Po úniku fotografií přicházejí oficiální informace o novém Renaultu Mégane čtvrté generace. Vůz je širší a nižší, takže na silnici má působit jistějším a sportovnějším dojmem.
Presne. keď som niečo v tom zmysle napísal v minulej diskusii, vzbudilo to silnú nevôľu prítomných. Ešte pár dn ía kritikov bude opäť viac ako tých, čo pochvália.
zadní světla ve tvaru telefonního sluchátka vypadají podobně jako u pravěkých seatů z devadesátek, tedy hnusně...
jinak mě tradičně potěšil rendlíkovský mega pohlavní orgán, aby bylo na kilometry vidět jaký "skvost" se blíží >:D >:D >:D
a ty přední světla vypadají jako rozteklý hlen, no budu se mít každopádně na cestách čemu smát
no, celkově nic zajímavého
početní fanatičtí rendlíkáři nenamáhejte se, reakce zásadně nečtu, to bych tu musel diskutovat až do rána a stejně bych tu s vámi nehnul... ale palcema dolů nepohrdnu >:D >:D >:D díky všem za ně >:D
Cimrman: "No jakmile jsem udělal třídu smíšenou - z chlapců i dívek, přestaly se tyto geometrické obrazce objevovat. A víte, co mi řekli chlapci na otázku, proč je již nekreslí? Protože zjistili, že to tak ve skutečnosti nevypadá!". ;-)
Megan mi nema co nabidnout, v podstate zbytecne auto, pokud nejdete vylozene po cene. Ale u Priusu me to mrzi, ten bych si koupil, kvuli technice, skoda toho dizajnu.
Tak na druhú stranu nemožnosť odklopiť stierače na Renaulte Kangoo pekne naštve, nechápem aký blbec to tak mohol vymyslieť. Možno mi niekto vysvetlí, prečo je to lepšie riešenie ako odklopné stierače.
Francouzsky kolotoc, vsude sama cikrlatka, chromovy tunig z hypermarketu, pretazene zadni lampy jako spojene oboci, obrovske predni kudrlinky, neco jako na nove Alfe, vepredu vevodi roh nosorozce a interier je z detskeho auticka. Profil ake kupodivu celkem ok.
Není to spíš naopak? Pokud by rychleji stárly hrany, tak se dodnes Forďákům nestýská po Focusu I. a Renaulťákům po Meganu II., které byly ze všech modelů nejhranatější a dle většiny z nich vypadaly nejvíc nadčasově. S čím se dá jen souhlasit.
Ale je mi jasný, že sis vzpomněl jen na koncern a už jsi měl svoji odvěkou pravdu >:D
Jsou hrany a hrany... Některé hrany jsou zastaralé už při představení (zdravím do Mladé Boleslavi), některé působí moderně i po letech (první Focus, byť dnes je jeho design už taky příšerně zastaralý a nepěkný). Mégane II byl někde mezi; hatch je dodnes krásný, sedan a kombi jsou nuda.
Mě se líbí moc! Renault se konečně designově našel a od Clia 4 nám servíruje opravdu velice zajímavé kousky :-) Jinde jsem viděl i fotky interiéru a i v něm to vypadalo více než dobře! Jestli bude mít verze RS 300 ps a 4control + si zachová podvozkové geny předchůdců a ubrání se hybridizaci... mohlo by to být další motoristické porno! Držím palce!
No k tomu RS:
"Vrcholné RS se může těšit na osmnáctistovku" - Pokial RS fakt dostane motor 1.8, tak sa naozaj na co tesit nema. Pokial z neho budu chciet dostat vacsi vykon, tak ho budu musiet viac prifiknut a to moze zas zabit skvely, takmer az atmosfericky charakter terajsieho motoru...
Nie ze by som bol z dnesnej doby, kedy motor HH temer v ziadnom pripade nemoze presiahnut objem 2.0 litrov a 4 valce, nejak extremne nadseny, ale naozaj je treba tento objem dalej zmensovat?
Pokud se podíváme na poslední snímek, kde je srovnání Meganu III a IV, tak vidíme, že střední část skeletu se po vzhledové a proporční stránce změnila jen velmi málo, což ale není výtka - třeba u Golfu je tomu zrovna tak. Zadek novinky hodnotím jako jednoznačný pokrok, u přídě už si tak docela jistý nejsem - působí až příliš vysoce (a facelift "trojky" se mimořádně povedl). Co se týče kabiny, tak doufám, že dotykového displeje a el. parkovací brzdy zůstanou ušetřeny alespoň nižší výbavy. Oba tyto rádoby módní prvky totiž z praktického hlediska přináší výrazné zhoršení funkčnosti (a tedy i aktivní bezpečnosti) než tradiční řešení - mechanická P brza s poctivou pákou a ovládání kulatými ovladači a tlačítky. :-! Digitální rychloměr bych snad ještě toleroval, ale klasický ručičkový by mi vyhovoval mnohem více. Doufejme také, že prodloužený rozvor konečně přinese podstatně více místa pro kolena zadních pasažérů, protože nabídka místa pro nohy vzadu je u hatchbacku III. generace velmi slabá.... :-! Doufejme, že i IV. generace snad bude pokračovat ve chvályhodné tradici prodlouženého rozvoru u verze kombi a sedan. :-!
...."a ovládání kulatými ovladači a tlačítky"....navigace, telefonu, nebo o čem píšeš ? Jestli jsi myslel topení a klimu, tak ta je narozdíl od P308 ovládána kulatými ovladači a tlačítky....
Jo máš pravdu, Renault u nového Méganu neudělal takový lapsus jako Peugeot u nové 308, špatně jsem si pamatoval tu včerejší fotku. Takže další bod novému Méganu k dobru! :-):yes:
Vzhledove pekny...ale za sebe musim rict ze treti generace se mi libi vic. Napr u nynejsi generace se mi na GT verzi libi, ze nedava tak moc okate najevo ze je "neco vic". A taky ta moderni pristrojova deska. U budiku mam radsi analogovou klasiku. GT motor 1.6TCe? Doufam ze mi muj dvoulitr vydrzi co nejdyl.
Ale jinak jako jo... holt je to takove jak si zada doba
Zatím ukázali pouze hatchback... a ten je u současné generace zoufale fádní.
A současná generace má přece taky digi přístrojový štít, který navíc ve srovnání s tímhle vypadá zoufale nemoderně. Jen GT, RS a naopak myslím základní Generation má klasiku... ale tím Generation si nejsem jistý.
Jo, Generation měl analog, nevím, jak teď, ale ještě před dvěma roky ano. GT se mi v interiéru líbí moc, na Renault opravdu velmi dobré. Uvidíme jak bude vypadat tohle. Souhlas, že v běžné verzi je hatch takový "šedý" :-)
Pri prvom pohľade som bol trochu v rozpakoch, ale je to ok. van den Acker nesklamal, ale najkrajšia pre mňa ostáva druhá generácia. Ten dizajn prakticky nestarne. :yes:
su auta pre ktore je vek len cislo..... a megane III po poslednom facelifte k nim mozeme smelo zaradit.... s tym sa da len suhlasit :yes: to auto by to potiahlo este dalsie 2 roky bez problemov
ano ..... mne pride nesmrtelna ale prave 3 generacia .... skutocne nestarnuce auto.... aj v interieri
obavam sa trosku ze tento s tabletom a klami uz za 6 rokov nebude mat taky lesk ako sucasny megane ale mozem sa mylit... uvidime za par rokov.... mozno ho zase nejakym faceliftom zmenia na nepoznanie ;-)
Tak facelift trojky má dva roky, to je ešte zavčasu hovoriť o nestarnúcom dizajne. Trojka ho už potrebovala ako soľ, takže z môjho pohľadu sa nedá hovoriť o nadčasovosti. Navyše bol dosť nevyvážený, vôbec sa nedotkol zadných partií, takže tam ostal nelakovaný spodok nárazníka, ktorý neladil so zvyškom auta. Optika svetiel tiež rovnaká. Nie, to radšej pôvodný Mégane, pred faceliftom.
