Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historie TDI: Jak to všechno začalo

Volkswagen má v současnosti se svými turbodiesely kolosální problém, v USA podváděl při měření emisí. Životopis zkratky TDI je však bohatý a zajímavý.
Zpět na článek
28. 9. 2015 11:58
28. 9. 2015 12:05
28. 9. 2015 12:09
28. 9. 2015 12:18
28. 9. 2015 13:35
28. 9. 2015 14:33
28. 9. 2015 21:34
28. 9. 2015 16:53
28. 9. 2015 17:09
28. 9. 2015 18:12
28. 9. 2015 19:29
28. 9. 2015 19:32
29. 9. 2015 10:54
28. 9. 2015 20:12
30. 9. 2015 10:40
30. 9. 2015 14:32
1. 10. 2015 18:07
28. 9. 2015 11:48
2.5 TDI není 2.5 TDI
V Kapitole "Pětiválec Audi" máte pomíchané motory 2.5 TDI 10V (pětiválec) a 2.5 TDI 24V (V6)...
Rozbalit vlákno
4
28. 9. 2015 11:58
Re: 2.5 TDI není 2.5 TDI
Tam je tolik faktických chyb, že se mi to ani nechce vypisovat...Škoda
28. 9. 2015 17:45
Re: 2.5 TDI není 2.5 TDI
jj
ELEKTROMOBILAMA [odkaz] tak ať klidně ;-) bezevšeho soudruzi a se vší parádou ;-) [odkaz] [odkaz] A PORCUJEME MEDVĚDA !!!! [odkaz] ;-)
29. 9. 2015 20:26
Re: 2.5 TDI není 2.5 TDI
jj
.... s ELEKTROMOBILAMA [odkaz] tak bezevšeho soudruzi A se vší parádou !! [odkaz] >:-[]

... A PORCUJEME MEDVĚDA !!!! [odkaz] "VOW3" >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
28. 9. 2015 12:46
Re: 2.5 TDI není 2.5 TDI
Děkuji, opravil jsem (ale je to až o kapitolu později).
28. 9. 2015 11:58
K historii
Když se píše o historii, je třeba dodat, že první ''TDI'' auto byl v roce 1987 Fiat Croma.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
28. 9. 2015 12:05
Re: K historii
Ne, není třeba dodat, je to tam. Kdyby sis alespoň přečetl článek, mohl jsi nás ušetřit tvého zcela zbytečného komentáře. :no:
28. 9. 2015 12:09
Re: K historii
Máš pravdu!

Nevěděl jsem, že je tam více částí :-)

Nemám rád, takové nesmyslné dělení!
28. 9. 2015 12:18
Re: K historii
OK. :-)
(Taky nemám.)
28. 9. 2015 12:06
TDI je temnota světa !
[odkaz]
Rozbalit vlákno
9
28. 9. 2015 12:22
Re: TDI je temnota světa !
Já bych taky k historii napsal, především tohle:

TDI otravoval ovzduší přes dvacet let.
A při stavu měření emisí v ČR tomu tak bude ještě zřejmě dlouho.

Jinak nepochybně to byl komerční úspěch - bohužel!

A také opět vzor slepé cesty (Pumpe Düse).

Za sebe bych napsal, doufám, žen už TDI konečně skončí!
28. 9. 2015 12:26
Re: TDI je temnota světa !
[odkaz]
Avatar - Jenik3
28. 9. 2015 12:43
Re: TDI je temnota světa !
a s nim i HDI, CDI a jemu podobne.
28. 9. 2015 13:14
Re: TDI je temnota světa !
BMW i Mercedes [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2015 13:29
Re: TDI je temnota světa !
BMW a Mercedes maj vyšší spotřebu a dík tomu odpovídajícně vyšší emise. Až 40x vyšší emise mi jen Audi, VW, Škoda, Seat. Prostě 4válce TDI
28. 9. 2015 13:56
Re: TDI je temnota světa !
Problém se týká dieselových motorů, které jsou v Evropě u uživatelů populární kvůli nižší spotřebě než benzínové motory což je primárně dáno nízkými otáčkami dieselu. Nicméně diesely mají velký problém s emisemi, kterých vypouští víc, což je dáno právě horším spalováním kvůli nižším otáčkám.
28. 9. 2015 14:12
Re: TDI je temnota světa !
Diesely nejsou úsporněšjší kvůli nižším otáčkám, ale díky své vyšší tepelné účinnosti, což zase souvisí s jejich vyšším kompresním poměrem i vstřikovacím tlakům. :-!
28. 9. 2015 14:27
Re: TDI je temnota světa !
Podívat na to [odkaz]
Avatar - Hittman
29. 9. 2015 09:50
Re: TDI je temnota světa !
Asi vítr, Máchale ;-)
Avatar -
28. 9. 2015 13:35
VW motor CR a Euro 5
Pokud jsem to dobře pochopil, tak se VW snažil s motory PD o znovuzrození nafty v USA. Po přechodu na technologii CR v roce 2007-2008 již současné emisní limity neplnil a použil u 11 mil. aut podvodný SW v řídících jednotkách.
Zajímavé také je, že u nás v Evropě začalo platit Euro 5 od 1.9.2009 co se týče schvalování a od 1.1.2011 co se týče registrace a prodeje nových typů vozidel a VW začal prodávat motory s CR od roku 2008. Plnily a plní motory VW CR EA189 tuto normu Euro 5, nebo také použili podvodný SW? Kde asi udělali soudruzi ve Wolfsburgu u technologie CR chybu? Nebo pouze u motoru EA189? :no:
Rozbalit vlákno
0
28. 9. 2015 14:01
TDi = podvod ?
Teď je průšvih u nafťáků a kdy přijdou na řadu ty malý přeplňovaný benziňáky .
Když ekologie tak do důsledku .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
28. 9. 2015 14:14
Hon na čarodějnice,
VW má nyní problém, o tom žádná, podváděl a určitě si to vyžere i s chlupama.
Proč tu ale v poslední době běží taková "hysterie" proti diesselům? V evropě jak píše článek jsou tu cca. 25 let, a celkem v souladu s platnou a vyvíjející se legislativou. Když čtu diskuse týden zpět, tak mám pocit, že majitel dieselu je pomalu vrah a může za všechny rakoviny světa. VW má problém se dostat do hodně striktních us norem, a možná lehce i do evropských, tak použili podvod - a to je neobhajitelné. Ale porovnejte si emise těchto aut, s emisemi aut r.v. pod Euro4, a kolik jich tu jezdí a ještě dlouho jezdit bude. V intencích nálad poslední doby budeme pro takové majitele zřizovat koncentrační tábory? A pokud je obecně diesel tak nebezpečný, tak bychom měli vážně uvažovat i zakázu do nákladních aut, těch brázdí evropu taky pěkný počet.
Rozbalit vlákno
9
Avatar -
28. 9. 2015 14:28
Re: Hon na čarodějnice,
Tady nejde o žádný hon na čarodějnice nebo hysterie proti dieselům, ale právě nyní je nejlepší čas si přiznat (hlavně automobilky), že naftový motor je v ve svém důsledku motorem ze všech současných typů motorů ten nejšpinavější a snaha o jeho čistotu a srovnání s benzínovým a hybridním vede k tomu, že naftové motory jsou stále konstrukčně složitější a dražší a i tak mají s plněním limitů problémy. Pokud chceme i nadále všichni jezdit auty a zároveň dýchat méně znečištěný vzduch, tak se soustřeďme na motory, které produkují méně škodlivin.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 9. 2015 15:42
Re: Hon na čarodějnice,
To souhlas, že je čas se zamyslet a změnit normy.
Avatar - TeeJay
28. 9. 2015 16:38
Re: Hon na čarodějnice,
:yes:
Avatar - _Karel_
28. 9. 2015 18:42
Re: Hon na čarodějnice,
OT- proč, když kliknu na tvůj nick, nevidím (jak je u jiných běžné) žádné tvoje diskuzní příspěvky, nejde ti poslat soukromá zpráva.....jako by to nebyl "běžný" nick?
Avatar - Ja Prvni 123
28. 9. 2015 14:31
Re: Hon na čarodějnice,
Hodně to bagatelizuješ... pointa je v tom, že ty normy překračuje až 40 násobně... takže padá hódně hluboko do historie... normu Euro 3 pořád ještě překračuje asi 2.5x...
Kromě toho nejen, že si podvodem pomohl ke splnění normy, kterou ostatní plní za cenu důsledného vývoje... ale ještě měl tu drzost na tom postavit obchodní strategii!
To už je prostě fakt mimo chápání...

