Designový paket je fajn, ale mnohem víc tomu chybí slušnější motor. Prozatím vrcholná verze 250 CDI není nic moc, se šestiválcem ve starém Vianu naprosto nesrovnatelná. Viano V6 jezdilo krásně a evidentně bylo i mezi zákazníky oblíbené, dá se jich potkat dost. Tenhle v současnosti vrcholný čtyřválec je pro V-klasse slabota a ostuda.
Jo jo interiérově se hodně zlepšilo, ale absence šestiválce je vážně škoda. Jen nevím, jestli to těm hotelům a taxislužbám a různým agenturám vůbec vadí, protože si myslím, že zejména ty jsou prvními zákazníky tohoto modelu.
250BT ztrácí oproti Vianu V6 pouze zvukem a zrychlením nad 150kmh. Ve všem ostatním diky 7G tronicu ho překonává. Naprosto. Pláč nebo posmesky místních diskuteru bez jakékoliv zkušenosti jsou k smíchu.
Zvukem samozřejmě ztrácí, 2 válce míň jsou prostě 2 válce míň. Ale dynamicky ztrácí v jakékoliv rychlosti a především je to znát při zatížení, samozřejmě ve větších rychlostech (jak píšeš nad 150) je to znát ještě mnohem víc. Viano V6 zrychlovalo prakticky v jakékoliv rychlosti až do 200km/h kopec nekopec, V-klasse má slušnou dynamiku mimo dálnici a bez zatížení, ale na dálnici s pár lidma na sedačkách je to slabota, podobně jak třeba 2.0 biturbo ve VW Carvelle. Špatnej motor sám o sobě to není, leckomu to stačí i s rezervou, ale jako vrcholná motorizace je to málo. Tím spíš, že V-klasse je celkově hodně hodně povedený, zvlášť ve srovnání s Vianem. A ne, neplácám tu do větru, vše co zmiňuju, píšu ze svých zkušeností ;-)
Viano/V V6 CDI R.I.P. - pozdravujme do Bruselu. Zabila ho unijní politika CO2.
Jezdil jsem, jezdím, obě motorizace a kolega výše má pravdu.
Dynamicky je do 130km/h opravdu lepší nový čtyřválec 250 ve spojení s převodovkou 7G Tronic. Ta totiž lépe využívá jeho výkon (150kW a 480Nm při kick-down), byť ho tento motor podává v užším pásmu otáček než podladěný šestiválec. A ještě pomáhá i lepší aerodynamika.
Dodavka AMG, vyborne. Ted by si ten link mohli ulozit vsichni mistni magistri, indiani z kmene Cherokee a dalsi az je zase bude svrbit prst pod clankem o BMW s M paketem kde "///M nepatri" kde "///M uz neni co byvalo" atd.. :-)