Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Akcie VW po skandálu s emisemi padají o 20 procent

Akcie VW padají o 20 procent a zaznamenávají jednu z nejhlubších jednodenních ztrát ve své historii. Trh reaguje na obvinění amerických úřadů, podle nichž společnost falšovala údaje o emisích.
Zpět na článek
21. 9. 2015 16:01
21. 9. 2015 16:11
21. 9. 2015 16:14
21. 9. 2015 16:30
21. 9. 2015 16:47
21. 9. 2015 16:15
21. 9. 2015 16:18
21. 9. 2015 16:23
21. 9. 2015 21:32
21. 9. 2015 16:33
21. 9. 2015 16:43
21. 9. 2015 16:51
21. 9. 2015 16:54
21. 9. 2015 16:57
21. 9. 2015 17:59
21. 9. 2015 18:58
21. 9. 2015 19:04
21. 9. 2015 20:43
21. 9. 2015 21:00
21. 9. 2015 21:13
21. 9. 2015 21:30
21. 9. 2015 21:35
21. 9. 2015 21:40
21. 9. 2015 21:46
21. 9. 2015 21:53
21. 9. 2015 21:57
21. 9. 2015 22:01
21. 9. 2015 19:08
21. 9. 2015 20:58
22. 9. 2015 10:33
22. 9. 2015 18:21
23. 9. 2015 10:47
21. 9. 2015 21:38
21. 9. 2015 17:07
21. 9. 2015 17:19
21. 9. 2015 18:35
21. 9. 2015 18:42
21. 9. 2015 18:55
21. 9. 2015 18:02
21. 9. 2015 19:39
21. 9. 2015 20:23
22. 9. 2015 10:31
22. 9. 2015 21:19
21. 9. 2015 16:14
21. 9. 2015 16:26
21. 9. 2015 16:32
21. 9. 2015 16:45
21. 9. 2015 16:31
21. 9. 2015 16:39
22. 9. 2015 11:32
21. 9. 2015 16:41
21. 9. 2015 16:57
21. 9. 2015 17:31
21. 9. 2015 18:49
21. 9. 2015 19:41
21. 9. 2015 20:25
21. 9. 2015 21:45
21. 9. 2015 22:08
21. 9. 2015 22:23
21. 9. 2015 22:31
21. 9. 2015 22:43
22. 9. 2015 06:55
22. 9. 2015 08:26
22. 9. 2015 13:24
22. 9. 2015 15:09
21. 9. 2015 16:59
21. 9. 2015 17:22
21. 9. 2015 18:35
21. 9. 2015 20:07
21. 9. 2015 18:36
21. 9. 2015 20:08
21. 9. 2015 17:36
21. 9. 2015 18:33
21. 9. 2015 18:43
22. 9. 2015 00:04
22. 9. 2015 08:48
21. 9. 2015 18:34
21. 9. 2015 21:02
21. 9. 2015 21:54
21. 9. 2015 18:51
21. 9. 2015 19:16
21. 9. 2015 19:43
21. 9. 2015 20:13
21. 9. 2015 20:28
21. 9. 2015 19:20
21. 9. 2015 20:15
22. 9. 2015 06:58
22. 9. 2015 09:56
21. 9. 2015 20:22
21. 9. 2015 21:14
22. 9. 2015 10:01
22. 9. 2015 00:08
21. 9. 2015 17:32
21. 9. 2015 21:10
21. 9. 2015 19:49
21. 9. 2015 19:55
21. 9. 2015 21:19
21. 9. 2015 23:40
22. 9. 2015 00:30
22. 9. 2015 11:18
22. 9. 2015 12:25
22. 9. 2015 13:21
22. 9. 2015 14:02
22. 9. 2015 14:08
22. 9. 2015 14:25
22. 9. 2015 15:30
22. 9. 2015 16:11
22. 9. 2015 12:55
22. 9. 2015 13:03
22. 9. 2015 13:05
22. 9. 2015 13:08
22. 9. 2015 13:12
22. 9. 2015 13:19
22. 9. 2015 13:26
22. 9. 2015 13:41
22. 9. 2015 20:36
22. 9. 2015 23:46
21. 9. 2015 15:54
Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
..a taky, kdo bude další na řadě. Třeba ta emisní bublina konečně splaskne a začne se zeširoka řešit otázka, zda je vůbec možné současnými technologiemi emisní limity naplnit...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Individualita
21. 9. 2015 16:01
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Ano, ano. Šestiválcové atmošky do každého rodinného vozu! :-!
Avatar - pelikoš
21. 9. 2015 16:04
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
byl jsem na školení od jedné firmy na motorové oleje a co teprve EURO7, to bude jízda. oleje s viskozitou 0W-16, 0W-8 a až 0W-4!!! norma vw 508/509 atd
21. 9. 2015 16:21
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Zkus to prosím polopaticky vysvětlit, v čem bude problém? - aspoň tak to z tvého příspěvku chápu.
21. 9. 2015 16:50
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
laicky to vypada na tak ridke oleje, ze tu bude spis cocacola nez olej
21. 9. 2015 16:53
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Takže pro nízké tření horší mazání -> horší ochrana a nižší životnost... :yes:
Avatar - Blue Sun
21. 9. 2015 18:38
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
A v rámci ekologie povinně výměny po padesáti tisících... aby to bylo vůbec nejlepší.
21. 9. 2015 19:01
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
jj akcie VW [odkaz] "VOW"
USA kolébka elektromobilů [odkaz] a VW tam cpe američany nenáviděný DÍZL [odkaz] No rozumíte tý logice někdo ?? :-) BMW v americe pohořel ... TESLA jede [odkaz] .... a von tam cpe VW dízl ikdyž nemusí prachů na elektromobil [odkaz] má dost .... teda alespoň měl .. PŘED POKUTOU !! >:D >:D

CHLAPI NIC NAPLAT MUSÍM VÁM ŘÍCT VTIP:
o tom jak si 29.09.2015 [odkaz] BRAMBO s i8čkou SEDNE Z TESLY MODEL X [odkaz] NA PLDEL [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: ten o focvágnu možná jindy ;-)
21. 9. 2015 19:22
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Neznám obtížnějšího a dotěrnějšího tvora.
Avatar - IbizaFR
21. 9. 2015 21:26
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
nech ho, v Bohnicích mají zas vycházky, tak ať si je užije >:-[]
22. 9. 2015 12:47
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
cože?
něco se ti nezdá?? [odkaz] [odkaz] ;-) tak to si to užij , až do dna!!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
22. 9. 2015 16:38
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Ano, nezdá.

Nezdají se mi pyramidy ze smajlíků, nezdají se mi ti soudruzi, tak často a nevhodně používaní, nezdají se mi hromady nesouvisejících odkazů a nezdá se mi do všeho nacpaná Tesla, kterou jsem zpočátku docela uznával, ale dokonale jsi mi jí zhnusil. Jinak VW vůbec nefandím, tady jsi se opět netrefil.

Užívám si tak maximálně tvé omezenosti.
Avatar - Bully_
21. 9. 2015 18:43
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Nizke "zimni" cislo SAE viskozity (to prvni- 0W) naopak znamena, ze za nizkych teplot a pri studenych startech obecne bude mit olej vyborne mazaci schopnosti.
Problem je u extra nizkeho "letniho" cisla, i kdyz ani to jeste samo o sobe nic neznamena. Rozhodujici je hodnota HTHS viskozity, tj. (zjednodusene) schopnost odolavat vysokym teplotam, odolnost proti trhani olejoveho filmu. Obecne plati, ze cim vyssi letni cislo SAE viskozity, tim vyssi a tim lepsi hodnota HTHS viskozity. Casto ale maji docela rozumnou (zase zjednodusene, zalezi na konkretni motorizaci, na jizdnim rezimu atd.) hodnotu HTHS i oleje s rel. nizkym zimnim cislem SAE viskozity (treba 0W-20), takze proc by nemusela tribotechnika postoupit az tak, ze bude dostacujici hodnota HTHS i u hodne nizkeho zimniho cisla SAE. Dalsi zalezitost je ta, ze nizsi HTHS jeste porad nezpusobuje zkraceni zivotnosti motoru motoru, jako spis zkracenou zivotnost motoroveho oleje, kdyz se pri vysokych teplotach znehodnoti o dost rychleji= zkracuje se interval vymeny motoroveho oleje. S tim souvisi dalsi moznost- optimalizace chlazeni, olej se tim "neprepali" tak rychle.
Avatar - Covenant
21. 9. 2015 23:43
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Ono to zimní mazací číslo je taky důležité i pro letní (extremnější provoz) a to z jednoho důvodu....čím je tento rozdíl mezi zimní a letní části větší, tím je těší dosáhnout lepších vlastností buď pro zimní nebo letní provoz...musí pak jít ve složení vždy o kompromis a olej je pak sice více univerzální, ale né špičkový.

