Testy
Pokud byste se na spotřebu dívali a i testovali v duchu "Superb testu".... vklidu 5,5 na sto, ne? .... ono, přece jen, bavíme se tu o MPV, 170 koní, automatu... a noze testéra. Reálně to bude někde kolem 5,5-6,5 a to je myslím na přesun do kladných stránek.
Jasně, však Zafira je taky kompaktní MPV, konkurent (Grand)Scenicu, (Grand)Picassa, C-Maxu apod. Velké MPV od Opelu se jmenovalo Sintra a bylo to myslím původem něco z USA, po provedení nárazových testů NCAP ale rychle v Evropě skončilo.
S AT6 to bude stejné, jako se spotřebou v tomto testu: tuto převodovku znám jako své boty (druhá insignia) a řadí naprosto skvěle. Předtím jsem jezdil 5x DSG ve Škodách a Seatech. Proto mohu srovnávat: AT6 je téměř neznatelně pomalejší, ale řadí velmi hladce a naprosto logicky (vč. "meziplynu" při řazení dolů při prudší deceleraci). Jsem přesvědčen (ale nemám pro to důkaz), že nezhorčuje dynamiku o vice, než 0,5 s oproti manualu. V Insignii, která má 1795 kg pohotovostní hmotnosti jezdím s tímto AT za 6,4 l na sto dlouhodobě, ve městě 7,5 - 8,2.
Zafiru Tourer jsem "testoval" s předchozím 165k a AT6: fascinovaly mě jízdní vlastnosti! Lehké ovládání tohoto skoro "obra", filtrování nerovností a děr bez hluku, lehkonohé zatáčení, pocit úžasného komfortu, po 160 km jsem nabyl přesvědčení, že jde o nejlepší MPV na trhu. Když k tomu přidáte krásnou a hodnotnou přístrojovou desku s VYNIKAJÍCÍMI sedadly, těžko najdete lepší model na trhu.
Zafiru Tourer jsem "testoval" s předchozím 165k a AT6: fascinovaly mě jízdní vlastnosti! Lehké ovládání tohoto skoro "obra", filtrování nerovností a děr bez hluku, lehkonohé zatáčení, pocit úžasného komfortu, po 160 km jsem nabyl přesvědčení, že jde o nejlepší MPV na trhu. Když k tomu přidáte krásnou a hodnotnou přístrojovou desku s VYNIKAJÍCÍMI sedadly, těžko najdete lepší model na trhu.
teď taky vybírám nové MPV a nejspíš vyhraje nový touran. Porovnával jsem se Zafirou - velké a prostorné auto, ale nelíbí se mi palubka se všema těma tlačítkama, s S-Maxem - asi nejhezčí MPV, ale pro moje potřeby (a manželku na parkování) příliš velké, nový C-Max mě jaksi nezaujal designově.
-ano, ale proč je tedy u středních MPV stále stejný problém s vnitřní šířkou vzadu? Mám dojem, že rostou spíše zvenku... 😉
-ano, souhlas. Na druhou stranu na jízdním projevu a vnitří šířce interiéru to je znát (čest výjimkám)
-ano
😉
-ano, souhlas. Na druhou stranu na jízdním projevu a vnitří šířce interiéru to je znát (čest výjimkám)
-ano
😉
Několik telegrafických postřehů😒br />
- auta rostou
- modulární platformy stírají rozdíly
- automobilky obecně nemají zájem komunikovat, že je auto malé a to větší už neprodávají 😄
- modulární platformy stírají rozdíly
- automobilky obecně nemají zájem komunikovat, že je auto malé a to větší už neprodávají 😄
:yes: >😒]
Jinak po sklopení sedaček se ti vejde celé kolo do většiny kombíku od nižší střední výše 😄
Jinak po sklopení sedaček se ti vejde celé kolo do většiny kombíku od nižší střední výše 😄
Celkový průměr 7.7 na 100 je celkem dost (předpokládám, že 7.7 na 700 je překlep 😄 ).
Je možné, že na dálnici to funguje dobře, ale při rozjezdech apod. ten měničový automat nefunguje efektivně.
Je možné, že na dálnici to funguje dobře, ale při rozjezdech apod. ten měničový automat nefunguje efektivně.
začnem tým, že som mal Hondu Odyssey 2008 3.5V6 AT5. Tiché a výkonné MPV, ktoré bralo 10,5L benzínu na 100Km a motor nebolo ani len počuť. Priestor - 6 dospelých ľavou zadnou.
K veci…vyberám nové "európske" MPV. Nový Touran - vpredu super. Druhý rad a kurňa…sedáky dĺžka 420mm ?! Picasso, Alhambra, Sharan? Podobné...
Zafira = dĺžka sedáku 480 mm. A môj výber je u konca. Nedávno som sa previezol s týmto automatom. Tíchučko, auto ťahá, paráda! Dal som tam všetko možné - cena 28500EUR (Touran v tej výbave by bol snáď za 35000?).
Zajtra ojednávam…
MPV je o pohodlí. Niekto rieši šírku vozidla. Áno, dôležité. Len nech mi niekto povie, že čo z toho, keď pred kolenami mám 25 cm ale sedím na lavici…
Toť vsjo 😄
Dúfam, že raz Honda začne predávať Odyssey v Európe.
K veci…vyberám nové "európske" MPV. Nový Touran - vpredu super. Druhý rad a kurňa…sedáky dĺžka 420mm ?! Picasso, Alhambra, Sharan? Podobné...
Zafira = dĺžka sedáku 480 mm. A môj výber je u konca. Nedávno som sa previezol s týmto automatom. Tíchučko, auto ťahá, paráda! Dal som tam všetko možné - cena 28500EUR (Touran v tej výbave by bol snáď za 35000?).
Zajtra ojednávam…
MPV je o pohodlí. Niekto rieši šírku vozidla. Áno, dôležité. Len nech mi niekto povie, že čo z toho, keď pred kolenami mám 25 cm ale sedím na lavici…
Toť vsjo 😄
Dúfam, že raz Honda začne predávať Odyssey v Európe.
S timto nemohu nez souhlaist, take mam insi s timto AT a 165K v dynamice nijak nezaostava a spotrebu mam 6.8.
qwerty
qwerty
to me tedy take..je to uplne v pohode..kolem 7 litru..skoda toho ospaleho automatu..auto je to kvalitni a povedene a cena s AT a adapt podvozkem..akceptovatelna.
Vi nekdo kolik ten vuz vazi?
Vi nekdo kolik ten vuz vazi?
Když jsem před půl rokem vybíral vhodné MPV pro 4 člennou rodinu s občasným spolucestujícím, tak Zafira hned vypadla. A mnoho dalších. Nakonec jsem skončil u Maxe. V druhé řadě totiž Zafiře chybí na S-Max, Galaxy, starý Sharan, 807, Espace dobře 12 cm na šířku ( ne - li více). A to je dost. Za toho půl roku jsem již několikrát vezl v druhé řadě 3 sedačky vedle sebe nebo běžnou kombinaci 2 sedačky a dospělák. Bez problému, v pohodlí, bez strkanic v ramenou. Zafira se mi teď jeví jako typické malé MPV, které proti kombíku vyšší třídy nenabízí, mimo výšky ( vyšší pohodlnější posez, kolo, nesložený kočárek, apod,) žádnou zásadní přidanou hodnotu. Pro mě rozhoduje šířka - S - Max, starý Sharan, starý Espace to jsou v rámci rodinných vozů prostorové orgie a přitom to ještě není autobus a la Multivan. ( Multivan jsou prostorové Mega orgie). Shledávám zajímavým, jak málo je tato hodnota, - vnitřní prostor na šířku v druhé řadě - motoristickými novináři sledována a akcentována. Přitom pro mě, to byla při výběru rodinného MPV priorita, která vymezila mezi čím vybírat. Taková Mazda 5 např. neměla v mém výběru žádnou šanci. Jak to máte Vy?
V Zafire sa veru vzadu sedi asi najlepsie zo vsetkych MPV. A vyborne sa sedi aj v malom Golf Sportsvane, ma tak ako zafira dlhe sedaky a operadla. To S-max je vzadu nanic, ma kratke sedaky len cca. 45cm a pidi 58cm operadla. Zle sa v nom sedi.
Ten automat by mne osobně zajímal. Mám C4 Grand Picasso m.r. 2014 a nemám s ním nejmenší problém.. Nevěděl by někdo zde z diskutujících, jestli to není totožná automatická převodovka? Jistě bych mohl zkusit předváděcí jízdu, ale spíš mne zajímá technická stránka věci. Díky!
V příručce Zafiry Tourer se píše, že nemůže být použita dětská autosedačka na prostředním sedadle v druhé řadě. Pak je to tedy jen "MPV"...
Výše zmiňovaný Scenic, Picasso i ten C-max s tím nemají problém.
Výše zmiňovaný Scenic, Picasso i ten C-max s tím nemají problém.
Naprostý souhlas! Člověk hledající MPV ho hledá z důvodu potřeby pohodlného usazení a přepravy 3 cestujících v druhé řadě. Pak ho také zajímá kufr. Motor a jízdní vlastnosti opravdu nejsou rozhodující faktor.
Bohužel v testech se na to často nebere zřetel. Přičítám to tomu, že redaktoři nemají dostatečný počet dětí 😄
Bohužel v testech se na to často nebere zřetel. Přičítám to tomu, že redaktoři nemají dostatečný počet dětí 😄
P407..ty mluvis o segmentu stehovaku, takze od Mazdy tam patri CX-9..adekvatni souper S maxu..bohuzel ten je dosud jen s letitym Fordim atmo 3,7 V6. V USA ale uz testuji novou generaci, tak jsem zvedavej s jakymi jednotkami nakonec prijdou..uz aby to bylo..potrebujeme je pro M3 MPS a M6 MPS 😊) |S CX 5 souperi Kuga..
V Smaxu jsem vezl silnicku (bez kol) zapasovanou napric za zadnima sedackama - neubrala z kufru skoro nic 😄.
Poprvy vidim, ze nekdo bude objizdet MPV a misto 3 sedacek tam rvat kolo 😄. :yes:
Poprvy vidim, ze nekdo bude objizdet MPV a misto 3 sedacek tam rvat kolo 😄. :yes:
Na délku jo, ale ne na šířku.
Já musím přední kolo sundavat, pro příští auto počítám s něčím větším, kam by se to vešlo komplet.
Já musím přední kolo sundavat, pro příští auto počítám s něčím větším, kam by se to vešlo komplet.
Hociktoré plnotučné MPV by ti malo pohodlne vyhovieť. Teda Sharan/Alhambra, Galaxy, Voyager, Carnival (nový zatiaľ nie je) a potom už len Multivan, VITO, Jumpy, E😜ert, Scudo a pod. A len tak na okraj. Ak bicykel trepať cez zadné dvere dnu, tak to určite niečo s posuvnými dverami a tie bohužiaľ Galaxy nemá.
No neviem ako ty, ale pre mňa ani S-Max nie je plnohodnotné MPV. 5 miest v pohode, ale do tretej rady aby sadol dospelý? Šírka a dĺžka tiež nie je všetko. Sám mám už 2 Carnivala (rozdielne generácie) a čo sa priestorových pomerov týka radil by som ich do radu spolu s novou 2. gen Galaxy, súčasnou generáciou Sharanu/Alhambry, predch. Espace či Chryslerom/Lanciou Voyager. S-Max je tak niekde na pol ceste v tomto aspekte a tak ho myslím aj výrobca definuje. Spomenutý Freemont pokiaľ viem na MPV ani neašpiruje, to je taký Crossover podobne ako nový Espace.
Známý tento problém před cca rokem a půl řešil a protože je auty nedotčený, troch jsem mu pomáhal. Vtipné je, že v jeho případě to zvládla Zafira, zatímco S-Max ne. Že by třeba jiný tvar autosedaček? Pro úplnost - já u toho nebyl, fakt nevím.
