Novinky
To jsou pouze nové vozy, prodané v ČR, ale co ty, co sem denně putují jako olítané voňafky ze západu? To číslo bude násobně vyšší...
A mechanická úprava? Když je to tak jednoduché, proč to nedělali hned? Já spíš vidím jediné řešení v úpravě software a změně charakteristik motoru.
A mechanická úprava? Když je to tak jednoduché, proč to nedělali hned? Já spíš vidím jediné řešení v úpravě software a změně charakteristik motoru.
Uz vidim, jak na ministerstvu jsou odbornici, co poznaji tajne upraveny auto od Skody pro test, aby to splnilo normu >😁 Pochybuji, ze to bude mit vetsi uroven nez podplacene STK.
tedy takovy, který prosel merenim ve zkusebne a nebyl doladen ruznymi bastliri??
a kdo to bude kontrolovat?
ja u určitých vyrobku musim dodavat do zkusebny vyvojove diagramy, tabulky a dokonce i zdrojak aby mi to vůbec schvalili, cemuz se samozrejme snazim zuby nehty bránit a delam ze to dodam a doufam ze se na to zapomene.
jakoukoliv zmenu musim dokládat s naslednym testovani na funkci, coz zase musim dokládat.
výsledek samozrejme nikdo nekontroluje, ale v pripade pruseru muzu mit velky problem
a kdo to bude kontrolovat?
ja u určitých vyrobku musim dodavat do zkusebny vyvojove diagramy, tabulky a dokonce i zdrojak aby mi to vůbec schvalili, cemuz se samozrejme snazim zuby nehty bránit a delam ze to dodam a doufam ze se na to zapomene.
jakoukoliv zmenu musim dokládat s naslednym testovani na funkci, coz zase musim dokládat.
výsledek samozrejme nikdo nekontroluje, ale v pripade pruseru muzu mit velky problem
tu nebyla o aféře ani čárka a teď jsou tu dva články denně. Alespoň vytřískáme nějaký kliknutí. >😁 :no:
Na takovou svolávací akci půjde jen blázen. Rozhodně tím svému motoru ani jízdnímu projevu nijak nepomůže.
Tak to je jasné, jak to dopadne. Češi jsou v otázce dieselových jedometů neskuteční ingnoranti a sociopati, takže se na to prostě vykašlou a max. prohodí nějakou hlášku o ekoteroristech z Brusele...
... Mimochodem je zajímavé si přečíst diskuse na nespecializovaných serverech. 90% diskutujících (ale i novinářů) není schopno rozlišit NOx a CO2. 90 % ze zbývajících 10ti % pak emise jejich auta nezajímají ( případně je pro ně VW hrdina, který se chytře postavil bruselské byrokracii, která je prý v rozporu s fyzikálními zákony) a asi tak 1% všech diskutujících má názor, že VW udělal svým podvodem něco špatně....
... docela hrůza vidět takového průměrného českého občana (nedejbože voliče) >😁
... Mimochodem je zajímavé si přečíst diskuse na nespecializovaných serverech. 90% diskutujících (ale i novinářů) není schopno rozlišit NOx a CO2. 90 % ze zbývajících 10ti % pak emise jejich auta nezajímají ( případně je pro ně VW hrdina, který se chytře postavil bruselské byrokracii, která je prý v rozporu s fyzikálními zákony) a asi tak 1% všech diskutujících má názor, že VW udělal svým podvodem něco špatně....
... docela hrůza vidět takového průměrného českého občana (nedejbože voliče) >😁
bohužel to tak je i v radiu v motoristických poradech, kde vystupuji ruzni "odbornici" (alespon tak je moderatori nazyvaji), kteří mluvi o nastaveni nesmyslne nizkych emisích, které lze splnit velmi obtizne, a přitom maj na mysli CO2, který je neskodny.
a přitom uplne zamlcuji jedovaty NOx, který se tehle kauzy tyka, a s kterym benzinove motory nemaji problem
a přitom uplne zamlcuji jedovaty NOx, který se tehle kauzy tyka, a s kterym benzinove motory nemaji problem
k tomu jen doplním, že kdyby se u zážehových motorů kašlalo na NOx, tak by mohly mít díky spalování chudší směsi taky nižší spotřebu... ale protože my majitelé zážehových aut jsme uvědomělí, tak bychom o to na rozdíl od dieslových ignorantů ani nestáli... >😁
Víte co to je? U nás se topí jakmile je chladno a zima bursíkovými briketami. Vemete PET lahev, nacpete ji pilinami a celé to zalejete vyjetým olejem.Zavíčkujete a máte připraveno.Dám to do sklepa a pak chodím jen pro tyto brikety. Spaluje se to při vysokých teplotách v DAKONU z roku 1989. Žádný kouř všechno je přírodní materiál ROPA je přece z přírody a dřevo taky. PET lahve se dělají z ropy, olej taky z ropy tak co.Ale vadí mi vypouštění NOx z výfuku folkswagnu.
