově
dálnice 10l a více
Karlll
Tak to je to CNG na benzin slusne rozezrane, atmo motory 100kW daj tu dalnici lepe pri vyssim vykonu. Clanek jako reklama dobry >😒]
Mig_35
nějakej ten rakouskej rekordman tuším jezdil okolo 2,5 litru na sto...
fiction
tankovali 2x (1x plyn + 1x benzín) 😄 , ale to důležitější: Tyhle výhody dlouhého dojezdu jsou naprosto zcestné, protože je nesmysl koupit auto na CNG/LPG, a poté se chlubit dlouhým dojezdem na benzín. Proč si to lidé kupují, když jezdí trasy bez možnosti tankovat CNG????? ;-\
Reno41
Já teda mám auto na CNG- ne Škodu, ale mám 4 velký bomby, celkem na 27 kg, větší než Octava a dojezd mám pouhých 450 km. Ale jezdím jen na ten plyn- benzín mám pouze jako nouzovku.
Mě bylo řečeno, že spotřeba zůstává cca stejná, ale je levnější palivo.
Ten článek je zcestný.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Takže už vím zcela jistě, že CNG nechci.

Při použití spotřeb, deklarovaných v článku, a cen paliva u jedné benzínky - mně nejbližší a tedy zajímavé, mi vychází rozdíl ceny na ujetí jednoho kilometru 0,56 Kč... to zní dobře, ale když se podívám, že auto v deklarovaném provedení stojí 551.900,- Kč a nejbližší možný "čistý benzín" taky s 81kW stojí 493.900,- tak musím ujet přes 100 tisíc kilometrů, než se mi investice vrátí... a to zcela pomíjím vyšší servisní náklady i to, že škodovka je v tomhle směru "pionýrem" a tak CNG provedení "dotuje" odjinud a jiné auto s tak malým příplatkem neseženete...

Takže děkuji, nechci.
Normální, obyčejnej, nenáročnej bezzín je tutovka.. a jeho ekologičnost spočívá v jednoduché výrobě, malé poruchovosti a dlouhé životnosti... jasně, teď nemluvím o TSI motorech.
😉
Tymkoo
Kolik dneska koupíš jednoduchých a nenáročných benzínových motorů?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Musíš hledat.. ale pořád ještě jsou.

A doufám, že jich bude zase přibývat!
Lidi přece musí zjistit, že se jim to vyplatí víc... a kupovat je přednostně.

Čeká mě koupě auta. Vlastně už to odkládám nějakou dobu - takže mě to zajímá.

Když se podívám, kolik jsem toho najezdil na krátké vzdálenosti a sám za poslední dva roky... a kolikrát jsem jel dlouhou trasu... tak mi dost jasně vychází malé, benzínové auto... a jednou ročně si prostě půjčím naftovýho S-Maxe.
😉
Futurista
Já si myslím, že jednoduchej a nenáročnej benzínovej motor je každej, o kterej se jeho majitel nebo uživatel stará jak velí rozum. Výměny oleje, rozvody... Skyactive, TCe, VTi, nakonec snad i ty TSI už budou držet...

Pos.at se může cokoliv.
Avatar - PepaJ
PepaJ
.. kdyz se zastavis u mazdy..tak tam jich najdes v kazdem modelu nekolik😊)
Avatar - PepaJ
PepaJ
.. kdyz se zastavis u mazdy..tak tam je najdes v kazdem modelu nekolik😊)
Prius/Auris/CT200h maju jednoduchsie pohonne ustrojenstvo nez tato Skoda 😉
ericn
... kdy mi přijde nová jako služební auto. Když jsem ji měl na test, dojezd při plné netankování byl 680km na bezin + 390km na plyn, tedy nějakých 1070km v kombinaci.
Což je slušné - 1700km nevěřim 😉
Avatar - jimmbo205
jimmbo205
Ale jo, já tomu i věřím.. čemu nevěřím je ta "běžná jízda" .. Protože těch 4,3l benzínu na 100 spíš ukazuje na to, že jel dost na spotřebu..
ericn
No já jsem na to hodně zvědavý, kolega si ji zatím pochvaluje 😉
tesnav
Každý má totiž úplně jinou představu o tom, co to je ta "zcela běžná" jízda. Pro mne to určitě není to, že jedu se spotřebou, která je o třetinu menší, než má s daným autem průměrný řidič.
Mino21
Běžnou jízdou bych rozuměl jízdu, která je shodná s průměrem okolního provozu.
Avatar - baca42
baca42
No právě, v severských zemích se smí na dálnici 90km/h , tak běžná jízda je třeba 80km/h. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jak se ti líbila dynamika? Bez okolků bych ji vyměnil radši za silnější 1,2TSI. Jel jsem ji v kombiku a opravdu bída 😐 Vůbec se jí nechtělo do otáček.
ericn
Upřímně Ozzy, přišla mi celkem svižná. Cca jako 1.4TSi s 90kW 2G, rozhodně lepší jak 1.2TSi 77kW. Navíc máš výrazně delší dojezd. Nicméně první dojmy dám určitě do blogu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajímavé, já jel čerstvým vozem, možná to bylo tím, že auto nebylo zajeté 😄
ericn
Tak je to možný, já měl na test kousek najetými 13tis km 😉
Avatar - Norge
Norge
..ak dovolíte pár postrehov, kedže žijem v Nórsku, trasu som absolvoval viac krát a aj lepším variantom, ale teraz komu uvedenému : tak za prvé diaľnica z obchvatu Berlína na Roztok a Sassnitz je smer ktorý ma slabšiu intenzitu dopravy a rýchlosť obmedzená na 120km/h a oproti takej A7 je to ľudoprázdne miesto. Po druhé kedže sa uvádza že trasa išla cez Kodaň, znamená to, že využili morské mostové prepojenie medzi Swedskom a Danmark, obchvat Kodane je celkom slušný lievik, niečo ako Hamburg či Munchen a za tretie diaľnica vo Švédsku má spred limit 120, 110 a 80km/h, kdezto tá v Nórsku ani nie je diaľnica a rýchlosť je obmedzená na 80 a 90, miestami 100km/h ...
Tak tempomatom na 90 až 110km/h ...bez klímatizacie a zavretými oknami, možno ...

Ja robím podobnú trasu z Nórska a čisto z diaľnic, jeden obchvat Berlína a jeden trajekt s 3.L V6 v automate za 8,2 L/100 z klímou a ľahkým rýchlostnom nadlimitom bez vedcsej snahy.
Mimochodom testom zvolená trasa je finančne a časovo nevýhodná, napr.iba most do Švédska je 100eur
:😉
Joab
No vida, hned to dava lepsi smysl. Az na tu poznamecku o tom, jak museli jet svizne, aby stihli trajekt..😊
jam2015
môže zaujímať napr. Ukrajincov, keď pôjdu smerom na západ a nakúpia PHM za pár hrivien
😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
aktualne kurzy NBU😒br /> as at 18.08.2015
100 US Dollar 2201.8809
100 EURO 2444.0878

zakze € za 24,40 a benzin N95 na "pochybnych" pumpach za cca 22-22,50 a "normalnych" pumpach cca +/- 24 UHA...
hlavne ked v zmenarnach alebo bankach to € nekupia pod 25,50...

Ako vidis, az taky velky cenovy rozdiel oproti nam to nieje... [odkaz] - dole.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Když jsem jezdil s krátkým Golfem 1,4 TSi 92 Kw měl jsem průměr při běžné jízdě 5,65 za zhruba 20 000Km dle dotankování. Při cílené ekojízdě jsem se dostal tak na 4,9 ale to vyžadovalo opravdu velké sebezapření. S jedničkovou octávou 1,9TDi 66Kw mám dlouhodobý průměr 5,1 a při ekojízdě lze jet tak za 3,9. A to je jedno ze skutečně nejůspornějších aut. Auto na CNG je min o 100 Kg těžší takže nutně musí brát víc. I kdyby přefoukli pneu, jeli bez klimy, světel tak těm 4,3l na benzín prostě nevěřím. To by se snad museli loudat na dálnici 80-90, z kopce vypínat motor a podobné nesmysly. O Svižné jízdě nemůže být ani řeči.
_MT_
Jak se ti změní spotřeba, když přibereš "silného" kamaráda?
Hugi_77
Všechno beru - jenom prosím nikdy nesrovnávejte "jedničkovou oktávku v dízlu" s novým golfem s TSI.
20 let rozdílu v konstrukci a koncepci je propastný, kultura projevu a cestování jako z jiných galaxií. Chápu ale že oka mnohých zaslzí při vzpomínce na jedničkové chrochtáky, které sice jely na vzduch ale byly slyšet a cítit na kilometr daleko...

Jinak za mně CNG samozřejmě dává smysl. Ve firmě máme plničku (mimochodem nás 1kg plynu vyjde i s náklady na provoz do 9,-Kč) a jak samotná technologie tak technika (vozový park) je bezproblémová, servis techniky není cenově o nic náročnější než např. nafta.

Co se týče Octavie - velikost nádrže je za mně schválnost - správně projektovaný dojezd by měl být kolem 850km CNG a 150km benzín. V takovém provedení dává smysl i jako rodinné auto.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
JJezdím s oběma auty a srovnával jsem jen spotřebu, nic víc nic míň. Jen jsem chtěl poznamenat že Octa 1,9 TDi je přes je při běžné jízdě ve spotřebě téměř nedostižná. Takže mi přišlo opravdu absurdní aby někdo jak autor píše svižnou jízdou zajel s 1,4 TSi 4,3L. To je prostě nesmysl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tyhle pohádky o jedničkových Oktáviích bych někdy rád viděl naživo >😁

Se služební 1,9 TDI (2004, kombik, 66kw) jezdím v prumeru za 6 (když se snažím tak 5, ale fakt snažím), jelikož je na GPS tak dálniční limity nepřekračuji a jezdím tempomatem.

To i s II. po fl 1.9 TDI PD 77kw (taky kombik) dokážu jezdit za stejno.

Nevim, jestli to neumim, ale na svých soukromých vozech jsem dosahoval stejných hodnot a to byly auta o třídu větší (objemy podobné, výkony trochu vyšší).

Mluvím o kombinované spotřebě s lehkou nohou, ne o extrému co ukáže PP.

Za 3,9 si jel 80km/h po rovině že? >😁
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Tak když se podíváš na spritmonitor, tak je průměr ze ze 134 vozů Octa TDi 66Kw 5,4. Pokud s s tím někdo jezdí za 6 tak jezdí s prominutím prasácky nebo máš prostě smůlu na méně povedený kousek. Já se s TDi dostal přes 6 snad jen jednou, když byla plně naložená a 4 kola na střeše. Jo těch 3,9 jsem jel po normálních silnicích na trase Horažďovice-Plzeň lehce kopcovitá, hodně vesnic jízdní průměr něco přes 75 Km/hod. Mám s ní najeto přes 300 000km takže vím o čem mluvím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No Horažďovice - Plzeň, to je přesně ten typ trasy, kdy jen jedeš po hezké okrsce a kroutíš volantem. Pokud nemusíš moc předjíždět kamiony, nebo pořád brzdit, je to ideál. Nevím, jestli je to špatný kus, má už taky přes 300 tisíc, ale ta spotřeba moc dolu už nepoleze.
ericn
Jo Ozzy s OII 1.9TDi jsem nejméně jel za 3.3l v Norsku po silnici A6 z Osla do Trondheimu, ale tempomat na 80km/h a skoro jsem spal - všude radary >😁
Btw průměr v Čechách za ujetých cca 150tis km se ustálil na 5.4l
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takhle sem jel za 4 litry i s Mondeem nebo s Lagunou DCI co sem měl >😁
ericn
Jo přesně, ale při normálním mixu - okreska/dálnice/město kolem limitů se dostávám mezi 5-6l/100km OII 1.6TDi a u benzinu 7.5-8l u P5008 😉
Flajzi
To by mě vážně zajímalo, za jakou cenu (kč/kWh) vám prodává váš dodatel zemní plyn, když tvrdíte, že 1kg plynu i s náklady na provoz máte do 9,- Kč (předpokládám, že bez DPH, když jste firma)...
Když vezmu nejlevnější tarif od RWE, tak ten prodává pro velkospotřebitele (nad 63 MWh ročně) zemní plyn za cenu 1,05 Kč bez DPH za kWh.
1 m3 je roven přibližně 10,62 kWh, takže 1 m3 prodávají za 11,151 Kč bez DPH.
1 kg se rovná přibližně 1,4 m3, takže prodávají 1 kg CNG za 15,60 Kč bez DPH.
A Vy chcete tvrdit, že máte náklady CNG do 9 korun včetně amortizace kompresorů, nákladů na provoz a servis, když RWE prodává pro odběratele nad 63 MWh ročně "holý plyn" za cenu přes 15 korun za kilo?
Hugi_77
Cena je pod 0,7 Kč 😄
Pro nás prakticky zanedbatelná položka 😄
Flajzi
No i tak to nevychází. Abyste měli 1 kg CNG za 9,- Kč (včetně amortizace, servisu, provozu plynové stanice), tak byste museli odebírat plyn kolem 0,40 Kč za kWh, což je nesmysl. Těch 9,- Kč za 1 kg mi vychází jako "holý plyn". Amortizace, servis, provoz bude dělat min. 30% navíc k této ceně.
Avatar - MGRR
MGRR
Kluci co
1. klimatizace...
2. Odbornik na uspornou jizdu 😄
3. Jizda v zemi, kde se jezdi pomalu. Kdo jezdi na limitu, je povazovan za agresivniho ridice...
4. Pry zapsano do knihy rekordu... zalepene nadrze s razitkem pri odjezdu...?

