Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropa dostane svůj Civic 10. generace až v roce 2017

Michal Fokt
Diskuze (29)
Evropský trh se dočká modelové obměny modelu Civic se značným zpožděním oproti Americe - až zkraje roku 2017.

Honda představila před pár dny model Civic X. generace s karoserií sedan pro americký trh a oznámila, že jeho prodej začne ještě před koncem letošního roku. Vůz, jenž by měl být podle tvrzení značky nejsportovnějším v dosavadní historii celé řady, se zatím vyhřívá na výsluní pozitivních ohlasů na jeho design, což se minimálně tři předchozí generace nedělo a předpokládá se, že kupé, jehož koncept nám Honda před časem ukázala, bude vnímán ještě lépe. Ale co Evropa?

Ohledně této části světa se zatím pouze spekulovalo. Ví se, že ve Swindonu se bude vyrábět Civic 5D, jenž se po letech zase stane globálním modelem a bude se vyvážet celé řady zemí, USA nevyjímaje. Tam se má začít prodávat v létě 2016, jaký je časový plán pro zdejší trhy, bylo však dosud tajemstvím.

Nyní bylo oficiálně potvrzeno, že Evropa dostane svůj Civic X 5D na začátku roku 2017, tedy překvapivě až zhruba půl roku poté, co bude uveden do prodeje v Severní Americe... Ono se ale asi nic jiného očekávat nedalo, nový imagemaker značky Civic Type R se teprve začíná prodávat a s ohledem na to, kolik marketingové péče mu Honda dopřála, by byl nesmysl nabízet ho méně, než rok.

Co se šíře řady týče, i zde je Honda tajemná jako hrad v Karpatech. Americké kupé se k nám docela určitě nedostane, právě představený Civic 4D by ovšem mohl, už proto, že by částečně mohl vykompenzovat ukončení výroby modelu Accord. Damoklův meč visí nad kombi, které se v současné generaci sice vrátilo, ale zákazníci reagují vlažně a je otázkou, zda to této karosářské verzi do budoucna nezlomí vaz.

Civic X bude ve znamení změn nejen co se designu týče (až po B sloupek má být takřka shodný se sedanem), radikálně se změní i technika. Do masových modelů si najde cestu downsizovaný motor 1.5 VTEC Turbo, jenž by měl mít 175 a 210 koní, očekává se příchod dvouspojkové převodovky DCT a s ohledem na to, že americký Civic stojí na nové platformě, mohl by se evropský 5D vrátit k nezávislému zavěšení zadních kol, byť mu zřejmě padne za oběť jak obří kufr, tak systém sklápění sedadel Magic Seats.

Michal Fokt
Diskuze (29)
Avatar - Individualita
26. 9. 2015 13:48
Re: Konečně
Tak jazz je supr autíčko, v Evropě opět nedoceněné...
25. 9. 2015 09:29
Konečně
Tak snad bude Civic konečně autem které bych si i koupil. Chvíli jsem jezdil s manželčinou Jazz v áček, je to hravé auto a jezdil jsem s ní radši než s fabií. Tak držím Hondě palec a budu se třeba těšit...
Avatar - plzenaak
25. 9. 2015 08:56
Re: Honda už by se měla s Civicem konečně probudit do realit
Já už bych asi auto bez Magic Seats nechtěl. Jestli Honda dodrží co slibuje a bude Civic "nejsportovnější" a bez Magis Seats, tak si koupím radši zase Jazze.
24. 9. 2015 19:06
Re: vzhladom na to
Jenže kdo by se mrcasil s idiotskými emisními normami? Na to je ten trh zase poněkud zanedbatelný. Stejně tak vycouvali s Legendem a Mitsubishi už taky nemá o Evropu zájem.
24. 9. 2015 18:05
Re: Civic X
To už záleží na evropské zemi. Pravda, celkově je obliba sedanů v Evropě o něco nižší, nicméně zase není třeba jezdit někam daleko, aby člověk zjistil, že to může vypadat úplně jinak (skvělým příkladem je Polsko, kde kompaktní sedany docela válí).