Německá automobilka Volkswagen manipulovala s emisními měřeními u naftových vozů i v Evropě, nejen ve Spojených státech. Uvedl to dnes německý ministr dopravy Alexander Dobrindt.
Osobně si myslim, ze evropsti zákaznici se přes to přenesou...mimochodem, zajímalo by mě, jakým způsobem to zjistili, aby to bylo skutečně prokazatelné.
Jejich zákazníci se snadno nechají zpracovat propagandou a budou v té své značce vidět spíš oběť. A určitě získají mnoho dalších zákazníků - obdivovatelů podvodů a bojovníků proti Bruselu. VW je hrdinný bojovník proti bruselskému ekoteroru!!!
...ci (ne)stastnym majitelom VW-aut s motormi 1.6TDI/2.0TDI v Nemecku teraz zoberu zelene plakety, ktore ich opravnovali na vjazd do mestskych zon kde smu vojst len ekologicky ciste auta splnajuce minimalne Euro5 (ktore vlastne TDI bez tohto "pomocneho" softwaroveho triku nesplnaju).
Podobne v Rakusku mozu mestske magistraty jednotlivo vyhlasit ze v niektore dni sa smu v meste pohybovat len auta splnajuce urcitu emisnu normu. Budu sa teraz re-klasifikovat vsetky VW/TDI vyrobene za posledne roky? Tak sa mi zda, ze este bude VWeselo!
vidim to na pruser vacsi ako nasa galaxia samotna ... pritom vw to podla mna vobec nemal za potreby a ani nebol v situacii ktora by ho nutila sa uchylovat k tymto nepeknym trikom.... moj buduci svokor ma bluemotion golf VI 1,6 tdi ... tusim 2011 rocnik tak som zvedavy co on na to a ci sa to tyka aj jeho auta ... ked s nim budem porozpravam sa..... a ked nieco zistim dam vediet.... ale asi nebude nadseny ;-\
hlavne som zvedavy ci vw teraz zvola vsetkych v europe do servisu alebo ako to chce vlastne riesit... lebo tu ide o miliony aut a neskutocne mnozstvo ludi, majitelov, firiem .... ktorych sa to dotyka
to nikdo neví, oni nesplňují americké normy, v evropě máme jemnější normy pro diesely než pro benzín..navíc pokud vím bylo to testováno v reálném provozu, nikoliv během předepsaného testu, takže to nelze srovnávat, v reálném provozu mají problém všichni i kdyby nikde nepodváděli [odkaz] teď de o to kolik mají ty motory při "běžném" nastavení emise během testu a až pak dělat nějaký závěry
"Motoristický magazín AutoBild dnes zveřejnil zprávu, že měření mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT, která stála i za skandálem u Volkswagenu, ukázala výrazně nadlimitní hodnoty emisí oxidů dusíku i u některých modelů bavorské automobilky BMW."
[odkaz]
Vidíš tam k tomu nějaký můj komentář?
Máš snad pocit, že nemám rád BMW, nebo snad BMW není německá automobilka?
Uvidíme, až tu (v Evropě) začnou podobně kontrolovat i ostatní (nejen německé) automobilky a jejich diesely. Třeba se budeme divit dál..., nebo víš víc, než se zatím (obecně) ví?
Samozřejmě, že vadí (i když mě osobně se to nějak přímo netýká), ale nadáváním vwedení do idiotů se změní co? A VWedení aktuálně padá, bez ohledu na nadávání v diskusích/po hospodách.
Dýcháme všichni zplodiny z aut, z nichž žádné v reálném provozu neplní limity. VW to ještě vylepšilo podvodem, ale takovou ekokatastrofu v globálu toho všeho jako ty tam rozhodně nevidím. Spíš poškození renomé značky :-!
Dejchám, ale když se podívám na průměrné stáří místního vozového parku, tak ten vliv bude relativně velmi malý. A to se bavíme pouze o vlivu osobní automobilové dopravy.
Kdyz myslís. Já jsem pozitivne reagoval na nick pogo26 protoze souhlasím s tím co napsal na základe mnoha zkuseností s nickem white Label - jak "diskusních", tak "ctenárských". To co napsal pogo26 proste sedí.
Mimochodem, práve jsem trochu níz dal palec dolu pod príspevek nicku white label. Ovsem ne proto, ze je white Label, ale za následující cást jeho príspevku:
"Pokud by konkurence VW měla v těchto ohledech zcela čisté svědomí, už by se to logicky začalo projevovat v jejich marketingu/reklamě.
Např. Herr Vošický, by si na tom u nás jistě rád smlsnul."
