Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Výrobce je neustále nucen zvyšovat výkon a jak na to teda. Buď zvětšit objem nebo pomocí otáček. To bychom měli za chvíli motory jak u náklaďáku nebo by motory točily
9t ot, ale dole by byly úplně mrtvé. Turbo se mi jeví jako nejlepší možnost jak zvedat výkon. Není to stejné jako přefoukaný tříváleček.
9t ot, ale dole by byly úplně mrtvé. Turbo se mi jeví jako nejlepší možnost jak zvedat výkon. Není to stejné jako přefoukaný tříváleček.
Zapoměl si na to modernizovat motor a taky na kompresor.
Použitím proměnného časování ventilů, přímého vstřiku, moderního sání, sportovnějších svodů atd se dá nahonit docela slušný výkon a kde to nestačí jde přidat kompresor, který umí přidat dalších 120-200 koní. Pokud se bavíme o V8.
Použitím proměnného časování ventilů, přímého vstřiku, moderního sání, sportovnějších svodů atd se dá nahonit docela slušný výkon a kde to nestačí jde přidat kompresor, který umí přidat dalších 120-200 koní. Pokud se bavíme o V8.
Když člověk porovná současnou a minulou generaci C coupé 63 AMG, tak je přeplňování úplně zbytečné. 510 vs 507 koní, váha stejná, zrychlení minimální rozdíl, který spíše dělá převodovka a aerodynamika. Zvukově se turbomotor atmosféře nevyrovná. Krotký vzhled x slušná chlapská divočina....pro mě trochu nová generace zklamání. Výhodou je moderní luxusní interiér, ale zase spousta těch elektronických udělátek a asistentů v cupé pro radost není potřeba.
Chlapi vše pravda, ale atmosféra už nejde líp doladit, to turbo má furt potenciál.
Sám mám atmo 2,5. 😉
Sám mám atmo 2,5. 😉
To je teorie. Praxe je ovsem takova, ze 99% turbomotoru by slo adekvatne nahradit atmosferou.
O tom nepochybuju a je za těmi turby asi nejspíš pochybná zelená lobby než nějaký technologický pokrok. Nic mě totiž nepřesvědčilo, že 1,0 turbo s 3 válci bylo lepší koupí než 2,0 atmo se čtyřmi (výdrž, spotřeba...). Podobné to bude i v případě 6,2 atmo V8 vs. tady to 4,0 biturbo.
musim uznat, ze ked som pozeral na ten motor a pochopil, preco napr. davaju max. toc. momentu az v 2200 rpm, tak ten motor bude aj usporny. Totiz, v pripade ze s nim budes chciet jazdit s lahkou nohou, tak tie turba takmer vobec fukat nebudu, takze malo vzduchu, k tomu malo paliva, do mensieho objemu ako 6,2 - v tom vidim jeho dobru stranku. Uz teraz mu pisu mensie cisla ako "nasmu" 4.0 TFSI. Dokonca je aj lahsi. Pre nejake tahanie "vodspodu" to mozno nebude to co "nas" 4.0 TFSI, ale kto chce nejaku dynamiku, nebude to dusit na 2000 rpm, ze 😉
Nie, tento downsizing by som proste nekritizoval 😉
Nie, tento downsizing by som proste nekritizoval 😉
naprosto s Tebou souhlasím. TOhle je podle mne ideál do kategorie takovýchto aut.
80% práce, 20% zábava na okruhu (v reálu tak 99 vs 1😖
80% práce, 20% zábava na okruhu (v reálu tak 99 vs 1😖
Z fyzikálního hlediska záleží výkon spalovacího motoru jen a pouze na třech veličinách : zdvihový objem, střední efektivní tlak a otáčky, z nichž se výkon vypočítává. Na ničem jiném.
