Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D – Koloběžka první

Třetí generace Toyoty Avensis prošla druhou modernizací. Vůz jsme vyzkoušeli ve variantě Touring Sports (kombi) s nejslabším motorem celé nabídky.
Zpět na článek
24. 8. 2015 08:56
24. 8. 2015 09:08
24. 8. 2015 09:27
24. 8. 2015 09:32
24. 8. 2015 10:15
3. 2. 2016 00:55
24. 8. 2015 09:38
24. 8. 2015 09:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 8. 2015 10:53
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 8. 2015 09:33
24. 8. 2015 09:54
24. 8. 2015 10:15
24. 8. 2015 10:17
24. 8. 2015 10:20
24. 8. 2015 10:20
25. 8. 2015 08:58
25. 8. 2015 09:11
25. 8. 2015 14:12
24. 8. 2015 17:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 8. 2015 10:34
24. 8. 2015 10:46
24. 8. 2015 11:13
24. 8. 2015 11:56
24. 8. 2015 12:01
24. 8. 2015 12:55
24. 8. 2015 13:14
24. 8. 2015 13:30
24. 8. 2015 13:55
24. 8. 2015 14:02
24. 8. 2015 14:10
24. 8. 2015 14:47
24. 8. 2015 14:10
24. 8. 2015 14:48
24. 8. 2015 12:30
24. 8. 2015 13:54
24. 8. 2015 21:30
24. 8. 2015 18:40
24. 8. 2015 21:27
12. 12. 2018 16:46
18. 12. 2018 14:41
20. 12. 2018 13:22
24. 8. 2015 08:54
Konec Toyoty u nas
Po letosni cistce dealerstvi prisli s fantastickou nabidkou Avensise za 900k. O proti predchozimu faceliftu, ktery mam, tento FL neprinasi temer nic, co by obhajilo vydaj za nove auto. Toto auto ma realnou cenu 600k. Vic bych za nej nedal. Za neco muze stupidni EU byrokracie s EURO6, ale za hodne si muze Toyota sama. Po zcela nesmyslnem zruseno nekterych dealerstvi, navazuji s absolutne neadekvatni nabidkou auta stredni tridy. Je mi to lito, ale s Toyotou u nas ve firme i doma koncim. A to po 15r a 7 autech. Bravo Toyoto CR, jen tak dal...
Rozbalit vlákno
47
Avatar - Emel
24. 8. 2015 08:58
Re: Konec Toyoty u nas
Jen pro zajímavost... nestačil by Auris?
24. 8. 2015 09:20
Re: Konec Toyoty u nas
Aurise mame (1.4, 1.6 i HSD). Je to moc povedene auto, ale preci jenom to je nizsi stredni trida. Avensis je pohodlnejsi, mene hlucny a celkove vyspelejsi auto. Ja uz si nahradnika vybral (Outback), ale Toyota me sere celkove. Puvodne jsem se tesil, ze misto FL uvedou do EU Venzu. A oni poserou co se da.
24. 8. 2015 09:30
Re: Konec Toyoty u nas
Outback je super náhradník, měl jsem možnost jednou jet (na sedadle spolujezdce) v posledním Legacy diesel a jak to auto jelo, hlavně v zatáčkách, jsem nechápal. Bylo to v době, kdy jsem ani neměl řidičák a byl jsem zvyklý jezdit s otcem v Accordu, který byl pro mne do té doby v neprémiové střední třídě č.1. Dost mě teď zajímá Levorg, pokud ho budou dovážet v dieslu, asi o něm začnu hodně přemýšlet.

Ale k testu, ten interiér je dle mého názoru krásnej, škoda jen, že si v BMW nemohli vzít ještě silnější diesel, než 18d... :-)
Avatar - PepaJ
25. 8. 2015 09:32
Re: Konec Toyoty u nas
to andre: Levorg se do Evropy nechysta a aspon co ja vim.. coz je skoda.. urcite bych si ho jel pred koupi noveho vozu..take obhlednout a projet.. :'-( :-(
Avatar - Ozzman
24. 8. 2015 09:20
Re: Konec Toyoty u nas
Za mne mohu říct, že se Avensis zase dostal alespoň do pole "akceptovatelný" . Minulá generace se poslední dobou dala sehnat za velmi příznivé ceny, ale ten prazvláštní vzhled ...

Jako nové auto bych si ho nevybral, jako lehce jeté za solidní cenu, uvažoval bych.
24. 8. 2015 09:54
Re: Konec Toyoty u nas
Já teda dostal nabídku na služebáka (jediný auto, co bychom od toho dýlera měli) na 2.0D za 626tis. v Trendu. Tam už mi chybí akorát metalíza za dvacku, nepřijde mi to tak hrozný.
Ovšem auto samotný je zcela.. meh:)
Avatar - Cuba66
24. 8. 2015 10:10
Re: Konec Toyoty u nas
No to "Bravo Toyoto CR" spíše patří Toyotě Hungary (potažmo Toyotě Europe) pod kterou náš trh spadá. Toyota Motor Czech Republic téměř celá zanikla a téměř vše je řízeno z Maďarska, tady sedí jen pár lidí, pár jich přešlo do Maďarska a ostatní dostali výpovědi.
Zbytek naprostý souhlas, bohužel...
24. 8. 2015 17:07
Re: Konec Toyoty u nas
Toyota v EU evidentne zvolila strategii Hodny. Budou prodavat jen mala auta a to, co neumi evropske automobilky - hybridy. Okrajove jeste mozna tu necha nejaky pracovni Hilux a pro divoky vychod a "blondyny" Land Cruisery. A o tech zacinam uz taky pochybovat. Zkratka se jim to nevyplati. A tim padem se jim nevyplati, ani nejake inteligentni zastoupeni. Takze ja bych to mirne modifikoval na: Bravo EU urednici. Zcela stupidni Euro normy, vysoke zdaneni PHM, prihloupla propagace cyklistiky (sam jezdim na MTB, takze apriori nejsem jeji odpurce) a troufnu si tvrdit neoficialni subvence nemeckych automobilek, nas okradaji o krasne stoje s vice jak 4 valci a >2l. A pripada mi, ze EU, ktera je postavena na automotive si timto pekne podrezava vetev. Smarja, kde se jeste prodava VW, Fiat, Fr-production v takovem meritku, jako v EU? A co budou delat, kdyz si clovek skoro nebude moci koupit nove auto, aby ho nejaky bursikovec neumlatil kopretinou v kvetinaci?
Avatar - AUDIRS6
24. 8. 2015 17:24
Re: Konec Toyoty u nas
"Bruselnici" sice robia 1 blbost za druhou, ale za aktualny stav si moze Toyota sama. :-!
Pozri sa na H/K - zda sa ti, ze by predavali na US trhu malo ? Oni sa dokazali aklimatizovat ( a to su jo sakra mensi ) a óóóó, velka Toyota sa nedokaze ? Ich problem !
:-!
24. 8. 2015 19:01
Re: Konec Toyoty u nas
Ano souhlasim. Je to jejich problem. Uplne jim v EU ujel vlak. Ale je mi zahadou proc nechteji reagovat na fantasmagorie bilych limecku z Bruselu. Mozna prave kvuli velikosti Toyoty. Tezko rict...
24. 8. 2015 20:41
Re: Konec Toyoty u nas
Jak napsal Ham., je to začarovaný kruh. Pokud by v EU prodávali velký objem, spíš budou motivovaní investovat do vývoje a spíš náklady "utopí". Jenže jim moc nejde karta a zřejmě nejsou ochotni cpát do toho peníze, což naopak "Korejci" zřejmě jsou. Jejich počínání v EU mi připomíná počínání VW v USA. Je z toho cítit tápání.

