Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2015

Zpět na článek

Šéf Peugeotu: Hybrid Air funguje, problémem je legislativa

34 komentářů

Avatar - Egi
Egi
Snad těm rádoby ekologům neprojde, aby mi diktovali, jaký mám mít v autě pohon. I kdybych se odpichoval z okénka lyžařskými hůlkami, tak jim to snad musí být jedno, pokud samozřejmě nikoho neohrožuji. Bože, ať se konečně dostane k veslu nové generace. Znám pár mladých ekologů a ani jeden z nich nemá takové nápady. Naopak, v mnoha věcech se s nimi shodnu. Umí totiž přemýšlet v souvislostech a mnohem více do budoucna. V životě by nenavrhovali do aut takové kravina jako EGR, DPF a o elektromobilech současnosti také nemají valné mínění. Velmi správně řeší, co se stane s těžkými kovy v bateriích po jejich životnosti. Dej bůh, aby se tam konečně dostali skuteční ekologové a ne komunisté, co ve jménu ekologie jen omezují a šikanují jiné lidi
IPace
s tezkymi kovy v bateriich po konci jejich zivotnosti se stane to, ze budou recyklovane a znovu pouzite na dalsi baterie, a pokud je nekdo ekolog a zajima se o to, tak to davno vi a take vi ze baterie v elektromobilech jsou hlidanejsi nez cokoliv jineho, situace kdy by nekdo vyhodil takovou baterku se sice stat muze, ale kolik lidi to asi tak udela proi cene tech baterek? je prece jasny ze bezne zahazujem na smetak z auta soucasti ktere i nefunkcni maji cenu v desitkach tisic a pak se divime ze pri sesrotovani neni vystaven likvidacni list protoze schazi podstatna komponenta >😁

a bezne baterie ze spotrebni elektroniky a monoclanky ty "vase" ekology netrapej? pac tech se kuprikladu v CR rocne vyhodi do smiseneho odpadu nekolik set az tisic tun 😉
Avatar - Egi
Egi
Takže si nejprve něco o recyklaci například Lithia, Niklu a Cadmia něco zjistěte. ono to není jednoduchá a především je to energeticky velmi náročné. A energie se vezme kde? Do toho si započítejte těžbu těchto kovů, přepravu a chemické zpracování.

A samozřejmě, že ty ,,mé" ekology vyhazování baterií celkově trápí. Jenže s masovm nástupem elektromobilů se množství zněkolikanásobí.

Právě jste předvedl krásně krátkozraký přístup, který je vlastní právě oněm ,,ekologům" so dnes rozhodují o normách v Bruselu, ale i jinde. Nenalhávejme si, že se problém týká jen EU
IPace
zjisti si jak se v EU recykluji baterie z elektromobilu, plug-in hybridu a hybridu 😉 narozdil od beznych baterii jsou hlidane a za jejich recyklacy ruci primo automobilka a to pod celkem vysokejma pokutama

ne vyhazovani se neznasoby pac je to hlidanejsi nez kuprikladu recyklace oleju nebo starych autobaterii (ty ktere ma kazde auto) proto kdys si nechate vymenit takovou baterii od hybridu az po EV, tak si ji v servisu nechaji a nedaji vam ji jako bezne dily ktere vam muzou vratit jako ze je opravdu vymenili, prave proto ze oni ji nechaji zrecyklovat a jeste natom vydelaji 😉 recyklace baterii je dnes velice zajimavej business, a muzeme bejt radi ze to protlacili hlavne Japonci s Priusem, pac diky tomu vznikli nato predpisy ktere to hlidaj lip nez ochranka tvuj "barak"

mimochodem celosvetove ac se proda prez milion hybridu az EV, tak na spotrebni elektroniku se stale vyprodukuje cca 1000x vice vahy baterii, hybrid az elektromobil je v tom doslova male plivnuti do more a navic hlidane plivnuti

