Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Zkoušeli jsme vyměnit žárovku u nejprodávanějších škodovek. Jak to dopadlo?

A teď z jiného soudku. Světovým i českým automobilovým prostorem sice aktuálně hýbe hlavně „Dieselgate,“ v opravdovém životě ale našince trápí přízemnější problémy. Třeba taková výměna žárovky.
Zpět na článek
25. 9. 2015 08:17
25. 9. 2015 08:52
25. 9. 2015 09:05
26. 9. 2015 10:46
25. 9. 2015 08:36
25. 9. 2015 10:30
25. 9. 2015 08:59
25. 9. 2015 09:09
25. 9. 2015 09:49
25. 9. 2015 10:19
25. 9. 2015 10:27
25. 9. 2015 10:38
25. 9. 2015 11:28
25. 9. 2015 12:06
25. 9. 2015 12:10
25. 9. 2015 14:56
25. 9. 2015 09:11
25. 9. 2015 09:32
25. 9. 2015 10:20
25. 9. 2015 10:23
25. 9. 2015 10:28
25. 9. 2015 11:31
9. 11. 2020 15:13
25. 9. 2015 10:26
25. 9. 2015 11:33
25. 9. 2015 18:22
25. 9. 2015 16:25
25. 9. 2015 18:35
26. 9. 2015 21:27
29. 9. 2015 16:59
29. 9. 2015 20:22
29. 9. 2015 22:50
30. 9. 2015 10:22
25. 9. 2015 08:17
ano ano
i takovou pi....nu vpodstate pomalu ale jiste hrnou do servisu :-! za chvili se do servisu bude muset jezdit i na vymenu kola za rezervu a dofouknuti kola, ale tak treba to bude levnejsi nez vymena zarovky >:-[]
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hittman
25. 9. 2015 08:52
Re: ano ano
Ano, já si také žárovku neměním, a) neumím to b) pokud bych se o to pokusil, nechci něco podělat či zlomit.
Jen mne zarazilo, že kvůli tomu volaj asistenční službu, stačí přeci zajet do kterékoliv dílny či servisu, kde to vymění a policie toto neřeší, akorát Vás v případě kontroly upozorní, že vám nesvítí žárovička...
25. 9. 2015 09:05
Re: ano ano
když auto nesviti, je podle me nezpusobile provozu a zalezi jak bude policajt duslednej.
asi bude zalezet co to je za zarovku.
me jednou v noci policajti zastavili, protože me nesvitilo zadni levy koncovy svetlo a vyhodnotili to jako vaznou zavadu. nechali me jet s tim, ze to na první benzince opravim.
dnes je sitace jina, protože prasklou zarovku ti hlasi PC tak bys to mel opravit neprodlene, samozrejme, muzes tvrdit, ze to zrovna prasklo. ale takovej xenon, stejne s sebou nevozis ...
25. 9. 2015 09:13
Re: ano ano
presne tak, popelnice s parkovačkou nemá na silnici co dělat. max u krajnice parkovat!!
26. 9. 2015 10:46
Re: ano ano
U Fabie 1. generace 1.4mpi 44KW, mě zastavili policajti asi o půl noci v sobotu někdy v únoru a mrzlo. Nesvítila potkávací na levé straně, nejdřív hrozba pokuty 2000, potom že je vozidlo nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích. Ne levé straně se to mění opravdu špatně, vyndávám baterku. Trvalo to asi 5-10minut, co jsem seděl v autě a co dělali policajti ve služebáku netuším. Naštěstí jsem to měl domů 20km, takže to bylo bez pokuty. Musel jsem slíbit, že ji hned ráno vyměním. Náhradní žárovku samozřejmě vidět chtěli taky. Docela policistu obměkčilo, že si zavolám asistenční službu, ať mi to vymění.
Dost mě překvapilo, že u motoru 1,4 16V 74 je přístup výborný.
25. 9. 2015 09:02
Re: ano ano
jj
3stovky do servisu pro pitomou žárovku a nejlépe do autorizovanýho že?? BIJEM JE !!! [odkaz] Tomu se říká :
MALÁ DOMŮ - SEKUNDÁRNÍ PODPORA BYZNYSU - NEBOLI ŠLO TO UDĚLAT LÍP ALE NENÍ TO TAK (SCHVÁLNĚ...)
A to nemluvě o elektronice vozu a jejích schopnostech vyrovnávat přepětí, PROČ VLASTNĚ V ROCE 2015 PRASKAJÍ TÉMĚŘ DOKONALÝ 20ti letý ŽÁROVKY H7 [odkaz] Taky jste si určitě všimli kolik na silnici jezdí prasklých Šáde a jak málo Brambo ... ;-)
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - MGRR
25. 9. 2015 09:40
Re: Takový Český občan co propaguje Tesla a je mu líto 300kč
Jestli nemáte 300kč+cenu žárovky na výměnu v servisu...
Nepropagujte prosím srágory jménem Tesla, protože na výměnu žárovky/výbojky v Tesle, budete potřebovat trochu víc než 300kč kterých Vám je líto. Takový Český občan.
Vidím to tady u nich v servisu, ty lidi co v tom jezdí... žádnou hotovost nepoužívají, ale žluťoučké kreditky bez limitu.

Ještě bych přidal 30 stupidních smajlíků
25. 9. 2015 10:21
Re: Takový Český občan co propaguje Tesla a je mu líto 300kč
V autorizováném servisu škodovky mi je mění za cenu žárovky.

na silniciích jih jezdí víc s prasklou protože těch aut je prostě násobně víc, takže jich prostě víc být musí. Se značkou auta to nemá co do činění. Pokud by jezdilo nejvíc aut od tesly, logicky bude jezdit nejvíc nesvítících aut značky Tesla.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:19
Re: Takový Český občan co propaguje Tesla a je mu líto 300kč
Ale s tou cenou žárvky jako takovou maj započtenou tu práci >:D Kolik pak tě stojí? :-) Taky sem to tak dělal, pak jsem ji koupil za polovic a měnim sám >:D
25. 9. 2015 14:57
Re: Takový Český občan co propaguje Tesla a je mu líto 300kč
Zhruba 180Kč.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 17:28
Re: Takový Český občan co propaguje Tesla a je mu líto 300kč
Tak ti je dobra cena Já dával 2x tolik :-)
25. 9. 2015 09:08
Re: Takový Český občan co propaguje Tesla a je mu líto 300kč
NEBUDE SE ZA chvili do servisu muset jezdit i na vymenu kola za rezervu a dofouknuti kola - PROTOŽE PODPORUJEME SKVĚLOU AUTOMOBILKU TESLA !! [odkaz] A TÉMĚŘ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOBILY [odkaz] [odkaz] ;-) Konzerva pude [odkaz] "VOW3"
PORCUJEME MEDVĚDA >:D
Avatar - Hittman
25. 9. 2015 09:19
Re: Takový Český občan co propaguje Tesla a je mu líto 300kč
ano, bezúdržbový, protože ten, když se podělá, už nejde opravit a jede zrovna na recyklaci >:D >:D
25. 9. 2015 08:25
ja mam v oct se skoro 150tis km
menenou zatím jen predni parkovacku a podle manualu jsem ji schopnej vymenit nebyl.
u francouzskyho auta zivotnost predni potkavacky v prumery 7500km, tedy jednu ze zarovek menim každých 3-4tis km a je jedno jestli to je zarovka za 50 nebo 350kc. je to na zlomeni ruky a dekly uz ani nezadelavam ...
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Ada je zase tady
25. 9. 2015 08:33
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
...nojo, u francouzskýho šmejdu... Já měním žárovky každých 200 tis km, když se začne měnit barva jejich světla. A výměna xenonu u mého vozu trvá 5 minut. Do servisu se s tím nemusí. :-! Další výhodou toho vozu je spolehlivý motor 2.0 TDI PD!
25. 9. 2015 08:41
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
No Ádo, být tebou bych se teď motorem 2.0 TDI raději moc nechlubil (pokud tedy nemáš nejnovější verzi EU6) :-O
25. 9. 2015 08:43
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
taky nechapu jak se někdo muze chlubit dyzlovym motorem.
a to nejen dnes, ale davno před vypuknutim soucasny aferky
Avatar - Ondore
25. 9. 2015 08:57
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Dovolím si vysvetliť, čo Áďa povedal:
"Na mojom JAPONSKOM aute sa žiarovky menia vynikajúco. Ak bude treba, určite sa podobne ľahko bude dať vymeniť aj motor TDI, ktorý v ňom mám."
;-)

EDIT: Dva palce dole? Áďo, Ty si si našiel kamaráda? Ty kluku jedna ušatá, mám z teba radosť, ale pššššt, nepriznaj sa mu, že jazdíš na Mitsubishi! :-)
Avatar - Barry Lyndon
25. 9. 2015 10:08
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
nechlubil bych se ani Euro6 a ani budoucí Euro9. Kdo někdy viděl naftu v tekutém stavu ví, že z jejího spalování nemůže vzejít nic dobrého ani kdyby měl ve výfuku mimozemské technologie >:D
Avatar - Emel
25. 9. 2015 10:11
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Naftu v tekutém stavu? A v jakém jiném bych ji měl vidět? Tuhle narážku jsem nepochopil...

