Testy
Když jsem před půl rokem vybíral vhodné MPV pro 4 člennou rodinu s občasným spolucestujícím, tak Zafira hned vypadla. A mnoho dalších. Nakonec jsem skončil u Maxe. V druhé řadě totiž Zafiře chybí na S-Max, Galaxy, starý Sharan, 807, Espace dobře 12 cm na šířku ( ne - li více). A to je dost. Za toho půl roku jsem již několikrát vezl v druhé řadě 3 sedačky vedle sebe nebo běžnou kombinaci 2 sedačky a dospělák. Bez problému, v pohodlí, bez strkanic v ramenou. Zafira se mi teď jeví jako typické malé MPV, které proti kombíku vyšší třídy nenabízí, mimo výšky ( vyšší pohodlnější posez, kolo, nesložený kočárek, apod,) žádnou zásadní přidanou hodnotu. Pro mě rozhoduje šířka - S - Max, starý Sharan, starý Espace to jsou v rámci rodinných vozů prostorové orgie a přitom to ještě není autobus a la Multivan. ( Multivan jsou prostorové Mega orgie). Shledávám zajímavým, jak málo je tato hodnota, - vnitřní prostor na šířku v druhé řadě - motoristickými novináři sledována a akcentována. Přitom pro mě, to byla při výběru rodinného MPV priorita, která vymezila mezi čím vybírat. Taková Mazda 5 např. neměla v mém výběru žádnou šanci. Jak to máte Vy?
Jasně, však Zafira je taky kompaktní MPV, konkurent (Grand)Scenicu, (Grand)Picassa, C-Maxu apod. Velké MPV od Opelu se jmenovalo Sintra a bylo to myslím původem něco z USA, po provedení nárazových testů NCAP ale rychle v Evropě skončilo.
Jo jo, chtěl jsem napsat to samé, předběhl jsi mě.
Obecně mi poslední dobou přijde, že zájemci o vůz této kategorie mají poměrně velký problém s rozlišením tříd. A netýká se to jen MPV, ale i SUV a crossoverů (je Soul či 500X stejná třída jako CX-3 nebo Captur, když platformy prvně jmenovaných vycházejí z C segmentu, platformy těch druhých z B? A zrovna u té Mazdy jevoznačení modelu evidentně matoucí...)
Myslím, že problém je na straně PR oddělení automobilek. A pro auta z nižší třídy to může být velica kontraproduktivní, viz. příspěvek P 407. Neboť s ním rozhodně souhlasím v tom, že vnitřní šířka vzadu je u rodinbého MPV stěžejní a schopnost pojmout dozadu 2 autosedečky a doprostřed tchýni je stěžejní.
Obecně mi poslední dobou přijde, že zájemci o vůz této kategorie mají poměrně velký problém s rozlišením tříd. A netýká se to jen MPV, ale i SUV a crossoverů (je Soul či 500X stejná třída jako CX-3 nebo Captur, když platformy prvně jmenovaných vycházejí z C segmentu, platformy těch druhých z B? A zrovna u té Mazdy jevoznačení modelu evidentně matoucí...)
Myslím, že problém je na straně PR oddělení automobilek. A pro auta z nižší třídy to může být velica kontraproduktivní, viz. příspěvek P 407. Neboť s ním rozhodně souhlasím v tom, že vnitřní šířka vzadu je u rodinbého MPV stěžejní a schopnost pojmout dozadu 2 autosedečky a doprostřed tchýni je stěžejní.
Několik telegrafických postřehů😒br />
- auta rostou
- modulární platformy stírají rozdíly
- automobilky obecně nemají zájem komunikovat, že je auto malé a to větší už neprodávají 😄
- modulární platformy stírají rozdíly
- automobilky obecně nemají zájem komunikovat, že je auto malé a to větší už neprodávají 😄
Poslední věta je zcela zásadní. Ano, tchýni určenou na hlídání dětí při výletu do aquaparku, je třeba pohodlně někam usadit, A ne se mačkat. A na 6 a 7 pozici usadit švagra se švagrovou. >😁
Známý tento problém před cca rokem a půl řešil a protože je auty nedotčený, troch jsem mu pomáhal. Vtipné je, že v jeho případě to zvládla Zafira, zatímco S-Max ne. Že by třeba jiný tvar autosedaček? Pro úplnost - já u toho nebyl, fakt nevím.
Jinak mám super vzpomínky na první genaraci Alhambry - táta nám ji kdysi dávno půjčil na dovolenou (ve dvou) a bylo to boží. Sice to jelo jak autobus, z 0-100 za víc než 20s (1.9 Tdi), ale spotřeba +/- 5 litrů a spalo se v tom. Za těch 14 dní jsme stan ani nevybalili 😉
Jinak mám super vzpomínky na první genaraci Alhambry - táta nám ji kdysi dávno půjčil na dovolenou (ve dvou) a bylo to boží. Sice to jelo jak autobus, z 0-100 za víc než 20s (1.9 Tdi), ale spotřeba +/- 5 litrů a spalo se v tom. Za těch 14 dní jsme stan ani nevybalili 😉
Pokud vím, že Sintra měla i zásadní problémy s kvalitou provedení a životností některých dílů ( podvozek, některé problémové motory). Faktem je, že než jsem začal obíhat prodejce a bazary s metrem, tak jsem si rozdíl mezi P 5008 a S- Maxem zvenku neviděl. Ale jak sednete z jednoho do druhého a pak si to přeměříte, to je panečku rozdíl. Líbil se nám taky Freemont. Jenže to jsem vlezli s manželkou do S-Maxe a za půl hodiny do Freemonta. To byl ŠOK! Zvenku veliké, zevnitř malé. S-Max je zvenku malý, zevnitř velký 😄 . Domnívám se, že rozdíl, že běžný zákazník moc nevnímá faktický rozdíl mezi ,,kompaktním MPV" a plnohodnotným MPV. Já to taky moc nevnímal, dokavad jsem nezačal vybírat auto s metrem v ruce. Hezký den.
No neviem ako ty, ale pre mňa ani S-Max nie je plnohodnotné MPV. 5 miest v pohode, ale do tretej rady aby sadol dospelý? Šírka a dĺžka tiež nie je všetko. Sám mám už 2 Carnivala (rozdielne generácie) a čo sa priestorových pomerov týka radil by som ich do radu spolu s novou 2. gen Galaxy, súčasnou generáciou Sharanu/Alhambry, predch. Espace či Chryslerom/Lanciou Voyager. S-Max je tak niekde na pol ceste v tomto aspekte a tak ho myslím aj výrobca definuje. Spomenutý Freemont pokiaľ viem na MPV ani neašpiruje, to je taký Crossover podobne ako nový Espace.
Super příspěvěk!
Teď řešíme taky mpv: do zadu bych dál rád kolo na ířku a tak pro mě taky údaj o šířce leccos řekne.
Teď řešíme taky mpv: do zadu bych dál rád kolo na ířku a tak pro mě taky údaj o šířce leccos řekne.
Kolo našíř? Hm, při délce bajku metr a půl to bude na autobus...
:yes: >😒]
Jinak po sklopení sedaček se ti vejde celé kolo do většiny kombíku od nižší střední výše 😄
Jinak po sklopení sedaček se ti vejde celé kolo do většiny kombíku od nižší střední výše 😄
Hociktoré plnotučné MPV by ti malo pohodlne vyhovieť. Teda Sharan/Alhambra, Galaxy, Voyager, Carnival (nový zatiaľ nie je) a potom už len Multivan, VITO, Jumpy, E😜ert, Scudo a pod. A len tak na okraj. Ak bicykel trepať cez zadné dvere dnu, tak to určite niečo s posuvnými dverami a tie bohužiaľ Galaxy nemá.
P407..ty mluvis o segmentu stehovaku, takze od Mazdy tam patri CX-9..adekvatni souper S maxu..bohuzel ten je dosud jen s letitym Fordim atmo 3,7 V6. V USA ale uz testuji novou generaci, tak jsem zvedavej s jakymi jednotkami nakonec prijdou..uz aby to bylo..potrebujeme je pro M3 MPS a M6 MPS 😊) |S CX 5 souperi Kuga..
Naprostý souhlas! Člověk hledající MPV ho hledá z důvodu potřeby pohodlného usazení a přepravy 3 cestujících v druhé řadě. Pak ho také zajímá kufr. Motor a jízdní vlastnosti opravdu nejsou rozhodující faktor.
Bohužel v testech se na to často nebere zřetel. Přičítám to tomu, že redaktoři nemají dostatečný počet dětí 😄
Bohužel v testech se na to často nebere zřetel. Přičítám to tomu, že redaktoři nemají dostatečný počet dětí 😄
teď taky vybírám nové MPV a nejspíš vyhraje nový touran. Porovnával jsem se Zafirou - velké a prostorné auto, ale nelíbí se mi palubka se všema těma tlačítkama, s S-Maxem - asi nejhezčí MPV, ale pro moje potřeby (a manželku na parkování) příliš velké, nový C-Max mě jaksi nezaujal designově.
začnem tým, že som mal Hondu Odyssey 2008 3.5V6 AT5. Tiché a výkonné MPV, ktoré bralo 10,5L benzínu na 100Km a motor nebolo ani len počuť. Priestor - 6 dospelých ľavou zadnou.
K veci…vyberám nové "európske" MPV. Nový Touran - vpredu super. Druhý rad a kurňa…sedáky dĺžka 420mm ?! Picasso, Alhambra, Sharan? Podobné...
Zafira = dĺžka sedáku 480 mm. A môj výber je u konca. Nedávno som sa previezol s týmto automatom. Tíchučko, auto ťahá, paráda! Dal som tam všetko možné - cena 28500EUR (Touran v tej výbave by bol snáď za 35000?).
Zajtra ojednávam…
MPV je o pohodlí. Niekto rieši šírku vozidla. Áno, dôležité. Len nech mi niekto povie, že čo z toho, keď pred kolenami mám 25 cm ale sedím na lavici…
Toť vsjo 😄
Dúfam, že raz Honda začne predávať Odyssey v Európe.
K veci…vyberám nové "európske" MPV. Nový Touran - vpredu super. Druhý rad a kurňa…sedáky dĺžka 420mm ?! Picasso, Alhambra, Sharan? Podobné...
Zafira = dĺžka sedáku 480 mm. A môj výber je u konca. Nedávno som sa previezol s týmto automatom. Tíchučko, auto ťahá, paráda! Dal som tam všetko možné - cena 28500EUR (Touran v tej výbave by bol snáď za 35000?).
Zajtra ojednávam…
MPV je o pohodlí. Niekto rieši šírku vozidla. Áno, dôležité. Len nech mi niekto povie, že čo z toho, keď pred kolenami mám 25 cm ale sedím na lavici…
Toť vsjo 😄
Dúfam, že raz Honda začne predávať Odyssey v Európe.
Vi nekdo kolik ten vuz vazi?
Zafiru Tourer jsem "testoval" s předchozím 165k a AT6: fascinovaly mě jízdní vlastnosti! Lehké ovládání tohoto skoro "obra", filtrování nerovností a děr bez hluku, lehkonohé zatáčení, pocit úžasného komfortu, po 160 km jsem nabyl přesvědčení, že jde o nejlepší MPV na trhu. Když k tomu přidáte krásnou a hodnotnou přístrojovou desku s VYNIKAJÍCÍMI sedadly, těžko najdete lepší model na trhu.
qwerty
tipujem, ze ten motor s manualom bude velmi usporny + o poznanie silnejsi... vidim to na Manual + Adaptivny podvozok, este sa aj usetri nemaly peniaz a auto bude fungovat vyrazne lepsie - tj jeho 2 najvacsie slabiny odpadnu
inak tato zafira v hnedej metle vyzera skvele... biela jej tak nesvedci
Je možné, že na dálnici to funguje dobře, ale při rozjezdech apod. ten měničový automat nefunguje efektivně.