Nejde pritom o navázení se do Vosického, to je u nicku white label normální. Jde o jeho tvrzení "už by se to logicky začalo projevovat v jejich marketingu/reklamě". Kdyz si clovek uvedomí jak mladá ta aféra je, tak by se to jeste vubec nemuselo zacít projevovat. white label proste plácá.
Ty jsi sem dával např. info, že M.W. rezignoval, WL dal info, že i BMW má problém s emisemi.
Strohá informace, zcela k věci. Jediným problémem je nick autora.
Moc me nebaví porád vysvetlovat proc jsem neco naosal tak jak jsem to napsal, co si myslím, proc s nekým souhlasím nebo nesouhlasím.
To ze white label dal info o BMW bylo OK. Reakce nicku pogo26 se nekomu muze zdát zbytecná, vzhledem na pravidelné a casto az nekritické adorování Volkswagenu nickem white label absolutne sedí. Moje pobavená reakce taky sedí. Není to za nick autora white label ale za jeho diskusní chování. white label se jako fanatik VW na zacátku diskuse o afére VW drzel velice zpátky. Kdyz potom dá link na mozné problémy BMW, je reakce nicku pogo26 i moje úplne logická.
Jinak se stací podívat o príspevek níz na primitivní reakci nicku white label we stylu jossalita. Ten clovek si nedokáze priznat ze napsal blbost. Nejak nevidímze bys ho taky usmernoval jako me.
Já tě neusměrňuji. To jsi poslední dobou potřeboval v jiných diskuzích (např. s provocateurem), tady ne. Ty máš názory, já mám názory. Pokud je WL VW fanatik (nemyslím si to), pak je Pogo totéž v bleděmodrém. Pro mě jsou ale oba spíš fandové svých značek, za fanatiky je napovažuji.
To, co ti WL odepsal, je samozřejmě hloupé. Jeho boj.
Ta citovaná pasáž., ta byla pochopitelně návnada především pro tebe, že ji schlamstneš i s navijákem jsem tušil, ale že ji dokonce ocituješ ve svém příspěvku, tak to má očekávání překonalo. :yes: >:-[]
Tvuj primitivní príspevek ve stylu nicku jossalito nemá cenu moc komentovat. Tezko komunikovat s namysleným hlupákem který si nedovede ze napsal nesmysl.
V nemcine existuje výborný výraz na to jak se chovat k lidem jako ty: "nicht einmal anstreifen". To na tebe perfektne sedí.
Myslím, že to vidíš trochu paranoidně. Většinu z nás by snad ani nepřekvapilo, kdyby se z toho vyklubal obrovský prů*er napříč automobilkami. Možná taky nevyklube, každopádně je na místě provést rozsáhlá měření. A jestli se u BMW něco podobného projevilo také, tak jde o významnou informaci.
Jaka pak paranoia ? Jak dlouho tu chodiš , vždyť se stači podivat na nick a hned je jasne oč tu běži. VW udělal prasarnu a to je pro některe jak voda na mlyn. Nic vic za tim nehledej.
Pogo, na brigádě seš posledních pár dnů spíš ty.Nijak nerozporuju, že je to odsouzeníhodný podvod. Ale tys to tu za těch pár dnů stihl napsat odhadem dvacetkrát.
Info, že v tom jede i BMW je naprosto k věci. Přijde ti, že by se teď aspoň rok nemělo zjišťovat, jestli v tom jedou i ostatní? Nebo máš jen strach, jestli i Renault.....
Pokud v tom BMW jede taky a někdo mu to prokáže, tak s tím problém mít nebudu. Stejné to je i s Renaultem. Zatím však jde jen o snahu zmenšit problém koncernu házením viny i na ostatní. Pokud jde o tu brigádu, tak jseš mimo. Ten boj vedu sám za sebe. :-)
Mě přijde otázka koho všeho se to týká (nebo netýká) zcela zásadní. Odpověď může Volkswagenu i uškodit (pokud jsou ostatní čistí v otázce úmyslného podvodu).
Určitě by se nemělo s vyšetřováním na nic čekat jen proto, aby to někomu náhodou nepřišlo jako obhajoba VW. :-)
Ta otázka zásadní je. A věř tomu, že se to vyšetřuje. Informací o tom, kde a kdo začal s vyšetřováním napříč značkami je dost. Dokud se však jiný podvodník nenajde, tak snaha tento podvod hodit i na jiné, je jen koncernové PR.
On se asi ukáže problém u více značek, ale speciální software bude mít podle mě asi jen VW. Spíš by mě zajímalo, proč se EU dávno nezajímá o udávané spotřeby, u kterých lžou v EU všichni bez rozdílu. Že se to pak projeví v reálu na úplně odlišných emisích všeho nikoho netrápí...
