Videa
Neparkovat v levém pruhu dálnice, pokud to jen jde. Z toho Volva toho po smetení Opelem fakt moc nezbylo. Docela hnus :-!
jak casto do stojiciho auta nekdo narazi v takove rychlosti a zrovna tak ze to auto slisuje o dalsi dosti nedefotmovatelnou prekazku? mnohem zajimavejsi by asise byl crashtest do stojiciho auta do rychlosti 150-160km/h ale kde pred stojicim autem neni prekazka co by odolala i rozjetemu tanku, tedy vpodstate simulace narazu do auta v odstavnem pruhu dalnice
tohle vpodstte dost nestastne symuluje naraz do posledniho auta ve stojici kolone na dalnici, jenze to predposledni asi nebude blok betonu, ale spise jine osobni auto ci kamion/bus, a tam nejaka deformacni zona bude
tohle vpodstte dost nestastne symuluje naraz do posledniho auta ve stojici kolone na dalnici, jenze to predposledni asi nebude blok betonu, ale spise jine osobni auto ci kamion/bus, a tam nejaka deformacni zona bude
Zrovna kamión je deformační zóna na úrovni zdi...
zalezi od navesu, starsi navesy pred tusim 2007 maji jeste slabe nosniky na zadrezeni, takze se osobak nacpe pod naves, v takovem pripade by cestujici v predu meli hlavy na maderu a zadni cestujici jaks taks nadeji ze by mozna prezili, u novejsich navesu tusim od 2011 jsou ty zadni nosniky stavene jako deformacni zona aby se auto pod naves dostalo cca po predni okna, takze deformacni zona +- 1metr
automobilky dnes stavej bezpecnost aut na obe ty varianty, u prvni je dulezite aby byli pevne A sloupky, u druhe pak aby byli deformacni zony postavene ve vysce tech traverz co na navesech vzadu jsou
tak jak tak, je to proste malo pravdepodona varianta, aby osobak stal jako posledni v kolone, pred nim byl kamion s navesem a zezadu donich nekdo nalit 200km rychlosti
automobilky dnes stavej bezpecnost aut na obe ty varianty, u prvni je dulezite aby byli pevne A sloupky, u druhe pak aby byli deformacni zony postavene ve vysce tech traverz co na navesech vzadu jsou
tak jak tak, je to proste malo pravdepodona varianta, aby osobak stal jako posledni v kolone, pred nim byl kamion s navesem a zezadu donich nekdo nalit 200km rychlosti
na webu kolují fotky modelu nové s90...
[odkaz]
[odkaz]
Kryštof Štekovič
Příspěvek podléhá schvalování.
Zbytek je taky celkem zajímavý 😄
https😐/www.youtube.com/watch?…… />
Odkaz nejde vložit... Stačí zadat na youtube Euro NCAP AEB Test of Skoda Fabia 2014
Fabia si vede celkem dobře. Pár testů jsem viděl a pamatuju si slušný výsledek nového Subaru s EyeSight, třeba Fiat 500 už ale při 30km/h nereagoval vůbec... a při vyšších rychlostech už většina aut jen zpomalí, ale nezastaví
Subaru za ty 2 kamerky a hlavně perfektně odladěný systém (který údajně zpozorní po rožnutí červených světel na autě jedoucí před ním) patří :yes: :yes: :yes:
Nevíte ještě prosím, proč u Fabky nenajíždí do stojícího vozu, ale pouze do jedoucího? Předem dík
Passat i Outback jsou trošku jiná třída... a ani v té třídě není tak hladké fungování samozřejmostí. Podívejte se třeba na tu XC60 a fungování při 30km/h:
[odkaz]
Nových Fábii to má typuji tak 90-95%. Což se myslím, na počtu ťukanců tak za 2-3 roky projeví. Osobně do mě ťukli v malé rychlosti 2x. Jednou paní před rozvodem (nervy napadrť) a podruhé řidič koukal do mobilu v popojíždějící koloně.
Ta XC60 je celkem zvláštní, někdy funguje obdivuhodně dobře a někdy vůbec - viz jak při demonstraci brždění srazilo chlapa >😁
Jinak si tenhle systém odnesl od EuroNCAP hodnocení "adekvátní", což je převedeno na české školní známkování dvojka.
Nejde o to, že by to neuměli. Jde o to, že systémy fungující ve vyšších rychlostech jsou dražší. Cena je v levných autech velmi podstatný faktor.
Vydělávat se musí, to je fakt, ale ne aby to mělo vliv na bezpečnost. Příplatků za dvojté dno kufru se nedivím (i když je to smutné), ale bezpečnost by měla být no. 1.
Tady je prostor pro EU, definovat jak by to mělo vypadat... 😄
Nedává se snad do levnějších aut méně airbagů? Nemají snad dražší auta vícestupňové? Nemají snad některá auta lépe odladěné ABS a ESP než jiná? Atd.
Ale jinak nemůžu nic jiného, než s Vámi souhlasit.
Ale pokud se Vám to v reálné praxi osvědčilo, tak :yes😒br />
Osobně bych byl raději, ať mi to 5x předčasně zastaví, než jednou pozdě.
Můžete si tam nastavovat citlivost nebo ho úplně vypnout?
Tenhle celý proces je samozřejmě omezuje. I homologační předpisy myslím omezují, co takový systém vůbec může - protože to hraničí s autonomním řízením. Tyhle systémy nemají nahradit řidiče; při troše štěstí však můžou zmírnit následky (když jako řidič selžeš).
Nějaké nastavování citlivosti tedy nemá smysl. Vypnout to typicky jde, Škoda to snad nemá jinak.