Šéf Peugeotu: Hybrid Air funguje, problémem je legislativa
Koncern PSA Peugeot Citroën v roce 2013 prezentoval zajímavé hybridní ústrojí Hybrid Air, které snižuje spotřebu paliva pomocí jízdy na hydromotor. Generální ředitel značky Peugeot Maxime Picat nám v exkluzivním rozhovoru osvětlil, proč se zatím tato unikátní technika nedostala do sériové výroby.
„Hybrid Air funguje, měřili jsme to,“ vyvrací generální ředitel Peugeotu názory, že Hybrid Air je sice zajímavou, ale nerealizovatelnou myšlenkou. Systém pracuje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Kola následně vedle spalovacího motoru může roztáčet hydromotor.
Náklady na vývoj takové techniky jsou skutečně vysoké, a tak se v minulosti objevily zprávy, že PSA hledá partnera, který by pomohl rozložit vývojové náklady na Hybrid Air. Dokonce se psalo o tom, že kvůli vysoké ceně už PSA s Hybridem Airem nepočítá.
Šéf Peugeotu sice přiznává, že vyvinout tuto techniku je skutečně nákladné, hlavním jejím problémem je ale podle něj připravovaná legislativa. Picat připomíná, že mnohé vlády připravují další zpřísnění emisních norem. To je podle šéfa Peugeotu sice nutné, vidí ale chybu v tom, že některé vlády chtějí přesně specifikovat, jakou techniku mají automobilky použít. O těchto plánech Picat tvrdí, že potlačují inovace.
Zvažovaná legislativa by totiž mohla v budoucnu povolit pouze auta s hybridním pohonem kombinujícím spalovací agregát s elektromotorem. V takovém případě by se ale Hybrid Air stal nelegálním, protože elektrický motor nepoužívá.
PSA se právě kvůli těmto diskuzím bojí, že by vynaložené náklady na vývoj byly vyhozeny, a tak jeho uvedení na trh v tuto chvíli neplánuje. „Jednou ale možná přijde den na jeho uvedení,“ říká Picat a naznačuje tak, že v případě té „správné“ legislativy se Hybrid Airu v prodeji dočkáme. I proto konstruktéři PSA stále uchovávají tuto techniku v šuplíku.