Dnes těsně před patnáctou hodinou byl slavnostně otevřen pražský tunelový komplex Blanka. Byli jsme u toho a projeli úsek od Trojského mostu po Malovanku.
jj, pohodicka, stejne jako ve strahovskem tunelu... a jeste vetsi pohodicka bude, kdyz budeme na silnici potkavat co nejmene "chytrolinu" typu Futurista a GuillomeG ;-)
Proč by Vás měl někdo kamenovat za názor? Fakticky pouze doplňujete, co jsem napsal já. Autor sice kritizuje, že se lidé neumějí zipovat, ale sám pro to nenechává žádné místo. Zipovat (výjezd, nájezd, zúžení) se dá bezpečně pouze tehdy, když mají vozidla mezi sebou dostatečné rozestupy, tak, aby to pro všechny okolo bylo bezpečné a plynulé. To, že se těžko dostává z pruhu do pruhu je s tím přímo spojeno.
Dneska se ma zvysit rychlost na 70 km. Nikdo nevi, jak se pritom budou stosovat vyjezdy. Ja bych skoro doporucil tem co projizdi tunel max. povolenou rychlosti tj. tacho mezi 70 - 80, aby se radili do leveho pruhu. V tech pravych pruhach muze byt obcas pri najezdu a vyjezdu docela horko. Klidne si me kamenujte, ja to vcera projel za minimalniho provozu od Troji az po Radlice a ten pravy pruh byl dost nebezpecne nabitej.
Zde nemáte pravdu. Podle vyjádření dopravní policie je povinnost řidiče i ve městě jezdit v pravém pruhu, pokud to podmínky umožňují.
Zároveň ale platí co jste napsal, "přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu."
Tj. máte jezdit v pravo, když tam je volno. Pokud jede v obou pruzích auta, je možné jet i v pravém rychleji nežli v levém.
Koukám, že asi jezdíme stejný revír. Je fakt že úsek Želivského-Soběslavská-Bělocerkevská dokáže být pěkný opruz. To by se nahoře žilo, kdyby se jezdilo dole :yes:
Co to s vámi všemi rejpaly je? Mají se tu všichni vč. testerů chovat 100% striktně podle silničních doporučení? Pak si budeme číst články typu "M3 je zbytečné auto, protože 50 a 90 jede i dacia a je ještě 10x levnější"
Technicky je sice pravda, že při souběžné jízdě můžeme využívat všech jízdních pruhů, doporučováno je však zbytečně neblokovat levé pruhy. Dále je také důrazně doporučeno, dodržovat bezpečný odstup od přede mnou jedoucích vozidel a jako naprosté minimum jsou udávány 2 vteřiny. Čas se zde pohybuje od 0,5 do 1,5 vteřiny. V prvním případě se tedy jedná o nelogickou, lépe řečeno nemoudrou, v tom druhém již o nebezpečnou jízdu.
p. Micka zajiste promine ale toto zduvodneni toho proc v clanku nejsou fotky tunelu ale nejake selficka sardinky v embecku si nemohu nechat pro sebe. "Nikdo z ničeho reklamu nedělá, tento týden testuji Octavii RS 230 a zkrátka nemám jiné auto, kterým bych tunel projel." Takze se muzeme tesit na praxi ze v clanku o jakemkoli testovanem aute budou hlavne fotky vozidla doprovodneho tzn. embecka
Dva pruhy tam jsou proto, aby se navýšila kapacita tunelu, ne kvůli možnosti předjíždět.
V tunelu Blanka bude rychlost omezená na 70 km/h, což je rychlost, kterou v Praze dává drtivá většina vozidel v provozu s prstem v nose (traktory tu nejsou, občas multikára nebo bagr - ty tam snad ale jezdit nebudou), takže se nedá předpokládat (a rozhodně to tak nebylo projektováno), že by tam mělo docházet k nějakému velkému předjíždění.
Námitku, že Praze se podle rychlostních předpisů nejezdí, lze snadno vyvrátit tím, že v měřených úsecích se dle rychlostních limitů naopak jezdí velmi důsledně (včetně nesmyslných úseků na "omezení hluku"), a tunel Blanka takovým měřeným úsekem samozřejmě je.
Jinými slovy, přejíždějících bude naprosté minimum a v levém pruhu nejspíš člověk nikomu překážet nebude, pokud tedy jede opravdu maximální povolenou rychlostí.