Jako za komunistu, ale chapu, ze Skoda dobre plati...
Avatar - MGRR
MGRR
Kazda CNG pumpa jinak tlakuje... hrat se da s cisly ruznym zpusobem. Ovce prectou, reknou hura...

Kdyz alternativu, tak LPG ktere natankujete vsude, bez front a vyhledavani cerpacich CNG stanic. V cizine si nemusite s CNG ani skrtnout.

Kdysi jsem mel stejna auta se stejnymi motory. Jedno CNG a druhe LPG.

LPG za stejne penize dojede o 1/3-1/2 dal a je mnohem levnejsi. Bez front a hledani CNG cerpacek v dirach...

To CNG auto si koupil můj soused. Musel po dvou letech měnit nádrž, která je mnohem dražší než nádrž na LPG, kterou Vám mimochodem vymění za každým rohem. CNG servis je problém, tady navíc musíte jezdit do značkového a koncern má problémy s ventily těchto nádrží. Pro jeho výměnu je zapotřebí všechny nádrže vyndat spodem a to nebude nikdy zdarma... nějaká kulance se vždy hodí.
_MT_
To je sice pravda, ale nádrže mají nějaký limit. Oficiální údaje jsou pro 20 MPa, pokud si dobře pamatuji. Pumpa ti může dát kolik? 25? Když máš štěstí. Nemusí to být ani těch 20. Lze tedy natankovat více, než je oficiální kapacita.

Výměna nádrže po dvou letech však není normální.
fisero
Na západ od nás je CNG plniček nepřeberné množství. A v dnešní době GPS i v kalkulačce opravdu není problém mít v navigaci POI s plničkama celé Evropy.

Konkrétně u nádrží na CNG od VW se musí každých 10 let provést tlaková zkouška. Životnost bych hádal i delší.
Avatar - MGRR
MGRR
[odkaz]

Velké množství VW aut s rezavými nádržemi už od 60.000km.

