Sériová výroba nového sportovně-užitkového vozu Škoda Yeti má začít poslední květnový týden, krátce poté začne i prodej. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes s tím, že první novodobé české SUV představí Škoda Auto na autosalonu v Ženevě.
Nebudu určitě daleko od pravdy, když napíšu, že "ksicht" a vlastně celá přední část bude ve stylu Fabie II. a Roomsteru ... Stejně tak interiér a využití koncernových dílů bude asi v hojném počtu. Zadek bude nejspíš decentní a nebude tak efektní jako měli představené koncepty, takže si myslím, že to žádná díra do světa nebude. Navíc, ta doba, než přijde ten model na trh je hrozně dlouhá, priority lidí se mění a taky konkurence nespí ... Tolik můj názor.
Podľa čiastočne odkrytých B stĺpikov odhadujem kombináciu dizajnových prvkov Fabia/Roomster aj Octavia. Každopádne opäť sa opakuje Fabia/Roomster story - finál je silne ovplyvnený platformou, auto vyzerá byť na svoju šírku dosť vysoké, nebude to asi forma prezentovaná štúdiami.
Už ostáva len dúfať, že nás tentokrát Škoda milo prekvapí. :-)
Milé překvapení by opravdu od Škodovky neškodilo, po Fabii by se hodilo představit nějaké hezké auto. Superb je sice krásný, ale v počtu kusů to nezachrání. Myslím, že na Yetim si dali záležet a výsledek potěší. Snad se nebude moc lišit od studie.
Tak je viac ako isté, že predok až po hranatý A-stlpik bude ďalšou variáciou na tému Fábia-Roomster. Rovnako ako tieto autá bude aj vysoký no dúfam že nebude pôsobiť tak úzko. Ale tak ako tak, škoda sa privelmi oneskorila s touto kategóriou aut. Tak trošku s venčekom po funuse. :-|
tak tak.. přesně to už jsem psal v diskuzi na idnes.. prostě s křížkem po funuse... ikdyž na druhou stranu segment velkých suv se dost propadá a to by mohla být šance pro malého yetiho.. musel by ale mít 4x4 s maloobjemovým TDI CR něco jako 1.5dCi, dobrou výbavu a cenu, o čemž můžeme jen polemizovat...
No tak trojhrnček TDI pravdepodobne bude...
Aj keď, priznám sa, neviem mu prísť na chuť. Máme ho v služobnej Fabii a nejak odtrhnutý z neho nie som. Potiahne síce, ale až tak okolo 2500 otáčok a plyn treba tlačiť až k podlahe. Hučí pri tom jak 30-ročná Liazka. Do 1500 otáčok je to zdochlina, zázrak, že sa vôbec točí, do 2000 je to ešte stále ako za trest. Ožíva až vyššie, aj to nie je žiadna sláva, plyn môžeš kľudne tlačiť aj v kanadách... A to sprevodovanie...predpisová česká päťdesiatka jedine na trojke, na štvorke akoby motor rozmýšľal, či ešte pôjde, alebo chcípne, u nás je ešte chvíľu 60, ale aj tam ide štvorka iba podmienečne. Päťku radiť od 80 vyššie, lepšie od 90. tento dízlík má proste otáčky rád a rád reve. Trochu paradox, vo Formane jazdím bežne medzi 1500-2000 otáčkami, a nemám pocit, že motoru sa nechce... A to je, pravdaže, benzín s malým výkonom, s konštrukciou starou vpodstate už 40 rokov...
hehe... no já jsem ale nemluvil o tříhrnečku TDI (bůh nás před ním ochraňuj), ale výhledově doufám v nějaký povedený malý dieslový 4-válec od VW.. benzínový 1.8TSI je sice dobrý motor, ale asi by to nebyl ten správný šálek čaje pro rodiny a mladé lidi.. ono jak jsem někde slyšel, tři můžou být tak maximálně bratři v triku, ale ne válce v motoru!! :yes::yes::-)
Naštěstí tam pravděpodobně budou kulaté mlhovky na přídi, což je velkem povedený prvek. Koncept byl dobrý, naživo jsem ho viděl na autosalónu v Brně, modrá metalíza pozitivní dojem umocnuje...jenže teď tu máme realitu a s ní i sériový model. Interiér bude asi opět plynout v nestravitelné nudě, celý design bude inspirován dechberoucí hnusotou Fabie...uvidíme. Doufám, že se bude jednat o pohledné auto. I když, po dojmech z Fabie musím zůstat skeptický...
S necim souhlasim, s jinym ne: Interier je na skodovkach narozdil od prakticky vsech francouzskych aut velice pekny, horsi je to ale s exterierem Fabia/Romster. Zejmena cumak je u nich velice nepovedeny. Pokud bude v te hruze Yeti pokracovat (jak se z linii pod tim hadrem bohuzel zda), bude to spatne. Modifikovany mirny navrat k nadcasovemu designu Octavie I. by pro ucelovy vuz typu Yeti byl velice prinosny. Doufam navic, ze tuhle skodovku designeri nezmrsi opileckou linii bocnich oken jako tu dodavku Rumunster.
Jinou zalezitosti je, kdo by mel tohle auto kupovat - obavam se, ze zacileni na mlade rodiny (velikost/cena) je sporne, mlade rodiny budou mit ted jine problemy. Vetsi zajem bude asi o spolehlive, ucelne, relativne levne a skladne auto, ktere projede i lehkym terenem, zejmena pro firemni pouziti. Pro tenhle ucel ale bude yeti prilis maly - takze se obavam, ze Skodovka zase (stejne jako s negativnim exterierem nove Fabie a Rumunstera) strili na trhu ponekud mimo terc. A to je smula pro celou spolecnost, protoze pokles danovych prijmu od firem i pracovniku, nejak na nasem trhu propojenych se Skodou by v pripade dalsiho neuspechu (po Fabii II.) by nasi ekonomiku asi dost zabolel.
no hlavně ať to má chutné plasty. motor přece neolizuju, takže je mi fuk jaký tam daj, ale plasty, ty musí chutnat ja Navtecho svíčková! Minimálně! >:D
Bojím se bojím, že to nedopadne dobře. Model musel být během vývoje několikrát z gruntu předělán, nic se jim nedařilo a bude to nejspíš vidět i na výsledku a množství kompromisů. Toyota Urban Cruiser a Kia Soul zvládly dokonale marketing a už víc než rok před začátky jejich prodejů všichni ví jak budou vypadat, těší se na ně a střádají penízky. Oproti tomu Yeti v pozici zakukleného mrtvého brouka vůbec nedává najevo, že vůbec někdy bude. Největší třešničkou na dortu bude nejspíš (podle mých předpokladů) základní motor, protože 1,4 TSI nebo 2,0 benzín to jistě nebudou. Není pochyb o tom, že to bude nějaký prehistorický 1,4 nebo 1,6 z doby kamenné, což opět proti Kii s moderním 1,6 s 92 kW a Toyotě s novým 1,33 74 kW stačit nebude. O designové splácanosti a nevyváženosti radši nechci spekulovat, ale známe Škodu. Sečteno podtrženo, v květnu si jdeme pro Toyotu nebo Kiu, salon Škody vynecháme.
tak já bych zas té škodovce tak nespílal.. ono to může být dobré a sympatické auto, jen to nesmí být tak odfláknuté jak "nová" fábie.. a v těch motorech souhlas! :-!
No uvidime. Zatim to vidim velmi podobne. Ale na obzoru je nejaka zbrusu nova koncernova 4-valcova 1.2ka. Nevite nekdo, kdy se ma objevit? Jako zaklad by to mohlo dostacovat. Pulrok je jeste dlouha doba. Mozna Yetti prekvapi. Ale marketingove uz dnes prohrava se svymi dvema konkurenty na body. Obzvlaste se Soulem, jehoz prezentace je monstrozni.