Jak píšeš o modernizaci motorů jedná se v konečném výsledku o zlepšení některé z těchto veličin. Konkrétně otáček a středního efektivního tlaku. Způsobů, jak na to, je ale milion, jde o cenu, výrobní možnosti, předpisy, materiálové možnosti a limity a ....... .
(Jen pro doplnění)
Jak píšeš o modernizaci motorů jedná se v konečném výsledku o zlepšení některé z těchto veličin. Konkrétně otáček a středního efektivního tlaku. Způsobů, jak na to, je ale milion, jde o cenu, výrobní možnosti, předpisy, materiálové možnosti a limity a ....... .
(Jen pro doplnění)
Vzhledem k trendu snižování hmotnosti není nutné zvyšovat výkon. A i v těchto výškách si případně vystačíš s několika málo kilowatty, když už to musí být.
fOE
Jedna z vubec poslednich V8 v evropskych strednich (a ne ledajaka, ale rovnou 510 konova V😄 a tady se resi tvar koncovek vyfuku, nissany 370z, toyoty gt86 a jina "zverstva". >😁 Ach jaj.
K C 63 AMG, podle me coupe neni hezci (a ani lepsi) nez sedan. Zad ktera funguje na S Klasse tady na mensim "tele" uz nepasuje, nejak to nenin ono. Technika je ale bez debat. V8, vykonu na rozdavani, charakter, zvuk u AMG vzdycky umeli a tady hadam to nebude jinak... jen (zase) skoda te nadvahy. Kdyz to M3 umi o 200kg lehceji nechapu kde delaji v MB chybu. Takto to tak jako v predeslych inkarnacich pasuje C znovu "jen" na rytire autobahnu spis nez mistra okresek. Ale i to je mozna dobre, autobahn by mel mit sveho hrdinu. 😄
K C 63 AMG, podle me coupe neni hezci (a ani lepsi) nez sedan. Zad ktera funguje na S Klasse tady na mensim "tele" uz nepasuje, nejak to nenin ono. Technika je ale bez debat. V8, vykonu na rozdavani, charakter, zvuk u AMG vzdycky umeli a tady hadam to nebude jinak... jen (zase) skoda te nadvahy. Kdyz to M3 umi o 200kg lehceji nechapu kde delaji v MB chybu. Takto to tak jako v predeslych inkarnacich pasuje C znovu "jen" na rytire autobahnu spis nez mistra okresek. Ale i to je mozna dobre, autobahn by mel mit sveho hrdinu. 😄
Hmotnost se sice snadno kritizuje, ale vztah mezi hmotností a schopnostmi není vůbec jednoduchý a ani nevíme, co je v hmotnosti započítané. O jaké hmotnosti vůbec píšeš? Myslel jsem, že oficiální údaje ještě nepustili.
twistedTSD
Přijde mi, že design okopírovaný z eSka zde NEfunguje více než na ostatních variantách. Po takovém předchůdci je to škoda, a taky pradox vzhledem k tomu, jak se dnes Mercedes snaží profilovat.
_MT_
Když se tu ten článek znovu objevil, tak jsem čekal, jestli tu bude tabulka s technickými údaji (hlavně s tolik diskutovanou hmotností) a nějaké podrobnosti. Nebyly, tak jsem šel přímo ke zdroji a jaké to překvapení (vlastně ani ne), že Daimler publikoval, co mě zajímalo, už v den, kdy tenhle článek vyšel poprvé.
staci sa pozriet na starsie CLK AMG... [odkaz]
K tomu kupé....prý váží 1800 kg...tak tady tedy nechápu, protože tolik měla i předchozí verze cca, která nebyla z hliníku (jen kapota u ed. 507)...
K tomu vyšší dph a spotřební dan, to udělá asi 1,50. babišovo bio palivo další kačka. Větší marže pumpařů taky další kačka.
To už máme 3,50
Takže bez toho by stál litr 27 a být nižší kurz dolaru, stál by litr tak 24-25 kč no.
.... "je poháněn čtyřlitrovým osmiválcem biturbo, který má ve standardu výkon 349 kW a točivý moment 650 N.m a bude jezdit s průměrnou spotřebou mezi 8,6 a 8,9 litrů na sto kilometrů, což odpovídá emisím CO2 200-209 g/km. To má být jako vtip?? >😁 >😁 >😁
na eletriku soudruzi by to jezdilo za 2,6L/100km 😉 [odkaz] [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
[odkaz]
ono ta hmotnost... to bude aj ta mega vybava... ved sa len pozri.... MB uz nevie co by vsetko do tych svojich aut dnes dal ( spartanske kupatka dnes uz ani nemas .. snad lotus este ) .... a potom samozrejme treba mega vykony ... a vahe to neprospieva ... jedno s druhym
ja tady v Praze prave videl nove Mustangy jen bez oznaceni nebo tak rychle ze jsem nevidel na bok, a z tech 5 kousku to byli 4x bez oznaceni urcite pac stali a ja kolem nich prosel a 1x podle zvuku bych rekl prave 8 valec co me predjel na jizni spojce, tohle rozlouske az Ford jestli treba nekdy zverejni procenta prodeju motorizaci
Ecoboost má v podstatě stejný výkon a o tolik lehčí nebude. Plus tam bude turbodíra >😁
A stojí stejně skoro 😄
Není to sporták, prostě jěn pěkné a levné kupé. Ale umí už i jezdit rychle. Narozdíl od dřívějších verzí.
K 4válci má v USA ještě dost lidí averzi. V Mustangu už býval a díru do světa neudělal.
6,2 má vette nebo Hellcat třeba. Ten motor jsem měl možnost vyzkoušet od MB, několik stovek km a byl fantastický.
6,2 AMG nevím co byla nebo ne, ale výkony v rozemzí od 450 - 650 koní, nebýt eko nesmyslů, nebylo třeba ji nahrazovat.
Hellcata Challengera jsem si byl prohlédnout v Impextě - krásná Amerika. Je velký, ale není o tolik větší než tady to cupé nebo těžší, jak by člověk očekával. Vette je v USA dostupné sportovní auto. Jako supersport je spíše vnímaná Z06.
Jinak souhlas 6,2 v C coupé bylo šílené, ale to na tom bylo právě zajímavé a tím se AMG lišilo od německé konkurence.
A 590 HP už je docela solidní záležitost
Ale myslim, ze si asi priplacet nebudes, vid.... 😄
fiat 2.0 20V turbo ( 1,3 tony, 162kw, zrychl 6,5s , 10L spotreba, 250km/h )
zo sucasnych aut by to boli povedzme nissan 370Z, genesis coupe alebo RCZ R .... ono tych prikladov je iste viacej.... to len tak narychlo .... co ma napadlo ... moj subjektivny pohlad....
Druhá vec je tá, že bežné produkčné Mercedesy pokiaľ si dobre pamätám neboli ani vo svojej dobe ľahké váhy. Proste zákazník Mercedesu nechce puristický stroj, on chce dobre vybavenú a u AMG aj pekelne rýchlu mašinu vhodnú aj na každodenné použitie.
PS: Tá spotreba u Fiatu ti vyšla ako? Mal som Bravu 1,6 16V a tá mala v meste písanú 12,3 mimo 6,5 a kombinovanú tuším 8,4. A keď mu človek trosku dal za uši, tak tých 12 mimo mesta nebol problém. O Coupe som uvažoval, jeden turbo od vás z KE som aj skúšal a priamo majiteľ mi sám povedal, že za 10 sa dá, ale len s veľmi ľahkou nohou. >😁
Mercedes prostě jde tou cestou, že každému dokáže vyhovět, takže jestli chceš "závodní výfuk" a užívat si pohledy koček z bulvárů, nebo cestovat rychle a komfortně, máš na výběr. Tak kde je problém?
To že mam vzadu malý laufy - na to se*e pes.