Novinky
aby pak nepřišli třeba o zelenou známku na sklo a možnost vjezdu do center, pokud už bychom tedy byli důslední. I když v Evropě je to naprosto mizivá možnost.
>😁
Čo sme získali blbými nariadeniami?
iba papierovo dobrá spotreba
iba papierovo dobré emisie
trojvalce a turbá
nemožne vyskladané prevodovky
zvukové náhražky
treba zmeniť legislatívu howk
iba papierovo dobrá spotreba
iba papierovo dobré emisie
trojvalce a turbá
nemožne vyskladané prevodovky
zvukové náhražky
treba zmeniť legislatívu howk
Tak ja osobne som získal ďalší argument na večné dotazy známych, prečo mám v oboch autách benzínové motory. >😁
Ale vážnejšie: táto megakauza má potenciál otvoriť debatu o neustále sa sprísňujúcich emisných limitoch a snáď legislatívcom v Bruseli dôjde, že už dnešné emisné limity sú tak prísne, že ich je veľmi ťažké splniť a trochu pribrzdia v ďalšom tlačení na pílu. Ako sa hovorí v starom predrevolučnom vtipe😒br /> - Ocko, čo je to socialisticky plánované hospodárstvo?
- Vsvetlím Ti to na príklade, synak. Večer príde za mnou Tvoja mama a povie: nerozdáme si to dnes večer dvakrát? A ja jej na to socialistickým plánom: a prečo len dvakrát? Lepšie je trikrát! Hoci obaja vieme, že viac ako raz sa nám to aj tak nepodarí.
Ale vážnejšie: táto megakauza má potenciál otvoriť debatu o neustále sa sprísňujúcich emisných limitoch a snáď legislatívcom v Bruseli dôjde, že už dnešné emisné limity sú tak prísne, že ich je veľmi ťažké splniť a trochu pribrzdia v ďalšom tlačení na pílu. Ako sa hovorí v starom predrevolučnom vtipe😒br /> - Ocko, čo je to socialisticky plánované hospodárstvo?
- Vsvetlím Ti to na príklade, synak. Večer príde za mnou Tvoja mama a povie: nerozdáme si to dnes večer dvakrát? A ja jej na to socialistickým plánom: a prečo len dvakrát? Lepšie je trikrát! Hoci obaja vieme, že viac ako raz sa nám to aj tak nepodarí.
No nevypadato žeby je bylo nemožné splnit (BMW stejným testem prošlo) ale bude to drahé a VW nejsou drahé auta.
Už sem tu psal před léty, že se divím, že se automobilky neozvou proti těm Bruselským diktátům. Oni se neozývaly, jenom kličkovaly a myslely si, že jim to bude jaksi nějak vycházet. Ano, vycházelo, ale nemohlo to vycházet do nekonečna, že? Doufám, že jim po této akci dojde, že jediná cesta je cesta organizovaného odporu proti ekofašistům a sluníčkářům, kteří ovládli Brusel. Budou muset, alespoň na čas, spojit síly a to bruselské hnízdo dát "do latě".
V tomto případě bych rozlišoval mezi Bruselem a USA. V USA byly problém emise způsobující smog. Pro smog vzikající z automobilových emisí se začal používat již před mnoha lety termín "losangeleský smog". Pro vznik tohoto smogu jsou důležité oxidy dusíku. Proto tam jsou preferované benzínové motory, které jsou v tomto směru lepší.
Kdyby se VW netlačil do USA s naftou, tak jim to v Evropě mohlo ještě dlouho procházet.
Kdyby se VW netlačil do USA s naftou, tak jim to v Evropě mohlo ještě dlouho procházet.
Hmm, a od kdy zajímá v Evropě někoho realita? Všichni vědí, že zkušební cykly jsou nereálné a auta jsou konstruována tak, aby pouze v nich vykazovala skvělé výsledky (jak spotřeby tak jiných emisí).
Passat 150 PS má například uváděnou u nás spotřebu 4,1l, v USA kupodivu 5,35l.
Co chtějí kde zkoušet? Jaký software chtějí přehrávat? To chtějí odstranit tu část kódu, která rozpozná měřící cyklus a aktivuje jakýsi zvláštní režim? K čemu to bude? Komu to prospěje?
Passat 150 PS má například uváděnou u nás spotřebu 4,1l, v USA kupodivu 5,35l.
Co chtějí kde zkoušet? Jaký software chtějí přehrávat? To chtějí odstranit tu část kódu, která rozpozná měřící cyklus a aktivuje jakýsi zvláštní režim? K čemu to bude? Komu to prospěje?
Nějaká Merklová se popasovala, že chce EU (mluvila zřejmně za všechny tak jako dnes a včera..) snížit emise, tak se holt snižují. Že reálně to tak lehce a levno nepůjde, vědí všichni...
No, celý systém kontroly emisí a spotřeby je postaven v EU na hlavu. Máme tu jakýsi měřící cyklus, o kterém všichni vědí, že je špatný. Jenže podle výsledků tohoto měření jsou automobilky pokutovány za nadměrné emise. Takže se měření změnit nemůže. Je to jako by auto honilo vlastní výfuk...
A do toho někoho v Americe napadne změřit reálné emise... U nás by ho rovnou poslali do kopru s tím, že při zkušebním a homologačním měření bylo všechno OK.
A do toho někoho v Americe napadne změřit reálné emise... U nás by ho rovnou poslali do kopru s tím, že při zkušebním a homologačním měření bylo všechno OK.
pak tady kdosí tlemí, že starší EURO diesly jsou hroší než ty nové >😒]
je celkem vtipne resit v zemi, kde se podvadi u stk a vyndavaji filtry pevnych castic z vyfuku, software u novych vozu ktery zkresluje emise, i takove vozy jsou 100x cistejsi nez stare dieslove vraky bez filtru pevnych casti kterych jezdi v cesku legalne tisice
Mužeš je vykupovat od lidí a pak dávat na šroťák, nikdo ti nebrání.
Asi to nebude tak jednoduche, ze sa z SW riadiacej jednotky odstrani kod upravujuci emisie pri testoch a inak sa nic nezmeni. Skor bude musiet VW dosiahnut aby sa auta realne zmestili do emisnych limitov. A to zrejme povedie k znizeniu vykonu a zvyseniu spotreby.
Dá se ale čekat, že dieselová auta svolá do servisů a software úpravy, poté může dojít k poklesu výkonu motorů 😒 :no:
....poté co zjistíte jak debilní křivku krouťáku a výkonu to má, tak se pak bojíte i předjíždět >😁
Za to, že neumíš řadit ten motor nemůže 😉
[odkaz]
Asi nejen já. >😁
Asi nejen já. >😁
Tak teď jsem si to přečetl, a pokud někdo neumí s 1.9 TDI 81kW z 90 km/h zrychlit měl by jít vrátit řidičský průkaz...
ono je zrychlit a "zrychlit"
kratkodobe nakopnuti vede jen ke krátkodobému, zdanlive intenzivnimu, zrychleni.
kratkodobe nakopnuti vede jen ke krátkodobému, zdanlive intenzivnimu, zrychleni.
