Bezpečnost
Blue Sun
2
No, tady to více, než kdy jindy bije do očí, jak jsou NCAP testy nesmyslné. Auto s horšími bodovými výsledky v ochraně dospělých dostane více procent jen díky přítomnosti nesmyslu AEB... Ten by měli hodnotit v doplňcích a ne v nárazovém testu...
Přejít do diskuze
_MT_
Také jsem na to koukal a nechápal jsem, proč není mezi asistenty. Odpověď je, zdá se, že ho berou jako součást ochrany krční páteře (pokud funguje, tak brání hlavní příčině úrazů krční páteře). Dříve byly za ochranu vpředu čtyři body. To předělali, teď je to dva vpředu, jeden vzadu a pokud auto získá alespoň 1,5 vpředu, může získat dodatečné tři skrz autonomní brzdění (kvůli tomu přidali dva body celkem k ochraně dospělých, tedy 32 za čelní a boční nárazy a 6 za ochranu páteře).
Pro příští rok plánovali přidání AEB i do ochrany chodců. Navýšení o šest bodů (na 42), které může získat auto za AEB, který zabrání nárazu do chodce, pokud získá alespoň 23,1. Tři body pak, pokud má alespoň 21 bodů. Předpokládám, že budou dávat část za zmírnění, pokud auto nezastaví, ale alespoň zpomalí. Nevím, jestli tenhle plán později nezměnili, nechce se mi teď koukat.
Pro příští rok plánovali přidání AEB i do ochrany chodců. Navýšení o šest bodů (na 42), které může získat auto za AEB, který zabrání nárazu do chodce, pokud získá alespoň 23,1. Tři body pak, pokud má alespoň 21 bodů. Předpokládám, že budou dávat část za zmírnění, pokud auto nezastaví, ale alespoň zpomalí. Nevím, jestli tenhle plán později nezměnili, nechce se mi teď koukat.
Individualita
Je to postavené na hlavu podobně jako třeba emise, kde každý blbec ví, že diesel je pro životní prostředí daleko horší než benzín ve stejné euro kategorii :no: