Video švýcarské společnosti Dynamic Test Center ukazuje extrémní crash test několika vozů v rychlostech okolo 200 km/h. Náraz je dle očekávání drtivý, ostatně podívejte se s námi.
[odkaz]
Fabia si vede celkem dobře. Pár testů jsem viděl a pamatuju si slušný výsledek nového Subaru s EyeSight, třeba Fiat 500 už ale při 30km/h nereagoval vůbec... a při vyšších rychlostech už většina aut jen zpomalí, ale nezastaví
No právě, myslel jsem, že agresivně zastaví, ale ona jen přibrzdila. Když to umí konkurence, proč ne VW, resp Škoda.
Subaru za ty 2 kamerky a hlavně perfektně odladěný systém (který údajně zpozorní po rožnutí červených světel na autě jedoucí před ním) patří :yes::yes::yes:
Jaká konkurence? Při 65km/h bourají i Mercedesy, Volva... zkus mrknout na pár testů a sleduj rychlosti, ve kterých to funguje / nefunguje. Asi nejhorší je ten Fiat... ale možná je to "schválně", tj. systém funkční pouze do 30km/h.
Tak Passatu to šlo víc než dobře. Tak by to mělo fungovat všude. Nebo jako tomu Subaru :-)
Nevíte ještě prosím, proč u Fabky nenajíždí do stojícího vozu, ale pouze do jedoucího? Předem dík
To jsem po pravdě nezkoumal, v každém videu se testuje něco jiného... někde je to jen statická překážka při 10-20-25-30km/h, jinde i tyhle dynamické testy... asi je to podle toho, co má ten systém umět. Čekal bych, že jedoucí auto bude spíš náročnější než statická překážka (vzhledem k měnící se rychlosti).
Passat i Outback jsou trošku jiná třída... a ani v té třídě není tak hladké fungování samozřejmostí. Podívejte se třeba na tu XC60 a fungování při 30km/h:
[odkaz]
Souhlas, nicméně jsem rád za každé nové auto, co tento systém má v základu.
Nových Fábii to má typuji tak 90-95%. Což se myslím, na počtu ťukanců tak za 2-3 roky projeví. Osobně do mě ťukli v malé rychlosti 2x. Jednou paní před rozvodem (nervy napadrť) a podruhé řidič koukal do mobilu v popojíždějící koloně.
Ta XC60 je celkem zvláštní, někdy funguje obdivuhodně dobře a někdy vůbec - viz jak při demonstraci brždění srazilo chlapa >:D
No to mi přijde, jako dát do auta ABS, fungující jen někdy. Nebo do levnějších aut dát menší airbagy, které se pomaleji nafouknou.
Vydělávat se musí, to je fakt, ale ne aby to mělo vliv na bezpečnost. Příplatků za dvojté dno kufru se nedivím (i když je to smutné), ale bezpečnost by měla být no. 1.
Tady je prostor pro EU, definovat jak by to mělo vypadat... :-)
Cena ovlivní, kolik lidí si za to připlatí. Zatímco v S-Klasse si lidé klidně zaplatí za šest radarů (ano, skutečně jich má šest) a celou řadu dalších senzorů, u kupců Fabie o tom pochybuji. Z hlediska reálného přínosu bezpečnosti je tedy potřeba najít kompromis mezi přínosem a tím, co lidé budou ochotni zaplatit.
Nedává se snad do levnějších aut méně airbagů? Nemají snad dražší auta vícestupňové? Nemají snad některá auta lépe odladěné ABS a ESP než jiná? Atd.
Co jste do toho čekal? :-) I v popisu front assistantu se píše, že má zmírnit následky nárazu :-) Navíc podle videa do 45 km/h stihne zastavit. Tento pomocník je právě spíše do města, což i rychlostně odpovídá. Jinak se mi spustil 2x a je to znát. I když si myslím, že zasahovat nemusel >:D Otec ho zkoušel cíleně 2x a pokaždé zastavil.
Tyhle systémy jsou logicky omezeny tím, na jakou vzdálenost jsou schopny vůbec rozpoznat hrozící kolizi (překážku v dráze). Následuje varování řidiče a příprava brzdové soustavy. Až pokud nereaguje, dojde k brzdění. Těch varování může být více, postupně se stupňujících, ne jen jedno. Navíc tyhle systémy bývají naprogramované tak, aby brzdily nepříjemně pozdě, aby je člověk nechtěl používat a nenaučil se na ně spoléhat.
Tenhle celý proces je samozřejmě omezuje. I homologační předpisy myslím omezují, co takový systém vůbec může - protože to hraničí s autonomním řízením. Tyhle systémy nemají nahradit řidiče; při troše štěstí však můžou zmírnit následky (když jako řidič selžeš).
Nějaké nastavování citlivosti tedy nemá smysl. Vypnout to typicky jde, Škoda to snad nemá jinak.
jak casto do stojiciho auta nekdo narazi v takove rychlosti a zrovna tak ze to auto slisuje o dalsi dosti nedefotmovatelnou prekazku? mnohem zajimavejsi by asise byl crashtest do stojiciho auta do rychlosti 150-160km/h ale kde pred stojicim autem neni prekazka co by odolala i rozjetemu tanku, tedy vpodstate simulace narazu do auta v odstavnem pruhu dalnice
tohle vpodstte dost nestastne symuluje naraz do posledniho auta ve stojici kolone na dalnici, jenze to predposledni asi nebude blok betonu, ale spise jine osobni auto ci kamion/bus, a tam nejaka deformacni zona bude
zalezi od navesu, starsi navesy pred tusim 2007 maji jeste slabe nosniky na zadrezeni, takze se osobak nacpe pod naves, v takovem pripade by cestujici v predu meli hlavy na maderu a zadni cestujici jaks taks nadeji ze by mozna prezili, u novejsich navesu tusim od 2011 jsou ty zadni nosniky stavene jako deformacni zona aby se auto pod naves dostalo cca po predni okna, takze deformacni zona +- 1metr
automobilky dnes stavej bezpecnost aut na obe ty varianty, u prvni je dulezite aby byli pevne A sloupky, u druhe pak aby byli deformacni zony postavene ve vysce tech traverz co na navesech vzadu jsou
tak jak tak, je to proste malo pravdepodona varianta, aby osobak stal jako posledni v kolone, pred nim byl kamion s navesem a zezadu donich nekdo nalit 200km rychlosti