Přesně tuhle motorizaci mám. Pokud je za volantemdebil a nechá si tam pětku a čeká, že se něco stane, tak by fakt měl vrátit řidičák. Ono totiž u KAŽDÝHO i sebe silnějšího auta to chce při předjíždění podřadit, protože tím rapidně zkrátím dobu předjíždění. Kdo to nedělá tak prostě neumí řídit. V 90 bych tam ještě dal 4, ale v 80 už skáču zrovna na 3. A pokud nemám zrovna plný auto lidí, tak to zrychluje naprosto obstojně. Ve srovnání s těma malolitrážníma TSI zdechlinama co jezdí po silnicích úplně dostačující.
Kdyby bylo tak jednoduché snížit emise přeprogramováním rid. jednotky,tak by to už dávno přehráli a neměli by teď problém.. Softwarově tomu motoru můžou buď snížit výkon,nebo se kvůli lepšímu spalování zvedne spotřeba.. Ale protože to takhle "levně" udělat nejde,tak proto celý ten podvod..
Tak když není možné mít malá dieselová auta bez toho, aby vypouštěly rakovinu, tak je snad rovnou zakázat, ne? A všem by se tu dýchalo lépe.
Stačí zakázat zbytečnou leteckou dopravu a budeme všichni jak na novém světě... :yes:
> Hlavním viníkem je ve většině případů legislativa, která automobilové výrobce často až nesmyslně tlačí k tomu, aby vyráběli co možná nejekologičtější automobily. Ty ale zároveň musejí být co nejbezpečnější, dobře vybavené, rychlé a pohodlné.
Ak neviete vyrobiť ekologické auto ktoré ma nízku spotrebu, je rýchle, pohodlné a za prijateľnú cenu je to len a len váš problem. Vy ste si vybrali technológiu s ktorou neviete tieto eko limity splniť. Bohužial namiesto priznania horších parametrov o výkone a spotrebe ste sa rozhodli podvádzať.
> Zřejmě to ani nepoznáte
Keď je ten rozdiel tak malý, prečo sa vôbec rozhodli podvádzať s rizikom medzinarodnej blamáže?
Ak neviete vyrobiť ekologické auto ktoré ma nízku spotrebu, je rýchle, pohodlné a za prijateľnú cenu je to len a len váš problem. Vy ste si vybrali technológiu s ktorou neviete tieto eko limity splniť. Bohužial namiesto priznania horších parametrov o výkone a spotrebe ste sa rozhodli podvádzať.
> Zřejmě to ani nepoznáte
Keď je ten rozdiel tak malý, prečo sa vôbec rozhodli podvádzať s rizikom medzinarodnej blamáže?
No, pokud odstraní tu část sw, která aktivuje speciální režim pro měřicí cyklus, tak opravdu nic nepoznáme 😉
Jinak automobilky mají jistě dost velké páky, aby dosáhli úpravy legislativy. Jak říkáš, norma byla jasná, někdo musel pracovat s AdBlue, Mazda má úplně zvláštní diesel a VW šel holt jinou cestou...
Jinak automobilky mají jistě dost velké páky, aby dosáhli úpravy legislativy. Jak říkáš, norma byla jasná, někdo musel pracovat s AdBlue, Mazda má úplně zvláštní diesel a VW šel holt jinou cestou...
keď odstrania software naozaj ten rozdiel nebude neaký čas poznať ... najbližšie možno až na technickej kontrole kde ňou auto neprejde. Ak kôli tomu zmenia legislativu a zvýšia povolené limity pre NOX, tak budú naše mestá vypadať ako tie čínske kde niekoľko dní nie je pre smog vidno na viac ako 10 metrov ;-\
Na STK se ale NOx neměří, tam jde u dieselů hlavně o kouřivost. VW TDI tam tedy v pohodě projdou. Museli by provést zkoušku emisí přesně podle normy, to ale samozřejmě nikdo nedělá, nemá na to ani vybavení ani to nikdo nechce.
platí to pre celú EU, či iba v našich končinách?
Nejspíš všude v Evropě. V Americe je to jinak, tam údajně výrobce deklaruje nějaké vlastnosti (např EUR6 nebo obdobná americká norma ), ale není dán přesný měřící cyklus.
"Zatímco v Evropě musí automobilka získat při homologaci nového vozidla certifikát o emisích od nezávislé zkušebny (Dekra, TÜV a podobně) nebo musí být u měření v automobilce přítomna certifikační autorita, v USA deklarují hodnoty emisí samotní výrobci. Naměřit si je mohou sami, nikomu nevysvětlují, jak k hodnotám došli. Americké úřady pak jen namátkou kontrolují, zda auta plní to, co výrobci deklarují, totéž pak kontroluje tamní obdoba naší STK"
Jinými slovy - v Evropě je hlavní papír a nikdo se pak už neptá, jak jsi ho získal.
"Zatímco v Evropě musí automobilka získat při homologaci nového vozidla certifikát o emisích od nezávislé zkušebny (Dekra, TÜV a podobně) nebo musí být u měření v automobilce přítomna certifikační autorita, v USA deklarují hodnoty emisí samotní výrobci. Naměřit si je mohou sami, nikomu nevysvětlují, jak k hodnotám došli. Americké úřady pak jen namátkou kontrolují, zda auta plní to, co výrobci deklarují, totéž pak kontroluje tamní obdoba naší STK"
Jinými slovy - v Evropě je hlavní papír a nikdo se pak už neptá, jak jsi ho získal.
plácáš nesmysly
benzin s legislativou problém nemá
v USA je legislativa na emise ještě prisnejsi nez v EU a auta tam jezdi.
rozdil mezi benzinovou euro4 a euro6 je v podstate jen kosmeticky, tedy 10 let stary auta vpodstate splnuji současnou nejprisnejsi normu na emise.
u naftaku je rozdil propastny a evidentne to nefunguje
benzin s legislativou problém nemá
v USA je legislativa na emise ještě prisnejsi nez v EU a auta tam jezdi.
rozdil mezi benzinovou euro4 a euro6 je v podstate jen kosmeticky, tedy 10 let stary auta vpodstate splnuji současnou nejprisnejsi normu na emise.
u naftaku je rozdil propastny a evidentne to nefunguje
Pšššt! Úradníci EU si už davno uvedomili, že nové normy a ich plnenie prepískli.
A preto privierajú oči nad vyfabulovanými metodikami a testami spotreby a CO2.
A preto privierajú oči nad vyfabulovanými metodikami a testami spotreby a CO2.
:yes:
Je krasne, jak se tu zacina pomlouvat norma >😁
Bud ten motor umim vyrobita nebo ho proste nedelam a radsi ho koupim. Ostatni vyrobci to take museli dokazat a prizpusobit se, museli investovat do vyvoje.
VW, Skoda, ... by mel v prvni rade dostat pokutu v kazdem state, kde normy nesplnuje a pak povine upravit soft, pokud nebude splnovat emise odstavit a majitel by mel vysoudit odskodneni po vyrobci.
Je krasne, jak se tu zacina pomlouvat norma >😁
Bud ten motor umim vyrobita nebo ho proste nedelam a radsi ho koupim. Ostatni vyrobci to take museli dokazat a prizpusobit se, museli investovat do vyvoje.
VW, Skoda, ... by mel v prvni rade dostat pokutu v kazdem state, kde normy nesplnuje a pak povine upravit soft, pokud nebude splnovat emise odstavit a majitel by mel vysoudit odskodneni po vyrobci.
Jak chteji snizit na danou uroven 35 x vyssi emise bez zmeny vykonu? A proc to neudelali rovnou, kdyz je to tak snadne? Flashovanim v tomto pripade pouze deaktivuji onu nelegalni filcku kterou se nestitili tam dat no a Euro2 ( cervena plaketa na okne ) to jisti, cili ohromny cenovy propad onech aut.
to nasi vygumovani zakonodarci nejspis nepripusti.
když platis za benzinovy auto s euro 1 ekologicky poplatek 10 tis při prevodu, a to samy auto s euro1 ziska zelenou plaketu umožňující vjezd do nizkoemisnich zon - tedy je "ekologicke", tak je tady asi něco postavene na hlavu.
když platis za benzinovy auto s euro 1 ekologicky poplatek 10 tis při prevodu, a to samy auto s euro1 ziska zelenou plaketu umožňující vjezd do nizkoemisnich zon - tedy je "ekologicke", tak je tady asi něco postavene na hlavu.
neni schopno provozu. VW by mel dat autum novy SW, ale uz to tak nepojede a sezere o neco vic. Kdo bude mit cipnute motory si bude napravu platit sam. Zasahy do SW garazmistry by melo byt zabraneno. Je to stejne jen priprava pro emisni podvod x 2.
a tyka se to i motoru adblue v MQB >😒] [odkaz]
Ak to chápem správne, naznačené riešenie prehratia softwaru by spôsobilo, že motor nebude v "emisne správnom" režime len na kontrole, ale stále. To teda bude mať značný vplyv na výkon motora, usudzujem, že ak pri normálnej jazde boli emisie 40x vyššie ako v skúšobni, tak to obmedzenie výkonu bude dramatické. Teda takéto softwarové riešenie by spravilo zo 110 kW tédéíčka povedzme 80 kW motor (?). To by bol fakt koniec predaja motorov TDI.
Fakt som zvedavý, s akým riešením koncern príde.
Fakt som zvedavý, s akým riešením koncern príde.
Výmluvy nepomohly. Martin Winterkorn odstoupil z pozice predsedy predstavenstva Volkwagen AG. Koho to nezajímá at to necte.
Jinak Winterkorn samozrejme o celé veci oficiálne nic nevedel. >😁 >😁 >😁
Jinak Winterkorn samozrejme o celé veci oficiálne nic nevedel. >😁 >😁 >😁
poslech jsem si v radyju odpovedi nejakyho "odborníka", kterej vpodstate tvrdil, ze chyba je v moc prisnych limitech, a ze ani 40 nasobne prekroceni limitu NOx u několika milionu aut není skodlive, když jsou prihodne klimaticke podmínky.
jak muze něco takového rict,?
co když zrovna nejsou priznive podmínky??
a preci existuje benzinova varianta, která zadny takovy problémy nemá.
proc ruzni rádoby odbornici, kteří dostavaji prostor v radyju, drzi nad dyzlama ochranou ruku i za cenu vlastniho ztrapneni?
chteji snad USA a EU poroucet jake mají mit emisni limity, aby to ty jejich jedomety splnily??
jak muze něco takového rict,?
co když zrovna nejsou priznive podmínky??
a preci existuje benzinova varianta, která zadny takovy problémy nemá.
proc ruzni rádoby odbornici, kteří dostavaji prostor v radyju, drzi nad dyzlama ochranou ruku i za cenu vlastniho ztrapneni?
chteji snad USA a EU poroucet jake mají mit emisni limity, aby to ty jejich jedomety splnily??
Otázkou je, jestli ty motory budou nadále smět používat emisní normu EURO 5, protože jí dosáhly evidentně nelegálním způsobem.
Takže pokud vezmeme, že koncern upraví software ŘJ, aby už zmíněný měřící cyklus proběhl tak jak má, klidně se může stát, že EURO 5 nesplní. A to jsem zvědavý co budou potom dělat :-!
Takže pokud vezmeme, že koncern upraví software ŘJ, aby už zmíněný měřící cyklus proběhl tak jak má, klidně se může stát, že EURO 5 nesplní. A to jsem zvědavý co budou potom dělat :-!
...vždycky jsem to rikal,kdyby se na světě nevyrábělo a nechrlilo absurdní kvanta toliko zbytečných aut,ještě zbytečnějšími značkami,které kolabuji po pár tisících km,,,nezasírala se planeta stupidníma zbytečnostma v barevných obalech,jen aby byla konkurence kvalitním a poctivým výrobkum a cenová válka,,nemusely se nikdy řešit dnes takové nepodstatnosti jako jsou čmoud normy,protože výrobku by byla všehovšudy třetina auta vydržela statisíce a lidi by si važily toho co mají a hlavně kvalitního života a přirody...Dnes je měřítko kdo má vice pi.ovin ten je štastnější,,pak to společenství lidí podle toho vypadá....Ale to né každý dement má na sidlišti tři káry,linej si zajít pěsky do obchodu a cesta za chvíli povede i na Everest..Vetšina lidí jsou z.ovadilci.....A VW???to je směšné co ti amíci ještě nevymyslej.Zasévají zlo po celým světě a ted se jim to hodí do krámu...
bude mít pod kapotou opět motor TDI :-! Potřebuji kvalitu a spolehlivost a tu dostanu jedině u motoru VW. 😉
Ado, příští TDI už bude koser, nepojede tak a vezme si víc.
TDI rozhodně není horší diesel, než jiné diesely na trhu. Naopak. :-!
Je to naprosto jednoduché, je taková krize TDI takže jak je diesel ekologické normy i úsporný a vůbec? Takže diesel neumí zjišťovat složení emise výfukových plynů.
PS:- Smrt dieselem v osobák!
Pamatuj jsi, že pod kapotou na osobního vozů patří benzín :-! :yes:
PS:- Smrt dieselem v osobák!
Pamatuj jsi, že pod kapotou na osobního vozů patří benzín :-! :yes:
Mýlíš se Vasile. Ostatně jako obvykle. Jediný motor pro chlapy je diesel. :-!
A celá tahle kauza je jen projev ekonomické války USA s EU. Přečtete si dobře ten rozhovor s tím Američanem, který za tohle zjištění dostal 50 tisíc doláčů. Mluví tam o tom, že ten motor 35x nesplňoval limity CO2, nikoli NOx! Jinak řečeno: zjistil, že ten motor žere 35x více paliva (protože objem CO2 je přímo úměrný spotřebě paliva), než srovnatelné benzínové motory! To je jistě relevantní informace. To přece ví každý, že motor TDI žere 35x více, než nějaká benzínová vrtačka... >😒] [odkaz]
Nicméně: je pravdou, že trend downsizingu je asi nesprávný. Zatímco klasické motory TDI žraly víceméně stejně málo, ať už byly zatížené, nebo ne, nynější kapesní diesely vyhnahé výkonově do absurdna žerou pod zatížením velice hodně - ostatně stejné (a možná ještě horší) je to u malých dieselů jiných výrobců. Takže nevylučuji, že při nějakém jízdním režimu může spotřeba paliva dosáhnout i výrazně vyšších hodnot, než u benzínového motoru při ustálené jízdě. Takže stále platí jediné: objem ničím nenahradíš a výstřelky typu Amarok, či Caravelle s dvakrát foukaným čtyřválcovým dvoulitrem, nebo dokonce rendlík Espace s motorem 1,6 je třeba poslat na smetiště dějin a orientovat se na pořádné motory. Lhát si do kapsy se nevyplatí nikomu a teď tuhle hořkou zkušenost s účelově zkresleným měřením má i VW. Důvody jsou uvedeny nahoře. Motory TDI začaly představovat konkurenci a lidé v USA jim přišli na chuť. Není se co divit. 😄 Jsou to motory pro chlapy!
A celá tahle kauza je jen projev ekonomické války USA s EU. Přečtete si dobře ten rozhovor s tím Američanem, který za tohle zjištění dostal 50 tisíc doláčů. Mluví tam o tom, že ten motor 35x nesplňoval limity CO2, nikoli NOx! Jinak řečeno: zjistil, že ten motor žere 35x více paliva (protože objem CO2 je přímo úměrný spotřebě paliva), než srovnatelné benzínové motory! To je jistě relevantní informace. To přece ví každý, že motor TDI žere 35x více, než nějaká benzínová vrtačka... >😒] [odkaz]
Nicméně: je pravdou, že trend downsizingu je asi nesprávný. Zatímco klasické motory TDI žraly víceméně stejně málo, ať už byly zatížené, nebo ne, nynější kapesní diesely vyhnahé výkonově do absurdna žerou pod zatížením velice hodně - ostatně stejné (a možná ještě horší) je to u malých dieselů jiných výrobců. Takže nevylučuji, že při nějakém jízdním režimu může spotřeba paliva dosáhnout i výrazně vyšších hodnot, než u benzínového motoru při ustálené jízdě. Takže stále platí jediné: objem ničím nenahradíš a výstřelky typu Amarok, či Caravelle s dvakrát foukaným čtyřválcovým dvoulitrem, nebo dokonce rendlík Espace s motorem 1,6 je třeba poslat na smetiště dějin a orientovat se na pořádné motory. Lhát si do kapsy se nevyplatí nikomu a teď tuhle hořkou zkušenost s účelově zkresleným měřením má i VW. Důvody jsou uvedeny nahoře. Motory TDI začaly představovat konkurenci a lidé v USA jim přišli na chuť. Není se co divit. 😄 Jsou to motory pro chlapy!
S tebou to zase dost mlátí.
raději si zkontroluj, jestli ti pod kapotou nechrochtá TDíčko vyrobené mezi lety 2009 - 2013 tedy to s podvodným sw 😉 >😁
VW nas tu necim krmi, krom Ady na to vsichni skocili:.. kura...ale cim???? Pomsta Piecha je motiv, ale tolik by neobetoval. Nevim
"Hlavním viníkem je ve většině případů legislativa, která automobilové výrobce často až nesmyslně tlačí k tomu, aby vyráběli co možná nejekologičtější automobily."...
Hlavním viníkem je podvod schválený, pokud ne nařízený vedením společnosti...
Hlavním viníkem je podvod schválený, pokud ne nařízený vedením společnosti...
A podobné postupy nepoužívala jen VW, ale také jiní výrobci. A rovněž u benzínových motorů. Už si o tom cvrlikají i vrabci >😁 Jak odporné 😉
Pokud vůz očividně nesplňuje předepsanou emisní normu, tak jak se to následně projeví na vjezdech do center některých měst? Jak se to dále projeví při prodeji a převodu vozu dalšímu majiteli za tučný ekopoplatek? Budou se přepisovat údaje ve velkém techničáku, nebo se to úředně "posvětí" tak, že se vlastně nic neděje? Vždyť nejde o nic menšího než o koncern VW ;-\
...že běžný uživatel nic nepozná. Ale to se podle mého mýlí, automobilka nemůže upravit software jen tak, že odstraní nelegální software, protože by pak logicky auta neprošla měřením emisí.
Jediná cesta je upravit software tak, aby měřením emisí auta prošla i po odstranění té nelegální části programu, ale to pak nutně povede k tomu, že to běžný uživatel prostě pozná, když mu to "přiškrtěj" ;-\
Jediná cesta je upravit software tak, aby měřením emisí auta prošla i po odstranění té nelegální části programu, ale to pak nutně povede k tomu, že to běžný uživatel prostě pozná, když mu to "přiškrtěj" ;-\
může mi někdo vysvětlit proč když nejen podle autora tohoto článku, ale i jiných článků a následných reakcí je to pouze o přepsání palivové mapy, proč, když je to tak jednoduché to výrobce neudělal před vstupem na americký trh? Takže asi to tak jednoduché nebude a proto musel výrobce podvádět, předpokládám že pokud by po odstranění části softwaru pro očůrání kontroly emisí vozidla v USA neplnila limity NOx, pak se určitě najde ochotný právník co vybere od majitelů klíče od jejich clean dieselů a půjde je vrátit výrobci současně s fakturou na vrácení kupní ceny vozidel. Tohle VW nezávidím a obávám se, že jednoduché řešení neexistuje. Pokud by tak jednoduché řešení jako přehrání palivové mapy existovalo a přesto koncern záměrně podváděl, pak by měl odstoupit celý spolek až po střední management a vrátit i občanky protože je v psychiatrickém ústavu nebudou potřebovat.
v clanku uvadi, ze odstrani nelegalni cast sw, tzn. specialni mapu kdyz je motor testovan na emise - ale to je zasadne spatna uvaha, prave tato mapa, ktera vyhovuje emisim, je ta "legalni" homologovana mapa, ktera by mela v motoru zustat! takze bacha, ja bych s tim do servisu na upravu sw nejezdil! kdyz muzou po svete jezdit stare avie a tatrovky, nevidim ani duvod, proc by me osobne melo toto trapit...
"Důležité je, že vozidlo po tomto servisním zásahu funguje zcela normálně. Lze předpokládat, že tak tomu bude i nyní. "
"Podle Petříka by se z pohledu motoristy nemělo na voze po případném svolávacím zásahu nic změnit."
Akoze nie, ved tie motory maju v beznej premavke 40x vyssie emisie. Cize bude treba upravit Motor tak, aby Limit splnoval, cize ho uplne kompletne prestavit, aby fungoval stale tak ako by sa merali emisie. Sam som zvedavy ako to poriesia. Ako pisete vy, ze bude fungovat ako predtym "zcela normalne" to zakonite nie je mozne. Vy ste teda fakt odbornici 8-s
"Podle Petříka by se z pohledu motoristy nemělo na voze po případném svolávacím zásahu nic změnit."
Akoze nie, ved tie motory maju v beznej premavke 40x vyssie emisie. Cize bude treba upravit Motor tak, aby Limit splnoval, cize ho uplne kompletne prestavit, aby fungoval stale tak ako by sa merali emisie. Sam som zvedavy ako to poriesia. Ako pisete vy, ze bude fungovat ako predtym "zcela normalne" to zakonite nie je mozne. Vy ste teda fakt odbornici 8-s
Tak vcera tu pan Dusil vydal clanek obsahove zajimavy, ale s hloupym nadpisem a zaverem, ktery jsem ja sam nazval "nestastny". Tohle je uz ale hodne ubohe zavadeni a zahravani do autu, kde chybejici logiku odhali snad i petilete dite.
1) Problem, pokud ten problem existuje i ve vztahu k evropskym normam, neni mozne vyresit preflashovanim. Autor dozajista chape ze ne ten pridany software je ten spatny, ale ten bezny, ktery umozni automobilu vypoustet 40x vic NOx proti americkym normam je ten co porusuje zakon. Takze preflashovat RJ tak aby normy porusovala nonstop ma byt reseni?
To je jako prijit do servisu s tim, ze vam auto vetsinu casu poradne nebrzdi, servis odpoji brzdy uplne a auto vam vrati a zdejsi redakce toto cele popise jako reseni, protoze uz prece nemate brzdy ktere casto nebrzdi.
2) No a zaver clanku je uz pak uplne fenomenalni. Tak redakce na prikladu odbornika dokaze, ze VW vyrobit cistejsi diesly umel (onen starsi golf), ale dnes to pekne suli (onen passat VII) a to ma byt dukazem toho, ze za vsechno vlastne muzou zle normy a ne vyrobce, VW je vlastne obet (vlastniho mamonu, to bych souhlasil).
Dokonale. Tleskam. 8-s :no:
1) Problem, pokud ten problem existuje i ve vztahu k evropskym normam, neni mozne vyresit preflashovanim. Autor dozajista chape ze ne ten pridany software je ten spatny, ale ten bezny, ktery umozni automobilu vypoustet 40x vic NOx proti americkym normam je ten co porusuje zakon. Takze preflashovat RJ tak aby normy porusovala nonstop ma byt reseni?
To je jako prijit do servisu s tim, ze vam auto vetsinu casu poradne nebrzdi, servis odpoji brzdy uplne a auto vam vrati a zdejsi redakce toto cele popise jako reseni, protoze uz prece nemate brzdy ktere casto nebrzdi.
2) No a zaver clanku je uz pak uplne fenomenalni. Tak redakce na prikladu odbornika dokaze, ze VW vyrobit cistejsi diesly umel (onen starsi golf), ale dnes to pekne suli (onen passat VII) a to ma byt dukazem toho, ze za vsechno vlastne muzou zle normy a ne vyrobce, VW je vlastne obet (vlastniho mamonu, to bych souhlasil).
Dokonale. Tleskam. 8-s :no:
co dodat:
Die Aktie befindet sich im freien Fall und hat seit Anfang der Woche rund vierzig Prozent an Wert eingebüßt.
Es ist zu früh für eine seriöse Einschätzung. Der Markt hat jetzt die Kosten des Skandals mit rund 35 Milliarden Euro bewertet. Sicher sind davon heute nur rund 19 Prozent, nämlich die besagten 6,5 Milliarden Rückstellungen. Aber die weiteren Folgekosten wie Strafzahlungen, Schadensersatzklagen sind noch völlig offen.
Die Aktie befindet sich im freien Fall und hat seit Anfang der Woche rund vierzig Prozent an Wert eingebüßt.
Es ist zu früh für eine seriöse Einschätzung. Der Markt hat jetzt die Kosten des Skandals mit rund 35 Milliarden Euro bewertet. Sicher sind davon heute nur rund 19 Prozent, nämlich die besagten 6,5 Milliarden Rückstellungen. Aber die weiteren Folgekosten wie Strafzahlungen, Schadensersatzklagen sind noch völlig offen.
Presne ako píšeš. To "riešenie" s "flashovaním" vyzerá tak, že sa dá preč ten emisný mód a je vymaľované. Ale predsa to je presne naopak, auto by sa malo trvale prenastaviť na servisný mód, aby aj v bežnej jazde plnilo limity. To bude znamenať brutálne zhoršenie parametrov auta (najmä výkonu) a také auto predsa nikto nebude chcieť (a logicky ak mi výrobca preflashuje auto z povedzme 110 kW na 85, tak to je dôvod na odstúpenie od zmluvy, keďže dostávam iné auto, než za aké som si zaplatil).
Btw. tie reakcie slovenských a českých "odborníkov" v rôznych médiách sú na grc: prevaha reakcií je hádzanie viny na zlú EÚ, poukazovanie na údajne rovnaké konanie ostatných a ukľudňovanie majiteľov, že vlastne ich auto je v poriadku, veď ten režim sa zapína len na emisnej kontrole. O reakciách majiteľov TDI ani nehovoriac. Aký to rozdiel oproti západu, kde sa väčšina zhodne na odsúdení konania VW, chcú autá vrátiť či žalovať VW.
Btw. tie reakcie slovenských a českých "odborníkov" v rôznych médiách sú na grc: prevaha reakcií je hádzanie viny na zlú EÚ, poukazovanie na údajne rovnaké konanie ostatných a ukľudňovanie majiteľov, že vlastne ich auto je v poriadku, veď ten režim sa zapína len na emisnej kontrole. O reakciách majiteľov TDI ani nehovoriac. Aký to rozdiel oproti západu, kde sa väčšina zhodne na odsúdení konania VW, chcú autá vrátiť či žalovať VW.
Ty reakce asi ani nema cenu komentovat. Je to jen o tom kam myslenim furt patrime a bohuzel jsme myslenim furt blize vychodu nez zapadu.
Treba mezi kolegy nemci co sedlaji audi s 2l dieslem nevim ani o jednom co by chtel VW zalovat, vratit penize (to ani nepujde, u firemniho auta) atd., ale taky vsichni, naprosto vsichni, ocekavaji napravu a to rozhodne ne do stavu kdy to auto vypousti 40x vice nekterych splodin permanentne. Jedno jim to urcite neni.
Treba mezi kolegy nemci co sedlaji audi s 2l dieslem nevim ani o jednom co by chtel VW zalovat, vratit penize (to ani nepujde, u firemniho auta) atd., ale taky vsichni, naprosto vsichni, ocekavaji napravu a to rozhodne ne do stavu kdy to auto vypousti 40x vice nekterych splodin permanentne. Jedno jim to urcite neni.
Ne nutně. EuroXy normy myslím prozatím neobsahují "nesmí překročit" limity. Takže v EU by mohlo být řešením nové naladění, kdy se sice nebudou nijak snažit zjistit, jestli jde o měření emisí, přesto však to auto mimo cyklus klidně vypustí mnohonásobně více emisí. Protože to prostě norma nezakazuje.
S "nesmí překročit" se myslím počítá v nějaké budoucí EuroXy normě. Jak jsem napsal dříve, nemám to načtené, ale takhle to chápu. V USA je situace jiná, jiné normy, jiný právní systém, k tomu se nemohu moc vyjadřovat.
S "nesmí překročit" se myslím počítá v nějaké budoucí EuroXy normě. Jak jsem napsal dříve, nemám to načtené, ale takhle to chápu. V USA je situace jiná, jiné normy, jiný právní systém, k tomu se nemohu moc vyjadřovat.
Pak otazka jestli takovemu autu, ktere vlastne emise nikdy nesplnovalo, neodebrat certifikaci o splnovani, i zpetne a stejne tak zpetne mu zakazat provoz.
Jinak by to byl krasny navod vlastne pro kazdeho vyrobce, ze jedine co musi projit je auto na vubec prvni certifikaci pokud jde o emise a pak at si klidne vypousti kdo chce co chce.
Chapu ze to ted bude hodne o slovickareni, pravnicine a v neposledni rade o politice, takze nemam strach, ze zvlast v EU bude vysledne reseni na hony vzdaleno tomu moralne spravnemu, ale i tak... to reseni co popisujes mi jako snih ciste neprijde ani omylem.
Jinak by to byl krasny navod vlastne pro kazdeho vyrobce, ze jedine co musi projit je auto na vubec prvni certifikaci pokud jde o emise a pak at si klidne vypousti kdo chce co chce.
Chapu ze to ted bude hodne o slovickareni, pravnicine a v neposledni rade o politice, takze nemam strach, ze zvlast v EU bude vysledne reseni na hony vzdaleno tomu moralne spravnemu, ale i tak... to reseni co popisujes mi jako snih ciste neprijde ani omylem.
VW klamala a podvazdala okrem USA aj Europu, dnes to priznal nemecky minister dopravy Dobrindt. Kontrolovat sa vsak budu vsetke nemecke znacky.
Škoda Auto, ktoré je súčasťou koncernu Volkswagen Group, v stredu uviedlo, že na obchádzanie meraní emisií sa prišlo pri koncernových motoroch TDI pod typovým označením EA 189, ktoré sa montovali do svojich starších modelov Fabia, Octavia, Superb, Rapid alebo Roomster. Podľa Mladej fronty Dnes išlo o vozidlá vyrobené v rokoch 2009 až 2013.
stalo im to za to?
Škoda Auto, ktoré je súčasťou koncernu Volkswagen Group, v stredu uviedlo, že na obchádzanie meraní emisií sa prišlo pri koncernových motoroch TDI pod typovým označením EA 189, ktoré sa montovali do svojich starších modelov Fabia, Octavia, Superb, Rapid alebo Roomster. Podľa Mladej fronty Dnes išlo o vozidlá vyrobené v rokoch 2009 až 2013.
stalo im to za to?
Ono je dost dobře možné, že ta auta, tak jak jsou, literu evropských předpisů splní. Pak je to na soudci. Ten by samozřejmě mohl přistoupit k zákazu prodeje, dokud to nedají do pořádku. Jaký by to mělo dopad, by záleželo na tom, jakých motorů by se ten konkrétní spor týkal. A VW by musel na své náklady problém odstranit u existujících aut. Pravděpodobně s relativně dlouhou lhůtou.
Nemyslím si, že by přistoupili k zákazu provozu. To si úřady dovolí v letectví, kde tě mají všichni na háku, u aut by to bylo na pováženou.
Nemyslím si, že by přistoupili k zákazu provozu. To si úřady dovolí v letectví, kde tě mají všichni na háku, u aut by to bylo na pováženou.
Pochopil jsem tě dobře, když chápu tvůj příspěvek jako že u nás resp. v Evropě stačí, že motor dokáže limit splnit, byť za zcela specifických podmínek, lišících se diametrálně od běžného režimu za provozu, je to tedy úplně OK ?
Potom by VW pro Evropu nemusel vlastně vůbec nic řešit.
Potom by VW pro Evropu nemusel vlastně vůbec nic řešit.
Pravděpodobně musel, protože je velmi pravděpodobné, že VW občůral EUROnormu úplně stejně jako tu americkou...
Je ale dost možné, že úprava jednotky SW může klidně postačit, motor ztratí něco ze svých parametrů ve prospěch emisí. Proč by to nemohlo stačit...
Je ale dost možné, že úprava jednotky SW může klidně postačit, motor ztratí něco ze svých parametrů ve prospěch emisí. Proč by to nemohlo stačit...
No to jsem pochopil, ale můj dotaz zní : motor splnil normu i když se speciálním algoritmem. Stačí to Evropské legislativě nebo ne ? Chápeš ?
Sice jsem se ptal _MT_ a reagoval jsi ty, tak mi na mojí otázku odpověz, pokud to víš.
A v tuto chvíli mě až tak nezajímá, jak to VW bude řešit. Jestli úpravou SW, výměnou něčeho, finanční kompenzací, odkupem, sešrotováním nebo oběšením toho, kdo to vymyslel.
Sice jsem se ptal _MT_ a reagoval jsi ty, tak mi na mojí otázku odpověz, pokud to víš.
A v tuto chvíli mě až tak nezajímá, jak to VW bude řešit. Jestli úpravou SW, výměnou něčeho, finanční kompenzací, odkupem, sešrotováním nebo oběšením toho, kdo to vymyslel.
No spíš si myslím, že evropskou legislativu ten motor splní i bez toho algoritmu, protože EURO norma není tak přísná...
Jinak se ale ptáš na něco, na co zřejmě úplně jasně nechce dát odověď ani samotný koncern >😒] :-!
Jinak se ale ptáš na něco, na co zřejmě úplně jasně nechce dát odověď ani samotný koncern >😒] :-!
To je otázka. Jak jsem napsal vedle, myslím si, že klidně mohli splnit literu, pak záleží na soudci (a znalcích). Ten klidně může rozhodnout, že tohle konkrétní řešení jde proti duchu a nazdar (protože nebude pracovat jen s parametry motoru).
Takže to není exaktně dané v homologačním předpisu, resp. využil VW nepřesnost formulace ?
Potom, jak říkáš, je to otázka jak to vyhodnotí soudy a ano, mohou použít formulaci, že se výrobce choval "proti dobrým mravům", když záměrně obešel cíl a význam předpisu.
Potom, jak říkáš, je to otázka jak to vyhodnotí soudy a ano, mohou použít formulaci, že se výrobce choval "proti dobrým mravům", když záměrně obešel cíl a význam předpisu.
Jestli se diametrálně liší od běžného provozu, tak je to chyba toho, kdo to vymyslel. Ale ano, limity jsou specifikované pro dané podmínky a pokud vím, nikde není napsáno, jaké mají být při jiných podmínkách (třeba při -20 °C). Jinak by podmínky nemuseli ani specifikovat, mohli by si ty motory testovat, jak se jim zachce. A rozhodně bych čekal robustnější test. Vždyť se vůbec nesnaží ověřit, co motor dělá při prudší akceleraci. Ano, pak by ta čísla byla těžko srovnatelná napříč vozy, pokud však má motor ve všech režimech plnit nějaký limit, nebylo by od věci ty výkonné zatížit na více než řekněme 10 %. Není žádným tajemstvím, že zrovna při prudké akceleraci může jít motor do tzv. open loop režimu, kdy ignoruje údaje z lambda sondy. Navíc v tom testu, jak je, ti myslím vyjdou průměrné emise, přes celý cyklus. Možná se pletu, ale nejsem si vědom toho, že by auto neprošlo, pokud by v jakékoli fázi limit překročilo.
A příslovečným slonem v místnosti tu pak je, že v ČR neodhalí ani auta bez DPF (nebo odhalí, ale nic s tím neudělají). Takže kdo ví, co auta v provozu ve skutečnosti vypouští.
Když něco vyhodnocuješ pouze testy, aniž bys to analyzoval, jak rozumné je sdělit, jaký přesně ten test bude? Za mých studiích jsem si toho užil dost a věř mi, že kdyby tohle někdo udělal, nebude trvat ani vteřinu, než někoho napadne udělat to tak, že to projde jen zadanými testy. Když tedy po někom budeš chtít kalkulačku a dáš mu seznam zadání, kterými ji otestuješ, tak dostaneš pravděpodobně kalkulačku, která vůbec počítat nebude, jen si najde předem spočítaný výsledek daného zadání, zobrazí předem vykreslený graf atd.
Když si vezmu, o jakých problémech slyším u čtyřválců co do plnění emisí škodlivin (ne CO2) a přitom ty stejné limity musí splnit i osmiválce a dvanáctiválce, tak do toho radši moc nešťourám. Ano, dražší motor může mít dražší techniku, ale všechno má své meze.
A příslovečným slonem v místnosti tu pak je, že v ČR neodhalí ani auta bez DPF (nebo odhalí, ale nic s tím neudělají). Takže kdo ví, co auta v provozu ve skutečnosti vypouští.
Když něco vyhodnocuješ pouze testy, aniž bys to analyzoval, jak rozumné je sdělit, jaký přesně ten test bude? Za mých studiích jsem si toho užil dost a věř mi, že kdyby tohle někdo udělal, nebude trvat ani vteřinu, než někoho napadne udělat to tak, že to projde jen zadanými testy. Když tedy po někom budeš chtít kalkulačku a dáš mu seznam zadání, kterými ji otestuješ, tak dostaneš pravděpodobně kalkulačku, která vůbec počítat nebude, jen si najde předem spočítaný výsledek daného zadání, zobrazí předem vykreslený graf atd.
Když si vezmu, o jakých problémech slyším u čtyřválců co do plnění emisí škodlivin (ne CO2) a přitom ty stejné limity musí splnit i osmiválce a dvanáctiválce, tak do toho radši moc nešťourám. Ano, dražší motor může mít dražší techniku, ale všechno má své meze.
Netýká se snad problém s lhaním ohledně emisí daleko větší škály motorů?
A tím nemám na mysli jen VW.
A tím nemám na mysli jen VW.
Stále nevím, co je na jednání VW tak podvodného. Musel splnit emisní normy? Musel. Splnil je? Splnil. Výrobce přeci neodpovídá za to, jestli při běžném proovzu bude vůz vykazovat hodnoty jako v testu.
Podstatné přeci je, aby vůz, který absolvuje test, nebyl nijak dodatečně upravován/modiifkován. A to se snad stalo, ne?
Tisíckrát se můžeme pozastavovat nad tím, že VW s normou doslova vyje... vlastně vydrbal, ale tohle snad není nezákonné, ne? Navíc že by koncern VW byl tak vyjímečný ve své "nepoctivosti"? Nebo že by si snad ve VW troufli pustit na trh model, o kterém by si sami nebyli jistí, jestli vlastně splnil legislativně-technické požadavky?
Ne, podle mě je jediným správným řešením nová emisní norma odpovídající realitě, resp. minimálně úprava té stávající. :-!
Podstatné přeci je, aby vůz, který absolvuje test, nebyl nijak dodatečně upravován/modiifkován. A to se snad stalo, ne?
Tisíckrát se můžeme pozastavovat nad tím, že VW s normou doslova vyje... vlastně vydrbal, ale tohle snad není nezákonné, ne? Navíc že by koncern VW byl tak vyjímečný ve své "nepoctivosti"? Nebo že by si snad ve VW troufli pustit na trh model, o kterém by si sami nebyli jistí, jestli vlastně splnil legislativně-technické požadavky?
Ne, podle mě je jediným správným řešením nová emisní norma odpovídající realitě, resp. minimálně úprava té stávající. :-!
No, to se právě asi mýlíš. V USA je, předpokládám, ten předpis formulován tak, že limit musí plnit i v běžném provozu. Kdyby nemusel, tak se VW ani nebude s nikým bavit.
tohle je slovíčkaření a bitka levé ruky právníka s pravou. Musí splnit v běžném provozu... Co to je ten běžný provoz? A jaký pak má smysl ten emisní test, pokud nesimuluje běžný provoz?
To je jak kdybys napsal, že auto musí jezdit za normovanouu průměrnou spotřebu i v běžném provozu... Pro někoho je běžný provoz, že denně naskáče 20 km v koloně, pro někoho že najede 200 km prázdnou dálnicí, pro někoho jízda s prázdným vozem, pro jiného s plným kufrem cihel...
Nic proti, tohle skončí právní bitkou, která půjde do ztracena a nakonec skončí pro jistotu nějakou smírnou dobrovolně zaplacenou pokutou :-!
To je jak kdybys napsal, že auto musí jezdit za normovanouu průměrnou spotřebu i v běžném provozu... Pro někoho je běžný provoz, že denně naskáče 20 km v koloně, pro někoho že najede 200 km prázdnou dálnicí, pro někoho jízda s prázdným vozem, pro jiného s plným kufrem cihel...
Nic proti, tohle skončí právní bitkou, která půjde do ztracena a nakonec skončí pro jistotu nějakou smírnou dobrovolně zaplacenou pokutou :-!
Taky nevím nic, ale z toho, jak se celá situace vyvíjí a jaké už teď má následky, pochybuji, že to dopadne tak idylicky jak jsi napsal.
Nejde ani tak o to, ze by ten test nesimuloval bezny provoz, ale o to, ze probiha za jasnych podminek (auto nikam nejede, je pripojena diagnostika, otevrena kapota...) a za techto podminek dochazi k aktivaci toho softwaru.
Kdyby tomu bylo tak, pak bych ještě souhlasil. Ale co to je "dochází k aktivaci softwaru"? On ten software je aktivní stále, ať je test nebo reálný provoz. Rozdíl je jen v tom, že část algoritmu zkrátka proběhne jen za specifických podmínek, které odpovídají testu.
VW klidně může říct, že pokud v reálném provozu pojedeš tak, jak v tom testu, tj. rovně, přesně zrychlíš na požadované rychlosti a bude daný tlak, pak pojedeš i v reálném provozu s emisemi odpovídajícím cca normovým hodnotám... Proto se vracím k tomu, co že je to ten normální provoz 😉
VW klidně může říct, že pokud v reálném provozu pojedeš tak, jak v tom testu, tj. rovně, přesně zrychlíš na požadované rychlosti a bude daný tlak, pak pojedeš i v reálném provozu s emisemi odpovídajícím cca normovým hodnotám... Proto se vracím k tomu, co že je to ten normální provoz 😉
Jo, to jsi vymyslel chytře. Musíš mít ještě ale otevřenou kapotu a zadní kola se nesmí otáčet, pozice GPS se nesmí měnit. To jsem fakt zvědavej, jak dokážeš takhle jet v reálném provozu. >😁
GPS pochybuji, všechny vozy sotva byby vybaveny satnav. O zadních kolech jsem četl, kdo ví, co je na tom pravdy. O otevřené kapotě jsem nečetl.
Tak si to přečti tady : (ve sloupku Jak Volkswagen podváděl) [odkaz] . Ano, nepotvrzené informace, abych předešel zpochybnění, ale....
Auto nemusí být vybaveno navigací na přístrojové desce, ale GPS modul může mít klidně každé. Jako téměř každý smartphone, pár korun, které se vyplatí.
Auto nemusí být vybaveno navigací na přístrojové desce, ale GPS modul může mít klidně každé. Jako téměř každý smartphone, pár korun, které se vyplatí.
Auto upravene bylo, bylo upravene tak aby pri testu, ktery ma simulovat bezne uziti se preplo do rezimu, v kterem pri beznem uziti jinak nebude, a jen diky tomu proslo testem => jestli tohle neni podvadeni tak uz nevim co.
Ze to je nezakone, minimalne v USA je docela ocividni z postupu jejich uradu i z toho ze uz i VW priznal podvod. Kdyz podvadejici prozna podvod nechapu co vic chces jako dukaz ze neslo o koser jednani.
Takze sorry, ale jediny tvuj spravny smer je evidentne celej spatne. Nova norma klidne, ale to neznamena ze podle te stare VW (a mozna i dalsi) nepodvadel.
Ze to je nezakone, minimalne v USA je docela ocividni z postupu jejich uradu i z toho ze uz i VW priznal podvod. Kdyz podvadejici prozna podvod nechapu co vic chces jako dukaz ze neslo o koser jednani.
Takze sorry, ale jediny tvuj spravny smer je evidentne celej spatne. Nova norma klidne, ale to neznamena ze podle te stare VW (a mozna i dalsi) nepodvadel.
auto upraveno nebylo - tedy ne ve smyslu tom, že by auto, které podstoupilo test, bylo odlišné od vozů, které se dostaly k zákazníkovi.
Ano, v tom smyslu upravene nebylo, takze neslo o jeden upraveny podvadejici kus (coz by v USA ani neproslo, kdyz se pak ono dodrzovani testuje nahodne na autech z provozu), ale onen podvod maji naprogramovane vsechny kusy. Aneb snazis se chytit neceho oc vubec nejde, podvod to je tak jako tak.
to povede k tomu ze nekteri z nich si to nechaj cipnout aby meli zas nizsi spotrebu a dokud se nezmeni legislativa okolo emisi a fakticka mereni emisi, tak jim to bude volne
benziny s plnenim emisi nemaj problém
bud naftaky budou plnit shodne limity jako benzinaky, nebo skonci
[odkaz] tydýdada ... 😉
[odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
SOUDRUZI, POVÍM VÁM VTIP: VÍTE VY VŮBEC JAK DLOUHO SME NA TUTO CHVÍLI ČEKALI?? .... ( a kolik to talo práce ... >:D >:D >:D >:D >:D >:D )
no a tak SKONČILI V KONZERNU VOLKSWAGEN [odkaz] ROKU 2015 [odkaz] RAKOVINOMETNÝ DÍZLY [odkaz] [odkaz] 😉
PS: Hned potom totiž začnou samozřejmě farmaceutický žaloby soudruzi, v americe to není žádnej zdravotnickej €jrosicík ani soudní €jrošolich 😉
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
EDIT😐/ I když vlastně asi jo. Uvažoval jsem špatně a pouze v rovině změny SW. Alternativou pro ponechání výkonu při snížení emisí může být totiž pouze nějaké spešl domontované udělátko, které na druhou stranu zvýší spotřebu. Ale to bych zase jako zákazník teda neakceptoval. Připadá mi že zadaná úloha nemá řešení. No, hodně štěstí VW...
to ze legislativa to pocita posle litru paliva je uplne jina pisnicka, skutecne emise jsou uplne jine