Modelů s méně než 100 tisíci kilometry v této kategorii výrazně ubylo a průměrně každý šestý automobil odjíždí s podmínečným udělením nálepky a nutnou návštěvou servisu.
Na cele tabulky jsou jako obvykle japonske a nemecke vozy. Rendliky na chvostu. Octavia ve stredu tabulky - ovsem prumerne s mnohem vice najetymi km, nez ostatni srovnatelne vozy.
Pouceni? Kupovat vozy japonske a nemecke, jako vozy sluzebni je ve stredni EU vhodnym susbtitutem i Skoda, naopak z uvedeneho jasne vyplyva pro sluzebni ucely doporuceni nekupovat vyrobky firmy rendlik a syn. Tedy stejne jako vcera, dnes i zitra.
Pamatujte - problemy byvaji s vozy, ktere zacinaji na "F". Tedy Fiat, Ford a francouzske... Felicia a Fabia do toho pravidla bohuzel uz patri take.
konkurent Oktavky je Megane, a pokud dobre koukam do tabulky, tak Megane je na 35-38 miste a Oktavka na 39 miste, tedy vpodstate stejna poruchovost u majitelu co se o auta zrejme nestaraj kdys na STK jedou s autem co ma nejakej problem , o skutecne poruchovosti tahle tabulka vubec nic nepise a nikdy psat ani nebude ;-)
Nebudu se vyjadrovat k propagaci Skodovek, to je trochu mimo misu, ale tato tabulka o poruchovosti vypovida hodne, uvedomte si uz konecne, ze jsou to souhrne informace ze vsech stanic STK, kam chodi vsichni provozovatele aut. Samozrejme, ze nekdo se o nej stara mene a nekdo vice, ale prumer, co se tyce udrzby, je stejny, takze tu mame vpodstate stejne podminky (samozrejme ze ne uplne stejne, ale poradim to moc zamichat nemuze!). Ti soudruzi nejsou tak blbi, opravdu ne! ;-)
vsechny stanice v Nemecku, a ted us jen zjistit zda majitele ruznych znacek se o auta staraji lip nebo hur, popravde kuprikladu majitele Porsche se o sve auto budou starat natuty lip nezli majitele treba Dacie ;-)
a pak je tu jeste rozdil mezi uzivateli soukromich aut a firemnich aut, vidim jak se k autum chovaj zamestnanci, to si k soukromemu autu nedovolej a je tedy pravdepodobne ze firemni auta muzou statistiku teto tabulky dost rozkopavat, ve firme se s autem totis casto nejdriv jede na technickou a as kdys neprojde, tak se to resi ;-) , soukromej majitel spise nejdriv resi a pak jde na technickou :-)
Megane patří hned po Octavii u nás k nejčastějšímu služebnímu autu nižší střední třídy a průměrný náběh je kolem 100-180 000 km za tři roky provozu, jen se podívej do bazarů, chytráku