Jelikož mám s Priusem velké zkušenosti, dostal jsem od redakce příležitost vyjádřit se k nejnovější generaci nejúspěšnějšího hybridního auta světa. Právě si odbývá premiéru na frankfurtském autosalonu.
Zorné pole lidského oka nenabízí funkci periferního vidění ve vertikálním směru (cca 30°) V tom horizontálním člověk vidí téměř 180°. Tedy pokud zaostříš na špatně umístěné šipky navigace v Audi, na ten okamžik ztrácíš téměř 100% výhled a přehled co se děje před autem.
Pokud zaostříš na přístroje uprostřed palubní desky, stále, ač nezaostřeně, vidíš a dokážeš zareagovat na dění před autem.
Zajímavé auto které opticky vybocuje z uniformity. Uz se tesím (ve skutecnosti samozrejme netesím) na výplody nekterých místních mainstreamových kovboju. >:D
Díky za potvrzení mých dojmů z fotek. Byl jsem na tom podobně, když jsem 9.9. ráno koukal na video z představení, kde se vznášel tento červený vůz, tak jsem si říkal dobrý, ale mohlo by být lepší ... Česká Toyota má už na svých stránkách upoutávku na Mirae, tak jsem si říkal, že by Prius mohl být ještě kousek blíže jeho designu, který se mi opravdu velmi líbí. Samozřejmě technika je důležitá, jak Prius, tak hlavně Mirai jsou prostě jiná auta a já bych si moc přál, aby co nejdříve houfně začaly nahrazovat zejména starší dieslové vozy, tak abych si mohl užít trochu méně hluku a více čistého vzduchu ....
Diky za pekne predstavenie Priusu :yes:
Dalsie informacie:
- novy hybridny pohon ma byt definitivne predstaveny v oktobri v Tokyu
- pohon by mal byt aj AWD, pripojitelny do 60 km/h, uvidime ...
- dve verzie baterii, mensia verzia zvacsuje kufor (foto roznych kufrov som videl)
- mali by sa ponukat rozne verzie Priusu
- nabeh vyroby v novembri
Zaujimave info od Toyoty pre Europu:
- na rovnakej platforme TNGA s rovnakym pohonom bol specialne pre europskych zakaznikov vyvinuty crossover C-RH [odkaz]
- diamantovy styl dizajnu
- vyssi, robustnejsi ako Prius
- pohon AWD (elektromotor vzadu) alebo FWD
- produkcna verzia v marci v Zeneve
koncept foto [odkaz] + spy foto [odkaz]
Inymi slovami, dizajn sa da vybrat ;-)
Koncernem opojený našinec zřejmě nikdy nepochopí, protože design vozů z království vlkohradu a design Priusu nejsou dva paralelní světy. Tohle jsou rovnou dva paralelní vesmíry.
Design Priusu (a Toyoty současnosti obecně) je obdařen esencí ryze racionálně neuchopitelné harmonie a výjimečnost zároveň. Tvary Priusu prostě 2D fotografie neunese a začínají vynikat teprve v 3D a pravé harmone naleznou až ve 4D ;-)
Za mě Prius získává absolutorium. Za design. Co ostatní považují za nemožné, Prius považuje za samozřejmé. Smekám před Toyotou :yes::yes::yes:
Novy Prius vypada skvele! Nic pro konzervy. Ozelel bych indukcni nabijecku, bile plasty. Zbytek vypada dokonale. Kufr snad ani tak velky byt nemusi. I kdyz cesi na to slysi.
O tom kole mi povídej. Před chvílí jsem se vrátil z dopolední projížďky a u Dřevčic mě cosi dýmavého předjelo a z toho smradu jsem málem upadl do škarpy ...
Za volantem, či nad volantem, vždy ti ten volant zakrývá část přístrojů. HUD beru jako ideál, ač mi osobně překáží. Přístroje za volantem jsou špatně, nad volantem, v Peugeotu zase zvyšují přístrojovou desku. Prius to má vyřešené optimálně.
Fakt ti závidím, že se ti to líbí. Na hybridních toyotách obdivuji co dokážou s nepřímým vstřikováním, bez turba a hlavně konstruktérské mistrovství v podobě bezspojkového HSD, ale z hlediska designu bych skousl exteriér minulého i předminulého priusu a interiér současného. S aurisem nemám žádný problém. Mirai je pro mě naprosto nestravitelný. Výsledkem je, že Toyotě fandím, ale do designerského oddělení bych nabral pár Italů nebo jakýchkoliv evropanů:).
Jako častý cyklista mám velice často chuť porušit vlastnická práva majitelů dieselů, protože i v blízkosti MPI Felicie cítím méně dusivého puchu. Naštěstí evropské automobilky pomalu obrací (CNG, elektro) a i zákazníci si uvědomují, že náklady na palivo nejsou všechno (když je obloukem nechají v servisu).
Tyhle normální cvaky ze salonu jsou mnohem lepší, než ty zoufalé rendery co tu byly minule. Ne, Prius se mi líbit nezačne a třeba masa plechu kolem zadního kola je pořád stejně rozlehlá, ale z některých úhlů bych si na to asi dokázal zvyknout.
Turbo mít snad ani nemůže, jde o dochlazování. Ten motor se stále zapíná a vypíná i při vysokých rychlostech.
Např. D1 kopečky. Pod plynem 130-140 do kopečka, turbo rozpálené, vjede tam kamion, řidič ubere samozřejmě plyn, motor se automaticky vypíná. Rozžhavené turbo by se zastavilo a "usmažilo".
Snad nějaké elektrické, nebo vodou chlazené... I tak to značně omezuje životnost a ta snad stále bude pro Prius prvořadá.
Jen doufám, že nebude mít BMW motory. To vidím pro Toyotu jako počínající katastrofu, už je totiž vesele a masivně montují do jiných modelů. Motory BMW ale nevydrží, takže se dá očekávat zhoršení věhlasné životnosti, kvality a zničení pověsti :-( Překvapilo mne, že to udělali a BMW "za motory" dostává Hybridní technologii Toyota.
BMW už podobně systémovým způsobem zlikvidovalo MG, Rover, Mini, Land Rover (Rover 75 měl na kde jaké součástce logo BMW a jejich naftové CDTi). BMW si vzalo to nejlepší Mini, technologie Land Roveru "použila pro X5" (zeslabená, aby byla poruchová a tržila) a zbytek vyplivlo. Rover se nesmí prodávat, ale přebytek technologie prodali do Číny, kde z něj udělali Roewe.
Mam ine skusenosti:
Ak su budiky nad volantom, tak na zistenie rychlosti atd. musim na okamih presunut zrak z vozovky na budiky.
V pripade displejov uprostred pristrojovej dosky som schopny perifernym zrakom odcitat rychlost bez toho, aby som premiestnil zrak (Prius ma okamzitu rychlost vlavo a velmi vyraznu [odkaz] )
Toyota vyžaduje od majitele, aby designu porozuměl a pochopil jej. Není to žádný párek v rohlíku, kterej zaleješ pivkem a cítíš se v sedmým nebi... Design Priusu musí člověk pochopit, vstřebat, vychutnat si jej a časem jej začne obdivovat. Ale je přirozené, že většina povrchních eurolidoopanů na tohle zkrátka nemá :-!
Tak ono spolehlivost obecně není parametr, který by vyhrával EOTY... Mazda s Wankelem by taky mohla vyprávět, nebo VW se svou dvakrát foukanou 1.4TSI...
Koupili by ho Číňani a vyráběli by Miňhao Miň. Naštěstí je to tak jak to je, ale o praktikách BMW jsem něco taky četl. A jejich "motory roku" jsou po letech problém. To se ale týká hlavně těch vyšších obsahů.
Vazim si na Toyote, ze ide svojou cestou aj za cenu mensich ziskov.
Inac, na dizajne pracuje, tie usetrene peniaze z globalnej platformy chce dat aj do dizajnu.
Po pravde :-), nazov mojho prispevku bol "pre fandov Toyoty".
Sorry za preklep :), tie spy foto ukazuju na trochu miernejsi dizajn, uvidime ako bude vyzerat produkcna verzia v Zeneve. Inac, Toyota chce vyrazny dizajn, mne sa to paci.
Neriešim, ja to meno viem, ale asi by sa patrilo predstaviť sa aj ostatným. ;-)
A skôr ako na Teba je to otázka na redakciu, že to akceptuje (pri ostatných autoroch, ktorí tu boli v diskusiách aktívni pod nickom, to neakceptovala).
ved to je v pohode.... podstatne je ze si kupis co sa ti paci a co ta zaujme... prius koniec koncov nebol robeny s cielom vyhrat sutaz o najkrajsie auto sveta .... ziadny odbornik na dizajn clovek nemusi byt aby videl a vedel posudit co sa mu paci a co nie... to musi ist zvnutra.... nejake exaktne poucky tu v oblasti dizajnu neplatia.... ten je totiz dost subjektivny a vobec.... ja poznam pripad s nasim susedom ktory siel po punto v roku tusim 97 tak nejako....ale nemali tak kupil vacsiu bravu.... napriek tomu ze o nej nic nevedel.... proste dizajn a cenu a kufor a tak.... vobec neriesil... nemali cervene punto? tak zobral bravu.... a ked bol potom u nas na navsteve tak sa dokonca vyjadril ze vzhlad je u neho nepodstatny ... proste potreboval auto tak si ho kupil ake chcel a neriesil..... a verim ze takychto zakaznikov je viacej... ono nie kazdy ( okrem nas fanusikov aut na fore ) je ozaj zatazeny na dizajn a kone pod kapotou... alebo co najlepsie zrychlenie....... drviva vacsina zakaznikov kupuje dnes auto ako bezny spotrebny tovar... a kupi si kludne aj to ktore ma najblizsie predajcu pri jeho dome... ako keby mal pozerat na krasu .... taka je realita ;-)
Pominu-li vnější design, který se někomu může i líbit (osobně se těším na přímé setkání s tímto autem), musel jsem se pozastavit nad ergonomicky nevhodném řešení displejů uprostřed přístrojového panelu. Skutečně je obhajitelné, že řidič bude muset koukat do dálky na miniaturní texty upozornění a různé barevné kontrolky tak daleko od očí - viz první foto? A to má být pohled do budoucnosti? (Pomíjím HUP, který není na foto vidět, na rozdíl od velkých odrazů přístrojové desky)
"Nic neni nemožne.....Toyota. Hrouda čehosi , o vzhledu se ani neda hovořit na čtyřech kolech" = zpusob vyjadrování Mirka z Havířova, tedy cloveka s nickem miromen = zpusob vyjadrování primitiva.
No a tímto tuto nesmyslnou kounikaci s primitivem ukoncím. S necím jako ty by si clovek nemel spinit ruce víc nez je treba.
zrejme týpek, čo okrem svojho rapidu alebo olietanej oktávky nejazdil v ničom, ale múdry je jak rádio a seká hlava nehlava, ale ty tam nepatríš, takže na výsadu nazývať sa mejnstrímový kovboj zabudni.
Kluci, vždyť je to jedno kdo prodává víc aut. Stejně z toho my nic nemáme. Nechte to být ;-)
Zkuste si tipnout, co tam bude za ten motor, když s tím dělají drahoty až do Japonska.
Ne, japonci se opravdu za prodejními čísly neženou a ví proč. Nestíhali by totiž vyrábět, takže jim stávající zájem plně postačuje. A ČR mají vyloženě na háku, proč by prodávali auta u nás s minimální marží, když to stejné auto prodají v Německu mnohem dráž...?
Je to C-HR, ne C-RH. No, vybrat.. co kdybych chtěl prostě auto, co vypadá normálně :-) ? C-HR vypadá jako reklama na lehké drogy v množství větším než malém.
Víte kolik desítek tisíc lidí přišlo v GB díky BMW a tomu co provedli o práci? Mini patří BMW jen chvíli... v tom jméně je tradice kterou BMW nijak nevybudovalo, jen trapně koupilo, navázalo... o hlubší minulosti se jaksi nezmiňují.
Chci říct, že BMW nic jiného než zisk nezajímá, nezajímá je kvalita, životnost.
Tto vidím jako budoucí obrovský problém Toyoty. Takhle to totiž začalo s Roverem 75, montovali BMW motory... Toyota je proti malému Roveru silná, tedy doufám.
Neco, jako "evropsky vkus" nebo jeste vetsi nesmysl "evropsky design" neexistuje. Uznam jeste italsky design, popr. francouzsky. V zadnem pripade vsak evropsky. Rozdil mezi italskym a napr. svedskym je tak obrovsky, ze nelze celkove hovorit o vkusu evropskem.
Zde spis pozoruju "evropsky vkus" jako vymluvu, omluvu za fakt, ze jsi konzerva.
Problém moderních aut je, že začínají stárnout tak rychle, jak zastarává jejich elektronika a infotainment. A problém Priusu je to o to větší. Prius ob dvě generace zpět působí jak digitální pravěk. Generace Octavie ob dvě generace zpět vypadá takřka jako ta současná >:-[];-):-!
Jak může kdokoliv kdo byť jen slyšel o Tesle napsat v roce 2015 o priusu titulek "Vzkaz z budoucnosti"? Jenom doufám, že to nebylo myšleno jako designový vzkaz z budoucnosti.
Evropský vkus je hodně široký a vejde se do něj hodně... ale ne všechno. Vezmi Talisman a Giulii a Optimu a Passata a Superba a XE a C a 3 a S60... každé auto je jiné, někomu se líbí víc jedno nebo druhé, ale běžný evropan by asi neměl zásadní problém ani s jedním.
