Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI (125 kW) – Praktik s novým srdcem

Design vozu Opel Zafira Tourer se nemění, pod kapotou se však v minulých letech odehrály podstatné věci. Poslední novinkou je příchod posíleného vznětového dvoulitru se 125 kW.
Zpět na článek
21. 8. 2015 09:53
21. 8. 2015 09:59
21. 8. 2015 10:00
21. 8. 2015 10:20
21. 8. 2015 10:38
21. 8. 2015 14:49
23. 8. 2015 22:29
21. 8. 2015 10:07
21. 8. 2015 11:04
22. 8. 2015 12:58
21. 8. 2015 11:05
21. 8. 2015 11:32
21. 8. 2015 12:56
10. 1. 2016 22:59
Avatar - Ji/Ri
21. 8. 2015 09:53
Spotřeba
Pokud byste se na spotřebu dívali a i testovali v duchu "Superb testu".... vklidu 5,5 na sto, ne? .... ono, přece jen, bavíme se tu o MPV, 170 koní, automatu... a noze testéra. Reálně to bude někde kolem 5,5-6,5 a to je myslím na přesun do kladných stránek.
Rozbalit vlákno
11
21. 8. 2015 09:59
Re: Spotřeba
Take by mě zajímalo v porovnání s jakým autem je to vysoká spotřeba ;-)
Avatar - PepaJ
21. 8. 2015 10:00
Re: Spotřeba
to me tedy take..je to uplne v pohode..kolem 7 litru..skoda toho ospaleho automatu..auto je to kvalitni a povedene a cena s AT a adapt podvozkem..akceptovatelna.

Vi nekdo kolik ten vuz vazi?
Avatar - Blue Sun
21. 8. 2015 10:20
Re: Spotřeba
Podle článku 1830 kg provozní hmotnosti, Němci uvádí na webu 1600-1780 kg prázdnou hmotnost. Zrovna drobeček to není.
Avatar - Bubáq
21. 8. 2015 10:38
Re: Spotřeba
S AT6 to bude stejné, jako se spotřebou v tomto testu: tuto převodovku znám jako své boty (druhá insignia) a řadí naprosto skvěle. Předtím jsem jezdil 5x DSG ve Škodách a Seatech. Proto mohu srovnávat: AT6 je téměř neznatelně pomalejší, ale řadí velmi hladce a naprosto logicky (vč. "meziplynu" při řazení dolů při prudší deceleraci). Jsem přesvědčen (ale nemám pro to důkaz), že nezhorčuje dynamiku o vice, než 0,5 s oproti manualu. V Insignii, která má 1795 kg pohotovostní hmotnosti jezdím s tímto AT za 6,4 l na sto dlouhodobě, ve městě 7,5 - 8,2.
Zafiru Tourer jsem "testoval" s předchozím 165k a AT6: fascinovaly mě jízdní vlastnosti! Lehké ovládání tohoto skoro "obra", filtrování nerovností a děr bez hluku, lehkonohé zatáčení, pocit úžasného komfortu, po 160 km jsem nabyl přesvědčení, že jde o nejlepší MPV na trhu. Když k tomu přidáte krásnou a hodnotnou přístrojovou desku s VYNIKAJÍCÍMI sedadly, těžko najdete lepší model na trhu.
Avatar - qwerty99
21. 8. 2015 14:49
Re: Spotřeba
S timto nemohu nez souhlaist, take mam insi s timto AT a 165K v dynamice nijak nezaostava a spotrebu mam 6.8.

qwerty
23. 8. 2015 22:29
Re: Spotřeba
Ten automat by mne osobně zajímal. Mám C4 Grand Picasso m.r. 2014 a nemám s ním nejmenší problém.. Nevěděl by někdo zde z diskutujících, jestli to není totožná automatická převodovka? Jistě bych mohl zkusit předváděcí jízdu, ale spíš mne zajímá technická stránka věci. Díky!
Avatar - lamal
21. 8. 2015 10:07
Re: Spotřeba
skor by som povedal, ze vhladom na koncepciu, velkost a hnaci retazec je 6,2l/100 pri 130ke fenomenalna hodnota, nechapem preco redakcia nepochvalila ...

tipujem, ze ten motor s manualom bude velmi usporny + o poznanie silnejsi... vidim to na Manual + Adaptivny podvozok, este sa aj usetri nemaly peniaz a auto bude fungovat vyrazne lepsie - tj jeho 2 najvacsie slabiny odpadnu

inak tato zafira v hnedej metle vyzera skvele... biela jej tak nesvedci
Avatar - Emel
21. 8. 2015 11:04
Re: Spotřeba
Souhlas ve všech bodech :-) ... a to obecně hnědou moc nemusím.
Avatar - Bubáq
22. 8. 2015 12:58
Re: Spotřeba
Jen opravdové Conchity řeší barvu, když k diskuzi je tolik jiných a mnohem přínosnějších témat.... >:D
Avatar - Emel
21. 8. 2015 11:05
Re: Spotřeba
Celkový průměr 7.7 na 100 je celkem dost (předpokládám, že 7.7 na 700 je překlep :-) ).

Je možné, že na dálnici to funguje dobře, ale při rozjezdech apod. ten měničový automat nefunguje efektivně.
Avatar - wakantanka
21. 8. 2015 11:51
Re: Spotřeba
Keby moje o čosi väčšie a ťažšie MPV s o trochu väčším výkonom v manuále jazdilo za 7 tak skáčem od radosti po plafón. A od iných majiteľov s automatom viem že im papá kvôli automatu minimálne o liter na sto viac v mixe kde ja mám dlhodobý priemer 8,5.
21. 8. 2015 11:32
Téma - PROSTOR
Když jsem před půl rokem vybíral vhodné MPV pro 4 člennou rodinu s občasným spolucestujícím, tak Zafira hned vypadla. A mnoho dalších. Nakonec jsem skončil u Maxe. V druhé řadě totiž Zafiře chybí na S-Max, Galaxy, starý Sharan, 807, Espace dobře 12 cm na šířku ( ne - li více). A to je dost. Za toho půl roku jsem již několikrát vezl v druhé řadě 3 sedačky vedle sebe nebo běžnou kombinaci 2 sedačky a dospělák. Bez problému, v pohodlí, bez strkanic v ramenou. Zafira se mi teď jeví jako typické malé MPV, které proti kombíku vyšší třídy nenabízí, mimo výšky ( vyšší pohodlnější posez, kolo, nesložený kočárek, apod,) žádnou zásadní přidanou hodnotu. Pro mě rozhoduje šířka - S - Max, starý Sharan, starý Espace to jsou v rámci rodinných vozů prostorové orgie a přitom to ještě není autobus a la Multivan. ( Multivan jsou prostorové Mega orgie). Shledávám zajímavým, jak málo je tato hodnota, - vnitřní prostor na šířku v druhé řadě - motoristickými novináři sledována a akcentována. Přitom pro mě, to byla při výběru rodinného MPV priorita, která vymezila mezi čím vybírat. Taková Mazda 5 např. neměla v mém výběru žádnou šanci. Jak to máte Vy?
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
21. 8. 2015 11:37
Re: Téma - PROSTOR
Jasně, však Zafira je taky kompaktní MPV, konkurent (Grand)Scenicu, (Grand)Picassa, C-Maxu apod. Velké MPV od Opelu se jmenovalo Sintra a bylo to myslím původem něco z USA, po provedení nárazových testů NCAP ale rychle v Evropě skončilo.
21. 8. 2015 11:53
Re: Téma - PROSTOR
Jo jo, chtěl jsem napsat to samé, předběhl jsi mě.

Obecně mi poslední dobou přijde, že zájemci o vůz této kategorie mají poměrně velký problém s rozlišením tříd. A netýká se to jen MPV, ale i SUV a crossoverů (je Soul či 500X stejná třída jako CX-3 nebo Captur, když platformy prvně jmenovaných vycházejí z C segmentu, platformy těch druhých z B? A zrovna u té Mazdy jevoznačení modelu evidentně matoucí...)
Myslím, že problém je na straně PR oddělení automobilek. A pro auta z nižší třídy to může být velica kontraproduktivní, viz. příspěvek P 407. Neboť s ním rozhodně souhlasím v tom, že vnitřní šířka vzadu je u rodinbého MPV stěžejní a schopnost pojmout dozadu 2 autosedečky a doprostřed tchýni je stěžejní.
Avatar - Emel
21. 8. 2015 11:58
Re: Téma - PROSTOR
Několik telegrafických postřehů:
- auta rostou
- modulární platformy stírají rozdíly
- automobilky obecně nemají zájem komunikovat, že je auto malé a to větší už neprodávají :-)
21. 8. 2015 12:13
Re: Téma - PROSTOR
-ano, ale proč je tedy u středních MPV stále stejný problém s vnitřní šířkou vzadu? Mám dojem, že rostou spíše zvenku... ;-)
-ano, souhlas. Na druhou stranu na jízdním projevu a vnitří šířce interiéru to je znát (čest výjimkám)
-ano

;-)
21. 8. 2015 12:04
Re: Téma - PROSTOR
Poslední věta je zcela zásadní. Ano, tchýni určenou na hlídání dětí při výletu do aquaparku, je třeba pohodlně někam usadit, A ne se mačkat. A na 6 a 7 pozici usadit švagra se švagrovou. >:D
21. 8. 2015 12:21
Re: Téma - PROSTOR
Známý tento problém před cca rokem a půl řešil a protože je auty nedotčený, troch jsem mu pomáhal. Vtipné je, že v jeho případě to zvládla Zafira, zatímco S-Max ne. Že by třeba jiný tvar autosedaček? Pro úplnost - já u toho nebyl, fakt nevím.

Jinak mám super vzpomínky na první genaraci Alhambry - táta nám ji kdysi dávno půjčil na dovolenou (ve dvou) a bylo to boží. Sice to jelo jak autobus, z 0-100 za víc než 20s (1.9 Tdi), ale spotřeba +/- 5 litrů a spalo se v tom. Za těch 14 dní jsme stan ani nevybalili ;-)
21. 8. 2015 11:59
Re: Téma - PROSTOR
Pokud vím, že Sintra měla i zásadní problémy s kvalitou provedení a životností některých dílů ( podvozek, některé problémové motory). Faktem je, že než jsem začal obíhat prodejce a bazary s metrem, tak jsem si rozdíl mezi P 5008 a S- Maxem zvenku neviděl. Ale jak sednete z jednoho do druhého a pak si to přeměříte, to je panečku rozdíl. Líbil se nám taky Freemont. Jenže to jsem vlezli s manželkou do S-Maxe a za půl hodiny do Freemonta. To byl ŠOK! Zvenku veliké, zevnitř malé. S-Max je zvenku malý, zevnitř velký :-) . Domnívám se, že rozdíl, že běžný zákazník moc nevnímá faktický rozdíl mezi ,,kompaktním MPV" a plnohodnotným MPV. Já to taky moc nevnímal, dokavad jsem nezačal vybírat auto s metrem v ruce. Hezký den.
Avatar - wakantanka
21. 8. 2015 13:15
Re: Téma - PROSTOR
No neviem ako ty, ale pre mňa ani S-Max nie je plnohodnotné MPV. 5 miest v pohode, ale do tretej rady aby sadol dospelý? Šírka a dĺžka tiež nie je všetko. Sám mám už 2 Carnivala (rozdielne generácie) a čo sa priestorových pomerov týka radil by som ich do radu spolu s novou 2. gen Galaxy, súčasnou generáciou Sharanu/Alhambry, predch. Espace či Chryslerom/Lanciou Voyager. S-Max je tak niekde na pol ceste v tomto aspekte a tak ho myslím aj výrobca definuje. Spomenutý Freemont pokiaľ viem na MPV ani neašpiruje, to je taký Crossover podobne ako nový Espace.
21. 8. 2015 17:30
Re: Téma - PROSTOR
Souhlas. S-Max má tu třetí řadu opravdu jako nouzovku. Galaxy je na tom lépe.
23. 8. 2015 08:16
Re: Téma - PROSTOR
V příručce Zafiry Tourer se píše, že nemůže být použita dětská autosedačka na prostředním sedadle v druhé řadě. Pak je to tedy jen "MPV"...

Výše zmiňovaný Scenic, Picasso i ten C-max s tím nemají problém.
21. 8. 2015 11:44
Re: Téma - PROSTOR
Super příspěvěk!
Teď řešíme taky mpv: do zadu bych dál rád kolo na ířku a tak pro mě taky údaj o šířce leccos řekne.
Avatar - Blue Sun
21. 8. 2015 11:52
Re: Téma - PROSTOR
Kolo našíř? Hm, při délce bajku metr a půl to bude na autobus...
Avatar - Ozzman
21. 8. 2015 11:56
Re: Téma - PROSTOR
:yes: >:-[]

Jinak po sklopení sedaček se ti vejde celé kolo do většiny kombíku od nižší střední výše :-)
Avatar - Blue Sun
21. 8. 2015 13:26
Re: Téma - PROSTOR
Na délku jo, ale ne na šířku.
Já musím přední kolo sundavat, pro příští auto počítám s něčím větším, kam by se to vešlo komplet.
21. 8. 2015 12:03
Re: Téma - PROSTOR
no plán je, že bych přední kolo z vidlice sundal a na cestu to postavil tak.
21. 8. 2015 12:07
Re: Téma - PROSTOR
Možná by stačil ten MultiVan. A pak už zbývá opravdu jen autobus. >:D
Avatar - wakantanka
21. 8. 2015 13:19
Re: Téma - PROSTOR
Hociktoré plnotučné MPV by ti malo pohodlne vyhovieť. Teda Sharan/Alhambra, Galaxy, Voyager, Carnival (nový zatiaľ nie je) a potom už len Multivan, VITO, Jumpy, Expert, Scudo a pod. A len tak na okraj. Ak bicykel trepať cez zadné dvere dnu, tak to určite niečo s posuvnými dverami a tie bohužiaľ Galaxy nemá.
Avatar - martas2005
21. 8. 2015 15:03
Re: Téma - PROSTOR
V Smaxu jsem vezl silnicku (bez kol) zapasovanou napric za zadnima sedackama - neubrala z kufru skoro nic :-).
Poprvy vidim, ze nekdo bude objizdet MPV a misto 3 sedacek tam rvat kolo :-). :yes:
Avatar - PepaJ
22. 8. 2015 09:21
Re: Téma - PROSTOR
P407..ty mluvis o segmentu stehovaku, takze od Mazdy tam patri CX-9..adekvatni souper S maxu..bohuzel ten je dosud jen s letitym Fordim atmo 3,7 V6. V USA ale uz testuji novou generaci, tak jsem zvedavej s jakymi jednotkami nakonec prijdou..uz aby to bylo..potrebujeme je pro M3 MPS a M6 MPS :)) |S CX 5 souperi Kuga..
23. 8. 2015 06:43
Re: Téma - PROSTOR
Naprostý souhlas! Člověk hledající MPV ho hledá z důvodu potřeby pohodlného usazení a přepravy 3 cestujících v druhé řadě. Pak ho také zajímá kufr. Motor a jízdní vlastnosti opravdu nejsou rozhodující faktor.

Bohužel v testech se na to často nebere zřetel. Přičítám to tomu, že redaktoři nemají dostatečný počet dětí :-)
21. 8. 2015 12:56
MPV
teď taky vybírám nové MPV a nejspíš vyhraje nový touran. Porovnával jsem se Zafirou - velké a prostorné auto, ale nelíbí se mi palubka se všema těma tlačítkama, s S-Maxem - asi nejhezčí MPV, ale pro moje potřeby (a manželku na parkování) příliš velké, nový C-Max mě jaksi nezaujal designově.
Rozbalit vlákno
1
10. 1. 2016 22:59
Re: MPV
sklamem ťa…nový touran, vpredu super. druhá rada…sedačky pre malé deti…
A 30.000 EUR len tak zahrmí za "základ"
10. 1. 2016 22:57
:-) druhá rada sedadiel a MPV
začnem tým, že som mal Hondu Odyssey 2008 3.5V6 AT5. Tiché a výkonné MPV, ktoré bralo 10,5L benzínu na 100Km a motor nebolo ani len počuť. Priestor - 6 dospelých ľavou zadnou.
K veci…vyberám nové "európske" MPV. Nový Touran - vpredu super. Druhý rad a kurňa…sedáky dĺžka 420mm ?! Picasso, Alhambra, Sharan? Podobné...
Zafira = dĺžka sedáku 480 mm. A môj výber je u konca. Nedávno som sa previezol s týmto automatom. Tíchučko, auto ťahá, paráda! Dal som tam všetko možné - cena 28500EUR (Touran v tej výbave by bol snáď za 35000?).
Zajtra ojednávam…
MPV je o pohodlí. Niekto rieši šírku vozidla. Áno, dôležité. Len nech mi niekto povie, že čo z toho, keď pred kolenami mám 25 cm ale sedím na lavici…
Toť vsjo :-)

Dúfam, že raz Honda začne predávať Odyssey v Európe.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
4. 4. 2016 19:20
Re: :-) druhá rada sedadiel a MPV
Nebi KIA svůj velkolepý Carnival....
Jaké máš po několika měsících zkušenosti se Zafirou?
10. 7. 2017 11:42
Re: :-) druhá rada sedadiel a MPV
V Zafire sa veru vzadu sedi asi najlepsie zo vsetkych MPV. A vyborne sa sedi aj v malom Golf Sportsvane, ma tak ako zafira dlhe sedaky a operadla. To S-max je vzadu nanic, ma kratke sedaky len cca. 45cm a pidi 58cm operadla. Zle sa v nom sedi.