Cena výměny lahví 3.500-4.500euro mimo běžný servis auta. V CZ to polovinu stát nebude 😊
Avatar - Citrák
Citrák
Podělím se o své zkušenosti s průměrnou spotřebou paliva za celý rok. Jezdím denně do práce celkem 60 km v okolí Liberce. Měl jsem Citroen BX 1,6 na LPG s průměrnou spotřebou 8 ltr/100 km, pak Xantii 1,8 LPG, ta jezdila přes 9 ltr/100 km. Všichni básnili o TDI Octavii. Koupil jsem pěkný kus 1,9 TDI PD 77 kw a jezdila za 5,5 ltr nafty. Přechod z komfortu Citroenů do tuhé Octavie se nepovedl. Po dvou letech jsem ji prodal a koupil poprvé nový vůz. Toyotu Auris 1,6 benzín. Mám ji dva roky a jezdí za 6,5 ltr/100 km. Je tichá a pohodlná. O víkendu jsem jel z Hrádku nad Nisou přes Liberec a Hradec Králové do Náchoda. Cesta tam se čtyřmy dospělými a plným kufrem, zpět sám. Po 300 km počítač ukázal spotřebu 5,0 ltr/100 km. Uznávám, byla to eko jízda do 100 km/hod. a počítač určitě taky trochu kecá. Chci jenom říct, že úsporně na delší vzdálenosti a přiměřenou rychlostí se jet dá. Kdo jezdí s TSI motory nové čtyřventilové generace s ozubeným řemenem, jistě souhlasí, že ty jezdí úsporněji, než ty původní.
Avatar - MGRR
MGRR
Já CNG vyprovodil z baráku velmi rychle, po tom co jsem denně stál fronty, přeposílal si faktury s Pražskou plynárenskou/jejich slevová karta a několikrát jsem dost zajížděl=hledal CNG pumpy a prostě nenatankoval, protože zavřeno, nebo nemám jejich speciální platební kartu k jejich CNG terminálu.

Jezdíme všichni benzínovými Priusy, ale mám doma pár let AWD Previi se sekvenčním LPG a teď jsem si nechal předělat 2,4i Camry na sekvenci Tartarini.

Naprostá pohoda, tankování bez většího hledání pump, žiji většinou v Německu a tam je LPG pistole na stojanu benzínu poměrně běžná záležitost i na dálnicích. spíš je neběžné LPG vedle benzinky.

Nikdy jsem LPG, ani CNG nechtěl, ale plná nádrž u stálé 4x4 dodávky 2,4i za 700-800kč a dojezd 400km (mám menší 57L nádrž) je fajn.

U 2,4i Camry najedu 500km na podobnou nádrž.

Nikdy nespořím, na Německý Gas ujedu trochu víc/lepší kvalita plynu.
Mig_35
Diky za info. O přestavbu jsem se zajímal a koukal jsem, že US výrobci nabízejí kevlarové a podobné nádrže na CNG... To by mohlo pomoct ne? Jinak v Brně jsou dvě nebo dokonce tři tankovací stanice, jedna u výjezdu na Prahu/Bratislavu, jedna na Olomouc... A dvě z nich nonstop...
Řidič007
Krabicoidní neaerodinamické škodovky jezdí ve skutečnosti z daleka větší spotřebou než ukazuje počítač. Fyzikální zákony platí totiž i pro škodovky. K těm citroenům - také mám rád pohodlí, ale bohužel "koule" tak cca před měsícem skončily a už nebudou.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tím později se ti plyn vyplatí. >😁
Nechápu EU, proč nepodporuje plyn více. Už dávno se mohlo jezdit bez dieslů bez dotací.
A tie tankovania boli 2 - auto ma 2 nadrze.
Řidič007
že tomu spousta lidí věří a škodovku si koupí. Na druhou stranu, uvedená spotřeba zase není rekordně malá. Stačilo mít škodovku o něco déle na špalku a natočit si spotřebu ještě menší. Snad příště...a bude nový rekord!
Nickk406
No pěkný ale i ze starším 2.0 HDI které má 80.litrů nádrž se dá ujet na delší vzdálenost 1200 Km na půlku nádrže v průměru kolem 5 litrů tak mě to nepřijde jako nějaká bomba tato informace.

Sice palivový pohon je zcela odlišný ale i tak....
rembaz
aj ked len malo kto tu octaviu soferoval.

Ja som ju kupil niekolko mesiacov dozadu v combi verzii a na napriklad na ceste z prace domov, 25km, 30%dialnica, 30%okresky, a zvysok rozkopane mesto mam spotrebu 3.3kg. S tym ze idem sam, bez batoziny, zapnuta klima ale vypnuty start stop.

Takze ak by som vypol klimu a zapol start stop, tak by sa spotreba pod 3kg dala dosiahnut. Samozrejme ze je to ekologicka jazda. Clovek nesliape na plyn, zbytocne nebrzdi atd.

Pokial sa vobec nekontrolujem tak mam spotrebu okolo 4-4,5 kg. Dlhodoba priemerna spotreba 3.7kg podla palubneho pocitaca...