Mercedes-Benz před několika dny oficiálně odhalil nový model C Coupe ve verzi AMG C63, nyní k prezentaci přidal také tři videa. Automobil bude dostupný ve dvou výkonových variantách a maximálně pojede až 290 km/h.
alebo lepsie povedane tie hranate diery....... nevyzeraju moc pekne... a povedal by som ze az neprirodzene trcia za autom [odkaz] .... akoby sa zaroven aj snazili nahradit funkciu naraznika .. MB to vie aj krajsie spravit...
4 litre je stale v podstate fajn objem .... ale samozrejme voci 6,2 litra ... to je neskutocny prepad... to je pokles o vyse tretinu.... a podla mna nepotrva dlho a aj toto vykonne auto dostane nejaky vytuneny 4 valec... s dvoma alebo troma turbami..... mozno uz v dalsej generacii to padne objemom na nejake 2 litre... uvidime.... pritom este mam celkom v cerstvej pamatati ako sa objemi a pocty valcov zvacsovali... ako M3-ka dostala miesto setvalca vacsi osemvalec a podobne.... ako dostal passat 8 valcov a podobne... bejvavalo .... za par tokov bude standard 3 valec.. od maleho auta az po strednu triedu... vykon sa uz bude pridavat nie valcami ani objemom ale poctom turboduchadiel ( pripadne pridavnym elektromotorom ) .... pocet valcov uz bude konstantny ( v rozsahu 3-4 valce )
Bohužel. Tento trend, hlavně v Evropě, je smutný! Ale tak můžem se proti tomu bránit... nevolit zelené a ekodebily a nekupovat ekologické tříválce. Vzhledem k zájmu o Mustangy v Evropě bych řekl, že tu je dost podobně smýšlejících lidí. Další věcí je šíleně zdaněné palivo - vždyť teď je ropa opravdu levná....
K tomu kupé....prý váží 1800 kg...tak tady tedy nechápu, protože tolik měla i předchozí verze cca, která nebyla z hliníku (jen kapota u ed. 507)...
jj
.... "je poháněn čtyřlitrovým osmiválcem biturbo, který má ve standardu výkon 349 kW a točivý moment 650 N.m a bude jezdit s průměrnou spotřebou mezi 8,6 a 8,9 litrů na sto kilometrů, což odpovídá emisím CO2 200-209 g/km. To má být jako vtip?? >:D >:D >:D
na eletriku soudruzi by to jezdilo za 2,6L/100km ;-) [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
no ak vazi 1,8 tony... tak to nie je zrovna malo..... popravde mne je ovela blizsia svojim poslanim svojim sarmom a principom lahucka 200 konova toyota GT86 alebo MX5 od mazdy .. ako takyto 1,8 tonovy mamut so zrychlenim 4s a 500 konmi
ono ta hmotnost... to bude aj ta mega vybava... ved sa len pozri.... MB uz nevie co by vsetko do tych svojich aut dnes dal ( spartanske kupatka dnes uz ani nemas .. snad lotus este ) .... a potom samozrejme treba mega vykony ... a vahe to neprospieva ... jedno s druhym
pritom taky nissan 370Z s 3,7 litrovym motorom ktory sa uz nejaky ten piatok predava... to uz svojho casu vedel uhrat na 1,5 tony... a vazi tolko dodnes... samo... nema 500 koni.... ale ani to nepotrebuje aby bol agilny.... kedze je 300 kg lahsi ako tieto hypermoderne mamutie hviezdy.... a ja sa vsadim ze s nim bude aj viac zabavy ako s tymto naslapanym medourom....
