Dodavka AMG, vyborne. Ted by si ten link mohli ulozit vsichni mistni magistri, indiani z kmene Cherokee a dalsi az je zase bude svrbit prst pod clankem o BMW s M paketem kde "///M nepatri" kde "///M uz neni co byvalo" atd.. :-)
Viano/V V6 CDI R.I.P. - pozdravujme do Bruselu. Zabila ho unijní politika CO2.
Jezdil jsem, jezdím, obě motorizace a kolega výše má pravdu.
Dynamicky je do 130km/h opravdu lepší nový čtyřválec 250 ve spojení s převodovkou 7G Tronic. Ta totiž lépe využívá jeho výkon (150kW a 480Nm při kick-down), byť ho tento motor podává v užším pásmu otáček než podladěný šestiválec. A ještě pomáhá i lepší aerodynamika.
Zvukem samozřejmě ztrácí, 2 válce míň jsou prostě 2 válce míň. Ale dynamicky ztrácí v jakékoliv rychlosti a především je to znát při zatížení, samozřejmě ve větších rychlostech (jak píšeš nad 150) je to znát ještě mnohem víc. Viano V6 zrychlovalo prakticky v jakékoliv rychlosti až do 200km/h kopec nekopec, V-klasse má slušnou dynamiku mimo dálnici a bez zatížení, ale na dálnici s pár lidma na sedačkách je to slabota, podobně jak třeba 2.0 biturbo ve VW Carvelle. Špatnej motor sám o sobě to není, leckomu to stačí i s rezervou, ale jako vrcholná motorizace je to málo. Tím spíš, že V-klasse je celkově hodně hodně povedený, zvlášť ve srovnání s Vianem. A ne, neplácám tu do větru, vše co zmiňuju, píšu ze svých zkušeností ;-)
250BT ztrácí oproti Vianu V6 pouze zvukem a zrychlením nad 150kmh. Ve všem ostatním diky 7G tronicu ho překonává. Naprosto. Pláč nebo posmesky místních diskuteru bez jakékoliv zkušenosti jsou k smíchu.
Jo jo interiérově se hodně zlepšilo, ale absence šestiválce je vážně škoda. Jen nevím, jestli to těm hotelům a taxislužbám a různým agenturám vůbec vadí, protože si myslím, že zejména ty jsou prvními zákazníky tohoto modelu.
Designový paket je fajn, ale mnohem víc tomu chybí slušnější motor. Prozatím vrcholná verze 250 CDI není nic moc, se šestiválcem ve starém Vianu naprosto nesrovnatelná. Viano V6 jezdilo krásně a evidentně bylo i mezi zákazníky oblíbené, dá se jich potkat dost. Tenhle v současnosti vrcholný čtyřválec je pro V-klasse slabota a ostuda.