Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2015

Zpět na článek

BMW 330e: Plug-in hybridní „trojka“

47 komentářů

Ted
zrychleni, kufr?

nejak se vyhybame udajum, ktere zakazniky zajimaji.

ocenuju na hybrid slusny el. dojezd...
Avatar - fOE
fOE
s dovolenim doplnim: hmotnost?
Avatar - Inferius
Inferius
Cenu zatím nezveřejnili, zrychlení je 6,1s a kufr se zmenšil na 370 litrů
starý_kluk
- a hmotnost elektrického přídavku obvykle představuje hmotnost 2 pasažerů. Tu musím zrychlovat a přitom dobíjet baterku - tj. dobíjet s odpovídající převážně malou účinností spalovacího motoru zařazeného do trakce. Kufr 370 litrů představuje podprůměrný kufr automobilu o velikostní třídu nižší (nižší střední třída).
Kharl.ANTIDIESEL
NO
HYBRIDA SEBOU TAHÁ MOTÓÓR SAMOZŘEJMĚ, TO JE NANIC V DNEŠNÍ DOBĚ TESLA SUPERCHARGERŮ [odkaz] [odkaz] 😉
Lepčí levnější rychlejší stabilnější a bezúdržbový TESLA MODEL 3 roku 2017 [odkaz] s čistýma baterkama samozřejmě 😉
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
kalousek
Kombinovaná spotřeba paliva v hybridním režimu 1,9-2,1 ltr/100km, hybridní dojezd 600km ...

Takže to má opravdu jen 12 ltr. nádrž ?
MariAchi
To si, kolousku, ale jen delas srandu, ze?
Prece nejsi tak hloupy, abys nepochopil, ze hybridni dojezd znamena dojezd na plne nabite baterie + na plnou nadrz a ze spotreba v l/100km se meri na kratsim useku.
kalousek
Srandu si samozřejmě dělám, ale nemám z toho velkou radost. Protože daleko horší je, že se výrobci snaží dělat ze zákazníků úplné voly zatajováním nebo alespoň vědomým nezveřejňováním skutečných údajů. Mi by přišlo seriózní třeba napsat
Spotřeba v hybridním režimu dle normy XZ ...
Spotřeba po vyčerpání baterií .....

A skutečnost pak bude někde mezi, podle délky trasy, nabíjení a dalších vlivů

Tohle ostatně platí i pro klasická auta, ke spotřebám dle norem které musí výrobci povinně respektovat by klidně mohli dopsat v rámci serióznosti i reálné provozní údaje. Což oni ovšem zcela úmyslně vůbec nedělají. Považuju to za pohrdání zákazníkem.

Ale možná jsem opravdu hloupý a nerozumím dnešní době, kdy bezuzdně lže prakticky každý
MariAchi
Jo, dnesni doba je fakt pokrivena, to souhlas, musis proste hledat a uvazovat vic, nez kdy drive...

Ty udaje nezatajuje u horni trojky zatim nikdo, oficialni predstaveni jeste neprobehlo, tam se vyplati se soudy trochu pockat.

Co se tyka normovane spotreby, tak ta ti hlavne ukaze skutecnou efektivitu hnaciho retezce, ale od reality je, bohuzel, nekdy hodne, hodne, vzdalena. Neskodilo by udavat spotrebu dle normy jako jedno cislo, dle reality jako druhe cislo, ale to si jeste pockame...
Rich-doonie
Tento článek je tu napsán opravdu nešťastně, neúplně ... ;-\ Nádrž má 330e na 41 litrů, takže odhad BMW o dojezdu vychází z trošku reálnější odhadované spotřeby kolem 7,2 litru ... 😉
MariAchi
Ano, clanek je tradicne (na)opsany "nestastne", o tom zadna...
MariAchi
...vidim predvsim v tom, kdyz silny (natolik silny, aby byl schopny auto pohanet zcela sam s minimalne prumernou dynamikou a aspon na 50km) elektromotor pohani auto ve chvili, kdy by vyuzivani silneho (silneho = nadprumerne dynamickeho) spalovaciho motoru bylo velice neefektivni. Tedy typicky propletacky mestem na elektrinu (ano, vazena redakce na elektrinu, ne na "elektriku"), mimo mesto jako hybrid s nizkou spotrebou a preferenci EV, dalnice pak s vysokym rychlostnim prumerem na spalovaci motor - a tedy pokud mozno nejaky, klidne podladeny, sestivalec.

Nicmene i 2,0 turbo R4 se 135kW je lepsi, nez koncepce podle Toyoty (nebo treba Fordu, Kie), kde elektricky chcipak pomaha spalovacimu chcipakovi a dohromady pak dynamicky jen stezi dosahnou na prumer. Tim nic proti Toyota hybridum, ja jim tleskam, ale sprazeni silnejsich motoru mi dava vetsi smysl, zejmena v "boji" proti smradlavym a hlucnym dieselum, ci nastupujicim plne elektrickym pohonum.
kesumb
naprostej souhlas, smysl plug-in vidím v nejsilnějších motorizacích...
IPace
"nez koncepce podle Toyoty (nebo treba Fordu, Kie), kde elektricky chcipak"

ten chcipak v Toyotach je zcela adekvatni k danemu autu, normalni ridic (ten krtery dodrzuje predpisy a nepotrebuje palit pneumatiky na kazdem semaforu) si s takovim motorem plne vystaci a stejne ho nebude vyuzivat ani z 40-50% 😉 druhou variantou Toyotiho hybridniho systemu je Lexus kde mas hybrid na vyber s motory 2.5 litr 114kW 4 valec, 3.5 litr V6 183kW a 5 litr V8 290kW 😉 ale nijak zvlast se nevymikaj ani zakladni motory k hybridum Toyoty a ty auta s nima jezdi podobne jako zbytek tridy kam dane auto spada, atmosfericka 1.8 v Priusu a Aurisu jsou plne dostacujici na takova auta a 1.4 v Yarisu taktez
MariAchi
S Priusem jsem jezdil, s Yarisem Hybrid taky, nesnaz se me presvedcit, ze jsou dostacujici, dynamikou, a i faktem, jak moc je dynamika zasazena nastoupenim spolucestujicich ty hybridy odpovidaji maximalne NA 1,6 (Prius), pripadne NA 1,4 (Yaris Hybrid). Na moderni turbodiesely se dynamikou a pruznosti nechytaji, to je proste fakt. Ano, pokud se s nimi naucis jezdit, odmeni se hodne nizkou dlohodobou spotrebou, o tom zadna. Ten 3,5 litr je OK (pro me), no je fakt, ze cenove trochu out >😁
IPace
)to spis ty jsi cenove out 😉 ja ten motor mam a za tu cenu stezi najdes konkurenta, ano byl jsem si projet 12 aut ktera jsou v dane kategorii v ruznych motorizacich a modelu tedy 9, a pri stejnych parametrech vybavy a podobnych dynamikach (kde jasne vevodilo trio od koncernu, ale taky uvadi nesmyslne spotreby kterych se nedosahne skoro ani ekojizdou, a ta dynamika se v beznem provozu nepozna, pokud tomu nedas kotel kdy to zacne z nadrze vysavat palivo proudem, tak ty auta jedou +- stejne) jsem se vsude pohyboval o 0.4-0.8 milionu vejs 😉
MariAchi
Za 0,4M (pokud tim mas na mysli 400 000,- CZK) mas tak maximalne toho Yarise hybrid, za 0,8M urcite zadny V6 hybrid nekoupis - bavim se o novych autech, ne o nejakych troskach z aaacek.
IPace
aha takze neumis chapat kontext >😁 tak si muj post precti jeste tak 10x a treba ti dojde jak nesmyslne odpovidas 😉 ja vzal tech 3.5 litr v lexusu a ten Lexus byl levnejsi o ty penize nez konkurence, asi ti nedochazi ze se bavime o castkach nad (chapes NAD) 1.4 milionu 😉
MariAchi
Jo takhle, tak to chapu, no mas pravdu, ze jsem cenove out, 1,4M a vys za auto opravdu nedam, i kdyby jezdilo uplne zadarmo.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, jestli ne čistě elektromobil, pak hybrid, který dává smysl, což není není full hybrid s nějakým vydechlým motůrkem typu priuse. Proč? protože má-li mít auto dva pohony, pak musí zastat veškeré potřeby, tj. jak "ekologickou" jízdu po městě, tak mezistátní přepravu. Takže ideál plug in hybrid, silná nafta v kombinaci s elektromotorem schopným na dané baterie alespoň 50km dojezdu nějakou rozumnou rychlostí, tj. vmax. alespoň 120 km/h. Jediné takové auto zatím postavilo Volvo!
To, co předvádí BMW už použitelné je, alespoň ve trojce, stejný pohon v X5 mi přijde o ničem, ale stejně taková 330d hybrid, kdy po městě bzučím na el. ze zásuvky a při cestování letím za 7 litrů, mi přijde jako ideál, a 370l kufru bych v takovém případě klidně snesl. 😉
Avatar - fOE
fOE
No s dieslem R6 pod kapotou, elektromotorem nebo jeste lepe rovnou dvema a baterkama na 50km dojezd to auto bude vazit, at uz s Dinarem na palube nebo bez >😁 , 2 tuny? Je to jeste 3er? Hmotnost takoveho reseni bude pruser, mozna, mozna akceptovatelne v 5er ale 2t+ 3er bych uprimne nechtel.

Uvidime jestli to pomuze zvratit vedeni BMW v kompozitech.
Avatar - Dinar
Dinar
Rozdíl ve váze mezi obyč 320i a hybridní 330e je 180 kg, 330d váží 1615 kg, pořád jsme pod 1,8 tuny, což je váha např. vrcholně sportovních variant CAMG nebo RS4. Jistěže to nebude žádná lasička, ale jako daily car, proč ne. 😉
Avatar - fOE
fOE
330d vazi 1615kg v zakladni vybave, takze + vybava navic + silnejsi elektromotor aby zastal stejnou praci jako v lehci 330e o ktere je clanek + vic baterek pro silnejsi elektromotor (anebo mensi dojezd nez teoretickych 40km) a jsi na 1,9t+ ale jo, v DD by to obecne nemusel byt takovy problem, jen to bohuzel srazi 3er do prumeru (cti do vahove kategorie Audi a MB).

PS: ted si jen pockam co mi na spojeni "prumer" a "audi" napise audirs6 a abych si reakci pojistil pridam jeste "elektricke turbo" >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
chces to aj s :no: ? >😒]
Jasne ze "vahova kategoria 3er" uz je prekonana - vid nove technicke data o A4 😉
A ako vidis, Audi ten plug-in urobi presne tak, ako ho my Europania mame radi - V6 TDi na pohodu mimo mesta a dlhe presuny a k tomu cca rovnaky e-motor (ako BMW) na brnkanie po meste, len s dojazdom tipujem vyse 50 km, na rozdiel od 40 km v BMW 😄 ( nakolko plug-in-ova Q7 s TDi ma ten e-dojazd 56 km 😉 )
a s tym elektrickym turbom uz prestan, ved si sikovny chalan >😁
Avatar - fOE
fOE
A bude nejlehci i ve skutecnosti nebo bude mit po zvazeni o 120kg vic, stejne jako passat? 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
poviem takto😒br /> [odkaz]
Samozrejme, ze pokial si ju narves vybavou az po strechu, bude hmotnost vyssia - vzdy sa udava hmotnost s minimalnou vybavou k danej motorizacii - ale ked si pozries aj cenniky a pod., zistis, ze cim lepsi motor, tym viac vybavy mas na palube. 😉
Avatar - fOE
fOE
Tak pockat, nejak ten naskok diky technice a prekonavani 3er nevidim. >😁
Audi A4 se slabsim 2L dieslem vazici 1505kg dle EU a prima konkurence BMW 318d vazi 1485kg dle EU. Oboje s manualem a pohonem jen jedne napravy. A to ma jeste A4 vyhodu v tom ze je to jen predokolka.
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
joooo, tak toto mi mozno uplne nevyslo, bolo to ale tym, ze tie BMW hmotnosti som mal zafixovane ako DIN a nie EU. - takto to vychadza o cca 20-40 kg v porovnatelnej motorizacii pre 3er. 😉 Ale...za tie centimetre navyse ( a mozno aj vybavu...), ktore zrovna u mna hraju rolu... 😉
Avatar - fOE
fOE
Tak tu uz se shodneme. Na A4 jsem hodne zvedav, jeste 10 dni. 😉
Btw. bude moznost mit u A4 navigaci, tu nejvyssi, bez VC, tedy jen na hlavnim stredovem display?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Neviem, ale myslim ze ano.
Ale ked si zoberes priplatok za VC ( 500? € ) tak o co ide ? 😉
kludne maj aj VC, nakonfiguruj si ho do standardneho zobrazenia a navinu si mozes pozerat na stredovom tablete. 😉
Potom ked tam budes, tak ju prelez z kufra, cez interier az popod kapotu a podvozok a posli zive dojmy ! :yes:
Avatar - fOE
fOE
Tak jak mam rad novinky a tak jak by mi VC nevadil v TT, kde dopomaha celku a skutecne to auto pak pusobi jedinnecne, tak mit po sve prave ruce display tak jako tak a k tomu VC mi prijde zbytecne. Mam rad pokud jde o budiky klasiku, tak me zajimalo jestli neni moznost ze by k nejvyssi navi audi VC vnutilo, coz by bylo skoda.
Urcite prolezu a urcite popisu. Ocekavani mam velike, precijen interiery audi jsou jiny level, to musim napsat ikdyz audi nijak zvlast nemusim, tu si proste audi jede svou vlastni ligu.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
😄 :yes:
Ono, zda sa mi, ze by isli len sami proti sebe - proste chces VC, prihod "pětikilo" 😉
A ano, klasicky pristrojovy stit ma ( hlavne u Audi ) stale svoje caro. Optimalny mi prijde v sucasnej A6/7/8, kde mas medzi otackomerom a tachometrom tiez TFT, na ktory si tiez mozes picnut navinu a aj to staci. 😉
MariAchi
Jojo, ja koukam po Golfu GTE, Audi uz ma pro A3 e-tron CZ homologaci, VW nebude snad dlouho pozadu, jeste uvidim cenu.
IPace
jakou homologaci, sak Golf GTE se jiz normalne prodava a zacina na 1 milionu (37 tisic euro) ceske zastoupeni to sem jen netaha protoze jim vsechno trva, pro celou Eu se homologuje jen jednou

za ty penize me ale prijde rozumnejsi si pockat na premiovejsi Baworak 225xe ktery by mel nabizet lepsi parametry
MariAchi
Ano ta 225xe me zajima asi tak nejvice, ale zatim taky nic ofiko. Cena Golfu GTE je v CR zatim neznama, Audi A3 je tu za cca 1,060M, takze Golf by mel jit niz, jinak ztraci smysl. To so homologaci mi odpovedeli z VW, kdy jsem se jich na GTE ptal.
IPace
asi si homologaci spletli se svou neschopnosti a lenosti >😁 jako rozdil mezi Golfem GTE a 225xe je v Nemecku 800 euro, takze zadny "velky" penize

i tak bych asi ale u pluginu pockal, je to sice tfuj tfuj cekat prez rok na auto, ale s cenama v tomhle hodne myslim zamavaj novej Volt (snad i v EU) a novej Prius Plug-in, maji sice mit nepatrne horsi dynamiku, ale zato elektrickej dojezd dvojnasobnej, takze se s nima bude muset pocitat, a o rok pozdeji maj dorazit Bolt, novej Leaf a Tesla 3, a ty tyhle dnesni plug-in kusy posunou do rise neprodejnych aut pri stavajicich cenach a ty ceny budou muset jit klidne i o 6-9 tisic euro dolu
MariAchi
Jo, mas pravdu, v tomto ohledu hraje cas pro me, soucasnemu autu zbyva jeste rok a pak bude nabidka hned veselejsi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže takový hybrid od Toyoty by si zase nikdo nekoupil, takže i řešení Toyota má svůj smysl. Nehledě pak už vůbec na jeho původní smysl, tedy "jen" asistence ke snížení spotřeby a emisí ve městech.
Já chápu, že pro prééémiové letce to nic není, ale smysl to má. Nakonec, většina aut dynamicky není ani ten průměr.
MariAchi
Ano, mas pravdu, reseni Toyoty ma smysl trochu jinde - netahas s sebou tuny baterii a motor hlavne dobiji, pohani jen v asistenci, ma to neco do sebe, no jak pisu - silny motor + silny elektromotor je mi sympatictejsi reseni. Ony ty Toyoty se taky prodava ji za celkem slusne ceny, Auris kombajs s hybridem klidne pod pul mega fungl novy is prodlouzenou zarukou, a to uz se vyplati.
Avatar - Dinar
Dinar
Ta poslední věta vystihuje smysl prius řešení, cena, jinak smysl nemá, řešením pro města jsou elektromobily, jako rodinné auto nebo cesťák se prius bez dávky masochismu používat nedá.
MariAchi
Ano, mesto a okoli je jeho revir, spolehlivost ho slechti a cenove je to pak dobra nabidka, pokud clovek vi co chce a je na auto ehm...nenarocny 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Asi máme každý jiné představy o rodinných potřebách.
Avatar - Dinar
Dinar
Třeba čtyřčlenná rodina jede na lyže do Dolomit... To si v priusu neumím představit. Mám kamaráda, který už vlastnil asi šest priusů, má je doplněny o extra baterie, lítá s tím po městě čistě na elektřinu, zvykl si i na ježdění kolem komína po dálnici, ale když chce jet dál než 100 km, vytáhne z garáže dýzlové éčko v kombíku. Chápu ho, jízda v priusu mimo město je sado maso.
MariAchi
At jsme presni po dalnici je to sadomaso, kor nekde na zapad od nas, kde se po dalnicich obvykle da mazat. Mimo mesto to takova traga neni, ale je fakt, ze srovnani Prius vs MB-E na dlouhe strece je uz od zakladu delane pro Ecko.
IPace
at jsem tresni, po dalnici v Nemecku to vetsinou masti prezpolnaci z nasi, polske a slovenske kotliny, Nemci ve vetsine nemaj tu potrebu si honit brko a valit to 200+ , oni totiz moc dobre vedi ze kdys pojedou nad 130 a neco se stane, bude to na spoluucast at jsou v tom jak jsou v tom nevine, ostatne i proto us zaznivaj navrhy ze by se ta neomezena zrusila a zavedlo se tech 130 a 120 co tam maj na spouste usecich jiz dnes

a ted k tomu Priusu, na dalnicnich 120-130 je to naprosto vpohode auto i s 4 lidma a lyzema v rakvy na strese, tuhle trasu s nama absolvovali znami prave Priusem do Livigna (ja se vezl ve Scoutu) a ze by nejak trpeli na nich videt nebilo, mimochodem dorazili asi 15 minut po nas (trasa asi 650km velka cast po Nemeckych dalnicich a vyrazeli jsem spolecne z Prahy), takze asi se taky nijak zvlast neloudali, holt je treba stihnout tunel do Livigna aby byl otevreny spravnym smerem

jakykoliv hybrid a podobne auto jsem vypozoroval vetsinou vadi lidem co maj nejakou starou rachejtli a nejlip v dehtu >😁 no a pak samo lodem co si zadnici vozej v luxusu a Prius je pro ne spis neco jako socko kchar >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Jako chlapec jsem s rodiči absovoval cestu do exotické Jugoslavie na zadním sedadle škody 105 plně naložené vč zahrádky se surfem a táhnoucí vozík se stanem a kemping nábytkem. Jeli jsme sedmdesátkou autem bez klimatizace dva dny, ale jsem si naprosto jist, že po té, co jsme dorazili k moři, nebylo jak na nás dětech, tak na rodičích vidět, že bychom nějak trpěli. Inu, všechno je relativní.

A to Německo, kde místní nejezdí přes 130 km/h, to je kde?
MariAchi
Jestli se mi snazis naznacit, ze mi vadi Prius a podobna auta, protoze jsem socka, tak radeji prestanem diskutovat, na takove slaboduche vyplody nema smysl vice reagovat, byt doted jsem te povazoval za jednoho z rozumnejsich diskuteru tady :no: