Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Česku je asi 148.000 aut se zakázaným softwarem, převážně jde o škodovky

Podle ministra dopravy Ťoka se kauza Dieselgate v Česku týká asi 148.000 aut. Více než dvě třetiny z nich představují škodovky.
Zpět na článek
30. 9. 2015 12:39
30. 9. 2015 13:01
30. 9. 2015 14:51
30. 9. 2015 14:22
30. 9. 2015 16:44
30. 9. 2015 12:32
kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym prek
taky je nebude muset ze zelinarstvi stahnout a lidem se nechaj v klidu sezrat, i když ohrozi jejich zdravi??
Rozbalit vlákno
68
Avatar - Hittman
30. 9. 2015 12:38
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Doporučuji ti zažalovat VW potažmo Škodu, že díky nim a jejich softwaru v dieslových dvoulitrech umřež o celý rok dříve ;-)
Avatar - Eddy82
30. 9. 2015 12:54
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Celá táto kauza smrdí. Je to až podozrivé, že VW nešiel do žiadnej konfrontácie a hneď sa priznal, že autá sú nejak napasované. Rovnako podozrivo rýchlo odstúpil aj predseda Winterkorn a na jeho miesto sa bleskurýchlo dostal vedúci z Porsche.

Apropo tiež bulvárne nápisy novinárov stoja tiež za zamyslenie. Zakázaný software, čo to je preboha, kto kedy a ako ho zakázal?
Technicky vzaté, vozidlá pri homologizácii sú podrobené homologizačným skúškam, ktoré majú presne zadefinovaný merací cyklus (to že tento je na hony vzdialený realite je iný príbeh). Vozidlá tento cyklus absolvovali s pozitívnym výsledkom, bez dodatočnej montáže akéhokoľvek zariadenia alebo inej mapy motora. Podľa dostupných info akékoľvek sériové auto by malo byť schopné tento test absolvovať! Tohto výsledku bolo dosiahnuté pomocou "triku" spočívajúcom v tom, že RJ motora rozpozná, že beží test a exhaláty motora upraví za účelom dosiahnutia požadovaného výsledku. Čiže podľa všetkého výrobca vyrobil autá, ktoré pri štandardnej metodike merania emisií spĺňajú deklarované parametre.
To že je to minimálne neetické, o tom nemá zmysel diskutovať, to je fakt, ale o tom podvode by som pouvažoval, aby to nakoniec celé neskončilo nejako takto ako som hore opísal, čiže nič sa nestalo.
P.S. neobhajujem VW, len sa snažím nájsť fakty a súvislosti.
Avatar - Hittman
30. 9. 2015 12:55
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Možná je potřeba zákazníky v evropě více přimět kupovat benzínové motory...
30. 9. 2015 13:04
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
a o tom to tedy cele je.
tedy prestat danove zvýhodňovat naftu oproti benzinu
Avatar - Hittman
30. 9. 2015 13:15
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Nafta má zároveň i levnější výrobu, ohledně daňového zvýhodnění by se dalo polemizovat. Na jednu stranu zvýšit daň na naftu bychom odsr... všichni, jelikož nafta se používá téměř všude, benzím pouze v osobních autech.
30. 9. 2015 13:24
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
dnes je spotrebni dan na bensin cca o 2kc vyssi nez na naftu.
vzhledem k nižší vyhrevnosti benzinu, nebo jeho nižší produkci CO2 k objemu o 10%, by spotrebni dan na bensin mela byt o 10% nižší nez na naftu aby to bylo "spravedlive".
je několik moznosti:
- snisit spotreni dan na benzin o 3 kc s negativnim dopadem o 6-8mld rocne
- svysit spotrebni dan na naftu o 3kc s pozitivnim dopadem o 12-16mld rocne (neuvazuju pokles carpani kamionama)
- snížit spotrebni dan na benzin o 2kc a zvýšit spotrebni dan na naftu o 1kc s nulovym dopadem do rozpoctu
zvyseni spotrebni dane o 1kc u nafty ani nezaregistrujes, o 3 kc jen castecne.
výsledkem by byl pokles sosobnich aut s naftovými motory a cistcim vzduchem
Avatar - Hittman
30. 9. 2015 14:15
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
To bohužel nelze, jelikož spotřeba nafty pro osobní auta je minimum oproti tomu, co zežere zemědělství, tranzitní doprava, železnice, lodě, atd. včetně porovnání v celosvětovém měřítku je nafta zásadně dominantní než benzín jako palivo.
30. 9. 2015 14:39
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
je to spocitany na spotreby paliv (benzin+nafta) v CR, tedy cca 7mld litru rocne.
vlaky, lode a letadla v tom nejspis nejsou (nevim), auta osobní, nakladni, traktory, kombajny, bagry, sekacky a naplne do zapalovacu jo
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 14:11
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Tak diesly už začla v řadě zemí evropy upadat i ped touto kauzou, tohle to úpadek jen uspíší
Avatar - Uživatel_5340709
30. 9. 2015 13:03
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
jj, na tvém příspěvku je kus pravdy, už jsme si zvykli, že test spotřeby a emisí se dělá někde v hale, v simulovaných režimech, které se liší od reality. Bere se jako samozřejmost, že auto jde na test zahřáté, skoro bez výbavy, povolené brzdy a ložiska, tak aby dosáhlo co nejnižších výsledků. Už automaticky se k tomu říkalo, že v reálu ty hodnoty mohou být VYŠŠÍ. ................. No a tak VW to dovedlo k absurdnímu stavu, že ke všem těm úpravám přidalo úpravu řídící jednotky, vždyť to není zakázané. ;-) /jak vyšší, to přece není nikde napsáno, tímto to neobhajuji, jen konstatuji stav, že je to "prasení" o tom žádná/
30. 9. 2015 13:13
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Přesně tak, v dnešní divný době, kdy se každej evidentní mafián a grázl obrní armádou právníků, který pro něho ještě nakonec vysoudí omluvu, že byl křivě obviněn, mi přijde divný, že se VW okamžitě přizná, odsoudí a potrestá (vše během jediného týdne) aniž by se snažil jakkoliv oponovat nebo se bránit. To není samo sebou.
30. 9. 2015 13:48
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Vidim ze mnohi diskutujuci evidentne nepochopili coho sa problem tyka. Bez nelegalnej upravy softveru by tieto auta nikdy neboli schopne prejst test na emisie - tym myslim oficialne merania. Ked sa meralo v normalnej premavke, auta mnohonasobne prekrocili povolene normy, co testujucich zaskocilo. V skutocnosti tymto testom chceli iba zistit o kolko sa merania budu lisit v beznej premavke a pravdupovediac ocakavali nejake navysenie. Brutalne hodnoty ich vsak sokovali a skumali ako je to mozne. O nejakom softveri nic netusili az nakoniec vysiel volkswagen s pravdou von. Cize podvod ako vysity. Bez podvodu dizle od vw skratka nedokazu splnit ani laboratorne merania , natoz tie v realnych podmienkach.
Avatar - Eddy82
30. 9. 2015 14:20
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Ale pochopili sme veľmi dobre.
Ja len hovorím, že homologizácia sa vykonáva simulovaným testom a nie v premávke, toto autá dosiahli. Čiže čisto technicky vzaté požadované zákonné povinnosti platné v danej krajine si splnili.
Že to bolo neetické, vyslovene "prasárna" ako vravia česi, o tom tu hádam nemusíme diskutovať.Ja len poukazujem, že s tou nezákonnosťou resp. podvodom to nakoniec nebude také horúce ako sa na prvý pohľad zdá a nakoniec celá kauza upadne...
30. 9. 2015 18:10
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
lenze simulovany test tie motory presli len vdaka znizeniu vykonu motora, co sa stalo s pomocou toho softveru. Bez neho by nepresli ani ten test. Preto je tam ten softver. V beznej premavke je softver neaktivny, preto to 40 nasobne prekrocenie noriem. V pripade absencie softveru na simulovanom teste si trufam povedat ze navysenie by bolo niekde okolo 10 nasobku.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 13:06
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Seš idiot
30. 9. 2015 13:15
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
bacha hochu. Máme demokracii, tak ať nedostaneš ban ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 13:40
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Toho se nebojim, tohle je prokazatelnej fakt >:-[]
Avatar - Ozzman
30. 9. 2015 12:43
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
No, když sousední zelinář bude prodávat ještě kedlubny, které vypěstoval za jiné legislativy,kde byl limit 20x vyšší, tak je lidé také dojedí, když už jsou na trhu a jíst se dají....
30. 9. 2015 12:49
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
kde je teda problém??
proc vypukla tahle aferas kedlubnama s euro5, když je podle tebe vse vporadku??
afera s kedlubnama s euro6 nas ještě ceka
30. 9. 2015 13:16
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
protože někdo chtěl aby vypukla to je jednoduchý. ;-)
30. 9. 2015 12:58
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Jenze zelinar to vypestoval za legislativy E5, ale ono ji to neplnilo, takze se jist nedaji, mozna tak predvalkou >:D Takze topten ma pravdu. Kdyz prijde na trh neco co prekarcuje normu, hned se to stahuje a vraci vyrobci.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 9. 2015 12:45
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Na kedlubny platí stejné limity škodlivých látek 20 let stejně, emisní normy se mění skokově. To bychom museli stáhnout jako život ohrožující vše co tu dosluhuje v normě Euro 4 a níž.
30. 9. 2015 12:52
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
jak skokove, to chces rict ze se o tom automobilky dozvědí vecer před tim nez to zacne platit?
u benzinu mezi euro4 a euro 6 není vpodstate rozdil, krome toho, ze se kontroluji u primovstriku pevne castice.
nafta od euro4 musel snížit 3x emise NOx a mela na to 10 roku
Avatar - Uživatel_5340709
30. 9. 2015 12:55
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
To není argument a obhajoba jejich podvodu, ale říkám, že když platila norma euro3, tak se z dnešního pohledu jeví jako život ohrožující, ale tehdy to tak nebylo, což je v rozporu s pěstováním těch kedluben, kde jsou limity plus mínus stejné pořád.
30. 9. 2015 13:20
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
přesně tak a navíc místní blbečkové by šrotovali EURO5 auta, ale EURO4, EURO3 a nižší by nechali jezdit dál.
30. 9. 2015 13:26
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
jestliže vyhovela tehdejsi legislative, nic moc s tim nenadelas
ty auta umrou casem sama
30. 9. 2015 23:01
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
no ale oni tyhle taky vymřou časem sami .
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 23:05
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Viz já 21:55
Avatar - Uživatel_5340709
30. 9. 2015 13:27
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
pravda, na druhé straně pokud jsem si koupil passata papírově splňující normu Euro5, a on ji nesplňuje, tak by se měla automobilka postarat, aby to tak bylo.
30. 9. 2015 23:07
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
No však já taky myslím, že se VW taky postará, aby ji zase papírově plnil >:D
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 23:26
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Podle Deutscher Umwelthilfe úprava těch 11 milionů TDI motorů EA 189 nebude až tak drahá, bude to cca 200-300 eur na kus. U neprodanech aut kterejch sou po Evropě desítky az stovky tisíc. Horší to bude s už provozovanejma asi deseti milionama aut. Vaculík problematice jako jeden z mála opravdu rozumí a tvrdí že jediný opravdu plnohodnotný řešení je doinstalace adBlue. Což u 11 milionů aut z finančních důvodů neni možný. Plus dodává že softvérová úprava musí nutně zhoršit reakce auta a navíc zvýšit spotřebu. Pokud ty auta maj aspoň jakžtakž plnit emise
Přesto ANO Ťok dneska ujistil že výkon se nesniží němci tvrděj pravej opak: Úprava ovlivní provozní vlastnosti vozidel

Takže jo VW se postarĺ. Verze software bude do pár týdnů. Problém je že logičtějš působí německá a Vaculíkova verze a Ťok s vysokou pravděpodobností hraničící s jistotou totálně kecá
1. 10. 2015 12:32
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Myslím, že ještě ve VW nemají sami jasno co bude předmětem svolávaček a co s těmi auty udělají, takže nějaký Deutscher Umwelthilfe ví absolutní kulový. Doinstalace adblue je blbost. To je tak velký hardwarový zásah do auta, že to je v praxi neproveditelný. S tou softwarovou úpravou souhlasím. Jistě to bude cítit na dynamice a spotřebě, takže VW na těch svolávačkách zas tolik aut neuvidí >:D Co říká Ťok bych vůbec nebral vážně. ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 14:28
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
DUM v zásadě řiká to co ostatní. Opravdový řešení je jedině adblue ale to nejde ufinancovat. SV úprava může dost pomoct ale na 100% přinese zhoršení chování motoru. Určitě horší akceleraci respektive reakci na plyn a zřejmě teda spíš vpodstatě určitě vyšší spotřebu - ale VW jich uvidí myslim výrazně víc než si myslíš ;-)

U nás prodejnej Ťok už teď VW brání a chrání, ve světě budou svolávačky spíš povinný. V USA na 100%, v takovym Švýcarsku taky na 100 a i přes to šílený množství to stejně bude asi řešit celá EU
Ty auta přece neplněj homologační údaje
30. 9. 2015 13:19
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
No tak to hochu neměla 10 roků, pže EURO4 motory se dělaly do 2008-2009 kdy začalo EURO5 a EURO6 platí od letoška, takže cyklus mezi jednotlivýma EURO normama je s bídou 5 let.
30. 9. 2015 13:28
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
euro 4 homologace od ledna 2005
euro5 homologace od zari 2009
euro6 homologace od zari 2014

mezi zevedenim euro4 a euro6 10 let (bez 4 mesicu)
30. 9. 2015 23:05
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
jsem rád, že si potvrdil co jsem už napsal. Jistě je ti jasný, v roce 2005 se s EURO6 normou ještě nikdo nezabýval vzhledem k tomu že byly ve vývoji teprve motory, který měly plnit EURO5.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 23:17
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Problém je že Dieselgate TDI neplněj žádnou normu. I vraky s Euro3 sou proti nim Clean Diesel :-)
1. 10. 2015 08:11
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Fakt si myslíš, že EURO5 TDI motor vypouští reálně 7200 (ppm nebo v čem se to uvádí) a před 10 lety dokázal VW udělat zázračný motory, který vypouštěly tou dobou jen 500? Vážně si to myslíš? Není to spíš tak, že se fixluje celou dobu a teď se na to jen přišlo ;-) EURO3 je stejnej sajrajt jako EURO5. Proto mi přijde úsměvný když někdo tak hrozně dá na skutečnost jakou daný auto splňuje EURO normu. Je to jen hra čísel na papíře. EURO3 auto (pokud má v pořádku motor) je stejně ekologický (nebo spíš neekologický) jako moderní EURO5. Něco jako Clean Diesel je jen reklamní výblitek VW.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 08:25
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Sorry ale ne. Absolutně ne

To nemyslím to všichni víme. Včetně tebe. VW výsledky testů nekomentoval ale přiznal se k nim. Proč se je snažíš zpochybnit ty?

Tu televizi co pracuje na 100 Hz místo na 1200 bys taky nechal bejt? ;-)

Víš že v důslednym testu emisí 10% aut splnilo bez ztráty kytičky? Absolutně? Stačí chtit

V porovnání SM měla drtivě lepší parametry i Okta s Euro4
1. 10. 2015 12:41
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Ale já nezpochybňuju výsledky testů já jim přeci věřím. Jen tvrdím, že to není jen o motorech EURO5. Televize je něco jinýho tu bych šel nejspíš reklamovat (nevím teda jaký je mezitím viditelný rozdíl), takže lépe řečeno šel bych ji reklamovat pokud bych si tím pomohl k lepší televizi. Nemám elektrovzdělání, takže nevím jaký je tam rozdíl v kvalitě obrazu.

A ty výsledky testů probíhaly v laboratorních nebo v reálných podmínkách? Já takový výsledky testů teda nikde neviděl.

Hele to že vývoj v automotive stagnuje si sem vědomej už pár let, ale že by EURO4 motor měl lepší parametry než EURO5 je nesmysl. To je přeci nelogický. Proč by VW montoval komplikovanější motory s DPF a dalšíma ekokurvítkama bez toho aby splňoval aspoň stejný parametry jako předešlá generace motorů? Rozhodně není tedy možný, aby EURO4 mělo výrazně nižší emise (v reálu ani v laborce) než EURO5.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 14:19
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
V prvnim odstavci píšeš že nezpochybňuješ výsledky testů a ve 3. že je nesmysl že by Euro4 motor měl lepší parametry než TDI teoreticky plnící Euro5.
Co je na tom nelogickýho? Prostě se tehdy zřejmě vykašlali na vývoj a giganticky ušetřili. Navíc jejich motory neplnící emise byly logicky pružnější a rychlejší a měli menší spotřebu. Znova zopakuju že to po američanech měřilo už x států a VW to nijak nezpochybňuje naopak přiznává: Jo to je pravda

Teď ti možná dojde jak moc nebo spíš strašně moc to přehnali

Obnovovací frekvence u tv na první pohled spíš nepoznáš proto sem to dal jako příklad = stejně jako od pohledu neni vidět jestli auto má reálný emise neplnící ani Euro3 nebo plnící Euro 6 - no to poznáš podle dýmu protože tehdy eště nebyly filtry částic ale další emise prostě nevidíš. Dřív to u 100 Hz bylo vidět třeba u sportu, loni sem dost koukal na nový modely Sony a i když měly jen těch 100 Hz vpodstatě to nebylo vidět
Je to počet snímků za vteřinu kterej obrazovka zobrazí. Ale stejně jako v tom ten smrad z vejfuku v tom rozdíl je. Hlavně při delšim koukání to dělá líp a hůř tvejm očim. Asi jako ten smrad z vejfuku

No to ale neni důležitý. Prostě vyšší frekvence je pro tebe lepší a nižší emise zrovnatak ;-)
9. 10. 2015 13:59
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Aha tak to už vím co myslíš. Obnovovací frekvence mýho LCD u kompu je 60 Hz. U CRT bylo potřeba aspoň 85 Hz, aby byl obraz stabilní a neblikal. 1200 Hz je lidským okem nerozpoznatelný možná už od 100 Hz, takže by mi to bylo asi v zásadě jedno. No jedno. Já bych si takovu TV ani nekupoval pže by mi bylo jasný, že je to jen marketingovej tahák asi jako megapixely u foťáků.

BTW fakt se dělají obrazovky s obnovovací frekvencí 1200 Hz nebo sis to vymyslel jako příklad? Nechápu k čemu by to bylo dobrý a proč by si to někdo vůbec kupoval.

Navíc nemyslím, že je to úplně ideální případ k tématu s emisema ;-)
30. 9. 2015 12:50
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
ja bych si typl ze to zeli se bude muset stahnout z prodeje a bude se muset vykoupit i to ktere lidi vrati, u ruznych potravin se tak v CR ale jiste v cele EU dalo jiz nekolikrate videt, naposledy co jsem neco takoveho tusim v mediich videl bylo nejake maso z Polska?
30. 9. 2015 12:53
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
a nebo ho lidi nesežerou a vyhodej.
podobnej pristup bych cekal i u jinych věci ...
30. 9. 2015 15:41
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
jo a nebo tak, se zelim bych zpet do kramu asi fakt nesel
30. 9. 2015 13:10
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
několik zásadních problémů v tý tvojí příměře
- na tom pěstiteli nevisí nijak zásadně ekonomika eurozóny
- ty motory nijak zvlášť neohrožují lidský zdraví. Nejde o pevné částice způsobující rakovinu, ale o NOx
30. 9. 2015 13:15
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
jestliže NOx neohrozuji lidske zdravi, proc se tedy vůbec kontroluji, a proc kvůli nim je takovy humbuk??
to ze jde o jedy, z kterých navic vznika slunecnim zarenim troposfericky ozon, který ohrozuje lidi s dýchacími problémy ti asi nic nerika...
30. 9. 2015 13:32
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
já nepsal, že NOx neohrožuje lidský zdraví. Já psal, že ty motory nijak zvlášť neohrožují lidský zdraví. Není to totiž tak, že by vypouštěly víc pevných částic, který způsobují rakovinu, ale víc NOx. Jo je to blbý, ale není to nijak fatální, že by mělo význam se kvůli tomu vzrušovat. Obzvlášť ve světle toho, že mimo těch 11 milionů moderních EURO5 motorů jezdí na silnicích pak už jen výrazně méně ekologický auta EURO4-3 atd. Takže odstraněním těchto 11 milionů aut by ses zbavil toho nejčistšího co ti po silnicích jezdí a ty největší smraďoši by ti nevadily. Hlavně, že to bude právně v pořádku.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 21:41
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 21:55
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
NOx škodí a dokonce hodně. NO2 napadá sliznici a plíce a váže se na hemoglobin. Jako hnojivo v půdě dobrý v nás dost průser

NOx podle Euro4 max. 250, podle Euro 5 180. Pro zajímavost Euro3 max. 500
A teď proč je kolem toho takový haló: 180 x 40 = 7200
1. 10. 2015 08:06
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Škodí kde co. Stačí se podívat čím nás krmí nadnárodní korporace. Díky že si sem vypsal ty úrovně povoleného NOx pro jednotlivé Euro normy. Z toho je zřejmý, že ani předešlý auta nemohly zdaleka plnit Euro normy v tý době. Takže je to celý jen hra na papíře a to prosím již déle než 15 let. EURO 5 má 180 a přitom reálně plní 7200. Je nad slunce jasný bez dalších testů, že v době EURO4 a dokonce i EURO3 tj začátkem milénia TDI od VW zdaleka neplnily normy na NOx. Respektive je plnily jen na papíře. Takže jestli chceš být důsledný, tak musíš sešrotovat desítky milionů aut od VW po celým světě. V podstatě úplně každý naftový VW motor. Je fakt, že by pak po silnicích bylo dost prázdno >:D Musíš snad uznat, že takhle radikálně ten problém není možný řešit. To se musí skutečně nějak zamést pod koberec a ideálně do budoucna utlumit vývoj a prodej naftových motorů, protože v nich fakt není budoucnost.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 08:36
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Nevím jak si došel k tomu že starší auta nemohly plnit emise?

Stará Okta plnící jen Euro4 má několikanásobně lepší emise. Je to trojčlenka vykon/krouták vs spotřeba vs spotřeba. Ostatní něco přidávali VW jen zvyšoval první, snižoval druhý. Tomu třetímu holt nezbejvalo než růst

Takhle je to jednoduchý :-)

Zda se že si furt nechceš připustit že by se na to mohli takhle mega vy$rat žejo? ;-)
1. 10. 2015 12:55
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Ale no to je přeci logický. Pokud by EURO4 motor plnil lepší emise než EURO5 a to prosím několikanásobně, tak na co by VW draze vyvíjel nový motory? Prostě by jen trochu poupravil starý EURO4 a nechal je homologovat pro EURO5. Takže aby EURO4 splnil emise 360 a moderní EURO 5 měl přes 7000 je holej nesmysl. Takže je má několikanásobně nižší opět při nějakým určitým způsobu testování. V reálu těžko, když nemá navíc DPF. Jak už jsem psal vývoj v automotive moc dopředu nejde, ale určitě nejde mílovými kroky zpátky. Trojčlenka ti moc nefunguje, když se ti v ní nemění parametry. 1,9 TDI EURO3 měl 81 kW a 235 krouťák. Spotřeba 5-6 litrů. 1,9 TDI EURO4 77 kW a 250 krouťák, 1,6 TDI EURO5 77 kW a 250 krouťák. Spotřeba furt 5-6 litrů. Takže se nic nesnižuje ani nezvyšuje takže si myslím, že VW lže už dlouho ne jen u EURO5. Akorát že EURO4 je už dávná minulost, takže nový auto těžko na testování seženeš. Navíc v tý době, tady z vás jak jste tady v diskuzi, emise řešil málokdo to teď se to stalo velice moderním tématem.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 13:34
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Sorry ale skoro všechno špatně

Přidal si k trojčlence další člen (změněnej objem) a řikáš že mi nefunguje? Dobrý :yes: :-)

Žádný pokud neni. Že motory Dieselgate teda EA 189 TDI maj horší emise než předcházející generace plnící Euro4 je prokázanej fakt. S tim pracuj!
Naměřili to amíci, němci dokonce náš Svět motorů. A přiznal to pod tíhou důkazů sám Volkswagen!
Žádný by a pokud. Že se tomu nechce věřit je jiná věc ale to je tak všechno. Tak to prostě je
Dle mě výborně k tomu přistoupil SM kterej měřil různý auta přímo v provozu a udává jak průměrnou hodnotu tak maximální naměřenou. Konkrétní čísla mám doma. Pro porovnání zařazenej benzínovej Nissan X-Trail 1.6 120 kW je drtivě o řád nejlepší. I ta ojetá Okta plnící Euro4 se průměrem no problem vešla do tehdejších limitů byť naměřený maximum taky přesáhlo limity. Ale jen 2x, bylo to něco přes 1000. I po letech všechno ok. Nový neprodaný TDI Euro5 sou nesrovnatelně horší

Takže všichni lžou a odvždy ale o trochu. Míra podvodu TDI s Euro5 je něco co tu ani vzdáleně nikdy nebylo. Nemyslim počtem aut ale vpodstatě totálnim vykašlánim se na nějaký normy a předpisy

Emisní normy neni žádný moderní téma platěj už 23 let. Tady sme těsně po revoluci měli sice jiný zájmy ale tak to je
2. 10. 2015 09:06
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Já žádnej člen nepřidal. Já tím jen specifikoval, který motor přesně myslím. Ty si objem v trojčlence vůbec neměl. A navíc by ten objem měl hrát spíš v tvůj prospěch. Downsizing je přeci hlavně kvůli snaze o snížení emisí. Dokážeš mi nějak logicky vysvětlit proč by VW draze vyvíjel nový motor, který je emisně horší než ten předešlý a přitom je výrobně komplikovanější a dražší? Dává ti to nějaký smysl? Proč by tomu tak mělo být, když EURO4 neměla DPF a EURO5 ho má? Nebylo by lepší zůstat u původního motoru, který má podle tebe nesrovnatelně lepší emise? V tom případě bych fakt navrhoval naházet EURO 5 diesely do šrotu a rozhlídnout se po bazarech a koupit si "modernější a čistší" EURO4 ojetiny >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 10. 2015 09:24
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Proč to udělali ví asi jedině u VW
Vtipný je že narozdíl od ostatních to prezentovali jako Clean Diesel >:D

Novej motor jako všichni ostatní vyvíjet museli, protože ten starej viz aktuální měření sice dodnes plní Euro4 ale Euro5 jaksi ne. Nevim proč zvolili tuhle taktiku, většinou to bejvá kvůli prachum
Nebo verze plnící Euro 5 stála dynamicky za prd. Tak pod tlakem času vymysleli tuhle krávovinu. To se už asi nedozvíme

Jejich motor v praxi neplnící vpodstatě žádný emisní normy byl prostě dynamicky i z pohledu spotřeby ve výhodě. Faktem je že bylo naměřeno že EA 189 neplní Euro5, na rozdíl od předchozí generace neplní ani Euro 4 a dokonce ani Euro 3. Teda pokud se nesepne SW kterej rozpozná měřící cyklus

Jo jednoznačně by bylo lepší zůstat u původního motoru >:-[]
30. 9. 2015 22:59
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
No na emisích se údajně nekontrolují, takže nejspíš jeho nebezpečnost zase takovou váhu mít nebude. Když si takový chemik. NOx vzniká i při spalování např. dřeva a uhlí?
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 13:24
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
- ani na VW ne ;-)

Rozpočet unie je 145 000 mld eur, VW myslim letos počítal se ziskem 12 mld. Na pokutu vyčlenil lehce přes polovinu
Skoro bych řek že ta levárna kterou obrovský ušetřili a dal posílili dominantní postavení se jim i tak může vyplatit
Holt letos budou nižší dividendy to je celý
30. 9. 2015 13:37
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
VW přímo a nepřímo zaměstnává statisíce lidí, takže pokud bude mít finanční problémy bude mít finanční problémy celej jeho dodavatelskej řetězec včetně dceřiných firem VW a jejich dodavatelský řetězec. jinak 12 mld EUR je řekněme 336 mld korun. Na pokutu ZATÍM vyčlenil polovinu což je asi 170 mld CZK jenže pokuta má čítat zatím 430 mld korun! A to prosím jen pokuta. Nemáš v tom svolávačky a žaloby různých šašků, který z toho budou chtít něco vytřískat.
Já myslím, že to nebudou jen nižší dividendy.
30. 9. 2015 14:54
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Několik akcionářů na Kajmanských ostrovech příští rok použije pozlacený toaletní papír ze zásob na horší časy, to je vše.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 15:15
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 15:16
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Tak holt neměli podvádět a místo problémů by měli další růst. Jo máš pravdu možná i příští rok to s dividenda má bude slabší :-)

Úšetříli, dík kašlání na emise dopadli líp v testech, získali další procenta trhu. Pokuty zabolí ale co bys navrhoval? Protože to je velká korporace nechat je bejt?

Já mít EA 189 taky budu nasranej a chci refundace. Jento jako koupit tv s 1200 Hz a zjistit že jako levný misty pracuje na 100 Hz

Ty bys to nechal oboje bejt?
1. 10. 2015 07:56
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Podívej se na to jinak. Je to největší výrobce aut na světě. Čili myslím, že je to firma, která má s výrobou aut velice dobrý zkušenosti. Jestli se taková zkušená firma uchýlila k tomu, že fixlovala při emisích NOx a jejich auta vykazují 30-40x větší emise než povoluje norma, tak myslíš, že to dělali jen tak? Není ta norma náhodou nesmyslně přísná? Papír totiž snese všechno převod věcí na papíře do reality je někdy problém. Já bych hrozně rád viděl výsledky jiných naftových aut, abychom měli porovnání. Tady se kope do VW (neříkám že neoprávněně), ale neplní auta ostatní automobilek emise podobným fíglem? Ptáš se co bych navrhoval. Navrhoval bych dát jim pokutu (stačila by myslím bohatě půlka 200 mld taky bude bolet a nezruinuje je to) Následně svolávačka (drobná úprava software) Emise ty motory plnit nikdy nebudou to je jasný. Kdyby to bylo konstrukčně možný, tak to VW udělalo zrovna, ale aby se aspoň něco udělalo (hlavně pro média) Myslím, že VW by se teď mělo hlavně snažit získat čas. Každej i sebevětší skandál časem vyčpí a je přebitej jiným skandálem, takže se na něj pozapomene. Věř tomu, že za 3 měsíce už tenhle problém nebude zdaleka tak žhavej jako je teď a lidem to začne být vlastně fuk. Podívej se jak utichla situace na Ukrajině. Před rokem to každej řešil a dneska je to každýmu ukradený. Řeší uprchlíky.
Já mít EA189 a ten motor normálně fungovat, tak je mi to naprosto ukradený a budu s ním jezdit do tý doby dokud to auto nezačne zlobit nebo dokud mě neomrzí. Pak bych ho střelil. Tvoje příměra s TV kulhá na obě nohy, pže rozdíl v kvalitě TV poznáš. Tady ta "závada" se z pohledu zákazníka a funkce auta nijak neprojevuje. Takže u TV bych se určitě rozčiloval a chtěl jí vrátit u EA189 bych to fakt jako zákazník neřešil. Jsem zvědavej jak to budeme řešit u nás na firmě. Jezdí nám tu jedna tahle cinknutá oktule 1,6 TDI a jedna 2,0 TDI. Ti pak případně dám vědět.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2015 14:35
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Za to že tolik let podváděli ušetřili zřejmě víc než navrhuješ pokutu! Ty si fakt lidumil >:D

Plány na provoz a prodej ti může pokazit realita že ty auta nesplňujou homologaci pro silniční provoz :-)

Seznam VIN u kterejch je nutnej zásah je k dispozici a nevim jak u nás ale ve většině států bude účast nejspíš povinná
I v maličkym státu jako je náš na smog umře asi 5 tisíc lidí ročně ;-)
30. 9. 2015 13:19
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Ono je to trochu složitější, tedy pokud tušíš jak vůbec funguje proces spalovaní a systém čištění spalin, pak nemůžeš tento problém převádět na kedlubny.

Obecně je cílem automobilky splnit dané emisní normy a dle nich naladit motor.

Může nastat případ, kdy auto emisní normu dle měřícího cyklu na válcích splňuje. Ale pokud změníš podmínky měření, produkce emisí se může dostat mimo limity normy. A reálný provoz není normovaný měřící cyklus!

Možná, že každý z nás bral za samozřejmé, že když auto splňuje nějakou emisní normu. Pak její limity nepřekračuje nikdy, za žádného režimu jízdy v reálném provozu. Ale ze samotné fyzikální podstaty, není možné, aby motory v reálném provozu plnily emise vždy, za všech podmínek.

Takže motory VW TDI Euro 5 při měřícím cyklu NEDC projdou, na STK také projdou, ale v reálném provozu mohou v některých režimech překračovat limity normy. Překvapení? Možná pro neznalého spalovacího motoru a jeho principu.

Takže je to tedy podvod? Co ještě není a je podvod, kde je ta hranice? Motor vybaven SW co přizpůsobí jednotku k měření emisí?

A k čemu je ta svolávací akce? Na STK motory projdou už dnes, v reálném provozu nikoliv, a tak upravíme SW. Na STK motor projde a v reálu? Co je to reálný provoz? Vždy se budou měřit emise dle nějakého cyklu, který nebude odpovídat realitě, ale bude sloužit ke stanovení podmínek, limitů a pro srovnání.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 18:08
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
hranice je možná tenká, ale přesto jasná. Auto se při měření emisí nesmí emisně chovat jinak než v běžném provozu za stejných podmínek... ;-)
Avatar - AUDIRS6
30. 9. 2015 22:13
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Nechapem ani to 1 minusko, ktore si dostal. :-!
Vysvetlil si to dokonale a usetril mi tym robotu ! :yes:
Ja len pridam teda moj predpoklad riesenia:
Vzhladom na to, ze testovaci cyklus pocas ktoreho sa meria ( NEDC ) je na vykon motora tak nenarocny, a ze tento SW sa specialne prisposoboval na tuto malu zataz, pocas ktorej vypustal tie extremne nizke splodiny, bude tato "mapa" implikovana na standardnu jazdu v nizkom zatazeni.
To znamena ze pri nizkom zatazeni ( citaj pri extremne defenzivnej jazde na spotrebu a emisie ) aj v realnom zivote, bude motor nastaveny ako pocas toho laboratorneho merania.
Efekt:
Vozidlo sa vam bude zdat byt priskrtene, - ze nema tah, atd...
Riesenie:
Nejazdit v tej extremne nizkej zatazi - teda v pripade potreby nejakeho predbiehacieho manevru a pod., podradit, a ak aj nie, tak doraznejsie zosliapnut plyn. pedal, motor bude reagovat ( podla mna ) tak ako doteraz.
Preco ?:
Lebo take väcsie zosliapnutie plynoveho pedalu v tych testoch proste neexistuje, takze nikdy merane nebolo, a emisie pri takomto rezime budu rovnake ako boli.

toto je cele ale len moj odhad, na zaklade mne znamych principov prace motora a noriem, ktore som si narychlo pozrel v tychto diskusiach.
Inac ma nejake normy neazujimaju, moje benzinove auta ich vzdy splnali.

Co z toho co som napisal vyplyva ?
Ze naozaj nemuseli podobny SW pouzivat ini vyrobcovia. Len preto mohli vyznievat porvnavacie testy podobnych aut lepsie pre motory EA 189.
Pri malom a plynulom zosliapavani plyn. pedalu totiz prebiehal trochu "nezdravsi" spal. proces ako u konkurencie, ktora proste spodnu cast drahy plyn. pedalu celu programovala tak, aby presla testami.
Preto sa mohli zdat konkurencne motory trochu "mdlejsie" od spodu...

Pozor ! :
Na krivku max. vykonu a toc. momentu toto ale vplyv mat nemusi a asi ani nebude.
Predsa vysoke pozadovane hodnoty sa dosahuju po riadnom zosliapnuti pedalu plynu.
Tam teda problem byt nemusi. Akurat tu asi bude potreba na ten pedal sliapat castejsie a vyraznejsie... To asi bude cele... :-!
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 22:25
Re: kdyz pestitel kedluben da na trh kedlubny z 20 nasobnym
Tohle je asi jako výklad práva: Podle litery zákona nebo smyslu zákona
Avatar - Ozzman
30. 9. 2015 12:39
148 tisíc?
To jsou pouze nové vozy, prodané v ČR, ale co ty, co sem denně putují jako olítané voňafky ze západu? To číslo bude násobně vyšší...

A mechanická úprava? Když je to tak jednoduché, proč to nedělali hned? Já spíš vidím jediné řešení v úpravě software a změně charakteristik motoru.
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2015 13:01
MD
Uz vidim, jak na ministerstvu jsou odbornici, co poznaji tajne upraveny auto od Skody pro test, aby to splnilo normu >:D Pochybuji, ze to bude mit vetsi uroven nez podplacene STK.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
30. 9. 2015 13:05
Re: MD
Tento problém si musí vyřešit /a také vyřeší/ sama automobilka. Ťokovy speciální STK mi přijdou dos směšné. /ty neodhalí ani x-krát čipovaná auta, ze kterých padají brikety, které by se daly prodávat v Hornbachu/.
30. 9. 2015 14:51
Re: MD
kdyby je chtěli odhalit, tak je odhalí
30. 9. 2015 13:09
jak vyrobce zajisti, ze v RJ bude jen legalni a overeny soft
tedy takovy, který prosel merenim ve zkusebne a nebyl doladen ruznymi bastliri??
a kdo to bude kontrolovat?

ja u určitých vyrobku musim dodavat do zkusebny vyvojove diagramy, tabulky a dokonce i zdrojak aby mi to vůbec schvalili, cemuz se samozrejme snazim zuby nehty bránit a delam ze to dodam a doufam ze se na to zapomene.
jakoukoliv zmenu musim dokládat s naslednym testovani na funkci, coz zase musim dokládat.
výsledek samozrejme nikdo nekontroluje, ale v pripade pruseru muzu mit velky problem
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Warrual
30. 9. 2015 14:22
První dva dny
tu nebyla o aféře ani čárka a teď jsou tu dva články denně. Alespoň vytřískáme nějaký kliknutí. >:D :no:
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2015 16:44
Účast
Na takovou svolávací akci půjde jen blázen. Rozhodně tím svému motoru ani jízdnímu projevu nijak nepomůže.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 18:27
Re: Účast
přesně, toto je typický názor průměrného českého uživatele dieselového jedometu... "hlavně, že to hodně jede a málo žere, výfuk mám přece za sebou"
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 18:04
Vlastníci se sami rozhodnou, zda se akce zúčastní, nebo ne..
Tak to je jasné, jak to dopadne. Češi jsou v otázce dieselových jedometů neskuteční ingnoranti a sociopati, takže se na to prostě vykašlou a max. prohodí nějakou hlášku o ekoteroristech z Brusele...

... Mimochodem je zajímavé si přečíst diskuse na nespecializovaných serverech. 90% diskutujících (ale i novinářů) není schopno rozlišit NOx a CO2. 90 % ze zbývajících 10ti % pak emise jejich auta nezajímají ( případně je pro ně VW hrdina, který se chytře postavil bruselské byrokracii, která je prý v rozporu s fyzikálními zákony) a asi tak 1% všech diskutujících má názor, že VW udělal svým podvodem něco špatně....

... docela hrůza vidět takového průměrného českého občana (nedejbože voliče) >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2015 19:50
Re: Vlastníci se sami rozhodnou, zda se akce zúčastní, nebo
Podepisuju :-!
30. 9. 2015 20:00
Re: Vlastníci se sami rozhodnou, zda se akce zúčastní, nebo
bohužel to tak je i v radiu v motoristických poradech, kde vystupuji ruzni "odbornici" (alespon tak je moderatori nazyvaji), kteří mluvi o nastaveni nesmyslne nizkych emisích, které lze splnit velmi obtizne, a přitom maj na mysli CO2, který je neskodny.
a přitom uplne zamlcuji jedovaty NOx, který se tehle kauzy tyka, a s kterym benzinove motory nemaji problem
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 20:29
Re: Vlastníci se sami rozhodnou, zda se akce zúčastní, nebo
k tomu jen doplním, že kdyby se u zážehových motorů kašlalo na NOx, tak by mohly mít díky spalování chudší směsi taky nižší spotřebu... ale protože my majitelé zážehových aut jsme uvědomělí, tak bychom o to na rozdíl od dieslových ignorantů ani nestáli... >:D
30. 9. 2015 21:38
Re: Vlastníci se sami rozhodnou, zda se akce zúčastní, nebo
U zážehových motorů to však není tak jednoduché a hrozí zkrácení životnosti/ zničení motoru, proto se do toho tolik nešťourá. Nicméně je to směr, kterým se automobilky tlačí, protože spotřeba se musí snižovat, i za cenu horších emisí.
30. 9. 2015 21:34
v nemecku na to udajne maji tyden
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
1. 10. 2015 07:57
bursíkova briketa
Víte co to je? U nás se topí jakmile je chladno a zima bursíkovými briketami. Vemete PET lahev, nacpete ji pilinami a celé to zalejete vyjetým olejem.Zavíčkujete a máte připraveno.Dám to do sklepa a pak chodím jen pro tyto brikety. Spaluje se to při vysokých teplotách v DAKONU z roku 1989. Žádný kouř všechno je přírodní materiál ROPA je přece z přírody a dřevo taky. PET lahve se dělají z ropy, olej taky z ropy tak co.Ale vadí mi vypouštění NOx z výfuku folkswagnu.
Rozbalit vlákno
2
1. 10. 2015 10:19
Re: bursíkova briketa
Doufej, že to všichni pochopí, je to hodně výstižně napsáno.
Avatar - Barry Lyndon
1. 10. 2015 10:42
Re: bursíkova briketa
hezky napsáno - jízda v dieselu je prakticky totéž - "proč topit plynem, když bursíkovy brikety jsou ekonomičtější :yes: " "Proč jezdit na benzin za 10, když můžu jezdit na naftu za 5, ať si sluníčkáři políbí * :yes: "

(ten poměr spotřeb je převzat obdobných blábolů dieselmilů)
1. 10. 2015 10:17
A co odstraněné DPF?
Tipuji, jako majitel zážehových motorů, že v Česku je mnohem vice než nějakých 148 tis osobních automobilů s neoprávněně odstraněným DPF, takže tato vozidla jsou z pohled práva i technických norem nezpůsobilá podmínkám, při kterých byla provedena jejich homologace. Tady se min. dopravy, novináři a šílící čtenáři webů nijak nevášní a jsou hodně v klidu. Pojďme řešit všechny problémy a všude. Tím neobhajuji VW.
BTW: jistě že vím, jaké jsou s DPF často problémy. No tak ať si lidé kupují benzíny a nedělají laické zásahy do výfukového systému.
Hezký den diskutujícím i redakci.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
1. 10. 2015 10:47
čím víc se bude ta ničemnost VW rozpitvávat, tím lépe
na této kauze je především pozitivní, že se konečně začalo řešit (nevím proč až 30 let s křížkem po funuse) to evropské dieselové šílenství, které nemá nikde jinde obdoby...

... takže je vhodná doba iniciovat konečně alespoň trochu rozumné nastavení spotřebních daní, které je aktuálně úplně na hlavu postavené...
Rozbalit vlákno
0