aby jsme to jeste dale rozvedli, tak baterie z hybridu az EV se nerecykluji hned, ale do 30% sve kapacity jeste dale slouzi v energetice, teprve pri poklesu na 30 a mene % se posilaji na recyklaci (zacalo se s ni v 2013 protoze do te doby nebylo co recyklovat) a kuprikladu v EU se o to stara firma Umicore, ale tohle prece ti tvi "ekologove" jiste moc dobre vedi a zajiste te informovali >😁
_MT_
Pokud jsou ti tví známí tak uvědomělí, tak zajisté ví, že jsou ve skutečnosti environmentalisté, ne ekologové. A ti nenavrhují zmíněná technická řešení. Ta mají na starost inženýři v automobilovém průmyslu, snažící se najít způsoby, jak splnit emisní limity, tedy vyčistit spaliny.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
nedokážou udělat ani manuální převodovku tak, aby kvalty čistě zapadaly po krátkých drahách.
vosovčelák
tohle vypadalo na perpetum mobile ... škoda, že to zlá eu znemožnila ... >😁 :no:
Bobanus
Jestli to někomu nedošlo, tak doporučuji podívat se na měření CO2 v atmosféře az posedních 40 let. Tady nejde jen o globální oteplování, dnes už všemi vědci potvrzené(prognostiky z hradu neberu jako odborníky na všechno 😄 ), ale zejména o to, že existuje hraniční množství CO2, kdy přestávají růst jak rostliny(díky nímž žijeme) ale i člověk již nemůže žít.... Mám rád auta, ale elektromobily jsou nezbytné....
Avatar - Individualita
Individualita
A jakým procentem se na tom podílí osobní automobily? Zanedbatelným...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty se budeš strašně divit, až CO2 poroste i v elektromobilním světě... A že to tak bude, to je jisté.
IPace
tohle elektromobily nezachrani ikdyby se nahradili spalovaku/zazehy vsechny naraz prez noc
Sky for everybody
Jsem veliký fanda elektromobilu, ale…
Ekologická zátěž při výrobě elektrické energie je v Česku stále ještě příliš vysoká, čili by to v našich domácích podmínkách bylo pouze vyhánění čerta ďáblem (a dodávám bohužel). Pokud začneš shromažďovat základní fakta o výrobě elektrické energie, nalezneš následující čísla😒br /> Hnědé uhlí 47,62 %
Černé uhlí 7,04
Jaderná energie (sice čistě vyrobená, ale kam potom s jaderným odpadem, že? Chraň bůh nějaký další Černobyl) 32,59%
Vodní elektrárny 3,94%
Zemní a ostatní plyny 4,93%
Obnovitelné zdroje 3,56%
Tak teď babo raď. Ve zbytku světa je situace podobná. Dokud budeme energii vyrábět z fosilních, čili neobnovitelných zdrojů, může elektromobil významně přispět k rychlejšímu vyčerpání těchto zdrojů.
Výroba elektromobilu není tolik náročná na pracovní sílu, jako klasické auto se spalovacím motorem… a to může být další problém. Výrazně politický… zaměstnanost ve strojírenském průmyslu… například z Česka by se mohl stát další Detroit…
Je to bludný kruh… V současných politických a sociálních podmínkách nemá řešení.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bacha ve zbytku světa je situace zásadně jiná. Sousední Německo má skoro 80% energie z obnovitelných zdrojů, USA poslední 4 roky zavírá ca každých 10 dni jednu uhelnou elektrárnu atd.
U nás se Mládek snaží zrušit těžební limity. Jde o 16-19 miliard pro soukromý majitele, jistě ho rád ne motivovali >😒]
Sky for everybody
Tady bych tě požádal o zdroj informace o 80% z obnovitelné energie. Vážně.
webpaja
Stejně 😉 Já ti řeknu jak k tomu číslu mohl někdo dojít...měřeno v ojedinělý špičce výkonu elektráren díky příznivým povětrnostním podmínkám a umělým utlumení jiných druhů výroby. Je věc (ne)veřejně známá, že D má obrovský problém. Proto lze třeba vypozorovat snížení slovních výpadů proti Rusku apod.
Sky for everybody
V této oblasti vůbec je problém se dopátrat skutečného stavu věcí. Korporace mlží, státy také... přečti si "Den opričnika". Tam to je jasně napsáno, kterak se bude v budoucnu řešit energetická i politická krize. Však současný Gosudar už připravuje půdu 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Naštěstí má hned v sousedství ráj uhelnejch elektráren >😒]
webpaja
I jaderných...madam spolu s vládou špatně počítala a nedala na odborný klastr tvrdící pravý opak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No zrovna minulej tejden se tu moc elektřiny z jádra nevyrábělo žejo [odkaz] >😒]

Obávám se že Sobotka s Mládek nejsou fikanější než ta madam nebo USA a jejich energetická realita. Spíš to vypadá že jsou jen hodně napřed 😉

My plánujeme za skoro bilion dostavbu Temelína, oni do 5 let funkční kompaktní fúzní reaktor velikosti 6-7 metrů a výkonu ca 100 MV za zlomek ceny :yes😒br />
Mezi světovou špičku sme patřili za 1. republiky, od ty doby se toho hodně změnilo 😐
webpaja
Netroufám si řadit ČR do světový špičky, ale máme energetiku v současnosti pořešenou s daleko větší rezervou než SRN.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co do soběstačnosti? Jo. Bohužel hodně postaru ;-\

Patřili jsme mezi 10. nejvyspělejších států, po 2. SV to šlo bohužel po skluzavce dolu 8-s

Buď je správná ta švedská, finská, německá, americk atd koncepce s rušenim uhelnejch elektráren nebo ta naše. Já si s genialitou Mládka a & zas tak jistej nejsem 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Klidně zkus Google, první co ti nabídne je víc jak rok stará zpráva o 74% z obnovitelných zdrojů 😄
Letos 25. čercence se dostali na 78%
webpaja
Způsob měření jsem popsal, víc bych se k tomu nevyjadřoval. Jde jen o líbivá čísla pro německýho voliče, aby měl dostatečnou clonu od energetickýho problému v Německu.
Sky for everybody
25,8 %... víc bez komentáře.
Fakt si nejprve ověř čísla. kdyby kdokoliv na světě, jakákoliv státní jednotka využívala 80% spotřeby z obnovitelné energie, tak už za nás makají dávno roboti...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Švédsko má z oz přes 50%, Finsko nebo Lotyšsko ke 40% a roboti furt nikde 😐

Viděl sem [odkaz] takže se docela těším >😒]

A ten seroš doporučuju fakt super :yes: >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak jestli bereš jako obnovitelný zdroj burzu energií, kde se to každý den obnovuje, pak jo... Němci sami jsou v háji.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Psali opakovaně v Česku. Já vim 😄
webpaja
Kde jsi přišel na Německo? Právě to je energeticky v *, kvůli zavření jaderných elektráren a jestli se nic nezmění, budou mít ve velmi blízké době velký problém.
IPace
Nemecko ma z obnovitelnych zdroju cca tretinu rocni spotreby, 80% je nesmysl
IPace
odkud cerpas procenta, pac tady je neco jineho (2014, ale je to tam od 2011) [odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak jako jen hybridy? K zachraňování planety snad může Evropská unie využívat standardních emisních limitů a pokutování jejich nedodržování, tak jako doposud. Na základě čeho chtějí diktovat použitá technická řešení? Tohle už vážně smrdí nějakými pochybnými zájmy. ;-\
frite
Všimni si že o EU v článku není ani slovo, řeč byla o "vládách".
EU má v tomto ještě celkem realistický postoj, říká že souhrné emise za prodanou flotilu se musí vejít do těchto čísel, jinak se bude platit pokuta podle výše překročení. Hotovo. Jak toho dosáhneš je tvoje věc...
Ve světě je to ale často jinak, lokální emisní zákony mají i jednotlivé části USA - např. Kalifornie má stanoveno procento aut s nulovými emisemi..(po roce 2030 100😖
Čína - (ale už nevím kde jsem to zaslechl) - v některých oblastech chce např povinné % elektromobilů atd.
kalousek
Řek bych že Peugeot nadále bezostyšně mlží. Když ten systém před pár lety představovali, chlubili se jak je výrobně levný. Poté začali tvrdit, že už je kompletně vyvinutý ale pro výrobu je neskutečně drahý a pro rozjetí potřebují partnera. A teď, když žádného partnera pochopitelně nesehnali tak najednou jsou překážkou nějaké vlády.

Vysvětlení je jednoduché - i když bylo od počátku jasné že takové řešení je pitomost, oni na to přišli až poté co prošustrovali hromadu peněz a naslibovali horydoly. Takže teď neví jak z toho vycouvat bez ostudy a vymýšlejí proto konspirace
tradon
Presne tak, kdyby predstavili levnejsi a ucinnejsi variantu hybridniho pohonu bez elektromotoru, EU zakony by se tomu musely prizpusobit. Proste mlzi ...