Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Audi Q7 – Pět hvězd poprvé

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 9. 2015 • 12:28
9
3
Zobrazit náhledy (9)
Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7 Audi Q7
Nové Audi Q7 v případě nehody velmi dobře ochrání svou posádku a oproti svému předchůdci se výrazně zlepšilo i v ochraně chodců.

Druhá generaci Audi Q7 překonává svého předchůdce i v oblastech pasivní a aktivní bezpečnosti. První Audi Q7 si v roce 2006 z tehdejší testů Euro NCAP odvezlo čtyři hvězdy za ochranu dospělých i dětských cestujících a jen dvě za ochranu chodců. Nástupce předvedl velmi dobré výsledky prakticky ve všech v současnosti sledovaných kategoriích.

Předmětem testu bylo Audi Q7 3.0 TDI quattro s karosérií pětidvéřové SUV a pohotovostní hmotností 1995 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, AEB City i Inter – Urban, tempomat, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany obou věkových kategorií dětí byla instalována proti směru jízdy autosedačka Audi ISOFIX basis +.

crashtest audi euroncap novemodely video crashtest audi euroncap novemodely video

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Audi prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Měření komprese hrudníku u figuríny řidiče ukázalo mezní stupeň ochrany.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku ochrana všech důležitých částí těla dobrá. Ochrana hrudníku cestujících na zadních sedadlech byla dostatečná, u řidiče byla ochrana hrudníku mezní.

Při testu bočního nárazu i bočního nárazu na sloup byla ochrana všech částí těla dobrá a Audi Q7 získalo plný počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje také na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brždění je standardní výbavou vozů Q7 a dobře funguje od nižších rychlostí běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, a získal maximální počet bodů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,97,4162,7375%36,094%

Ochrana dětí

Q7 získalo maximální počet bodů za ochranu 3 letého dítěte při čelním a bočním nárazu. Ochrana 18 měsíčního dítěte byla rovněž dobrá až na mezní ochranu hrudníku.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. U verzí se sedmi sedadly jsou ve třetí řadě standardem úchyty ISOFIX a i tato verze by získala 5 hvězdičkové hodnocení bezpečnosti.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,41281243,488%

Ochrana chodců

Audi Q7 je vybaveno aktivní kapotou, ta se v případě, že senzory v nárazníku detekují kontakt s chodcem, zvedne, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Systém prokazatelně funguje v široké škále situací a po téměř celém povrchu kapoty bylo dosaženo dobré ochrany.

Nárazník poskytuje ochranu dobrou, dostatečnou i mezní. Ochrana pánevní oblasti chodců byla většinou špatná.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,81,45,225,470%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Audi Q7 je ESC, připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla, systém autonomního brždění a omezovač rychlosti.

Systém autonomního brždění fungoval dobře při nižších i vyšších rychlostech a uspěl v testech Euro NCAP.

Standardní omezovač rychlosti je manuální, za příplatek může majitel vozu získat omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33302,69,976%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi Q7 předvedlo v letošních testech Euro NCAP velmi dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a dobrého hodnocení dosáhl i v kategoriích asistenčních systémů a ochrany chodců, i když zde má podobě jako většina současných vozů nejvíce prostoru pro zlepšení.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3694%43,488%2570%1076%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Au
| 4. 9. 2015
Také jsem na to koukal a nechápal jsem, proč není mezi asistenty. Odpověď je, zdá se, že ho berou jako součást ochrany krční páteře (pokud funguje, tak brání hlavní příčině úrazů krční páteře). Dříve byly za ochranu vpředu čtyři body. To předělali, teď je to dva vpředu, jeden vzadu a pokud auto získá alespoň 1,5 vpředu, může získat dodatečné tři skrz autonomní brzdění (kvůli tomu přidali dva body celkem k ochraně dospělých, tedy 32 za čelní a boční nárazy a 6 za ochranu páteře).

Pro příští rok plánovali přidání AEB i do ochrany chodců. Navýšení o šest bodů (na 42), které může získat auto za AEB, který zabrání nárazu do chodce, pokud získá alespoň 23,1. Tři body pak, pokud má alespoň 21 bodů. Předpokládám, že budou dávat část za zmírnění, pokud auto nezastaví, ale alespoň zpomalí. Nevím, jestli tenhle plán později nezměnili, nechce se mi teď koukat.
Avatar - Individualita
Au
| 4. 9. 2015
Je to postavené na hlavu podobně jako třeba emise, kde každý blbec ví, že diesel je pro životní prostředí daleko horší než benzín ve stejné euro kategorii :no:
Avatar - Blue Sun
Au
| 4. 9. 2015
No, tady to více, než kdy jindy bije do očí, jak jsou NCAP testy nesmyslné. Auto s horšími bodovými výsledky v ochraně dospělých dostane více procent jen díky přítomnosti nesmyslu AEB... Ten by měli hodnotit v doplňcích a ne v nárazovém testu...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku