Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2015: Mazda CX-3 – Čtyři hvězdy pro japonskou krásku

32 komentářů

Provocateur
XC90 horší? Kde jsi nechal oči? 😄
Gvick2
A dokonce byli Australané tak vytočení, že v roce 1999 ANCAP adoptoval velkou část postupů EuroNCAP.
[odkaz]
_MT_
Vážně? A co jim vadilo? ANCAP vznikl několik let před Euro NCAP. Takže by bylo zajímavé si přečíst, čím Australany ta neexistující organizace tak vytočila. :-!
_MT_
Pointou je motivovat výrobce k zahrnutí vybraných asistentů do základní výbavy. Není v jejich zájmu něco dělit. Naopak. Tady vůbec nejde o Brusel, Euro NCAP nespadá pod EU. Zastoupení v něm má několik států, pár autoklubů a nějaké další organizace, ale EU, Česko nebo Slovensko, pokud vím, ne. A "Brusel" si nepotřebuje hrát s hvězdami, ten má jiné páky.

PS: Pokud jsi tedy Bruselem narážel na EU. Protože Euro NCAP shodou okolností také sídlí v Bruselu. 😄
_MT_
Je na automobilce, aby je přesvědčila. U fixních výbav, jako má Mazda, je to celkem jednoduché. Neprůstřelným řešením je samozřejmě to dát do základní výbavy, stejně to bude EuroNCAP vyžadovat do dvou let (letos 50 %, příští rok 70 %, poté v základní výbavě).

Například v ČR je to myslím součástí Revolution Top. Předpokládám, že jinde v EU bude situace obdobná (= jen v nejvyšší výbavě). Očekáváš snad, že nejvyšší výbava bude tvořit přes 50 % prodejů? Exaktní to samozřejmě není, do budoucnosti nevidí.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
To uz ale s "crash testami" bude mat spolocneho cim dalej, tym menej.
Mohli by to kludne delit na 2 casti: železo / elektronika. A nie len koli papalasom v Bruseli a ich nezmyselym podmienkam nam tu robit gulas. Toho vnutri trapi rozhodne viac, ako dopadne pri nejakom naraze a nie, ci ma nejaky senzor, ktory mu nieco ukaze. Bez drvivej väcsiny asistentov ( pokial by sa ich absencia pozitivne odrazala na cene ) by sa totiz aj rozne auta rozne predavali.
_MT_
Co to má co společného s výrobou?
Gvick2
Když Australan napíše, že ANCAP aligned its test and assessment procedures with those of Euro-NCAP, tak asi ví o čem mluví. 😉
A btw. od 1.1 2018 má ANCAP v plánu přejít na současnou metodiku EuroNCAP, která se od roku 1999 značně rozšířila, tedy doplnit nové typy testů plus hodnocení asistentů etc. Asi to vytočení z EuroNCAP je fakt vážné.
_MT_
Ano, ale čemu přesně to odpovídá? Co tě vede k závěru, že ta stupnice není již nyní velmi tvrdě nastavená? U whiplash nešlo o zlámané vazy.
_MT_
Nikde však není napsané, že slabý výsledek znamená například pravděpodobně zlámaná žebra. I přes slabou ochranu hrudníku si z daného testu odnesla 7,1 bodů z 8.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Líbí se mi rozhodování NCAP o tom, který systém bude či nebude přítomný u prodávaných aut, aby jim vyšla čísla podle jejich představ... Prostě opět lžisystém...
Avatar - praděda7
praděda7
V Austrálii byli s evropským NCAPem tak vytočení, že si udělali svůj vlastni ANCAP. :-!
janpww
japonska skorepina...
_MT_
Síla potřebná k otevření dveří (a jestli vůbec dveře otevřít jdou) se neměřila kvůli hasičům, ti jsou vybavení a trénovaní k tomu, aby se dovnitř dostali násilím, ale hlavně pro ty ostatní, včetně posádky. Protože pak právě nemusíš čekat na hasiče s potřebnou technikou. Myslím si, že tam pořád nějaká penalizace za tohle je (jak selhání zámku při nárazu, tak nemožnost otevřít dveře po nárazu), ale musel bych se podívat.
_MT_
Pokud jim německé automobilky dodají potřebné podklady a prognózy budou říkat, že limit splní, tak body dostanou. Ani vyžadování daného bezpečnostního prvku v základní výbavě samo o sobě není řešením, automobilky v minulosti měnily ("downgradovaly") bezpečnostní výbavu po testech Euro NCAP. To snad není šaráda? Tenhle problém si uvědomují a pracují na řešení.

Tak ono to dělené je, rovnou na čtyři kategorie, jen ne na úrovni hvězd. Podívat se na procenta z těch čtyř kategorií není zase takový problém. Uvítal bych například, kdyby měli u všech jednotlivých testů uvedený maximální počet bodů, ne jen dosažený. Dokáži si to najít, ale už to není tak přímočaré.
vtr1000f
OK, díky, pak to teda souhlasí. Takže kvůli asistentům jako už hodněkrát.
_MT_
Není čtyřka jako čtyřka. Před časem jsem četl, jak je tenhle test hodnocený, ale mně ta čísla nic neříkají.
Gvick2
Podle mě vůči hvězdičkám to tvrdě nastavené moc není, jestliže mají pětistupňovou škálu hodnocení jednotlivých disciplin při nárazovém testu (1=good, 5=poor) a když to vezmu jako ve škole tak ze 34 předmětů (34 hodnocených oblastí na těle dummies) když žák dostane z 29 předmětů jedničku, ze tří předmětů dvojku, z jednoho předmětu čtyřku a z jednoho předmětu pětku, tak hodnocení 5* neboli něco jako prospěl s vyznamenáním mi přijde poněkud měkké, prostě dostal jednu kouli a jeden čtverec tak jaké s vyznamenáním, na vyznamenání (5😉 musí mít jedničky a dvojky a těch jedniček musí být víc. 😉
Gvick2
No určitá korelace tam je, protože v popisu jednotlivých testů a jejich hodnocení je deklarováno, že hodnoty hraničních přetížení podle kterých se hodnotí na škále good, adequate, marginal, weak, poor vychází z poznatků úrazové medicíny a limitních zátěží pro pevnost kostí resp. poškození vnitřních orgánů. Takže u hodnocení poor je šance na zranění dost vysoká, naopak u good velmi nízká.
_MT_
Relevantní pasáž z výše zmíněného dokumentu😒br />
"As mentioned earlier, only standard safety equipment qualifies for points. Rewarding points for technology that is not standard, as is suggested for LDW/LKA and AEB “Interurban” in 2014 and further allows car manufacturers to gradually improve uptake on sales over a few years.

For new cars, Euro NCAP has historically asked manufacturers to confirm standard equipments and provide sales forecast for EU-28 to assess whether fitment requirements are met. Examples are known however where either standard equipment is purposely removed (e.g. passenger SBR) a year after release or the actual sales on optional equipment fell short significantly on the predicted forecast.

The Rating Group recommends that an operational process is developed with industry in order to improve the reliability of fitment numbers for the European market. ACEA, JAMA and KAMA have in principle agreed to support this initiative. In parallel, Euro NCAP has started implementation of an annual Review Process on cars released since 2012."
Gvick2
Myslím, že by měli zpřísnit hranice pro nárazový test, vedle testovaná XC90 má všude jenom nejlepší a druhé nejlepší hodnocení a za nárazový test plní podmínku na 5* stejně jako ta CX3, která má u cestujících vzadu jedno nejhorší a jedno druhé nejhorší hodnocení.
_MT_
To přehnaně dramatizuješ.
Gvick2
Ten zadní cestující v nárazovém testu dopadl dost bledě, hrudník v kelu, zlomená krční páteř, to ti asistenti jsou proti tomu maličkost.
pogo26
Tady to máš
[odkaz]
_MT_
Autor sice tvrdí, že jsou ta minima pro rok 2015, ale ve skutečnosti jsou pro rok 2012. Už jsem to psal pod jiným crash testem. Od roku 2012 se měnila každý rok. Dokument, který tu mám, uvádí 80 % (dospělí), 75 % (děti), 65 % (chodci), 70% (asistenti), 75% (celkem). Lze si to najít na stránkách EuroNCAP. Čerpám z "Euro NCAP Rating Review" verze 2.2 z července 2013.
vtr1000f
nějak nerozomím tomu, když vozidlo dosáhne ve všech 4 kategoriiích hodnocení pro 5 hvězd a celkově taky, jak může mít na konci jen 4???? ten test se zadními cestujícími je kde? Jinak to není první auto, který takhle dopadlo. Samozřejmě, že bezpečnost jako taková je naprosto perfektní.
parafin
Trochu mi to nesedí, lebo podľa tej tabuľky na konci, kde je uvedené, koľko treba minimálne v ktorej kategorii a celkovo, by mala dostať 5*. Kde je zrada?
Avatar - Lackey
Lackey
Niekedy davnejsie sa hodnotila pri narazovych testoch aj pevnost zamku dveri, a sila potrebna na otvorenie poskodenych dveri po naraze.
Dnes sa už každe havarovane auto rozreže hydraulickymi noznicami s otvaranim dveri sa neseru.

Video
Na XC90 zadne dvere sa pri stlpovom naraze otvorili, očividne zamok nesplnil svoj ucel. Vykrivene zavesenie prednych dveri budu branit otvoreniu prednych dveri.

Na CX3, na zadnych dverach zamok viditelne podrzal dvere v zavretom stave, predne zavesenie dveri ostalo cca v povodnom stave.

Ano, je to v podstate jedno, lebo skutocne bocne narazy do stromov pri cestach vacsinou uz nikto nepreživa v aute, ale z CX 3 telo aspon nevypadne.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spíš se mi nelíbí, jak u aut německé výroby tyhle věci berou jako "základ", i když je to všude za příplatek a často jen k vyšším výbavám, zatímco u Japonců to šmahem odsoudí. Je to šaráda.
Spíš by měli dávat nějak oddělené hodnocení, samostatně nárazy a tu blbotroniku.
Avatar - praděda7
praděda7
No ono jim to bude už k hounu, protože se tam už žádná auta vyrábět nebudou. Jen pár parizitů - úředníků si bude stále přihřívat svoji polívčičku a chránit si korýtka... >😒]
Avatar - praděda7
praděda7
Sorry, šlo o originál NCAP...ne evropský........ 😉
Avatar - Lackey
Lackey
Ked po absolvovani čelnych a bocnych NCAP narazov ostane na testovanom aute celne sklo celistve - neporusene, ako pri CX-3, u mna auto dostava * * * * *

Bol som sice sklamany z pokrcenia karoserie CX3 po bocnom naraze do stlpa,
ale ked som si pozrel "päťhviezdičkový" XC-90, ktory ten isty stlpovy naraz zvladol horsie, jednoducho nevidim dovod, aby NCAP hocčo vytykalo CX-3.