Tipuji, jako majitel zážehových motorů, že v Česku je mnohem vice než nějakých 148 tis osobních automobilů s neoprávněně odstraněným DPF, takže tato vozidla jsou z pohled práva i technických norem nezpůsobilá podmínkám, při kterých byla provedena jejich homologace. Tady se min. dopravy, novináři a šílící čtenáři webů nijak nevášní a jsou hodně v klidu. Pojďme řešit všechny problémy a všude. Tím neobhajuji VW.
BTW: jistě že vím, jaké jsou s DPF často problémy. No tak ať si lidé kupují benzíny a nedělají laické zásahy do výfukového systému.
Hezký den diskutujícím i redakci.
BTW: jistě že vím, jaké jsou s DPF často problémy. No tak ať si lidé kupují benzíny a nedělají laické zásahy do výfukového systému.
Hezký den diskutujícím i redakci.
na této kauze je především pozitivní, že se konečně začalo řešit (nevím proč až 30 let s křížkem po funuse) to evropské dieselové šílenství, které nemá nikde jinde obdoby...
... takže je vhodná doba iniciovat konečně alespoň trochu rozumné nastavení spotřebních daní, které je aktuálně úplně na hlavu postavené...
... takže je vhodná doba iniciovat konečně alespoň trochu rozumné nastavení spotřebních daní, které je aktuálně úplně na hlavu postavené...
Apropo tiež bulvárne nápisy novinárov stoja tiež za zamyslenie. Zakázaný software, čo to je preboha, kto kedy a ako ho zakázal?
Technicky vzaté, vozidlá pri homologizácii sú podrobené homologizačným skúškam, ktoré majú presne zadefinovaný merací cyklus (to že tento je na hony vzdialený realite je iný príbeh). Vozidlá tento cyklus absolvovali s pozitívnym výsledkom, bez dodatočnej montáže akéhokoľvek zariadenia alebo inej mapy motora. Podľa dostupných info akékoľvek sériové auto by malo byť schopné tento test absolvovať! Tohto výsledku bolo dosiahnuté pomocou "triku" spočívajúcom v tom, že RJ motora rozpozná, že beží test a exhaláty motora upraví za účelom dosiahnutia požadovaného výsledku. Čiže podľa všetkého výrobca vyrobil autá, ktoré pri štandardnej metodike merania emisií spĺňajú deklarované parametre.
To že je to minimálne neetické, o tom nemá zmysel diskutovať, to je fakt, ale o tom podvode by som pouvažoval, aby to nakoniec celé neskončilo nejako takto ako som hore opísal, čiže nič sa nestalo.
P.S. neobhajujem VW, len sa snažím nájsť fakty a súvislosti.
tedy prestat danove zvýhodňovat naftu oproti benzinu
vzhledem k nižší vyhrevnosti benzinu, nebo jeho nižší produkci CO2 k objemu o 10%, by spotrebni dan na bensin mela byt o 10% nižší nez na naftu aby to bylo "spravedlive".
je několik moznosti😒br /> - snisit spotreni dan na benzin o 3 kc s negativnim dopadem o 6-8mld rocne
- svysit spotrebni dan na naftu o 3kc s pozitivnim dopadem o 12-16mld rocne (neuvazuju pokles carpani kamionama)
- snížit spotrebni dan na benzin o 2kc a zvýšit spotrebni dan na naftu o 1kc s nulovym dopadem do rozpoctu
zvyseni spotrebni dane o 1kc u nafty ani nezaregistrujes, o 3 kc jen castecne.
výsledkem by byl pokles sosobnich aut s naftovými motory a cistcim vzduchem
vlaky, lode a letadla v tom nejspis nejsou (nevim), auta osobní, nakladni, traktory, kombajny, bagry, sekacky a naplne do zapalovacu jo
Ja len hovorím, že homologizácia sa vykonáva simulovaným testom a nie v premávke, toto autá dosiahli. Čiže čisto technicky vzaté požadované zákonné povinnosti platné v danej krajine si splnili.
Že to bolo neetické, vyslovene "prasárna" ako vravia česi, o tom tu hádam nemusíme diskutovať.Ja len poukazujem, že s tou nezákonnosťou resp. podvodom to nakoniec nebude také horúce ako sa na prvý pohľad zdá a nakoniec celá kauza upadne...
proc vypukla tahle aferas kedlubnama s euro5, když je podle tebe vse vporadku??
afera s kedlubnama s euro6 nas ještě ceka
u benzinu mezi euro4 a euro 6 není vpodstate rozdil, krome toho, ze se kontroluji u primovstriku pevne castice.
nafta od euro4 musel snížit 3x emise NOx a mela na to 10 roku
ty auta umrou casem sama
Přesto ANO Ťok dneska ujistil že výkon se nesniží němci tvrděj pravej opak: Úprava ovlivní provozní vlastnosti vozidel
Takže jo VW se postarĺ. Verze software bude do pár týdnů. Problém je že logičtějš působí německá a Vaculíkova verze a Ťok s vysokou pravděpodobností hraničící s jistotou totálně kecá
U nás prodejnej Ťok už teď VW brání a chrání, ve světě budou svolávačky spíš povinný. V USA na 100%, v takovym Švýcarsku taky na 100 a i přes to šílený množství to stejně bude asi řešit celá EU
Ty auta přece neplněj homologační údaje
euro5 homologace od zari 2009
euro6 homologace od zari 2014
mezi zevedenim euro4 a euro6 10 let (bez 4 mesicu)
To nemyslím to všichni víme. Včetně tebe. VW výsledky testů nekomentoval ale přiznal se k nim. Proč se je snažíš zpochybnit ty?
Tu televizi co pracuje na 100 Hz místo na 1200 bys taky nechal bejt? 😉
Víš že v důslednym testu emisí 10% aut splnilo bez ztráty kytičky? Absolutně? Stačí chtit
V porovnání SM měla drtivě lepší parametry i Okta s Euro4
A ty výsledky testů probíhaly v laboratorních nebo v reálných podmínkách? Já takový výsledky testů teda nikde neviděl.
Hele to že vývoj v automotive stagnuje si sem vědomej už pár let, ale že by EURO4 motor měl lepší parametry než EURO5 je nesmysl. To je přeci nelogický. Proč by VW montoval komplikovanější motory s DPF a dalšíma ekokurvítkama bez toho aby splňoval aspoň stejný parametry jako předešlá generace motorů? Rozhodně není tedy možný, aby EURO4 mělo výrazně nižší emise (v reálu ani v laborce) než EURO5.
Co je na tom nelogickýho? Prostě se tehdy zřejmě vykašlali na vývoj a giganticky ušetřili. Navíc jejich motory neplnící emise byly logicky pružnější a rychlejší a měli menší spotřebu. Znova zopakuju že to po američanech měřilo už x států a VW to nijak nezpochybňuje naopak přiznává: Jo to je pravda
Teď ti možná dojde jak moc nebo spíš strašně moc to přehnali
Obnovovací frekvence u tv na první pohled spíš nepoznáš proto sem to dal jako příklad = stejně jako od pohledu neni vidět jestli auto má reálný emise neplnící ani Euro3 nebo plnící Euro 6 - no to poznáš podle dýmu protože tehdy eště nebyly filtry částic ale další emise prostě nevidíš. Dřív to u 100 Hz bylo vidět třeba u sportu, loni sem dost koukal na nový modely Sony a i když měly jen těch 100 Hz vpodstatě to nebylo vidět
Je to počet snímků za vteřinu kterej obrazovka zobrazí. Ale stejně jako v tom ten smrad z vejfuku v tom rozdíl je. Hlavně při delšim koukání to dělá líp a hůř tvejm očim. Asi jako ten smrad z vejfuku
No to ale neni důležitý. Prostě vyšší frekvence je pro tebe lepší a nižší emise zrovnatak 😉
BTW fakt se dělají obrazovky s obnovovací frekvencí 1200 Hz nebo sis to vymyslel jako příklad? Nechápu k čemu by to bylo dobrý a proč by si to někdo vůbec kupoval.
Navíc nemyslím, že je to úplně ideální případ k tématu s emisema 😉
podobnej pristup bych cekal i u jinych věci ...
- na tom pěstiteli nevisí nijak zásadně ekonomika eurozóny
- ty motory nijak zvlášť neohrožují lidský zdraví. Nejde o pevné částice způsobující rakovinu, ale o NOx
to ze jde o jedy, z kterých navic vznika slunecnim zarenim troposfericky ozon, který ohrozuje lidi s dýchacími problémy ti asi nic nerika...
NOx podle Euro4 max. 250, podle Euro 5 180. Pro zajímavost Euro3 max. 500
A teď proč je kolem toho takový haló: 180 x 40 = 7200
Stará Okta plnící jen Euro4 má několikanásobně lepší emise. Je to trojčlenka vykon/krouták vs spotřeba vs spotřeba. Ostatní něco přidávali VW jen zvyšoval první, snižoval druhý. Tomu třetímu holt nezbejvalo než růst
Takhle je to jednoduchý 😄
Zda se že si furt nechceš připustit že by se na to mohli takhle mega vy$rat žejo? 😉
Přidal si k trojčlence další člen (změněnej objem) a řikáš že mi nefunguje? Dobrý :yes: 😄
Žádný pokud neni. Že motory Dieselgate teda EA 189 TDI maj horší emise než předcházející generace plnící Euro4 je prokázanej fakt. S tim pracuj!
Naměřili to amíci, němci dokonce náš Svět motorů. A přiznal to pod tíhou důkazů sám Volkswagen!
Žádný by a pokud. Že se tomu nechce věřit je jiná věc ale to je tak všechno. Tak to prostě je
Dle mě výborně k tomu přistoupil SM kterej měřil různý auta přímo v provozu a udává jak průměrnou hodnotu tak maximální naměřenou. Konkrétní čísla mám doma. Pro porovnání zařazenej benzínovej Nissan X-Trail 1.6 120 kW je drtivě o řád nejlepší. I ta ojetá Okta plnící Euro4 se průměrem no problem vešla do tehdejších limitů byť naměřený maximum taky přesáhlo limity. Ale jen 2x, bylo to něco přes 1000. I po letech všechno ok. Nový neprodaný TDI Euro5 sou nesrovnatelně horší
Takže všichni lžou a odvždy ale o trochu. Míra podvodu TDI s Euro5 je něco co tu ani vzdáleně nikdy nebylo. Nemyslim počtem aut ale vpodstatě totálnim vykašlánim se na nějaký normy a předpisy
Emisní normy neni žádný moderní téma platěj už 23 let. Tady sme těsně po revoluci měli sice jiný zájmy ale tak to je
Vtipný je že narozdíl od ostatních to prezentovali jako Clean Diesel >😁
Novej motor jako všichni ostatní vyvíjet museli, protože ten starej viz aktuální měření sice dodnes plní Euro4 ale Euro5 jaksi ne. Nevim proč zvolili tuhle taktiku, většinou to bejvá kvůli prachum
Nebo verze plnící Euro 5 stála dynamicky za prd. Tak pod tlakem času vymysleli tuhle krávovinu. To se už asi nedozvíme
Jejich motor v praxi neplnící vpodstatě žádný emisní normy byl prostě dynamicky i z pohledu spotřeby ve výhodě. Faktem je že bylo naměřeno že EA 189 neplní Euro5, na rozdíl od předchozí generace neplní ani Euro 4 a dokonce ani Euro 3. Teda pokud se nesepne SW kterej rozpozná měřící cyklus
Jo jednoznačně by bylo lepší zůstat u původního motoru >😒]
Rozpočet unie je 145 000 mld eur, VW myslim letos počítal se ziskem 12 mld. Na pokutu vyčlenil lehce přes polovinu
Skoro bych řek že ta levárna kterou obrovský ušetřili a dal posílili dominantní postavení se jim i tak může vyplatit
Holt letos budou nižší dividendy to je celý
Já myslím, že to nebudou jen nižší dividendy.
Úšetříli, dík kašlání na emise dopadli líp v testech, získali další procenta trhu. Pokuty zabolí ale co bys navrhoval? Protože to je velká korporace nechat je bejt?
Já mít EA 189 taky budu nasranej a chci refundace. Jento jako koupit tv s 1200 Hz a zjistit že jako levný misty pracuje na 100 Hz
Ty bys to nechal oboje bejt?
Já mít EA189 a ten motor normálně fungovat, tak je mi to naprosto ukradený a budu s ním jezdit do tý doby dokud to auto nezačne zlobit nebo dokud mě neomrzí. Pak bych ho střelil. Tvoje příměra s TV kulhá na obě nohy, pže rozdíl v kvalitě TV poznáš. Tady ta "závada" se z pohledu zákazníka a funkce auta nijak neprojevuje. Takže u TV bych se určitě rozčiloval a chtěl jí vrátit u EA189 bych to fakt jako zákazník neřešil. Jsem zvědavej jak to budeme řešit u nás na firmě. Jezdí nám tu jedna tahle cinknutá oktule 1,6 TDI a jedna 2,0 TDI. Ti pak případně dám vědět.
Plány na provoz a prodej ti může pokazit realita že ty auta nesplňujou homologaci pro silniční provoz 😄
Seznam VIN u kterejch je nutnej zásah je k dispozici a nevim jak u nás ale ve většině států bude účast nejspíš povinná
I v maličkym státu jako je náš na smog umře asi 5 tisíc lidí ročně 😉
Obecně je cílem automobilky splnit dané emisní normy a dle nich naladit motor.
Může nastat případ, kdy auto emisní normu dle měřícího cyklu na válcích splňuje. Ale pokud změníš podmínky měření, produkce emisí se může dostat mimo limity normy. A reálný provoz není normovaný měřící cyklus!
Možná, že každý z nás bral za samozřejmé, že když auto splňuje nějakou emisní normu. Pak její limity nepřekračuje nikdy, za žádného režimu jízdy v reálném provozu. Ale ze samotné fyzikální podstaty, není možné, aby motory v reálném provozu plnily emise vždy, za všech podmínek.
Takže motory VW TDI Euro 5 při měřícím cyklu NEDC projdou, na STK také projdou, ale v reálném provozu mohou v některých režimech překračovat limity normy. Překvapení? Možná pro neznalého spalovacího motoru a jeho principu.
Takže je to tedy podvod? Co ještě není a je podvod, kde je ta hranice? Motor vybaven SW co přizpůsobí jednotku k měření emisí?
A k čemu je ta svolávací akce? Na STK motory projdou už dnes, v reálném provozu nikoliv, a tak upravíme SW. Na STK motor projde a v reálu? Co je to reálný provoz? Vždy se budou měřit emise dle nějakého cyklu, který nebude odpovídat realitě, ale bude sloužit ke stanovení podmínek, limitů a pro srovnání.
Vysvetlil si to dokonale a usetril mi tym robotu ! :yes:
Ja len pridam teda moj predpoklad riesenia😒br /> Vzhladom na to, ze testovaci cyklus pocas ktoreho sa meria ( NEDC ) je na vykon motora tak nenarocny, a ze tento SW sa specialne prisposoboval na tuto malu zataz, pocas ktorej vypustal tie extremne nizke splodiny, bude tato "mapa" implikovana na standardnu jazdu v nizkom zatazeni.
To znamena ze pri nizkom zatazeni ( citaj pri extremne defenzivnej jazde na spotrebu a emisie ) aj v realnom zivote, bude motor nastaveny ako pocas toho laboratorneho merania.
Efekt😒br /> Vozidlo sa vam bude zdat byt priskrtene, - ze nema tah, atd...
Riesenie😒br /> Nejazdit v tej extremne nizkej zatazi - teda v pripade potreby nejakeho predbiehacieho manevru a pod., podradit, a ak aj nie, tak doraznejsie zosliapnut plyn. pedal, motor bude reagovat ( podla mna ) tak ako doteraz.
Preco ?😒br /> Lebo take väcsie zosliapnutie plynoveho pedalu v tych testoch proste neexistuje, takze nikdy merane nebolo, a emisie pri takomto rezime budu rovnake ako boli.
toto je cele ale len moj odhad, na zaklade mne znamych principov prace motora a noriem, ktore som si narychlo pozrel v tychto diskusiach.
Inac ma nejake normy neazujimaju, moje benzinove auta ich vzdy splnali.
Co z toho co som napisal vyplyva ?
Ze naozaj nemuseli podobny SW pouzivat ini vyrobcovia. Len preto mohli vyznievat porvnavacie testy podobnych aut lepsie pre motory EA 189.
Pri malom a plynulom zosliapavani plyn. pedalu totiz prebiehal trochu "nezdravsi" spal. proces ako u konkurencie, ktora proste spodnu cast drahy plyn. pedalu celu programovala tak, aby presla testami.
Preto sa mohli zdat konkurencne motory trochu "mdlejsie" od spodu...
Pozor ! 😒br /> Na krivku max. vykonu a toc. momentu toto ale vplyv mat nemusi a asi ani nebude.
Predsa vysoke pozadovane hodnoty sa dosahuju po riadnom zosliapnuti pedalu plynu.
Tam teda problem byt nemusi. Akurat tu asi bude potreba na ten pedal sliapat castejsie a vyraznejsie... To asi bude cele... :-!