Mne sa všeobecne moc nepáčilo posledné Quémentovo dizajnové obdobie. Bolo to obdobie, ktoré prišlo po tom, čo dal Quément zo seba všetko, jednoducho nasadil latku privysoko. Z toho obdobia bol asi najkrajší počin Laguna Coupé.
Laguna Coupé je auto, aké by som si rád raz kúpil na vozenie samého seba keď decká odrastú. Len či si potom nebudem musieť zaobstarať nejakého veterána. Nevieš, bude aj Talisman Coupé?
ja konkretne...... neocakavam coupe verziu od talismana.... vzhladom na trend sucasnej doby by bolo asi vacsim prekvapenim keby coupe verzia talismana bola .... ako nebola....
takisto uz moc neverim ani v reinkarnaciu p406 ci P407 kupatka ..... a nie je za tym moja nevera ...... problem vidim inde ( setrenie na strane vyrobcov, snaha vyrabat len to co sa skutocne dobre predava )
ale mozno sa mylim a talisman coupe raz pride..... ;-) -- len poprosim tie kly vpredu odstranit ;-) a bude to parada
Laguna Coupe se mi hodně líbí z profilu a zezadu, bohužel má to auto i předek. V minulém příspěvku jsem psal pogovi, že nízká světla a široká maska jsou osvědčeným receptem na úspěch... a ono to až na výjimky platí i obráceně, vysoká světla celkem spolehlivě zabíjejí dynamický charakter auta.
Popravde Laguna Coupé je tak svojbytné auto, že sa mi páči ako je, aj s tým predkom, keby ho preštylizovali, už by to nebolo ono. Predné svetlá síce majú nemalú plochu, ale je prakticky ležatá, takže si nemyslím, že dynamika až tak škodia. Napráva to megaširoká mriežka chladiča, napriek svojej veľkosti nevyzerá obludne ako napríklad na P407.
[odkaz]
[odkaz]
Neviem o tom, že by bolo nejaké coupé v pláne, keď tak, už asi ako Alpine. Ani s Méganom vo verzii coupé a cabrio sa už nepočíta. ;-\
Síce tomu rozumiem, ale práve netradičné modely dotvárali Renault. Spider, Clio V6, Avantime, kabriolety Mégane, Laguna Coupé, Kangoo BeBop, Wind... Všetko autá, ktoré tu boli vyslovene pre radosť. :-) Snáď to situácia opäť raz dovolí.
Jo, Megane III hatch vypadal už po uvedení poněkud unyle a mohl by v tom klidně za veselého poklesu prodejů další dva roky pokračovat, protože facelift se této nejproblematičtější části vůbec nedotkl ;-)
PS: o co hezčí je kombík...
PPS: i Megane II 5dv, o kterém psal pumpkin...
