Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Peugeotu: Hybrid Air funguje, problémem je legislativa

David Bureš David Bureš 16. 9. 2015 • 03:17
34
Na uvedení Hybrid Airu do sériové výroby jednou možná dojde. Zatím je ale ve hvězdách, kdy to bude.

Koncern PSA Peugeot Citroën v roce 2013 prezentoval zajímavé hybridní ústrojí Hybrid Air, které snižuje spotřebu paliva pomocí jízdy na hydromotor. Generální ředitel značky Peugeot Maxime Picat nám v exkluzivním rozhovoru osvětlil, proč se zatím tato unikátní technika nedostala do sériové výroby.

„Hybrid Air funguje, měřili jsme to,“ vyvrací generální ředitel Peugeotu názory, že Hybrid Air je sice zajímavou, ale nerealizovatelnou myšlenkou. Systém pracuje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Kola následně vedle spalovacího motoru může roztáčet hydromotor.

Náklady na vývoj takové techniky jsou skutečně vysoké, a tak se v minulosti objevily zprávy, že PSA hledá partnera, který by pomohl rozložit vývojové náklady na Hybrid Air. Dokonce se psalo o tom, že kvůli vysoké ceně už PSA s Hybridem Airem nepočítá.

Šéf Peugeotu sice přiznává, že vyvinout tuto techniku je skutečně nákladné, hlavním jejím problémem je ale podle něj připravovaná legislativa. Picat připomíná, že mnohé vlády připravují další zpřísnění emisních norem. To je podle šéfa Peugeotu sice nutné, vidí ale chybu v tom, že některé vlády chtějí přesně specifikovat, jakou techniku mají automobilky použít. O těchto plánech Picat tvrdí, že potlačují inovace.

Zvažovaná legislativa by totiž mohla v budoucnu povolit pouze auta s hybridním pohonem kombinujícím spalovací agregát s elektromotorem. V takovém případě by se ale Hybrid Air stal nelegálním, protože elektrický motor nepoužívá.

PSA se právě kvůli těmto diskuzím bojí, že by vynaložené náklady na vývoj byly vyhozeny, a tak jeho uvedení na trh v tuto chvíli neplánuje. „Jednou ale možná přijde den na jeho uvedení,“ říká Picat a naznačuje tak, že v případě té „správné“ legislativy se Hybrid Airu v prodeji dočkáme. I proto konstruktéři PSA stále uchovávají tuto techniku v šuplíku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
16. 9. 2015 21:45
Re: Lež, lež lež ...
Presne tak, kdyby predstavili levnejsi a ucinnejsi variantu hybridniho pohonu bez elektromotoru, EU zakony by se tomu musely prizpusobit. Proste mlzi ...
16. 9. 2015 20:05
Re: Ježišmarja
Pokud jsou ti tví známí tak uvědomělí, tak zajisté ví, že jsou ve skutečnosti environmentalisté, ne ekologové. A ti nenavrhují zmíněná technická řešení. Ta mají na starost inženýři v automobilovém průmyslu, snažící se najít způsoby, jak splnit emisní limity, tedy vyčistit spaliny.
16. 9. 2015 15:41
Lež, lež lež ...
Řek bych že Peugeot nadále bezostyšně mlží. Když ten systém před pár lety představovali, chlubili se jak je výrobně levný. Poté začali tvrdit, že už je kompletně vyvinutý ale pro výrobu je neskutečně drahý a pro rozjetí potřebují partnera. A teď, když žádného partnera pochopitelně nesehnali tak najednou jsou překážkou nějaké vlády.

Vysvětlení je jednoduché - i když bylo od počátku jasné že takové řešení je pitomost, oni na to přišli až poté co prošustrovali hromadu peněz a naslibovali horydoly. Takže teď neví jak z toho vycouvat bez ostudy a vymýšlejí proto konspirace
16. 9. 2015 15:06
Re: CO2 musí přestat růst, jinak jsme do sto let v háji celá
Nemecko ma z obnovitelnych zdroju cca tretinu rocni spotreby, 80% je nesmysl
16. 9. 2015 15:04
Re: CO2 musí přestat růst, jinak jsme do sto let v háji celá
odkud cerpas procenta, pac tady je neco jineho (2014, ale je to tam od 2011) [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku