Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 8-9 let): Mezi 15 nejlepšími pouze 4 německé modely

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 8-9 let): Mezi 15 nejlepšími pouze 4 německé modely

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 8-9 let): Mezi 15 nejlepšími pouze 4 německé modely Zdroj: acz

Diskuze (7)
Modelů s méně než 100 tisíci kilometry v této kategorii výrazně ubylo a průměrně každý šestý automobil odjíždí s podmínečným udělením nálepky a nutnou návštěvou servisu.

Na předních místech se nic mimořádného neděje. Porsche Boxster pouze v této kategorii střídá model 911, rozdíl je však pouhá desetina procenta. Zajímavé je i to, že s těmito podíly vozů s vážnou závadou by oba modely uspěly i v mladší kategorii.

Mezi osmi a devítiletými vozy jsou exempláře uvedené do provozu v letech 1998 a 1999. Většinou tedy jde o předchozí generace aut, které se dnes prodávají a v některých případech byl model vystřídán dokonce již dvakrát.

Nejúspěšnější značkou v této kategorii je asi Toyota, jejíž 4 masově prodávané modely skončily v TOP10. Špatně na tom není ani Mazda a tradičně vysoko se drží Subaru Forester. První lidový automobil z Německa je už na 14. místě (VW Polo). V těsném závěsu za ním je Mercedes-Benz třídy S z opačného spektra nabídky. Zajímavým výsledkem je jeho průměrný počet najetých kilometrů (133 tisíc) ve srovnání s Audi A8 (158 tisíc km) a BMW 7 (153 tisíc km) - oba pod průměrem kategorie, který činí 18,3 % vadných vozů.

Několik modelů z konce žebříčků mladších kategorií zmizelo kvůli malému počtu provedených kontrol daného typu nebo proto, že se v té době ještě neprodávaly. Naopak, objevují se jiné, které byly před rokem 2000 obchodně úspěšné. Na samotném chvostu je stylový Ford Ka (jen 62 tisíc km najeto v průměru) a Alfa Romeo 145/146. Na třetím místě od konce je Škoda Felicia z posledních let výroby.

Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 8-9letých automobilů
PořadíModelpodíl aut s vážnou závadoupočet tisíc ujetých km
1.Porsche Boxster5,2%77
2.Porsche 9115,3%84
3.Toyota RAV46,7%100
4.Mercedes SLK8,3%82
5.Mazda Demio8,4%97
6.Subaru Forester5,6%119
7.Toyota Yaris9,6%95
8.Mazda MX-59,9%90
9.Toyota Avensis10,3%118
10.Toyota Corolla10,4%102
11.Suzuki Grand Vitara11,5%100
12.Suzuki Jimny12,4%82
12.Mazda Premacy12,4%112
14.VW Polo12,7%96
14.Nissan Almera12,7%106
16.Mercedes S-Klasse12,8%133
17.Audi TT13,3%103
18.Honda Accord13,4%109
19.Citroen Xantia14,3%133
19.Saab 9-314,3%128
21.Misubishi Space Wagon14,4%118
22.VW Golf/Bora14,5%112
23.Smart Fortwo14,6%76
24.Audi A314,7%124
25.Mitsubishi Pajero14,8%128
26.Honda Civic15,4%109
27.Ford Focus15,6%114
28.VW Lupo15,8%97
28.Mercedes C-Klasse15,8%119
30.Nissan Primera16,2%120
31.Mitsubishi Colt/Lancer16,7%105
32.BMW Z316,8%84
32.Opel Corsa16,8%92
32.VW New Beetle16,8%106
35.Renault Mégane16,9%103
35.Suzuki Swift16,9%60
35.Mazda 32316,9%100
35.Seat Arosa16,9%105
39.Škoda Octavia17,0%140
40.Daihatsu Cuore17,1%86
40.Mitsubishi Carisma17,1%117
42.Renault Espace17,2%134
43.Opel Astra17,4%110
44.Opel Vectra17,5%119
45.Mazda 62617,7%120
46.Seat Ibiza/Cordoba17,9%107
46.Volvo S40/V4017,9%142
48.Mercedes A-Klasse18,2%101
49.Opel Zafira18,3%120
49.Seat Leon/Toledo18,3%121
51.Peugeot 40618,6%127
52.Audi A418,8%136
53.Mercedes M-Klasse19,0%122
54.Audi A819,4%128
55.Mercedes E-Klasse19,5%155
55.Jeep Grand Cherokee19,5%116
57.Nissan Micra19,6%87
58.BMW 519,8%147
59.Renault Scénic19,9%119
60.BMW 720,2%153
60.Opel Omega20,2%128
62.Audi A620,5%154
63.BMW 321,0%115
64.VW Passat21,2%154
65.Citroen Saxo21,3%97
65.Renault Laguna21,3%125
67.Peugeot 10621,5%96
68.Peugeot 30621,6%112
69.Seat Alhambra21,7%156
70.VW Sharan21,8%152
71.Ford Fiesta21,9%70
72.Opel Frontera22,0%99
73.Renault Clio22,1%97
74.Ford Galaxy22,6%144
74.Volvo S70/V7022,6%182
76.Citroen Xsara23,1%113
77.Fiat Bravo/Brava23,2%108
78.Ford Mondeo23,9%135
79.Citroen Berlingo24,4%129
79.Alfa Romeo 15624,4%122
79.Daewoo Lanos24,4%99
82.Suzuki Wagon R+24,5%95
83.Fiat Punto24,9%95
84.Renault Twingo25,5%94
85.Škoda Felicia27,5%95
86.Ford Ka28,7%62
87.Alfa Romeo 145/14630,0%116

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.

Vstoupit do diskuze (7)