Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium – Tady je něco navíc

Ford Grand C-Max se nabízí v inovovaném vydání. Vzhled MPV kopíruje nejnovější počiny značky, technika výrazně posílila. Zůstala v dané třídě nevídaná radost z jízdy.
Zpět na článek
28. 8. 2015 09:34
28. 8. 2015 09:42
29. 8. 2015 11:07
28. 8. 2015 09:50
28. 8. 2015 09:51
28. 8. 2015 09:53
28. 8. 2015 09:57
28. 8. 2015 10:01
28. 8. 2015 10:03
28. 8. 2015 10:04
28. 8. 2015 10:06
28. 8. 2015 10:07
28. 8. 2015 10:08
28. 8. 2015 10:12
28. 8. 2015 10:15
28. 8. 2015 10:20
28. 8. 2015 10:24
28. 8. 2015 10:37
28. 8. 2015 10:09
28. 8. 2015 10:18
28. 8. 2015 11:25
28. 8. 2015 13:27
28. 8. 2015 10:01
28. 8. 2015 10:03
28. 8. 2015 10:10
29. 8. 2015 07:55
28. 8. 2015 10:21
28. 8. 2015 11:52
28. 8. 2015 13:30
28. 8. 2015 13:31
28. 8. 2015 13:25
28. 8. 2015 13:35
28. 8. 2015 14:17
28. 8. 2015 14:39
28. 8. 2015 14:57
28. 8. 2015 15:05
28. 8. 2015 15:55
28. 8. 2015 18:15
Avatar - iudex
28. 8. 2015 09:33
Nečakaná chvála
Tak som prekvapený, takéto jednoznačne pozitívne hodnotenie som priznám sa nečakal. Notabene dnes, keď je "dobrým zvykom" na Fordy kydať, ako sa z voľakedajších superšportov stali nudné skorovolkswageny. >:-[] Osobnú skúsenosť s C-Maxom síce nemám, ale po mnohých negatívnych testoch som pristupoval k Focusu i Mondeu skepticky a bol som pozitívne prekvapený, že žiadna avizovaná tragédia sa nekonala. Tu sa to ale zdá sa Fordu podarilo najlepšie. A medzi riadkami testu sa dá vyčítať jasný odkaz do Mníchova, že ani automobilka, ktorá má radosť z jazdy ako slogan, v tomto segmente na Ford nestíha.
Rozbalit vlákno
13
28. 8. 2015 09:37
Re: Nečakaná chvála
Bohužel pro nadšence a bohudík pro marketing BMW se řada 2GT prodává nadmíru dobře, zvlášť v Německu.
Na druhou stranu jsem četl první srovnávací test novýho Galaxy s Alahmbrou a Picassem, kde si angláni stěžovali na jízdní vlastnosti. Uvidíme jak se předvede S-Max.
Avatar - Hittman
28. 8. 2015 09:43
Re: Nečakaná chvála
Tragédie netragédie, je otázkou, z jakým konkurečním modelem se bude Cmax měřit. Někde vyjde lépe, jinde hůře...
Trošku mne uchvacují ty parkovací čidla v podobě velkých bradavic, dnes se to snad dělá daleko estetičtěji...
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 09:44
Re: Nečakaná chvála
2AT jsem jel a jízdně je velmi povedené, nečekal sem, že s MPV se dá jet rychle >:D Myslím, že třeba s dvoulitrovou naftou bude 2AT ještě dál, než TDCI, hlavně charakterem.

Cmaxe jsem nejel, ale pokud jezdí alespoň jako Fokus, nebo Kuga, tak je určitě velmi dobré auto.
28. 8. 2015 10:14
Re: Nečakaná chvála
Grand C-Maxe (po faceliftu) mám právě půjčeného a z komfortu jízdy - odpružení, pžesnosti řízení i řazení, tichosti kabiny mi spadla čelist... Minulý víkend jsem strávil za volantem O3 (1.4TSI - 103kW) na 225*45R17 v plné výbavě a kultura jízdy byla prostě otřesná... i můj Ceed SW v tomhle byl o půlkrůček dál. Upřímně je mi líto obchoďáků kteří v něčem podobném musí den co den hltat kilometry na cestách.

Za mně Grand ano. Jen si myslím, že většina bude s 1.0 Ecoboostem, s kterým se dá jezdit (krom dálničních přesunů) za hezkých 6,5-7l/100km.
28. 8. 2015 10:16
Re: Nečakaná chvála
Skvěle a můžeš zareagovat na připomínky, který dole napsal AUTOCZ? ;-)
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 10:22
Re: Nečakaná chvála
Myslíš třeba zlé renomé vstřikovacího systému? :D:D

Zajímalo by mne, jestli AUTOCZ ví, že ten motor je už pár let od PSA a ne ten od Fordu :-)
28. 8. 2015 11:18
Re: Nečakaná chvála
AUTOCZ je polodemetni troll, ze se jim vubec zabyvate, vzdyt to je pod vasi uroven...
28. 8. 2015 10:27
Re: Nečakaná chvála
Už jsem reagoval, ale to je spíš zbytečné.
Zajímavé je, že oproti klasické běžné nižší střední má Grand jiné obutí - 215*50R17.
Těch 5mm ale rozhodně nedělá zásadní rozdíl v porovnání s konkurencí.
Ford holt umí.

Nicméně zatím jsem nebyl schopný spárovat iphone 5S (?), což teda za víkend nezvládla ani O3 (Columbus), v tomhle byla "hloupá" Kia úžasná.

Ten infotainment je podle mne opravdu otřesný a jsou to zbytečně vyhozené peníze - jednak neumí česky, potom se krásně špiní (jiné systémy tolik ne) a programovali ho nějací ajťáci v důchodu.
28. 8. 2015 11:14
Re: Nečakaná chvála
Tak to bych rad vedel, jak 2GT nestiha, maximalne pujde o odstiny sedi na obou stranach. Ostatne 2GT ma ponekud lepsi konstrukci predni napravy, a ani zadni nei zrovna usporne odrbana, podvozkove bych si na 2GT vsadil, i kdyz klobouk dolu pred Fordem, ktery dokaze tradicne spickove jizdni vlastnosti a jizdni projev udrzovat tak nejak nezavisle na normativnich omezenich a trznich naladach :yes:
Avatar - iudex
28. 8. 2015 13:23
Re: Nečakaná chvála
To je skôr otázka na redaktora, z ktorého slov ten záver nepriamo vyplýva. Tiež ale myslím, že to bude 50 shades of grey, každopádne i vyrovnaný výsledok je pre Ford úspech, že dokáže pri o tretinu nižšej cene vyrobiť auto jazdiace rovnako či o chlp lepšie ako BMW. A keďže od BMW logicky a dôvodne čakáš viac, ako od mainstreamu, vyvstáva otázka, či nespravili niekde soudruzi z NDR chybu.
28. 8. 2015 21:47
Re: Nečakaná chvála
Ja nejak nevim, Iudexi, tyhle pokusy stavet BMW proti Fordu uz se tu probiraly vicekrat a v podstate bez vysledku. Chapu, ze mas Ford rad, ale ja osobne jsem v tom clanku nikde nenasel zadne ocividne srovnavani toho testovaneho auta s cimkoliv od BMW - a uz vubec nikde neni psano o tom, ze by soudruzi z Mnichova nekde neco zadupali, nebo o tom, ze 2GT to muze zabalit, protoze ji GC-Max pojezdi a jeste ma k tomu vetsi kufr za nizsi cenu. A i kdyby, jeden redaktor napise tak a druhy zase onak, nejlepsi je vlastni zkusenost. Sam jiste chapes, ze rozdil mezi mainstreamem a premii nedela jen nazor jednoho redaktora o jednom z aspektu jizdy. Tak sundej Fordi ruzove brejle, dej Fordu palec za to, ze jezdi vyrazne nadprumerne a nesnizuj se k pogovani ;-)
28. 8. 2015 21:09
Re: Nečakaná chvála
A nemyslíte, že po zverejnení nedávnych výsledkov losieho testu v prípade FoFo III, v ktorom mu to nandali vozidlá bez multilinku s obyčajnou torznou priečkou vzadu, je aktuálne poukazovanie na "tradičné špičkové jazdné vlastnosti Fordov" už iba prázdnym klišé??? Ako by si asi v "moose test" viedol vyšší a ťažší GrandCMax, keď tzv. "etalón jazdných vlastností kompaktnej triedy" Focus tak ostudne pohorel??Neodvažujem sa hádať :no:
28. 8. 2015 21:38
Re: Nečakaná chvála
Losi test je jedna vec, jizda v realnych podminkach a pocit, ktery z ni ridic ma, je vec druha. BTW.: O Focusu jsem tu nenapsal ani jeden radek.
28. 8. 2015 09:34
C-Max
Jak se mě menší model celkem líbí, tak mě Grand svou nevzhledností neoslovuje. Přes všechny možný pozitiva, vyčištěnou palubní desku, variabilitu apod, bych zřejmě sáhnul jinam, pokud by mi nestačil klasický C-Max. ;-)
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 09:42
Re: C-Max
Přesně tak, ten vzhled druhé generace C maxu je v nejlepším příapadě nehezký. Osobně sem si v Cmaxu přišel i tak nějak stísněněji, možná jak jsou sedačky výše, nevím. Oproti Fokusům či Kuze. Možná jen pocit a byl to kus před faceliftem.