A v USA to prasklo... zajímá mě, jak moc do důsledků půjdou tady v Evropě: kolik aut platilo nižší daň, protože ekologický provoz? Kolik "ekoodpustek" nezaplatil sám VW? Budou to všichni všechno doplácet...?

Že nemám ekoterorismus sám o sobě na věci nic nemění... nemám rád taky pojišťovací agenty - znamená to, že je můžu zabíjet na potkání?
;-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 9. 2015 15:43
Re: Hon na čarodějnice,
Možná mě špatně čteš, podvod VW nechci obhajovat.
28. 9. 2015 21:28
Re: Hon na čarodějnice,
jestli ses podival na ta mereni icct, tak merili celkem asi 16 aut. nirmu splnilo jedno jedine (asi to bude to omilane bmw x5), nejhorsi byla jetta s tim 40-ti nasobnym prekrocenim. pak tam bylo dalsich 14 aut, ktere rovnez emise nesplnila (neni tam napsano jake). vime, ze tam byl passat s prekrocenim 20x, vime, ze tam bylo bmw x3 tusim se scr, ktere prekrocilo snad 35x (nebo tak neco). v zasade jedna vec je z tabulky patrna - auta se scr a bez scr vychazeji na emise nox podobne, maji kus od kusu ohromny rozptyl:

[odkaz]

jedno je z toho zrejme: ty normy neplni vlastne NIKDO (nejen vw).

nove vime, ze ridici jednotku programoval bosch (vcetne toho "nelegalniho" sw) a ten, jak znamo, dodava stejna reseni napric celym segmentem. da se z toho odtusit, ze stejne maslo na hlave maji uplne vsichni. zrejme proto jsou ted zcela potichu, jinak by situaci marketingove vyuzili pro svuj prospech. ne vsichni ale samozrejme prodavaji v usa a ano, znacka clean diesel od vw v usa byl husty ulet.

takze s tou tvou vetou, ze si vw "podvodem pomohl ke splneni normy, kterou OSTATNI plni za cenu dusledneho vyvoje", bych byl velice, velice opatrny... a to mi vubec nejde o obhajobu vw, ani v nejmensim.
Avatar - TeeJay
28. 9. 2015 16:42
Re: Hon na čarodějnice,
Nějak tě nepoznávám a ani nevím, kam míříš. Koupil sis nějaké "d"? Ano, diesel je zlo, to je bez pochyb. A ano, když venčím kamarádův kabriolet, o koncentračních táborech opravdu přemýšlím. Není před tím smradem už dneska úniku. A ano, měl by se zakázat, minimálně pro osobní přepravu. Takže co? :-O
Avatar - Uživatel_5340709
28. 9. 2015 21:02
Re: Hon na čarodějnice,
V "D" občas jezdím, ale nevlastním, neboj. :-) Nelze ale přece přehlížet cca. 2/3 vlastníků všech aut tady v čr, respektive v evropě. Ze dne na den z nich dělat bezohledné viníky všeho neekologického je trochu zkratka. Je to otázka nového nastavení limitů, a hlavně jejich důsledného vymáhání. Ale to není jenom v autech, tady v evropě, speciálně v čr - místo poctivého vymáhání již stávajících zákonů, si tady raději děláme nové a nové zákony na zákony.
Avatar - AUDIRS6
28. 9. 2015 14:33
pan autor...
...preboha !!!, tolko chyb v 1 clanku som uz dlho pokope nevidel !!!! 8-s
Kaslem na kapitoly, sice otrava, ale zvladol som to... :-!
ale tento odstavec mi prijde, ako keby sa pisal este rok cca 2013:

Dnešní řada CR sahá od malých motorů 1,2 a 1,4 l přes šestnáctistovky a dvoulitry až v k větším jednotkám 2,7, 3,0, 4,2 a 6,0 l, výkonové spektrum pokrývá rozmezí od 55 do 368 kW. Nejmenší je právě tříválec 1199 cm3, nový 1.4 TDI může mít 55, 66 a 77 kW, normovaná spotřeba u nejslabšího modelu klesla až ke třem litrům. Čtyřválec 1.6 TDI se vyrábí kromě totožných výkonových variant dokonce i v 88kW. Dvoulitry dávají 81, 88, 103 a 125 kW, třílitry postupně posilovaly přes 171 a 176 až na aktuálních 180 kW. Šestiválec 2,7 l má pouze zkrácený zdvih, původně dával 132, nyní až 140 kW. Osmiválec 4,2 l se chlubí 240 kW. Nové agregáty jsou výrazně kultivovanější a tišší. Pomyslnou třešničku na dortu představuje právě nejvýkonnější vidlicový dvanáctiválec s točivým momentem 1000 N.m v širokém spektru 1750-250 otáček pro Audi Q7.

Co k tomu dodat ?
Asi len tolko, ze pan autor nevie, ze 2,7 TDi uz skoncil, ze 2.0 TDi je uz uuuuuuplne inde, ze 3.0 TDi je uz uuuuuuuplne inde, ze 4.2 TDi je uz uuuuuuplne inde..., ze V12 TDi uz skoncil...
Proste "pan autor" to v tomto odstavci uuuuuuplne poßral ... :-! 8-s >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
27
Avatar - boost.
28. 9. 2015 16:05
Re: pan autor...
To ani teda část radši nebudu. 8-s
Avatar - TeeJay
28. 9. 2015 16:46
Re: pan autor...
Kdo se taky má v těch sra*k*ch vyznat. Co "nový" TDI/TSI, to údajně "all-new". Rozdíl je hlavně v tom, že jednou tomu praskají bloky a jindy hlavy. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
28. 9. 2015 18:14
Re: pan autor...
hmm, vidim, ze tolke mnozstvo motorov a ich verzii je evidentne nad tovje schopnosti si zapamätat, ale pokial aspon obcas tu nieco citas - nejaky ten test, tak by si videl, ze dane verzie hlavne tych viacvalcov su opisane podla min. 2 roky starych specifikacii. :-!
Ale pardon, ved kto moze chciet od priaznivca znacky, ktora neurobila viac nez 2,2 liter R4 naftu chciet, aby sa vyznal vo V6, V8, V10 a V12 litroch...vsak ? >:-[]
Avatar - _Karel_
28. 9. 2015 18:51
Re: pan autor...
Kdo může chtít od příznivce značky, jejíž motory občas nechtějí pojišťovny ani pojistit, a jejíž motory se umísťují na chvostu statistik spolehlivosti a často se nedožijí konce záruky.... ;-) >:-[]
Avatar - AUDIRS6
28. 9. 2015 18:56
Re: pan autor...
ale jooooj ... :-O
Copak, copak ? Prestal sluzit 1.8 TFSi ? :-O
Alebo ako mam chapat toto rypanie ? >:D ;-)
Avatar - _Karel_
28. 9. 2015 19:01
Re: pan autor...
Jen drobné rýpnutí na oplátku za Hondu ;-)
Avatar - AUDIRS6
28. 9. 2015 19:10
Re: pan autor...
Trochu nevhodne. ;-)
Hondu a jej motory VTi zo starych Civicov, Integier, a VTEC v S2000 som uznaval ! :-! :yes:
Potom sa vydali akymsi cudnym smerom... :-! 8-s
Avatar - _Karel_
28. 9. 2015 19:27
Re: pan autor...
Spíš se nikam nevydali- řekl bych já.
28. 9. 2015 19:31
Re: pan autor...
rýpat do Hondy z hlediska výroby motorů může jen čitatel papírových časopisů bez řidičáku. Honda a její motory jsou špička v každé době.
Avatar - AUDIRS6
28. 9. 2015 20:03
Re: pan autor...
kexxik, daj si kexik pri sexiku, bude ti lahsie a podobne voloviny mi tu pisat nebudes ;-)
Som zvyknuty na motory v autach, ake Honda proste nema, resp. v Europe nepredava ( V8 benzin v autach s dlzkou tesne okolo 5m ;-) )
Ako som uz pisal, Hondu som uznaval. Zial, uz ma moc nezaujimaju... :-!
28. 9. 2015 21:34
Re: pan autor...
jo? uz jsi videlletosni F1? McLaren na zavodni draze? >:-[]
Avatar - TeeJay
28. 9. 2015 19:36
Re: pan autor...
Jistě, ale mělo to dva háčky:

1/ Tento způsob motorů nebyl udržitelný s novými emisními limity

2/ Tento způsob motorů s nízkým točivým momentem nebyl kompatibilní s požadavky zákazníků a rostoucí vahou aut.

Teď bude turbo a všichni budou happy. ;-)
Avatar - AUDIRS6
28. 9. 2015 20:16
Re: pan autor...
Hmm..., neviem ci vsetci budu happy, ja som praveze obdivoval ich technologicku vyspelost - ved kto v case S 2000 dokazal z atmosfery dolovat 120k / liter ???!!! :yes:
Az o par rokov neskor Ferrari... :-!
Ano, Europan chce auto, co taha "vodspodu", lebo si zvykol z TDi-ciek.
Preco auta musia tahat vodspodu ? Lebo ich hmotnost strasne narastla, preco narastla ? - lebo bezpecnost, komfort, blaa, blaa...
Ze sa to da aj inac ?, Da, len to chce viac $/€ do vyzkumu, lahsich a odolnejsich materialov ( Audi - ASF, hlinkík, vysokopevnostne ocele, CFRP..., ale uz aj Jag.a BMW ;-) )
Kludne si viem Hondu predstavit s kvalitnymi atmoskami podobne ako Mazdu !
Kludne aj s väcsimi objemami, vyssimi otackami, ALE v trosku "Europskejsie vyzerajucich modeloch". Vies co myslim - proste nie UFO dizajn a CRV - no katastrofa.
Pritom kedysi mali dizajn pekny - ostry, zaujimavy, ale EU zakaznikovi nevadiaci. ;-)

A este 1 perlicka z pred ...20(?) rokov :
Spominam si, ako by to bolo vcera - Skoda akurat predstavila Feliciu Kit-car, ci na okruhy alebo co, - proste nejake zavodne auto v kategorii A 1600. Teda 1,6 benzin, 160 PS...Vysiel o tom u nas clanok hadam na celu stranu v nejakom casopise...

O par stran dalej bol maly uputavkovy clanok, ze Honda predstavila Civic vo verzii 1,6 VTi - svete div sa - 160 PS ! >:D >:D >:D >:D - tak tomu sa hovori ironia ako prasa:
Skodovkari sa snazia, trapia aby zo zavodneho motora vytlacili to, co Honda ponukla v serii na znackach vsetkym ! >:D :yes:
Avatar - TeeJay
28. 9. 2015 18:56
Re: pan autor...
Ale no tak, nebuď tak vztahovačný. ;-) Článek neřeším, je dobře, žes upozornil na nesrovnalosti, narážím na to, že snad nebyl rok, aby nějaký TDI neměl něco nového, tu o 2 kW víc, tam o deci menší spotřebu, do toho osm výkonových verzí jedné kubatury, prostě čiré peklo pro kohokoli, kdo nepatří ke kovaným koncernistům. ;-)
Avatar - AUDIRS6
28. 9. 2015 19:08
Re: pan autor...
OK, v tomto zmysle to berem.
Je to sice pravda ako pises, ale keby si si spomenul na nejaky ten Amarok, tak vies, ze 2 liter BiTDi tu uz je par rokov, teraz prisla verzia BiTDi aj pre origo-osobak ( Passat ), a aj tie 1 turbove uz su vykonovo vyssie - 140 kW - A6, A4 (nova), Passat, Superb...
V6 ma uz tiez Niekolku verziu BiTDi ( max. 250 kW v SQ5 Plus ), ...1 turbove V6 TDi je uz v 3. generacii, riadne odlahcene a posilene na 200 kW ( A6, A4-nova, Q7)...
V8 4.2 TDi ma aktualne v A8 aj Cayenne 283 kW...

No a tie co skoncili - to si niekto mozno nevsimne, ale ked koncili, bol tu o tom clanok.
Takisto vsetky horeuvedene motory tu boli v nejakom aute testovane, niektore aj viac krat.
Takze proste som len povazoval za potrebne poukazat na chyby, ktore do oci biju najviac, ved co ak by sa tu nasiel niekto, kto by si na zaklade tohoto clanku snazil vynucovat u predajcu Audi objednavku Q7 V 12 TDi ? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - TeeJay
28. 9. 2015 19:28
Re: pan autor...
Prostě někdo neaktualizoval wikipédii, no. ;-) Ale zase uznej - tohle je tématicky dost drsné téma.

Jinak abych ještě doplnil předešlý příspěvek, do toho všeho se ještě prolínaly nové motory se starými a lišilo se to nejen značka od značky, ale i model od modelu. Zlaté dvě výkonové verze dvou čtyřválců u Hondy. Ani v době největšího hondího benzinového pekla u Civicu ve 2. polovině 90tek to nebyla taková šílenost - 1.4, 1.5, 3x 1.6 a 1.8 v kombinaci se 4 typy karoserie. :-)
29. 9. 2015 07:44
Re: pan autor...
AUDIRS6: Děkuji, ale příště prosím bez zbytečných vulgarit a vykříčníků. Opraveno.
Avatar - AUDIRS6
29. 9. 2015 11:16
Re: pan autor...
>:D ale no taaak, chlapi si zvyknu povedat aj tvrdsie slova. :-!
Vykricniky su u textov v ramci vasej redakcie bezne, a to jedno slovo s tym ostrym ß.... ;-)
No tak pardoooon. ;-)
Nechce sa mi to cele citat este raz. Ja som vypichol len do mojich oci najviac bijuci odstavec. Dufam, ze ste teda zapracovali aj na zvysku..

Takze prajem vela zdaru v dalsej praci tak, aby som uz podobne ß nemusel pouzivat a mohol Vam vyslovit aj pochvalu tak, ako to zvyknem robit aj Vasim kolegom, ked sa mi clanok vyslovene-ze paci. ;-)
Avatar - CommonUser
29. 9. 2015 13:43
Re: pan autor...
Este si zabudol dododat, ze tam chybaju detailne verzie kazdeho jedneho motora. To tie 3 pismenka, co ma vytacali v kazdom servise.
Napr. 1,9 TDI 81kw verzie AVG, AFN ASV. A to platilo pre vsetky varianty a podvariantu a ....
Proste klasicky VW - Pokus / omyl. Vyvoj a test = nula. Odkial by chudaci vzali prachy na stetky ?
Avatar - Hammunasakra
29. 9. 2015 14:23
Re: pan autor...
Jj za vejlety za brazilskejma ***ma byl potrestanej jedinej člověk. Nikdo z managementu ale jeden odborář kterýho vzali s sebou :yes: >:D
29. 9. 2015 15:24
Re: pan autor...
AUDIRS6: Upozornit na chybu lze i mnohem elegantnějšími způsoby. Byl jsem si vědom toho, že v článku není vše. Je to práce na knihu, nikoli na 3 strany textu (i s odkazy).
29. 9. 2015 15:26
Re: pan autor...
AUDIRS6: Upozornit na chybu lze i mnohem elegantnějšími způsoby. Byl jsem si vědom toho, že v článku není vše. Je to práce na knihu, nikoli na 3 strany textu (i s odkazy).
Avatar - AUDIRS6
29. 9. 2015 16:00
Re: pan autor...
Aleši..., ak som sa Ťa dotkol, potom prepac. ;-)
X krat som tu uz daval najavo svoju nespokojnost s textom a ponukal pravdive opravne informacie slusnym sposobom.
Ak som uz casom zacal nervozniet a reagovat ostrejsie, a na tvoj clanok reagoval takto podrazdene hned na prvy raz ( prepac, nevediem si statistiku, ze koho clanky som kolko razy slusne opravoval...), tak ma to mrzi o to viac.
Vies, len furt mi to prijde take cudne: Si sucastou redakcie, ktora testuje vela novych aut... To ta ani nahodou nenapadlo zamysliet sa aspon u tych najbeznejsich motoroch ( 2.0 TDi v Superbe, Passate...), ze ved tu uz o tom chalani pisali, tak kuk - kolko to malo kW...? A nebude teda tych nepresnosti trochu viac, ked tu - informacie z ktorych vychadzam tento motor neobsahuju..., pozriem sa teda aj inde... ;-)
Neviem ako daleko ma od teba prac. stol kolega Tomáš Dusil...Stacilo sa len jeho spytat, urcite by ti ich "vysypal z rukavu". ;-)
Inac - je jasne, ze tato tema je jo sakra obsirna - ako hovoris, vydala by na riadnu knihu.
Holt, dnes by asi nemala moc velky predajny uspech... :-!