Hmotnosti se typicky udávají bez výbavy (tedy s minimální výbavou). Ale je to cestovní kupé, ne hardcore sporťák. A nikdo tě nenutí kupovat AMG, pěknou dynamiku poskytnou i slabší verze. Vzhledem k tomu, jak se tu prezentuješ, bych řekl, že ani nebudou dělat tak pomalou (zážehovou) verzi, že by ti s přehledem nestačila.
a byli by u tech prodeju Mustangu v Evrope i podily prodeju mezy 2.3 a 5.0? pac zajem o Mustanga bejt muze a je to dobre, ale dulezite je spise o jaky z motoru, aby to totiz davalo smysl s tim co pises ;-)
ja tady v Praze prave videl nove Mustangy jen bez oznaceni nebo tak rychle ze jsem nevidel na bok, a z tech 5 kousku to byli 4x bez oznaceni urcite pac stali a ja kolem nich prosel a 1x podle zvuku bych rekl prave 8 valec co me predjel na jizni spojce, tohle rozlouske az Ford jestli treba nekdy zverejni procenta prodeju motorizaci
Nedivil bych se, kdyby byly prodeje ecoboostu vuci osmivalci vetsi v USA. Kdyz si u nas nekdo koupi mustanga, tak mj. prave kvuli V8. Turboctyrvalcu jsme tu presyceni, narozdil od amiku, kteri je vitaji.
V6 Mustang je tam auto pro studenty, sekretářky atd.
Není to sporták, prostě jěn pěkné a levné kupé. Ale umí už i jezdit rychle. Narozdíl od dřívějších verzí.
K 4válci má v USA ještě dost lidí averzi. V Mustangu už býval a díru do světa neudělal.
Sedan má lehce přes 1,7 (C63), 1,8 by tedy bylo překvapující. I když je pravda, že v případě S-Klasse udávají u kupé vyšší hmotnosti než u sedanu se stejnou motorizací, převodovkou a pohonem.
To je pravda, ale ctyrlitr V8 ma tech pul litru na valec, coz je pry idealni hodnota z hlediska termodynamiky, efektivity, chuti na otacky... Dalsi fakt je, ze i ta osmivalcova M3 mela stejny objem, audiny taky... 6.2 litru nema ani mustang.
Pochybuju, ze si toho lagu nekdo vsimne a stary motor taky nebyla nejaka blbuvzdorna atmosfera ze stare skoly, ale defacto polozavodni motor. Jinak vette a hellcat jsou prave uplne jina auta. Hellcat je vetsi a tezsi, no a Corvette je supersport. Do cecka mi ten ctyrlitr docela sedi.
No já jezdím GLA 45 a tam ten lag je, zvlášť v komfortním módu. I když je to skvělé auto - na každodenní provoz.
6,2 AMG nevím co byla nebo ne, ale výkony v rozemzí od 450 - 650 koní, nebýt eko nesmyslů, nebylo třeba ji nahrazovat.
Hellcata Challengera jsem si byl prohlédnout v Impextě - krásná Amerika. Je velký, ale není o tolik větší než tady to cupé nebo těžší, jak by člověk očekával. Vette je v USA dostupné sportovní auto. Jako supersport je spíše vnímaná Z06.
Tak motor v A45 neni, az na litrovy vykon, zas takova slava. Jinak jasne, motoru 6.2 je skoda, ale jeho absence ve vetsich modelech me mrzi vic, nez v Ccku. Jinak dostupny sportak je mozna tak genesis coupe. Corveta rozhodne ne.
No to je relativni, ale jako dostupna se berou vetsinou auta do 25k. Sportaky typu Celica staly pod 20. Jasne, ze je vette levnejsi, nez ferrari, ale s tou dostupnosti bych to zase neprehanel.
Dvoulitr nafoukaný na hranici možného a čtyřlitr s podstatně nižším litrovým výkonem a dostatečným potenciálem i bez přeplňování, to jsou dvě různé věci.