Naopak, v levém pruhu se člověk vyhne manévrům z připojovacích pruhů (ty jsou v Blance luxusní, snad půlkilometrové)- a tím efektivně překáží méně. Toto platí především, pokud jedu např. z Trojy až do Strahovského tunelu, neřkuli když budu chtít odbočit z Mrázovky na Smíchov (pro ty, kdo si nevybavují: odbočuje se vlevo).
Samozřejmě, pokud je prázdno, je slušné jezdit vpravo, ale to nemusel nutně být tento případ - někde kolem auta redakce se motala ta žlutá Kia, která mohla být těsně za.
To chápu. Ale já uz jsem takovej ze me to nedá a na podobné stránky/do podobných publikací musím kouknout i kdyz se v podstate dá predpokládat co tam najdu.
Práve jsem zjistil ze skupina "Pohraniční Stráž ČSSR" je dokonce na facebooku. Tak jsem si stáhl Prírucku pohranicníka z roku 1982. Bude to jiste docela zajímavé ctení. Treba po jejím prostudování trochu pochopím rohYponolovy myslenkové pochody.
No většinou proto, že si armádní politrukové vybírali ke službě u pohraničníků jenom prověřené "kádry", tedy synky z rodin, kde oba rodiče byli u komančů, měli dostatečně "dělnický" původ (aby tam byla přirozená nasranost vůči inteligenci) někdo z rodiny byl u lidových milic a byl tak předpoklad, že synek nebude mít morální zábrany eventuálně střílet do vlastních lidí. Prostě synek, který měl tatínka učitele, který byl sice u komančů aby si pomohl v kariéře, ale neskýtal ten echtovní základ se k pohraničníkům nedostal. A fungovalo to i následně, ti komančové co byli u pohraničníků pak často končili u lidových milicí či u STB a tvořili ve straně tzv. kádrové rezervy, tedy lidé určení na zásadní posty, které strana chtěla mít pod palcem. Tehdejší vedení komančů celkem dobře vědělo, že hromada řadových komančů jsou jen kariéristé a v případě lámání chleba by zahodili kvér a sami by zdrhli do Němec, takže měli systém jak vybírat skutečně vypatlané bezmozky, co jeli jejich linku třídního nepřátelství a skutečně by se nerozpakovali střílet do lidí (a jak víme z historie, tak se skutečně nerozpakovali), prostě jakousi komunistickou šlechtu, tedy ten nejhorší póvl. Že se politruci mohli v jednom ze sta případů zmýlit a naverbovat slušného člověka samozřejmě nelze vyloučit.
:yes: Těžko něco vysvětlova lidem, kteří byli nejdál v Praze a tam se drželi strikně v pravým pruhu. Kdyby vytáhli paty do zahraničí do nějakého většího města, tak by zjistili, že to co popisuješ je zcela běžná věc.
Přesně tak, všichni pojedeme dlouhým tunelem padesátkou pouze v pravém pruhu a pak se budeme hrozně divit, proč před tím novým tunelem vznikají kolony. Prostě kocourkov... ;-)
Pr.del.e.... Tunel není obce, literou zákona asi jo, ale prakticky, no ták... Když vím, že nikde neodbočuju, proč bych jako měl jet vpravo. Na co by pak ty pravý pruhy byly? Pro vozy IZS?
rohYpnole, kdyz jsem si dnes precetl tvoje názory na pohraničníky v dobe socialismu tak se me udelalo skoro nevolno. Zároven jsi ale konecne zcela jasne ukázal kde stojís takze veskeré tvoje kecy se ted dají posuzovat jenom na tomto základe:
Názory nicku rohYpnol na období socialismu:
"Mimochodem, nevím, co máš proti pohraničníkům. Dělali svoji práci tak jako všichni ostatní."
"Byla to jejich práce. Když děláš hrobaře, kopeš hroby, když jsi dělal pohraničáře, měl jsi uhlídat hranici."
"Každý, kdo na tu hranici šel, tam šel dobrovolně a s vědomím, že pokud bude přichycen, může být zastřelen. Tím nikde netvrdím, že schvaluji takovéto praktiky, ale ten pohraničář neurčoval pravidla hry, ani si nevybíral. Měl práci a s tou byly spojeny povinnosti. Dělal co musel. Plnil cíle dané zaměstnavatelem, tedy státem. Tečka."
Ted ti napísu muj názor:
1.
Slusný clovek nemohl v dobe socialismu dobrovolně dělat pohraničáře.
2.
Tvou logikou se dá omluvit rada zlocinu komunistu, nacistu a podobne.
3.
Fajn ze ses tak odkopal. Dobre vedet kdo je kdo.
Mámo podívej, tolik kachlíků to muselo stát peněz! Tyhle stavby jsou daleko zajímavější ve fázi... stavby. Pěšky je to řádná štreka, byl jsem dvakrát. Taky metra a tunely pod Vítkovem. Jinak dopravu v Praze bych rád viděl řešenou pomocí tunelů, třeba i menších typu letenského. Takto zklidknit dopravu mezi oblastí Olšanská - Želivského - Eden. Tunely jsou bez ohledu na náklady asi jediný rozumný způsob pro Prahu, problém jsou výjezdy a ZCELA nerozumné odprodávání pozemnků developerům v místech, kde by mohla stát nezbytná infrastruktura.
Proboha, pokud má u nás většina lidí podobné právní povědomí povědomí jako ty (viz tvůj omílaný "osobitý" výklad pojmu "SMÍ"), tak se pak nemůžeme divit, že tu máme (v některých ohledech) takový kocourkov.
Já čtu o autech jinde a sem občas zajdu pokecat :-)
A s tim aktuálnim vyšetřovánim a megapokutou pro VW to docela přehnali. Je to fakt velký a už to bylo doslova všude včetně radia.. Už snad jedině tady ne >:-[]
No, vcelku asi souhlasím. Super profi novináři opravdu chlapci nejsou. Tak nezbývá- ber, nebo nech být .
Já se za super profíka taky nepovažuju, tak beru. A občas si rýpnu. ;-)
Ne, v obci není určeno jinak, v obci řidič "SMÍ"... Ale to je jedno, kdo chce, pojede vpravo dle paragrafu 11 a nechá levej pruh volnej. Kdo nechce, využije možnost paragrafu 12/2 a pojede tak jako na videu, tedy jako největší masér celou dobu vlevo, tedy stylem ostatní jsou mi u zádele.
Jak jsem psal, je to na každym a na ohleduplnosti.
To s tou pomstou za odkaz jsem v jiné diskusi napsal z legrace. Jinak ta prísnost, pokud holden_holden napsal to co píses, se zdá nepochopitelná. Ovsem u redakce, která do clánku o deseti nejocekávanejsích novinkách frankfurtského autosalonu zaradí Skodu Superb GreenLine, se není cemu divit. Lidé, kterí nedodrzují zásady objektivní novinariny, samozrejme reagují alergicky na ty co jim to pripomínají. Tentokrát to myslím úplne vázne.
Tak to je ale BRUTÁLNÍ porušení zákona ACZ. Ještěže se zde všichni dle zákona chováme. Někdo holt smí, někdo může, někdo nemůže, někdo nesmí.
Ten článek o fixlování VW s motory a možné pokutě už jsem četl. Tady se ho asi nedočkáme. No ale risknu to a dám odkaz, kdyby to náhodou někoho zajímalo:
Holden napsal něco jako "kterej idiot tam nacpal reklamu na škodu". Souvislost banu s odkazem na článek o řádově desetimiliardové pokutě pro VW, které bude beztak plný internet, nevidím.
Asi napsal něco, co zdejší zákon nepovoluje. :-) Tady platí, že SMÍŠ napsat svůj názor, ale jen vocamcaď pocamcaď. To není jak na silnici, kde smíš, tudíž prostě musíš a jedeš, a kde bys byl blbej, kdybys nevyužil tu formulku "SMÍ". >:D
Ono s více lidma. Prostě jedu vlevo, a ať se všichni třeba po.erou. Ale když jim pak někdo zamyškuje, to jest souběžně předjede zprava a zařadí se taky do levého pruhu, je to pomalu na žalobu. :-)
A nejen o tomto tématu. ;-) A vsadím se, že uhádnu minimálně dva z těch 3 palcovačů, co ti do teď dali palec dolů. Jak malý haranti. :-D
Pokud je komunikace o více jízdních pruzích (v každém směru), jedeš v logicky v její pravé části (pokud nejedeš v protisměru) v jakémkoli pruhu daného směru, a pokud jedeš v obci, jsou všechny pruhy daného směru "rovnocenné", viz Ham. 20:49.
Proč? Naopak, ten kdo nehodlá odbočovat vpravo a stále jede po hlavní, tak je ve městě lepší jet vlevo a pravý pruh nechat pro ty co odbočují doprava, pro autobusy (které zajíždí a vyjíždí ze zastávek) etc. Když se po vzoru dálnice všichni nasáčkují do pravého pruhu tak je dopravní proud neustále zpomalován odbočujícími vozidly, najíždějícími autobusy a levý pruh je kapacitně nevyužitý. Problém je to co píše pan Mička, lidé nedodržují pravidlo zipu u zúžení. To je skutečný problém plynulosti dopravy. Ve městě jsou oba pruhy rovnocenné, žádný nemá přednost, jízda v nich není předjíždění, takže to nemá absolutně nic společného s bezdůvodnou jízdou vlevo po dálnici nebo mimo město, kde jízda vlevo brání předjetí rychlejším vozidlům, ve městě nic takového neexistuje, když je místo vpravo tak si rychlejší auto přejede do pravého pruhu, když je volno vlevo, tak si přejede do levého, ve městě zcela rovnocenné varianty a zcela podle zákona a zcela podle zdravého rozumu.
Ne, malinko Vás opravím. Paragraf 11 říká, že se jezdí na pozemní komunikaci vpravo, pokud není určeno jinak. V tomto paragrafu se o obci nebo mimo obec nemluví. ;-)
Možná jezdíš jen někde na "vesnici", ale kdyby všichni jezdili v obci na padesátce, ve více pruzích v jednom směru, jen v tom pravém, tak na co by tam ty ostatní pruhy vlastně byly? Na ozdobu, nebo snad na předjíždění (na padesátce, předjíždět padesátkou?)? Více pruhů je tam především na zvýšení kapacity průjezdnosti, takže jezdit tam jen vpravo je logicky mimo mísu.
Ucpaných opravdu ne. Jízda v leém pruhu opravdu počet aut na silnicích nezmění. Ale pokud jede někdo v levym pruhu, ačkoliv má v pravym volno, pak předjíždění (souběžná jízda) zprava je nebezpečnější než uhnout a pustit toho rychleji jedoucího logicky zleva. A jako řidič nemám právo školit někoho jen proto, že jede rychleji, než mu zákon povoluje...
O zipu se nehádám.
Jak jsem psal, někdy je lepší vzít rozum do hrsti, než dělat maséra. Ale to ať si každý zhodnotí sám. A pokud si vzpomenu, ČR je království levého pruhu. Kdo nejede v levym, je buď srab, nebo *. Bohužel.
Nemůžeme vše, řídíme se zákony jako všichni ostatní. V Praze i všude jinde je jeden z nějvětších problémů v tom, že se řidiči neumí nebo spíše nechtějí řadit zipem. Kolony si řidiči dělají z části sami. Jízda v levém pruhu v obci povolenou rychlostí, když je možnost předjíždět v dalších pruzích, opravdu není důvodem ucpaných silnic.
To víš, největší maséři a králové levýho pruhu přece ježděj v octávkách, superbech a passatech. Nejlíp dovoz z reichu, posaz na skejt. Bacha woe, jedu v levym, jsem king...
Taky to nechápu. No jo, trochu přemýšlet by neškodilo. Jenže na ACZ se nelze divit testům, natož i tomuhle...
Edit: koukám, že dle palců je tady masérů požehnaně. :-)
V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
Samozřejmě že jo. 70 km/h je nejspíš jen o tom jak se Dolínek [odkaz] vyspí >:D
Ono by se mohlo stát že s SZ částí vnějšího okruhu se to opět zdrží a bude klidně až za 15-20 let a Blanka nebude zkolaudovanálná ešte fakt hodně dlouho
Nechápu, proč u tak přehledného tunelu dali pro začátek pouze padesátku? Je vidět, že si o řidičích myslí, že jsou tupý a nesvéprávný... Na druhou stranu chápu, že kdyby natěšený svéprávný řidič projel sedmdesátkou tunel za cca 5 minut, mohl by se ptát, pro stál tolik miliard? Další důvod může být slavnostní zvýšení rychlosti před volbami... >:D A teď vážně - to testujete Ceeda s 1.0 T-GDI ?
Tu rychlost omezenou na 50 vidím spíš jako nebezpečnou. Místo abych se soustředil na okolní provoz musím pořád viset očima na tachometru a hlídat jestli mi auto v klesáních moc nezrychluje.