Proto bude například 0w30 nebo 0w40 v létě horší, když chci auto prohánět v zátěži na okreskách, nebo na okruhu a bude více náchylný na trhání mazacího filmu...než například 5w40.
Avatar - Bully_
22. 9. 2015 00:59
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Nevim, kde jsi dosel k podobnym informacim.
Zjednodusene- zimni cislo SAE viskozity znamena konkretni vlastnosti oleje za studena, letni cislo garantuje zase konkretni vlastnosti motoroveho oleje za tepla. Pokud maji 2 ruzne oleje zimni cislo SAE viskozity 0 a 5 a letni cislo 40, znamena to, ze budou mit lehce odlisne mazaci schopnosti za studena (ve zkratce- jde jenom o udaj, vychazejici z nizkych startovacich teplot a mezni cerpatelnosti oleje pri extremnich mrazech) a naopak +- shodne mazaci schopnosti za tepla (pri priblizne bezne provozni teplote zahrateho motoru).
Samotny ciselny udaj SAE viskozity ti o pevnosti mazaciho filmu nereknou az tak moc, k tomu potrebujes znat udaj o HTHS viskozite. Potom muzes na trhu najit nektere oleje, ktere naopak muzou mit i se SAE viskozitou 0W 30 nebo 0W 40 klidne vyssi hodnotu HTHS a tim vyssi schopnost odolavat trhani mazaciho filmu nez ten tvuj priklad 5W 40, o kterem si myslis, ze by mel byt pri velke zatezi automaticky lepsi.
Avatar - Covenant
22. 9. 2015 08:39
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Nemyslím si, že by můj 5w40 mněl být automaticky lepší, pročítal jsem diskuse, fóra delší dobu a bavil se i s lidmi přes oleje, než jsem vybral olej s dobrými vlastnostmi a HTHS.

Zjednodušeně olej, který bude mít perfektní vlastnosti v zimním období, nebude dosahovat tak dobrých vlastnosti v letním období při extrémnějším namáhání (brzda plyn)....ty nůžky se vice rozevírají a musíš to nějak vybalancovat.

Oleje jsou na dlouhé povídaní, ale další věcí je, zda je olej dělaný podle staré normy nebo splňuje podmínky pro použití pro motor s PDF (Filtr pev . částic). Oleje s použitím i pro PDF jsou více ošizené o různé aditiva, aby byly šetrnější právě k PDF.

Sám proto používám pro benzinový motor Motul 8100 X-CESS 5W-40, který není určený pro PDF, má dobré HTHS a má 100% syntetický základ.
Avatar - Bully_
22. 9. 2015 10:55
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Neber to nijak ve zlem, ale mas v tom ponekud zmatek. Nejaka vyse rozdilu mezi zimnim a letnim cislem SAE viskozity nema vliv na odolnost oleje vuci vysokym teplotam. Zjednodusene- pro tuto odolnost je dulezita hodnota HTHS viskozity a ne to, jestli si koupis olej s hodnotou SAE 0W 40, 5W 40 nebo 10W 50. O hodnote HTHS ti sice muze napovedet i hodnota SAE, ale maximalne tak jeji letni cislo. Cim je vyssi, tim je VETSINOU vyssi i hodnota HTHS. Nemusi to ale byt podminkou.
Oproti tomu ti zimni cislo SAE o HTHS nerekne nic. Ve zkratce- zimni SAE ti napovi, jestli je olej vhodny pro caste studene starty nebo treba pro provoz na Sibiri, letni hodnota SAE ti muze napovedet, nakolik je olej odolny vysokym teplotam.
Pokud zachovavas tridu ACEA, predepsanou vyrobcem pro tvuj motor, pak se svym jakymkoli olejem se SAE 5W 40 kazdopadne zadnou chybu neudelas. Pro provoz auta ve stredni Evrope je tahle bezna viskozita uplne dostacujici a pokud nejde o nejaky noname olej, bude urcite stacit i jeho hodnota HTHS pro nejakou tu navstevu okruhu. Pokud bys pak nekdy v budoucnu chtel pouzivat nejaky vuz vylozene jako vikendovku na praseni, pak sleduj opravdu hlavne to vysoke HTHS. To jsou potom oleje se SAE jako 5W 50, 10W 60 apod. . Sam treba liju do Lotusu (a predtim i do CTR) Castrol Edge 10W 60 FST, s HTHS 5,6 mPa.s.
Kazdopadne je to na v drtive vetsine bezne pouzivani auta zbytecne moc resit, daleko dulezitejsi jsou vcasne vymeny oleje a lidske chovani k autu.
Avatar - Covenant
22. 9. 2015 14:45
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
V poho jen diskutujeme.... ;-)

10w60 už je trochu extrém, Tomasino ho má taky v autě, ale člověk pak musí počítat i s větší spotřebou benzínu jak je ten olej hustý ;-)
Avatar - Bully_
22. 9. 2015 17:14
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Proc by to mel byt extrem, nebo by mel byt nejak "husty", prece to neni zadna vazelina. 10W je porad docela normalni hodnota, driv se jezdilo skoro jedine s 10W 40 a nicemu a nikomu to nevadilo. Na nizkoviskozni oleje je moda prechazet az posledni dobou, kdy se do fixlovanych testu spotreby a emisi hodi kazda desetinka. Pokud ale pouzivas sportovni auto opravdu na sportovni jizdu, pak nejakou tu desetinku litru na 100 km ztratis jedinym proslapnutim plynu >:D a je ti to tedy jedno, das radsi prednost poradnemu oleji pro tohle pouziti auta. Jasne, ze treba pro poskakovani po meste a rozvoz deti do skoly bych takovy olej kvuli castym studenym startum radeji nepouzil, ale de facto nijak neuskodi ani pri tomhle jezdeni, pokud jinak splnuje co ma. Jinak doporucena minimalni provozni teplota pro jeho pouzivani je cca -25°C, u 5W je to cca -30°C. To uz mne pro mirne klima stredni Evropy opravdu neprijde tak zasadni.
22. 9. 2015 17:20
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
mirne klima stredni Evropy? Bejvavalo
Avatar - Barrichello
22. 9. 2015 19:31
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
Já jezdil s HEMI na 5W20, jinak ale všude 5W30 nebo 10W30
21. 9. 2015 18:42
Re: Tak tady si počkám na vývoj celé kauzy...
To jsou dobry pecky, zvlast kdyz vezmu v potaz, ze jeste pred par lety se vyrabela auta, ktera na cokoli ridsiho nez 10W-60 zadres :-)
Avatar - pelikoš
21. 9. 2015 16:01
vwovw
začal výprodej. takže to není kachna. to se máme na co těšit a v roce 2018 asi nebude jedničkou...páni, to je ale mazec. ač vw nemám rád, tohle jim nepřeju
Rozbalit vlákno
42
21. 9. 2015 16:11
Re: vwovw
já VW rád měl a jestli je to pravda tak jim to přeju, ať si to vyžerou se včema následkama
21. 9. 2015 16:14
Re: vwovw
vw f tom nejede sam
nedavno zverejneny test prokazal v prumeru 7 nasobne prekroceni limitu NOx v realnym provozu u naftových aut s euro6 napric vsema znackama, nektere mely limit prekroceny 20x.
a bruselu a nasemu ministerstvi zivotniho prostredi i zdravotnictvi to je jedno, at tady klidne vychcipame
21. 9. 2015 16:30
Re: vwovw
Jj, např. zde: [odkaz] Zatím to bylo bez upřesnění, jakých značek nebo modelů se to týká.
21. 9. 2015 16:47
Re: vwovw
pisou mercedes a citroen "jenom" 3x.
21. 9. 2015 16:15
Re: vwovw
Zatím je to jen taková všeobecná poplašená reakce trhu na popravdě řečeno kusé informace. VW reagoval taky poměrně neutrálně - dokažte nám, že nějaký emisní bazmek nebo něco podobného používáme, rádi s vámi budeme spolupracovat.
Nevím - dovedl bych si představit, že řídicí jednotka rozpozná měřící cyklus a nastaví speciální uškrcený režim, ale nějaké "dodatečné zařízení"? I když v Americe je všechno možné, auta se sama rozjíždějí s automatem na "P", případně v "R" jedou dopředu a naopak... Někdy se dokonce při přidání plynu rozjedou a do něčeho narazí (což je opravdu ohavné).
21. 9. 2015 16:18
Re: vwovw
VW zacalo spolupracovat hned jak na ne amici uhodili
21. 9. 2015 16:23
Re: vwovw
Tak. Myslím, že jsou poměrně silní v kramflecích. Horší bude, když se půjde neutrálně po skutečných emisích versus deklarovaných (bez ohledu na nějaké bazmeky). Na tom ale můžou nejspíš Amíci potopit kohokoliv, na koho ukážou.
21. 9. 2015 21:32
Re: vwovw
Proto také obratem Angela požádala USA, aby braly s EU uprchlíky... ;-)