Z velkých japonských značek se do evropského vkusu trefuje bez problémů Mazda a evropskými modely Nissan (samozřejmě myslím hlavně QQ), Toyota a Honda se s tím v poslední době trošku perou... a nebo neperou a prostě mají své priority jinde, nic proti tomu.
Velmi rozporuplné názory nový Prius každopádně nevyvolává jen u koncernem odkojených našinců. A pokud jde o mě, nakonec mi zas až tak nevadí, ale třeba tenhle pohled... [odkaz] brrr
Neco jsem si o tom nacetl a je fakt, ze studie na toto tema existuji a potvrzuji, co pises. No o ergonomii umisteni se ani vedci nedokazali shodnout, kazde reseni je vyhodne v necem jinem. Shoduji se ale v jednom - HUD nema chybu. Mne osobne se HUD v Priusu libil, nic jineho bych tam ani mit nemusel.
...a ten design je katapultovat vzhuru v trznich zebriccich po celem svete, right? ;-)
Ale vysvetluj to teoretikum, kteri jsou schopni vypotit bludy o tom, ze ta a ona firma ma EU trh na haku a prodavat vic vlastne ani nechce, protoze by nestihala vyrabet >:D >:D >:D >:D Uaaa, ja fakt nemuzu, to je na zlatyho Rohypnola >:D (sorry, marianku, ja vim, zes to nepsal ty)
Ergonomicky blížící se ideálu je HUD a potom řešení Peugeotu. Nezlob se na mne, ale hledat jakousi informaci uprostřed přístrojovky mi nikdy nevyhovovalo už od dob prvního Yarise. Za mne je řidičsky příjemnější klasické uspořádání...
Len malá poznámka: už pri videách bolo treba vysvetľovať, kto je ich autorom. Ale pri písanom texte, kde je pravidlom uverejniť meno jeho autora, nepovažujem za vhodné, keď je ako autor uvedený len nick.
Není jedinec, ale má nějaký většinový vkus. Toyota se obecně nějak zvlášť nesnaží tomu vkusu vyhovět... na rozdíl třeba od Kie, která vyvinula např. Ceed nebo Sportage na míru právě tomu evropskému vkusu.
Nejsem vyloženě fanda Toyoty, ale jsem fanda jakéhokoli zajímavého auta... rozhodně i Priusu, protože prostě funguje a navíc tu cestu Toyota prošlapala sama, za to má můj respekt.
O menším zisku by se dalo polemizovat, obecně mám pocit že naopak Toyota měla vždycky vyšší marže než ostatní velcí výrobci.
A design... hm, jsem zvědavý, až do něj Toyota nějaké ty peníze dá :-) . Ale dobře, oni nevěnují zvláštní pozornost evropskému vkusu, evropský trh nevěnuje zvláštní pozornost Toyotě, ta tu bez dalších nákladů prodává svá globální auta, ber nebo nech být... to je fér.
Vyzkoušel jsem to sám na sobě, přeostřit oko musíš i na displej uprostřed a u toho ještě navíc hýbeš hlavou do boku.
Proto taky má Audi šipky navigace i mezi budíkama, protože řidič dokáže reagovat rychleji.
Nějak nemužu vstřeba tve reakce nejen pod timto člankem ale tahle to je opravdu "pecka".
Tak běž vstřebavat krasy Priusu a třeba pochopiš. Ja už pochopil , holt rychle vstřebavam.
Diky Priusu jsem si ale vzpoměl že Japonci umi natočit skvěle horrory a dlouho jsem žadny neviděl. :yes:
No kdyby platilo co píšeš ty, tak by mohli klidně prodávat mnohem víc aut, ale nechtějí, aby... hm, stíhali vyrábět?
Abychom se neztráceli v nějakých přirovnáních a obrazech, napíšu ti po lopatě, s čím v tvém příspěvku nesouhlasím - pokud Korejci vyvíjejí auta pro Evropu v Evropě dle evropských priorit, tak to není chyba ani podlézání ani nic takového. Je to poctivá snaha uspět na nějakém trhu.
mám slabost pro priuse, takže to beru. exteriér víc expresivní než 3.gen., může být, proč ne, byť předchozí generaci považuju za elegantnější. jenom ten vnitřek..mi přijde jako návrat do sedmdesátek, pominu-li displeje.
co vám připadá elegantnější?
navrat do minulosti:
[odkaz]
současná nadčasovost:
[odkaz]