Ony ty poslední dvě generace meganů jako skvělé a designově úžasné vozy nevnímali ani jinde, např. v Británii se v roce 2001 prodalo 73000 meganů, vloni 6300, to mluví samo za sebe. ;-)
pri pohlade z boku mam dojem ze predok vratane prednych dveri vobec neladi s dizajnom zadnej casti >:D cele to je nejako nafuknute. Vidim tam nieco skopirovane v inerieri z golf 5... A marnu snahu urobit aspon nieco podla golfa. Tie zadne dvere zas pripominaju predposledny auris... No Zlepenec, bez chuti, bez pridanej hodnoty, ... Made in turecky indian 8-s
Ach, to sme dopracovali ked vidime vo vsetkom golf. Keby si za posledne drobne nasetril na desat rocnu jazdenu A3 tiez by su ju tam videl? Trochu objektivity, nadhladu, nie ako ovca dokola to iste. Ocenit vyvoj a medzigeneracny skok ktory megane spravil. Hmoty su vyvazene presnym pomerom. Zadne blatniky vyzeraju pekne svalnato a doplnaju tak dynamicku prednu cast. Predne kly opat posuvaju pohlad dizajnu sucasnosti opat o krok dalej. Aj ked mozno proporcne neladia predsa sa posun odopriet neda. Ale tazko hovorit niekomu kto si za pat rokov pojde do bazosu po nove TDI 6. generacie. :yes:
vývoj ide rýchlo kupredu, áno. Preto rendlík už konečne musí prísť hromadne s niečim novým, lebo zaspali v 90 rokoch. A najhoršie, že nemajú žiadnu inšpiráciu, žiaden štýl, tak len lepia a kopírujú, už sú horší ako kopírejci >:D
Ne že by Renault předváděl nově nepovedené modely, koneckonců z dob Vel Satisu nebo Méganu II či Avantime beztak splácí dluhopisy dodnes :*)
Ale po veskrze stylovém Cliu, velmi vydařeném Capturu nebo Kadjaru jsem čekal přeci jen víc. Tím spíše, že jde o segment zásadní. Ne, jde o segment pro mainstreamového výrobce nejzásadnější. Fiat právě zde započal cestu do svého zatracení, když po celoevropsky velmi kladně přijatém Bravu/Bravě/Maree přišel s německy střiženým Stilem s italskou kvalitou...
Nový Mégane má vše co se od něj čekalo - vyvážené proporce, jasnou identitu Renaultu, klasickou karoserii HB bez sebemenšího výstřelku. Jenže to je právě ono. Nic vás na něm nepřekvapí, neohromí, neuchvátí, výrazně nezaujme. Skoro by se chtělo napsat, že tohle je Talisman ve verzi HB. Jenže zatímco ve střední třídě se střídmost cení a vlastně i nepřímo vyžaduje, HB nižší střední má mnoho prostoru pro vlastní vybudování modelové legendy.
Hlavně s ohledem na novou Astru, která chytla svěží vítr v pravý čas, tak nový Mégane zvolil stín ostatních modelů vlastní automobilky. A to je pro mě trochu škoda... Tak snad kombi.
Malůvka hezká, nízká světla a široká maska jsou celkem osvědčený recept na úspěch. Ale ono "to" tam více/méně je, jen to prostě utrpělo proporční srážku s realitou...
PS: jo, ty hokejky si mohli odpustit... ale nakonec to třeba bude ta "piha krásy" :-)
Je to hezky, ale snad jeste nudnejsi, nez skutecny auto. Vypada to skoro stejne, akorat tomu chybi ta hokejka pod svetlem, takze to je ve finale jeste mensi odvaz. I kdyz me by se normalni svetla taky libily vic.
Souhlasim. Predfaceliftovy Megane III podle me dodnes patri k nejhezcim vozum ve tride. Naproti tomu tohle pozvolna vstrebavam, ale uz ted mohu rici, ze od Renaultu jsem cekal v nizsi stredni vetsi "odvaz".
mna prekvapili tie predne aj zadne svetla doslova "prevzate" z talismana ... kalkuloval som s kde cim.... s vyzorom svetiel na styl capturu, espace ... ci povedzme kadjaru.... ale priznavam.... na talisman som akosi ani len nepomyslel....
co sa tyka vzhladu ako takeho nebol by som az tak skepticky ako rohypnol..... nema to byt funky auto a la juke ..... ma to byt rodinny hatch.... a mne pride dizajnovo zaujimavy.... a stale moc francuzsky posobiaci.... teda rozhodne viacej ako taka povedzme C4 alebo P308
vadia mi len 3 veci ( ktore ale inym vadit nemusia ) .... budiky, tablet, a tie predne kly .... keby to malo svetla skor z kadjara.... a budiky z koleosu.... hadam by som dal aj 1* ... takto je to povedzme nieco medzi 1 a 2.... ono na nejak velky odvaz sa v tejto triede dnes uz pomaly ale isto tiez moc nehra...
Megane I je dodnes pohlednym kouskem, byt prirozene velmi zestarnul. Megane II predatavuje ve variante sedan/kombi dodnes vzhledove akceptovatelny automobil, ktery je vzhledove vyvazeny do poslednoho sroubku a predstavuje mistrovske designerske dilo srovnatelne s Octavii I.