No, pokud to je opět ve spolupráci s automobilkami, tak nevím. Nebo výrobci dobrovolně přiznají, že ten a ten nový motor žere o 2 litry víc než předchůdce? Uvidíme. >:D
tak jiste.... jenze u toho BMW to bylo v kopcovitem terenu, kde motor samo sebou ma vetsi spotrebu/emise, v normalnim provozu motor vykazoval stejne hodnoty jako ve zkusebne. To pouze a jenom koumaci z VW museli sahnout k podvodu, jinak by ty emise proste prekracovali 30x ve zkusebne. Libi se mi obhajoba VW jako by to byla ceska firma a zamestnavala 80% cechu. Proste podvadeli tak jak zatim nikdo a za to by meli byt po zasluze potrestani...
Paradoxem je ze na to prisla instituce, ktera mela dokazat ze Clean Diesel neni jen marketing, ale opravdu je clean. Jak je videt tak neni....
Zbytečná prkotina a šlendrián ze strany VW. Takto zkazit renomé plaketky TDI. Tímto u mě spadli na stejnou úroveň, jako H/K kteří úmyslně klamali zákazníka o spotřebě. No nic. Napálit VW pokutu, vyhodit odpovědné osoby a začít odznova...
S ohledem na závady ohrožující přímo bezpecnost provozu to je prkotina. Samozřejmě ty a tobě podobní jsou okamžitě Ekobursíci pro než větší katastrofy na světě není >:D >:D >:D:-!
Neblázni, prkotina možná opravdu jen ze strany řidiče, ale megaprůser z pohledu konkurenčního boje. VW si celé roky!!! užíval konkurenční výhody založené na vědomém podvodu. Pokud tyhle "zázračné technologie" založené na špinavém triku s úpravou softwaru řídící jednotky nepoužívají všichni v odvětví, což asi ne, tak je to podle mě žalovatelné do nekonečna ze strany ostatních konkurentů.
Rozhodně nečekám žádné jednorázové vypořádání, žádnou tlustou čáru, ale dlouhý bolestný proces, na jehož konci klidně může být krach VW jako organizace, tak jak ji známe dnes.
Neblázni. Krach VW kvůli zvýšeným emisím jedné řady motorů? Na to si koupím lístek do první řady. VW dostalo pěknou facku a na podobné podvody si určitě nechali zajít chuť. Toho bych se nebál do budoucna ;-)
Jak jsem psal, pokud tenhle softwarový švindltrik používal jen VW, tak měl v hospodářské soutěži neoprávněnou konkurenční výhodu a ostatní to určitě nenechají bez povšimnutí, byli by blázni. Jak k tomu přijdou, když teď zjistí, že jejich konkurent měl nad nimi výhodu jen díky tomu, že jejich auta na STK přešla do "speciálního" režimu a technologie splnění přísných ekonorem je založena na nezákonné softwarové manipulaci. Tohle prostě nezastaví, žalovat se to dá do áleluja a VW hrozí nekonečná hrozba pokut, kompenzací, vyrovnání a já nevím čeho ještě, o ztrátě důvěry ani nemluvím. Ano, VW toho možná snese hodně, ale rozhodně ne všechno.
Tohleto celé není žádný šlendrián ani přehmat, ale prachsprostá arogance moci, mysleli si, že se na jejich uberpraktiky nepřijde.
Předpisy má na starosti stát, potažmo EU. Pokud porušíš, dostaneš pokutu. Konkurence tě v tomto případě nemá zač zažalovat. Zjisti si něco o právu, než sem napíšeš takový blábol. Jen se ztrapňuješ. Ale asi ti to nevadí, jsi na to evidentně zvyklý >:D Jj krach VW - tvůj vlhký sen >:-[]
Hele, právník rozhodně nejsem, neměl jsem ambici byť jen naznačovat nějaký právní rozbor celé kauzy, ale tak snad se musí nějak stanovit rozsah škod, rozsah těch neoprávněných výhod, ne? Ano, pokutu bude dávat stát, ale její výše musí přece být nějak odůvodněná a tady asi dojde na slovo od konkurence, ne? Kdo byl poškozený? Řidiči určitě ne, ti si chrochtali nad svými uberfolcvágnovskými koníky a smáli se všem dokola, stát těžko, zbývá pouze konkurence, protože jejich auta nebyla v očích zákazníků z důvodů absence smart STK režimu tak vwýkonná.
Takže jestli jsem se svým laickým právním povědomím nějak dotknul tvého vytříbeného právního cítění, tak to se hluboce omlouvám. A ano, sympatie k VW rozhodně nechovám už delší dobu a chlapsky přiznám, že za tím byl kus žárlivosti na jejich "úspěch". Nemám rád když někdo začne nezdravě dominovat jakémukoliv odvětví, protože se pak často stávají podobné věci jako teď VW. Moc zkrátka leze na mozek a VW nebyl první ani poslední, kdo na to doplatil.
Krach VW jako můj vlhký sen, no to snad ani ne, mě bude bohatě stačit když se dostanou na roveň Fiatu a Francouzů, to pak budu prožívat svůj autosen ;-) .
Jo a ty se taky případně ozvi, kdyby to s fauvé nešlo tak hladce podle scénáře "Napálit VW pokutu, vyhodit odpovědné osoby a začít odznova". Tohle může být pověstný závan motýlích křídel, taky se měj.
Pokud se definitivně prokáže, že švindl s dvojím softem dělal jen VW, je to vwelký problém.
Na druhou stranu věřím, že tu dnes není automobilka, která by dala ruku do ohně za to, že její diesely 100%ně plní v praxi současné přísné emisní limity, myslím za běžného provozu (tedy včetně plné zátěže apod.).
Pokud by konkurence VW měla v těchto ohledech zcela čisté svědomí, už by se to logicky začalo projevovat v jejich marketingu/reklamě.
Např. Herr Vošický, by si na tom u nás jistě rád smlsnul.
P.S. Dnes u Dacie odmítli dodat auto na plyn přímo z výroby, protože mají (po aféře s VW) strach, že by nemuselo v reálu splnit emise. Pokud objednavatel trvá na původně objednané verzi na plyn, udělají přestavbu na plyn dodatečně, ale přímo z výroby už mu to teď nedodají, přesto, že to měl takto objednáno. Proč to najednou nejde?
I konkurence má prostě aktuálně bobky z měření v reálu, proto zatím na nachytané VW neukazuje prstem. A nezačne, dokud si nebude 100%ně jistá, že jich se nic podobného nemůže vůbec týkat.
Já v tom víc hledat nepotřebuji, ale oni to zásadně nechtěli řešit po telefonu, podle nich to bylo nutně na osobní jednání... takže hlavně aby v tom naopak něco víc nehledali spíš oni.
Tak snad existují i jiné způsoby, jak těmi emisemi projít. Nebo pro jiné automobilky to zajišťuje Kaprfíld? Nehledě na to, že nebylo nezbytně nutné cpát diesely (tím spíš do mainstreamu) zrovna na US trhu.
sorry ale co to meles? >:D to ze se VW vysral na technologickou stranku veci a emise si "osteril" podvodem neznamena ze ostatni to nevyresili technologii....
Šlendrián a úmysl (úmyslný podvod) je snad velký rozdíl. Nebo snad když se stane neštastná nehoda na silnici se smrtelným úrazem, tak to rovnáš úkladné vraždě?
Díky šlendriánu se podvod uskutečnil?Jak to můžeš takto jednoznačně tvrdit, byla to třeba pouze jedna z možných cest vývoje motoru.A tu si dobrovolně vybrali.Kdo o tom věděl je otázka.
Mohu napsat že lžeš ty.Že jsi si kopnul do firmy,o které se momentálně tak moc nediskutuje.A ty by jsi si to tak přál.
Ale na tom co je prokazatelně úmysl a co může být nedbalost,náhoda,šlendrián, na tom nic nezměníš.Lidi chybují to se stává ale záměrný podvod je horší než chyba.
Jinak na aféru kolem VW nemám důvod reagovat,ale nechápu kopání do jiných,kteří takovýto podvod (alespoň není zatím u nikoho jiného prokázán) neudělali.
Neodpověděl, protože nevím. Ale v minulých dnech napsali zsdejší novináři spoustu článku o tom jak se omyl může stát. Takže u H/K to mohl být omyl a ty nemáš důkaz že to byl úmysl. U VW omyl vyloučen.
To je velký rozdíl.
Pro tuto emisni uroven se NOx nici davkami nafty na rozpalovani oxidacniho katu. VW ale chtel udrzet spotrebu pokud mozno co nejnizsi. Ted udelaji svolavacku, upravi SW a najednou bude spotreba rekneme o 1L vyssi, nez puvodne deklarovali.
A to je stejny problem, nez mel H/K v USA.
Nevím kudy jde do katalyzátoru palivo v případě zmiňovaného TDI - pokud klasicky přes válec, tak rozhodně chtěl ušetřit i motor, aby nemusel složitě řešit naředěný olej.
A lidé se diví, proč přes "zlepšování" motorů v autech je pořád ve městech dusivý smog. Děcka pořád nachlazené, čímdál tím více astmatu...
Jako v Německu - zakazovat vjezd dieselům do center měst. Jiné řešení není.
Automobilky ľúbia konkurenčné autá a ich motory rozoberať do poslednej skrutky a hrabať sa v SW. A určite prišli na to, kde je vo Wolfsburgu vlk zakopaný. ;-)