Z americké aféry snad vyplývá, že BMW X5 americkou normu plní... takže to zřejmě jde udělat dobře.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:23
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Tak, třeba ji viděl zamrzlou někde pajcovanou od sousdea >:D Vzpomeň jak to dělaj takoví kovbojové.... Barik nám to tady nedávno hezky popsal >:D
25. 9. 2015 08:58
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Žárovky vydrží 200k km ale motor 150. Takže u koncernu by měli učit jak měnit motor u krajnice. A nějakej šmejd jako je 2.0 tdi bych tady bejt tebou ani nezmiňoval.
25. 9. 2015 16:00
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
1.2TSI bys za životnost Ádovy žárovky měnil rovnou 3x >:D
Avatar - N6600
25. 9. 2015 09:21
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
"...spolehlivý motor 2.0 TDI PD!" A svist to potom balil do folie...

Největší starosti přinesl majitelům turbodiesel 2.0 TDI PD s šestnáctiventilovým rozvodem. Vedle klasických potíží s turbodmychadlem a vstřikovači má ale velmi choulostivý dvouhmotový setrvačník, opotřebovává poměrně rychle spojku, zatěžuje přední nápravu, která pak rychleji odchází, a hlavně vykazuje docela vysokou spotřebu oleje. Má i problémy s mazáním jako takovým, několik motorů se prostě zadřelo. Výjimkou nejsou ani prasklé hlavy či dokonce blok motoru.

Ojetá Škoda Octavia II: Hit českých autobazarů
[odkaz]
25. 9. 2015 15:59
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Sazomet od Folcvagnu, to je panečku pošušňáníčko >:D
Avatar - matii
25. 9. 2015 08:33
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Nemel nesmysly. >:-[]
25. 9. 2015 08:41
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
proc myslis??
xenony vydrzej mimalne 200tis, navíc s nima svitim tak 1/2 ujetejch kilometru a denní sviceni je naveky
Avatar - fOE
25. 9. 2015 08:46
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Xenonove vybojky 200tis km temer urcite nevydrzi. Pri sviceni poctive jsem mel zivotnost max 60tis km (spise mestsky provoz) nehlede na znacku (Philips, Osram...)
25. 9. 2015 08:52
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
ja mam na nich poctive nasviceno 70-80tis km, zatím bez zmeny barvy.
nevim, ze by někdo resil zivotnost xenonu.

PS
xenony maj vydrzet minimalne 2-2.5tis hodin, coz při prumeru ve meste 25-30km/h tem 60tis km jestli svitis porad.
ja město moc nejezdim a jak pisu, svitim tak 1/2 ujetych km
Avatar - fOE
25. 9. 2015 09:00
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
No ja ji taky neresil, xenony 100x radeji nez halogen, ale te zivotnosti o ktere pises jsem se nejak nedockal. I tak mi to co do pomeru svitivosti/zivotnosti/starosti prijde jako nejlepsi volba. S halogenama jsem v prumeru na 15tis. km.
Avatar - Stefič
25. 9. 2015 10:46
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
já mám xenony 5 let, 113tkm a jednou jedna báseň
Avatar - Ji/Ri
25. 9. 2015 10:51
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
170000 u P607 ... jedna svítila vesele dál. Ale vyměnil jsem samozřejmě obě. A to bylo nastavené na denní svícení a nebylo výjimkou denně zap/vyp i 20x. Kupuj origo.
Avatar - PepaJ
26. 9. 2015 10:33
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
tak ja na sve mazde 6 mel vybojky Philips D2S 35W celych 140tkm a 9 let a menil jsem je pouze proto, ze byly jiz dle meho vysvicene..jsem preci jen puntickar :)..ale stejne tomu dosvitu vice pomohlo, rozlesteni plastovych krytu prednich svetlometu:)))Mozna jeste dodam, ze jsem dosud zadnou zarovku nemusel menit za prasklou..ono to taky hlavne bude tim, ze nestartuji se svetly..a nech auto chcipnu zasinam zase predem...
29. 9. 2015 09:59
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
To jsi ale svítil pořád tlumenými, ne? V kombinaci s LED denními to opravdu je kolem 200kkm.
Avatar - Ham.
25. 9. 2015 09:20
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Záleží o jak starém autě mluvíš, někdy do roku 2005 výroby, vydržely staré xenony houbeles, protože byly špatně chlazené a tzv. se vypálily a často vzala výbojka sebou celý světlomet. Ke konci minulé dekády se to hodně zlepšilo a dnes skutečně není 200 tkm problém. A navíc, dnes xenony svítí jen v noci, protože denní svícení je všude řešeno ledkami a asi málokdo najede 200tkm jen v noci, takže je docela možné, že xenony dnes přežijí celé auto.
Avatar - Ji/Ri
25. 9. 2015 10:52
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
P607 r.v. 2001 a viz. výše. Vydržely skvěle a světlomety bez poškození.
25. 9. 2015 08:52
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Na jedničkové Fabii jsme měnili žárovky snad každý měsíc, na Roomsteru to bylo ještě horší, jelikož kromě předních neustále praskají i zadní. Na Kangoo se mění potkávačky tak 2x do roka. 8-s

Na mé soukromé dámě v letech jsem po devíti letech vyměnil xenonové výbojky, jinak vše původní z výroby :yes:
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2015 09:34
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
s Fabií II mám velmi dobré zkušenosti, i co se tyče náročnosti. Ale jedničková tim byla známá, měla tuším problém s kolísáním napětí.
25. 9. 2015 10:00
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
No jo. Na tu Fabku jste měli dát odporové vedení, je to originální díl přímo od Škodovky. A nebo dávat žárovky H7 s prodlouženou životností. Já jsem zvolil tu druhou možnost, najel jsem od té doby 55 tis km a zatím jsou obě OK.
25. 9. 2015 10:42
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Fabia se ze zdržela asi 5let a celou dobu jezdila do autorizáku. Nikdo se neobtěžoval to řešit. U Roomsteru po nějaké době došlo v rámci reklamace k nějakým úpravám. Přední žárovky praskali méně, ale zadní zoufalá poddimenzovanost zadních lamp zůstala.
30. 9. 2015 00:14
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Na ten zadek zkus koupit led zarovky, nejsou nachylny na rozdilny napeti.
Avatar - Ronault.
25. 9. 2015 20:24
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Jo, naše druhé auto - jedničková Fabie HTP - sežere více žárovek a vody do ostřikovače než benzínu >:D
25. 9. 2015 09:25
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Keby si netrepal, jak vidím na ceste "jednooké" auto, je to na 90% škodovka. 150 tis. km bez výmeny žiarovky? Ťažko veriť. S Renaultom mám nalietaných niečo vyše 100 tisíc km, a doteraz som menil asi 4 alebo 5 žiaroviek v predných svetlách.
Tu je niekto na francúzske autá vysadený, že? O.K., tak ja budem protiváha zase proti škodovkám. Ale nestrieľam na rozdiel od niektorých naslepo.
Avatar - Emel
25. 9. 2015 09:48
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Tak ať se ti v klubu haterů daří... ;-)
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:26
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Teď je to v době "dieselgate" přeci v módě být proti Škodovce, alias koncernu >:D Jde s dobou >:D
25. 9. 2015 11:29
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Presne jak píšeš. Opozícia zo zásady. Len dúfam, že neklesnem na úroveň niektorých tunajších maskotov ;-)
Ale však vy na mňa dáte pozor, že?
Avatar - speedfred
25. 9. 2015 09:33
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
neviem akého máš francúza ,ale ja mám na Scenariku 106.000km a menené 2x stretávačky,ale auto viacmenej jazdí štart-stop. DRL nemám.
25. 9. 2015 09:43
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
megan II najeto přes 200tis, ted uz jen jako hnojak a na ***cky.
bylo celkem bezny, ze cestou na moravu nebo na slovensko jsem za tmy a v desti menil potkavaku...
25. 9. 2015 11:30
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
To auto proste vedelo, že ho nemáš rád, tak ti to bezcitné jazdenie trošku okorenilo, aby si si užil... >:-[]
25. 9. 2015 21:48
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
doporučujem ti OII s klasickými prednými svetlami, je jedno či pred, alebo po fl
25. 9. 2015 09:50
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
No vidíš, já měnil u francouzskýho auta žárovku naposled před pěti lety, kdežto u octávky II jezdím na výměnu každej měsíc. By mě zajímaly zkušenosti ostatních, protože škodovky jsou známý praskáním, a pokud vidím auto s nesvítícím světlem, je to na devadesát procent škodovka...
Avatar - Emel
25. 9. 2015 10:08
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Asi mám kliku, ale u novějších aut žárovky fakticky neměním... a to i přesto, že jsem do starého auta dal NightBreaker od Osramu, o kterém se traduje, že má vyšší svítivost na úkor životnosti. Naposledy jsem si všiml vadné žárovky u kamaráda na Loganu, ale žádnou statistiku bych z toho nedělal.
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2015 11:52
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Jak jsem psal výše, s FII v tomhle spokojenost - za celých 80 tisíc km měněny obě potkávačky, jedna brzdová a asi dvě koncové žárovky.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:22
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Octváka II fl - každejch 2-5 tisíc jedna potkávačka, střídavě levý i pravý, myslim že tam bylo i pár dálkovejch, občas připečená...

Co máš na tom francouzi? H1? Já měl na Laguně H1 a ty praskaly tak jednou za 10 -15 tisíc km, protože ještě nebyly zvyklé na takovou zátěž v podobě denního svícení - oficiální vyjádření Renaultu.
25. 9. 2015 21:46
Re: ja mam v oct se skoro 150tis km
Kde si k tejto múdrosti došiel, na firemných OII a rumunstroch meníš žiarovky každých 6-9k km a mimochodom s akým fr autom to porovnávaš. Napr. súčasný megane pôvodné žiarovky cez 30 k km, C4 picasso sada vyše rok a 17k km :-! . Ja viem , počul si od kamaráta, ktorého sused to auto vlastní
25. 9. 2015 08:36
Modus
Na Renaulte Modus to nebolo až také strašné. Pri výmene pravej žiarovky od stretávacích svetiel ako na fabii 1 na ľavej strane. Pri ľavej strane išiel dole kryt nad stieračmi 12x skrutka :-) Pri parkovačke vybrať lištu pri svetle a vymeniť predné parkovačky. Takže až take zlé to nebolo. :-) V dobe Full Led svetiel riešiť výmenu žiarovky na základnej oktávke trochu zbytočná téma. CHcel by som vedieť ako vymeníťe žiarovky( ledku) vo full led svetlách alebo matrix led:-) Keď som kupoval nové auto tak mi v servise tvrdili že nové Full Led vydržia 12 rokov. Čo je na tom pravdy?
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2015 10:30
Re: Modus
Je pořád spousta aut, co mají klasické žárovky. Třeba u malých aut má málokterý výrobce xenony nebo Full Led v příplatkové výbavě, natož v základní.
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 08:40
len nedavno tu uz nieco podobne bolo
pred par mesiacmi ..... a tiez sa tam menili ziarovky ... a nielen v octavii....

PS: ano ja viem .. vtedy to nebolo s videom ;-)

este v tom majovom clanku ma prekvapilo to nezvladnutie nasadit naspat ziarovku vo fabii .... skutocne to takto automobilky dnes uz chcu aby ludia k nim jazdili do servisu pre kazdu blbost? asi je to naozaj tak
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2015 08:59
stroj času
Neviem, prečo to niekoho ešte trápi. Vypadne mi žiarovka, idem za mechanikom, čo mi robí autá (nie autorizovaný) a za výmenu žiarovky nič neberie (bonus zákazníkovi).
Rozbalit vlákno
17
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 09:01
Re: stroj času
a teraz si predstav ze si cez vianoce na lyzovacke 100 alebo 1000km od svojho mechanika a potrebujes si vymenit ziarovku.. vonku sa uz skoro stmieva.... a zrazu bum svetlo nesvieti... pochybujem ze tam bude na lyzovacke ten mechanik s tebou ... ono je lepsie ak iste veci si vies urobit aj sam a za par sekund... stare auta su v tomto na nezaplatenie... chyba mi ta jednoduchost ktora v autach kedysi bola..... kde si si aj zaber spojky pekne za par sekund nastavil ... raz darmo starsie auta mali nieco do seba a boli velakrat praktickejsie ako tieto dnesne nove hypermoderne masiny ... kde uz nemozes robit vobec nic... a si len "babkou na servisnom spagate"
25. 9. 2015 09:09
Re: stroj času
jojo, takova bezna letni dovolena je 2-4tis km. představa, ze budu 2x hledat servis kvůli vymene zarovky a pak ještě jednou kvůli vymene voleje ja padla na hlavu
25. 9. 2015 09:53
Re: stroj času
chlapci, prejazdil som celú európu, ale iba raz sa mi stalo vo fracúzsku, že mi vypadla žiarovka práve na dovolenke, aj to len jedna. Na hlavnej ulici mestečka (Menton azúrové - odporúčam) boli 2 servisy, v jednom ma poslal do hája a v druhom mi to gratis na počkanie vymenil. Samozrejme aj na jednu sa dá jazdiť (keď ťa to chytí na lyžovačke v Grónsku) a dve naraz vypadnú raz za sto rokov. To je skôr seniment alebo niektorých to baví, to chápem, ale ani v telke sa už dnes nerýpeš jak v elektrónkovej, tie časy sú proste preč.
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 10:03
Re: stroj času
ved to je ten paradox... ze clovek jazdi roky a robi tisice km a len raz sa mu to stane a prave v tom najnevhodnejsom okamihu ked si kdesi v pr.. preto je lepsie ak s istymi vecami si clovek vie poradit aj sam.... rovnako rezerva by v aute nikdy nemala chybat

mna raz zastavili policajti.... ze mi nesvieti ziarovka.... este na starom pole sa mi to stalo ... tak 6 rokov dozadu .... som mal nahradnu sadu ziaroviek a vymenil to za 30 sekund....
25. 9. 2015 10:12
Re: stroj času
náhoda je sviňa, aj ja som rozprával kadetade, že som na smarte nemal defekt za 8 rokov, až som ho dostal na diaľnici (smart nemá rezervu), ale tiež to nebola tragédia, zavolal som otcovi a do hodiny to bolo poriešené, za 8 rokov bilancia v poho aj teraz si myslím, že plnohodnotnú rezervu netreba. Policajm ma zastavil pre týždňom, že mi jedna nesvieti a čo, povedal mi to (šak vedel som) a pustil ma, že aby som vymenil čím skôr. Niekedy robíme z toho väčšiu vedu ako je.
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 10:16
Re: stroj času
niekedy musis mat aj stastie.... uz davnejsie otcovi na pajere praskol chladic rano par km od prace.... a den predtym mal 400km cestu za sebou.... so stovkami kg nakladu na palube ..... keby mu to prasklo par hodin skor este vecer na pol ceste z blavy do ke v tme a auto plne nalozene vecami ktore do rana mali byt privezene .... to by bol ovela vacsi pruser

s tou rezervou som ja zatial musim poklopat... mal stastie a nepotreboval som ju za 15 rokov ani raz... ale aj tak ju v aute chcem mat.... ale zase kamarat mal 2 defekty za polrok a na novom aute ... clovek si niekedy ozaj nevyberie....
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2015 09:25
Re: stroj času
Já si na autě jednoduchě úkony rád provedu sám, a na ježdění po servisech kvůli takově
hlouposti nemám čas ani náladu.
25. 9. 2015 09:49
Re: stroj času
Tak to máš dobrého mechanika, že je k dispozici i o víkendu nebo na cestách.
25. 9. 2015 10:00
Re: stroj času
ja vás chápem, neberte to v zlom, ale beriem to ako to je, Áno mám dobrého mechanika aj na víkendy, ale ono to v praxi také dramatické nie je. Jazdiť pár dní sa dá aj s jednou. Je mi jasné, že ľudí, ktorí si vedia spraviť tie veci sami to oprávnene vytáča, keď po otvorení kapoty uvidia miesto sviečok, drotikov a skrutiek len zapečatenú krabicu.
Avatar - Stejsn
25. 9. 2015 10:19
Re: stroj času
Pár dní říkáš? Zastavil mě policajt a dal mi kilo pokuty za nesvítící levou přední potkávačku, uprostřed letního dne. Auto žádnou indikaci nemá a na otázku jak jsem to měl zjistit, když před jízdou to svítilo, mi řekl že zjistit jsem to za jízdy nemohl, ale závada to je a tak mi pokutu dát musí. Samozřejmě po vyinkasování pokuty mě s nesvítícím světlem pustil dál. True story, Slapy 2013.
25. 9. 2015 10:27
Re: stroj času
Pokud to jde, tam měním žárovku hned, třeba u pumpy. Akorát jednou byla tma a sněžilo, tak jsem to neměnil a zapnul jsem přední mlhovky.
25. 9. 2015 10:38
Re: stroj času
kilo pokuty??
takova sazba snad ani není.
jestli to je jak pises, tak ses hloupej ze se s nim vůbec bavil, ja bych to na miste opravil kdyby to slo a kdybych to umel a kdyby dal trval na pokute, sel bych do spravniho rizeni. mozna si rikas, ze to za tu stofku nestoji zato, ale zkušenost je k nezaplaceni.

ja takhle nezaplatil odpustek 1000kc, sel do spravniho rizeni protože jsem byl presvedceny, ze pravo je na mestrane, a to i když jsem vedel, ze celkove naklady budou podstatne vyssi. konecny ucet byl 0 za pokutu (zalekli se a nechali to vysumet), ale me naklady ke 20tis (vcetne trestniho oznameni). ale zkušenost k nezaplaceni a hlavne mam ciste svedomi ze jsem udelal něco i pro ostatní.
nesmis se nechat ojebavat, ani policajtama ne ...
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:28
Re: stroj času
To si děláš srandu? >:D Jako... chápu, že si byl v právu, ale aby místo kila platil 20 tisíc?? A když si vyhrál, jaktože si platil výlohy?
25. 9. 2015 12:06
Re: stroj času
proc misto kila 20 litru??

ja to mel misto litru 20x tolik
ja do toho pocitam projety kilometry, spousta casu, studiem a shaneni norem a predpisu, odvolavani se atd... proste me zajímalo jak to je. uz jen z fyzikálního hlediska ta udelena pokuta byla docela problematicka, tak jsem predpokladal, ze normy a předpisy vychazej i z fyzikálních zakonu a tem hloupejm urednikum jsem chtěl dokázat ze pravdu mam ja a ne oni.

on by se timhle vůbec nemusel zabývat, predpokladam, ze když nejsi schopny ovlivnit prasknuti zarovky a nemas zadnou signalizaci, tak ti policajt jen tak z niceho nemůže pokutu udelit, jestliže tedy neodmitnes opravu, nebo nemaz nahtradni zarovku..
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 12:10
Re: stroj času
No, a co se ti to vlastně stalo a za co tě chtěli pokutovat?
Avatar - Stejsn
25. 9. 2015 14:56
Re: stroj času
No je to možný že jsem hloupej, ale on ani nechtěl abych to opravil. Jen jsem mu musel ukázat, že mám lékárničku (nechtěl vidět ani ty žárovky), a pak mi udělil výchovný kilo a propustil mě.

Správní řízení za dvacet tisíc mě moc neláká, krom toho ta žárovka prokazatelně opravdu nesvítila, takže výsledek by byl nejístý :-)
25. 9. 2015 10:54
Re: stroj času
už som tiež platil za svetlá (to bolo v časoch, keď sa zaviedlo povinné svietenie a mali príkaz pokutovať), v poslednom čase ma len upozorňujú (2 - 3 x). Dosť mi funguje kukuč ja viem, že som urobil chybu, máte pravdu, môžete ma rozvalcovať, vypokutovať, zobrať mi auto, poslať na preškolenie a psychotesty, áno, vy ste králi a ja budem šťastný, ak s vaším dovolením budem môcť pokračovať v jazde a všetko napravím, poleším sa, ale hlavne nesiaham vám ani po päty.
Avatar - Barrichello
25. 9. 2015 09:02
Jo zlatý časy sou fuč
u Alera povolím dva šrouby, vytáhnu dva cvaky, odpojím konektory a mam venku celý světlo. Za 2 minuty >:D >:D

To samý bylo u Stratusu a Sebringu :-)
Rozbalit vlákno
18
25. 9. 2015 09:12
Re: Jo zlatý časy sou fuč
U Lincolna 2011 vytáhnu tři plastový rýgle, odpojím centrální konektor a celý světlo si odnesu, kam budu chtít. Třeba do dílny a nebo do auta, aby mi nepršelo při výměně žárovky za krk. Čas? Tak 15 vteřin...
25. 9. 2015 09:18
Re: Jo zlatý časy sou fuč
u zanovni dacie ještě z dob budovani socialismu jsem se bal na prasklou zarovku podivat, natoz sahnout, protože vse bylo tak orezly, ze to drželo jen silou vule. a to to auto nemelo ani 5 let
Avatar - MGRR
25. 9. 2015 09:52
Re: Jo zlatý časy sou fuč
Když bude pršet, zmoknete vlastně mnohem víc než ostatní.

Prší stále... při demontáži + při montáži celého světla + při chůzi sem a tam, když jej někam odnášíte a to nesmíte zakopnout se světlem v ruce.

Prší stále... nezapomeňme na to hlavní, výměnu žárovky nejlépe na mokré lavičce, světlo na klíně :-)

Já žárovky při dešti měním u stojanu na pumpě.

Vyrvat něco ven, jde vždy dobře, ale zpět to tak rychlé nebývá.
Avatar - Barrichello
25. 9. 2015 20:00
Re: Jo zlatý časy sou fuč
V dešti žárovku fakt měnit nebudu a když, zajedu si někam pod stříšku >:D

Zpátky to jde stejně dobře, pohoda.

U jiných aut byly výbojky, tam sem na to nešahal, akorát u Jaga sem ěmnil dálkový a žárovky v mlhovkách a u CTS žárovky v mlhovkách. To už sice není na 2 minuty, ale pořád to jde i bez sundání nárazníku :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 09:14
Re: Jo zlatý časy sou fuč
rovnako vymena sviecok na starsich autach.... alebo aj alternator ci dalsie veci... ktore si si mohol aj sam vymenit aj doma na zahrade za par minut.... a zadarmo
25. 9. 2015 09:19
Re: Jo zlatý časy sou fuč
a coz teprve takovej olej, a ten starej vypouštět rovnou do kanalu ...
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 09:26
Re: Jo zlatý časy sou fuč
olej by som urcite vzdy menil v normalne servise... ale kvoli ziarovke by som tam ozaj nerad jazdil .. v tomto nie je co novym autam zavidiet
25. 9. 2015 09:38
Re: Jo zlatý časy sou fuč
dřív bylo bezny si olej menit sam, hlavne na vesnici
ja si to delal sam tak do 1995, pak servis a to se mi nekteri vysmivali, ze nejsem schopnej si ani vymenit volej.
ja starej daval do nejaky nadoby v garazi a co s s tim delo nemam tuzeni, ale nejspis to ta spalil, teoreticky odvez na zpracovani, nepředpokládám, ze by to skončilo v kanale.
a jinych o tom silne pochybuju, za socialismu vylejt olej do kanalu nebo nalejt tam, kde jsi nechtej aby rostla trava, byla bezna praxe. to byly ty svetly zítřky.
moje 7 leta dcera si mysli ze si vymyslim, když je nekdy rikam o tom, jak se budoval socialismus ....
Avatar - Barrichello
25. 9. 2015 19:59
Re: Jo zlatý časy sou fuč
Já si ho měním dodnes, stojí mě to pakatel oproti servisu a vím co si tam naleju >:D
25. 9. 2015 09:28
Re: Jo zlatý časy sou fuč
Tady musím zase pochválit Lancer. Svíčky jsem už komentoval - povolíš tři šroubky na hlavě a jsi na "fajfkách". Světlo zatím jenom levá potkávačka - otočíš a vyndáš žárovku, přístup super. Vzducháč - uvolníš dvě perka, přístup super. Kabinový filtr - vycvakneš schránku u spolujezdce a máčkneš kryt po stranách a jsi tam ...
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 09:36
Re: Jo zlatý časy sou fuč
lancer to ma urobene prikladne.... ale povedal by som ze to auto bolo robene este v casoch ked auta sa snazili ludom zivot ulahcit a nie stazit ... na druhej strane musim pochvalit ziarovky nasho konkretneho kusu .... po 4 a pol roku a 90 tisicoch zatial ziadna "nepraskla" ... neviem ako to bude vzadu kde je to vyklopne veko aj so svetlami tam som zatial nepozeral ako to bude s vymenou ale vpredu je pristup ukazkovy.... suhlas... co ma trosku trapi su od kamienkov skrabance na spodku prednej casti zadneho blatniku co odletuju spod prednych kolies.... lancer ma tak akoby rozsirene boky alebo teda skor blatniky auta ... teda tie zadne blatniky su akoby sirsie voci podbehom auta a vznikaju tam na nich skrabance po odletujucich kamienkoch ... co som videl majitelia tam zvyknu lepit nejake priesvitne folie .. ( aj my mame priesvitnu foliu uz od nova ale moc nepomaha ) .. asi pomoze nejaky ochranny nater .. na tvojej 7 mej fotke v poradi co mas v galerii to pekne vidiet... ako sa zadny blatnik zrazu rozsiruje pricom podbeh pred nim ma mensiu sirku a prave to rozsirenie na zadnom blatniku zachytava kamienky od prednej casti
25. 9. 2015 12:36
Re: Jo zlatý časy sou fuč
Taky tam mám nalepené takové trojúhelníky z průsvitné folie. Moje auto jezdilo první 3 roky na Praze 1, takže je poťukané tak nějak celkově ....
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2015 12:48
Re: Jo zlatý časy sou fuč
jo presne... take priesvitne trojuholniky :yes: vyrobca tam nejaku tu foliu dava uz od nova ... len ono to po par rokoch uz nefunguje... a kamienky si cez tu foliu postupne uz prerazia cestu k laku karoserie

po zime s tym nieco budeme musiet uz robit... osetrit to a pripadne nejaku silnejsiu foliu kupit alebo ja neviem.. mozno nejaky nater/nastrek a tak ... ked pojde auto na prehliadku po 100 000km niekedy po zime tak uvidime co povedia v servise ako to osetrit
Avatar - Ji/Ri
25. 9. 2015 10:53
Re: Jo zlatý časy sou fuč
... u sebringu fungovaly ale jen ty žárovky, že? >:-[]
Avatar - Barrichello
25. 9. 2015 19:58
Re: Jo zlatý časy sou fuč
fungovalo vše, hlavně rozvody řetěz, servisní interval svící 160 tis km = nic sem neměnil, pohoda, klídek, tabáček >:D

A narozdíl od evropy tomu fungovalo topení a klima bez opravy za 15 litrů >:D >:D

To víš - kdo umí, umí >:D
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:29
Re: Jo zlatý časy sou fuč
To stejný u Mondea.... i když to neni oficiální postup dle příručky... stejně jako u dvojkové Oktávky třeba... >:D Nejen USA je vepředu ;)
29. 9. 2015 10:01
Re: Jo zlatý časy sou fuč
OK, jak je to u Caddyho???
Avatar - Barrichello
29. 9. 2015 10:19
Re: Jo zlatý časy sou fuč
Caddy má bixenony. Místo parkovaček LED trubice. Měnit zatím netřeba.