Megane III hlavne v grandtouru prineslo doslova casu nedotknutelny design, ktery pri FL dokaze drzet krok i s o generaci mladsimi konurenty.
Ale Megane IV? Vzhledove nevybrouseny model, ktery sice rozhodne nicim neurazi, ale zaroven ani nenadchne. Zkratka Renault HB v aktualnim designu Renaultu. Hezky, coz o to. Ale osobotost modelu? Podle me nikde.
Ale kombi byva u Renaultu vic nez casto vydarenejsi nez HB, takze stale je tu sance na nadprumerny vzhled. Navic oble linie obvykle nejsou zrovna dvakrat fotogenicke...
Ten Mégane má opticky akýsi preťažený dizajn. Veľké logo, lišty, linky a prelisy okolo, ... Chýba mu ľahkosť a zatiaľ akceptujem iba bočný pohľad.
Bohužiaľ sa až veľmi zamerali na súčasný trend - na svetlá. V tomto prípade je toho naozaj moc.
Dúfam, že aj ostatné dôležité komponenty a detaily dostali toľko starostlivosti, avšak pozitívnej.
Proste krasavec... jediné čo by som trošku vytkol v GT verzii by mohol byť aj manual ale aspon týmy padlami to zachranili a 4 control?? fantazia!! nová dimenzia jazdnych vlastností v tejto triede!!!
Tak tohle se Renaultu opravdu nepovedlo a přitom měli z čeho vychazet (Clio).
Bočni profil ještě v pořadku ale předni a zadni čast přeplacane a hlavně to kazi tvar světel. Interier naštěsti z Clia nevychazi a je z povedenějšiho Espace ale i tak žadna slava to neni. Snad běžne verze budou v realu vice oku lahodici než to co je zde na prvnich foto vidět. Nova Astra je designem spiš evoluci podobně jak to dělaji u VW s Golfem ale rozhodně vic se mi libi než to co předvedli frantici.
ach jo, co to tam ma to auto zase na zadku za opicarnu? ... nevim, elegantni francouzsky design aut z konce minuleho stoleti se zmenil v takoveto prisernosti... tak to na me proste pusobi...
super ;-):yes: ... rovnako na nete mame uz par dalsich skvelych ofiko fotiek noveho sportagu ..... a cakam aj na jazdne dojmy z outlanderu po facelifte uz kazdu chvilu ... :yes: dnes to vyzera na dalsiu nadielku informacii :yes:
Nema to sice moc spolecneho s Meganem, ale budiz :-)
Koukam, ze displeje jsou porad uprostred - takze asi bude zase HUD (hezke).
Zadni naprava se tvari podstatne vyspeleji, nez soucasna lesenovka, takze tipuju, ze jizda bude mene prkenna a vrzava = ladeni spise do komfortu, ktery tomu autu bude sluset jiste vice.
Co se mi na prvni pohled nelibi, je znacna hmota nad zadnim kolem, byt se ji snazili rozbit tim prolisem, moc se to nepovedlo, bude to chtit vetsi kola. Ale siluetu si Prius drzi porad stejnou, je videt, ze to spise piluji, i kdyz zmen je na prvni pohled hodne. Mohli by zachovat prostornost a pridat elektricke viko kufru... A snizit otacky motoru v tahu, nebo ho lepe vyvazit a odhlucnit. Tak uvidime.
Uprimne se mi ze zactku moc nelibil, ale soucasna generace je mi i docela sympaticka, na svoji obhajobu musim dodat, ze se mi libi opravdu maloktere auto (tedy jako celek).
Mimochodem - ty to asi budes vedet - ten HUD maji vsechny Priusy?
auto je nadherne vyvazene a vyzera skvele.Acker je vazne genius.A este by ma zaujimalo,co tu riesite motory,vsak ma prist 1,8Tce s 300konmi-to vam nestaci?auto bude bez pochyb na spicke v danej triede.za mna jednoznacne :yes: