Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 8-9 let): Mezi 15 nejlepšími pouze 4 německé modely

Ondřej Láník Ondřej Láník 25. 12. 2008 • 04:29
7
Modelů s méně než 100 tisíci kilometry v této kategorii výrazně ubylo a průměrně každý šestý automobil odjíždí s podmínečným udělením nálepky a nutnou návštěvou servisu.

Na předních místech se nic mimořádného neděje. Porsche Boxster pouze v této kategorii střídá model 911, rozdíl je však pouhá desetina procenta. Zajímavé je i to, že s těmito podíly vozů s vážnou závadou by oba modely uspěly i v mladší kategorii.

Mezi osmi a devítiletými vozy jsou exempláře uvedené do provozu v letech 1998 a 1999. Většinou tedy jde o předchozí generace aut, které se dnes prodávají a v některých případech byl model vystřídán dokonce již dvakrát.

Nejúspěšnější značkou v této kategorii je asi Toyota, jejíž 4 masově prodávané modely skončily v TOP10. Špatně na tom není ani Mazda a tradičně vysoko se drží Subaru Forester. První lidový automobil z Německa je už na 14. místě (VW Polo). V těsném závěsu za ním je Mercedes-Benz třídy S z opačného spektra nabídky. Zajímavým výsledkem je jeho průměrný počet najetých kilometrů (133 tisíc) ve srovnání s Audi A8 (158 tisíc km) a BMW 7 (153 tisíc km) - oba pod průměrem kategorie, který činí 18,3 % vadných vozů.

Několik modelů z konce žebříčků mladších kategorií zmizelo kvůli malému počtu provedených kontrol daného typu nebo proto, že se v té době ještě neprodávaly. Naopak, objevují se jiné, které byly před rokem 2000 obchodně úspěšné. Na samotném chvostu je stylový Ford Ka (jen 62 tisíc km najeto v průměru) a Alfa Romeo 145/146. Na třetím místě od konce je Škoda Felicia z posledních let výroby.

Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 8-9letých automobilů
Pořadí Model podíl aut s vážnou závadou počet tisíc ujetých km
1. Porsche Boxster 5,2% 77
2. Porsche 911 5,3% 84
3. Toyota RAV4 6,7% 100
4. Mercedes SLK 8,3% 82
5. Mazda Demio 8,4% 97
6. Subaru Forester 5,6% 119
7. Toyota Yaris 9,6% 95
8. Mazda MX-5 9,9% 90
9. Toyota Avensis 10,3% 118
10. Toyota Corolla 10,4% 102
11. Suzuki Grand Vitara 11,5% 100
12. Suzuki Jimny 12,4% 82
12. Mazda Premacy 12,4% 112
14. VW Polo 12,7% 96
14. Nissan Almera 12,7% 106
16. Mercedes S-Klasse 12,8% 133
17. Audi TT 13,3% 103
18. Honda Accord 13,4% 109
19. Citroen Xantia 14,3% 133
19. Saab 9-3 14,3% 128
21. Misubishi Space Wagon 14,4% 118
22. VW Golf/Bora 14,5% 112
23. Smart Fortwo 14,6% 76
24. Audi A3 14,7% 124
25. Mitsubishi Pajero 14,8% 128
26. Honda Civic 15,4% 109
27. Ford Focus 15,6% 114
28. VW Lupo 15,8% 97
28. Mercedes C-Klasse 15,8% 119
30. Nissan Primera 16,2% 120
31. Mitsubishi Colt/Lancer 16,7% 105
32. BMW Z3 16,8% 84
32. Opel Corsa 16,8% 92
32. VW New Beetle 16,8% 106
35. Renault Mégane 16,9% 103
35. Suzuki Swift 16,9% 60
35. Mazda 323 16,9% 100
35. Seat Arosa 16,9% 105
39. Škoda Octavia 17,0% 140
40. Daihatsu Cuore 17,1% 86
40. Mitsubishi Carisma 17,1% 117
42. Renault Espace 17,2% 134
43. Opel Astra 17,4% 110
44. Opel Vectra 17,5% 119
45. Mazda 626 17,7% 120
46. Seat Ibiza/Cordoba 17,9% 107
46. Volvo S40/V40 17,9% 142
48. Mercedes A-Klasse 18,2% 101
49. Opel Zafira 18,3% 120
49. Seat Leon/Toledo 18,3% 121
51. Peugeot 406 18,6% 127
52. Audi A4 18,8% 136
53. Mercedes M-Klasse 19,0% 122
54. Audi A8 19,4% 128
55. Mercedes E-Klasse 19,5% 155
55. Jeep Grand Cherokee 19,5% 116
57. Nissan Micra 19,6% 87
58. BMW 5 19,8% 147
59. Renault Scénic 19,9% 119
60. BMW 7 20,2% 153
60. Opel Omega 20,2% 128
62. Audi A6 20,5% 154
63. BMW 3 21,0% 115
64. VW Passat 21,2% 154
65. Citroen Saxo 21,3% 97
65. Renault Laguna 21,3% 125
67. Peugeot 106 21,5% 96
68. Peugeot 306 21,6% 112
69. Seat Alhambra 21,7% 156
70. VW Sharan 21,8% 152
71. Ford Fiesta 21,9% 70
72. Opel Frontera 22,0% 99
73. Renault Clio 22,1% 97
74. Ford Galaxy 22,6% 144
74. Volvo S70/V70 22,6% 182
76. Citroen Xsara 23,1% 113
77. Fiat Bravo/Brava 23,2% 108
78. Ford Mondeo 23,9% 135
79. Citroen Berlingo 24,4% 129
79. Alfa Romeo 156 24,4% 122
79. Daewoo Lanos 24,4% 99
82. Suzuki Wagon R+ 24,5% 95
83. Fiat Punto 24,9% 95
84. Renault Twingo 25,5% 94
85. Škoda Felicia 27,5% 95
86. Ford Ka 28,7% 62
87. Alfa Romeo 145/146 30,0% 116

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.

Související články

Témata
26. 12. 2008 10:41
Re: Kdo se divi?
vsechny stanice v Nemecku, a ted us jen zjistit zda majitele ruznych znacek se o auta staraji lip nebo hur, popravde kuprikladu majitele Porsche se o sve auto budou starat natuty lip nezli majitele treba Dacie ;-)

a pak je tu jeste rozdil mezi uzivateli soukromich aut a firemnich aut, vidim jak se k autum chovaj zamestnanci, to si k soukromemu autu nedovolej a je tedy pravdepodobne ze firemni auta muzou statistiku teto tabulky dost rozkopavat, ve firme se s autem totis casto nejdriv jede na technickou a as kdys neprojde, tak se to resi ;-) , soukromej majitel spise nejdriv resi a pak jde na technickou :-)
Avatar - Ronault.
26. 12. 2008 01:18
Re: Kdo se divi?
Megane patří hned po Octavii u nás k nejčastějšímu služebnímu autu nižší střední třídy a průměrný náběh je kolem 100-180 000 km za tři roky provozu, jen se podívej do bazarů, chytráku
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2008 00:40
Re: Kdo se divi?
S jedním drobným rozdílem: kolik že km má najeto ta průměrná Octavia a kolik ten Scenic megere?
Avatar - skejpa
25. 12. 2008 23:10
Re: Kdo se divi?
:yes: ano ano ano. hlavne ten posledni odstavec je presnej...
Avatar - riderhenry
25. 12. 2008 22:53
Re: Kdo se divi?
Nebudu se vyjadrovat k propagaci Skodovek, to je trochu mimo misu, ale tato tabulka o poruchovosti vypovida hodne, uvedomte si uz konecne, ze jsou to souhrne informace ze vsech stanic STK, kam chodi vsichni provozovatele aut. Samozrejme, ze nekdo se o nej stara mene a nekdo vice, ale prumer, co se tyce udrzby, je stejny, takze tu mame vpodstate stejne podminky (samozrejme ze ne uplne stejne, ale poradim to moc zamichat nemuze!). Ti soudruzi nejsou tak blbi, opravdu ne! ;-)
Články odjinud