"Ono se ale asi nic jiného očekávat nedalo, nový imagemaker značky Civic Type R se teprve začíná prodávat a s ohledem na to, kolik marketingové péče mu Honda dopřála, by byl nesmysl nabízet ho méně, než rok. "
Ale veď CTR môžu ako vrcholný model či imagemakera ponúkať a predávať aj ďalej v podobe ako je a popritom predávať novšiu generáciu. Neboli by prví ani poslední.
suhlas! a u Hondy je to za posledne roky v mode az velmi... co je skoda. Este stale sa neviem zmierit s tym, ze Acco v Europe skoncil, pricom v Amerike sa predava a je dizajnerskou lahodkou, ktora by pekne se***vala Mazde 6, ostatne znacky si mozu vraviet co chcu, ale dizajn pochovali na prelome tisicroci... samozrejme moj nazor.
kde bude civic robit vacsinu svojich predajov nie je nic prekvapujuce ze k nam pride pol roka po spusteni predaja v amerike..... alebo snad nove mondeo prislo do eu hned spolocne s amerikou? a optima sorento soul tiez? veru ze nie..... je uplne bezne ze sa niekde caka aj pol roka rok a niekde aj viac .... pre civic nie je europa prioritny trh tak asi tazko tu pojde ako prvy do predaja..... rovnako honda vezel ( nasa HRV ) .. tak ta sa v japonsku uz rok predava kym v europe prichadza do predaja az teraz v tychto dnoch..... nic prekvapujuce.... pre modely pre ktore nie je europsky trh priorita je uplne bezne ze k nam pridu neskor ako v amerike alebo v azii.... ved na mondeo sme v eu cakali dva roky kym prislo z ameriky....
skor ma prekvapuje to otalanie a vyckavanie s predajom sucasnej generacie vo verzii type-R .... ( ozaj predava sa uz? ) pretoze kym sa rozbehne jej predaj tak uz tu bude aj ta nova 10.generacia civicu... a to predaju civicu type R este tejto 9 generacie civica asi moc nepomoze.... trosku to podla mna s tym type R sucasnej generacie casovo prepiskli .. uz tu kludne aspon rok dva mohlo byt..aj ked ok je to len kusovka
I přes to si ale také myslím, že jim to moc nevyšlo. Otázkou je ale také, zda uvedení desítky také nakonec neodloží. Ani bych se nedivil, je to teď asi v módě :-)
Z různých indicií to chápu tak, že v Evropě zcela určitě bude jak 5D, tak sedan, přičemž 4D by měl být plošnou součástí nabídky, aby prostě nějaký sedan v portfoliu byl. Ohledně kombi je to ale věštění z koule, s ohledem na to, že 5D se už testuje a kombi ne, řekl bych, že v 10 bohužel nebude. Což by na druhou stranu znamenalo, že bude mít 5D i nadále hodně velký kufr.
Tak snad bude Civic konečně autem které bych si i koupil. Chvíli jsem jezdil s manželčinou Jazz v áček, je to hravé auto a jezdil jsem s ní radši než s fabií. Tak držím Hondě palec a budu se třeba těšit...
Re: Honda už by se měla s Civicem konečně probudit do realit
Já už bych asi auto bez Magic Seats nechtěl. Jestli Honda dodrží co slibuje a bude Civic "nejsportovnější" a bez Magis Seats, tak si koupím radši zase Jazze.
Jenže kdo by se mrcasil s idiotskými emisními normami? Na to je ten trh zase poněkud zanedbatelný. Stejně tak vycouvali s Legendem a Mitsubishi už taky nemá o Evropu zájem.
To už záleží na evropské zemi. Pravda, celkově je obliba sedanů v Evropě o něco nižší, nicméně zase není třeba jezdit někam daleko, aby člověk zjistil, že to může vypadat úplně jinak (skvělým příkladem je Polsko, kde kompaktní sedany docela válí).
Re: Honda už by se měla s Civicem konečně probudit do realit
Však se zdá, že si to uvědomuje. ;-)
Nevím, jak velkou roli hraje při rozhodování o Civicu Magic Seats a jak moc ho zákazníci využívají, respektive kolik z nich vůbec ví, že tam je. :-) To brzdy zjistíme. ;-)
Tak zrovna v případě Civicu IX a X mnoho společných prvků nebude. Možná manuální převodovka a kdoví, jestli vůbec, protože ta asi ty newtonmetry turbomotoru nezvádne.
Pro USA je vyrábí v Mexiku a stavěli tam myslím novou motorárnu. Jedinou výjimkou je snad R, i GTI by tam měli vyrábět. To si vyžádalo nějaký rozdíl v náběhu.
Sedan však dělají kvůli USA a zřejmě i dalším trhům. V EU je spíš jako doplněk, protože se tu sedany tolik neprodávají. Proto také vypadal jinak. Leda by ho udělali místo kombi, ale nevsadil bych si na to.
V tomhle musíš odlišovat sedan od HB, protože v 9G byl sedan jiný, podle mého stravitelnější. V EU ho však nenabízeli plošně (byl například v Polsku, pokud se nepletu), jak píše TeeJay, sedan ani není primárně určený pro EU.
Mne je jasné, že všetko je to o peniazoch a trebárs aj výrobnej logistike. Ale samotné CTR nie je žiadna masovka. V podstate to má s klasickým Civicom 5D spoločné neveľa (oprav ma ak sa mýlim). A aktuálna technika sa predsa prelieva aj z jednej gen. do druhej podľa nábehu emisných noriem a pod. Nie som odborník na Hondu, ale mám pocit že u iných značiek to tak bežne funguje, že techniku ktorú nasadia trebárs s faceliftom ponúkajú aj v nových modeloch až trebárs do faceliftu toho následného modelu. Technikou rozumej motory a prevodovky.
Presne to urobil aj vw s novym golfom, jeho predaj v amerike bol posunuty o vyse roka oproti europe.
Asi este nemali dokonceny ten algoritmus na emisie :-)
Zapomínáš, že pro Civic 5D bude i nadále prioritní trh Evropa, v US mají plán max. 40k ročně.
Hondě na prodejích současného CTR vůbec nezáleží. Pro ni je důležitý z pohledu marketingu a image, kdyby šlo o prodeje, nedělali by ho narychlo poslední rok. Na druhou stranu má článek pravdu, že minimálně rok by se prodávat měl.
Je to možná běžné, ale ne u Hondy. Nabízet cokoli "starého" vedle nového modelu je proti filozofii značky. Všimni si, že ani na rozvojových trzích neexistuje žádný Civic Tour coby zombie předchozí generace. Prostě aktuální modely a aktuální technika je vždy jen jedna.
samozrejme, proste na eu kašlú ako mondeo, eto vsjo, súčasný typer môžu predávať aj 10 rokov, veď je to bežné, že športová verzia nekopíruje hlavný model.
Snad 5D neudělají v duchu 9G, protože by to mohl být návrat konvenční Hondy a k tomu hezké kombi, tak se Civic může vrátit zase do podvědomí i těch, kteří si nelibují ve Sci-fi :-)
Honda už by se měla s Civicem konečně probudit do reality
Že evropský trh na současnou generaci Civicu (vč. kombíku) reaguje "vlažně" není žádné překvapení - o takové UFO stojí jen pár excentriků. To auto je tak odpudivé, že jeho design může být problém dokonce i u potenciálních kupujících verze Type-R... Kdy už si Honda konečně uvědomí, že k prodejnímu úspěchu v Evropě nestačí jen dobrá technika, ale že je nezbytný i líbivý design?! Jsem přesvědčen, že pokud přijdou s Civicem s pěknou karoserií hatchback + kombíkem (nebo i liftbackem) a klasicky řešenou přístrojovou deskou (ručičkový rychloměr i otáčkoměr vedle sebe), mají o prodeje postaráno!
Na Magic Seat ať se klidně vykašlou, autu by to jen prospělo. Úplně stačí, když to má Jazz. Toto řešení je sice velmi praktické, ale vyžaduje spoustu nežádoucích konstrukčních kompromisů (nádrž pod předními sedadly zhoršuje rozložení hmotnosti mezi nápravy a hlavně neumožňuje správně nízké ukotvení předních sedadel, nežádoucí je i stoupající podlaha pod chodidly zadních cestujících). Až se radši vrátí k víceprvkové zadní nápravě, to by Evropané ocenili! (ovšem za podmínky, že to bude hezké auto). Honda už by se měla konečně probrat do reality a udělat z Civicu zase přitažlivé, většinově přijatelné auto, kterým několik desetiletí býval (před příchodem prvního UFA). :-!