Pokuty za spotřebu tady nejsou zase tak dlouho a emisní normy nemáme významně přísnější než v jiných rozvinutých částech světa. Tady bych tedy hlavní problém nehledal.
24. 8. 2015 22:42
Re: Konec Toyoty u nas
U mě dobrý. Toyota je oběť evropské japanofóbie a rafinované ochranářské politiky EU. :-!
Avatar - _Karel_
24. 8. 2015 22:53
Re: Konec Toyoty u nas
Pokud existuje japanofobie, pak Toyotu jako oběť rozhodně nevidím. Kromě hybridů vynikají Toyoty nejspíš jen ve spolehlivosti (což není málo, ale ani vše). Design všeobecné nadšení nevzbuzuje, technika - nic mimořádného. Komu padne do oka-koupí, kdo jde po spolehlivosti- koupí, ale zaslouží si víc?
Avatar - AUDIRS6
24. 8. 2015 23:37
Re: Konec Toyoty u nas
jedine co moze tie ich hybridy a elektroblbosti zachranit:
[odkaz]
v momente ozrejmenia technologie indukcneho dobijania ma toto napadlo hned. Niekde myslim v Norsku alebo Nemecku (?) takto dobijaju na zastavkach hybridne autobusy...
potom, ked budu podobne cesty aj tu, zacnem mozno o nich uvazovat aj ja...

Tak vidim, ze nejaky mastiftak si tu zase maroval kar >:-[] :no: - hadam sa ti ulavilo >:-[]
25. 8. 2015 10:29
Re: Konec Toyoty u nas
Ty nevidíš, já čtu i mezi řádky a vidím, že na ACZ Japonce nemusí a nebo tu funguje autocenzura...ta asi spíš a jde to s dobou, že?... ;-\
Avatar - Emel
25. 8. 2015 10:37
Re: Konec Toyoty u nas
Podívej se na poslední testy Mazdy... vesměs jsou všichni nadšení.
25. 8. 2015 13:57
Re: Konec Toyoty u nas
Nebuď naivní. Všichni "jakože" Mazdu chválí, ale ve skutečnosti ji podrazí jen jak to jde. Proto se prodeje jaksi nedaří, že?
Avatar - Emel
25. 8. 2015 15:04
Re: Konec Toyoty u nas
Promiň, ale teď mi připomínáš některé nejmenované fanoušky nejmenované značky s nejmenovaným geometrickým tvarem ve znaku... ty testy jsou pozitivní a hotovo, nehledej v tom žádné spiknutí.

Prodeje jsou jaké jsou z jiných důvodů než jsou testy na auto.cz.
25. 8. 2015 16:37
Re: Konec Toyoty u nas
Testy vždy celkově vyzní negativně a hotovo. Japanofobie funguje a trh je toho důkazem. ;-\
Avatar - _Karel_
25. 8. 2015 16:53
Re: Konec Toyoty u nas
Takže testy Mazdy 6 (jedna z mála 5-ti hvězdičkových zde), Mazdy 3, Mazdy CX-3 nevyznívají dostatečně nadšeně? Já četl i jinde dost testů M6 i M3 a většina českých testérů (až na jednoho) byla poměrně blažená. Trh může být důkazem třeba i japanofobie, ale rozhodně ne japanofobie zdejších médií.
Ba naopak- Hyundai si vede skvěle i přes značnou neoblíbenost mezi českými novináři.
Avatar - Emel
25. 8. 2015 17:04
Re: Konec Toyoty u nas
Ne, promiň, ale trh není důkazem toho, že se najednou vynořila japanofobie... proč by to tak mělo být, proč by člověk, co jezdil třeba Toyotu, měl najednou začít nesnášet japonská auta?

Už se tu diskutovalo mockrát, že například u Hondy měla víc koní 1.6VVTi v těch devadesátých letech, než špičková benzínová motorizace aktuálního Civicu (až do příchodu Type-R)... a evropský zákazník na to prostě reaguje.

Vytáhni si nějaký test, třeba tenhle [odkaz] nebo [odkaz] ... už z nadpisů (sedan s příchutí prémie, královna nižší střední) je podle mě zřejmé, že se žádná japanofobie nekoná.
Avatar - _Karel_
25. 8. 2015 11:11
Re: Konec Toyoty u nas
"Toyota je oběť evropské japanofobie" - tvůj původní příspěvek. Co to má společného s údajnou japanofobií auto.cz Nepochybuji, že redaktoři mají oblíbená a neoblíbená auta/značky, ale japanofobie určitě ne, viz Emel (nejen Mazda, třeba i Suzuki).
25. 8. 2015 13:58
Re: Konec Toyoty u nas
Mě nikdo neopije rohlíkem, kamarád fajka... :-!
25. 8. 2015 14:05
Re: Konec Toyoty u nas
I kdyby, diskutéři z ACZ jsou snad reprezentativním vzorkem evropského, nebo i jen českého trhu? Těžko. Stačí se podívat na devadesátá léta, kdy se japonským značkám dařilo.
25. 8. 2015 16:31
Re: Konec Toyoty u nas
Právě, že se jim dařilo, tak se s tím muselo něco udělat, že?
Avatar - Emel
25. 8. 2015 16:38
Re: Konec Toyoty u nas
Nech mě hádat... spiknutí? :-)
25. 8. 2015 18:55
Re: Konec Toyoty u nas
No a nebylo by to v historii poprvé kdy byl konkurent vyšachován, že? A nikdo nikdy nebyl a nebude tak hloupý, aby se k tomu přiznal. Evidence kamarád fajka, evidence...a ta tu je ;-\
Avatar - Ham.
25. 8. 2015 19:39
Re: Konec Toyoty u nas
No Korejci se k tomu celkem veřejně hlásí a jsou na vytlačování Japonců z důležitých trhů patřičně pyšní. Jeto regulérní hospodářská válka, kterou organizují velmi důmyslně a dlužno podotknout, že jsou úspěšní. A nejen v auto průmyslu, ale ve všech odvětvích, stačí se podívat kolik podílu na trhu nabral Samsung nebo LG na úkor dřívějších gigantů jako Sony, Panasonic, doslova je vymazal z evropského trhu (to ty japonské automobilky jsou na tom v EU ještě relativně dobře a nějak se plácají).
A samozřejmě Korejcům už také zvoní hrana, protože další "spiknutí" se chystá na ně, resp. další hospodářskou válku s nimi a s Japonci pomalu ale jistě rozjíždí Čína a není pochyb, že bude úspěšná, nakonec i v tom autoprůmyslu tady za dvacet let bude jezdit víc aut čínských značek než korejských a japonských aut dohromady.
25. 8. 2015 22:16
Re: Konec Toyoty u nas
No ja bych to nevidel az tak tragicky. I Samsung zle doplaci na svoji velikost. Kazdy by chtel byt Apple, ale malo kdo na to ma. A to nejsem priznivcem teto znacky. Kazda firma vi co se ji vyplaci a co ne. Tedy alespon by to mela vedet. Automobilovy trh je jeden z nejpokrivenejsi, co znam. EU si logicky bude chranit sve firmy, ale nevidi, ze si tim podrezava vetev. Janoskym automobilkam se nevyplati vyvijet modely pouze pro maly trh EU, ktery ma jeste vysoce nakladove pozadavky.
Avatar - Ham.
25. 8. 2015 23:40
Re: Konec Toyoty u nas
Naopak, EU nejvíce škodí svým vlastním firmám. Kdo myslíš, že má větší problém snížit flotilové emise? Výrobci z Evropy jako BMW, Audi, Mercedes, Porsche, Jaguar, Ferrari nebo Toyota a Honda? Když prvně jmenovaní vyrábí luxusní limuzíny, sporťáky a další žrouty CO2 a u Japonců převažují prdítka do města nebo dnes maximálně nějaká nižší střední? Tato regulace donutí evropské firmy co dělají pořádná auta buď zaniknout nebo dělat prdítka jako Japonci a to je proti zájmům řady evropských firem.
Avatar - Emel
26. 8. 2015 09:24
Re: Konec Toyoty u nas
Z pohledu evropana a tím spíš evropského politika ale není na situaci, kdy u nás jezdí pouze evropská auta, nic špatného. Ono evropských aut v Japonsku nebo třeba v Korei je mnohem méně než těch jejich u nás...
25. 8. 2015 22:55
Re: Konec Toyoty u nas
Hold your horses....důležitých trhů? V Americe a v Asii Korejci na Japonce nemají. Jistě, z koláče jim ujídají, ale nějaké vytlačení z trhů tady nehrozí. Co se elektroniky týče, tam Korejcům také brzy dojde dech. Náklady na výrobu se přibližují těm v Japonsku. Zrovna tak v Číně už nechtějí lidé dřít za hrstku rýže a vývoz zboží, jak vidíme právě nyní, se zpomaluje a Čína byla nucena několikrát devalvovat měnu, aby svoji "exportní ekonomiku" povzbudila.
Avatar - Ham.
25. 8. 2015 23:34
Re: Konec Toyoty u nas
V Americe a v Evropě na ně právě mají a "ukradli" jim už slušnou porci trhu. Třeba ten zmíněný Samsung je vytlačil v Evropě i v USA a v Asii jim dává slušnou nakládačku. Že Korejcům postupně dojde dech je jasné, proto také pospíchají aby urvali co nejvíc, protože vědí, že se chystá další "spiknutí" ze strany Číny, ta má sice problémy z přehřátého růstu, ale zdaleka nevyčerpala potenciál, takže dalších 15-20 roků bude jednoznačně patřit Číně a Japonci zase ztratí další pozice.
26. 8. 2015 11:04
Re: Konec Toyoty u nas
No pozor! Co se týče soupeření mezi Japonci a Korejci, to se dá popsat jako férové tržní (žádné spiknutí), protože do toho nezasahovaly vlády s nějakými nařízeními nebo politickými kroky. V případě Číny je to jinak, protože Čína je stále centrálně kontrolovaná ekonomika, která nemá floating měnu a politické zásahy jsou běžné. Jako například povinnost pro zahraničního investora se spojit s čínským investorem 50:50.
Avatar - Emel
25. 8. 2015 20:32
Re: Konec Toyoty u nas
Vyšachování konkurenta, třeba ze strany Hyundai a Kia, je ale něco úplně jiného - například formou toho, že jsem ochoten nabízet zboží levněji.
Avatar - Ham.
25. 8. 2015 21:00
Re: Konec Toyoty u nas
Objektivně vzato je to samozřejmě konkurenční boj, to ovšem nic nemění na tom, že z pohledu "Japonců" to může být viděno jako spiknutí. :-)
25. 8. 2015 22:34
Re: Konec Toyoty u nas
....spiknutí je takové ošklivé slovo....říkejme tomu raději hra, ne?
26. 8. 2015 11:13
Re: Konec Toyoty u nas
Konkurenční boj spojený s politicko-ekologickými nařízeními a zákony EU, zaměřenými na zvýhodnění evropských automobilek už není a ani nemůže být férový konkurenční boj. Tečka!
Avatar - Emel
26. 8. 2015 11:25
Re: Konec Toyoty u nas
Jak už ti psal Ham., ekologické normy nijak nezvýhodňují evropské automobilky... naopak, zrovna Toyotě s jejím portfoliem hybridů dost pomáhají.
26. 8. 2015 15:01
Re: Konec Toyoty u nas
Hybridi jsou stále okrajová záležitost. Vše bylo s evropskými automobilkami předem dohodnuto. Proto se změnám vůbec nešprajcovaly a stále drží hubu. Musí dodržovat dohodu. Je to tak prosté. Kdo ví, tak ví, že ví a my co víme, víme že vše se vším souvisí a proto nás nic nemůže překvapit. :-!
Avatar - Emel
27. 8. 2015 08:15
Re: Konec Toyoty u nas
Hybridi nejsou pro Toyotu okrajová záležitost... 8M jsou skoro celoroční prodeje a osobně myslím, že v Evropě je jejich podíl ještě větší.
27. 8. 2015 09:48
Re: Konec Toyoty u nas
Měl jsem napsat, "co se týká celkového trhu s mot. vozidly" jsou okrajová záležitost. A 8 mil za 15 roků není žádné závratné číslo a navíc to evropské výrobce vůbec neohrožuje. :-!
Avatar - Emel
27. 8. 2015 10:21
Re: Konec Toyoty u nas
8 milionů za 15 roků není velké číslo, jenže ono to není lineární - ten počet stoupá a za poslední tři roky je to více než 1,2M ročně.

