Porsche ještě před koncem roku 2008 zahajuje výrobu svého prvního dieselového modelu. Cayenne Diesel bude poháněno vznětovým šestiválcem 3.0 TDI, který dodává Audi.
Tak asi takhle, nejsem zastánce diesel motoru v Porsche, ale chápal jsem tento jejich tah. Marketingový tah, který zažene Cayenne do segmentu trhu, kde trůní BMW X5 3.0d, BMW X6 3.0d, Mercedes ML 320 Cdi a Audi Q7 3.0 Tdi. Chápal jsem to tak, jakože u Porsche chtějí uspokojit své zákazníky, kteří myslí na spotřebu a rozumné jízdní vlastnosti za ,,málo'' peněz (tím myslím výkony dieslu vs. spotřeba). Akorát tady předběžné info udává spotřebu 9,5 litrů na sto. To není zrovna málo. Při dnešních cenách benzínu, kdy benzín je asi o 4 Kč v průměru levnější, mi zas nepřipadá dieslová variata levnější a výhodnější o tolik. Řekněme že diesel pojede za 10 l\100 km cena: 260 Kč za 100 Km. Zato nejlevnější benzínová varianta V6 s výkonem 290 koní (udávaná spotřeba 10l na sto. ale to nepředpokládám) řekněme 13 l\ 100 km : 290 Kč za 100 km. No, tak ono to zas tak výhodnější není že? Akorát to láme srdce pravověrným fanouškům Porsche.
0 - Nekoukej na to optikou ČR. ČR je pro Porsche bezvýznamný trh.
1 - Jak jsi přišel na to, že je benzín o 4 Kč levnější ?
2 - V okolních státech jako je obvykle nafta levnější, nebo je stejně drahá jako benzín.
3 - Tam, kde bude 3,0 TDI míst spotřebu 9 l na 100 km, má benzínový motor (momentálně montovaný) určitě přes 12-13 litrů. Lidé kupující toto vozidlo obvykle spotřebu neřeší ale úspora 3-4 litrů na 100 km v ceně cca 25 Kč za litr bude i pro ně milá.
0- jedním z největších odběratelů je USA, myslíš že tam budou kupovat diesel? Nemyslím. Takže se zaměřují na segment trhu v Evropě
1- v Německu je nafta pořád ražší než u nás, benzin asi o 0,3 eura min nez nafta. U nás benzin 22,3 Kč nafta 25,9 Kč
2- nevím jak ve všech okolních státech, ale v německu je pořád dražší než benzín (zhruba jak u nás rozdíl)
3- uspora na 100 km bude tak kolem 100 Kč (záleží samozdřejmě na stylu jízdy) s benzínem můžeš jet za 20 l a s dieselem za 15l , to neni problém
to je jak z reklamy na MasterCard = "mít v Porsche chrochtáka? - k nezaplacení!" - myšleno, že Cayenne v naftě má pro mě cenu Touarega tj nějakých 15k Euro dolů.
Nechápu že to aspoň nenačipujou na 200kW.
Chlapský od Porsche by bylo koupit licenci Subaru Diesel, aspoň by to byl boxer :-!
..protože ta konstrukce má samozřejmě spoustu výhod, na který se rychle zvyká - těžiště, chod, mazání atd. Jinak marketingově si myslím že to je pro přilákání jiných kupců než "pravověrných subaristů", ale z těch se subaristi stanou taky :-)
0 - USA z toho samozřejmě vynechme :-)
1 - nekoukejme na to pouze optikou nejbližších sousedů, ale myslím že v Belgii, Rakousku, Francii a Itálii je nafta rozhodně levnější.
2 - ano, v Německu je nafta dražší než benzín
3 - zakopanýpes bude asi ve vyčerpání potenciálu bezínových verzí v EU. Možná že by pomohl hybrid, diesel je ale k dispozici ihned.
Jj to je pravda, je škoda že neuvažovali o tom boxeru v dieslu. Napřiklad u benzinového carrera slaví uspěch, protože ho jde více upravovat tak, aby se zvýšil výkon a klesla spotřeba (např. jak s carrerou najel test. jezdec 6,7 l\100km, tak to je bomba u auta s výkonem přes 320 koní). Ale i tak si myslím, že dieslová Cayenne bude slavit uspěch, ale diesel k Porsche prostě nepatří :'-( Ještě aby začali dělat Ferrari v dieslu a bude to uplný konec
Správný "nos" na vydělávání peněz Wendelin(a) Wiedeking(a) skrzeva Cayenne sice "uznávám a oceňuji", ale "cítím" to stejně jako vy - odbočka od "klasiky" 911 k Cayman je mi VELMi sympatická, k Cayenne velmi NE (loni jsem měla možnost chvilku jezdit v/s verzí S a jízdními "parametry" sice "naprosto ok", ale "za sudce" mne to věru nechytlo - bude to znít až "hříšně", ale ve svém Brumlovi (C5 V6 3.0) se cítím lépe (pocitově opravdu a myslím to vážně) - ale na Cayman S ve verzi co bude za 2 měsíce k dispozici - to byste mne "ukecali" velmisnadnobylabytohračka ;-)
Chápem, že to bolo myslené ako sarkazmus, ale nakoľko je základný Cayenne - aspoň na Slovensku lacnejší (1 582 609) ako konkurencia (X5, ML, ...), tak jedinou prekážkou pre mnohých bola nehorázna spotraba a moc drahý servis. Teraz tá spotreba klesne na úroveň konkurencie. Čiže mať naftové Ceyenne so spotrebou 9l a s odpočtom DPH bude pre mnohých jasnou voľbou. Ako nevýhodu však vidím na Porsche až nezvykle nízke výkony... napr. V-max 214km/h...
Tu je naň odkaz... [odkaz]
Segment silných bezinových SUV se vyčerpal a nemá budoucnost
Porsche zjistilo, že neexistuje další potenciál trhu pro silné benzinové mastodonty. Kdo je požitkář a touží po sportovním svezení tak nakonec vždy skončí o Carrery, 430tky a podobných kousků protože ať dají do Cayene třeba 800 koní v benzínu tak 450k ve sporťáku mu lehce natrhne ***ku a to nemluvím o jízdních vlastnostech mimo dálnici. No a kdo touží po lepší průchodnosti terénem, pohodlném cestování, taháním jachet (o úspory tady vůbec nejde při cenách 1,5 - 3,5 mega je srdečně jedno jestli je dražší benzín nebo nafta a zda je to 2 CZK nebo o 5) tak vždy skončí u nafty, protože pro pohodlné cestování ve velkém a těžkém autě je rozhodující krouťák a na ten stačí 6ti nebo 8mi válec v naftě zcela bohatě no a kdo bude chtít něco extra tak skončí u 10 nebo 12 válců jak razí Audi nebo VW. Prostě pár naivků si myslelo, že lze ošidit fyziku a naletělo na marketing o sportovních SUV. Dnes i ti hloupější poznali, že to byla kravina a Porsche musí rychle přezbrojit. Pokud by jim něco hodně pomohlo tak vlastní nafťák špičkových parametrů aby si zachovali exklusivitu což je jejich jediná šance protože konkurovat M, Au, VW s jejich masovým pojetím je dobředu prohraná bitva která by se ani nerozpoutala protože např. s Audi jsou jedna rodina.
Segment silných bezinových SUV se vyčerpal a nemá budoucnost
JJ, prec su tie casy ked si porsche kupovali ludia koli tomu, ze to bolo superauto na kazdy den. Image porsche znacne utrpel uvedenim cayene na trh a s dieslom to dokonale zaklincovali. Tak ci onak cisla vladnu a asi ukazali ze uviest na trh porsche dodavku je dobry napad.