Jen ještě poznámka pro autora testu, elektricky nastavitelná výška posuvem pouze zadku, to je tak nějak od Fordu běžné, stejně to mam v Mondeu.
Avatar - martas2005
29. 8. 2015 11:07
Re: C-Max
V smaxu mam zvlast predek/zadek sedaku, ze by tedy jen u 2 velkych mpv?
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 09:50
Re: C-Max
bocny pohlad je trosku zvlastny [odkaz] v prvu sekundu som mal pocit ze pozeram na najaky perasteny mega-hatch.... ( dlha a nizucka predna cast ako z focusu , kratky sikmo strihnuty zadok ako pri hatch ... akurat ze cele je to akesi potiahnute do vysky ... inak by to bolo ako hach ) ..... proporcie touranu ci versa sa mi pacia daleko viacej.
28. 8. 2015 09:51
Re: C-Max
Řeší to nákup klasickýho C-Maxu, ale přijdeš o možnost vzít dva malý smrady navíc ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 09:53
Re: C-Max
mne sa najviac pacil ten uplne prvy c max... ten vyzeral najlepsie podla mna... a rovnako aj vtedajsi focus 2 sa mi pacil viacej ako tento novy focus .. ale to len tak na okraj.... vyberal by som v tejto triede z trojice verso/carens/touran.....
28. 8. 2015 09:57
Re: C-Max
Carens vypadá shodou okolností velmi podobně jako malý C-Max. Je ale zřejmě uvnitř větší. ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:01
Re: C-Max
tak C max vyzera uz lepsie ako tento vacsi grand C -max.... ale zase malicky B max sa mi paci este menej ako tento grand C max....

ak chcem 7 miestne mpv zvolim lodgy... tam sa odvezu dospeli aj vzadu.... grand c max alebo aj carens maju totiz vzadu len nudzovky pre deti .... a deti moc rychlo rastu ....

ale ako 5 miesnte MPV ... kludne verso... je s 1,8 valvematic dokonale :yes:
28. 8. 2015 10:03
Re: C-Max
Nejlepší 7-mi místný MPV bylo R-Klasse v Longu, teď snad jedině S-Max. Do menšího bych nešel, na druhou stranu ho nepotřebuju, takže jen bychaření ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:04
Re: C-Max
tak to bola taka zvlastna megalod..... akoby nieco medzi mega kombikom a velkym mpv.....
28. 8. 2015 10:06
Re: C-Max
Spíš MPV a SUV. Nicméně jsi tam posadil v klidu 6 lidí na samostatný sedačky, psa a bagáž, kdykoliv si přizvedl podvozek v přírodě a drandil s maximálním komfortem přes kontinent. Po FL pak odpadl i diskutabilní vzhled.
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:07
Re: C-Max
:yes: presne.... dokonca mi to propomina svojou pointou dnesny novy espace .. neico medzi crossom a mpv.. k tomu vnutri mega priestor...
28. 8. 2015 10:08
Re: C-Max
V Espace jsem ještě neseděl, ale už kvůli délce nenapbídne prostor R-L. A chybí samosebou čtyřkolka, což je škoda.
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:12
Re: C-Max
a preco vlastne R-ko nedostalo nastupcu? ... alebo bol to az taky prepadak? mne prislo rozhodne praktickejsie ako S klada a tie rozne shootingbrejky ktore su v praxi dost povedzme ze k nicomu no...
28. 8. 2015 10:15
Re: C-Max
Nezaujalo na NA trhu, kam bylo určeno. Já jsem s ním byl spokojenej a doporučil bych ho jako ideální rodinný vozidlo.
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:20
Re: C-Max
nemalo chybu... suhlas :yes:
28. 8. 2015 10:24
Re: C-Max
Does by mě přesvědčil RRS, X5 nebo XC90, ale to jsme cenově někde jinde ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:37
Re: C-Max
dnesnej mode SUV sa neda odolat ..... nikdy som ich nemusel... ale dnes by som dal prednost urcite uz RRS pred S kladou .... keby som mal tu moznost ( teda financie ) ... tie velke limuziny uz prestavaju byt in... a na rybacku s detmi bude tiez RRS lepsi ;-) a aj na dovolenky
Avatar - Individualita
28. 8. 2015 11:05
Re: C-Max
Já si zase čím dál tím víc vážím automobilů klasické koncepce s dobrou odezvou řízení. Nechci si v autě připadat jak vosa na bonbóně a zavazadla rovnat do výšky...
Avatar - Individualita
28. 8. 2015 10:06
Re: C-Max
Jsem na tom stejně. Jako MPV mám jasného favorita S-MAX, ale zároveň dodávám, že MPV si zřejmě nikdy nepořídím >:D
28. 8. 2015 10:09
Re: C-Max
Známým se podařila 2x dvojčata...nikdy neříkej nikdy >:-[]
Avatar - Individualita
28. 8. 2015 10:16
Re: C-Max
Po prvním párečku bych to zabalil. Vasektomie to jistí >:D
28. 8. 2015 10:18
Re: C-Max
Chtěli po pár letech ještě jedno ;-) A byly jim naděleny znovu dvě :-)
Avatar - Individualita
28. 8. 2015 10:21
Re: C-Max
Žádní troškaři. Se s tím nepářou! :-)
28. 8. 2015 11:25
Re: C-Max
Pro mě osobně je S-MAX takový falešný sob. MPV, co se snaží tvářit sportovně a přitom oproti skvělému sesterskému Galaxy ztrácí jak na eleganci, tak zejména na praktičnosti.
Avatar - iudex
28. 8. 2015 13:27
Re: C-Max
No vidíš a ja to vidím presne naopak: pri malom ústupku oproti praktickosti Galaxy získavaš lepšie jazdné vlastnosti blížiace sa Mondeu a atraktívnejší vizuál. A evidentne predaje S-Maxu potvrdzujú, že ľudia to vidia skôr tak, ako ja.
Avatar - Individualita
28. 8. 2015 13:47
Re: C-Max
Právě jsem chtěl napsat skoro to samé. Na mě to funguje velice dobře :-)

Navíc Galaxy je prostě větší auto, nic naplat.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 10:01
Re: C-Max
Carens, ač jsem Ford positive, bych minimálně vzhledem upřednostnil před Cmaxem. Ten se jim opravdu povedl, ale po první vlaštovce Sportage s rozvíjejícím směrem nového dizajnu Kii, se bojím o budoucnost :/

Cmax v prvn generaci (FoFo II) byl výborným protikladem francouzským menším MPV, také jich jezdí, Škoda tohoto podivína, protože kvality jistě má. Klasický Cmax je ještě celkem normal, ale tohle, za mne vzhledově palec dolu :no:
28. 8. 2015 10:03
Re: C-Max
Grand C-Max ozkouším asi za měsíc, nicméně s motorem 1,5EB. Pak dám vědět ;-)
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 10:10
Re: C-Max
Já v něm seděl před fl na saloně, jak jsem psal výše, přišel mi uvnitř horší posaz (nemohl jsem se uvelebit, hlavně pak na sedačce spolujezdce, ale víš, že já nejsem žádnej drobeček, ty problém mít nebudeš:D). Nejel jsem, ale nemam důvod nevěřit, že jede nadprůměrně po zkušenostech s jinými Fordy :-)
29. 8. 2015 07:55
Re: C-Max
Doufam, ze o tom napises blog, musim rict, ze ac s Fordy nemam zadnou zkusenost, docela me C-Max zaujal.
Avatar - Auto CZ
28. 8. 2015 10:03
Zopár bludov pred víkendom
doplním mínusy:
- nelícujúce diely karosérie a slabá úroveň montáže
- výhľad z vozidla do zadu pri cúvaní
- náchylnosť na bočný vietor
- čudný účinok posilňovača riadenia, vôle v riadení
- nízko umiestnené komponenty motora
- zlé renomé a kvalita vstrekovacieho systému
- ťažká karoséria
- neprehľadné rozmiestnenie ovládačov na prístrojovej doske, rádio nemá slovenské/české menu
- málo objemných odkladacích schránok
.. idem si dať kávu

8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
6
28. 8. 2015 10:08
Re: Zopár bludov pred víkendom
Evidentně jsi ho testoval, tak se rozepiš ;-) Taky s čím srovnáváš, speciálně výtky typu výhled, boční vítr, posilovač (nevím kdo ho má líp nastavenej), těžkou karoserii, nízko umístěný motor (asi kvůli těžisti) atd ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:18
Re: Zopár bludov pred víkendom
ale skutocne aj na mna posobi vysoko... a nizka dlha predna cast to len zvyraznuje.... bez ohladu na to ze celkova vyska v podstate ani nie je moc velka.... ten chlapik tam sedi akoby v hatchi kdesi dole .... chapem nizsie tazisko.. jazdne vlastnosti ako formula... a nad hlavou meter miesta ako v anglickom taxiku ..... v pohode... netvrdim ze je to zle... agilita a jazdne vlastnosti pridu vhod aj u mpv... ;-) .. touran/verso je ale pre mna krajsi ... a ford to vie aj lepsie.. vid S max ...
28. 8. 2015 10:21
Re: Zopár bludov pred víkendom
- výhled z vozidla při couvání řeší kamera - tohle už beru jako standard
- vůle v řízení - s tím autem jsi nejel!
- zlé renomé? - hospodské kecy...
- těžká karosérie?
- rádio - to je pravda, chybí české menu

...dej si i borovičku, ať se lépe soustředíš
28. 8. 2015 10:23
Re: Zopár bludov pred víkendom
Tak nějak jsem to tušil >:-[] :yes:
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 10:28
Re: Zopár bludov pred víkendom
s tou vahou je to relativne...... toyota verso s mensou bavorskou 1,6tkou dizlom je este tazsim autom ako tento ford.. a to je od neho este aj o par centi mensia

ale napriklad mazda 5 tak ta je dost lahucka to je pravda ... tam je rozdiel v dizli voci fordu aj do 200 kg
28. 8. 2015 13:21
Re: Zopár bludov pred víkendom
Souhlasím možná s těžkou karoserií, ale jinak asi máme zkušenost s jiným autem. Mám 2012 Grand C-Max 2,0 TDCI Power Shift. Já s ním najel 50tis, teď ho má přítelkyně a aktuálně je tam 182tis. Naprosto bez problémů, běžný servis každých 20tis. Současná dlouhodobá spotřeba 6,3 to se mi zdá velmi slušné. Samozřejmě jezdí stále sama...
Málo odkládacích přihrádek? To zlé, tamto zlé.... Nechápu.
Změť tlačítek, ano, ovšem na to si člověk zvykne během pár hodin a na druhou stranu, jak často ty všechny tlačítka mačkám? Vše nejpoužívanější jako telefon rádio a tempomat je na volantu.
Co jsem no tom autě nejvíc obdivoval bylo perfektní odhlučnění v kabině.
28. 8. 2015 10:21
Dizajn
Predná polovica auta vyzerá super podarila sa, tak potom nechápem ako mohli tak neskutocne domrviť zadnú časť auta, veď prvá generácia vyzerala super a potom z toho vyrobili toto čudo polepené.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2015 11:15
Hezký čtení...
článek - a zatím i diskuze.
;-)

Mně je sympatičtější "normální" C-max... ale někdo asi vážně potřebuje větší, ale zase ne o moc.
Osobně jsem si pořád ještě nezvyknul na tu hodně členitou palubku... ale já jsem "starej pardál", takže je to asi moderní.
Ještě jsem s ním nejel, ale po tomhle čtení to asi půjdu zkusit, i když ho nemám v úmyslu koupit.
Jen prostě nechápu tu módu dvouspojkové převodovky pro naftovou "dodávku"... jedinou východu vidím ve zkrácení času, kde výkon nejde na kola, ale to dává smysl jen u sportovního auta!
Tady nějak nechápu.
Mám DSG v Passatu... a je to opruz... už to víckrát neudělám.
;-)
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2015 11:52
1.5 EcoBoost
Benzín, prodloužená verze, protože posuvné dveře jsou na caparty k nezaplacení praktické, to mi přijde jako správná kombinace.

Nevidím v dnešní době důvod, proč pořizovat naftový motor. s DPF filtrem žere stejně jako benzínovej a tento test mi to jenom potvrdil. Focus s 1.6 EcoBoostem žere kamarádovi 7l (4x dospělí, plnej kufr, dálnice do Chorovatska a zpět), takže očekávám jen o něco málo vyšší spotřebu kvůli váze.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 12:05
Re: 1.5 EcoBoost
Přidej litr, litr a půl, za 7 lehkou nohou. Pokud budeš jezdit dynamicky, což motor opravdu rád splní, jedeš za 9-10/100.
28. 8. 2015 12:45
Re: 1.5 EcoBoost
Přidám-li litr, litr a půl jsem na osmi, osmi a půl na sto....

Ten focus 1.6 jsme nikterak nešetřili, zkoušeli jsme co to umí, protože to bylo nové. A za 2500km byla spotřeba na sedmi rovných, dynamickou jízdou. Dneska si to sice bere 8, ale to je čistě městský provoz na krátké tratě se studeným startem. Pokud se s tím jede dál, zas to je těch 7.

Toliko k praktické zkušenosti. Nečekám tedy, že 1.5 by žrala výrazně více.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 12:48
Re: 1.5 EcoBoost
Já ti říkám praktickou zkušenost z Kugy 1,6EB, která je vyšší a těžší jako Fokus, takže bych řekl, že je blíže tomu Cmaxu grand. Když jí šlapeš na krk, veme si 9-10, dálnice Praha-Normiberk, 130-150 plně obsazeno za 8,6, ty Ecoboosty si navíc sedají až po více, než 10 tisících km, nyní je tam přes 15 tisíc a spotřeba klesá. Zezačátku taková trasa byla přes 9. Když jedeš bez snahy vytáčet motor, dostaneš se i pod 8.
28. 8. 2015 12:57
Re: 1.5 EcoBoost
Odtud vítr vane ;). Focus combi 1.6 - 1275kg, C-max grand 1.5 1398kg, Kuga 1.6 - 1574kg.
Podle hmotností bychom tedy mohli otypovat, že C-MAX grand bude mít vyšší spotřebo jak 7l/100km, ale menší jak Kuga (která má ještě velkej odpor vzduchu). No, příští rok se uvidí, jak to s tou spotřebou ve výsledku bude...
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 13:06
Re: 1.5 EcoBoost
Nezapomínej ale i na to, že Cmax je vyšší. Uvidíš, pravda je, že má i menší pneu, což se na spotřebě může odrazit. Kuga v základu obléká 235/55 R17
27. 5. 2016 13:24
Re: 1.5 EcoBoost
Tak po tom, co jsme se s autem trochu sžili hlásím 7,4l/100km. Ale ještě je brzo na závěr, třeba s tim ještě něco půjde udělat.

edit:
najeto 10.000 km a spotřeba se ustálila na 8,2l/100km. Věčně zapnutá klimatizace, polovina cest po městě a druhá po dálnici.
Avatar - iudex
28. 8. 2015 13:30
Re: 1.5 EcoBoost
Ja prihodím do porovnania Mondeo 1,6EB: 1498 kg, dlhodobá priemerka 7,3l. Takže tiež nemyslím, že by C-Max žral 9.
28. 8. 2015 15:14
Re: 1.5 EcoBoost
A já přihodím S-Max 1,6EB, 1600kg - Dlouhodobě 8,2. Čistě město studený motor ve funkci mamataxi (škola + nákup a zpět) dává 9,3, když jedeme plně naložení (5+plný kufr) a hodně se snažím (ale v zásadě nebrzdím provoz) dá se i za 7-7,3. Dálniční přesun 130km/h dává 8,3. V podstatě jezdím za to samé, jako předtím s FF 1,6 atmosféra.
Avatar - martas2005
29. 8. 2015 11:30
Re: 1.5 EcoBoost
Tak to mam se 100kw naftou a PS stejny... Dalnice kol 8l (zpravidla +/- 150 kmh)
28. 8. 2015 13:22
Re: 1.5 EcoBoost
Nevim jak moc dynamicky, preci jen 110kW neni zadna extra staj, ale za 10? To uz je docela bida na dnesni dobu. U Fordu se asi zastavil cas ;-)
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 13:23
Re: 1.5 EcoBoost
No na poměry vozu to je slušné. Mluvím o SUV, stovka pod 10s, rozhodně to patří k tomu trochu lepšímu v poměru cena/výkon. Spotřeba je taková díky velké karoserii a váze.
Avatar - iudex
28. 8. 2015 13:31
Re: 1.5 EcoBoost
Tak to Ťa asi pobavím: pozeral som nové BMW X1 a s turbobenzínom 2,0 a x-drive píšu priemerku 6,4. >:D
28. 8. 2015 21:59
Re: 1.5 EcoBoost
Osobne znam cloveka, ktery s "moji" X1 xDrive 28i (!) s automatem ZF8 jezdi za 7 ;-)

Kazdej den Trinec - Ova a zpet. A ne, opravdu nejezdi na spotrebu, ale ani nezavodi. Kdyz jsem jel za nim, dalo mi moje auto 5,9.
28. 8. 2015 13:44
Re: 1.5 EcoBoost
Myslel jsem ze mluvis o Focusu, jako ten na koho si reagoval
29. 8. 2015 07:25
Re: 1.5 EcoBoost
Posuvne dvere nejsou zrovna velka vyhoda, protoze je proste deti neutahnou. Mam deti mensiho vzrustu a posuvne dvere jsou pro ne neprekonatelny problem, plus se za ne nemohou chytit, kdyz lezou do auta. Zatimco s klasickou konstrukci nemaji problem je sami otevrit, podrzet se madla a pak zavrit.
31. 8. 2015 07:38
Re: 1.5 EcoBoost
Stejně musej tak do 4-5ti jezdit v autosedačce, takže se k těm dveřím ani nedostanou...
28. 8. 2015 13:25
Uvodni foto
Je to ale krasavec, to jako jo 8-s
Nedelal to stejny patlal co delal Ford Ecosport?
Prijde mi ze Ford tak nejak tape, motory rozezrany, design jak z Ciny, nedivim se klesajicim prodejum
Rozbalit vlákno
17
Avatar - iudex
28. 8. 2015 13:35
Re: Uvodni foto
zo 7 miestneho MPV formulu nespravíš. Nájdi mi MPV s posuvnými dvermi, ktoré vyzerá nejak výrazne lepšie. Auto tejto kategórie bude furt krabica, či ho vyrobí Kia alebo BMW.
28. 8. 2015 13:42
Re: Uvodni foto
Treba moje oblibena Mazda 5 ;-)
Krabice mozna, ale musi to mit nejakou formu, to zadni okenko je hruza, vlastne celej ten zadek.
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 14:14
Re: Uvodni foto
trosku mi tu nesedia ani tie bocne posuvne dvere ... konkurencia tu vsade uz presla na klasiku.... na velkom mpv typu odyssey/sedona ok... ale tu to asi uz chcelo bezne klasicke bocne dvere ... aj detom sa bude lepsie nastupovat otvarat/zatvarat ked pojdu cez "klasiku".... moj nazor....
Avatar - iudex
28. 8. 2015 14:17
Re: Uvodni foto
Vidieť, že s Teba hovorí teoretik. Nie je naopak nič praktickejšie na nastupovanie, než posuvné dvere. Jednak neriešiš, či ich môžeš naplno otvoriť (klasické vo väčšine prípadov nemáš priestor otvoriť naplno), jednak je ten otvor samotný podstatne väčší a preto je nastupovanie či manipulácia so sedačkami podstatne jednoduchšia. Btw. posuvné dvere sú náročnejšie a preto drahšie, i preto "konkurencia prešla na klasiku". ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 14:21
Re: Uvodni foto
ide mi o manipulaciu..... jazdil som uz davno s transporterom.... v dodavke ok... v taktomto aute ale ocenim klasiku.... ano viem... kvoli setreniu sa preslo na klasiku ale je to aj pre deti na nastupvanie lahsie.. klasicke dvere si otvori a zavrie s lahkostou aj 5 rocny chlapec ... ano ok je to z casti subjektivne.. ok .. ale mal som tu cest uz vidiet deti ako sa trapia s takymito dverami pri obchodakoch kym otecko uz spokojne sedi v aute a caka ... nic v zlom... ja by som volil klasiku.... mat deti tak urcite chcem vzadu klasicke dvere... ale ako vravim ok... do istej miery je to subjektivne... nebudem odporovat ;-)
Avatar - AUDIRS6
28. 8. 2015 14:24
Re: Uvodni foto
plus nieco vazi mechanizmus a musia riesit komplikacie pri crash-testoch... ;-)
(hlavne ak su elektricke )
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 14:26
Re: Uvodni foto
aj to.... presne..... a staci jemny bocny naraz a sa nenaplatis .. navyse si vsimni decka pri manipulacii ako sa trapia s takymito posuvacimi dverami ked budes mat tu cest kdesi pri kaufe pocas nakupoch .... klasika mi pride lepsia volba zvlast ked ma clovek vzadu prave male decka.... a neprevaza nejake zemiaky, pracku alebo skrine... lebo v dodavke proti tomuto rieseniu nemam nic... ale proti gustu ziaden ..... ;-)
28. 8. 2015 14:39
Re: Uvodni foto
Posuvné dveře jsou jasnou volbou. Než bude to děcko nastupovat/vystupovat samo (než bude jezdit na podsedáku) uplyne tak 5 let. A do té doby ho do tý sedačky musim pokaždý posadit a zapnout a to rozhodně nedám s napůl otevřenými "klasickými" dveřmi.

Mimochodem, zajděte si je vyzkoušet, pokud to dítě zmáčkne pojistku (proti zavření), tak je bude schopno v pohodě otevřít i zavřít. Je na to třeba asi stejně síly jako na "klasiku". Rozhodně je to důvod, proč padla volba právě na tento vehikl.
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 14:42
Re: Uvodni foto
v pohode.. ja len vravim co som v praxi videl a zazil... vdaka za nazor ;-) :yes: ako pisem vyssie... je to z casti subjektivne ok... ja by som ale volil klasiku ;-) ... povedzme nove verso
28. 8. 2015 14:57
Re: Uvodni foto
Zběžně jsem mrknul na specifikace Toyoty (porovnávám C-max ne GRAND) a motor 1.6 je o 13kW slabší, je 200kg těžší, zrychlení 0-100 o 2,2s horší (11,7). Cenově to vychází podobně... Asi je hezčí, ale na to to nejezdí :-( Zmákne nebržděnej přívěs jen 450kg. Ale na regulérní srovnání bych musel načerpat víc informací + si zajít auto projet. Takhle od stolu to jde blbě ;)
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2015 15:12
Re: Uvodni foto
aj mna prekvapila hmotnost dizloveho versa .. to nebudem tajit.... kazdapadne moja volba by bolo verso s 1,8 benzinom... v nejakej strednej vybave... z hladiska vykonu hmotnosti spotreby ale aj ceny a udrzby... u mna vitaz voci akemukolvek dizlu... ;-) ... ale to je moje sujektivne stanovisko .. kazdy nech si vyberie to co potrebuje
28. 8. 2015 15:05
Re: Uvodni foto
Ještě jedna drobnost, c-max má vnitřní zpětné zrcátko na sledování dění na zadních sedačkách. Drobnost, ale dost praktická.
28. 8. 2015 15:55
Re: Uvodni foto
Zvlastni je ze MAzda 5 ma skoncit bez nahrady...(aspon se to suska)....a jeji prodeje nic moc..oproti C-Maxu :-)
Avatar - _Karel_
28. 8. 2015 16:14
Re: Uvodni foto
A to je měřítkem čeho? Žádná krasavice to není (M5), ale to tenhle C-max ani náhodou taky není.
Úspěšnost prodeje Mazd moc nekoresponduje s jejich celkovou kvalitou ve srovnání s konkurencí.
28. 8. 2015 16:53
Re: Uvodni foto
Třeba Sharan/Alhambra, nebo čtveřice C8/P807/Ulysse/Phedra jsou pěkná a vyvážená MPV a mají posuvné dveře.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2015 18:15
Re: Uvodni foto
Ale zas o třídu větší auta;)
28. 8. 2015 19:12
Re: Uvodni foto
To ano, ale nemyslím si, že by velikost nějak zásadně omezovala možnost, aby Grand C-Max vypadal trochu k světu. Vždyť i kompaktní dodávky, jako je Caddy, Doblo, nebo Berlingo/Partner, vypadají líp, než Grand C-Max.