.....abych si oživil, jak lze vyrobit za pomoci pilníku, palice a kuchyňské váhy auto, které za určitých okolností dokáže dobře jezdit do dnes. To je i po cca 55ti letech.
Je mi až smutno, když si uvědomím, jak dnes za pomoci stovek robotů, automatů, laserů, rentgenů, počítačů, Poláků a já nevím čeho ještě vyrobí auto, které jen tak tak přežije záruku. Vím, že to je právě ten cíl. Srdce technika, ze staré školy ale krvácí.
MK II mám rád ale do dnešního světa se, bohužel nehodí, zrovna tak jako já. :'-(
Já tohle fňukání nemám rád, nerozumím mu. Jaguar mk2 bylo ve své době drahé auto pro zámožné a bylo kvalitně postavené. Nevím s čím to chceš srovnávat v dnešním světě, ale když si dneska koupíš drahé a kvalitně postavené auto, tak ti taky vydrží. V padesátých letech se jezdilo daleko míň, myslím že takovýhle Jag těžko za život najezdil statisíce kilometrů. Ano, dneska se staví laciná spotřební auta, která ale narozdíl od vozidel z padesátých let ty statisíce běžně najedou. Měl jsem spoustu starých aut, oktávky, stejšny, sedany a přestože to byly kusy poctivé mechaniky, natočily maximálně desítky tisíc, než musely jít na celkovou generálku. Takže ano, dřív se stavěla spolehlivá a trvanlivá auta, ale stejně tak i plečky, přesně jako dneska. A hlavně - dřív se nezinkovalo, takže sebelepší auto, pokud nebylo většinu času v garáži a člověk se pod ním furt neválel s maznicí apod., tak za pár let sežral hnědý mor.
Pokud do té staré poctivé mechaniky aplikuješ soudobá maziva, která od šedesátých let prodělala zásadní kvalitativní zlepšení, bude to s životností zase úplně jiné. Bavit se o korozi u starých aut můžeme. Za prvé se v padesátých letech ještě nepoužívalo v zimě chemické ošetřování vozovky a za druhé, kdo chtěl, aby mu auto vydrželo, byly i tehdy prostředky, postupy a kroky, které zajistily uspokojivý výsledek. Jak ty říkáš musel ses pod ním válet. Pokud byla na podvozku mazací místa, bylo v té době jaksi samozřejmé, že s maznicí jsi buď byl kamarád nebo jsi navštívil za tím účelem servis. I v té době byla ale auta, která měla centrální mazání všech podvozkových prvků. Na našem trhu namátkou Wartburg 311 již od roku 1956.
S auty, která popisuješ, nebyla nijak mimořádná věc najet bez GO hodně přes 100 000 km.
Koupím-li si dnes drahé a kvalitně ? postavené auto, mám opravdu jistotu, že mi vydrží. S jistotou po celou záruční dobu a možná i ještě pro jistotu kousek za ní. V souvislosti s adekvátním nájezdem km. Potom se již začínají hlásit programově vymyšlená opatření lidově nazývaná jako kurvítka. Pokud by tomu tak nebylo, tak by celá oddělení všech současných automobilek, která jsou zřízena právě jen pro optimalizaci životnosti jednotlivých klíčových dílů, byla bez práce. A je téměř jedno, jestli jde o auto drahé nebo levné.
Jestli jsi můj původní komentář pochopil jako fňukání, které nemáš rád, tak přijmi mojí omluvu.