Jinak mám super vzpomínky na první genaraci Alhambry - táta nám ji kdysi dávno půjčil na dovolenou (ve dvou) a bylo to boží. Sice to jelo jak autobus, z 0-100 za víc než 20s (1.9 Tdi), ale spotřeba +/- 5 litrů a spalo se v tom. Za těch 14 dní jsme stan ani nevybalili 😉
Jinak mám super vzpomínky na první genaraci Alhambry - táta nám ji kdysi dávno půjčil na dovolenou (ve dvou) a bylo to boží. Sice to jelo jak autobus, z 0-100 za víc než 20s (1.9 Tdi), ale spotřeba +/- 5 litrů a spalo se v tom. Za těch 14 dní jsme stan ani nevybalili 😉
Poslední věta je zcela zásadní. Ano, tchýni určenou na hlídání dětí při výletu do aquaparku, je třeba pohodlně někam usadit, A ne se mačkat. A na 6 a 7 pozici usadit švagra se švagrovou. >😁
Pokud vím, že Sintra měla i zásadní problémy s kvalitou provedení a životností některých dílů ( podvozek, některé problémové motory). Faktem je, že než jsem začal obíhat prodejce a bazary s metrem, tak jsem si rozdíl mezi P 5008 a S- Maxem zvenku neviděl. Ale jak sednete z jednoho do druhého a pak si to přeměříte, to je panečku rozdíl. Líbil se nám taky Freemont. Jenže to jsem vlezli s manželkou do S-Maxe a za půl hodiny do Freemonta. To byl ŠOK! Zvenku veliké, zevnitř malé. S-Max je zvenku malý, zevnitř velký 😄 . Domnívám se, že rozdíl, že běžný zákazník moc nevnímá faktický rozdíl mezi ,,kompaktním MPV" a plnohodnotným MPV. Já to taky moc nevnímal, dokavad jsem nezačal vybírat auto s metrem v ruce. Hezký den.
Jo jo, chtěl jsem napsat to samé, předběhl jsi mě.
Obecně mi poslední dobou přijde, že zájemci o vůz této kategorie mají poměrně velký problém s rozlišením tříd. A netýká se to jen MPV, ale i SUV a crossoverů (je Soul či 500X stejná třída jako CX-3 nebo Captur, když platformy prvně jmenovaných vycházejí z C segmentu, platformy těch druhých z B? A zrovna u té Mazdy jevoznačení modelu evidentně matoucí...)
Myslím, že problém je na straně PR oddělení automobilek. A pro auta z nižší třídy to může být velica kontraproduktivní, viz. příspěvek P 407. Neboť s ním rozhodně souhlasím v tom, že vnitřní šířka vzadu je u rodinbého MPV stěžejní a schopnost pojmout dozadu 2 autosedečky a doprostřed tchýni je stěžejní.
Obecně mi poslední dobou přijde, že zájemci o vůz této kategorie mají poměrně velký problém s rozlišením tříd. A netýká se to jen MPV, ale i SUV a crossoverů (je Soul či 500X stejná třída jako CX-3 nebo Captur, když platformy prvně jmenovaných vycházejí z C segmentu, platformy těch druhých z B? A zrovna u té Mazdy jevoznačení modelu evidentně matoucí...)
Myslím, že problém je na straně PR oddělení automobilek. A pro auta z nižší třídy to může být velica kontraproduktivní, viz. příspěvek P 407. Neboť s ním rozhodně souhlasím v tom, že vnitřní šířka vzadu je u rodinbého MPV stěžejní a schopnost pojmout dozadu 2 autosedečky a doprostřed tchýni je stěžejní.
Keby moje o čosi väčšie a ťažšie MPV s o trochu väčším výkonom v manuále jazdilo za 7 tak skáčem od radosti po plafón. A od iných majiteľov s automatom viem že im papá kvôli automatu minimálne o liter na sto viac v mixe kde ja mám dlhodobý priemer 8,5.
Podle článku 1830 kg provozní hmotnosti, Němci uvádí na webu 1600-1780 kg prázdnou hmotnost. Zrovna drobeček to není.
sklamem ťa…nový touran, vpredu super. druhá rada…sedačky pre malé deti…
A 30.000 EUR len tak zahrmí za "základ"
A 30.000 EUR len tak zahrmí za "základ"
Jen opravdové Conchity řeší barvu, když k diskuzi je tolik jiných a mnohem přínosnějších témat.... >😁
tipujem, ze ten motor s manualom bude velmi usporny + o poznanie silnejsi... vidim to na Manual + Adaptivny podvozok, este sa aj usetri nemaly peniaz a auto bude fungovat vyrazne lepsie - tj jeho 2 najvacsie slabiny odpadnu
inak tato zafira v hnedej metle vyzera skvele... biela jej tak nesvedci