Hranice možného je úplně jinde. O to nejde, spíše o charakter turbomotorů obecně. Jinak souhlasím. Ale jsem toho názoru, že auta na zábavu by se neměla podřizovat zelenému CO2 diktátu a honbě za papírovou spotřebou. Kvůli tomu se ta auta neprodávají.
u auta za 70 tisic eur si myslim nie som sam kto by si tych 1000 eur uz priplatil za krajsie vyfuky .... len skoda ze tento "zaklad" moc krasy zozadu nepobral.... clovek aby si dnes za vsetko len priplacal a priplacal ... kde su tie casy ked uz auto bolo paradne aj bez daslich 10 financnych dodatocnych zasahov zakaznika a postacil mu aj polovicny vykon aby spravilo vacsiu paradu ako tento medour...
tieto auta by som uprednostnil pred surovym vykonom akehokolvek AMG mamuta:
honda s2000 ( 1,2 tony, 176kw, zrychl. 6,2s , 10L spotreba, 241km/h )
fiat 2.0 20V turbo ( 1,3 tony, 162kw, zrychl 6,5s , 10L spotreba, 250km/h )
zo sucasnych aut by to boli povedzme nissan 370Z, genesis coupe alebo RCZ R .... ono tych prikladov je iste viacej.... to len tak narychlo .... co ma napadlo ... moj subjektivny pohlad....
A stále sa bavíme o minimálne 2 + 2 miestnom kupé strednej triedy? Z toho čo si vymenoval tak akurát Fiat Coupe, Genesis, mňa ešte napadla Calibra a 406 od Pinninfarinu. Ale Turbo od Fiatu či Oplu boli tiež vrcholové motorizácie a za kopu (z dnešného pohľadu) bežných vecí bolo treba priplácať. A tie autá tiež neboli za babku. >:D
Druhá vec je tá, že bežné produkčné Mercedesy pokiaľ si dobre pamätám neboli ani vo svojej dobe ľahké váhy. Proste zákazník Mercedesu nechce puristický stroj, on chce dobre vybavenú a u AMG aj pekelne rýchlu mašinu vhodnú aj na každodenné použitie.
PS: Tá spotreba u Fiatu ti vyšla ako? Mal som Bravu 1,6 16V a tá mala v meste písanú 12,3 mimo 6,5 a kombinovanú tuším 8,4. A keď mu človek trosku dal za uši, tak tých 12 mimo mesta nebol problém. O Coupe som uvažoval, jeden turbo od vás z KE som aj skúšal a priamo majiteľ mi sám povedal, že za 10 sa dá, ale len s veľmi ľahkou nohou. >:D
no, víš, vše je o preferencích. Uvědom si, že tohle auto je sice raketa na kolech, ale pořád je to především cesťák. Já upřímně bych třeba výfuk AMG performance nevolil, protože toto auto bych měl na běžný provoz, s tím, že si s ním užiju spoustu zábavy, ale ve většíně případů bych ho pužíval na přesuny. Nevím jak Ty, ale já ročně najedu něco přes 60tis.km a v tu chvíli upřednostňuji zrychlení, komfort a občas i nějakou tu zábavnost. To vše Ti standartní AMG dopřeje v míře vrchovaté a věř, že i s normálními výfuky zní hezky. S AMG performance je posledních 100km ze 600km cesty už pomalu na hlavu.
Mercedes prostě jde tou cestou, že každému dokáže vyhovět, takže jestli chceš "závodní výfuk" a užívat si pohledy koček z bulvárů, nebo cestovat rychle a komfortně, máš na výběr. Tak kde je problém?
To že mam vzadu malý laufy - na to se*e pes.
Výrobce je neustále nucen zvyšovat výkon a jak na to teda. Buď zvětšit objem nebo pomocí otáček. To bychom měli za chvíli motory jak u náklaďáku nebo by motory točily
9t ot, ale dole by byly úplně mrtvé. Turbo se mi jeví jako nejlepší možnost jak zvedat výkon. Není to stejné jako přefoukaný tříváleček.
Zapoměl si na to modernizovat motor a taky na kompresor.
Použitím proměnného časování ventilů, přímého vstřiku, moderního sání, sportovnějších svodů atd se dá nahonit docela slušný výkon a kde to nestačí jde přidat kompresor, který umí přidat dalších 120-200 koní. Pokud se bavíme o V8.
Když člověk porovná současnou a minulou generaci C coupé 63 AMG, tak je přeplňování úplně zbytečné. 510 vs 507 koní, váha stejná, zrychlení minimální rozdíl, který spíše dělá převodovka a aerodynamika. Zvukově se turbomotor atmosféře nevyrovná. Krotký vzhled x slušná chlapská divočina....pro mě trochu nová generace zklamání. Výhodou je moderní luxusní interiér, ale zase spousta těch elektronických udělátek a asistentů v cupé pro radost není potřeba.
O tom nepochybuju a je za těmi turby asi nejspíš pochybná zelená lobby než nějaký technologický pokrok. Nic mě totiž nepřesvědčilo, že 1,0 turbo s 3 válci bylo lepší koupí než 2,0 atmo se čtyřmi (výdrž, spotřeba...). Podobné to bude i v případě 6,2 atmo V8 vs. tady to 4,0 biturbo.
musim uznat, ze ked som pozeral na ten motor a pochopil, preco napr. davaju max. toc. momentu az v 2200 rpm, tak ten motor bude aj usporny. Totiz, v pripade ze s nim budes chciet jazdit s lahkou nohou, tak tie turba takmer vobec fukat nebudu, takze malo vzduchu, k tomu malo paliva, do mensieho objemu ako 6,2 - v tom vidim jeho dobru stranku. Uz teraz mu pisu mensie cisla ako "nasmu" 4.0 TFSI. Dokonca je aj lahsi. Pre nejake tahanie "vodspodu" to mozno nebude to co "nas" 4.0 TFSI, ale kto chce nejaku dynamiku, nebude to dusit na 2000 rpm, ze ;-)
Nie, tento downsizing by som proste nekritizoval ;-)
Z fyzikálního hlediska záleží výkon spalovacího motoru jen a pouze na třech veličinách : zdvihový objem, střední efektivní tlak a otáčky, z nichž se výkon vypočítává. Na ničem jiném.
Jak píšeš o modernizaci motorů jedná se v konečném výsledku o zlepšení některé z těchto veličin. Konkrétně otáček a středního efektivního tlaku. Způsobů, jak na to, je ale milion, jde o cenu, výrobní možnosti, předpisy, materiálové možnosti a limity a ....... .
Vzhledem k trendu snižování hmotnosti není nutné zvyšovat výkon. A i v těchto výškách si případně vystačíš s několika málo kilowatty, když už to musí být.
Jedna z vubec poslednich V8 v evropskych strednich (a ne ledajaka, ale rovnou 510 konova V8) a tady se resi tvar koncovek vyfuku, nissany 370z, toyoty gt86 a jina "zverstva". >:D Ach jaj.
K C 63 AMG, podle me coupe neni hezci (a ani lepsi) nez sedan. Zad ktera funguje na S Klasse tady na mensim "tele" uz nepasuje, nejak to nenin ono. Technika je ale bez debat. V8, vykonu na rozdavani, charakter, zvuk u AMG vzdycky umeli a tady hadam to nebude jinak... jen (zase) skoda te nadvahy. Kdyz to M3 umi o 200kg lehceji nechapu kde delaji v MB chybu. Takto to tak jako v predeslych inkarnacich pasuje C znovu "jen" na rytire autobahnu spis nez mistra okresek. Ale i to je mozna dobre, autobahn by mel mit sveho hrdinu. :-)
Hmotnost se sice snadno kritizuje, ale vztah mezi hmotností a schopnostmi není vůbec jednoduchý a ani nevíme, co je v hmotnosti započítané. O jaké hmotnosti vůbec píšeš? Myslel jsem, že oficiální údaje ještě nepustili.
Přijde mi, že design okopírovaný z eSka zde NEfunguje více než na ostatních variantách. Po takovém předchůdci je to škoda, a taky pradox vzhledem k tomu, jak se dnes Mercedes snaží profilovat.
Když se tu ten článek znovu objevil, tak jsem čekal, jestli tu bude tabulka s technickými údaji (hlavně s tolik diskutovanou hmotností) a nějaké podrobnosti. Nebyly, tak jsem šel přímo ke zdroji a jaké to překvapení (vlastně ani ne), že Daimler publikoval, co mě zajímalo, už v den, kdy tenhle článek vyšel poprvé.