A do mlhovek se jde dostat normálně.
25. 9. 2015 09:09
zákazník je rukojmím
Hlavně že žárovka lékárnička musí být v povinné výbavě. A vůbec, výrobci ani nechtějí aby do toho lidi lezli sami. Stejně jako Android, shromažďuje o Vás téměř vše. Kdo chce trošku jít s dobou, nemá šanci se těmto zlotřilostem bránit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ondore
25. 9. 2015 09:11
Len častejšie
Super video, konečne spracovanie na úrovni!
Prihováram sa za podobné videá, kde sa bude napr. porovnávať riešenie na autách dvoch rôznych automobiliek - či už konštrukčné veci, alebo el. asistenti, námetov každému iste napadne viacero.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2015 09:17
Zlatý časy
U 120 to bylo natotata, u těch dalších aut mi to zabralo hafec času. úplně někdy nechápu jak to auto můžou při výrobě sešroubovat dohromady..
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2015 09:32
Octavia 3
Fajn video.
Otázka : o akú Octaviu sa jedna? Ma 10r? Ma najazdených 200 000km?
Odpoveď : nie
Prečo sa pýtam? Všimnite si video v 45tej sekunde ...... môže niekto vysvetliť ako je možné na novom aute mat tak poškodený proti hlučný kryt motoru?
Simply never .......
PS. u švagrovho volva S60 je to tiež tak poškodené no je to 10r voz s 220 000km .
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
25. 9. 2015 10:20
Re: Octavia 3
Těžko říct, je to prostě mechanické poškození, záleží co s tím autem kdo dělal. Mně spíš překvapuje, že tam ta zvuková izolace vůbec je... nevíte někdo, kam se montuje a kam ne? Já měl za to, že ji má jen nafta...
25. 9. 2015 10:23
Re: Octavia 3
U Fabky to mám potrhané na stejném místě. Měla 7 let, když jsem ji kupoval.
25. 9. 2015 10:28
Re: Octavia 3
Vypadá to jako rozežrané od hlodavců...oni mají kromě kabelů rádi i tuhle izolaci... :-)
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:31
Re: Octavia 3
U takové Oktávky to už skoro nevyndáš >:D Nejednou jsem s tim simply clever zápasil při výměně světla >:D
9. 11. 2020 15:13
Re: Octavia 3
Jednoduchá odpověď. Kuny a podobná havěť. Nějak se jim to potvorám hodí do pelíšků.
Měl jsem stejný problém, mimoto že jim chutnají hadičky. Obzvláště ty podtlakové. :-)
25. 9. 2015 09:32
Na toto extra článok?
Výmeny žiaroviek, rezervy, dolievanie oleja, kvapaliny do ostrekovačov a podobné bežné úkony, to všetko by predsa malo byť automatickou súčasťou každého slušného testu auta. Alebo nie?
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2015 09:39
Re: Na toto extra článok?
ano
25. 9. 2015 09:34
Koho zajima nejaka Skodovka
?
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2015 09:48
Nešťastné denní svícení
Toto je jedna z několika dalších záležitostí svědčících proti dennímu svícení světly určenými do tmy a snížené viditelnosti. Wolframový cyklus halogenových žárovek umožňuje měnit je tak jednou, nejvýš dvakrát, za život automobilu, ale svítí-li se s nimi právě jen v noci a při snížené viditelnosti, kdy jsou dobře chlazeny. Za denního světla, a tím spíš za slunného dne, je už v samotném reflektoru skleníkovým jevem zvýšená teplota i bez rozsvícené žárovky. Rozsvítí-li se do tohoto stavu ještě žárovka, wolframový cyklus už nestačí fungovat, wolfram postupně rychle pokrývá baňku, žárovka nejen hůř svítí a ale ještě hůř se chladí atd. a její smrt se zrychluje. Proto se musí měnit často. S denním svícením nočními světly výrobci proto zřejmě nepočítají, a proto jsou výměny žárovek tak těžké. Celá západní Evropa, a další země vč. USA ve dne nesvítí (v počtech mrtvých na silnici mluví statistiky jasně proti tomu), ale je-li takový předpis, jako u nás a v okolních východních zemích, pak to mají být oddělená denní světla s LED. Většina nových aut tak má a divím se, že tady Škodovka udělala sdruženou žárovku !
Další divná věc je, že nová auta s LED-denním svícením toto osvětlení s nočním osvětlením nezhasínají ! Předpis to logicky a správně vyžaduje.
Rozbalit vlákno
36
25. 9. 2015 09:57
Re: Nešťastné denní svícení
usa ma vetsi počet mrtvych na slinici nez EU a to je v usa o 150mil min lidi, jezdi snecimi rychlostmi a podstatne většími a tedy bezpecnejsimi auty
25. 9. 2015 10:07
Re: Nešťastné denní svícení
Nejde tu přeci o poměr mrtvých USA / EU, ale poměr mrtvých při svícení / nesvícení nočními světly a to třeba u nás byl skok o 25%!!!
25. 9. 2015 10:14
Re: Nešťastné denní svícení
denní sviceni u nas bylo zavedeno v polovine 2006, chces tvrdit ze počet mrtvych v 2007 (kdy se svitilo cely rok) byl vyssi o 25% proti roku 2005 (kde se cely rok nesvitilo)??
25. 9. 2015 10:40
Re: Nešťastné denní svícení
Snažil jsem se překopírovat graf počtu mrtvých za 1. pololetí po rokách, ale nezdařilo se mi to:
Od r.2003 jde počet mrtvých přímkově dolů (lidi začali mít na to si kupovat a dovážet modernější vozy s lepšími výsledky náraz. zkoušek, než byly u starých, které měli). V r.2007, kdy se začalo celoročně svítit, by podle této přímky měl být počet mrtvých 400, ale skočil na 500 (495), a pak jde zase přímka rovnoběžně s tou předešlou dolů. Statistika za celý rok je stejná jen s dvojnásobnými počty.

Časté odcházení žárovek nočních světel, způsobenýcch právě denním svícením, je jedna z velkých příčin nárůstu mrtvých. Je to proto, že se na vypálenou žárovku přijde až za tmy, těžko ji vyměníte a pak nejen že nevidíte, ale nest viděn!

Omezení počtu mrtvých zavedením denního svícení podle p.Humla se nejnže nekonalo, ale naopak. Je to kruté přehlížení skutečnosti, za které se platí životy!
25. 9. 2015 10:46
Re: Nešťastné denní svícení
plácáš nesmysly, pisu to niz
2005 1127 mrtvych, 2006 956 mrtvych, 2007 1123 mrtvych, 2008 848 mrtvych a pak pomaly pokles.
500 nebylo nikdy, mozna za první republiky a dřív
většina lidi svitila dřív, nez bylo zavedeno povinne denní sviceni
25. 9. 2015 11:16
Re: Nešťastné denní svícení
Tak tady ten skok dokazuješ:
klesání 2005,6 (máš jen dva body - 2003,4,5 by dokreslili ten stálý přímkový pokles)
skok 2007- tady by podle té podle přímky mělo být cca 800 mrtvých a je 1123.
Skok je dokonce vyšší než 25%!!!
25. 9. 2015 11:45
Re: Nešťastné denní svícení
neblbni, tohle není socialni inzenyrstvi
myslis ze nehodovost ma sestupnou nebo vzestupnou tendenci podle nejaky primky? tam je prece tolik vlivu, který nejdou ani objektivne vysledovat.
umrti na silnici:
2000 1336
2001 1216
2002 1314
2003 1319
2004 1215
2005 1127
takze za 5 let pokles o 209, tedy 42 rocne
takze by mělo nasledovat
2006 1085 (bylo 956) - vlivem zavedeni bodobeho systemu pokles na par mesicu
2007 1043 (bylo 1123) - lidi si asi uz zvykli, tak zacali jezdit jako dřív
2008 1001 (bylo 848) proc byl takovej pokles asi nikdo netusi
2009 959 (bylo 832)
atd
jak jsi dospel k tem 25% ??
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:53
Re: Nešťastné denní svícení
Doporučuji se tu nehádat a hledat moudra nad čísly, ale zanalyzovat to. Ideálním nástroej je joinpoint regrese, která se na toto používá, pak se můžete hádat, jak ten bodovy sytém fungoval a kde došlo ke zlomu. Pro méně zdatné matematiky lze proložit nějakou jednoduchou křivkou lineární regrese, nebo použít zakulacení v podobě mocnin. jinak se nedohádáte >:D

Ze zkušenosti s analýzou úmrtnosti se nejvíce hodí proložit funkcí, která se neblíží nule, protože nulová úmrtnost je nereálná, jsou na to metody, ale ty tu teď popisovat nebudu.
25. 9. 2015 12:02
Re: Nešťastné denní svícení
Ano musí si to Topten dát do grafu, proložit a je to jesně vidět. (i z jeho čísel).
Do r.2003 je to "zubaté" - počet mrtvých s v průměru neměmí, ale od r.2003 klesá se skokem na 2007 a zase klesá (2008 už je zase na 2006).
Místo toho, aby myslil, hádá se. To, co uvádí, jsou roční počty mrtvých, já mám počty za první pololetí (z E15 graf. 1998-2009) a to jsou poloviční čísla. Bohužel mi to nejde sem připojit.
Grafů jsem viděl spousty z různých pophledů a v r. 2007 je vždy skok.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 12:05
Re: Nešťastné denní svícení
Ano je to skok, taky sem tu analýzu kdysi dělal. Takové skoky se v analýze časových řad také mohou eliminovat, nebo se na to dá nasadit sezónní trend, třeba klasicky se berou 3leté cykly (vychází z Schumpeterova pojetí cyklů), nebo se dělají dvou či víceleté průměry, protože může dojít k náhlým výkyvům. Zvláště v analýze úmrtnosti se to dělá, jelikož má strašně pomalou dynamiku změn (to není, jako když prognozuješ ekonomické ukazatele kdy ze dne na den zkrachuje firma, nebo vstoupí na trh). Proto se to "vyhlazuje" k pokázání vývoje a třeba účinnosti zavedení některých opatření (bodový systém). Proto jsem jako první metodu navrhl Joinpoint regresní analýzu, která byla odvozena přímo pro ptořeby analýzy úmrtí.
25. 9. 2015 12:09
Re: Nešťastné denní svícení
Díky za seriózní odpověď. Ten skok 2007 se ale eliminovat nemá, neboť proložená přímka dál pokračuje rovnoběžně s tou předchozí. A pokračovala donedávna dodnes. Současně už to nevím.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 12:12
Re: Nešťastné denní svícení
to je spekulativní, jestli ten "zub" zahladit či ne (já spíš mluvím obecně, jak se dělá analýza časových řad), jestli chceš predikovat vývoj dále, tak doporučuji hlavně brát v potaz, že to nikdy nebude konvergovat nule, ale že se křivka v nekonečnu přiblíží spíše nějakých pár stovkách mrtvých :-)
25. 9. 2015 12:13
Re: Nešťastné denní svícení
a navíc, když porovnas 1. pololeti roku 2005 a 2006, tak v 2006 jen o 34 min mrtvych, ale v 2. pololeti rozdil 134, takze pokles v 2006 byl zpusobeny hlavne poklesem ve 2. pololeti, tedy kdy byl zavedeny bodovy systém a i povinne denní sviceni.
ja myslim ze denní sviceni uz velky vliv ani nemelo, protože většina z nas uz ve dne davno svitila.
rozhodne opetovny vzrust v 2007 na 1123 nemůže vysvetli povinnym svicenim
jak vysvetlis pokles skoro o 300 v 2007 a 2008??
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 12:16
Re: Nešťastné denní svícení
Ono se to třeba ani nemusí dát vysvětlit, to by chtělo znát i příčiny, mohlo sednou víc opilců, blbá náhoda.... To už je ale na hodně podobrnou analýzu, kde by si chtěl dokazovat signifikatní spojitosti a myslím že na to ani nejsou tak dobrá data.
25. 9. 2015 12:10
Re: Nešťastné denní svícení
musíš brat nejaky delší trend, nebo eliminovat ten skok nebo pokles.
jinak by jsi z poklesu mezi lety 2007 (1123) a 2008 (848) dospel k zaveru, ze v 2012 na silnici uz nikdo nezemre, ale naopak se 252 lidi narodi ...
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 12:14
Re: Nešťastné denní svícení
Proto říkám, že musíš proložit složitější funkcí, než obvyklou Y=ax+b a omezit zdola.
25. 9. 2015 12:22
Re: Nešťastné denní svícení
Ano, a pak vyjde, že z toho "marazmu", kdy někdo svítil a jiný ne, který se zdá pocitově nejnebezpečnější (neosvětlená auta jakoby zanikají), se nakonec při povinném denním svícení, které se pocitově jeví tak bezpečné, vyklubal zvýšený počet mrtvých.
Z toho plyne, že pocit nestačí - převážily proti-důvody, mezi nimž jsou právě vyhořelé žárovky za denní svícení.
25. 9. 2015 10:33
Re: Nešťastné denní svícení
Ale kde je důkaz, že to zrovna bylo denní svícení, které má za následek zvýšení počtu obětí dopravních nehod? Nemohl to být třeba bodový systém, který byl zaveden společně s denním svícením?
Podle mě je denní svícení nejlepší věc, která byla kdy zavedena. Jistě, na dálnici ve dne je to úplně k ničemu, ale na okresce, kde se střídá les a pole, tam má denní svícení velký přínos. Řidič je zvyknutý na ostré slunce z pole, najednou přijede do lesa a než se oči adaptují, vidí chvíli zatmaveně a nemusí si všimnout nějakého tmavého zhasnutého auta. Stejně tak nesnáším denní svícení v mlhovkách (Octavia II apod.) Když člověk jede po vlnovité silnici, tak si nemusí všimnout protijedoucího auta, protože světla svítí pouze při zemi. Doba před zavedením povinného svícení byla hrozná. Lidé nevěděli, kdy už mají zapnout světla a jezdili za šera tak, že nebyli vůbec vidět.
25. 9. 2015 10:44
Re: Nešťastné denní svícení
Viz odpověď výše.
25. 9. 2015 10:44
Re: Nešťastné denní svícení
placa nesmysly.
v 2005 1127 mrtvych, 2006 956 mrtvych, 2007 1123 mrtvych, 2008 848 mtvych a dále pokles.
pokles v 2006 byl proto, ze od 1. cervence se lidi bali a jezdili striktne podle předpisy, ten pokles byl diky mensimu poctu nehod od zavedeni bodoveho systemu a i denního sviceni, pak si lidi zacali svykat a slo to nahoru.
statisticky by byl potřeba asi obsahlejsi rozpor, proc třeba v 2008 pokles skoro o 300 proti předchozímu roku.
navíc většina lidi svitila uz před zavedenim povinného denniniho sviceni
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:59
Re: Nešťastné denní svícení
Ahh mě ta vaše analýza trhá žíly >:D Dejte sem nějakou časovou řadu, já to sem postnu s teoretickým vývojem. Použiju víc metod. Honem, než pujdu na oběd >:D
25. 9. 2015 12:24
Re: Nešťastné denní svícení
jen 2 odkazy, z kterých vychazim ohledne umrti

[odkaz]

[odkaz]

odpověď si bohužel uz asi nepřečtu, letim vyzvednou deti a na chalupu...
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 12:26
Re: Nešťastné denní svícení
Neklesej na mysli >:D Já už jsem taky z kanclu a doma v excelu se mi to počítat nechce, v úterý to udělám, kde mam na to napsaný algorytmy a nějak to sem postnu. Joinpoint analýzu už ale neudělám, protože ten program mam někde na starym kompu a "v ruce" sem línej :D:D
25. 9. 2015 12:35
Re: Nešťastné denní svícení
Tak príma - těším se. Díky.
25. 9. 2015 12:34
Re: Nešťastné denní svícení
No krása:
- z prvního odkazu je pokles od r.2003, skok 2007 a následný pokles, vidět - jen to dát do grafu a proložit
- z druhého odkazu je na grafu 3 pokles od 2003 taky vidět (dokonce zrychlující se proti přímce), ale graf je jen do r.2006.
25. 9. 2015 10:22
Re: Nešťastné denní svícení
tie svetla znizia svoju svietivost pri rozsvieteni hlavnych {stretavacich} svetlometov a sluzia dalje ako pozicne {parkovacie}. su tak schvalene na prevadzku na pozemnych komunikaciach, maju tak aj vyrazene homologizacne znacky....
a to svietenie.. dnes rano o siestej som isiel autom a pocas 25km cesty do prace som stretol 3 auta, ktore nesvietili. 1x isiel na dennych a 2x bez akychkolvek svetiel... ja som za svietenie 24/7 normalnymi {stretavacimi} svetlami, pretoze ludia v nasich koncinach nevedia pouzivat svetla na aute vobec...
25. 9. 2015 10:46
Re: Nešťastné denní svícení
To jsou důsledky také, že lidi na noc rozsvítí mlhovky, protože něco se přeci podvědomě rozsvítit musí, když se setmělo.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2015 13:17
Re: Nešťastné denní svícení
Za tím bych nehledal žádné psychologické složitosti, někdo svítí mlhovkami ve dne v noci, protože to dobře vypadá. Naštěstí přední mlhovky zas až tolik neoslňují. Spíš vidím problém v tom, že některá paka jezdí na DRL i v noci. Proto by podle mě měla být tato auta vybavena i světelným senzorem.
25. 9. 2015 14:13
Re: Nešťastné denní svícení
Oslňujú docela dosť, hlavne pri zamračenom počasí, podvečer a v noci, iba za jasného dňa to až tak nevadí. Ešte viac prekážajú diódy rozsvietené aj za šera alebo dokonca v noci, to je pravda. Ale popravde dosť vie dezorientovať aj takzvané prisvecovanie do zákruty jednou hmlovkou, to je fakt nápad za všetky drobné, keď sa jedno svetlo rozsvieti od určitého zatočenia volantom - nezakazujú náhodou predpisy nesymetrické osvetlenie dvojstopých vozidiel?
25. 9. 2015 14:51
Re: Nešťastné denní svícení
Ano tehdy oslňují - i chodce.
A móda LED-ek s nerozprostřeným světlem pokračuje i v zadních (kocových i brzdových) světlech, která oslňují řidiče jedoucího za nimi. Dodneška bylo vždycky před každou žárovkou (která z principu oslňuje méně, než LED) vroubkované "sklo", aby rozptýlilo světlo do plochy, teprve v poslední době, kdy jsou zrcedla svítidel přesněji provedena jsou "skla" hladká.
25. 9. 2015 17:35
Re: Nešťastné denní svícení
Áno. Nie som si istý, ako je to dnes, ale keď som pred rokmi robil v automobilovej konštrukcii, u vonkajšieho osvetlenia bola daná iba minimálna svietivosť, maximálna nie.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2015 13:11
Re: Nešťastné denní svícení
Ano, i denní svícení má své nevýhody, ale rozhodně s ním souhlasím. Zejména ve specifických situacích se sníženou viditelností (les, zamračené počasí apod.) jdou protijedoucí auta mnohem lépe a s předstihem vidět a člověk má o provozu větší přehled. Žárovky holt musím měnit častěji, co už.

Co se týče některých západních zemí, často sleduji různé kompilace na YT a fascinuje mě, kolik lidí je neschopných rozsvítit aspoň za silného deště nebo v podvečer. U nás když už nic, tak svítí aspoň DRL...
Avatar - Emel
25. 9. 2015 13:54
Re: Nešťastné denní svícení
U svícení DRL při snížené viditelnosti je ale problém, že nesvítí zadní světla... a snad ani ze zákona svítit nesmí.

OT: Octavia bez LED svítící na DRL vypadá hrozně :-(
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2015 14:18
Re: Nešťastné denní svícení
Mám pocit, že ten zákon už byl pozměněn, ale nejsem si jistý. Jinak souhlas, ale lepší než nic a přecejen nejsou ani primárně určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo za špatných podmínek.

Rapid nedávno dostal LED v mlhovkách, u Octavie jsou stále pouze ve xenonech?
Avatar - Emel
25. 9. 2015 14:35
Re: Nešťastné denní svícení
Pokud vím tak jo... asi se čeká na ten čtyřoký facelift :-O
25. 9. 2015 13:59
Re: Nešťastné denní svícení
Chce to rozum a osvětu, ne striktní svícení.
Avatar - MGRR
25. 9. 2015 10:01
PR... Promiňte, ale je to nesmyslný a neobjektivní test, rek
Octavia
1. začít hůře přístupnými žárovkami a všemi

Fabia
1. proč jste LP žárovku nevytáhli i s baterii? Možná jste mohli lidem ukázat co se stane po odpojení (budou hledat a šmátrat jestli mají kód k autorádiu, klíče mimo auto) a jak to jde krásně zase zpět, vč. všech těch pojistek a držáků baterie :)

Ta speciálně vyrobená žárovka, která se zapojí otočením má jistě nějakou cenu v orig. a neorig. prodejně.

Vyměnili jste pouze to co jde snadno a na mne to působí opět jako podpora předražené Skoda

Mohli jste jistě přistavit Mazdu 6, Avensis, Mondeo, Passat a neporovnávat podřadnou s podřadnější. Platí dobře...?

PR
Rozbalit vlákno
3
25. 9. 2015 11:03
Re: PR... Promiňte, ale je to nesmyslný a neobjektivní test,
Nedávno jsem si zase od otce pučil mazdu 6/03. Jako obvykle mu nesvítila jedna žárovka (podezřívám ho, že mi to auto pučuje záměrně). A ačkoliv mám velké ruce, v autě je dost místa. Stačí pootočit krytku, vyháknout háček z drátu a žárovka jde ven. Takže u Mazdy spokojenost, akce na 2-5 minut podle šikovnosti, protože tam není moc dobře vidět.

Pak jsme s kamarádem měnili žárovky v Mondeu, model někde z roku 95 (nevim jistě, starý kulatý). Tam se musí odšroubovat černej plast nad SPZ a pak samotnej světlomet. Akce tak na 10-15 minut. Na všechno je vidět a žádnej problém.

VW POLO/00 - málo místa, ale jinak obdobně jako na Mazdě, do 5 minut hotovo.

Ve všech třech případech je třeba počítat s mírným zašpiněním rukou a možná škrábnutím laku na nehtech...
25. 9. 2015 17:42
Re: PR... Promiňte, ale je to nesmyslný a neobjektivní test,
Misto toho, abys ocenil, ze odvazny novinar nasazuje krk pro dobro nas, automobilistu, nehledi na nebezpeci, riskuje, ze zanecha po sobe vdovu a hladove deti, je v predni linii odvekeho boje mezi clovekem a zarovkou, misto toho, abys ocenil bezprikladnou a nezistnou obetavost, nasazeni a kosatost lidskeho ducha, vymejslis nejaky body. Ze ti neni hanba.
Dyk je jak tendleten Amundsen, vy vole!!
Avatar - rohYpnol
25. 9. 2015 18:00
Re: PR... Promiňte, ale je to nesmyslný a neobjektivní test,
Blbost.

PR to rozhodně není, protože mj. výsledek zrovna dvakrát povzbudivý není.

Mohli zvolit jiný model, ale proč? Fabia a Octavia jsou nejprodávanější modely, je naprosto logické, že tohle bude zajímat nejvíc lidí.

PR ani za mák :-!
Avatar - Stejsn
25. 9. 2015 10:26
Kuny.
Majiteli octavie doporučuju řešit kuny a myši, ta kapota je zespoda pěkně ožraná.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:33
Re: Kuny.
Jojo.... Oktávky jim chutnaj... hlavně kabely, na tech si pochutnávají moc... u nás řáděj, sousedovi sežraly i Mazdu 626 (leštěnka, veterán), nám VW a Fordy nikdy ani neochutnaly >:D
25. 9. 2015 18:22
Re: Kuny.
Vloni jsem nastartoval auto zrovna když v motoru hodoval potkan - jižní Morava, sklípek, auto u stodoly. No, potykal si se saharou a já jsem pak musel kvůli úklidu rozebrat půl auta, protože jsem se na to nejdřív vykašlal a ze smradu pečený myšiny se na D1 cestou domů málem poblil.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 11:38
Vlastní zkušenost
Š. Octavia II fl - Praskaly pořád, měněo už automaticky, zánovní auto a simply clever systém kolikrát nešlo ani pořádně použít, páčka na uvolnění světlometu šla nehorázně špatně. Byl to vždy boj

VW Jetta V - pokud si dobře pamatuji, tak za 8 let provozu nepraskla ani jedna ... halt ještě poctivej Volksvégen. Jestli, tak fakt jen jednou a výměnu si nepametám

R.Laguna II - občas praskla - příšerně málo místa, jezdil jsem do Renaultu, kde i mechanik při výměně utrhl nálevku kapaliny do ostřikovačů... paráda ... >:D

F. Mondeo IV - Občas praskne - zezačátku dle návodu šílené, jelikož se má odmontovat přední maska, doporučuje se do servisu. Pak dle neofiko návodu odšroubji 3 šrouby a jde to jak po másle. Takže řadím jako průměr.

F Kuga - zatím rok a 16 tisic km a nic.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
25. 9. 2015 12:00
Re: Vlastní zkušenost
Ono aj v rámci jednej značky a jedného typu svietidla sú rozdiely. Na Focuse som za 50t km, čo som ho vlastnil, menil Há-sedmičky furt, odhadom dvakrát do roka; dokonca som si musel kvôli tomu kúpiť špeciálny kľúč. Na Mondeu za cca. 80t. ani raz (je ale pravda, že väčšinu času sú zapnuté len denné LED, čo hlavné svetlomety šetrí).
Avatar - Ozzman
25. 9. 2015 12:01
Re: Vlastní zkušenost
Jo ty LED pomáhají, já je nemám ještě :/ Takže jedu na klasiku.

Myslíš takovou tu hvězdici Fordí? Já to tahám šroubovákem klasickym >:D
Avatar - Ronault.
25. 9. 2015 20:35
Re: Vlastní zkušenost
A nebude to prostě TORX, ty hvězdný forďáku? >:D >:-[]
25. 9. 2015 18:18
Re: Vlastní zkušenost
Jakej? FII jsem měl a na výměnu žárovky nic speciálního potřeba nebylo - vyšroubovat šestihran/hvězdu, vypojit světlo, vysunout a hototo. :-)
Avatar - Ronault.
25. 9. 2015 20:34
Re: Vlastní zkušenost
Moje zkušenosti -

R. Laguna II - když s ní jezdil otec, tak mu praskaly docela často, mě kupodivu minimálně, asi 2x za ty 2,5 roku. Výměna mi přišla v pohodě, ale měl jsem 1,6 16V, kolem bylo spousta místa.

R. Megane III - tak tam jsou po dvou letech a 42t km žárovky původní. Tedy nejsou původní, prvně jsem se tomu brátbnil, že bych al nějaké se zvýšenou svítivostí, protože pak méně vydrží, ale vzhledem k tomu, že Megane má denní svícení a žárovky doteď drží, tak jsem dal do potkávaček Osram a do dálkačů Phillips (ty nejsilnější, nevím, jak se jmenují) a muímříct, že v těch dálkačích se to hoooodně zlepšilo. Co se týče výměny, tak se veme šroubovák TORX, vvyšroubují dva šrouby, potáhne za zajišťující táhlo a celé světlo se vytáhne ven. Podle mě je to docela snadné, protože pak je prostoru habaděj.

Fabia I. 1,2 HTP - tak tam to praská jak na běžícím pásu. To je tak 12 žárovek na rok. Když jsem s autem začal jezdit já a pak i proškolil přítelkyni, spotřeba je menší. Výměna v pohodě.
Ale abych ji pochválil, výbava elegance má ukazatel stavu vody v ostřikovači a prasklé žárovky.
Bohužel ji furt svítí kontrola porucha řízení motoru (nikdo si s tím neví rady, prý to máme ignorovat), takže když se přidají ty další, je to pěkný vánoční stromeček. >:D

P 207 - tam praskají hodně a ani zacházením se to moc nedá zachránit. Otec to ale vyřešil denním svícením a je klid. Výměna je snadná.

Favorit - moc nepraskají a místa mooooře kolem >:D

RADA - Jak jsem psal výše, tak jak jsem s auty začal jezdit já, tak se spotřeba žárovek snížila. Rada je jednoduchá. Prvně nastartovat, pak zapnout světla a naopak prvně vypnout světla a pak vypínat motor, v těch chvílích jsou nějvětší kolísaní napětí v síti.
25. 9. 2015 13:30
"krasne" u 1.generacie???
Tak toto vyhlasenie ma zdvihlo: ze ako "krasne" to vraj islo u prvej generacie Fabie! No ano, mozno u niektorych modelov. Ale dodnes spominam, ako som vymienal ziarovku pre lave stretavacie svetlo (pred vodicom) vo Fabii-kombi 1. generacie, s motorom 1.4mpi:

Musel som koli tomu vymontovat akumulator, pretoze sa tam nedalo nijako dostat. Tam nebol vobec ziaden pristup, nie ze ako v tejto Fabii, k tomu lavemu reflektoru dostal aspon ruku...
Rozbalit vlákno
10
25. 9. 2015 14:46
Re: "krasne" u 1.generacie???
U jedničkové Fabie se to dost liší podle typu motoru. Motory, které mají vzduchový filtr přímo na motoru, mají akumulátor dál od světel a je tam velmi dobrý přístup. Motory, které mají vzduchový filtr v samostatném filtrboxu v rohu motorového prostoru, mají baterku posunutou blíž ke světlům a je tam horší přístup.
Já mám 2.0 MPI (ten má vždy filtrbox), navíc úplně na kraji mám LPG řídicí jednotku a k ní vede kabeláž. Ale jde to i bez demontáže baterky. Místa je tam málo, poprvé nebo podruhé jsem u toho nadával, ale teď už to " mám v ruce" a zvládnu to bez problémů během pár minut. A když vidím to video, jak je to u Fabie 3. generace, tak si říkám, zlatá 1. generace.
Avatar - Ronault.
25. 9. 2015 20:22
Re: "krasne" u 1.generacie???
Já teda měním na HTP 12V a pohoda, i když je to měnění dost často.
Avatar - rohYpnol
25. 9. 2015 21:54
Re: "krasne" u 1.generacie???
Kdybys měl Fabii s plnohodnotným motorem, tak bys věděl, že tam opravdu dvakrát místa není. Výměna na straně s baterií je problém.

Mimochodem, kde jsi přišel k HTP?
Avatar - Ronault.
25. 9. 2015 22:49
Re: "krasne" u 1.generacie???
Partnerka si jej koupila dříve než jsem ji poznal. A člověče až na tu neustále svítící kontrolku poruchy řízení motoru docela v pohodě. A 12V i docela obstojně jede. Když jedu já a neženu to, tak jezdím i za 5l / 100 km, teda dle PP, na opravdovou reálnou spotřebu se chystám a tam tobude tak o litr bych tipl, koncern rád kecá na PP.
Avatar - Emel
26. 9. 2015 11:03
Re: "krasne" u 1.generacie???
Člověče já jsem zatím na 10.000km do 0.1/100 PP vs. dotankování.
Avatar - rohYpnol
26. 9. 2015 11:33
Re: "krasne" u 1.generacie???
Myslím, že moc kecat nebude. HTP je v pohodě, jen se k němu musíš adekvátně chovat. Když budeš jezdit piánko. Jakmile začneš chtít plnohodnotnou dynamiku, tak jej utýráš ;-)
Se starší 1.4 OHV 50 kW se dalo jezdit za 6 v pohodě, HTP má o válec míň, takže i spotřeba bude nižší. Jenže i dynamika a krouťák...

Do města HTP vcelku ideální motor, jen kdyby neměl tolik konstrukčních chyb... :-!
Avatar - twistedTSD
26. 9. 2015 15:22
Re: "krasne" u 1.generacie???
Adekvátně chovat a adekvátně udržovat, pak může vydržet statisíce km. Mimochodem, jezdím teď čtyřválcovým konkurentem stejného objemu a někdy mám pocit, že mi ve městě trošku chybí "údernost" HTP s jeho krátkou převodovkou.

PP by rozdíl 1 litr udělat neměl, spíše pár deci.
26. 9. 2015 08:28
Re: "krasne" u 1.generacie???
Ono to tak jednoznačné není. Třeba 40 kW HTPéčko dostalo pro modelový rok 2007 filtrbox jako "plnohodnotný motor" a baterka se posunula blíž ke světlům. Naopak "plnohodnotný" 1.4 16V 55 kW měl filtr na motoru a místa mezi baterkou a světlem bylo habaděj.
Avatar - rohYpnol
26. 9. 2015 11:35
Re: "krasne" u 1.generacie???
:yes:
27. 9. 2015 20:33
Re: "krasne" u 1.generacie???
No vidis, a pritom by stacilo otevrit navod, pred sundanim krytky vycvaknout predni cast krytu baterky a slo by to uplne v pohode.
25. 9. 2015 16:25
OPEL
Osobne mam rad reseni v Opelu, kde je zarovka bezdratove primo v krytce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
25. 9. 2015 17:57
Peklo moderního vozu
Řidič se stává dojnou ovcí servisu. Hlavně že máme auta levná jako nikdy dříve...

I když ... problém západní kultury to rozhodně není, auta jsou stavěna na západní styl, kdy údržba ze strany řidiče nula, a kdy auto je jen spotřební záležitostí na nějakých 5 let modelového cyklu.

Problémem ČR je, že zatímco auta tu máme stejná jako na západě, tak platy jsou násobně nižší. Takže zatímco pro Němce není velký problém po 5 letech auto poslat pryč, tak pro Čecha je problém vůbec koupit to auto po tom Němci...
Rozbalit vlákno
1
9. 10. 2015 19:03
Re: Peklo moderního vozu
Hezky napsané. Řidič aby kvůli každé prkotině jezdil do servisu (a ideálně do toho autorizovaného). Nový auto bych si proto nikdy nekoupil, raději nějaký zachovalý starší model z bazaru.
Avatar - lordlord
25. 9. 2015 18:35
.
zkuste si vyměnit žárovku u starýho espáče
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eXp10it
25. 9. 2015 19:27
Kdo neumí u svého auta vyměnit žárovku...
Kdo neumí u svého auta vyměnit žárovku ten by s nim rozhodně neměl vyjíždět. V noci určitě ne to jde doslova o život.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
25. 9. 2015 20:08
Re: Kdo neumí u svého auta vyměnit žárovku...
Už sem s prasklou žárovkou jel. Pravou. Chce to přizpůsobit rychlost, kde nikoho neoslníš jet na dálkový a jinak je to jedno svítící světlo + mlhovky.

Kdo mlhovky nemá, je tom na holt blbě >:D
A nikdo na mě netroubil....pro rejpaly který budou mít na mlhovky kecy.
Avatar - leone
30. 9. 2015 06:46
Re: Kdo neumí u svého auta vyměnit žárovku...
naprostá kravina !!!!!!!!!!!, možná u starých modelů, ale vše nové je děláno tak, aby jsi musel do servisu, a servis měl KŠEFT !!!!!!!
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 09:43
Re: Kdo neumí u svého auta vyměnit žárovku...
Vyměnit se dá vše, akorát je to schválně náročné a musí se to umět a mít na to vybavení.
Avatar - honza84
1. 10. 2015 19:38
Re: Kdo neumí u svého auta vyměnit žárovku...
mam prvního superba s V6 - to už je dneska starý auto. Ani tam svépomocí nevyměníš .
Avatar - chalan66
26. 9. 2015 21:27
bordel
Ta mastnota od oleja v motorovom priestore na prvom videu, tak to čo má byť !! Ja mám 5 ročné auto a toto tam nemám ! To druhé video, malo zas mokro v motorovom priestore . Tak to o niečom svädčí !! Nechcem Škodu !
Rozbalit vlákno
0
Avatar - certzhor
29. 9. 2015 16:59
R type R
jednoduché jako říct písmeno R jako kRálovské Regééé tak i pro někoho muže být výměna žaRovky hoRoR >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
29. 9. 2015 20:22
Re: R type R
To je tak, kdyz nekdo zustane na mentalni urovni zaka treti tridy zvlastni skoly... 8-s
29. 9. 2015 22:20
Stačí meniť preventívne ....
Ja na svojej Kii Ceed nechávam meniť preventívne žiarovky každé dva roky ... a nemám problém >:D

Prvýkrát som to skúšal sám ..... a odvtedy to riešim cez servis ..... okrem toho, že nič nepokazím .... tak mám stále žiarovky OK a nemusím sa báť, kedy "zdochnú" ....

Jeto sice možno primitívne ... ale účinné :-!
Rozbalit vlákno
0
29. 9. 2015 22:50
logické
poslední souvětí je vypovídající - čímpak jiným asi mají nekradoucí servisy vydělávat, než tím, že auta jsou udělaná tak, abychom i s banalitami typu žárovka byli chtíc nechtíc nuceni tam zajet
Rozbalit vlákno
0
Avatar - FISHkaa
30. 9. 2015 10:22
H15
Myslel sem, že bude dražší, ale přes 4 kila za kus a pětikilo v autorizáku. Ta je asi ze zlata ne? :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - honza84
1. 10. 2015 19:35
superb 1. generace
Na 1. superbu s benzínovym šestiválem svépomocí nemožný - a to je 13 let starý auto
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2015 10:01
vymena zarovky
Myslim, ze vymena zarovky by mela byt vymyslena tak ze jde snadno a rychle vymenit v pripade poruchy pri jizde/pred jizdou, nac se zdrzovat servisem, proste od roku 2008 se auta vyrabi jinak nez predtim, zapadackym stylem a od te doby se nove auto nevyplati kupovat. Jeteze mame i celkem kvalitni autobazary kde se da sehnat solidni zajety vuz za solidni cenu.
Rozbalit vlákno
0
14. 3. 2016 21:45
někomu to myslí (někomu ne)
>:D >:D >:D

tady je odkaz jak se to dělá u volva

[odkaz] >:D
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2020 23:21
Co má znamenat ten zvuk pouze v levém sluchátku ?
Co má znamenat ten zvuk pouze v levém sluchátku ?
Rozbalit vlákno
0