Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen musí prodat podíl v Suzuki

17 komentářů

Saab
No nevím, Goliáš (VW) vydělá desítky miliard za nic (nákup akcií za 46 miliard, aktuální cena kolem 92 miliard + odškodné), které musí ze svého zaplatit David (Suzuki).
marianek
David znovu porazil Goliáše.
Ta pověstná kůstka se nenažranému vlku v krku vzpříčila.
Moc často se to v posledních letech nestává, ale spravedlnost dnes zapracovala.
holden_holden
pro suzukace sok, kdyz zjistili ze folcvagn nema nic vic nez hov*no co nabidnout
jossalito
Pyrrhovo vítězství.
Avatar - Hittman
Hittman
VW má roky zkušeností s vývojem naftových a benzínových motorů, nehledě na zkušenosti s Lambem, Porsche, atd. + vše ostatní. VW na vývoj má, malé Suzuky, které bylo či ještě je ve ztrátě, na vývoj nemá. Nehledě v dnešní konkurenci, kde dnes každý spolupracuje téměř s každým, aby ušetřil na vývoji.
moan78
Ja som niekde cital, ze vztahy vyrazne ochladli potom, co Suzuki zistilo, ze VW ich zamerne drzi stranou od naftoveho a hybridneho know how.
Avatar - speedfred
speedfred
Možno chceli tie najlepšie motory TDi,ale zistili ako to je s ich výdržou tak ostali radšej pri Fiate.
marianek
Ano, máš pravdu "za hloupost se platí". Věřit, že by Volkswagen měl a hlavně chtěl Suzuki co nabídnout, byla opravdu hloupost.
Žádné vítězství není zadarmo.
zlysoused
Suzuki zas tak malé není. Je výrazně menší než koncern VW, ale i tak vyrábí cca 3M aut ročně.
zlysoused
Nevím jestli vítězství, nebo prohra, ale k čemu byla taková aliance, jestliže Suzuki dál nakupovalo motory od Fiatu?
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Suzuki na vyvoj nema a preto bude robit to co doteraz...nakupovat motory :-!
Gvick2
Za poslední rok (od března 2014 do března 2015) měli zisk 1.5 mld USD
[odkaz]

Forbes řadí Suzuki do druhé desítky největších automobilek společně s Mazdou, Kia, FCA nebo Renaultem.
[odkaz]
marianek
Zrovna Volkswagen se vlastním vývojem moc chlubit nemůže. Spíš využívá externího vývoje, který následně skupuje. To je však úplně jedno. Jde o to, že Volkswagenu podle všeho nešlo o spolupráci se Suzuki (všimni si měkkého - i), pouze o její začlenění nebo částečné začlenění v koncernu. Jen o tom nějak zapomněli říct Suzuki.
ericn
Tak tady naprosto souhlasím - výsledek je "vyhráli jsme, ale bude nás to stát spoustu peněz". Snad jim to za to stálo 😉
DonVito
Ja jsem zase slysel, ze VW know-how v oblasti hybridu bylo mizerne..
Avatar - Stejsn
Stejsn
V Evropě a USA nic, jak jsou na tom třeba v té Indii, nebo vůbec v Asii? S jakou známou značkou je automobilka srovnatelná?
Doblo20
z toho vyplývá, že má Fiat lepší motory, než sám velký a mocný "folcvágen"?? Hrozné zjištění pro frickomily a helmutofily, co? >😒]