Testy
Jak se mě menší model celkem líbí, tak mě Grand svou nevzhledností neoslovuje. Přes všechny možný pozitiva, vyčištěnou palubní desku, variabilitu apod, bych zřejmě sáhnul jinam, pokud by mi nestačil klasický C-Max. 😉
Přesně tak, ten vzhled druhé generace C maxu je v nejlepším příapadě nehezký. Osobně sem si v Cmaxu přišel i tak nějak stísněněji, možná jak jsou sedačky výše, nevím. Oproti Fokusům či Kuze. Možná jen pocit a byl to kus před faceliftem.
Jen ještě poznámka pro autora testu, elektricky nastavitelná výška posuvem pouze zadku, to je tak nějak od Fordu běžné, stejně to mam v Mondeu.
Jen ještě poznámka pro autora testu, elektricky nastavitelná výška posuvem pouze zadku, to je tak nějak od Fordu běžné, stejně to mam v Mondeu.
bocny pohlad je trosku zvlastny [odkaz] v prvu sekundu som mal pocit ze pozeram na najaky perasteny mega-hatch.... ( dlha a nizucka predna cast ako z focusu , kratky sikmo strihnuty zadok ako pri hatch ... akurat ze cele je to akesi potiahnute do vysky ... inak by to bolo ako hach ) ..... proporcie touranu ci versa sa mi pacia daleko viacej.
Řeší to nákup klasickýho C-Maxu, ale přijdeš o možnost vzít dva malý smrady navíc 😉
mne sa najviac pacil ten uplne prvy c max... ten vyzeral najlepsie podla mna... a rovnako aj vtedajsi focus 2 sa mi pacil viacej ako tento novy focus .. ale to len tak na okraj.... vyberal by som v tejto triede z trojice vers👋carens/touran.....
Carens vypadá shodou okolností velmi podobně jako malý C-Max. Je ale zřejmě uvnitř větší. 😉
tak C max vyzera uz lepsie ako tento vacsi grand C -max.... ale zase malicky B max sa mi paci este menej ako tento grand C max....
ak chcem 7 miestne mpv zvolim lodgy... tam sa odvezu dospeli aj vzadu.... grand c max alebo aj carens maju totiz vzadu len nudzovky pre deti .... a deti moc rychlo rastu ....
ale ako 5 miesnte MPV ... kludne verso... je s 1,8 valvematic dokonale :yes:
ak chcem 7 miestne mpv zvolim lodgy... tam sa odvezu dospeli aj vzadu.... grand c max alebo aj carens maju totiz vzadu len nudzovky pre deti .... a deti moc rychlo rastu ....
ale ako 5 miesnte MPV ... kludne verso... je s 1,8 valvematic dokonale :yes:
Nejlepší 7-mi místný MPV bylo R-Klasse v Longu, teď snad jedině S-Max. Do menšího bych nešel, na druhou stranu ho nepotřebuju, takže jen bychaření 😉
tak to bola taka zvlastna megalod..... akoby nieco medzi mega kombikom a velkym mpv.....
Spíš MPV a SUV. Nicméně jsi tam posadil v klidu 6 lidí na samostatný sedačky, psa a bagáž, kdykoliv si přizvedl podvozek v přírodě a drandil s maximálním komfortem přes kontinent. Po FL pak odpadl i diskutabilní vzhled.
:yes: presne.... dokonca mi to propomina svojou pointou dnesny novy espace .. neico medzi crossom a mpv.. k tomu vnutri mega priestor...
V Espace jsem ještě neseděl, ale už kvůli délce nenapbídne prostor R-L. A chybí samosebou čtyřkolka, což je škoda.
a preco vlastne R-ko nedostalo nastupcu? ... alebo bol to az taky prepadak? mne prislo rozhodne praktickejsie ako S klada a tie rozne shootingbrejky ktore su v praxi dost povedzme ze k nicomu no...
Nezaujalo na NA trhu, kam bylo určeno. Já jsem s ním byl spokojenej a doporučil bych ho jako ideální rodinný vozidlo.
nemalo chybu... suhlas :yes:
Does by mě přesvědčil RRS, X5 nebo XC90, ale to jsme cenově někde jinde 😉
dnesnej mode SUV sa neda odolat ..... nikdy som ich nemusel... ale dnes by som dal prednost urcite uz RRS pred S kladou .... keby som mal tu moznost ( teda financie ) ... tie velke limuziny uz prestavaju byt in... a na rybacku s detmi bude tiez RRS lepsi 😉 a aj na dovolenky
Jsem na tom stejně. Jako MPV mám jasného favorita S-MAX, ale zároveň dodávám, že MPV si zřejmě nikdy nepořídím >😁
Známým se podařila 2x dvojčata...nikdy neříkej nikdy >😒]
Pro mě osobně je S-MAX takový falešný sob. MPV, co se snaží tvářit sportovně a přitom oproti skvělému sesterskému Galaxy ztrácí jak na eleganci, tak zejména na praktičnosti.
No vidíš a ja to vidím presne naopak: pri malom ústupku oproti praktickosti Galaxy získavaš lepšie jazdné vlastnosti blížiace sa Mondeu a atraktívnejší vizuál. A evidentne predaje S-Maxu potvrdzujú, že ľudia to vidia skôr tak, ako ja.
Carens, ač jsem Ford positive, bych minimálně vzhledem upřednostnil před Cmaxem. Ten se jim opravdu povedl, ale po první vlaštovce Sportage s rozvíjejícím směrem nového dizajnu Kii, se bojím o budoucnost 😐
Cmax v prvn generaci (FoFo II) byl výborným protikladem francouzským menším MPV, také jich jezdí, Škoda tohoto podivína, protože kvality jistě má. Klasický Cmax je ještě celkem normal, ale tohle, za mne vzhledově palec dolu :no:
Cmax v prvn generaci (FoFo II) byl výborným protikladem francouzským menším MPV, také jich jezdí, Škoda tohoto podivína, protože kvality jistě má. Klasický Cmax je ještě celkem normal, ale tohle, za mne vzhledově palec dolu :no:
Grand C-Max ozkouším asi za měsíc, nicméně s motorem 1,5EB. Pak dám vědět 😉
Já v něm seděl před fl na saloně, jak jsem psal výše, přišel mi uvnitř horší posaz (nemohl jsem se uvelebit, hlavně pak na sedačce spolujezdce, ale víš, že já nejsem žádnej drobeček, ty problém mít nebudeš😁). Nejel jsem, ale nemam důvod nevěřit, že jede nadprůměrně po zkušenostech s jinými Fordy 😄
doplním mínusy😒br />
- nelícujúce diely karosérie a slabá úroveň montáže
- výhľad z vozidla do zadu pri cúvaní
- náchylnosť na bočný vietor
- čudný účinok posilňovača riadenia, vôle v riadení
- nízko umiestnené komponenty motora
- zlé renomé a kvalita vstrekovacieho systému
- ťažká karoséria
- neprehľadné rozmiestnenie ovládačov na prístrojovej doske, rádio nemá slovenské/české menu
- málo objemných odkladacích schránok
.. idem si dať kávu
8-s 8-s 8-s
- výhľad z vozidla do zadu pri cúvaní
- náchylnosť na bočný vietor
- čudný účinok posilňovača riadenia, vôle v riadení
- nízko umiestnené komponenty motora
- zlé renomé a kvalita vstrekovacieho systému
- ťažká karoséria
- neprehľadné rozmiestnenie ovládačov na prístrojovej doske, rádio nemá slovenské/české menu
- málo objemných odkladacích schránok
.. idem si dať kávu
8-s 8-s 8-s
Evidentně jsi ho testoval, tak se rozepiš 😉 Taky s čím srovnáváš, speciálně výtky typu výhled, boční vítr, posilovač (nevím kdo ho má líp nastavenej), těžkou karoserii, nízko umístěný motor (asi kvůli těžisti) atd 😉
ale skutocne aj na mna posobi vysoko... a nizka dlha predna cast to len zvyraznuje.... bez ohladu na to ze celkova vyska v podstate ani nie je moc velka.... ten chlapik tam sedi akoby v hatchi kdesi dole .... chapem nizsie tazisko.. jazdne vlastnosti ako formula... a nad hlavou meter miesta ako v anglickom taxiku ..... v pohode... netvrdim ze je to zle... agilita a jazdne vlastnosti pridu vhod aj u mpv... 😉 .. touran/verso je ale pre mna krajsi ... a ford to vie aj lepsie.. vid S max ...
- výhled z vozidla při couvání řeší kamera - tohle už beru jako standard
- vůle v řízení - s tím autem jsi nejel!
- zlé renomé? - hospodské kecy...
- těžká karosérie?
- rádio - to je pravda, chybí české menu
...dej si i borovičku, ať se lépe soustředíš
- vůle v řízení - s tím autem jsi nejel!
- zlé renomé? - hospodské kecy...
- těžká karosérie?
- rádio - to je pravda, chybí české menu
...dej si i borovičku, ať se lépe soustředíš
s tou vahou je to relativne...... toyota verso s mensou bavorskou 1,6tkou dizlom je este tazsim autom ako tento ford.. a to je od neho este aj o par centi mensia
ale napriklad mazda 5 tak ta je dost lahucka to je pravda ... tam je rozdiel v dizli voci fordu aj do 200 kg
ale napriklad mazda 5 tak ta je dost lahucka to je pravda ... tam je rozdiel v dizli voci fordu aj do 200 kg
Souhlasím možná s těžkou karoserií, ale jinak asi máme zkušenost s jiným autem. Mám 2012 Grand C-Max 2,0 TDCI Power Shift. Já s ním najel 50tis, teď ho má přítelkyně a aktuálně je tam 182tis. Naprosto bez problémů, běžný servis každých 20tis. Současná dlouhodobá spotřeba 6,3 to se mi zdá velmi slušné. Samozřejmě jezdí stále sama...
Málo odkládacích přihrádek? To zlé, tamto zlé.... Nechápu.
Změť tlačítek, ano, ovšem na to si člověk zvykne během pár hodin a na druhou stranu, jak často ty všechny tlačítka mačkám? Vše nejpoužívanější jako telefon rádio a tempomat je na volantu.
Co jsem no tom autě nejvíc obdivoval bylo perfektní odhlučnění v kabině.
Málo odkládacích přihrádek? To zlé, tamto zlé.... Nechápu.
Změť tlačítek, ano, ovšem na to si člověk zvykne během pár hodin a na druhou stranu, jak často ty všechny tlačítka mačkám? Vše nejpoužívanější jako telefon rádio a tempomat je na volantu.
Co jsem no tom autě nejvíc obdivoval bylo perfektní odhlučnění v kabině.
Predná polovica auta vyzerá super podarila sa, tak potom nechápem ako mohli tak neskutocne domrviť zadnú časť auta, veď prvá generácia vyzerala super a potom z toho vyrobili toto čudo polepené.
článek - a zatím i diskuze.
😉
Mně je sympatičtější "normální" C-max... ale někdo asi vážně potřebuje větší, ale zase ne o moc.
Osobně jsem si pořád ještě nezvyknul na tu hodně členitou palubku... ale já jsem "starej pardál", takže je to asi moderní.
Ještě jsem s ním nejel, ale po tomhle čtení to asi půjdu zkusit, i když ho nemám v úmyslu koupit.
Jen prostě nechápu tu módu dvouspojkové převodovky pro naftovou "dodávku"... jedinou východu vidím ve zkrácení času, kde výkon nejde na kola, ale to dává smysl jen u sportovního auta!
Tady nějak nechápu.
Mám DSG v Passatu... a je to opruz... už to víckrát neudělám.
😉
😉
Mně je sympatičtější "normální" C-max... ale někdo asi vážně potřebuje větší, ale zase ne o moc.
Osobně jsem si pořád ještě nezvyknul na tu hodně členitou palubku... ale já jsem "starej pardál", takže je to asi moderní.
Ještě jsem s ním nejel, ale po tomhle čtení to asi půjdu zkusit, i když ho nemám v úmyslu koupit.
Jen prostě nechápu tu módu dvouspojkové převodovky pro naftovou "dodávku"... jedinou východu vidím ve zkrácení času, kde výkon nejde na kola, ale to dává smysl jen u sportovního auta!
Tady nějak nechápu.
Mám DSG v Passatu... a je to opruz... už to víckrát neudělám.
😉
Benzín, prodloužená verze, protože posuvné dveře jsou na caparty k nezaplacení praktické, to mi přijde jako správná kombinace.
Nevidím v dnešní době důvod, proč pořizovat naftový motor. s DPF filtrem žere stejně jako benzínovej a tento test mi to jenom potvrdil. Focus s 1.6 EcoBoostem žere kamarádovi 7l (4x dospělí, plnej kufr, dálnice do Chorovatska a zpět), takže očekávám jen o něco málo vyšší spotřebu kvůli váze.
Nevidím v dnešní době důvod, proč pořizovat naftový motor. s DPF filtrem žere stejně jako benzínovej a tento test mi to jenom potvrdil. Focus s 1.6 EcoBoostem žere kamarádovi 7l (4x dospělí, plnej kufr, dálnice do Chorovatska a zpět), takže očekávám jen o něco málo vyšší spotřebu kvůli váze.
Přidej litr, litr a půl, za 7 lehkou nohou. Pokud budeš jezdit dynamicky, což motor opravdu rád splní, jedeš za 9-10/100.
Přidám-li litr, litr a půl jsem na osmi, osmi a půl na sto....
Ten focus 1.6 jsme nikterak nešetřili, zkoušeli jsme co to umí, protože to bylo nové. A za 2500km byla spotřeba na sedmi rovných, dynamickou jízdou. Dneska si to sice bere 8, ale to je čistě městský provoz na krátké tratě se studeným startem. Pokud se s tím jede dál, zas to je těch 7.
Toliko k praktické zkušenosti. Nečekám tedy, že 1.5 by žrala výrazně více.
Ten focus 1.6 jsme nikterak nešetřili, zkoušeli jsme co to umí, protože to bylo nové. A za 2500km byla spotřeba na sedmi rovných, dynamickou jízdou. Dneska si to sice bere 8, ale to je čistě městský provoz na krátké tratě se studeným startem. Pokud se s tím jede dál, zas to je těch 7.
Toliko k praktické zkušenosti. Nečekám tedy, že 1.5 by žrala výrazně více.
Já ti říkám praktickou zkušenost z Kugy 1,6EB, která je vyšší a těžší jako Fokus, takže bych řekl, že je blíže tomu Cmaxu grand. Když jí šlapeš na krk, veme si 9-10, dálnice Praha-Normiberk, 130-150 plně obsazeno za 8,6, ty Ecoboosty si navíc sedají až po více, než 10 tisících km, nyní je tam přes 15 tisíc a spotřeba klesá. Zezačátku taková trasa byla přes 9. Když jedeš bez snahy vytáčet motor, dostaneš se i pod 8.
Odtud vítr vane 😉. Focus combi 1.6 - 1275kg, C-max grand 1.5 1398kg, Kuga 1.6 - 1574kg.
Podle hmotností bychom tedy mohli otypovat, že C-MAX grand bude mít vyšší spotřebo jak 7l/100km, ale menší jak Kuga (která má ještě velkej odpor vzduchu). No, příští rok se uvidí, jak to s tou spotřebou ve výsledku bude...
Podle hmotností bychom tedy mohli otypovat, že C-MAX grand bude mít vyšší spotřebo jak 7l/100km, ale menší jak Kuga (která má ještě velkej odpor vzduchu). No, příští rok se uvidí, jak to s tou spotřebou ve výsledku bude...
Nezapomínej ale i na to, že Cmax je vyšší. Uvidíš, pravda je, že má i menší pneu, což se na spotřebě může odrazit. Kuga v základu obléká 235/55 R17
Ja prihodím do porovnania Mondeo 1,6EB: 1498 kg, dlhodobá priemerka 7,3l. Takže tiež nemyslím, že by C-Max žral 9.
A já přihodím S-Max 1,6EB, 1600kg - Dlouhodobě 8,2. Čistě město studený motor ve funkci mamataxi (škola + nákup a zpět) dává 9,3, když jedeme plně naložení (5+plný kufr) a hodně se snažím (ale v zásadě nebrzdím provoz) dá se i za 7-7,3. Dálniční přesun 130km/h dává 8,3. V podstatě jezdím za to samé, jako předtím s FF 1,6 atmosféra.
Nevim jak moc dynamicky, preci jen 110kW neni zadna extra staj, ale za 10? To uz je docela bida na dnesni dobu. U Fordu se asi zastavil cas 😉
No na poměry vozu to je slušné. Mluvím o SUV, stovka pod 10s, rozhodně to patří k tomu trochu lepšímu v poměru cena/výkon. Spotřeba je taková díky velké karoserii a váze.
Tak to Ťa asi pobavím: pozeral som nové BMW X1 a s turbobenzínom 2,0 a x-drive píšu priemerku 6,4. >😁
Posuvne dvere nejsou zrovna velka vyhoda, protoze je proste deti neutahnou. Mam deti mensiho vzrustu a posuvne dvere jsou pro ne neprekonatelny problem, plus se za ne nemohou chytit, kdyz lezou do auta. Zatimco s klasickou konstrukci nemaji problem je sami otevrit, podrzet se madla a pak zavrit.
Je to ale krasavec, to jako jo 8-s
Nedelal to stejny patlal co delal Ford Ecosport?
Prijde mi ze Ford tak nejak tape, motory rozezrany, design jak z Ciny, nedivim se klesajicim prodejum
Nedelal to stejny patlal co delal Ford Ecosport?
Prijde mi ze Ford tak nejak tape, motory rozezrany, design jak z Ciny, nedivim se klesajicim prodejum
zo 7 miestneho MPV formulu nespravíš. Nájdi mi MPV s posuvnými dvermi, ktoré vyzerá nejak výrazne lepšie. Auto tejto kategórie bude furt krabica, či ho vyrobí Kia alebo BMW.
Treba moje oblibena Mazda 5 😉
Krabice mozna, ale musi to mit nejakou formu, to zadni okenko je hruza, vlastne celej ten zadek.
Krabice mozna, ale musi to mit nejakou formu, to zadni okenko je hruza, vlastne celej ten zadek.
trosku mi tu nesedia ani tie bocne posuvne dvere ... konkurencia tu vsade uz presla na klasiku.... na velkom mpv typu odyssey/sedona ok... ale tu to asi uz chcelo bezne klasicke bocne dvere ... aj detom sa bude lepsie nastupovat otvarat/zatvarat ked pojdu cez "klasiku".... moj nazor....
Vidieť, že s Teba hovorí teoretik. Nie je naopak nič praktickejšie na nastupovanie, než posuvné dvere. Jednak neriešiš, či ich môžeš naplno otvoriť (klasické vo väčšine prípadov nemáš priestor otvoriť naplno), jednak je ten otvor samotný podstatne väčší a preto je nastupovanie či manipulácia so sedačkami podstatne jednoduchšia. Btw. posuvné dvere sú náročnejšie a preto drahšie, i preto "konkurencia prešla na klasiku". 😉
ide mi o manipulaciu..... jazdil som uz davno s transporterom.... v dodavke ok... v taktomto aute ale ocenim klasiku.... ano viem... kvoli setreniu sa preslo na klasiku ale je to aj pre deti na nastupvanie lahsie.. klasicke dvere si otvori a zavrie s lahkostou aj 5 rocny chlapec ... ano ok je to z casti subjektivne.. ok .. ale mal som tu cest uz vidiet deti ako sa trapia s takymito dverami pri obchodakoch kym otecko uz spokojne sedi v aute a caka ... nic v zlom... ja by som volil klasiku.... mat deti tak urcite chcem vzadu klasicke dvere... ale ako vravim ok... do istej miery je to subjektivne... nebudem odporovat 😉
plus nieco vazi mechanizmus a musia riesit komplikacie pri crash-testoch... 😉
(hlavne ak su elektricke )
(hlavne ak su elektricke )
aj to.... presne..... a staci jemny bocny naraz a sa nenaplatis .. navyse si vsimni decka pri manipulacii ako sa trapia s takymito posuvacimi dverami ked budes mat tu cest kdesi pri kaufe pocas nakupoch .... klasika mi pride lepsia volba zvlast ked ma clovek vzadu prave male decka.... a neprevaza nejake zemiaky, pracku alebo skrine... lebo v dodavke proti tomuto rieseniu nemam nic... ale proti gustu ziaden ..... 😉
Posuvné dveře jsou jasnou volbou. Než bude to děcko nastupovat/vystupovat samo (než bude jezdit na podsedáku) uplyne tak 5 let. A do té doby ho do tý sedačky musim pokaždý posadit a zapnout a to rozhodně nedám s napůl otevřenými "klasickými" dveřmi.
Mimochodem, zajděte si je vyzkoušet, pokud to dítě zmáčkne pojistku (proti zavření), tak je bude schopno v pohodě otevřít i zavřít. Je na to třeba asi stejně síly jako na "klasiku". Rozhodně je to důvod, proč padla volba právě na tento vehikl.
Mimochodem, zajděte si je vyzkoušet, pokud to dítě zmáčkne pojistku (proti zavření), tak je bude schopno v pohodě otevřít i zavřít. Je na to třeba asi stejně síly jako na "klasiku". Rozhodně je to důvod, proč padla volba právě na tento vehikl.
v pohode.. ja len vravim co som v praxi videl a zazil... vdaka za nazor 😉 :yes: ako pisem vyssie... je to z casti subjektivne ok... ja by som ale volil klasiku 😉 ... povedzme nove verso
Zběžně jsem mrknul na specifikace Toyoty (porovnávám C-max ne GRAND) a motor 1.6 je o 13kW slabší, je 200kg těžší, zrychlení 0-100 o 2,2s horší (11,7). Cenově to vychází podobně... Asi je hezčí, ale na to to nejezdí 😒 Zmákne nebržděnej přívěs jen 450kg. Ale na regulérní srovnání bych musel načerpat víc informací + si zajít auto projet. Takhle od stolu to jde blbě 😉
aj mna prekvapila hmotnost dizloveho versa .. to nebudem tajit.... kazdapadne moja volba by bolo verso s 1,8 benzinom... v nejakej strednej vybave... z hladiska vykonu hmotnosti spotreby ale aj ceny a udrzby... u mna vitaz voci akemukolvek dizlu... 😉 ... ale to je moje sujektivne stanovisko .. kazdy nech si vyberie to co potrebuje
Zvlastni je ze MAzda 5 ma skoncit bez nahrady...(aspon se to suska)....a jeji prodeje nic moc..oproti C-Maxu 😄
Třeba Sharan/Alhambra, nebo čtveřice C8/P807/Ulysse/Phedra jsou pěkná a vyvážená MPV a mají posuvné dveře.
Na druhou stranu jsem četl první srovnávací test novýho Galaxy s Alahmbrou a Picassem, kde si angláni stěžovali na jízdní vlastnosti. Uvidíme jak se předvede S-Max.
Trošku mne uchvacují ty parkovací čidla v podobě velkých bradavic, dnes se to snad dělá daleko estetičtěji...
Cmaxe jsem nejel, ale pokud jezdí alespoň jako Fokus, nebo Kuga, tak je určitě velmi dobré auto.
Za mně Grand ano. Jen si myslím, že většina bude s 1.0 Ecoboostem, s kterým se dá jezdit (krom dálničních přesunů) za hezkých 6,5-7l/100km.
Zajímalo by mne, jestli AUTOCZ ví, že ten motor je už pár let od PSA a ne ten od Fordu 😄
Zajímavé je, že oproti klasické běžné nižší střední má Grand jiné obutí - 215*50R17.
Těch 5mm ale rozhodně nedělá zásadní rozdíl v porovnání s konkurencí.
Ford holt umí.
Nicméně zatím jsem nebyl schopný spárovat iphone 5S (?), což teda za víkend nezvládla ani O3 (Columbus), v tomhle byla "hloupá" Kia úžasná.
Ten infotainment je podle mne opravdu otřesný a jsou to zbytečně vyhozené peníze - jednak neumí česky, potom se krásně špiní (jiné systémy tolik ne) a programovali ho nějací ajťáci v důchodu.