Jenže Yeti bude o něco větší než tyhle dvě auta. Toyota nepřekročí ani 4 metry. Navíc nabídka motorů je hodně omezená. Jeden benzin, jedna nafta. Toyota aspoň nabízí pohon 4x4, ale jen s 90k naftou. O tom si Soul může nechat zdát. Tebou jmenované základní benzinové motory jsou zároveň benziny vrcholné. Kie se ani nedivím, o atmosférický benzinový dvoulitr bytady nikdo ani nezavadil. Jen ta nafta stojí za zvážení.
Yeti bude mít podobou paletu motorů jako Octavia. Asi nejlepší volbou bude 1.8 TSI. Na ten konkurence jaksi nemá odpověď, navíc je tu pohon všech kol, výborný automat (ve většině SUV jezdí stejně ženy).
O koľko myslíš, že 4 metre prekročí Yeti? Odhadujem tak 10 cm. A tie sa kľudne múžu stratiť hoci v prednom nárazníku. Takže tento parameter by som ako smerodatný príliš nebral, najmä keď skutočné rozmery ešte nepoznáme.
Soul nie je SUV, takže z pohľadu pohonu ho je asi nefér zrovnávať, ak ale chceš auto do mesta, vpohode si s Yetim môžu konkurovať. Alebo sa mýlim?
Tak mrkni na rozměry Roomstera a pak třeba Tiguana, se kterým zdílí komponenty.
V základních verzich jsou porovnatelné, v silnějších motorizacích s pohonem všech kol jen těžko.
Asi sme sa dobre nepochopili. Nemyslím, že by Yeti priamo konkuroval Soulu. Osobne by som to viac videl na SX4/Sedici napríklad. Soul skôr proti Fusionu.
Nakonec stejne 2/3 produkce budou bez 4x4. Takze pak Yetti, Soul, SX4, odspodu Urban Cruiser a stary Fusion budou bez par centimetru temer totozna auta, s podobnou cenou, usilujici o stejneho zakaznika.
Ale zadne zjednoduseni. Presne takto premysli zakaznik, ktery chce neco jako male SUV, nebo modneji rekneme maly crossover. Tato auta bude mit v prvotni hrube selekci. Charakterem, velikosti, cenovou kategorri jsou si ta auta podobna jako vejce vejci. Pak samozrejme nastoupi osobni preference a pocity, ale prvotni skupina ze ktere takovy zakaznik bude vybirat je tato.
Tak puvodni koncept byl hodne malicky, okolo 4m. Spriznenost s Tiguanem je dohad medii. Stejne tak lide ze Skody hovori o komponentach podvozku ze starsich koncernovych vozu jako o ceste k dosazeni nizke ceny. Takze z Yettiho si kazdy dela v diskuzich takove auto jake chce mit, ale skutecnych informaci je nula.
Cože? U prototypu jsem osobně stál a můžu tě ujisti, že je tam stejná víceprvková zadní náprava jakou OII. Rozhodně to nebude auto rozměrově menší než Roomster (4,2m). I SUV musí nabídnout určitou prostornost a variabilitu MPV.
Podle toho, co jsem vycetl z nemeckych meidii, tak bude Yeti dlouhy 4,14 m. Predni naprava z noveho Seatu Ibiza, zadni z Tiguanu. Cena by mela byt na urovni Octavvii.
Me osobne zajima cena verze 4x4...pokud by byla podobna jako u SX4, tak Yetiho beru hned, kdyz se vejde 500 000 Kc, tak o nem budu silne uvazovat....vic nez pul milionu nejsem za auto ochoten utratit.
OMG, to se Skodovka musi prezentovat porad nakejma hnusama...Superb je peknej, zaplat Pan Buh,ale proc nedaj na stul zase Tudora?To VW nerozdejcha?Vzdyt Tudor tu byl v nakresech jiz davno a nyni VW prodava Passat CC a nepodobne si to neni..
Tudor nebude nikdy, nevím jestli to sleduješ, ale tento segment trhu dostala v koncernu VW Audi, jejich kupé na základu myslím A4 se skvěle prodává. Škoda, Tudor byl jednoznačně hezčí. Teď navíc frantíci vycítili šanci s Lagunou kupé, takže Tudoru už se určitě nedočkáme ;-\
Tudor mohol byť menší, jednoduchší, lacnejší, aby neliezol do kapusty koncernovým bratom a sestrám. Škodovácke kupátka aj s malými motormi s neveľkými výkonmi vedeli chytiť za srdce. Nikde nie je napísané, že krásne dvojdverové kupé musí mať zákonite aspoň 150 koní...
Škoda má za svou historii nemalé zkušenosti ve výrobě kupátek, takže já jsem stoprocentně za Tudor. Když už asi nechystají retro model Felicia Cabrio... :-)
I když ta by určitě podle VW lezla do zelí Eosu, takže nic... >:-[]
Nemyslím nějaké závratné zkušenosti. Myslím hlavně klasiky typu Spaktak, Tudor, nebo na svou dobu populární 110 R. Poslední skutečné kupé od Škodovky byla studie Tudoru z roku 2002 (pokud nepočítám Rapida, jakožto spíše z nouze cnost...)
tak kdo ví.. třeba joyster by byl suprovní vozítko ikdyž to není čistě kupé. jenže prostě koncern hraje furt dokola ten samej koncert takže se asi nikdy nedočkáme..
O rok sem totiž príde najkrajšie, najlepšie, najkvalitnejšie SUV za posledný čas. ŠKODA YETI. Excelentná kvalita, prvotriedny interiér, vynikajpce jazdné vlasnosti, punc poctivosti domáceho produktu a naviac, s tým všetkým teraz konenčne môžem štýlovo vyraziť do terénu. Vidím to tak, že v roku 2010 bude v triede SUV vládnuť jeden automobil. ŠKODA YETI. Jednoducho najlepší. :yes:
Yetiho prakticky již známe. Bude to bezkonkurenční vůz segmentu. V dálce se bude potácet jen suzuki sx4. Zde v Česku to bude vůz po němž bude toužit kdejaký mladý kluk. Dokonale zapadne do doby, dokonale naváže dráhu - přes Yetiho k Tigimu, pak do Q5 a nakonec... X5 či RANGE... co může být milejší? Koupit si tohle auto kolem dvaceti... získáš čtyřkolku, drzka, s vynikající bezpečností, stylem. YETI bude trefa.
No, a pak majstrštyk roku - SUPERBální kombi... k tomu netřeba slov. Obdpadne diskutabilní záď a přibude kufr z rodu Avantů... chceš něco více? Bohužel nemáme, máme jen toho... nejlepšího ve střední třídě. Ber nebo zmiz.
Ak bude v podobe, v ktorej sa ako štúdia verejnosti pezentoval, niet pochýb o tom, že sa bude páčiť.
Ale ak nadviaže na štýl Fabie a Roomsteru, čo sa dizajnu, proporcií a niektorých motorov týka, taký optimista by som už nebol.
Vízie radšej nechaj bokom, Tvoje predpovede sa obvykle neplnia. Dopraj Škode úspech. :-)
Hele, ty jsi uz videl nejake narazove testy, ze tady blabolis o bezpecnosti? Zatim vsechny skodovky docela tragedie, na chvostu tridy. Octavka budiz odstrasujicim prikladem, jak to opravdu nedelat.
Superb kombi jsi taky jeste nevidel, tak zabrzdi, a nedelej ze sebe saska, jako obvykle.
podle náznaků bude pod kapotou 1,4TSI 90kw / 1,8TSI 118 kw / 2,0 TDI PD 102 kw a možná časem nebo s faceliftem i nové 1,6TDI CR. Nic na co by byla potřeba křišťálová koule.
Vím, že se to sem moc nehodí, ale chtěl bych se zeptat na názor co se týče převodovky DSG. Uvažuji o koupi Octavie 2,0 TDI s DSG, ale nemám s touto převodovkou žádné zkušenosti. Díky za radu.. :-)