V kazdom pripade este raz teda prepac, posnazim sa na buduce reagovat umiernenejsim sposobom. ;-) ( teda dufam, ze nejake "na buduce" uz nebude a ze si svoj clanok - hlavne technicke udaje - po sebe vzdy poriadne skontrolujes ;-) )
29. 9. 2015 19:03
Re: pan autor...
Až se dostanu pořádně ke kompu,napíšu Ti SZ, tohle už není na diskusi. Díky.
28. 9. 2015 16:53
Bude
i příběh jak to všechno končí? Něco jako " Zvonečkem to začalo, zvonečkem to končí.", ;-)
Rozbalit vlákno
1
28. 9. 2015 17:09
Hybrid
Budoucnost je v hybridním pohonu, jiné efektivní a racionální cesty není.
Rozbalit vlákno
0
28. 9. 2015 18:12
zkušenost
Mám passata 2011, TDI 125kW. Měl jsem to auto krátce a po 1.garančce v roce 2011 jsem zastavil před domem. Přidám plyn na podlahu a otážky vylezou jen na 2500 ot/min a víc ani ťuk. Volám do servisu co mi stím dělali a oni na to nic se neděje to je kvůli emisím. Zmáčknu spojku a motor jde normálně do otáček. Pustím spojku plyn na podlahu a max 2500 ot/min víc ani ťuk. Takže usuzuji pokud chcete poznat "cinklý" motor tak zastavte na nic nešaheljte a jen přidejte plyn. Pokud půjde do otáček je to OK, pokud bude točit max. 2500 je to tutovka.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - TeeJay
28. 9. 2015 19:29
Re: zkušenost
To asi bude jiná závada. >:-[]
28. 9. 2015 19:32
Re: zkušenost
to není závada, myslím, že tohle je funkce, kdy ŘJ nedovolí více otáček na neutrál, abys neutrápil a nepřetáčel motor.
29. 9. 2015 10:54
Re: zkušenost
Tohle je u vetsiny modernich koncernovych aut, benziny konci na 4000.
Avatar -
28. 9. 2015 20:01
Asi potvrzeno: EA189 od začátku neplnil Euro 5
Buď neplnil Euro 5 nebo pokud plní, tak zas nemá deklarovaný výkon nebo kroutící moment. "Konkrétně se jedná o 1,2 milionu vozů ŠKODA vyrobených v letech 2010 až 2015 (Fabia II, Octavia II, Rapid, Roomster, Superb II, Yeti). Důležitým ukazatelem je fakt, že postižené vozy splňují emisní normu Euro 5 s motorem 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI." [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
28. 9. 2015 20:12
chybka
,,superúsporné třílitrové Lupo 1.2 TDI, které se chlubilo pětačtyřicetiprocentní účinností, a první z řady konceptů, který sliboval dokonce spotřebu 1 l/100 km"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
28. 9. 2015 22:01
Pokud vím ...
tak technologii na turbo motory diesel koupil VW od Fiatu, u Fiatu slouží spolehlivě, ale u VW se se.rou a se.rou. Není div, že se snaží u VW oje.bát a být blue či jak označuje svý tvrdý kostitřasy. A je fajn, že si takovým způsobem vyřizují nevyrovnaný účty majitelé VW a Porsche ... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
28. 9. 2015 22:02
Pokud vím ...
tak technologii na turbo motory diesel koupil VW od Fiatu, u Fiatu slouží spolehlivě, ale u VW se se.rou a se.rou. Není div, že se snaží u VW oje.bát a být blue či jak označuje své tvrdý kostitřasy. A je fajn, že si takovým způsobem vyřizují nevyrovnaný účty majitelé VW a Porsche ... >:D
Rozbalit vlákno
1
1. 10. 2015 13:01
Re: Pokud vím ...
Jó Fiat, to je držák všech držáků...proto taky mají největší prodeje a jsou bez finančních problémů >:-[]
Avatar - BruceWayne
28. 9. 2015 22:08
Jen by mě zajímalo
jak si zachovají v diskuzích zastánci VW motorů ... GTI či Adolf klátil je opět tady ... či jak se jmenuje :-) možná je ten jeden blb.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
30. 9. 2015 10:40
FIAT
Měli jsme FIAT Stilo v kombi 1.9 JTD 85kw...motor cammon rail by výtečný!
Jelo to skvěle a spotřeba nízká.
Pokud bych mohl do našeho VW nyní dát motor JTD od Fiatu , neváhám ani vteřinu.. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ludeco
30. 9. 2015 14:32
CTRL+C CTRL+V
Dneska už se ani nikdo nesnaží nic psát, celé je to okopírované z Wikipedie...
Rozbalit vlákno
0
1. 10. 2015 18:07
Historie TDI
Začalo to krásně - úsporné motory SDI (47 a 50kw), TDI (66, 74 a 81kw), které uměly jezdit pod 5 l/100km a vydržely statisíce kilometrů. Pak přišla nová generace s přídomkem PD a šlo to pomalu k šípku.

Upřímně je mi putna po emisích, chci nízkou spotřebu, ne emise.
Rozbalit vlákno
0
1. 10. 2015 23:15
Mě se to nelíbilo
Takový članek ,vycuc dat neznalého pana..Přímovstřikovy 5tival vyvijeli v Audi teměř dvanáct let,pak jej na podzim 89 předvedli.Byl to převrat, nejlepší motor na světě a zaroven všech dob.Nikdo nikdy už takový držak nepostavil a asi nepostaví..Od něj odvodili vše ostatní a principialně funguji dodnes.(Nemyslím tím pisty ojnice)..To vše diky Piechovi,genialnímu konstrukteru s valečnou školou co delal motory pro Mercedes a tloukly v nich ještě donedávna....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - dochtor
9. 10. 2015 11:44
Re: Mě se to nelíbilo
:yes: VOLVO 5valec nasadilo do svojich aut, neskôr podľa vzoru postavilo vlastný D5.
2. 10. 2015 10:00
A kedy bude článok - TDI, ako to všetko skončilo?
A kedy bude článok - TDI, ako to všetko skončilo?
Rozbalit vlákno
0