Evropské prodeje hybridů jsou od roku 2012 100 - 150 - 170t, to už je cca. třetina všech prodaných Toyot.

Ohrožuje nebo neohrožuje... podle mě právě nové technologie jsou pro zavedené firmy nejvíc nebezpečné. Těžko někdo ohrozí silné hráče na jejich písečku, ale technologický posun hybridů nebo elektromobilů může jejich pozicí otřást.
Avatar - Ham.
26. 8. 2015 22:19
Re: Konec Toyoty u nas
To je obecná fráze jak z tribuny na prvního máje. Ekologická nařízení EU jdou proti automobilkám obecně. Zkus jmenovat jedno jediné ekologické nařízení nebo normu EU, které zvýhodňuje evropské výrobce a poškozuje japonské. Skutečnost, že korejským automobilkám se v Evropě daří nadmíru dobře a velká část tohoto úspěchu jde k tíži právě japonských výrobců celkem jasně indikuje, že problém Japonců je ztráta jejich konkurenceschopnosti a adaptabilnější Korejci je vytlačují, hledat v tom cokoliv jiného než konkurenční boj je legrační.
Naopak, když se podívám do USA kolik kauz tamní regulátoři vedou proti japonským automobilkám a kolik se proti nim vede soudních jednání, tak bych mohl nabýt lehce dojmu, že v Evropě mají zlatý život.
25. 8. 2015 22:06
Re: Konec Toyoty u nas
Vyšachován? Určitě. Ale že by to vyšachování bylo realizováno vyvoláním fóbie?
25. 8. 2015 22:38
Re: Konec Toyoty u nas
Ale my co víme, že víme, tak víme, že vše souvisí se vším... ;-)
24. 8. 2015 12:03
Re: Konec Toyoty u nas
No hlavně takové jako Emil Frey, tam nechali. To by jeden opravdu zvracel.
Avatar - Emel
24. 8. 2015 08:56
Avensis
Ta první širokoúhlá fotka je docela odstrašující... ale listováním v galerii se to lepší, až na přímý pohled z boku je to vlastně docela fajn a zezadu je to skoro pěkné auto.

Co se interiéru týče - materiálová různost kombinující oranžovou s hnědým kevlarem mi přijde z fotek dost zvláštní. Aspoň volant je pěkný.
Rozbalit vlákno
2
24. 8. 2015 09:08
Re: Avensis
Presne tak. Problem je v tom, ze v predchozim provedeni (3. generace po 1. fl) byl ten predek nejpovedenejsi casti auta.
Avatar - woody-alien
24. 8. 2015 11:44
Re: Avensis
Když jsme s webpajou na parkovišti meditovali nad XE, projela kolem Cupra SC Performance Orange. Obepsali jsme svými krky patřičnou křivku a konstatovali, že už trochu cirkus, ale fajn. Hned vzápětí jel novej Avensis. Přibližoval se k nám předkem. Chvilka nechápavého ticha. Jedna, dvě, tři, čtyři, pět.....asi tak. ;-) Pak ze mě vypadlo - Mám takovej pocit, že vůbec nevědí co s tím. A ten samej pocit mám z fotogalerie. Není to ani do "sportovna", ani do "konzervativna"....mému oku to přijde jen zvláštní v tom nepříliš dobrém smyslu slova. Čistě vizuálně působí třeba ve srovnání s Ma6 Avensis jako ošklivka Betty, včetně těch rovnátek nebo snad rovnou chrániče zubů. :-)
Avatar - rimow11
24. 8. 2015 09:27
toyota
vyzerá perfektne :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
24. 8. 2015 09:32
Re: toyota
Výhoda je, že když najedeš kolem k obrubníku, máš čumák u plotu... takže efektivně využíváš místo ;-) : [odkaz]
Avatar - Blue Sun
24. 8. 2015 10:15
Re: toyota
A chodci tě budou milovat. >:D
Připomíná mi to převisy na Peugeotu 407...
24. 8. 2015 18:05
Re: toyota
Toyota v tom nie je sama...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Treba ale aj dodať, že veľa robí optika, napríklad veľké priemery diskov a kolmé čumáky skutočnú dĺžku previsu zdárne maskujú.
3. 2. 2016 00:55
Re: toyota
No ony to ty automobilky nedělají proto, že by jim to připadalo hezké. Ony v tom hrají roli také evropskými předpisy dané požadavky na ochranu chodců při nárazu...
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 09:38
Re: toyota
podla mna dnes uz posobi trosku nevyvazene... razvor je uz dost maly .... to auto ma o 161mm na dlzku viac ako o triedu mensia octavia ... napriek tomu v razvore je rozdiel medzi nimi len 14mm ... vdaka tomu ma avensis uz skor blizsie akoby k octavii alebo astre ako k mondeu ci passatu alebo superbu... pri pohlade zboku mi to nepride ako krasny pohlad ... uz avensis z r 2008 mal 2,7m razvor... pritom bol o 10cm kratsim autom ako tento sucasny avensis .... iste vyhrady mam aj k prednym partiam.... zatial co na aurise su tieto partie ok... na auto strednej triedy aspon mne moc nepasuju.... je to subjektivne ja viem..... inak zadna chromovana lista zachadzajuca do svetiel mi pripomina riesene z mazdy 6... naopak.. interier sa mi velmi paci... tu by to slo.... napriek tomu tvrdim... ze tu to uz chcelo novy model... komplet novy model od toyoty v strednej triede pre eu.... aby sa mohla toyota seriozne postavit superbu mondeu passatu mazde 6 .... vidim to tak ze tento facelift uz moc z pohladu avensisu neriesi ... a predaje avensisu v europe uz nezvysi.... predsa len superb alebo passat ci mazda 6 su uz trosku inde
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 8. 2015 09:30
Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej prozy
"Správnou pozici k řízení jsem kvůli tomu hledal déle než obvykle, a když už se konečně zadařilo, spodní okraj věnce volantu komplikoval nastupování a vystupování."
Do kazdeho auta raz sadne clovek, ktory si tam nenajde miesto. Mozno to autora prekvapi, ale ludia sa vyskytuju aj v inych velkostiach ako je ta jeho. Takze nejde o ergonomicky preslap.

"Další, především ergonomické přešlapy, začnete odhalovat záhy."
Sugestivna priprava na subjektivne negativa.

" Tlačítka na levě straně středového displeje navíc zakrývá věnec volantu (řidič na ně bez vyklonění nevidí), "
To ale, vazeny pan redaktor, plati mozno len pre vas, kedze ste si nevedeli najst za volantom tu spravnu polohu.
A keby aj nie, este som nesedel v aute, kde by som vzdy videl uplne vsetky cudliky.

