Jen automobilový analfabet může připustit jízdu s Talismanem nyní >:D samozřejmě jde o vzhled a rozměry,Superb lll mě vůbec neoslovil,najel jsem s ním asi 100km,je to průměrné auto ;-\
Když si přečtu jednu z tvých perel "nový Megan a Talisman katapultuje značku na první místo,kam už kvalitou a motory dávno patří ","nový Megane bude leaderem třídy" a dnešní perla jakbysmet, tak by mě zajímal zdroj, kde se "zajímáš co bude". Zřejmě časopis Vlasta.
Nemám nic proti novým Renaultům, naopak. A až prodají víc Meganů než VW Golfů a Ford Focusů, můžeme se bavit třeba i o (prodejním) leadrovi.
Hele, už teď se se spojkou moc bavit nedá... umíš si ho představit, kdyby fakt Renault prodával nejvíc? Pokud by tedy nevstoupil zase do nějaké opozice :-) ?
Kdyby měl Renault nejlepší auta a prodával nejvíc, dávaly by jeho hlášky smysl a ani bych si jich nevšiml. Ale každá značka má své spojky.
A na Talismana Grandtour se fakt těším. :-)
Sme svedkami padu jedneho koncernu, ktory chcel mat viac a pochoval sa >:-[] Prave vysla sprava ze, uz v roku 2007 Bosch (bol to ich software) upozornoval VW, ze jeho pouzitie v beznej prevazdke je protizakonne a vedeli o tom vsetci vratane Winterkorna. Dufam iba, ze to ako dopadol VW bude odstrasujuci pripad pre ostatnych. :yes: Prajem vsetkym vela statnych km!
Mne jsou tedy emise u zadku, sám jezdím koncernem už deset let a vím, kolik auta od vw žerou a myslím, že nebudu sám. Že bych najednou utíkal z důvodu "emisí" k rendlíkovi či citronovi, to bych se musel hooodně udeřit do hlavy... >:D
Až se budou povinně u všech (i momentálně jezdících) koncernových aut vracet emise do správných limitů, tak bude hoooodně lidí od nich utíkat (k poctivějším značkám) nejen kvůli normální vyšší spotřebě, ale i normálnímu nižšímu výkonu. >:D >:D:yes::yes:
Kuli dvakrát podtrženou jakoTDI nedostane nikdo jinej. Že to nebudou samý jedničky je očekávatelný ale v množství i hloubce podvodu i VW hraje sólovou hru ;-)
Pokud je stale platna stavajici norma na mereni emisi, budou se automobilky snazit vymyslet takovato reseni. Ale ok, auta by mohla smrdet cim dal tim mene.
Ad redakce:
Nemohli byste popsat v cem se jednotlive 1.6d motory od VW group lisi, kdyz jste na detailu AdBlua a SCR.
viz 1.6 81, 1.6 85 a 1.6 88
Mám strach že příjde brutální Downsizing (myslím že se to sprostý slovo tak píše) až to začnou měřit pořádně. Vždyť automobilky platí nějaké poplatky za emisní průměr ze svých modelů ...nebo ne? Vyšší emise (stále stejné, reálněji měřené) budou nutit výrobce stavět auta s menším a menším objemem.
Proto evropské automobilky lobbují za odložení nové metodiky, při současných technologiích reálnějším cyklem nemají šanci projít. Trochu s obavami očekávám, jak se to (pro nás) celé vyvine...
Ja jsem naopak optimista, co se noveho testovaciho cyklu tyce. Nekde jsem videl clanek, kde porovnavali spotrebu aut podle puvodniho cyklu a podle noveho a zatimco vetsina dieselu a turbomotoru by v novem dopadla hure, tak starsi atmosfericke motory naopak lepe.
A treba ne. Zrovna emise NOx jsou vyssi u motoru s vysokym litrovym vykonem. Treba se konecne vykaslou na diesely, downsizing a zacnou delat normalni spolehliva a ekologicka auta.
Nemohou se zbavit dieselů, jsou v pasti (orgány EU), do které se samy dostaly. V honbě za CO2 si neuvědomili, že zázraky se nedají dosáhnout ve 3 dnech. prostě to funguje tak - nízké CO2 = relativně vyšší škodlivé emise. Když zruší diesely, budou tady mít paletu benzínů a hybridů drahých jako diesely, nebo možní ještě dražších. A všechno toto bude vyrábět o 25% vyšší emise CO2 a přímovstřikové benzíny vysoké NOx i pevné částice !!! je to past ze které není úniku. Buď budou vyráběna auta s nízkou spotřebou (CO2 nízké) a s nízkými škodlivými emisemi za příšerně drahé peníze že to nikdo nekoupí, nebo se EU i EPA a podobné organizace opět přiblíží k realitě. Američané si dali ještě nižší limity CO2 než Evropa, naprosto šílené. Nebude to trvat dlouho a zjistí se že emisní testy v reálném režimu nesplňuje prakticky žádné auto.
Samozrejme by to bylo podmineno vykaslanim se na CO2 (minimalne co se osobni dopravy tyce). Protoze nebyt honu na CO2, nejezdi tolik dieselu a benziny nemaji problemy s pevnymi casticemi (i kdyz nevim, do jake miry je to zpusobeno primym vstrikovanim, Nemci objevili dost nadlimitni emise pevnych castic treba u atmosferickeho vicebodoveho litru od Renaultu).
Chtělo to už dávno zavést normu, která by zakazovala vyrábět auta s větším výkonem jak 50kW/1000kg hmotnosti, což k normální jízdě úplně stačí. To znamená, že třeba takový průměrný Superb cca 1300kg by mohl mít max. 65kW. A prospělo by to jak bezpečnosti na silnicích, tak i nižším emisím. Všechna auta by měla stejné zrychlení, nikdo by nemohl předjíždět, tak max. traktor a bylo by to všechno v poho... Jen směle do toho ekologové a úředníci v EU. :yes::yes:;-);-)
Jasně, úplně nejlepší ja všechno regulovat. Co takhle vyrábět jen jeden druh auta, jednu barvu, jeden druh výbavy a jen jeden stejně výkonný motor? Hele to už tu komáři 40let zkoušeli a neklaplo to >:D
A nakoniec este zistia, ze vykonnejsi motor zerie menej, pretoze vacsi motor na dialnici nemusi tahat v pasme vysokej zatazi.
Robust - student techniky co len preliezal ???
Nikde nebyla řeč o spotřebě, ale o emisích. A v té souvislosti bude mít silnější motor i v pásmu nižších otáček vždy větší emise. Zkrátka perpetuum mobile zatím nikdo neobjevil.
To je teda blbost. Nizsie otacky = vyssie emisie ? Take si kde cital ? V buletine od VW pre zeny ? Neviem ci vies, ale karburator uz nie je montovany :*)
Nauč se číst. Takže ještě jednou a výstižněji.... silnější motor třeba 300kW bude mít oproti slabšímu 50kW vždy vyšší emise a to při jakýchkoliv otáčkách. To nikdo neokecá.
Jelikož už menší diesel už do tak velkého auto dát nejde a z malého objemu vyždímáš jen omezený výkon vzhledem k alespoň nějaké normální životnosti motoru, spíš se budou v eu vyrábět pouze malá auta a ty velikosti A8 a A6 brzo budou minulostí, stejně jako SUV velikosti Q7...
Cyklus, ve kterým se měří, nemá s realitou nic společného... Další zpřísňování limitů bude mít za následek to, že určitá auta budou vymírat... Škodovka začíná vážně uvažovat o tom, že příští Fabia nedostane diesel, protože aby plnila limity, tak bude tak drahá, že si to nikdo nekoupí... Tenhle Superb GL tu udávanou spotřebu má ve specifikaci, kde není klimoška..
Superb má i v úplném základu dvouzónovou klimu... ale klidně nás můžeš ještě o nějaká zaručená moudra obohatit.
Další Fabia je ještě hodně daleko a jestli bude diesel nebo ne bude záviset na náladě na trzích, kde se ta nafta prodává, jako je třeba Británie. V ČR je aktuálně poměr cca. 7:1 ve prospěch benzínu.
ked to nikto nekupuje? Folcvagina nedavno uviedla, ze konci s vyrobou verzii Bluemotion... Po podvodoch s tdi a kauzach s tsi nebude pomali co montovat pod kapotu tychto vrakov. >:D
Slaby motor (na tak velke auto), predlzene (uz aj tak dlhe) prevody, pneu s nizkym valivym odporom, start-stop (u dieselu skutocne "genialna" vec), no to bude zase "radost" s tym jazdit!
A tym udajom o spotrebe (3.7L/100km) a emisiam (96g/km) asi uz neveri nikto ani v koncerne. No ale hlavne ze mame zase nieco s nazvom "green", na to tak dobre reaguju euro-darmozraci z Bruselu. Aj ked spravnejsie by sa ten model mal volat "Skoda Superb BlackCloud"...
Tohle je auto pro taxikare, a jako takove mi dava smysl. Po meste nebude zrat moc (ikdyz ano, taky zastavam nazor ze diesel do mesta je zverstvo, resp. sobectvi) a po ceste na letiste pojede za 4L po spojce a za 5L po dalnici. Ideal.
Me treba zrovna tento superb prijde jako jeden z tech co davaji smysl, mozna nejvic.
Myslím, že taxikář (minimálně v ČR) se na Greenline vybodne, tyto "ekologické" verze jsou podle mě jen způsob, jak vytahat z kupce peníze za normované nic na papíře. Automobilky by neubylo, kdyby tato verze byla standartní, tzn. o 16000Kč levnější...
Efficientdynamics sice stoji jako bezne 320d, ale taky nekde po ceste poztracela snad 20kw, takze je dynamikou bliz o 50tis(?) levnejsi 318d nez 320d. To neni uplne dobre prirovnani.
Kazdopadne NonGL verze nema vstrik mocoviny, GL verze ma. Je bezne, ze si prodejce (cehokoliv) za soucastku navic veme penize navic.
Pekne paci sa mi to ALE.... Je to okresane , plechy 2 trieda 0,8mm oproti Passat 1trieda 1mm , proste klasicka oresana skoda za neskutocne peniaze. Zial myslim ze uz vela ludi prekuklo VW SKODA a spol . Myslim ze uz to prehnali a tam kde ostatny museli zamakat si VW pomohli podvodom .Vykon motora + spotreba + emisie ide ruka v ruke a teraz ako mame verit udaju zo spotreby , vykonu ?
Podla emisii nik nekupuje auto to je fakt no vykon a spotreba su smerodajne ..... Teda aku mam zaruku pri kupe simply clever auta ci nebudem musiet navstivit servis a tam mi upravia software a sup z 88kW je 75kW a z 3,7l/100km je 5,7l/100km hmm a teraz co ?
Komu sa pojdem stazovat?
Preco mam kupit predrazene auto ked nemam zaruku kvality?
Makossko, nesmíš soudit jiné podle sebe! Emise jsou důležitý údaj spolurozhodující o tom, který konkrétní model si pořídím.
Kromě mě jsou to také firmy, které namísto objemu motoru nebo výkonu motoru nebo podvozkové konfigurace uplatňují jediný závazný parametr (kromě ceny). A to je pochopitelně parametr emisí. To je jeden z projevů sociální a environmentální odpovědnosti firmy.
Dlouhé kvalty, slabý motor, malá zapadlá kola, relativně vysoká cenovka... dává takové auto vůbec smysl? Ale jo, dává... jako pohodlné auto na jízdu z 99% na dlouhé trasy po dálnicích v poklidném tempu v rámci limitů dává. Někomu jinému...
smysl dává.... ale malému procentu. Jak říkám, každý model má své bitevní pole. Tak jako nedává smysl Octa za 1mio, ale je to neporazitelné auto v rozpětí 400-600, tak jako je AudiA6 v tesilu a mecha klimě utopie... atd. Každý model má své bitevní pole. Tohle kočkopesokřeček.... Ale jak vždycky říkám, počkám si na očuchání - okta s tímhle motorem je hbitá a příjemná ...až na ohavný chrot zvuk.
on ten downsizing je pro všechny priznivce automibilismu sprosty slovo, pro me nevyjimaje. Proto se mi strasne libi Mazda, ktera dava atmosfericky dvoulitry i do nizsi stredni tridy, zadny trivalce s turbem. Ale... kdyz prislo na lamani chleba, stejne jsem si spocital, ze 1.6dci se mi vyplatí s tím co najedu, kdyz to jeste v zaruce vymenim. tezko potom delat hrdinu. Nicmene 1.6 88kw v Superbu. pro koho to jako je? to plne nalozeny ani nemuze bezpecne vyjet kopec
Čo to? Zdochol pes v auto.cz??... žiadna správa na titulke "Zákaz predaja Škodovky vo Švajčiarsku - Volkswagen, Audi a Seat rokov výroby 2009 až 2014 vybavených naftovými motormi 1,2TDI, 1,6TDI a 2.0TDI s emisnou normou Euro 5"??
Alebo "odávateľská firma Bosch varovala už pred 3 rokmi VW pred možným nezákonným využívaním tohto softvéru"
A už sa pridáva aj Taliansko k výzve aby sa zastavil predaj áut s týmto "šikovným" softwarom.
Keď mala Takata problém s airbagmi tak ste sa šli.... :-!
..... je to lež a podvod. Původně jsem chtěl zůstat stranou. Ale je třeba si říci fakta:
- podvod, místo, aby investovali finance do vývoje, tak se hoši plácali po ***kach, jak jsou ziskoví... za jakou cenu??? nevím... možná Gilgit má přesnější info. Znehodnotili to, co v dnešní době je v podnikatelském prostředí, zejména v Evropě, nejdůležitější.... goodwill. Prů.ser je to zatím nedovidný.
+ vyrábí kvalitní, dobře vymyšlená auta.
O to více mě na.sírá ten fakt, že měli potřebu uskutčňovat tenhle oj.eb století.
Jenže ono to .... jak jsme se tu xkrát bavili - naleštěná bída bez důvodu ....
City/up.... ochuzené
fabka - dobře vymyšlené, jinak oje.bané
oktavia - fajn vůz s kvalitami, které nelze upřít - .... chudá řešení
sup - jak dneska někdo napsal - krásné zvenčí - průměr vně....
prostě oje.b na oje.b.... tohle muselo prasknout....
a tohle jde praktikovat na všechny modely v rámci mainstream produkce.
Renault je dlouhodobě pranýřován za nekvalitu. Ale týkalo se to daných modelů, či motorizací...stupňů výbav. Ale tady jde o celou firmu a to je, jak jsem psal, zatím skandál nedovídný.
Pokud je auto příliš drahé, chudé, má pro mě nevyhovující vlastnosti a .........tak si ho nekoupím, protože před pořízením si ho prohlédnu a snažím se zjistit pro mě podstatné vlastnosti. Některé poznám sám, některé si zjistím.
Jestliže mi ovšem výrobce záměrně zalže nějaký, pro mě důležitý údaj, který si prakticky nemohu ověřit před pořízením, je to neomluvitelný podvod. Na lživé spotřeby jsme si, tak nějak plíživě a mlčky, všichni zvykli i když je to, podle mě, důvod k odstoupení od smlouvy. Ovšem pro zoceleného a vytrvalého právníka bez nervů. Ale i tu spotřebu je možné si zjistit. Emise za provozu si ale sám jednoduše zjistit nemohu a ještě k tomu jsem mediálně a reklamou masírován jak jsou báječné.
A to je daleko horší. Takové auto bych si nekoupil. A podobně se zachová asi víc lidí.
Jirko, nějak nerozumím tomu co jsi chtěl říct. Vzhledem k aktuální aféře jsem hledal narážky na koncernové dieselové motory, ale o nich to zřejmě není... tak teda o čem? Jaký nedovidný průser s goodwill?
Chudá řešení u Octavie jasně, slavná torzka... no, jenže ono se to za ty roky trošku obrousilo. Konkurence má tu torzku velmi často taky a u té Octavie je nakonec modelů s multilinkem docela dost (Scout a všechny 4x4, obě RS, CNG, 1.8TSI).
Citi/up ochuzené, Fabia oje.bané... býval jsem zvyklý na lepší argumenty ;-)
3,7 l/100km je pravdu reálná a poctivě změřená. Je ale nutno vzít do úvahy, že vzdálenost 100km měří ve škodovce 80 až 90 km a tak dochází ještě navíc k úspoře vzálenosti. Škoda je skutečně greenline, dokonce z výfuku vypouští dusíkatá hnojiva a saze, protože kdyby saze spálila, vznikl by skleníkový plyn oxid uhličitý.
16.000 korun za to, že budu možná mít nižší spotřebu.
16.000 korun za to že budu mít nižší světlou výšku.
16.000 korun za to, že budu muset dolejvat močovinu.
16.000 korun za to, že auto bude na každý křižovatce zhasínat motor.
..................... Myslím, že to nemá opodstatnění, ta verze GreenLine.
Zkoušel jsem v pátek odpoledne GreenLine verzi Yetiho po městě a výsledek na 30km byl 9,4l/100km. Je pravda, že motor měl najeto 5000km.
>:-[]