Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 8-9 let): Mezi 15 nejlepšími pouze 4 německé modely

Na předních místech se nic mimořádného neděje. Porsche Boxster pouze v této kategorii střídá model 911, rozdíl je však pouhá desetina procenta. Zajímavé je i to, že s těmito podíly vozů s vážnou závadou by oba modely uspěly i v mladší kategorii.
Mezi osmi a devítiletými vozy jsou exempláře uvedené do provozu v letech 1998 a 1999. Většinou tedy jde o předchozí generace aut, které se dnes prodávají a v některých případech byl model vystřídán dokonce již dvakrát.
Nejúspěšnější značkou v této kategorii je asi Toyota, jejíž 4 masově prodávané modely skončily v TOP10. Špatně na tom není ani Mazda a tradičně vysoko se drží Subaru Forester. První lidový automobil z Německa je už na 14. místě (VW Polo). V těsném závěsu za ním je Mercedes-Benz třídy S z opačného spektra nabídky. Zajímavým výsledkem je jeho průměrný počet najetých kilometrů (133 tisíc) ve srovnání s Audi A8 (158 tisíc km) a BMW 7 (153 tisíc km) - oba pod průměrem kategorie, který činí 18,3 % vadných vozů.
Několik modelů z konce žebříčků mladších kategorií zmizelo kvůli malému počtu provedených kontrol daného typu nebo proto, že se v té době ještě neprodávaly. Naopak, objevují se jiné, které byly před rokem 2000 obchodně úspěšné. Na samotném chvostu je stylový Ford Ka (jen 62 tisíc km najeto v průměru) a Alfa Romeo 145/146. Na třetím místě od konce je Škoda Felicia z posledních let výroby.
| Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 8-9letých automobilů | |||
| Pořadí | Model | podíl aut s vážnou závadou | počet tisíc ujetých km |
| 1. | Porsche Boxster | 5,2% | 77 |
| 2. | Porsche 911 | 5,3% | 84 |
| 3. | Toyota RAV4 | 6,7% | 100 |
| 4. | Mercedes SLK | 8,3% | 82 |
| 5. | Mazda Demio | 8,4% | 97 |
| 6. | Subaru Forester | 5,6% | 119 |
| 7. | Toyota Yaris | 9,6% | 95 |
| 8. | Mazda MX-5 | 9,9% | 90 |
| 9. | Toyota Avensis | 10,3% | 118 |
| 10. | Toyota Corolla | 10,4% | 102 |
| 11. | Suzuki Grand Vitara | 11,5% | 100 |
| 12. | Suzuki Jimny | 12,4% | 82 |
| 12. | Mazda Premacy | 12,4% | 112 |
| 14. | VW Polo | 12,7% | 96 |
| 14. | Nissan Almera | 12,7% | 106 |
| 16. | Mercedes S-Klasse | 12,8% | 133 |
| 17. | Audi TT | 13,3% | 103 |
| 18. | Honda Accord | 13,4% | 109 |
| 19. | Citroen Xantia | 14,3% | 133 |
| 19. | Saab 9-3 | 14,3% | 128 |
| 21. | Misubishi Space Wagon | 14,4% | 118 |
| 22. | VW Golf/Bora | 14,5% | 112 |
| 23. | Smart Fortwo | 14,6% | 76 |
| 24. | Audi A3 | 14,7% | 124 |
| 25. | Mitsubishi Pajero | 14,8% | 128 |
| 26. | Honda Civic | 15,4% | 109 |
| 27. | Ford Focus | 15,6% | 114 |
| 28. | VW Lupo | 15,8% | 97 |
| 28. | Mercedes C-Klasse | 15,8% | 119 |
| 30. | Nissan Primera | 16,2% | 120 |
| 31. | Mitsubishi Colt/Lancer | 16,7% | 105 |
| 32. | BMW Z3 | 16,8% | 84 |
| 32. | Opel Corsa | 16,8% | 92 |
| 32. | VW New Beetle | 16,8% | 106 |
| 35. | Renault Mégane | 16,9% | 103 |
| 35. | Suzuki Swift | 16,9% | 60 |
| 35. | Mazda 323 | 16,9% | 100 |
| 35. | Seat Arosa | 16,9% | 105 |
| 39. | Škoda Octavia | 17,0% | 140 |
| 40. | Daihatsu Cuore | 17,1% | 86 |
| 40. | Mitsubishi Carisma | 17,1% | 117 |
| 42. | Renault Espace | 17,2% | 134 |
| 43. | Opel Astra | 17,4% | 110 |
| 44. | Opel Vectra | 17,5% | 119 |
| 45. | Mazda 626 | 17,7% | 120 |
| 46. | Seat Ibiza/Cordoba | 17,9% | 107 |
| 46. | Volvo S40/V40 | 17,9% | 142 |
| 48. | Mercedes A-Klasse | 18,2% | 101 |
| 49. | Opel Zafira | 18,3% | 120 |
| 49. | Seat Leon/Toledo | 18,3% | 121 |
| 51. | Peugeot 406 | 18,6% | 127 |
| 52. | Audi A4 | 18,8% | 136 |
| 53. | Mercedes M-Klasse | 19,0% | 122 |
| 54. | Audi A8 | 19,4% | 128 |
| 55. | Mercedes E-Klasse | 19,5% | 155 |
| 55. | Jeep Grand Cherokee | 19,5% | 116 |
| 57. | Nissan Micra | 19,6% | 87 |
| 58. | BMW 5 | 19,8% | 147 |
| 59. | Renault Scénic | 19,9% | 119 |
| 60. | BMW 7 | 20,2% | 153 |
| 60. | Opel Omega | 20,2% | 128 |
| 62. | Audi A6 | 20,5% | 154 |
| 63. | BMW 3 | 21,0% | 115 |
| 64. | VW Passat | 21,2% | 154 |
| 65. | Citroen Saxo | 21,3% | 97 |
| 65. | Renault Laguna | 21,3% | 125 |
| 67. | Peugeot 106 | 21,5% | 96 |
| 68. | Peugeot 306 | 21,6% | 112 |
| 69. | Seat Alhambra | 21,7% | 156 |
| 70. | VW Sharan | 21,8% | 152 |
| 71. | Ford Fiesta | 21,9% | 70 |
| 72. | Opel Frontera | 22,0% | 99 |
| 73. | Renault Clio | 22,1% | 97 |
| 74. | Ford Galaxy | 22,6% | 144 |
| 74. | Volvo S70/V70 | 22,6% | 182 |
| 76. | Citroen Xsara | 23,1% | 113 |
| 77. | Fiat Bravo/Brava | 23,2% | 108 |
| 78. | Ford Mondeo | 23,9% | 135 |
| 79. | Citroen Berlingo | 24,4% | 129 |
| 79. | Alfa Romeo 156 | 24,4% | 122 |
| 79. | Daewoo Lanos | 24,4% | 99 |
| 82. | Suzuki Wagon R+ | 24,5% | 95 |
| 83. | Fiat Punto | 24,9% | 95 |
| 84. | Renault Twingo | 25,5% | 94 |
| 85. | Škoda Felicia | 27,5% | 95 |
| 86. | Ford Ka | 28,7% | 62 |
| 87. | Alfa Romeo 145/146 | 30,0% | 116 |
Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?
Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).
Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.
Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.