"horsi vyhled"
To je opat absolutne subjektivne kriterium, pretoze zalezi na tom, ako presne vodic sedi. Niekto bude mat polohu za volantom taku, ze mu stlpiky vadit nebudu, niekto bude nadavat.

"pokud chcete omezit stabilizaci či vypnout protikolizní systém PSC, doporučujeme raději zastavit"
A nebolo toto nahodou cielom? Alebo sa pan redaktor este nestretol s manualom na obsluhu, kde sa odporuca DSC aktivovat/deaktivovat len ked auto stoji?

" Praktické kolejnice s posuvnými oky pro zajištění nákladu však u prostřední výbavy Active dostanete pouze v rámci paketu Trend+ za zmíněných 65.000 Kč (Executive je má standardně, Live vůbec)."
Hrozne, vyrobca si dovoluje oddelovat jednotlive stupne vybavy pridavanim/odoberanim jednotlivych udelatok. Seriozne, keby sme mali vypocitavat, co nemaju v zakladnej vybave Skodovky, tak sa nedopocitame.

"Zvyknout jsme si však museli na poměrně necitlivou spojku, která při uvolňování zabírá snad na posledním centimetru chodu pedálu."
Strasne, vodic si musel zvyknut na nove auto. A co je este horsie, spojka na aute A zabera inak ako spojka na aute B. Tu uz zostava rozum stat, ako INAKOST moze byt negativom.

"zbytečně dlouhé „pětky“
Co je to zbytocne dlha patka. Najma pri aute zameranom na usporny presun 4-5 ludi s batozinou?

A potom je tu protirecenie autora:

Hodnotenie -
"Minusy
Laciné a místy chatrné detaily v interiéru"

Text -
"Mnohem citelněji se zapracovalo v interiéru, kde bychom rozhodně neřekli, že jde o pouhou modernizaci. Zcela nový je přístrojový štít.... Středovou konzolu s elegantně zakomponovaným osmipalcovým dotykovým displejem ... obepínají luxusně působící dekorační materiály..., a do rukou perfektně padnoucí multifunkční volant lze nastavit v dostatečném rozsahu."

Z textu citit predpojatost autora a jeho usilie testom svoju predpojatost potvrdit.
O to prekvapujucejsie posobi zaver, kde autor tvrdi, ze auto je vlastne velmi dobre. Ale dostane tri hviezdy.

Zaver je nekonzistentny tak s textom ako aj s poctom hviezdiciek.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Emel
24. 8. 2015 09:53
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Co se hvězdiček týče - kdyby byl průměr 2,5*, pak by to bylo nekonzistentní. V poslední době se ale boduje takhle (a to sedí):

2,5* - výjimečně špatné auto
3* - podprůměrné auto
3,5* - mírně podprůměrné auto
4* - normální dobré auto
4,5* - nadstandardně dobré auto
5* - výjimečné auto
(méně než 2,5* už dlouho nikdo nedostal)

Zbytek elaborátu - pouze sofistika, teoretické zpochybnění názorů testera bez vlastní zkušenosti, za mě o ničem.
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 09:56
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
no uz odvtedy ubehol nejaky ten piatok co sme tu dve hviezdy nemali [odkaz] .. to je pravda ;-)

ale na druhej strane som si vsimol ze pribudlo par 5 hviezdckovych aut v celkom skromnom casovom horizonte... ono s tymi hviezdami je to stejne trosku subjektivne... co si budeme klamat...
Avatar - Emel
24. 8. 2015 10:01
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Zapomínáš na dost kontroverzní [odkaz]

Jistě že to je subjektivní... je to test, ne tabulka s údaji. Většina aut má 4* a je to trošku o ničem, ale tak stejně si přečtu test...
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 10:05
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
tak toto som prehliadol mas pravdu.....

hviezdy stejne nic neriesia... lebo niekomu moze vyhovovat to co inemu nie a naopak.... cize tam kde niekto hviezdu uberie ( napr za hupavy podvozok ) ... iny si zase prida.... a naopak.. neviem ci som to spravne napisal .... ale proste ide o to ze je to hodne subjektivne vacsinou ..... to je pravda.... chcelo by to mozno stupnicu do 10 .... a dobre auto by malo 7... lepsie 8,5 a podobne... urobit vacsie rozostupy v hodnoteni aby sa nam neprekryvali vysledky
Avatar - Emel
24. 8. 2015 10:07
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
S 5* máš jedenáctistupňovou škálu, to je víc než dost... jen by se musela využívat. Ale to už jsme probírali...
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 10:11
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
vlastne mas pravdu.... asi je to skor o zle nastavenej latke co sa tyka rozdavania hviezd...
Avatar - woody-alien
24. 8. 2015 11:14
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Já tušil, že to dáš. Ale nebudu reagovat, nebudu reagovat....nenašel jsem zdraví na hnoji. >:-[] ;-)
Avatar - Ozzman
24. 8. 2015 10:13
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Tak Vaverka byl legendou v kombinaci s francouzskými vozy, kde je mu konec? >:D
24. 8. 2015 18:27
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
V Auto7 a občas autohit.cz pokiaľ viem.
Avatar - JohnyCarWash
24. 8. 2015 09:56
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Dobrý den,

z Vašeho příspěvku je cítit předpojatost vůči autorovi a hlavně snaha vnutit diskutérům názor, že cokoliv není škodovka, musí být špatné.

Zcela zbytečná je poznámka o tom, že jsou lidé i v jiných velikostech. Ano, je to pravda, ale já své názory neuvádím jako všeobecný fakt, vztahuji je na svou osobu s výškou 190 cm, která je v testu uvedena. Kdybychom v jiném testu napsali, že se v Citigo za sebe vejdou dva dospělí lidi a je to plnohodnotné rodinné auto, ale ten vzadu měří 150 centimetrů, byly by tady poznámky o PR a podobně. Však to znáte.

Závěr podle mého názoru odpovídá textu. Jsou v něm zohledněny změny designu, maximálně průměrné jízdní vlastnosti a motoru (ten je tam nový, víte), jakožto nejlepší části celého auta, je věnovám celý odstavec.

Hezké pondělí,

Honza
Avatar - _Karel_
24. 8. 2015 11:19
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Test mi nijak tendenční nepřijde :yes: , jen drobnost pro fotografa- totálně opršené řidičovy dveře by si mohl před focením utřít ;-)
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2015 14:38
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Obojí vyjde nastejno, jen pohledem z opačné strany. To, že jsi v testu uvolnil stavidla více než fantazii je zřejmé, ale je třeba brát obsah acz optikou spíše zábavnou s podtextem zaměření na vaše velké klienty. Btw. hodíš sem fotku kolene ať vidím jak šťoucháš do S/S tlačítka? >:-[] >:D ;-)
24. 8. 2015 10:38
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
První bod vaší analýzy není tak úplně pravdivý, na posaz v Avensisu jsme si stěžovali všichni, kdo jsme v autě seděli, a to máme dosti rozdílné postavy...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 8. 2015 10:53
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Bolo to uvedene v texte? Nie.

Ja som analyzoval povodny text, v tomto bode je moja analyza OK.
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2015 14:41
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
To je ale první bod. Ono jde, Ondro, o vyznění testu. Jooo ono Ondřej Chamilla píše krásně, stylisticky čistě, je zapálen pro věc, ale to je právě ta ručička na vahách, která ho může za jistých okolností posunout k neobjektivnímu pohledu a může se přiklánět subjektivně k většině, což nemusí být vždy berná mince. Jinak se jedná o výborného redaktora a bodrého chlapíka. Někomu tento styl může vyhovovat, jinému nesedne. ............... snad bude pochopeno. Jde o to, co vyzní z testů.
24. 8. 2015 10:41
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
No za seba poznamenám len, že čo sa týka čudlíkov, napríklad na mojej corolle je zapínanie asistenta parkovania tiež schovaný nad lavým kolenom za vencom volanta a je to poriadne blbé miesto. Máš ísť na tesno popri rade áut a stlačiť gombík na ktorý nevidíš, aby auto našlo miesto a potom zaparkovalo za teba. Vychýliť hlavu do strany zísť očami z cesty kdesi ku kolenu ľavej nohy. Aj to musím dať na stranu lebo gombík je kdesi tam skrytý. Nic moc, aj keď ho použijem len raz za uhorský rok.
Avatar - _Karel_
24. 8. 2015 11:11
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Záběr spojky na posledním centimetru nahoře ti přijde ok? Zvláštní......
Avatar - Stefič
24. 8. 2015 11:21
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Zajímavé. U Škody bys napsal:

"Správnou pozici k řízení jsem kvůli tomu hledal déle než obvykle, a když už se konečně zadařilo, spodní okraj věnce volantu komplikoval nastupování a vystupování."
Pozice řidiče je špatná jako celé auto

"Další, především ergonomické přešlapy, začnete odhalovat záhy."
Ergonomie na nic

" Tlačítka na levě straně středového displeje navíc zakrývá věnec volantu (řidič na ně bez vyklonění nevidí), "
Zásadní chyba, špatně vyřešená ergonomei tlačítek na volantu - nepoužitelné

"horsi vyhled"
Z auta není nic vidět

"pokud chcete omezit stabilizaci či vypnout protikolizní systém PSC, doporučujeme raději zastavit"
Elektronika na nic. Vypnout asistenci prakticky nelze. Proti konkurenci kritická chyba

" Praktické kolejnice s posuvnými oky pro zajištění nákladu však u prostřední výbavy Active dostanete pouze v rámci paketu Trend+ za zmíněných 65.000 Kč (Executive je má standardně, Live vůbec)."
Typická Škoda, příplatky i za volant

"Zvyknout jsme si však museli na poměrně necitlivou spojku, která při uvolňování zabírá snad na posledním centimetru chodu pedálu."
Konstrukčně špatně vyřešená spojka. bude to cukat. Další kiks

"zbytečně dlouhé „pětky“
Zpřevodování je zase k ničemu

Z tvého textu je citit predpojatost autora a jeho usilie testom svoju predpojatost potvrdit.

Tvoje texty jsou nekonzistentní a zjevně zaměřené pouze jedním směrem. Účelově samozřejmě >:D
Avatar - AUDIRS6
24. 8. 2015 11:56
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
si zabil ! >:D
hmm..., rad by som si pozrel vasu slovnu prestrelku aj dalej, lenze obavam sa ze nebude mat pokracovanie, nakolko dotycny diskuter si zvykne svojich kritikov davat na HL a tym padom sa nic dalsie asi diat nebude... ;-\
No nic, vidim, ze diskusia ale moze byt este pekne stavnata, idem si aj ja precitat ten test >:D :yes:

Edit: 1 :no: som tak nejako cakal... >:-[] a od dotycneho by som ho aj pochopil. Ale dalsie 3 ? Chlapci, o co vam ide ? >:D
Edit 2 vecer o desiatej:
Vidim, ze vas pokemonov je ovela viac >:D pritom hore ste dali Steficovi 9 :yes: a mne za jeho podporu 9 :no: tak toto je na hlboku analyzu vasho (ne)logickeho myslenia 8-s :-!
Avatar - Stefič
25. 8. 2015 15:38
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
hele, já jsem ti dal také jeden dolu... >:D >:D Důvod? To máš za to >:D >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
25. 8. 2015 16:23
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
tak díky >:D
ale ty si aspon chlap a priznas sa ;-) :yes:
Avatar - eXp10it
24. 8. 2015 22:01
Re: Content Analysis alebo pondelkova chvilka testovacej pro
Naprostý souhlas. To že jsou Toyoty určené pro lidi pod 1,8m ví každý, tak proč se v tom hnípat? Tohle je Japonské auto, pro lidi Japonské velikosti. To je jako by chtěl 100kg chlap na dětský řetízkáč a ještě se rozčiloval že se nevejde do sedačky ;-\
24. 8. 2015 09:33
kombi
mne by sa pacilo ak by toyota ponukla mensie kombi ako je avensis a auris, konkurenta pre renault clio grandtour s peknym dizajnom toyoty
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 09:54
Re: kombi
mozno sa casom dockame vzhladom k tomu ze sucasne auta sa stale rozmerovo zvacsuju .... ved sucasny auris v kombiku uz nema moc rozmerovo daleko k nejakemu staruckemu avensisu.... cize raz mozno bude aj yaris kombi ... aby vyplnili medzeru na trhu... uvidime....
Avatar - Ozzman
24. 8. 2015 10:15
Re: kombi
Pekny dizajn Toyoty? To jsem snad neslyšel od 90. let >:-[]
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 10:17
Re: kombi
vtedy bol pry nudny ;-) ... corolla carina E a podobne .. dnes naopak... je zase az moc podivny
Avatar - Ozzman
24. 8. 2015 10:20
Re: kombi
No já mam v paměti třeba Cellicu a jiné počiny, kdy to Toyotě slušelo :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 10:20
Re: kombi
ano tieto kusky boli pekne... alebo aj prva RAVka ;-) ... ale camry alebo carina to boli vtedy take sede mysky v europe.... dnes je uz toyota odvaznejsia, niekedy mozno az moc...
Avatar - Emel
25. 8. 2015 08:58
Re: kombi
Previa byla zajímavé dílo. Samozřejmě Supra byla... super. Ravka taky vypadá ve většině generací dobře.

A pak tu taky bylo tohle:
[odkaz]
Avatar - Ozzman
25. 8. 2015 09:11
Re: kombi
To je ta horší část Toyoty, nicméně stará Corolla, tedy starší, ta se mi líbila, ještě nedávno ji jezdil kámoš, sice už byla skoro na šrot a pořád jela.

[odkaz]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 8. 2015 17:25
Re: kombi
Auris nie je ktovieako velky, kombi je len cca o 12 cm dlhsie nez moja Mazda 3 hatchback.

A co sa ceny tyka, tak Toyota ma zaujimave zlavy, teda aspon tu v CR, napr. hybrid Touring Sports v zaklade stoji 524-tisic korun. Daj z toho 10-12% dolu a pohybujes sa na urovni 460-470 tisic. A to sa bavime o hybride, ktory je drahsi nez ine motorizacie.
24. 8. 2015 18:30
Re: kombi
Potom nie je asi žiadne auto strednej triedy ktovieako veľké, Mazda 3 je natiahnutá jak jazvečík, svojho času autá strednej triedy svojou dĺžkou priamo atakovala. Ponukou priestoru už ale nie.
24. 8. 2015 10:29
Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Asi angažovali specialisty na modrou od Hyundai ne? Pochopím modrý motiv u LCD navigace, ale ten displej klimy a ostatní podsvícení, to je modré peklo... >:-[] I když na kyanovodíkovou jedovatost Hyundaie to ještě nemá.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
24. 8. 2015 11:20
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
A proč ne modrá? Lepší, než zářící bílá nebo vyblitě zelená, případně nevýrazná oranžová.
Jasně, ale ona teď všude letí červená, tak cokoli jiného je zlé...
Avatar - Ozzman
24. 8. 2015 11:28
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Já sem tedy ve vozech poslední doby zaznamenal trend "čiré optiky", takže bílá a podobně... modrá, hlavně ta Hyundaí je opravdu až nepříjemná. Když to srovnám s modrou, co používalo VW, tak tolik nebila do očí.
24. 8. 2015 11:37
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Já jsem třeba plně spokojen s nezářící bílou, nevadí mi ani zelená, ani oranžová, a ani ta červená. Modrá je pro mně synonymem pro tuning a soutěž v počtu neonů. Kyanově modrá, co nejde ztlumit, je pro mě pak vzpomínkou na švagrovu i30. ;-)
24. 8. 2015 14:16
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Nevím jestli je to mýma očima, ale modré podsvícení vidím v noci nejhůře snad ze všech barev... do černý tmy se rozplývá. Bílé rozsvícení mi přijde pro oči i přehlednost nejlepší. Ale samozřejmě záleží na preferencích.
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2015 22:38
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Lepší? Pokud já vím, modré podsvícení v noci nejvíce namáhá zrak. Naopak třeba ta nevýrazná oranžová by měla patřit k nejvhodnějším (nejpřijemnějším) barvám.
Avatar - Blue Sun
25. 8. 2015 07:28
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Jenže na modrou mi stačí mrknout, v oranžové nebo zelené chvíli ty údaje hledám, protože to není tolik vidět. A bílá už moc bije do očí.
Avatar - dal
25. 8. 2015 08:55
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Nevím jak jsi přišel na to, že bílá bije do očí? Nejhorší je modrá, u i30 jsem uvažoval o tom, že některé kontrolky i přelepím.
25. 8. 2015 09:28
Re: Modrá je dobrá? Ne pokaždé...
Nebude to spíš tím, že ta oranžová a zelená je ve zcela jiném autě, než na které jsi zvyklý a nevíš, kde to hledat? Si myslím, že barvou to opravdu nebude ;-)
Avatar - lamal
24. 8. 2015 10:34
accord
Ze sa tu zivi toto na miesto Accorda to je velka skoda... okrem ineho uz aj accord by mohol mat novu 1,6D 88kw... skoda skoda skoda
Rozbalit vlákno
3
24. 8. 2015 10:46
Re: accord
Tak zaměstnává to pár stovek Britů v Derby, je to bez cla. Kdežto Honda by musela rozšířit kapacity/předělat linku ve Swindonu, kde bouchá Jazz a Civicy.
Avatar - Individualita
24. 8. 2015 11:05
Re: accord
Pod to se podepíšu. Avensis za Accorda bych tu vyměnil hned :-!
24. 8. 2015 11:39
"hodnoceni"
Zdravim vsechny, nejde mne si ale zase nerypnout, chapu ze subjektivni hodnoceni hvezdickama (kor do peti) neni nijak relevantni, na druhou stranu i tak by se s minimalnim prihlednutim nabizelo nejake to srovnani,,,toyoty avensis za 3/4 milionu 3 hvezdy (a v calnku se dovidame v podstate sama pozitiva) dacia sandero za 1/4 milionu 3.5 hvezdy(a pritom v clanku sama kritika), achjo, jak to teda je vlastne >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
24. 8. 2015 11:56
Re: "hodnoceni"
Hvězdy jsou v rámci třídy.
24. 8. 2015 12:01
Shrnutí
Nový Avensis bych shrnul takto: Vzhledu facelift jednoznačně prospěl a je to docela pěkné auto. Nicméně vrcholné motorizace tohoto modelu stačí vůči konkurenci tak přinejlepším na střed nabídky a u benzínů možná ani to ne. (Testovanou verzi bych vůbec neuvažoval, jízda s takovým vozidlem je za trest, stejně tak, jako tyto "lidové" motorizace u konkurence).

Vydávat za vrchol nabídky s ceníkovou cenou před 900 tisíc Kč atmosférický benzínový dvoulitr s automatem, který se na stovku nedostane pod deset, tím prostě současné evropské konkurenci (ale třeba ani Mazdě) zrak rozhodně nevytřou.
Rozbalit vlákno
14
24. 8. 2015 12:55
Re: Shrnutí
I když souhlasím s hodnocením, třeba optikou všech Evropanů kromě oblasti "jihovýchodní anarchie" a Německa jsou ty motorizace dostatečné, s ohledem na rychlostní limity a jejich vynucování. Takže odhaduji, že Toyota Manufacturing UK toho vyprodukuje a prodá ještě dost, než auto definitivně zhebne, nebo jej transformují v nové generaci na hybrid.
Avatar - Emel
24. 8. 2015 13:14
Re: Shrnutí
Je fakt, že na subjektivně mnohem povedenější Mazdu 6 Avensis v Evropě moc neztrácí, za 1-6/2015 je rozdíl do 10%... ale za tím je asi obecně silnější pozice Toyoty.

Vybavuju si, že Avensis měl silnou pozici v některých severských státech, kde snad jednu dobu byl dokonce prodejní jednička...
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 13:18
Re: Shrnutí
kym v roku 2004 predala toyota v europe vyse 142 tisic avensisov... tak roku 2014 to nebolo ani 29 tisic.... takze zda sa ze toyota ma s avensisom v eu uz dost vazny problem.... z niekdajsieho bestselleru je dnes pomaly prepadak .. otazka je kde je pricina.. skutocna pricina tohto prepadu.... lebo 10 rokov je relativne kratka doba ... a ten prepad toyoty v strednej triede v eu je obrovsky.... to je totalna rezignacia a ustup z pozicii a co bude s avensisom o dalsich 10 rokov? ... to uz ani nechcem pomysliet.... obavam sa najhorsieho ... ze uz v eu coskoro skonci ....
Avatar - Emel
24. 8. 2015 13:30
Re: Shrnutí
Passat byl taky loni na méně než polovině svých prodejů z roku 2006 (154t vs. 332t.). Celá mainstreamová střední třída klesá a podle mě je pohled na žebříček prodejů pro Toyotu ještě docela ok - je druhá z japonských značek o zanedbatelných 10% a drží za sebou Korejce (a v součtu i40+Optima se jim skoro vyrovná).
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 13:47
Re: Shrnutí
do istej miery asi za to moze aj odklon zakaznikov od tradicnych sedanov a kombikov strednej triedy k SUVeckam.... ved si len zoberme ake pocty predavala pred 8-10 rokmi taka C5ka a ake pocty predava dnes.... to je voci minulosti velka bida..... a nie je to len o C5ke a avensise... aj dalsie vozy inych znaciek strednej triedy uz padaju dole ... vsadim sa ze SUVecka je jedna z pricin ktora berie zakaznikov klasickej strednej triede
Avatar - Emel
24. 8. 2015 13:55
Re: Shrnutí
To si nemyslím, SUV na úrovni střední třídy je v mainstreamu málo - všechny ty Tiguany a Kugy jsou odvozené od kompaktů. Hlavní faktory jsou podle mě 1) posilování prémie 2) růst aut 3) technologický posun, kdy běžný zákazník dostane vše co potřebuje i v tom kompaktu a vychytávky střední třídy už pro něj nejsou tak důležité.
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 14:01
Re: Shrnutí
aj cena je dost rozhodujuca... pre mnohych mozno viac ako co najvacsie rozmery.... niekto si kupi passat a iny za rovnaku cenu uz radsej tiguana .. niekto avensis iny uz radsej v podobnej cene RAVku a podobne... je to skor o cene a praktickosti a pouzitelnosti ako o co najblizsej fyzickej dlzkovej zhode
Avatar - AUDIRS6
24. 8. 2015 14:02
Re: Shrnutí
a plus, ze H/K-om ( sa to blbo sklonuje co ? >:D - takze Topperom ) spomenute auta ( C5, Avensis...) sa proste prestali Europskemu zakaznikovi pacit. Holt, konkurencia je tvrda.
S tymi SUV-ckami ( kompaktnymi ) si ale dovolim trosicku nesuhlasit - ono uz som aj ja v mojom okoli zazil, ze clovek zaujimajuci sa o klasicky kombik strednej triedy nakoniec volil SUV-cko. ;-) Liter, dva spotreby navyse nehralo rolu, chcel byt "in" a mat "lepsi" pocit - citaj pocit väcsieho domneneho bezpecia vo väcsiom aute s pohodlnejsim nastupovanim, parkovanim pri obrubnikoch...atd... ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 14:05
Re: Shrnutí
presne tak ..... poznam z videnia uz nejedeho suseda co stare auto strednej triedy vymenil dnes za bezne SUV velkosti tiguana ci sportagu..... v prvom rade ide o cenu.... nikomu dnes uz 5m auto strednej tiredy stejne netreba... a za podobnu cenu si dnes radsej uz zvoli kompaktnejsie SUVecko ktore ma stejne vacsi imidz ako nejaka obrovska lod typu sedan/kombi .... :yes:

SUV su dnes v kurze.. a tie podla mna najviac beru zakaznikov beznym autam strednej triedy ..
Avatar - AUDIRS6
24. 8. 2015 14:10
Re: Shrnutí
ani o cenu neide.
Alebo si myslis, ze ten Tiguan v riadnej fullke bude o moc lacnejsi nez porovnatelny Passat ?
skor ide o tie prakticke dovody co som uviedol, plus u mnohych to moze byt paradoxne prave aj vek - starsiemu clovekovi sa bude do SUV-cka nastupovat lepsie. ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 14:14
Re: Shrnutí
ved prave o tom pisem vyssie... ze cenou su podobne tieto SUV ( tiguan ) autam prave strednej triedy... preto im beru zakaznikov.. a aj ja by som svojich ( keby som mal ) 25 tisic eur dal radsej do tigiho alebo ineho SUV ako do nejakej menej praktickej limuziny ... aj nastupovanie.. priechodnost... presne tak... tie SUV nie su len na paradu urcite nie...
24. 8. 2015 14:47
Re: Shrnutí
A nepsal jsi o tom, že modě SUV nerozumíš? O tom, kam se ztrácejí klasický sedany?
Avatar - Emel
24. 8. 2015 14:10
Re: Shrnutí
To je ale ten argument 2) růst aut - prostě lidi vymění střední třídu za kompakt. Jestli kompaktní SUV nebo kompaktní kombi je nakonec jedno...
24. 8. 2015 14:48
Re: Shrnutí
Problém vidím taky v rozsahu, který nabízí prémioví výrobci. Ti sebrali dost velký tržní podíl...
Avatar - Ham.
24. 8. 2015 12:30
Farewell party.
Je to takový japonský začarovaný kruh, ve střední třídě nestačí na konkurenci, takže méně investují do nových modelů, protože méně investují do nových modelů, tak o to více ztrácí na konkurenci. Model z roku 2008 už potřeboval nástupce jako sůl. Místo toho přichází velmi rozpačitý facelift, s kterým to Avensis má za úkol doklepat někam do roku 2018 a pak se pravděpodobně uzavře voda nad dalším japonským modelem v evropské střední třídě.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
24. 8. 2015 12:40
Re: Farewell party.
vidim to podobne ... akoby sa toyota pohybovala s avensisom v akomsi bludnom kruhu dookola ...... uz predosly avensis .. uprimne ziadna slava v tejto triede nebol ... a ten sucasny je snad na tom v porovnani s konkurenciou este horsie ako ten predosly svojho casu .... a co bude s avensisom dalej o 3-4 roky? uvidime.. ono je uz dost mozne ze ziadny dalsi avensis pre europu uz nebude.... a dopadne avensis v europe podobne neslavne ako accord... je to tak ako pises...
Avatar - Ji/Ri
24. 8. 2015 14:00