Základní kupé od divize M Performance, model M235i, posílí v roce 2017 a stane se z něj M240i. Dostane totiž zcela nový agregát, který nahradí současný šestiválec N55.
Dva roky sú v automobilovej branždzi dlhá doba. Informácia, že nejaký existujúci model zvýši výkon jedného zo svojich motorov o pár koní O DVA ROKY je informačne pomerne bezhodnotná. Článok, že príde nový M model, OK. Článok, že príde nová generácia modelu, tiež OK; ale článok, že o 2 roky jeden z motorov existujúceho modelu dostane marginálne zvýšenie výkonu? 8-s
Tu informaci lze doplnit, 2er dostane nový B58 rok před koncem života této generace proto, protože se s ním počítá i do generace příští, která bude na stejné platformě jako ostatní (větší) zadokolky. Nová 2er kupé (2018), cabrio a odvozený ještě menší roadster budou takto jediné konfekční zadokolky v nižší střední a s možností šestiválce. ;-)
Něco se k tomu dá najít na bimmerfest.com i jinde. Moc nadšení jsem k B58 ale nečetl. Pokud se pamatuju, tak např kvůli rozvodům musí motor ven. Borci taky vzpomněli dlouhou cestu od N54 k dnešní vymazlené N55, kde byla spousta problémů jako HPFP. Čipnutí N55 je taky ověřený
Takže prý počkat pár let, než se B58 osvědčí v praxi, aby člověk pak neplakal
Na chipnutí N55? Nemám. Já jsem zatím ještě ve fázi výběru auta a protože je v užším výběru i X3 35i, tak jsem si prošel i mraky materiálů kolem jeho techniky, včetně N55. Takže snad poradí nějaký už majitel BMW s N55 inside.
Proč chceš jít s X3 do benzinu? Benzinové SUV/SAV se pak složitě prodávají. Road testoval jsi X3 v naftě i v benzinu? Já chtěl originálně jít s X5 do benzinu, ale po svezení v F15 X5 xDrive30d jsem musel uznat, že pocitově má 30d velmi dobrý zátah a motor je velmi kultivovaný.
Těch důvodů je víc. Nebudu kupovat auto na pár let, cena za prodej mě netrápí, pokud s tím nebude problém, tak si je nechám jako druhý auto. Je mi jedno, že většina prahne po dieslu. Na naftu je potřeba delší štreky, já jezdím spíš kratší, nechce se mi řešit DPF, u benzinu se dřív ohřeje motor... Spotřeba je mi celkem fuk, jestli 5l nebo 10l. Kdybych to kupoval na 4 roky, tak kvůli prodeji bych bral 30d, ale pro moje použití je ideál benzín, takže kdybych se rozhoupal a bral X3, tak s motorem 35i (N55). O X5 jsem taky přemýšlel, ale nakonec ne. Větší, dražší, těžkopádnější, natěsno do garáže ... Vevnitř prostorově s X3 nastejno, stejně většinou jedu sám. Navíc druhá půlka určitě uvítá "menší" auto než krávu X5.
Rozumím. My máme na popojíždění Yarise s CVT a i na středně dlouhé cesty je OK. Dokonce jsme v únoru s ním udělali štreku Hodonín - Chomutov a zpět ve třech v pohodě. (Na X5 nemám zimáky). V pátek jsem byl s X5 v Renocaru, tak jsem využil příležitosti a otestoval X4. Samozřejmě v naftě, protože v benzinu oni taková věci nevedou. Pohledově se mě X4 líbí což o to, ale interiér, pohodlí a jízda nemůže k X5 ani čuchnout. Byl jsem zklamán. Ano, X5 není díky velikostí moc praktické auto do města. O to víc ji však člověk ocení, když z něj vyjede.
Brzy bude na prodej nová X1. Možná by stálo za to ji omrknout než objednáš X3. Je moc pohledná. Ano, R6 v ní už není a je to FWD.
[odkaz]
jpg[odkaz]